*** ေက်းဇူးရွင္ ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ညႊန္ျပေတ
ာ္မူေလ့ရွိေသာ သႏၵိ႒ိကဓမၼလမ္းစဥ္ (၁၈)ခ်က္...
၁။ ဘုရားအဆံုးအမျဖစ္တဲ့ ပိဋိကတ္သံုးပံု အကုန္လံုးဟ
ာ * ဆင္းရဲမွလြတ္မွဳတစ္ခု* ျဖစ္လို႔ နည္းေတြမ်ားေသာ္
လည္း အားလံုးအတူတူဘဲ၊ အကုန္လံုးလိုက္ၿပီး လုပ္စရာ
မလိုဘူး၊ အမ်ားႀကီးထဲက ႀကိဳက္ရာတစ္ခုကို ၀ီရိယမွန္မွ
န္နဲ႔ သန္သန္လုပ္ဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။
၂။ စရဏ ( အက်င့္ ) နဲ႔ ၀ိဇၨာ ( အသိ ) တၿပိဳက္နက္ျဖစ္
ေအာင္ လုပ္ရတယ္၊ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အလုပ္ႏွစ္ခုၿပီး
တာ ဒါဘဲရွိတယ္။
( အလုပ္လုပ္ရင္း ရေအာင္ရွဳပါ )။
၃။ ဘုရားစကား၊ ဆရာ့စကား တစ္ထစ္ခ် နာယူ၊ အရာ
ရာ ရိုေသ၊ ကိုယ့္ကို ႏွိမ္ခ်၊ ခႏၱီနဲ႔ ေမတၱာမ်ားမ်ားထားၿပီး
လုပ္ရတယ္။
၄။ * ၀ိပႆနာတရား * ဆိုတာ ထင္ရွားတဲ့တရားကို ျမင္ေ
အာင္ ရွဳမွတ္ျခင္းျဖစ္တယ္၊ ထင္ရွားရွိတဲ့တရားကို ျမင္
ေအာင္ မရွဳႏိုင္ရင္ ၀ိပႆနာမျဖစ္ဘူး။
၅။ ထင္ရွားတဲ့ တရားဆိုတာ တျခားမွာသြားၿပီး ရွာရတ
ာမ်ဳိးမဟုတ္၊ ေရွာင္မရ၊ တိမ္းမရ မျမင္ခ်င္လို႔ မေနရေ
အာင္ ကိုယ္မွာ အၿမဲထင္ရွားရွိေနတဲ့ ရုပ္ နာမ္တရားေ
တြဘဲျဖစ္တယ္။
၆။ ကိုယ္မွာ အၿမဲထင္ရွားရွိတဲ့ ရုပ္ နာမ္ တရားေတြထဲမွ
ာ လူတိုင္းနားလည္ လြယ္ကူတာဟာ * အာနာပါန * ၀င္
ေလ ထြက္ေလ ရွဳမွတ္မွဳျဖစ္တယ္။
၇။ * ထြက္ေလ ၀င္ေလ * ဆိုတာ အမိ၀မ္းမွာ ေမြးကတ
ည္းက ေသသည္အထိ အၿမဲမျပတ္ တရစပ္ ရွိေနတဲ့ တ
ရားသေဘာ ျဖစ္တယ္။ အလုပ္လုပ္ေနရင္း၊ စကားေျပ
ာေနရင္း၊ စာက်က္ေနရင္း၊ အိပ္ေပ်ာ္ေနရင္းလည္း ရွိေ
နတာဘဲ။
၈။ ထြက္ေလ ၀င္ေလဟာ အၿမဲမျပတ္ရွိေနေသာ္လည္း
အမွတ္တမဲ့ေနၾကလို႔ * သတိမမူ ဂူမျမင္ * ျဖစ္ေနၾကတ
ယ္။ * သတိမူရင္ ျမဴကိုေတာင္ျမင္ရတယ္ * ဆိုတာလို ဂ
ရုစိုက္ၿပီး ၾကည့္ရွဳေနမွ ရွိမွန္းသိၾကတယ္။
၉။ * ၾကည့္ * ဆိုရာမွာ ၀ိပႆနာ ျဖစ္ဖို႔ရာအတြက္ ထြက္ေ
လ ၀င္ေလ ထိရာ ႏွာဖ်ားႏွာ၀မွာ ၀င္တိုင္း ထြက္တိုင္း
ရိပ္ရိပ္ ရိပ္ရိပ္နဲ႔ တထိထဲ တိေနတာကို တသိထဲ သိေနေ
အာင္ တရစပ္ သိျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရွဳေနရမယ္။ အိမ္အ
မိုးကိုစပ္ေအာင္ ထူထူမိုးမွ ေနပူဒဏ္၊ မိုးရြာဒဏ္ကို ခံႏို
င္တယ္။ ( ၂၄ နာရီ အၿမဲမျပတ္ တစပ္တည္း ရပါေစ )
၁၀။ တစ္ရက္ ၂၄ နာရီ တစပ္တည္းရလွ်င္ အလြန္သိသ
ာပါတယ္။
( နိသဇ္ = ေလ်ာင္းစက္၍ မအိပ္ေသာ၊ ဓုတင္ = အက်င့္
ကိုေဆာင္ ) ဘုရားဆံုးမတာ မွန္သမွ် ဆင္းရဲေအာင္ မ
ဆံုးမဘူး၊ ခ်မ္းသာဖို႔ခ်ည္းပဲ။ ဘုရားလက္ထက္က နိသဇ္
ေဆာင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ား ပိုၿပီးေတာ့ေတာင္ အသက္ရွည္ၾက၊
က်န္းမာၾကတယ္။
အိပ္ခ်င္လို႔ အိပ္ရင္ တစ္သံသရာလံုး ႏိုးေတာ့မွာ မဟုတ္
ဘူး။ အိပ္ခ်င္ရင္ မအိပ္ခ်င္တဲ့ ေနရာရွိတယ္။ အဲဒီကို ေ
ရာက္ေအာင္သြား။
၁၁။ ထိတာကို သိေနရင္ သိကၡာသံုးပါး၊ မဂၢင္ရွစ္ပါးမွအ
စ ေဗာဓိပကၡိယတရား ၃၇ ပါး၊ ပိဋိကတ္သံုးပံု အလံုးစံု
တစ္ၿပိဳက္နက္ ပါ၀င္ၿပီးျဖစ္တယ္။
၁၂။ ထိတာဟာ ရုပ္သေဘာျဖစ္တယ္။ သိတာဟာ နာမ္
သေဘာျဖစ္တယ္။
၁၃။ တရိပ္ရိပ္နဲ႔ ထိတိုင္း၊ ေပ်ာက္တိုင္း ( ရုပ္ နာမ္ ) ျဖ
စ္မွဳ ပ်က္မွဳေတြ ျဖစ္ပ်က္ၿပီးေနျခင္းျဖစ္တယ္။
၁၄။ တရိပ္ရိပ္နဲ႔ ႏွာဖ်ား၀မွာ ထိလိုက္၊ ေပ်ာက္လိုက္ေန
တာေတြကိုသာ တစ္ဆက္တည္း သိျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရွဳ
ေနရင္ ၾကာရင္ ၀ိပႆနာ သမာဓိ တစ္စထက္တစ္စ၊ တစ္
ခဏထက္ တစ္ခဏ တိုးတက္ၿပီး အားႀကီးလာတဲ့အခါ
ႏွာဖ်ား ႏွာ၀တြင္သာမက ခႏၶာကိုယ္မွာလည္း အလုိလို
တရိပ္ရိပ္၊ တရြရြေတြ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ေတြ႔ရမယ္။
၁၅။ တစ္ကိုယ္လံုး တရိပ္ရိပ္၊ တရြရြ အၿမဲမျပတ္ ျဖစ္ပ်
က္ေနတာကို ေတြ႔လာရတဲ့အခါ ( အနိစၥကို ေကာင္းစြာျ
မင္သာေသာေၾကာင့္ ) ဒုကၡနဲ႔ အနတၱဟာ အလုိလုိထင္ျ
မင္လာလိမ့္မယ္။ ပါးစပ္ကဆိုေနဖို႔ မလိုဘူး။ ၀ိပႆနာအ
လုပ္ဟာ ထိမွဳကို ၾကည့္ေနသိေနရံုသာ ျဖစ္တယ္။ ၾကည့္
ရွဳေနရင္း ရွဳမွတ္ေနရင္း သိထုိက္သမွ်ကို အလိုလို တစ္ေ
န႔ထက္ တစ္ေန႔ တိုးၿပီး တိုးၿပီး သိလာလိမ့္မယ္။
၁၆။ အဲဒီလို တရိပ္ရိပ္နဲ႔ သိမွဳ၊ သိမွဳတို႔ကို ၾကည့္ရွဳေနရင္း
မဂ္ဥာဏ္၊ ဖိုလ္ဥာဏ္ ဆိုက္လာၿပီဆိုရင္ အလြန္သိသာ
လွပါတယ္။ ဘယ္လို သိသာသလဲဆိုေတာ့ * ေရငတ္၍ ေ
နေသာသူသည္ ေရကို ေသာက္ရသည္ရွိေသာ္ ေရငတ္
ေျပသကဲ့သို႔ * ျဖစ္သြားေတာ့တယ္။ သူမ်ား ေမးစရာမ
လို ကိုယ္တိုင္သိမယ္ ( သႏၵိ႒ိေကာ )။
( သႏၵိ႒ိေကာ - ခ်မ္းသာအစစ္ကို ကိုယ္တိုင္လက္ငင္း ေ
တြ႔ေနရတယ္။ )
၁၇။ မဂ္ဥာဏ္၊ ဖိုလ္ဥာဏ္ကို ရၿပီး၊ ေရာက္ၿပီးလို႔ ဖလ
သမာပတ္ကို ၀င္စားခ်င္ရင္ မိမိလာခဲ့ဖူးတဲ့ ၀ိပႆနာလမ္း
ကို ျပန္ၾကည့္ရတယ္။ ဖလသမာပတ္ဟာ ကိုယ္ပိုင္အိမ္
နဲ႔ တူတယ္။
၁၈။ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ လံု႔လ ၀ီရိယရွိရွိနဲ႔ ထိမွဳ၊ သိမွဳတို
႔ကိုသာ တစ္ဆက္တည္းျဖစ္ေအာင္ ၾကည့္ရွဳေန၊ ေထြလီ
ကာလီေတြကို လိုက္မလုပ္နဲ႔။ အခုလုပ္၊ အခုမီးၿငိမ္း၊ အ
ခုခ်က္ခ်င္းပဲ ခ်မ္းသာတယ္။ ( အကာလိေကာ )
(အကာလိေကာ - ကာလမျခားအက်ဳိးရွိတယ္။ )
...ေက်းဇူးရွင္ေ၀ဘူဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး. ဦးကုမာရည
ႊန္ျပေတာ္မူေလ့ရွိေသာ သႏၵိ႒ိကဓမၼလမ္းစဥ္ ခ်မ္းသာ
အစစ္ကို ကိုယ္တိုင္လက္ငင္းေတြ႔ရမည့္ အခ်က္(၁၈)ခ်
က္ကို ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအားလံုးသို႔ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္။
ေမတၱာျဖင့္.
No comments:
Post a Comment