Monday, November 11, 2013

အဆက္ျဖတ္ၾကပါစို့

“အဆက္ျဖတ္ၾကပါစုိ႔ ...” •••••••••••••••••••••• သံသရာစက္၀ုိင္းအလည္အပတ္ ရပ္ေအာင္ ေ၀ဒနာနိေရာဓာ တဏွာနိေရာေဓာ-လုပ္ရမယ္လုိ႔ မေန႔ကေျပာခဲ့တယ္။ ေ၀ဒနာနိေရာေဓာ ျဖစ္မွ အဆက္ျပတ္မွာ။ အဆက္ျပတ္ေအာင္ ဘယ္လုိျဖတ္ရမလဲဆုိတာ ဒီေန႔ ဆက္လက္ရွင္းေပးမယ္။


အဆက္ျဖတ္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ေ၀ဒနာကို ၀ိပႆနာ႐ႈရမယ္။ ေ၀ဒနာက သုခေ၀ဒနာ၊ ဒုကၡေ၀ဒနာ၊ ဥေပကၡာေ၀ဒနာလို႔ သံုးမ်ိဳးရွိတယ္ ။ ေသာမနႆေ၀ဒနာ၊ ေဒါမနႆေ၀ဒနာထည့္ ၿပီး ငါးမ်ိဳးေဟာထားတာလဲ ရွိတယ္။ ဒီေ၀ဒနာေတြဟာ ေပၚတုိင္းေပၚတုိင္း ပစၥဳပၸန္ခႏၶာမွာ ေပၚတာပဲ။ ေ၀ဒနာေပၚတုိင္း ဉာဏ္နဲ႔ ျဖစ္ပ်က္႐ႈေပးလုိက္။ ဉာဏ္နဲ႔႐ႈေပးလုိ က္ေတာ့ ေ၀ဒနာနဲ႔ တဏွာၾကား အဆက္ကေလး ျပတ္သြားတယ္။ ဉာဏ္နဲ႔ ႐ႈခုိက္မွာ မဂ္က အစပ္ျမားေလးေပၚမွာ က်ၿပီး အစပ္ကုိ မစပ္ေအာင္ ျဖတ္လုိက္တယ္။ တဏွာမလာေတာ့ဘူး။ တဏွာမလာေတာ့ တဏွာနိေရာေဓာတိ မေဂၢါ- တဏွာခ်ဳပ္ေအာင္ ႐ႈႏုိင္တဲ့ မဂ္ေပၚလာတယ္။


ေ၀ဒနာကို ေ၀ဒနာအတုိင္း ထားလုိက္ရင္ေတာ့ တဏွာ ဥပါဒါန္လာမယ္။ ေ၀ဒနာကို ျဖစ္ပ်က္ အနိစၥဆိုတဲ့ မဂ္ေလး အစပ္ေနရာမွာ သြင္းလုိက္ေတာ့ မစပ္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ ျပတ္သြားတယ္။ အစပ္က ျပတ္သြားေတာ့ အနာဂတ္သံသရာေတြ အကုန္ျပတ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေ၀ဒနာေပၚတုိင္း ႐ႈေနတာသည္ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတရားေတြ ျဖတ္ေနတာ။ ဒီအစပ္ေလးက မျဖတ္ရင္ မျပတ္ဘူး။ တကယ့္ကို ၀မ္းထဲမွာ မဂ္လာမွ ျပတ္မယ္။ ေပၚတဲ့ေ၀ဒနာကလဲ ၀မ္းထဲမွာ ေပၚတဲ့ေ၀ဒနာ၊ မဂ္ကလဲ ၀မ္းထဲမွာ ေပၚတဲ့မဂ္ျဖစ္ရမယ္။ မဂ္မလာဘဲ ထံုးစံအတုိင္းသာ ေနရင္ေတာ့ ေ၀ဒနာပစၥယာ တဏွာ-ပဲ လာမယ္။ ေ၀ဒနာျဖစ္ပ်က္ျမ င္ရင္ေတာ့ ၾကားထဲေပၚလာတဲ့ မဂ္က အဆက္ကိုျဖတ္တယ္၊ မစပ္ႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒါျဖင့္ ၀ိပႆနာလုပ္တာသည္ ေ၀ဒနာနဲ႔တဏွာအစပ္ကုိ ျဖတ္ေနတာ။ သခၤါရနဲ႔ ၀ိညာဏ္အစပ္ကေတာ့ လြန္ၿပီးျဖစ္လုိ ျဖတ္လုိ႔မရေတာ့ဘူး။ ေ၀ဒနာနဲ႔ တဏွာအစပ္ကေတာ့ အခုျဖတ္မယ္ဆုိရင္ ရေသးတယ္။ ဒီအစပ္ကုိ ျဖတ္ႏုိင္ရင္ ယခုဘ၀ နိဗၺာန္ရႏုိင္တယ္။ [www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm] ဒါန သီလေလာက္လုပ္ၿပီး သားေရး သမီးေရးနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနမယ္၊ ၀ိပႆနာအလုပ္မလုပ ္ဘူးဆုိရင္ ေ၀ဒနာနဲ႔ တဏွာ ျပန္ဆက္မယ္။ ေ၀ဒနာနဲ႔ တဏွာဆက္ၿပီး ေသသည္၏အျခားမဲ့၌ ဘ၀နဲ႔ ဇာတိဆက္လိမ့္မယ္။ အဲဒီမွာ ဇာတိ ဇရာမရဏ ျပန္လာတာပဲ။ ၀ိပႆနာမလုပ္လုိ႔ရွိရင္ေတာ့ စပ္သာ စပ္တယ္၊ မျဖတ္ဘူး။ ၀ိပႆနာလုပ္တာသည္ ကုိယ့္အစပ္ကုိယ္ ျဖတ္ေနၾကျခင္းသာျဖစ္တယ္၊ ေရွ႕လာမယ့္ ကုိယ့္ဒုကၡေတြကို ျဖတ္ေနတာသာျဖစ္တယ္။


ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္ျဖတ္ရင္ ကုိယ္သာ ျပတ္တယ္၊ သားသမီးက ျဖတ္ရင္ သားသမီးသာ ျပတ္တယ္၊ မိဘကျဖတ္ရင္ မိဘသာျပတ္တယ္။ ဒါန သီလလုပ္ၿပီး အမွ်ေ၀လုိ႔ အမွ်ယူေတာ့ ကုိယ္ပါကုသုိလ္ရတယ္။ မဂ္ကေတာ့ ကုိယ္တုိင္ျဖတ္မွ ကုိယ္ရတာျဖစ္တယ္။ သူမ်ား အမွ်ေ၀တာ သာဓုလုိက္ေခၚ႐ံုနဲ႔ သာဓုေခၚတဲ့ကုသုိလ္ေတာ့ရမယ္၊ ကုိယ္ရတဲ့မဂ္ေတာ့ ျဖစ္မလာဘူး။


ကုိယ့္၀မ္းထဲကေ၀ဒနာကို ကုိယ့္မဂ္နဲ႔ ႐ႈလုိက္ေတာ့ အစပ္ေလး ျပတ္သြားတယ္။ ေ၀ဒနာေတြ ျဖစ္ပ်က္ ခ်ဳပ္သြားတဲ့အတြ က္ မဂ္၀င္လာရင္ တဏွာခ်ဳပ္တယ္၊ မလာေတာ့ဘူး။ ေ၀ဒနာကို ျဖစ္ပ်က္႐ႈလုိက္ ေတာ့ မဂ္က အစပ္မွာလာေပၚတယ္၊ စပ္မယ့္တဏွာကို ျဖတ္ခ်လုိက္တယ္။ ဒါဟာ ကုိယ့္ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း ကုိယ္ျဖတ္ေနတာပါပဲ။ ၀ိပႆနာမလုပ္ရင္ မဂ္မေပၚဘူး။ မဂ္မေပၚရင္ ေ၀ဒနာပစၥယာ တဏွာ၊ တဏွာပစၥယာ ဥပါဒါနံ၊ ဥပါဒါနပစၥယာ ကမၼဘေ၀ါ၊ ကမၼဘ၀ပစၥယာ ဇာတိ။ ဒီမွာ ကမၼဘ၀နဲ႔ ဇာတိဆက္သြားတယ္။ ဇရာမရဏလဲ လာမယ္။ (၃)နဲ႔ (၄) ဆက္သြားတာ။ (၃)က သမုဒယသစၥာ၊ (၄)က ဒုကၡသစၥာ၊ သမုဒယနဲ႔ ဒုကၡဆက္သြားတာ။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာမလုပ္ျဖစ္ဘူးဆုိရင္ (၂)နဲ႔ (၃)ဆက္ေနတယ္။ ေ၀ဒနာနဲ႔ တဏွာလဲဆက္၊ ဖႆနဲ႔ တဏွာလဲဆက္၊ သဠာယတနနဲ႔ တဏွာလဲဆက္၊ နာမ္႐ုပ္နဲ႔ တဏွာလဲဆက္၊ ၀ိညာဏ္နဲ႔ တဏွာလဲဆက္တယ္။ သူတုိ႔က အ႐ႈခံေတြ၊ အ႐ႈခံေတြကုိ မ႐ႈမိေတာ့ ဆက္သြားတာ။ ၀ိပႆနာမ႐ႈျဖစ္ဘူးဆုိရင္ ေ၀ဒနာပစၥယာ တဏွာ၊ ဖႆပစၥယာ တဏွာ၊ သဠာယတနပစၥယာ တဏွာ၊ နာမ႐ူပပစၥယာ တဏွာ၊ ၀ိညာဏပစၥယာ တဏွာ- ဒီလုိပဲ လာမယ္။


(၂)နဲ႔ (၃)သာ ဆက္မိရင္ (၄)တားမရေတာ့ဘူး။ တားမရေတာ့ ဇာတ္ိ ဇရာမရဏ ဒုကၡသစၥာ ရမယ္။ (၂) ဒုကၡသစၥာကေနၿပီး (၃)သမုဒယသစၥာ ဆက္မိတာနဲ႔ (၄)နံပါတ္ ဒုကၡသစၥာ ကုိယ္ပုိင္သိမ္း ပုိက္လုိက္ရၿပီ။ ဒါေၾကာင့္ ဒုကၡနဲ႔ သမုဒယသာဆက္ရင္ ဒီသမုဒယက ေနာက္ ဒုကၡအက်ိဳးေပးလိမ့္မယ္။ ဒုကၡေရာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဒုကၡခ်ဳပ္ေၾကာင္းကုိ ရွာရမယ္။ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း ထပ္ရွာလို႔ ဒုကၡက မလြတ္ဘူး။ ဒုကၡခ်ဳပ္ေၾကာင္ း ရွာခ်င္ရင္ ေ၀ဒနာကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ။ ဖႆ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ မ်က္စိ နား ႏွာေခါင္း လွ်ာ ကုိယ္ စိတ္ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ။ နာမ္ကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ႐ုပ္ကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ စိတ္ကုိ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ။


ျဖစ္ပ်က္႐ႈေတာ့ မဂ္က အဆက္ကုိျဖတ္လုိက ္တယ္။ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္းေတြ ေပၚမလာေတာ့ဘူး။ ဒုကၡျဖစ္က်ိဳးလဲ ေပၚမလာေတာ့ဘူး။ ဒုကၡ ျဖစ္ေၾကာင္းက သမုဒယသစၥာ၊ ျဖစ္က်ိဳးက ဒုကၡသစၥာ။ ဒါျဖင့္ ဒီအဆက္ကုိ ျဖတ္ႏုိင္ရင္ သမုဒယနဲ႔ ဒုကၡခ်ဳပ္တယ္။ ေ၀ဒနာနိေရာဓာ တဏွာနိေရာေဓာ- ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ တဏွာလဲခ်ဳပ္တာပဲ။ တဏွာခ်ဳပ္ေအာင္လ ပ္ႏုိင္ၿပီဆုိရင္ (၂)နဲ႔ (၃) အဆက္ျပတ္သြားတယ္။ ျပတ္သြားေတာ့ (၄) ဒုကၡသစၥာ အက်ိဳးေပး မလာႏုိင္ေတာ့ဘူး။ ဒုကၡသစၥာအက်ိဳးေ ပးမလာေတာ့ ဒုကၡေတြသိမ္း ၿငိမ္းခ်မ္းသြားတာ၊ ဒါဟာ နိဗၺာန္ပါပဲ။ ေ၀ဒနာနဲ႔ တဏွာ အဆက္ျပတ္မွသာလွ်င္ ဒီနိဗၺာန္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာေပၚလာမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အဆက္ျဖတ္ၾကပါစို႔။


- (ေဒါက္တာအရွင္ပါရမီ)


Dhamma Danã Source ► www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT