Thursday, November 28, 2013

"ပိဋကတ္သံုးပံုကို သူရႆတီတကယ္ေစာင့္သလား ??????

"ပိဋကတ္သံုးပံုကို သူရႆတီတကယ္ေစာင့္သလား ??????" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအထြန္းကားဆံုးဟုဂုဏ္ယူေၾကြးေႀက ာ္ေလ့ရွိတဲ့ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္မွာေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏွင့္ လံုး၀ဆန္က်င္ေသာအယူမွား၊အသိမွား၊အျ မင္မွားေတြ ေျမာက္မ်ားစြာရွိပါတယ္။ထိုအမွားမ်ားထဲတြင္ “သူရႆတီနတ္သမီးသည္ ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္တဲ့သူျဖစ္တယ္”ဆိုေသာအမွားဟာ အဆိုး၀ါးဆံုးပင္ျဖစ္၏။ဗုဒၶ၀ါဒသည္ “၀ိဘဇၨ၀ါဒ”ျဖစ္ပါတယ္၊ ၀ိဘဇၨဆိုသည္မွာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္၊ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ဟုတ္တယ္၊မဟုတ္ဘူး စသည္ျဖင့္ မိမိ၏အသိဉာဏ္ပညာျဖင့္ေ၀ဘ န္ဆံုးျဖတ္ေလ့လာရတဲ့၀ါဒျဖစ္၏။ထိုဗုဒၶဘာသာ ၀ိဘဇၨ၀ါဒီဆိုေသာဂုဏ္ကိုပင္မေထာက္ထားဘဲ ျမွဴဆြယ္လိမ္လည္ေနၾကတဲ့ ဓါတ္ဆရာ၊နတ္ ဆရာ၊ဓါတ္၊ ေဗဒင္အမည္ခံ လူလိမ္တစ္စု၏ စားေပါင္ေခ်ာင္ေအာင္ ဖန္တီးထားၾကတဲ့လုပ္ဇာတ္မ်ားကို အဟုတ္အဟုတ္ထင္ေနၾက၏။


၀ိဘဇၹ၀ါဒီေခၚေ၀ဘန္သံုးသတ္မႈကိုလက္ကိုင္ထား၍ ေလ့လာေ၀ဘန္ၾကမည္ဆိုလွ်င္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာအတြင္းသို႔ စိမ့္၀င္ေနေသာ ဘာသာေရးအေမွာက္ ပေယာဂမ်ား၏ အေျဖ ကိုရွာေျဖေတြ႔ရွိႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ယခုလည္း သူရႆတီျပႆနာကို၀ိဘဇၨျဖင့္ေ၀ဘန္သံုးသတ္ အေျဖရွာၾကည့္ပါကမိမိကိုယ္တိုင္ပင္ အေျဖထုတ္အမွန္ေတြ႔ႏိုင္မည္ျဖစ္၏။


ယခုလက္ရွိတြင္ ပိဋကတ္စာေပမ်ားကိုသင္အံ့ေလ့က်က္ ေဟာၾကားဆိုဆံုးမလမ္းျပေ ပးၿပီး ပရိယတၱိသာသနာေတာ္ သို႔မဟုတ္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို မည္သူေတြေစာင့္ေ ရွာက္ေနၾကပါသလ ည္း။ ဘုရားသားေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ားသာျဖစ္ပါ၏။ ဘုရားရွင္လက္ထက္ေတာ္ကာလကစ၍ ယခုတိုင္က်ေအာင္မ်ားျပားလွေသာဆင္းရဲမ်ိဳးစံုကို ဂရုျပဳေတာ္မမူၾကဘဲ ဆင္းရဲပင္ပန္းခံကာျဖင့္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို အခက္အခဲမ်ိဳးစံုၾကားမွ ေစာင့္ထိန္းလာၾကသည္မွာထိုဆရာေတာ္မ်ားပင္ျဖစ္၏၊


သီဟိုဠ္ကြ်န္းတြင္ ေက်းကုလားတို႔၏သူဘုန္ေဘးႀကီးသင့္၍ အစားအစာပင္ပန္းဆ င္းရဲရွားပါးၾကပ္တည္းေနခ်ိန္မွာပင္ စာအံ့၊စာက်က္မျပဳလုပ္ပါကပိဋကတ္ေတာ္မ်ား ေမ့ေပ်ာက္ သြားမည္စိုးသျဖင့္ ၀မ္းမီးအပူသက္စာေစရန္ ၀မ္းဗိုက္ေပၚတြင္သဲမ်ားတင္၍ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို သံဃာေတာ္မ်ားမွ ကာကြယ္က်က္မွတ္ခဲ့ရေၾကာင္းကို သာသနာ၀င္က်မ္းမ်ားတြင္ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာေတြ႔ရွိရ၏။


ယခုထက္တိုင္ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ပရိယတၱိစာသင္တိုက္မ်ားတြင္ ကေလးအရြယ္ လူမမည္ သာမေဏေလးမ်ားမွစ၍ သက္ေတာ္၀ါေတာ္ႀကီးရင့္ေတာ္မူေသာေထရ္ႀကီး၀ါႀကီး ဆရာေတာ္ ႀကီးမ်ားအထိ မိကြဲ၊ဖကြဲျဖင့္နည္းမ်ိဳးစံုျဖင့္ သက္ဆံုးတိုင္ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို ေလ့က်က္ပို႔ခ်၊ ေဟာျပေနၾကသည္႕ သံဃာေတာ္မ်ားကိုပင္အားမနာ သူရႆတီက ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင္သည္ ဆိုေသာ အယူမွားအထင္မွားစကားမွာ မိမိတို႔ဘာသာသာသနာေတာ္ကို ျပန္၍ေစာ္ကားရာက်ေနေ ပ၏။


သူရႆတီသည္ ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္သည္ဆိုရေအာင္ "သူသည္မည္သည့္ပရိ ယတၱိစ ာသင္တိုက္မွာမွ ပရိယတၱိစာေပမ်ားကို သင္ၾကားခဲ့ျခင္းမရွိ၊ မည္သည့္စာသ င္တိုက္မွမည္သည့္ပရိ ယတၱိဆိုင္ရာ အတန္းမ်ားကို ေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းမရွိပါဘဲ" သူမ်ားညာတိုင္း အယံုလြယ္အညာခံေနၾကသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀ိဘဇၨ၀ါဒီဆိုေသာ နာမည္ကိုအေတာ္အားနာစရာေကာင္းလွ၏။


အာသေ၀ါကင္းကြာရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္မ်ားသည္ပင္ ရဟႏၱာတိုင္းပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို နာလည္တတ္ကြ်မ္းၾကသည္ မဟုတ္၊”ပဋိသမၻိဒါပတၱရ ဟႏၱာ”တို႕သာပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို တတ္ ကြ်မ္းေတာ္မူၾက၍ “သုကၡ၀ိပႆကရဟႏၱာ”တို႔မွာမူ အာသေ၀ါကင္းကြာ၀ိပႆနာဉာဏ္ေတာ္ရရွိ ပါေသာ္လည္းပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို တတ္ကြ်မ္းနားလည္းျခင္းမရွိေပ။ထို႔သို႕ ရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္ မ်ားပင္ရဟႏၱာတိုင္းပိဋကတ္ေတာ္ မတတ္ကြ်မ္းၾကလွွ်င္ သူရႆတီကား အဘယ္သို႔ ပိဋကတ္ေ တာ္မ်ားကို ေစာင့္ထိန္းႏိုင္ပါမည္ေလာ?


သူရႆတီထက္ အဆင့္ျမင့္ၾကေသာသိၾကား၊ျဗဟၼာ၊ နတ္ေဒ၀ါမ်ားပင္လ်ွင္၊ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ဆရာေတာ္သံဃာေတာ္အရွင္ျမတ္တို႔ထံ တရားေတာ္မ်ားကို ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားနားၾကရေၾက ာင္း က်မ္းဂန္မ်ားတြင္အတိအလင္းေဖာ္ျပထား၏။ သူ႕ထက္ျမင္တဲ့ နတ္ျဗဟၼာသိၾကားမ်ားပင္ ပိဋကတ္ေတာ္မ်ားကို မသိလွ်င္၊ အိႏၵိယကုလားေတြ မစင္စြန္႔တဲ့ ျမစ္ကမ္းနေဘးမွာေနရတဲ့ ေခါင္းျမဴၿခံဳကုလားမသူရႆတီမွာ မည္သို႔ပိဋကတ္သံုးပံုေစာင့္ေရွာက္ႏိုင္မည္နည္း??


သူရႆတီသည္လည္း အမွန္တကယ္နတ္သၼီးေပေလာ ?သို႕တည္းမဟုတ္“လူသားေ တြကို ဘုရားသခင္(God) ကဖန္ဆင္းျခင္းမဟုတ္၊ ဘုရားသခင္ကိုသာလူသားတို႔က ဖန္ဆင္းျခင္းျဖ စ္တယ္”ဆိုေသာ အေနာက္တိုင္းပညာရွင္တစ္ဦး၏ အဆိုအမိန္႔ကဲ့သို႔ ေရွးဦးအိႏၵိယသားတို႔ကဘဲ သူရႆတီကိုစိတ္ကူပံုေဖာ္၍ ဖန္တီးခဲ့သေလာ?ဆိုတာကို အားလံုးေဖ၀ဘန္ဆန္းစစ္ႏိုင္ၾကေစ ဘို႔ ေဖာ္ျပေပးပါမည္။


သူရႆတီဆိုသည္မွာအိႏၵိယႏိုင္ငံ ကမ္ဗလ္နယ္ (ယခု-အာဒ္ဓ္ရီ)ရွိဟိမ၀ႏၱာေ တာင္ႀကီး၏ ဆိ၀ါလိတ္ႏွင့္ ဆိရ္မုတ္ဟုေခၚသည့္ေတာင္တန္းမ်ားအနီးမွ စီးဆင္းေနသည့္ ျမစ္တခု၏အမည္ျဖစ္၏၊ အိႏၵိယတို႕သည္၄င္းသူရႆီျ မစ္ကို”ဆရဆ္၀တီ”ဟုေခၚဆို၏ ေခၚဆို၏ သူရႆတီဆိုသည္မွာထိုဆရဆ္၀တီဟူေသာ အိႏၵိယယအမည္ကိုသူရႆတီဟု ျမန္မာေလသံျဖင့္ အလြယ္ေခၚဆိုၾက ျခင္းျဖစ္၏။


သူရႆတီ (ဆရဆ္၀တီ)ဟူေသာအဓိပၸါယ္မွာ(Watery) ေရရွိသည့္အရာ(ျမစ္)ဟုအဓိ ပၸါယ္ရပါသည္။ ေရွးဦးအာရိယာန္လူမ်ိဳးတို႔သည္ အိႏၵိယျပည္၏အေနာက္ေျမာက္ပန္ဂ်ပ္ျပည္ နယ္တစ္၀ိုက္တြင္အေျခခ်ေနထိုင္ၾကစဥ္ ထိုဆရဆ္၀တီျမစ္မွ ေရကို အဓိကအာားထားျပဳ၍ထြန္ယ က္စိုက္ပ်ိဳးၾက၏။ေျမဆီေျမလႊာကလည္းေကာင္း ရာသီဦးတုကလည္းမွန္ကန္သျဖင့္ ေကာက္ပဲ၊ သီးႏွံတို႔သည္ ျဖစ္ထြန္ေအာင္ျမင္ၾက၏။ အသိပညာကမဖြင့္ၿဖိဳး၊ ကိုးကြယ္စရာကလည္း မည္မည္ ရရမရွိ္ေသးသည့္ ကာလမို႔ထံုးစံအတိုင္းလူသားတို႔သည္ အားထားကိုးကြယ္စရာကိုမိမိတို႔အေ တြးျဖင့္ ဖန္ရွင္းလိုက္ၾကသျဖင့္။ဆရဆ္၀တီဆိုသည့္ျမစ္သည္ နတ္သမီးအျဖစ္သို႔ ေနျခင္းညျခ င္းႀကီးပြား၍ သြားေလေတာ့၏။


ဆရဆ္၀တီျမစ္၏ေရစီးသည္ ၾကမ္းၾကမ္းတမ္းတမ္းမစီးဆင္းဘဲ ေျဖးညင္းစြားစီး ဆင္းျခင္းကိုေထာက္၍ ထိုျမစ္ကိုအပိုင္စားရသည့္နတ္သည္ နတ္သားမျဖစ္ႏိုင္ နတ္သမီးသာျဖစ္ႏိုင္သည္ဟု ဆိုကာဆရဆ္၀တီမွာ နတ္သားမျဖစ္ဘဲ နတ္သမီးျဖစ္သြားရရွာ၏။ထို႔အျပင္ ထိုဆရဆ္၀တီျမစ္သည္ ေတာင္ထြတ္ေ တာင္စြယ္အေကြ႕အ၀ိုက္မ်ားႂကားမွ စီးဆီးလာသျဖင့္ ျမစ္ေရ၏ အသံသည္သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ရွိသျဖင့္ ဆရဆ္၀တီနတ္သမီးသည္ေတးသီခ်င္းမ်ား ဂီတမ်ားကိုေစာင့္သည္ဟု စိတ္ကူးျဖင့္ပံုေဖာ္၍ ကိုးကြယ္လာၾက၏။


ေဒ၀ေခတ္သို႔ေရာက္သည့္အခါတြင္မူ အလြန္အမင္းဂုဏ္တင္ေျပဆိုေရးသားလာၾက၍ ဆ္ရဆ၀တီနတ္သမီးမွာမ်ားစြာတန္ခိုးႀကီးထြားလာ။ ဟိႏၵဴတို႔သည္ ၄င္းတို႔အထြ ဋ္အျမတ္ထားရာ “ေဗဒင္သံုးပံု”ကို ဆရဆ္၀တီနတ္သမီးေစာင့္သည္ဟု အဆင့္တိုးပူေဇာ္လာၾက၏။ ထို႔သို႔ဆရဆ၀ တီကို အမြန္တင္ေရးသားေျပာဆိုၾကသည္မွာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးတူညီမႈမရွိဘဲ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ ကိုယ္ သန္ရာသန္ေရးသားခ်ီးက်ဴးအမြန္းတင္ေနၾကသည္ကိုေ တြ႕ရွိရေလ၏။


၀ါဂ်္ဆေနဟိတက်မ္း၌ျဗဟၼာမင္း၏ ၾကင္ယာမယားဟုဆို၍တဖန္၊အသၼိန္းအမည္ ရွိသည့္ နတ္ညီေနာင္တို႔၏ ဇနီးမယားဟု၄င္း၊ တဖန္ တိုက္ထိုရိယျဗဟၼဏက်မ္းတြင္ ကမၻာႀကီးကိုဖန္ ဆင္းထားသည့္ ပဇာပတိျဗဟၼာႀကီး၏ ဇနီးအျဖစ္လည္းေကာင္း၊ ဣၿႏၵသိၾကား၏ ဇနီးဟူ၍လည္ းေကာင္းေရးသားထားျပန္၏။


ထိုဆရဆ္၀တီနတ္သမီးအေၾကာင္းအရာတို႔သည္ ပါးစပ္ေျပာပံုျပင္တို႔မွ တစတစယံုၾက ည္မႈ၊ ဂုဏ္တင္တင္မႈလြန္ကဲလာၾကျခင္းျဖစ္၏။အခ်ိဳ႕က်မ္းတို႔၌ မဟာမုနိရေသ႔ႀကီးႏွင့္သမုဒၵရာနတ္သမီးတို႔မွ ေမြးဖြားသူျဖစ္ၿပီး၊ သမုဒၵရာမွ ဟိမ၀င္တာေတာင္ထြတ္တစ္ခုသို႔ ဟသၤာစီး၍သြား ရာလမ္းေစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဟသၤာကိုယ္ေပၚမွ က်လာေသာ ေရေပါက္တို႔သည္ ျမစ္ျဖစ္သြားေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ အိပ္ရာ၀င္ပံုျပင္အေနျဖင့္ တစ္ေယာက္တစ္မ်ိဳး ေျပာဆိုၾက၏။


ျဗဟၼဏပူရာဏ္က်မ္းတြင္ျဗဟၼာႀကီး၏သမီးဟုေဖာ္္ျပၿပီး ေနာက္ပိုင္းတြင္ ထိုသမီးကိုပင္ ျဗဟၼာႀကီးက ျပန္လည္သိမ္းပိုက္လိုက္ေၾကာင္းေဖာ္ျပထားေလ၏။ ပဒ္မပူရဏ္က်မ္းအရဆိုရေသာဆရဆ္၀တီသည္ ဒကၡဆိုသူ၏ဇနီးဟူ၍လည္းေကာင္းေရးသားထား၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ဆရဆ၀တီသည္ သမီးအျဖစ္မွဇနီးအျဖစ္သို႔ တဖန္သိၾကားဇနီး ဒကၡမယားစသည္ျဖင့္ တကယ္မရွိသ ည့္နတ္သမီးချမာဘ၀မ်ိဳးစံုက်င္လည္သြားရရွာေလ၏။


၄င္းဆရဆ္၀တီ ေခၚသူရႆတီနတ္သမီးသည္ အိႏၵိယတိုင္းသားတို႔နွင့္အ တူျမန္မာျပည္သို႔ ေရာက္ရွိလာၿပီး၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံျဖစ္သည့္ ျမန္မာျပည္၌ကား ဆရဆ္၀ တီသည္ ဟိႏၵဴတို႔၏ ေဗဒင္သံုးပံုေစာင့္ဆိုလွ်င္ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားလ က္မခံႏိုင္ေ သာေၾကာင့္သိသျဖင့္ေဗဒင္အစားပိဋ ကတ္သံုးပံုကိုဆရဆ္၀တီလက္တြ င္းသို႕ ထည့္ေပးလိုက္ၾက၍ ေဗဒင္ေစာင့္ဆရ ဆ္၀တနတ္သမီး အျဖစ္မွသည္ပိဋကတ္သံုးပံုေ စာင့္ သူရႆတီနတ္သမီးအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိသြားၿပီး ပညာႏြမ္းပါးေ၀ ဘန္ဆန္းစစ္ညဏ္မြဲျပာက်ေနသည့္ ဗုဒၶဘာသာဘာသာအမည္ခံလူတစုႏွင့္ဓါတ္၊ နတ္အေယာင္ျပလူ႕ကလိမ္ဆရာတို႔၏ ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အိႏၵိယတို႔၏ စိတ္ကူးယဥ္ဇာတ္ေကာင္ ဆာရီၿခံဳကုလားမဘ၀မွပတ္စပို႔ဗီဇာမလိုဘဲ ျပည္တြင္ျဖစ္၃၇-မင္းနတ္စာရင္း၀င္သြားေလေတာ့၏။


သူရႆတီဂါထာဆိုသည္မွာလည္း ပါဠိနားလည္သည့္ ဘုန္းႀကီးလူထြက္ဓါတ္ဆရာတုမ် ား၏လက္ခ်က္ပင္ျဖစ္သည္။မည္သည့္ဘာသာစကာမဆို သဒၵါနည္းႏွင့္ေ၀ါဟာရသိထားပါက မိမိလိုခ်င္ရာ၀ါက်ကို စီႏိုင္သကဲ့သို႕ ယခုလည္းထိုသို႔ စီထားျခင္းသာျဖစ္၏။ ပါဠိပုဒ္ျမင္တိုင္း ဘုရားေဟာဟု တထစ္ခ်မသတ္မွတ္ထားသင့္ေပ။ ပါဠိနားလည္တတ္ကြ်မ္းပါကသမီးရည္းစားလည္းေ ရးလို႔ရသလို အေၾကြးေတာင္းစားကိုလည္းေရးလို႔ရ၏။


ဒီေလာက္ဆိုလွ်င္ပိဋကတ္ေတာ္တို႔အား မည္သူမ်ားေစာင့္ေရွာက္ေနၾကသည္ကိုရွင္ းလင္းစြားသိျမင္ၾကမည္ဟု ထင္ျမင္မိပါသည္။ ထိုအမွန္မရွိသည့္ သူရႆတီကို အမွန္တကယ္အရွိ ထင္ေနလွ်င္မိစၦာဒိ႒ိျဖစ္မွန္းမသိျဖစ္သြား၍ ရတနာျမတ္သံုးပါးထက္ ပို၍အားကိုးရာျဖစ္သည္ဟု မွတ္ထင္၍ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ပါကသရဏဂံုပ်က္၍ ဗုဒၶဘာသာဟု အမည္ခံထားပါေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္ စစ္စစ္မျဖစ္ေတာ့ဘဲ အမည္ခံဗုဒၶဘာသာသာျဖစ္သြားႏိုင္ေသာေၾကာင့္ ေငြလည္းရံႈး၊အခ်ိန္းလည္းကု န္၊ဘာသာလည္းမႈန္၍၊ အပါယ္ေဘးမက်ရေလေအာင္၊ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာ၀င္္ ၀ိဘဇၨ၀ါဒီမ်ားပီပီအရာရာကို“သဒၶါေနာက္တြင္ ပညာယွဥ္၍“ေ၀ဘန္ဆန္းဆစ္ေလ့လာႏိုင္ၾကဘို႔ အထူးအေရးႀကီးလွပါသည္။


(၀ိဘဇၨဉာဏ္ေရာင္၊ ထြန္းလင္းေျပာင္၍၊ အမွားအမွန္း၊ ခြဲေ၀ဘန္ႏိုင္ၾကပါေစ)


ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ


ဗုဒၶဂယာ၊အိႏၵိယ


Website; www.ashintejaniya.com


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT