Monday, November 11, 2013

ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ

"ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ တရားေတာ္မွ---"


ဒီေဒသနာေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားက ဘာကို အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေဟာခဲ့တာလဲလို႔ဆိုေတာ့ လူမိုက္နကၡတ္ပြဲကို အေၾကာင္းျပဳတာ။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္မွာလည္း အလြန္ဆိုးတဲ့့ အေျခအေနေတြ၊ လူမိုက္ေတြ ရွိတာပဲ။ ဘယ္ေခတ္မွာမဆို ပညာရွိတဲ့လူနဲ႔ ပညာမဲ့တဲ့လူ အၿမဲတမ္းရွိတာပဲ။ ပညာမဲ့တဲ့ ပုဂိၢဳလ္ရဲ႔ လုပ္ရပ္က တစ္မ်ိဳး၊ ပညာရွိတဲ႔ ပုဂိၢဳလ္ရဲ႔ လုပ္ရပ္ကတစ္မ်ိဳး၊ ပညာမဲ့တဲ႔ ပုဂိၢဳလ္ရဲ႔ အေတြးက တစ္မ်ိဳး၊ ပညာရွိတဲ႔ ပုဂိၢဳလ္ရဲ႔ အေတြးက တစ္မ်ိဳး၊ ဒီႏွစ္မ်ိဳးဟာ ေပါင္းစပ္လို႔ရႏ ိင္တဲ့ အေနအထားမရွိဘူး။ ျမတ္စြာဘုရား ၂၅-ႏွစ္ သီတင္းသံုးခဲ့တဲ႔ေနရာ သာ၀တၳိၿမိဳ႔ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၊ သာ၀တၳိၿမိဳ႔ကို အမွီျပဳၿပီး ဘုရားက ၂၅-ႏွစ္ေတာင္ ေနခဲ့တာ။ ဘယ္ေနရာမွ ဒီေလာက္အၾကာႀကီး မေနဘူး။ ေဆြေတာ္ မ်ိဳးေတာ္ေတြ ေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ နိေျဂာဓာ႐ံုေက်ာင္းေတာင္မွ ဒီေလာက္အၾကာႀကီးေနတာ မရွိဘူး။ အဲဒီ သာ၀တၳိမွာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားက အၾကာႀကီး သီတင္းသံုးတယ္။ အဲဒီလို ဘုရားအၾကာႀကီး သီတင္းသံုးတဲ႔ သာ၀တၳိကလူေတြဟာ အကုန္လံုး ပညာရွိေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္သလား၊ လူ႔ယဥ္ေက်းေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္သလားဆိုေတာ့ မျဖစ္ဘူး။ လူဆိုးလူမိုက္ေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။ "ဗာလ နကၡတၱ" ဆိုတဲ့ သူတို႔မွာ လ,အလိုက္ နကၡတ္ပြဲေတြ ရွိတယ္ေပါ့။ ဘယ္နကၡတ္နဲ႔ေတြ႔ ရင္ ဘာလုပ္၊ ဘယ္နကၡတ္နဲ႔ေတြ႔ရင္ ဘာလုပ္၊ နကၡတ္အလိုက္ ဆိုပါစို႔၊ လျပည့္ လကြယ္ ေကာင္းကင္က moon. ဆိုတဲ့ လ, ႀကီးရဲ႔ အေနအထားကို ၾက ့္ၿပီးေတာ့ လူေတြ ရက္တြက္ၾကတယ္။


......အဲဒီလို နကၡတ္ေတြရဲ႔ နာမည္နဲ႔ ေဟာ သြား၊ အဲဒီထဲမယ္ ဗမာမွာေတာင္ ရွိတယ္ထင္တယ္။ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ဟာ ေစာရနကၡတ္ဆိုၿပီ းေတာ့ လျပည့့္္ေန႔မွာ မဟုတ္တ႐ုတ္လုပ္တ ာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဆိုင္းဘုတ္ေတြ ဟိုေ႐ႊ႔ ဒီေ႐ႊ႔၊ ဗမာျပည္မွွာလည္း လုပ္ၾကတာေတြ ရွိတယ္ေပါ့။ အဲဒီ တန္ေဆာင္မုန္းလျ ပည့္ေန႔လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မယ္ေပါ့။ စာထဲမွာေတာ့ ဘယ္လလို႔ေတာ့ မေျပာဘူး။ ဗာလနကၡတ္က လူမိုက္ေတြရဲ႔ ပြဲလမ္းသဘင္က်င္းပတဲ့ နကၡတ္ပြဲသဘင္ရွိ တယ္တဲ့။ သူတို႔ဆီမွာဆိုရင္ တစ္လတစ္ခါ နကၡတ္ပြဲေတြလုပ္ၾကတယ္ေပါ့။ ပူေဇာ္ပြဲေတြ လုပ္ၾကတယ္။ အဲဒီထဲမယ္ သူတို႔ကိုးကြယ္တ ာကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတယ္။ ေကာင္းတဲ့ဟာ ရွိသလို မေကာင္းတာလည္းရွိတယ္။ အဲဒီ တခ်ိဳ႔ နကၡတ္ ဗာလ နကၡတ္က်ေတာ့ သူတို႔စာဆိုအရ အဲဒီေန႔မွာ ဘာလုပ္တုန္းဆို ပါးစပ္က ယုတ္ယုတ္မာမာစကားေတြ ေျပာၾကတယ္။ အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္း လိုက္ၿပီးေတာ့ ယုတ္ယုတ္မာမာ စကားေတြ မၾကား၀ံ႔ မနာသာ စကားေတြ ေျပာၾကတယ္။ ဟဲ႔ ေတာ္ၾကပါေတာ့ဆို ပိုက္ဆံေလးေပးလိုက္ရင္ ထြက္သြားၾကတယ္။ ပိုက္ဆံမေပးမခ်င္းေတာ့ မဟုတ္တ႐ုတ္ေတြ ေျပာၾကတာပဲ။ စာထဲမွာေတာ့ "အသဗၻီ၀ါစာ" ဆိုတာ လူၾကားထဲမွာ ၾကားမေကာင္းတဲ့စ ကားလို႔ေျပာတာ။ ကိုယ့္ဘာကိုယ္သာ ေတြးၾကည့္ေတာ့။ လူၾကားထဲမွာ နားေထာင္လို႔မေကာင္းတဲ့ စကားမ်ိဳးေတြ ေျပာၾကတယ္။ ယုတ္ယုတ္မာမာ စကားေတြ ေျပာတယ္။ အဲဒီေတာ့ အိမ္တိုင္းအိမ္တိုင္းက ပိုက္ဆံေပးလိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ အဲဒီပိုက္ဆံယူၿပီးေတာ့ ေသာက္စားေပ်ာ္ပါ းၾကတယ္။ ဘယ္ႏွစ္ရက္ၾကာတုန္းဆိုရင္ ခုနစ္ရက္ၾကာတယ္။ ဘုရားလက္ထက္က ျမတ္စြာဘုရားေတာင္မွပဲ ဘုရားကို ၾကည္ညိဳတဲ့ ဒကာ၊ ဒကာမေတြက "အရွင္ဘုရားတို႔ ဆြမ္းခံမၾကြပါနဲ႔၊ ဒီခုနစ္ရက္ေတာ့ ေက်ာင္းမွာပဲ သီတင္းသံုးပါ ဆိုၿပီးေတာ့ ဆြမ္းခ်က္ၿပီး ေက်ာင္းပို႔ၾကတယ္၊ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆိုရင္ ခုနက လူမိုက္ေတြက မၾကား၀ံ႔ မနာသာစကားေတြ ဆဲဆိုၿပီးေတာ့ တစ္ၿမိဳ႔လံုးဟာ အုန္းအုန္းက်က္က်က္ ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒီေန႔မွာ ဆဲလည္း ကိစၥမရွိဘူး။ ဗမာျပည္မွာေတာ့ တျခားအခ်ိန္မွာ ေရပက္ရင္ေတာ့ ရန္ျဖစ္မွာေပါ့၊ သႀကၤန္တြင္းမွာေတာ့ ပက္ရင္ ခံေနၾကရတာပဲ၊ ပြဲကိုး။ အဲဒီ ဗာလနကၡတ္ပြဲမွာဆိုလို႔ရွိရင္ ဆဲခ်င္တိုင္းဆဲ နားဂြမ္းဆို႔ထားမွပဲရမယ္။ ဆဲခ်င္တိုင္းဆဲ၊ ေျပာခ်င္တာေတြေျပာ၊ မၾကား၀ံ႔မနာသာေတ ြေျပာ၊ ဘာမွ ျပန္ေျပာလို႔မရဘူး၊ အခါကာလကိုး။ အဲဒီလိုပြြဲမ်ိဳးဟာ ဘုရားလက္ထက္ သာ၀တၳိၿမိဳ႔မွာ ဒီလိုပြဲမ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့တယ္။ ခုနစ္ရက္တိတိ လူေတြဟာ ဒုကၡေရာက္ၾကတယ္။ လူေတာ္လူေကာင္းေတြ ဒုကၡေရာက္ၾကတယ္ေပါ့။ ခုနက လူမိုက္ေတြကေတာ့ ေပ်ာ္ၾကတယ္ေပါ့။ အဲဒီပြဲႀကီး သတ္မွတ္ထားတဲ့ရက ကုန္ဆံုးသြားေတာ့မွ အားလံုးဟာ နားခ်မ္းသာၿပီးေတာ့ ဘုရားအမွဴရွိတဲ့ သံဃာေတြ ၿမိဳ႔တြင္း ဆြမ္းခံျပန္၀င္ၾကရတယ္၊ ဒီလိုဆိုတယ္။ .....ေရႊက်င္ဆရာေတာ္ႀကီးေရးတဲ့ "တစ္ႏွစ္တစ္ခါ ငရဲရွာ လူ႔ရြာဘုရားပြဲ" "ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ" စာတမ္း။ ဘာျဖစ္လို႔တုန္းဆို သူ႔ေခတ္မွာ ခုနက ဘုရားပြဲေတြက ၀က္သတ္၊ ၾကက္သတ္နဲ႔ အသားေတြ သတ္ၿပီးေတာ့ ၊ သံဃာေတြ ပင့္ၿပီးေတာ့ ဆြမ္းေကြ်းၾကတယ္၊ ဧည့္သည္ေတြ ဧည့္ခံၾကတယ္။ ဒီလိုေတြ ျဖစ္တာကို။ သားေကာင္ေတြ သတ္ၿပီး ဒါန ေကာင္းမႈလုပ္တယ္ဆိုလို႔ရွိရင္ ႏွစ္ပိုင္းရွိတယ္။ သတ္တဲ့ အပိုင္းက တစ္ပိုင္း၊ ဒါန ေကာင္းမႈလုပ္တာက တစ္ပိုင္း၊ သတ္တဲ့အပိုင္းက အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္၊ ဒါနေကာင္းမႈလုပ္တာ ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္။ အဲဒီႏွစ္ခုကို ယွဥ္ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ဒါနရလိုက္တာက နည္းနည္း၊ ငရဲႀကီးလိုက္တာက မ်ားမ်ား။ အဲဒါကို ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ သူက "ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ" လို႔ ေျပာတာ။ ၾကားဖူးၾကပါလိမ့္မယ္။ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယ ာက္ဟာ အိမ္ကို ဧည့္သည္ေရာက္လာတယ္။ အဲဒီေန႔မွာလည္းပဲ အသားမေပၚရ ဥပေဒအရ အသားဘယ္မွ ၀ယ္မရဘူး။ အိမ္ေရာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္ကို သူက ဟင္းေကာင္းနဲ႔ ဧည့္ခံခ်င္တယ္။ အိမ္မွာေမြးထားတ ဆိတ္ကေလးကို လည္လွီးၿပီး ခ်က္တယ္။ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးဟာ ဘ၀တိုင္း ဘ၀တိုင္းမွာ သူက လည္လွီးၿပီးေတာ့ ခ်က္လိုက္လို႔ သူက ငရဲက်သြားတယ္။ ငရဲကလြတ္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဇက္ျပတ္ၿပီးေတာ့ ေသရတဲ့ဘ၀က မနည္းဘူးတဲ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ တခ်ိဳ႔ကေျပာတယ္။ ဆိတ္ေမြးအမွ် ခံရတယ္တဲ့။ တခ်ိဳ႔က ထင္ေကာင္း ထင္လိမ့္မယ္။ ကိုယ္က တစ္ခါတည္း သတ္တာ၊ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီေလာက္ ခံရတုန္းဆို လူ႔ရဲ႔ သႏၲာန္မွာျဖစ္တဲ့ ေစတနာက နည္းတာမွ မဟုတ္တာ။ အဲဒါေမးလို႔ရွိရင္ ကိုယ္က ျပန္ေမးရလိမ့္မယ္။ သရက္ပင္စိုက္တဲ့ အခါမွာ တစ္ေစ့တည္းစိုက္တာ။ အပင္ကသီးေတာ့ တစ္လံုးတည္း သီးသလား (သို႔မဟုတ္) အမ်ားႀကီး သီးသလား။ တစ္ခုတည္း လုပ္ေပမယ္လို႔ အမ်ားႀကီးရတယ္ဆိုတာ ထင္ရွားတယ္။ လူ႔ရဲ႔သႏၲာန္မွာ စိတ္ေစတနာေတြက ေျမာက္မ်ားစြာ ျဖစ္တယ္။ လက္ဖ်စ္တစ္ခ်က္အ တြင္းမွာ ေစတနာေပါင္းက ကုေဋတစ္သိန္းေလာက္ ျဖစ္သြားတယ္။ အဲဒီထဲမွာ အက်ိဳးေပးႏိုင္တဲ့ ေစတနာေတြ ေျမာက္မ်ားစြာ ပါတယ္တဲ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ျမတ္စြာဘုရားက ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ လုပ္တဲ့အခါမွာလည္းပဲ တိရစၧာန္ကို လွဴလို႔ရွိရင္ အဆတစ္ရာ၊ ကိုယ္က်င့္တရား မေကာင္းတဲ့ လူကိုလွဴရင္ အဆတစ္ေထာင္တဲ့။ ဒီလိုေျပာတာ။ ခုနက အကုသိုလ္အလုပ္ေတြလုပ္လို႔ အကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္လာၿပီ ဆိုလို႔ရွိရင္လည္း ဒီလိုပဲ ခံရတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီးက ဧည့္သည္ကို ေကြ်းေမြး ဧည့္ခံခ်င္တာ ဒါ ကုသိုလ္ပဲ။ ေကြ်းခ်င္ ေမြးခ်င္တယ္၊ မွန္တယ္၊ ဒါ ကုသိုလ္။ သို႔ေသာ္ ဆိတ္ကေလးကို သတ္လိုက္တာကေတာ့ အကုသိုလ္ေပါ့။ အဲဒီ အကုသိုလ္ကို ခံရတယ္။ ကုသိုလ္ရဲ႔အက်ိဳးကို ခံရတာ ဒီေလာက္ မထင္ရွားဘဲနဲ႔ လူ႔ဘ၀ရလာတိုင္း ရလာတိုင္း (သို႔မဟုတ္) ဘ၀တစ္ခု ရတိုင္းရတိုင္း ဇက္ျပတ္ၿပီးေတာ့ ေသရတယ္တဲ့။ အဲဒီအကုသိုလ္က ခံလိုက္ရတာ အမ်ားႀကီးခံရတယ္။ အဲဒါမ်ိဳးကို ရည္ရြယ္ေျပာတာ။ "ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာ" တဲ့။ ဒီလိုခံရရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ဟာပဲ။


အဂၢမဟာပ႑ိတ အရွင္နႏၵမာလာဘိ၀ သ(Ph.D)။


ကုသိုလ္တစ္ပဲ ငရဲတစ္ပိႆာတရားေတာ္မွ ကူးယူ ပူေဇာ္ပါတယ္


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT