Monday, November 18, 2013

'ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ (၈)ပါး

'ဘုရားအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ ၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ (၈)ပါး'


ၿမတ္ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဟာ ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျခေတာ္ရင္းမွာ. ဘုရားဆုကုိ ပန္ခဲ့ပါတယ္။ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဟ ာ..ထုိဘ၀မွာပင္ ဘုရားရွင္နဲ႕ ဖူးေတြ႔ခဲ့ရျပီး သူ၏ ဥာဏ္ပါရမီ၊ ၀ီရိယအား ဆႏၵအားျဖင့္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ပါက..မဂ္ဥာဏ္ ဖုိလ္ဥာဏ္ ရျပီး…ရဟႏၲာ ျဖစ္ႏူိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သတၱ၀ါအမ်ားအေပၚမွာ ကရုဏာစိတ္ၾကီးမား တာေၾကာင့္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ရဟႏၲာ ျဖစ္ႏူိင္တဲ့အခြင့္အေရးကုိ စြန္႔လြတ္ျပီး ဘုရားဆုကုိ ပန္ ဆင္ခဲ့တာပါ။ တနည္းအားျဖင့္ သာ၀ကေဗာဓိျဖစ္နူိင္တဲ့အခြင့္အေရးကုိ စြန္႔ျပီး သမၼာသေမၺာဓိဆု ကို ဒီပကၤရာဘုရားရွင္ထံမွာ ပန္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ အဲဒီ့ဘ၀မွာပင္လ်င္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲကုိ အျပီးတိုင္လြတ္ေျမာက္ေအာင္. လုပ္ႏူိင္ပါလ်က္နဲ႕ သတၱ၀ါအေပါင္းကုိလည္း ဒီသံသရာ၀ဋ္ဆင္းရဲက..လြတ္ေျမာက္ေစလိုတဲ့ ကယ္တင္ခ်င္တဲ့..ဆႏၵေတာ္ၾကီးဟာ အထူးပင္ ထင္ရွားေနပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶအေလာင္းေတာ္ သုေမဓာရွင္ရေသ့ ရဲ႕ ထုိစဥ္အခါတည္းက ထားရွိ ခဲ့တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။ ဘုရားေလာင္းေတာ္ဟာ ဒီလုိေကာင္းျမတ္ေသာ သူတပါးအက်ဳိးစီးပြားကုိ ေဆာင္ရြက္မယ္ဆုိ တဲ့..ရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးေတြနဲ႕ ေျဖာင့္ေျဖာင့္မ န္မွန္ ၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ျပီး..ဗုဒၶရွ င္ေတာ္အျဖစ္ကုိရ..ဗုဒၶရွင္ေတာ္အျဖစ္ကုိ ရျပီးေတာ့လည္းပဲ အား လပ္ခြင့္မရွိဘဲ ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သတၱ၀ါအမ်ားရဲ႕ အက်ိဳးစီးပြားကို အေကာင္းဆုံး ေဆာင္ၾကဥ္းေပးခဲ့ပါတယ္။ ဒီလုိ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့မႈမ်ားေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဟာ.ဘုရားရွင္အား .စိတ္ထဲက လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲ ေလးစားၾကည္ညိဳျပ ီး.ဗုဒၶရွင္ေတာ္ ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သုေမဓာရွင္ရေသ့ဘ၀ကတည္းက.ခုိင္ခုိ င္မာမာ.ထားရွိခဲ့တဲ့..ရည္ရြယ္ခ်က္ (၈)ပါး ၁။ ငါကုိယ္တုိင္ ဘ၀သံသရာခရီးခဲကု ကူးေျမာက္ႏူိင္လ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ ႕ကုိလည္း ကူးေျမာက္ေစမယ္။


၂။ ငါကုိယ္တုိင္ ကိေလသာအေႏွာင္အဖ အခ်ဳပ္အခ်ယ္မွ လြတ္ေျမာက္ႏူိင္လ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း လြတ္ေျမာက္ေစမယ္။


၃။ ငါကုိယ္တုိင္ ကုိယ္၊ ႏႈတ္၊ စိတ္ ယဥ္ေက်းခဲ့ျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ ႔ကုိလည္း ယဥ္ေက်းေအာင္ဆုံးမမယ္။။ ၄။ ငါကုိယ္တုိင္ ျငိမ္းခ်မ္းျပီးရင္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း ျငိမ္းခ်မ္းေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္။ ၅။ ငါကုိယ္တိုင္ သက္သာရာရျပီးလ်င သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း သက္သာရာရေအာင္ ေဆာင္ရြက္မယ္။


၆။ ငါကုိယ္တုိင္ ကိေလသာ အညစ္ေၾကးေတြ သန္႔ရွင္းျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းကုိလည္း သန္႔ရွင္းေအာင္ ငါေဆာင္ရြက္မယ္။


၇။ ငါကုိယ္တုိင္ ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ရျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔အား ငါရတဲ့ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ေ၀ငွမယ္။ ၈။ ငါကုိယ္တုိင္ နိဗၺာန္ကုိစံ၀င္ျပီးလ်င္ သတၱ၀ါအေပါင္းတုိ႔ကုိလည္း နိဗၺာန္ကုိ စံ၀င္ႏူိင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္။ သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး၏ ကဆုန္လျပည့္ေန႔တရားေတာ္ မွ ေဖာ္ျပထားသည္။ အဲဒီ့ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶဟာ ေလာကတၳစရိယ ဆုိတဲ့ အမ်ားအက်ဳိးစီးပြား ေဆာင္ရြက္ျခင္းအက်င့္ကုိ ဦးစားေပး ေဆာင္ရြက္ေတာ္မူခဲ့တယ္ဆုိတာ သိသာထင္ရွားပါတယ္။ ဒါကုိက..အလြန္ပဲ ၾကည္ညိဳစရာေကာင္းပါတယ္။ ေနာက္တခုက..မိမိရရွိမယ့္ ေဗာဓိဥာဏ္ကုိ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္း monopolize -လက္၀ါးၾကီးအုပ္ မထားပဲ..သူတစ္ပါးကုိ share -ေ၀မွ်ေပးမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ထား နဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာလည္း တကယ္ပဲ ေလးစားၾကည္ညိဳဖြယ္ေကာင္းပါတယ္။ ျမတ္ဗုဒၶဟာ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ ဘုရားဆုပန္စဥ္အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာပဲ ထားရွိခဲ့တာမဟုတ္ဘဲ ..သူ ပါရမီအလုပ္ေတြကိ ျပဳလုပ္ေနစဥ္တေလ်ာက္ နဲ႕ ဘုရားစင္စစ္ဧကန္ ျဖစ္ေအာင္ ၾကိဳးစားေနခဲ့စဥ္တေလ်ာက္လုံးမွာ ဒီရည္ရြယ္ခ်က္ၾကီးေတြကို မလစ္ဟင္းေစဘဲ မယိမ္းမယုိင္ဘဲ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင ္းဟာ..ေကာင္းစြာ ၾကြေတာ္မူခဲ့ျခင္းဆုိတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕ သုဂေတာဂုဏ္ေတာ္တစ္ခုပါပဲ။ အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသရဲ႕ ဘာသာေသြးစာအုပ္ အခ်ီနိဒါန္းမွ ျမန္မာျပန္စာပုိဒ္ေလးက.. ျမတ္ဗုဒၶ၏ မဟာကရုဏာၾကီးမားပုံကုိ ေပၚလြင္ေစပါတယ္။ ငါ၏ကုိးကြယ္ ငါ့ကုိ ကယ္၍ ငါ့ႏွယ္မျခား လူနတ္မ်ား၏ ကုိးစားရာသခင္ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေ တာ္ျမတ္သည္ သတၱ၀ါခပင္း ဆင္းရဲျခင္းေၾကာင့္ ျပင္းျပလွစြာ မဟာကရုဏာေတာ္သည္ မေရွာင္သာေအာင္ ခါခါထပ္ထပ္ ႏႈိးေဆာ္အပ္သည္ျဖစ္၍၊ လက္လွမ္းမွီေလာက္ အနီးေရာက္ လ်က္ မ်က္ေမွာက္ျပဳရန္ ျမတ္နိဗၺာန္ကုိ အလြယ္တကူ လွမ္းမယူဘဲ ဗုိလ္လူတြက္တာ စြန္႔လႊတ္ခြာ ၍ သာမန္လူမ်ား မၾကံအားေအာင္ ထူးျခားလြန္ကဲ ျပဳႏုိင္ခဲေသာ ပါရမီျဖည့္မႈကုိ ေလးသေခ်ၤကိန္း ကပ္တစ္သိန္းမွ် ထိန္းသိမ္း ဆင့္ဆင့္ ျပဳက်င့္ေတာ္မူလ်က္ လူနတ္အမ်ား ခ်မ္းသာပြားဖုိ႔ တရားျဖင့္ ေအး ၾကီးပြားေရးကုိ ကုိယ္ဆင္းရဲမႈ လ်စ္လ်ဴရႈ၍ အမႈပါေအာင္ ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့ပါသတည္း။


(အရွင္ဇနကာဘိ၀ံသ- ဘာသာေသြး)


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT