Friday, November 22, 2013

ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမွဳးခ်ဳပ္ ဦးသန္႔၏ ဘ၀ပံုရိပ္

ကုလသမဂၢ အတြင္းေရးမွဳးခ်ဳပ္ ဦးသန္႔၏ ဘ၀ပံုရိပ္ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~~~~~


ဦးသန္႔- လို႔ဆိုလိုက္တာနဲ႔ အလယ္တန္း ကမာၻ႔သမိုင္းဖတ္စာထဲက သင္ခန္းစာေလးတစ္ ခုကို အမွတ္ရမိပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ေလာက ္ကစျပီး ကမာၻ႔ကုလသမဂၢဆိုတဲ့ အဖြဲ႔အစည္းၾကီးနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ စတင္မိတ္ဆက္ခြင့္ရခဲ့ၾကျပီး ဒီလိုအဖြဲ႔အစည္း ၾကီးရဲ႕ အျမင့္ဆံုးေနရာက ေန တာဝန္ေတြကိုထမ္းေဆာင္ခဲ့လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို႔ျမ န္မာႏိုင္ငံအတြက္ ဂုဏ္ျပဳစံတင္ထား ရေလာက္တဲ့ “ဦးသန္႔” ဆိုတဲ့အမည္နဲ႔ ကြ်မ္းဝင္ခဲ့ၾကဖ ူးပါတယ္။ ဦးသန္႔ရဲ႕အေၾကာ င္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိတဲ့သူေတြထဲမွာ လူငယ္ပိုင္းက အေတာ္ကို နည္းပါတယ္။ဒါေၾက ာင့္...ဦးသန္႔ရဲ႕ေလးစားအတုယူစရာ ေကာင္းေလာက္တဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ၊ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြ၊ ေခါင္းေဆာင္ေကာင ္းတစ္ေယာက္မွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္တဲ့ အရည္ခ်င္းေတြ အပါ၀င္ အတၳဳပၸတၱိ အက်ဥ္းကိုပါ ေဖာ္ျပလိုက္ပါတယ္။


ငယ္စဥ္ဘဝ (Biography)


ဦးသန္႔ကို ဖခင္ဦးဖိုးႏွစ္ နဲ႔ မိခင္ေဒၚနန္းေသာ င္တို႔က ၁၉၀၉ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီလ ၂၂ရက္ေန႔မွာ ဧရာဝတီတိုင္း ပန္းတေနာ္ျမိဳ႕မ ွာေမြးဖြားခဲ့သည ္။ ပန္းတေနာ္ဇာတိျဖ စ္တဲ့အတြက္ ေနာင္အခါမွာ ဦးသန္႔ကို “ပန္းတေနာ္ဦးသန ္႔” လို႔ေခၚခဲ့ၾကသည္။ ဦးသန္႔မိဘေတြသည ္ေျမပိုင္ရွင္၊ ဆန္ကုန္သည္ေတြျဖ စ္ၾကျပီး၊ ဖခင္ဦးဖိုးႏွစ္ သည္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕မွာ သူရိယသတင္းစာကို ထူေထာင္ခဲ့သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသုေတသနအသင္းကို တည္ေထာင္ရာမွာလည္း အဖြဲ႔ဝင္တစ္ေယာက ္အျဖစ္ ပါဝင္ခဲ့သည္။ ဖခင္ကြယ္လြန္စဥ္ တုန္းက ဦးသန္႔သည္ အသက္၁၄ႏွစ္သား သာရွိေသးသည္။ အေမြဆက္ခံမႈ အရႈပ္အရွင္းေတြေ ၾကာင့္ မိခင္ေဒၚနန္းေသာ င္နဲ႔ ကေလး၄ေယာက္မွာ စီးပြားေရး အၾကပ္အတည္း ေပါင္းမ်ားစြာနဲ ရင္ဆိုင္ခဲ့ရသည္။ ဦးသန္႔သည္ ငယ္စဥ္က ပန္းတေနာ္အထက္တန္းေက်ာင္းမွာ ပညာသင္ၾကားခဲ့ျပီး၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္တြင္ သမိုင္းဘာသာရပ္ကို ဆက္၍သင္ယူခဲ့သည္။ ယင္းေနာက္ ပန္းတေနာ္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္ းမွာ ေက်ာင္းဆရာ စလုပ္ခဲ႔ျပီး၊ အသက္၂၅ႏွစ္မွာ အဲ့ဒီေက်ာင္းရဲ႕ ေက်ာင္းအုပ္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ မအူပင္ျမိဳ႕မွာ ေနထိုင္ျပီး ပညာအုပ္ျဖစ္တဲ့ (ျမန္မာႏိုင္ငံ ဝန္ၾကီးခ်ဳပ္ေဟာ င္း) ဦးႏု နဲ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးခ ဲ့သည္။ ဦးသန္႔သည္ အဂၤလိပ္၊ ျမန္မာ ၂ ဘာသာနဲ႔ ထုတ္ေဝတဲ့ “ဂႏၱေလာက” မဂၢဇင္းရဲ႕ ဘာသာျပန္ၿပိဳင္ပ ြဲမွာ ၄ ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ပထမဆုရရွိခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ ဦးသန္႔၏ ပထမဆံုးစာမူမွာ အဂၤလိပ္လို ေရးသားထားသည့္ စာမူျဖစ္ၿပီး အသက္ ၁၅ႏွစ္အရြယ္မွာ ပံုႏွိပ္ေဖာ္ျပခ ံခဲ့ရသည္။ ၿမိဳ႕ျပပံုျပင္မ ်ား၊ ႏိုင္ငံေပါင္းခ် ဳပ္ အသင္းႀကီး ေက်ာင္းသံုးစာအုပ္၊ ဗမာသစ္ႏွင့္ ပညာသစ္၊ ျပည္ေတာ္သာခရီး (၃ အုပ္တြဲ) စတဲ့ စာအုပ္ေတြကို ေရးသားခဲ့သလို ႏိုင္ငံေရးေဝဖန္ ခ်က္၊ စာေပ ေဝဖန္ခ်က္ေတြ အပါအဝင္ ပညာေရး၊ လူမႈေရးဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးေတြကို သီလဝ၊ ေမာင္သန္႔၊ ဦးသန္႔ စသည့္ ကေလာင္ခြဲေတြႏွင့္ ေရးသားခဲ့သည္။ စာေပေဝဖန္ေရး ႏိုင္ငံေရးေဝဖန္ ခ်က္ေတြကို ေရးသားသည့္ အခါ သူ႔ရဲ႕ အယူအဆေတြကို ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေရးသားခဲ့သလို သူ႔ရဲ႕အေတြးအေခၚ အယူ အဆ ေတြကလည္း ေခတ္မီတာကို ေတြ႔ျမင္ရသည္။


ျပည္သူ႔ဝန္ထမ္းဘဝ


လြတ္လပ္ေရးရခါစ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ာ ဦးႏုဝန္ၾကီးခ်ဳ ပ္ျဖစ္လာတဲ့အခါ ဦးသန္႔ကိုရန္ကု န္ကိုေခၚျပီး ၁၉၄၈ခုႏွစ္မွာ အသံလႊင့္ဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴးအျဖစ္ တာဝန္ေပးအပ္ျခင္ းခံခဲ့ရသည္။ အဲ့ဒီေနာက္ ၁၉၅၃ ခုႏွစ္တြင္ ျမန္မာနိုင္ငံ သတင္းနဲ႔ ျပန္ၾကားေရးဌာနအ တြင္း၀န္ ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ၁၉၅၁ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၅၇ ခုႏွစ္အထိ ၀န္ၾကိးခ်ုဳပ္၏ အတြင္းေရးမွဴးအျ ဖစ္ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ျပီး ဦးႏုအတြက္ မိန္႔ခြန္းေတြ ေရးသားေပးျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခားခရီး စဥ္ေတြ စီစဥ္ေပးျခင္း၊ ႏိုင္ငံျခား ဧည့္သည္ေတာ္ေတြက လက္ခံေတြ႔ဆံုေပးျခင္း- စသည့္ကိစၥမ်ားကိ ေဆာင္ရြက္ေပးယင္း ဦးႏု၏ ယံုၾကည္မွဳကို ရခဲ့သည္။ ႏိုင္ငံတကာ conference အမ်ားအျပားကိုတက္ေရာက္ခဲ့ျပီး ၁၉၅၅ ခုႏွစ္က အင္ဒိုနီးရွားႏိ ုင္ငံ ဘန္ေဒါင္းျမိဳ႕မ ာက်င္းပတဲ့ “ဘက္မလိုက္လႈပ္ရွားမႈ” ကို ေမြးဖြားေပးခဲ့တ ဲ့ ပထမအၾကိမ္ အာရွ-အာဖရိက ႏိုင္ငံမ်ားဆိုင္ရာ ညီလာခံမွာ အတြင္းေရးမွဴး အျဖစ္ေဆာင္ရြက္ခ ဲ့သည္။


အျမဲတမ္း ေျဖာင့္ေျဖာင့္မ ွန္မွန္လုပ္တတ္ျပီး မွန္တယ္ထင္ရင္ အေလွ်ာ႔မေပးတတ္တ ဦးသန္႔နဲ႔ တိုင္းျပည္ေခါင္ းေဆာင္ ဦးႏုတု႔ိ မသင့္မျမတ္ျဖစ္လာတာကေနစျပီး ၁၉၅၇ခုႏွစ္မွာ ဦးသန္႔ကို ကုလသမဂၢဆိုင္ရာ ျမန္မာသံအမတ္ၾကီးအျဖစ္ခန္႔အပ္လိုက္ျပီး New York ကိုေစလႊတ္ခဲ့သည္။ ၁၉၅၇ ခုႏွစ္ကေန ၁၉၆၁ ခုႏွစ္အထိ ဦးသန္႔သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ ႕ ကုလသမဂၢ အျမဲတမ္းကိုယ္စာ းလွယ္အျဖစ္ သာမက တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ ယာယီ ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမႉးခ်ဳပ္ တာ၀န္ကိုပါ ပူးတဲြ ထမ္းေဆာင္ခဲ့ရသည္။ ၁၉၆၀ ခုႏွစ္မွာ ျမန္မာအစိုးရက ဦးသန္႔ကို “ျပည္ေထာင္စု စည္သူ သဂၤဟ ျပန္တမ္း” အရ “မဟာ-သေရစည္သူဘြဲ႔” နဲ႔ ဗိုလ္ရာထူးကို ေပးအပ္ခဲ့သည္။


ဦးသန္႔သည္ ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ရာထူးကို အာရွႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ပထမဦးဆံုး ရရွိခဲ့တဲ့သူျဖစ္သည္။ ၁၉၆၁ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၃ ရက္ေန႔က စတင္ျပီး အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဒက္ဂ္ဟမ္းမားရွိဳးလ္ဒ္ (Dag Hammarskjold) ရဲ႕ မကုန္ဆံုးေသးတဲ့ သက္တမ္းကို ျဖည္႔ဆည္းဖို႔ အေထြေထြ ညီလာခံမွာ လံုျခံဳေရးေကာင္စီရဲ႕ ေထာက္ခံခ်က္နဲ႔ ယာယီ-အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးအျ ဖစ္ ခန္႔အပ္ခံရသည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၀ ရက္ေန႔ အေထြေထြညီလာခံကေန ကုလသမဂၢ အေထြေထြအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ ၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၃ ရက္ေန႔ သက္တမ္းအထိ ခန္႔အပ္ျခင္း ခံခဲ့ရသည္။ သူ႔၏ ပထမသက္တမ္းအတြင္းမွာ ဦးသန္႔ဟာ က်ဴးဘား ဒံုးပ်ံျပႆနာ (Cuban Missile Crisis) ကိုေျဖရွင္းရာမွ ာ ပါ၀င္စ့စပ္ေပးျပ ီး ကြန္ဂိုျပည္တြင္းစစ္ကို ျပီးဆံုးေအာင္ကိ င္တြယ္ေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ခဲ့သည္။ ယင္းအတြက္ေၾကာင့္ ကမၻာက အသိအမွတ္ျပဳျခင္းကိုခံခဲ့ရသည္။


၁၉၆၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂ ရက္ေန႔မွာ လံုျခံဳေရးေကာင္စီရဲ႕ တညီတညြတ္တည္း ေထာက္ခံမႈနဲ႔ ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ဒုတိယသက္တမ္းအျဖစ္ သူ အျငိမ္စားယူမယ့္ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ေန႔အထိ ခန္႔အပ္ျခင္းခံခ ဲ့ရသည္။ ဒုတိယသက္တမ္းအတြ င္းမွာ ဦးသန္႔သည္ အလုပ္ေတြအမ်ားၾက ီးလုပ္ခဲ့သည္။ အထူးသျဖင့္ ကုလသမဂၢအဖြဲ႔အစည္းအတြင္းကို အာရွနဲ႔ အာဖရိက ႏိုင္ငံေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဝင္ေရာက္ႏိုင္ေရ းကိစၥ၊ ေတာင္အာဖရိက အသားအေရာင္ခြဲျခ ားမႈ ဆန္႔က်င္ေရးကိစၥ၊ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္မွာ ယီမင္အေရးနဲ႔ ၁၉၆၈ ခုႏွစ္မွာ ဘာရိန္းအေရး ကိစၥ၊ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ အာရပ္-အစၥေရးေျခာက္ရက္စစ္ပြဲ၊ ပရာ႔ဂ္ေႏြဦးေတာ ္လွန္ေရး (Prague Spring) နဲ႔ ခ်က္ကိုစလို-ဗက္ ကီးယားကို ဆိုဗီယက္ က်ဴးေက်ာ္မႈ အေရးအခင္း၊ ဗီယက္နမ္စစ္၊ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္က ဘဂၤလားေဒ႔ရွ္ႏိုင္ငံကို လြတ္လပ္ေရးရရွိေစမည့္ အိႏၵိယ - ပါကစၥတန္ စစ္ပြဲ စတာေတြကို ေအးျငိမ္းေအာင္ ေျဖရွင္းေပးႏိုင ္ခဲ့သည္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ အေမရိကန္ - ဆိုဗီယက္ စစ္ေအး တိုက္ပြဲမွာတုန္းက သမၼတႏွစ္ဦး အၾကား ဦးသန္႔က “တတိယ ဘာသာ စကားအသစ္” ကိုအသံုးခ်၊ “ေတြ႔ဆံု အေျဖရွာေရး”ကို အေျခခံျပီး ေစ့စပ္ ေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ သည့္ အတြက္ ဆိုဗီယက္တို႔က ဒံုးက်ည္စခန္းေတြကို ရုပ္သိမ္းသြားျပီး အေမရိကန္ေတြက က်ဴးဘားကို ပိတ္ဆို႔မႈေတြကို ရုပ္သိမ္းေပးခဲ့ သည္။


ဒီအေရးအခင္း အားလံုးမွာ ျငိမ္းခ်မ္းေရးက ထိပါးေစႏိုင္သည့္ အျပင္ စစ္ျဖစ္ၾကမယ့္ အရိပ္ လကၡဏာေတြျဖစ္ျပီး၊ ဦးသန္႔၏ လိမၼာ ပါးနပ္စြာ ၾကားဝင္ ေစ့စပ္ ေပးမႈ တို႔ေၾကာင့္သာ စစ္ကို ေရွာင္လႊဲႏိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေအာက္စဖို႔ဒ္ တကၠသိုလ္က ၂ဝ-ရာစု၏ အထင္ကရ ပုဂၢဳိလ္မ်ား အေၾကာင္း စုစည္း ထုတ္ေဝထားသည့္ Who’s Who in the 20th Century စာအုပ္မွာ ဦးသန္႔၏- အေၾကာင္း ပါဝင္ၿပီး၊ ႏိုင္ငံတကာ အေရး အခင္းေတြကို မတုန္လႈပ္ေစဘဲ တည္တည္ ၿငိမ္ၿငိမ္ ေျဖရွင္းႏိုင္ခဲ ့သူ ျဖစ္တယ္လို႔ အတၳဳပၸတၱိ အက်ဥ္းရဲ႕ အစမွာ ဆိုထားသည္။


ဦးသန္႔သည္ UFO ယာဥ္ပ်ံေတြကိစၥန ပတ္သက္ျပီး စိတ္ဝင္တစားေလ့လာခဲ့သသည္။ ၁၉၆၇ ခုႏွစ္မွာ အေမရိကန္လူမ်ိဳး ရူပေဗဒပညာရွင္ ေဒါက္တာ James E. McDonald ကို UFO နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ကုလသမဂၢမွာ စကားေျပာႏိုင္ဖိ စီစဥ္ေပးခဲ့သည္။ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ဇန္နဝါရီ ၂၃ ရက္ေန႔မွာေတာ့ ဦးသန္႔က သူဟာ ဘယ္အေၾကာင္းျပခ်က္နဲ႔မွ တတိယသက္တမ္း အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္အျဖစ္ ဆက္လက္လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ေျပာဆိုလိုက္သည္။ လံုျခံဳေရးေကာင္စီကလည္း ဦးသန္႔ေနရာမွာ ဆက္ခံမယ့္သူကို သီတင္းပတ္ေပါင္းမ်ားစြာ အပူတျပင္း လိုက္ရွာခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ကြတ္ရ္ထ္ ဝါးလ္ဒ္ဟိုင္းမ္ (Kurt Waldheim) ကို ေရြးခ်ယ္လိုက္သည္။ ဦးသန္႔က သူ႔ေနာက္ဆံုး တာဝန္သက္တမ္းမကုန္ဆံုးမီ ၁၀ရက္အလိုမွာပဲ Kurt ကို တာဝန္ဝတၱရားေတြအားလံုး လႊဲေျပာင္းေပးခဲ ့သည္။ ဦးသန္႔အျငိမ္းစ ားယူသြားတာနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး New York Times သတင္းစာရဲ႕ ၁၉၇၁ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၇ ရက္ေန႔ အယ္ဒီတာ့အာေဘာ္မွာလည္း The Liberation of U Thant ဆိုတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ တခမ္းတနား ဂုဏ္ျပဳေရးသားေဖ ာ္ျပခဲ့သည္။ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေနစဥ္ ကာလအတြင္းမွာ ဦးသန္႔သည္ Palisade နဲ႔ Douglas Avenues လမ္းၾကား၊ ၂၃၂ လမ္းအနီးမွာရွိတ ဲ့ ၄.၇၅ ဧကေလာက္က်ယ္တဲ့ Riverdale, Bronx ျခံမွာ ေနထိုင္ခဲ့သည္။


ေနာက္ဆံုးေန႔ရက္ႏွင့္ မိသားစု


၁၉၇၄ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာလ ၂၅ ရက္ေန႔မွာ ဦးသန္႔သည္ အဆုတ္ကင္ဆာ ေရာဂါႏွင့္ New York မွာပဲ ကြယ္လြန္ခဲ့သည္။ ဦးသန္႔၏ ဆႏၵအရ သူ႔ရဲ႕ရုပ္အေလာင္းကို ရန္ကုန္သို႔ ျပန္ပို႔ေပးခဲ့ၾ ကသည္။ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ ဦးသန္႔ရုပ္အေလာင္းကို ေျမမခ်ခင္ အမ်ားျပည္သူ ေနာက္ဆံုးဂါရဝ ျပဳႏိုင္ဖု႔ိအတြ က္ ရန္ကုန္ျမိဳ႕ က်ိဳကၠဆံကြင္းမွာ ျပသထားခဲ့သည္။


ဒီဇင္ဘာလ (၅)ရက္၊ မြန္းလြဲ (၁)နာရီအခ်ိန္တြင္ ၾကံေတာ သခ်ႋဳင္းသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ သၿဂႋဳဟ္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးေၾကညာ ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သပ္ျပီး၊ ႏုိင္ငံ့ဂုဏ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးျဖ စ္သူ ဦးသန္႔၏ ရုပ္ကလာပ္အား ႏုိင္ငံေတာ္ စ်ာပနအျဖစ္ သတ္မွတ္၍ အခမ္းအနားျဖင့္ သၿဂႋဳဟ္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ ျပည္သူ လူထုသည္ ယင္းကဲ့သုိ႔ အသိေပးေၾကညာခ်က္ ေၾကာင့္ မေက်မနပ္ ျဖစ္ခဲ့ၾကေလသည္။


၄င္းေနာက္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းေပါင္းစံုမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားသည စ်ာပနေကာ္မတီမ်ာ း ဖြဲ႕စည္းၿပီး ေနာက္ဆံုး ဂါရ၀ျပဳျခင္း၊ အသုဘ လုိက္လံပုိ႔ေဆာင္ရန္ စီစဥ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ၾကေလသည္။ ထုိသုိ႔ စီစဥ္ ၿပီးေနာက္ က်ဳိကၠဆံကြင္းသုိ႔ သြားေရာက္ရန္ ကားမ်ား သြားေရာက္ ငွားရမ္းရာတြင္ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားအာ း ကားမ်ား ငွားရမ္း ပုိ႔ေဆာင္ျခင္းမ ျပဳရန္ သက္ဆိုင္ရာမွ ႀကိဳတင္ ပိတ္ပင္ထားခဲ့ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ရန္ကုန္၀ိဇၨာႏွင သိပၸံတကၠသုိလ္တြင္ စုရပ္အျဖစ္ စံုရံုး၍ က်ဳိကၠဆံကြင္းအား ေျခလ်င္ခ်ီတက္ရန ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္။ ဒီဇင္ဘာလ(၅)ရက္ေန႔တြင္ စုရပ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ထားေသာ ရန္ကုန္၀ိဇၨာႏွင သိပၸံတကၠသုိလ္သုိ႔ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းေပါင္းစံုမွ တဖြဲဖြဲေရာက္ရွိလာၾကၿပီး ေရာက္ရွိလာေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအား အရင္ေရာက္ႏွင့္ၿ ပီးေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားက လက္ခုပ္ လက္၀ါးတီးကာ ေသာင္းေသာင္းျဖျ ဖ ႀကိဳဆုိခဲ့ၾကေလသည္။ ယခုကဲ့သုိ႔ ေက်ာင္းသားထုႀကီး စုရံုးမိျခင္းသည ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အစုိးရ၏ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဇူလုိင္လ (၇)ေန႔တြင္ ျမန္မာျပည္ လြတ္လပ္ေရး ေမာ္ကြန္း၀င္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ အေဆာက္အအံုကုိ ဗံုးခြဲဖ်က္ဆီးၿပီး ရာေပါင္းမ်ားစြာ ေသာ ေက်ာင္းသားစုစည္းမႈကို လက္နက္အားကုိးျဖင့္ ၿဖိဳခြဲ ဖ်က္ဆီး သတ္ျဖတ္ခဲ့ၿပီး ေနာင္ ၁၂ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ပထမဦးဆံုး အႀကိမ္ ျပန္လည္ေပါင္းစည ္း စုရံုးမိေသာ ေန႔တစ္ေန႔ျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းသားႏွင့္ ျပည္သူတခ်ိဳ႕က ဦးသန္႔ ရုပ္အေလာင္းကို တသီးတသန္႔ ျမွဳပ္ႏွံဖို႔ဆိုျပီး လုယူခဲ့ၾကျပီး၊ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားသမဂၢ ေနရာေဟာင္းမွာ ျမွဳပ္ႏွံ သျဂိဳလ္လိုက္ၾကသည္။ ဒီဇင္ဘာလ ၅ ရက္ေန႔ကေန ၁၁ ရက္ေန႔အတြင္း ေက်ာင္းသားေတြကပင္ ယာယီဦးသန္႔ဗိမၼာန္ ျပဳလုပ္လိုက္ၾကသည္။ အဲ႔ဒီကစ၍ အဓိကရုဏ္းေတြ ျဖစ္ပြားခဲ႔သည္။


ဒီဇင္ဘာလ ၁၁ ရက္ေန႔ မနက္ လင္းအားၾကီးခ်ိန ္မွာ အစိုးရက ေက်ာင္းဝင္းထဲ ဝင္ေရာက္ျပီး ဦးသန္႔ ရုပ္အေလာင္းကို ျပန္လည္ ယူေဆာင္သြားခဲ့သည္။ ေနာက္ဆံုး ဦးသန္႔ ရုပ္အေလာင္းကို ေရႊတိဂံု ေစတီေတာ္ ေျခေတာ္ရင္း ယခုလက္ရွိ ေနရာတြင္ ျမွဳပ္ႏွံေပးလို က္သည္။ ထိုလူထု အံုၾကြမႈသည္ “ဦးသန္႔အေရးအခင္း” ပင္ ျဖစ္သည္။


ဦးသန္႔သည္ ေဒၚသိန္းတင္နဲ႔ ထိမ္းျမားလက္ထပ္ ခဲ့ျပီး သမီးတစ္ဦး (သား- ျဖစ္သူမွာ ဦးသန္႔ အတြင္းေရးမွဳးအမ ွဳ႔ထမ္းစဥ္ ေသဆံုးေၾကာင္း အခ်ဳိ႔ မွတ္တမ္းမ်ား ေဖာ္ျပသည္)၊ ေျမး ၄ ဦးႏွင့္ ျမစ္ ၃ ဦး ထြန္းကားခဲ့သည္။ ဦးသန္႔၏ တစ္ဦးတည္းေသာ ေျမးေယာက်္ားျဖစ ္တဲ့ ဦးသန္းျမင့္ဟာ သမိုင္းပညာရွင္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ျပီး၊ ကုလသမဂၢ ႏိုင္ငံေရးဆိုင္ ရာဌာနမွာ ဝါရင့္ ဝန္ထမ္းတစ္းဦးျ ဖစ္သည္။ The River of Lost Footsteps စာအုပ္ကိုလည္း ဦးသန္းျမင့္က ေရးသား ထုတ္ေဝခဲ့သည္။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT