Thursday, November 28, 2013

"ျမတ္ဗုဒၶ၏ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ (၁၀၈)ကြက္ စက္လကၡဏာေတာ္"

"ျမတ္ဗုဒၶ၏ ၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ (၁၀၈)ကြက္ စက္လကၡဏာေတာ္" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


ျမတ္ဗုဒၶဘုရားရွ င္ေတာ္ျမတ္၏ အတုမရွိထူးျခားမြန္ျမတ္လွသည့္ ေျခေတာ္ရာတို႔ကို “စေကၠနကၤ ိတ ပါဒလကၡဏာေတာ္”ဟူ၍လည္းေကာင္း၊”စက ္ေတာ္ရာ၊စက္လကၡဏာေတာ္”ဟူ၍လည္းေက ာင္းေခၚဆိုၾကပါသည္။ယင္းေျခေတာ္ရာသည္ ဗုဒၶျ့မတ္စြာ၏ေျ ခဖ၀ါးေတာ္အျပင္တ ို႔တြင္ အကန္႔တစ္ေထာင္၊ အ ကြပ္တံကူ(အနားေရး၊ နခမ္းသတ္) ပံုေတာင္ဗဟိုခ်က္မႏွင့္ (၁၀၈)ကြက္ စက္လကၡဏာေတာ္တို႔ႏွင့္ တင့္တယ္စြာပါရွိေလ၏။


ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ပါရ မီေတာ္ေၾကာင့္ျဖ စ္ေပၚလာေသာ ထို(၁၀၈)ကြက္စက္လကၡဏာ ေျခေတာ္ရာ တို႔၏တန္ခိုးေတာ္ေၾကာင့္ ဗုဒၶျမတ္စြာၾကြခ ်ီေတာ္မူရာအရပ္ေ ဒသမ်ားမွ ေျမသားတို႔သည္ ႏွိမ္႔ျခင္း၊ ေမာက္ျခင္း၊ခ်ိဳ င့္ျဖစ္ျခင္း၊မရ ွိေတာ့ပဲ ေျမအျပင္သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာၾကြေ တာ္မူရာလမ္းတေလွ်ာက္တြင္ သူ႔အလိုအေလွ်ာက္ ညီညာျပန္႔ျပဴးၾကေလ၏။ ေျမသားနိမ္႔ေသာအရပ္သည္ ေျမသားမ်ားျမင့္ တက္လ ာၿပီး၊ ျမင့္ေမာက္ေသာအရ ပ္သည္လည္း ေျမသားတို႔သည္ ညီညာေခ်ာေမြ႔လာၿပီး၊လမ္းတစ္ေလွ်ာက္ရွိ အမိုက္သရိုက္၊အညစ္အေၾကးမွန္သမွ်တို႔သည္ ဗုဒၶျမတ္စြာမၾကြ မွီကပင္ အေ၀းသို႔လႊင့္ေပ ်ာက္ ၾကကု န္၏။


ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ ထိုသို႔ၾကြေတာ္မူေသာ္လည္း ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ေျခ ေတာ္အစံုမွ ေျခရာေတာ္လံုး ၀ထင္က်န္မေနရစ္ခ ဲ့ေပ။ ၾကြေတာ္မူရာေနရာ တိုင္းတြင္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ေျခ ေတာ္ရာမ်ားထင္က် န္ေနရစ္ ပါက သတၱ၀ါတို႔သည္ ထိုေျခေတာ္ရာတို႔ကို ေက်ာ္ခြျခင္း၊ နင္းေလွ်ာက္ျခင္းစသည္တို႔ျပဳသည္အခါ အကု သိုလ္အျပစ္ျဖစ္မ ည္ကို သနားေတာ္မူေသာေၾ ကာင့္ ၾကြေတာ္မူရာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ေျခေတာ္ရာ မထင္က်န္ရစ္ေစရန တန္ခိုးေတာ္ျဖင့္ အဓိ႒ာန္းျပဳၾကြေ တာ္မူေသာေၾကာင့္ ေျခရာေတာ္မ်ား မထင္ က်န္ရစ္ျခင္းျဖစ ္၏။ထို႔အျပင္ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ အလြန္ႏူးညံ့ျခင္းႏွင့္ အားႀကီးေတာ္မူျခ င္းေၾကာင္းလည္း ေျခေတာ္ရာမထင္ျဖ စ္ျဖစ္၏။ “လူ၊နတ္၊နဂါး၊အစရွိေသာသူတို႔သည္ ေျခေတာ္ရာကို ပူေဇာ္ၾကည္ညိဳလိ သည့္အတြက္ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက ္ထားေသာအခါ” ကုသိုလ္အက်ိဳးရည္ေမွ်ာ္ကိုး၍ (၁၀၈)ကြက္စက္လ ကၡဏာေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူသည့္ ေျခေတာ္ကိုခ်ထား ေတာ္မူေလ့ရွိ၏။


ဗုဒၶျမတ္စြာကိုယ္ေတာ္တိုင္ ေျခေတာ္ရာခ်ထားေ တာ္မူသျဖင့္ ေျခေတာ္ရာ ထင္က်န္ေတာ္မူ ရစ္သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာေစတ ီေတာ္ (၉)ဆူရွိေၾကာင္းကို ဓမၼက်မ္းဂန္တို႔တြင္ ေတြ႔ရွိရပါသည္။ ထိုပါဒ ေျခေတာ္ရာ(၉)ဆူတို႔မွာ-(၁) ေဒါဏပုဏၰာႀကီး၏ အက်ိဳးအတြက္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေ သာ “ဥကၠ႒ၿမိဳ႕ႏွင့္ ေသတဗ်ၿမိဳ႔”တို႔၏အၾကားတြင္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေစတီေတာ္တစ္ဆူ” (၂) မာဂ႑ီပုဏၰားဇနီးေမာင္ႏွံတို႔၏ အက်ိဳးအတြက္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ “ကမၼာသဒနိဂုမ္းရြာႀကီးႏွင့္ ေတာအုပ္အၾကား”တြင္ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေစတီေတာ္တစ္ဆူ။ (၃) ကုကၠဋမိတၱမုဆိုးသားအဖတို႔၏ အက်ိဳးအတြက္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ “ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕ ေတာ္အနီးေတာ္အုပ္အတြင္း” မွာ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေစတီေတာ္တစ္ဆူ။ (၄) အဇိတရေသ့ႏွင့္ ေနာက္ပါရေသ့အမ်ာ းအက်ိဳးအတြက္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ “သာ၀တၳိျပည္၊ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတိုက္ ေတာ္အတြင္ရွိ ဗုဒၶျမတ္စြာသီတင ္းသံုးေတာ္မူရာဂႏၶကုဋီေက်ာင္းေတာ္”အနီးတြင္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ဆူ။ (၅) အရွင္သာရိပုတၱရာအေလာင္း၏ အက်ိဳးအတြက္ခ်ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ “ဟိမ၀ႏၱာေတာင္၀ွ မ္းအတြင္း” ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ဆူ။ (၆) နမၼဒါ နဂါးမင္းမွ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္ၾ ကည္ညိဳရန္အတြက္ ေတာင္ပန္ေလွ်ာက္ ထားသျဖင့္”သုနာပရႏၱတိုင္း၊ နမဒါျမစ္ကမ္းအနီ း (ယခု-ျမန္မာႏိုင္ငံ၊ မေကြးတိုင္း၊မင္းဘူး-စကုၿမိဳ႕နယ္၊မန္းစက္ေတ ာ္ရာ-ေရႊစက္ရာ”တြင္ ထာ၀ရပူးေဇာ္ႏိုင ္ရန္ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ ဆူ။ (၇) သစၥာဗႏၶရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္မွ ေတာင္းပန္ေလ်ွာက္ထားသျဖင့္ “သစၥာဗႏၶေတာ္ေပၚ ေက်ာက္ျဖာထက္တြင္” ထာ၀ရပူေဇာ္ႏိုင္ ရန္ခ်ထားေတာ္မူခ ဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ ဆူ။ (၈) သုမနနတ္မင္းမွ ေတာင္းပန္ေလ်ွာက ္ထားသျဖင့္ “သီဟိုဠ္ကြန္(ယၡဳ) သီရိလကၤာႏိုင္ငံ၊ သမႏၱကူဋ သုမနေတာင္ေတာ္ေပၚ”တြင္ ထာ၀ရပူေဇာ္ႏိုင္ ရန္ ခ်ထားေတာ္မူခဲ့သည့္ ပါဒေျခေတာ္ရာတစ္ ဆူ ထိုပါဒေျခေတာ္ရာ (၈)ဆူတို႔တြင္ ေရွ႕(၅)ဆူတို႔သည္ ျမင္ေတာ္မူလိုသည ဆိုင္ရာသူမ်ားဖူးျမင္ၿပီး အက်ိဳးရရွိၿပီးေ သာအခါတြင္ အလိုအေလွ်ာက္ေပ် ာက္ကြယ္သြားၿပီး၊ ေနာက္ဆံုး (၃)ဆူကိုသာ လူ၊ နတ္ျဗဟၼာသတၱာတို႕ အစဥ္အၿမဲ ကုသိုလ္ေတာ္ယူ ဖူေျမာ္ၾကည္ညိဳႏိုင္ရန္ ထာ၀ရထင္က်န္ရစ္ေ အာင္ ခ်ထားေတာ္မူျခင္ းျဖစ္ပါသည္။


ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ အံ့ၾသၾကည္ညိဳဖြယ္ရာ (၁၀၈)ကြက္ေသာ စက္လကၡဏာေတာ္တို႔ကို စာဖတ္ ပရိႆတ္တို႔အား ဗဟုသုတတိုးပြား ကုသိုလ္မ်ားေစရန္အတြက္ အက်ဥ္းမွ် ေရးသားပူေဇာ္ပါမ ည္။ ထိုစက္လကၡဏာေတာ္ (၁၀၈)ပါးတို႔မွာ -(၁) သတၱိ=လွံမပံုေတာ္ (၂) ဆီရိ၀စၦ=က်က္သေရတိုက္ေတာ (အိမ္မြန္ေတာ္)ပံု (၃) နႏၵိယာ၀႗=ဇာလပ္ပန္းသ႑ာန္က လာပ္ေတာ္ပံု (၄) ေသာ၀တၳိက =လည္ေရးသံုးဆင့္ေတာ္ပံု (၅) ၀ဋံသကာ=ဦးေဆာက္ပန္းေတာ္ပံု (၆) ထမင္းပြဲပံုေတာ္ (သို႕) ေယာက်ၤားတဦးက အျခားတဦးကိုထမ္းသည့္ပံုေတာ္ (ရ) ဘဒၵပိ႒=ေရႊအင္းပ်ဥ္ (သို႕) ေရႊသလြန္ေတာ္ပံု (၈) အကၤုသ=ေရႊခြ်န္းေတာင္းပံုေတာ္ (၉) ပါသာဒ=ေရႊျပာသာဒ္ပံုေတာ္ (၁၀) ေတာရဏ=တံခါးတိုင္(သို႕) တံတိုင္းပံုေတာ္ (၁၁) ေသတစၦတၱ= ထီးျဖဴေတာ္ပံု (၁၂) ခဂၢ=သန္လ်က္ပံုေတာ္ (၁၃) တာရ၀႑=ထန္းရြက္ယပ္၀န္းေတာ္ပံု (၁၄) မယုရဟတၳ= ဥေဒါင္းၿမီးယပ္ပ ံုေတာ္ (၁၅) ဥဏွိသ=သင္းက်စ္ေတာ္ပံု (၁၆) ပတၱျမားေက်ာက္မ်က္ရတနာပံုေတာ္ (၁၇) အေရာင္တဖိတ္ဖိတ္လက္ေသာ သပိတ္ေတာ္ပံု (၁၈) ျမတ္ေလးပန္းဆိုင္း (သို႔)မုေလးပန္း ဆိုင္းပံုေတာ္ (၁၉) ၾကာညိဳ (ၾကာျပာ) ပံုေတာ္ (၂၀) ၾကာနီးပံုေတာ္ (၂၁) ၾကာျဖဴပံုေတာ္ (၂၂) ပဒုမၼာၾကာပံုေတာ္ (၂၃) ပု႑ရတ္ၾကာ ပံုေတာ္ (၂၄) ေရျပည့္အိုး ပံုေတာ္ (၂၅) ေရျပည့္ဖလားပံုေတာ္ (၂၆) မဟာသမုဒၵရာပံုေတာ္ (၂၇) စၾကာ၀ဠာေတာ္ ပံုေတာ္ (၂၈) ဟိမ၀ႏၱာေတာင္ ပံုေတာ္ (၂၉) ျမင့္မိုရ္ေတာင္ ပံုေတာ္ (၃၀) ေန၀န္း ပံုေတာ္ (၃၁) လ၀န္း ပံုေတာ္ (၃၂) နကၡတ္၊တာရာမ်ား ပံုေတာ္ (၃၃) ကြ်န္းငယ္အရံ ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္တ ကြေသာ အေရွ႕ကြ်န္း ပံုေတာ္ (၃၄) ကြ်န္းငယ္အရံ ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္တ ကြေသာ အေနာက္ကြ်န္း ပံုေတာ္ (၃၅) ကြ်န္းငယ္အရံ ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္တ ကြေသာ ေျမာက္ကြ်န္း ပံုေတာ္ (၃၆) ကြ်န္းငယ္အရံ ႏွစ္ေထာင္ႏွင့္တ ကြေသာ ဇမၺဴဒိပ္ (ေတာင္) ကြ်န္း ပံုေတာ္ (၃၇) အေျခြအရံပရိႆတ္၊ ရတနာခုႏွစ္ပါးႏွ င့္ျပည့္စံုေသာ စၾက၀ေတးမင္း ပံုေတာ္ (၃၈) လက္ယာရစ္ ခရုသင္းျဖဴ ပံုေတာ္ (၃၉) ေရႊငါးၾကင္း အစံု ပံုေတာ္ (၄၀) စက္လက္နက္ ပံုေတာ္ (၄၁) ဆားငံသမုဒၵရာ ပံုေတာ္ (၄၂) ႀကံရည္အဆင္းရွိေသာ သမုဒၵရာ ပံုေတာ္ (၄၃) ေသရည္အဆင္းရွိေသာ သမုဒၵရာ ပံုေတာ္ (၄၄) အမႈခပ္သိမ္းၿပီးေစေသာ သမုဒၵရာပံုေတာ္ (၄၅) ႏို႔ဓမ္းအဆင္းရွိေသာ သမုဒၵရာပံုေတာ္ (၄၆) ႏို႔ရည္အဆင္းရွိေသာ သမုဒၵရာပံုေတာ္ (၄၇) ေရခ်ိဳသမုဒၵရာ ပံုေတာ္ (၄၈) ယုဂႏၶေတာင္ ပံုေတာ္ (၄၉) ဤသဓေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၀) ကရ၀ိကေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၁) သုဒႆနေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၂) ေနမိႏၶေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၃) ၀ိနတကေတာင္ ပံုေတာ္ (၅၄) အႆကဏၰေတာင္ပံုေတာ္ (၅၅) အေနာတတၱေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၅၆) ကဏၰမု႑ေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၅၇) ရထကာရ ေရအိုင္ပံုေတာ္ (၅၈) ဆႏၵႏၱေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၅၉) ကုဏာလေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၆၀) မ႑ကိနီေရအိုင္ ပံုေတာ္ (၆၁) သီဟပၸပါတ ေရအိုင္ပံုေတာ္ (၆၂) ဂဠဳန္ငွက္မင္း ပံုေတာ္ (၆၃) မိေက်ာင္းမင္း ပံုေတာ္ (၆၄) တံခြန္လ်ားပံုေတာ္ (၆၅) တံခြန္ကုကၠား ပံုေတာ္ (၆၆) ရတနာသံလ်င္း ပံုေတာ္ (၆၇) ေရႊစာမရီသားၿမီး ယပ္ေတာင္ ပံုေတာ္ (၆၈) ေကလာသေငြေတာင္ ပံုေတာ္ (၆၉) ျခေသၤ႔မင္း ပံုေတာ္ (၇၀) က်ားမင္း ပံုေတာ္ (၇၁) ၀လာဟကျမင္းမင္း ပံုေတာ္ (၇၂) ဥေပါသထ ဆဒၵႏၱဆင္းမင္း ပံုေတာ္ (၇၃) ဗာသုကီ နဂါးမင္းပံုေတာ္ (၇၄) ေရႊဟသၤာမင္း ပံုေတာ္ (၇၅) ဥသဘႏြားမင္း ပံုေတာ္ (၇၆) ဧရာ၀ဏ္ဆင္းမင္း ပံုေတာ္ (၇၇) ေရႊမကာရ္း ပံုေတာ္ (၇၈) မုခ္ထြဋ္ေလးခုရွိေသာ ေရႊေလွပံုေတာ္ (၇၉) ျဗဟၼာမင္း ပံုေတာ္ (၈၀) ႏြားသားအမိ ပံုေတာ္ (၈၁) ကိႏၵရာ၊ ကိႏၵရီ အဖိုအမ ပံုေတာ္ (၈၂) ကရ၀ိတ္ငွက္မင္း ပံုေတာ္ (၈၃) ဥေဒါင္းမင္း ပံုေတာ္ (၈၄) ႀကိဳးၾကာငွက္မင္း ပံုေတာ္ (၈၅) စကၠ၀ါက္ ငွက္မင္းပံုေတာ္ (၈၆) ဇီ၀ဇို၀္း ငွက္မင္းပံုေတာ္ (၈၇) စတုမဟာရာဇ္နတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၈၈) တာ၀တိ ံသာနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၈၉) ယာမာနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၉၀) တုသိတာနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၉၁) နိမၼာနရတီနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၉၂) ပရနိမၼိတ၀သ၀တၱီနတ္ဘံု ပံုေတာ္ (၉၃) ပါရိသဇၨာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၄) ပုေရာဟိတ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၅) မဟာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၆) ပရိတၱာဘာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၇) အပၸမာဏာဘာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၈) အာဘႆရာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၉၉) ပရိတၱသုဘာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၀) အပၸမာဏာသုဘာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၁) သုဘကိဏွာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၂) ေ၀ဟပၹလာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၃) အသညသတၱာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၄) အ၀ိဟာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၅) အတပၸါ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၆) သုဒႆာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၇) သုဒႆီ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္ (၁၀၈) အကနိ႒ာ ျဗဟၼာဘံုပံုေတာ္


အထက္ေဖာ္ျပပါ (၁၀၈)ကြက္ေသာ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ စက္လကၡဏာေတာ္ေျခ ေတာ္ရာတို႔သည္ ေရတြက္ျပရံု၊ အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွ်သ ာျဖစ္၏။ စက္လကၡဏာေတာ္တစ္ခုခ်င္းဆီ၌ ဆိုင္ရာအဓိပၸါယ္မ်ားရွိၾကပါ သည္၊၄င္းအဓိပၸါယ ္အက်ယ္အားေရးသားေဖာ္ျပရလွ်င္ က်မ္းတစ္ေဆာင္ေပတဖြဲ႔ေရးသားမွသာ ျပည့္စံုပါ လိပ္မည္။


ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ (၁၀၈)ကြက္ စက္လကၡဏာေတာ္တို႔ကိုအာရံုယူပူေဇ ာ္ၾကသူတို႔အား အၿခံအရံ၊ မိတ္ေကာင္းေဆြေက ာင္း၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္ းေပါမ်ားျခင္း၊ ေလာကခရီးမ်ားျဖစ ္သည့္ ကုန္းလမ္း၊ ေလလမ္း၊ေရလမ္းတို႔တြင္ ေျဖာင့္ျဖဴသာယာအ ႏၱရာယ္ကင္းျခင္း၊သံသရာခရီးတြင္လည္း အပါယ္မက်၊ သုဂတိဘံုဘ၀မ်ား၌သာ က်င္လည္ရျခင္း၊ ရုပ္ရည္ရူပါအဆင္ း တင့္တယ္လွပရႈခ်င္စဖြယ္ျခင္း၊ ေခါင္းေ ဆာင္ဦးျမတ္ျဖစ္ရျခင္း၊ ေနာက္ဆံုးဘ၀တြင္ အာသေ၀ါကင္း နိဗၺာန္ေရာက္ရွိ ႏိုင္ျခင္းစသည့္ အက်ိဳးထူး တရားမ်ား ရရွိႏိုင္ပါသည္။


ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ စက္လကၡဏာေတာ္ျမတ္အား ရွိခိုးပူေဇာ္ျခ င္းျဖင့္ ကုသိုလ္အက်ိဳးထူ းမ်ားႏိုင္ၾကေ စရန္အတြက္ “ပံုေတာ္မွသည္-ဂ ဏ္ေတာ္ဆီသို႔”အားရံုျပဳပူေဇာ္ၾကၿပီး ပစၥဳပၸန္၊ သံသရာ၊ေလာကီ၊ ေလာကုတၱရာ ႏွစ္ျဖာေသာအက်ိဳးထူးတရားမ်ားရရွ ိၾက၍ “မိမိ၏အက်ိဳး၊ အမ်ိဳးဘာသာ၊သာ သနာေတာ္ ၏အက်ိဳး၊သည္ပိုးေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကသည့္၊ တန္ဖိုးျမင့္၊တန္ဘိုးရွိ၊လူေတာ္လူမြန္၊ဒကာ၊ ဒကာမ မ်ားျဖစ္ၾကပါေစဟ ု ဆုေတာင္ေမတၱာျပဳ လိုက္ရပါသည္။”


ဓမၼ၀ီရ အရွင္ေတဇနိယ ဗုဒၶဂယာ၊ အိႏၵိယ Web Site; www.ashintejaniya.com


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT