Thursday, November 21, 2013

မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဒိ႒ိသတ္ အေရးႀကီးေၾကာင္းတရား။

႔မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ ဒိ႒ိသတ္ အေရးႀကီးေၾကာင္းတရား။


----------------------------------------------------------------


ကိုယ့္ခႏၶာမွာ အၿမဲမျပတ္၊ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ ေမြးၿပီးေသေနတဲ့႐ုပ္မသာ နာမ္မသာေတြကို.. ဂ႐ုတစိုက္နဲ႔ ၾကည့္ၾက၊ ၾကည့္ဖန္မ်ားလာေတာ့ မသာေတြဟာ ၾကည့္လို႔ မဆံုးႏိုင္ေအာင္ ကို..ျမင္ရလိမ့္မယ္၊ ျဖစ္ၿပီးရင္း ပ်က္ရင္း၊ ျဖစ္ၿပီးရင္း ပ်က္ရင္းနဲ႔ ျဖစ္ပ်က္ကလြဲၿပီ း ဘာမွ မရွိပါကလားလို႔..ဥာဏ္ဝမွာ အမွန္သိျမင္လာမယ္။


႐ႈဖန္မ်ားလာေလေလ ၾကားခိုတဲ့ ကိေလသာ ပါးလာေလေလ၊ ကိေလသာပါးေလ ႐ႈဉာဏ္အားေကာင္းေလ၊ ျဖစ္ပ်က္ေတြ မ်ားမ်ား ျမင္လာေလပါပဲ။


ထပ္ၿပီးေတာ့ ေျပာပါဦးမယ္၊ ပထမအဆင့္အေနနဲ႔ ဒိ႒ိနဲ႔ဝိစိကိစာ ၦကို ပယ္ရ သတ္ရလိမ့္မယ္ အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာကိ္ု အရင္သတ္စရာ မလိုေသးပါဘူး။


ဒီဒိ႒ိက ဘယ္မွာ..အမ်ားဆံုးကိန္းပါသလဲဆို ေတာ့၊ ခႏၶာငါးပါးရွိတဲ ့အနက္ ဝိညာဏကၡႏၶာဆိုတဲ့..စိတ္မွာ အမ်ားဆံုး ကိန္းပါတယ္၊


ငါ့စိတ္လာမစမ္းၾကနဲ႔၊ ငါ့စိတ္က သိပ္ျမန္တယ္၊ ငါစိတ္ထင္တိုင္း လုပ္လိုက္ရရင္၊ ခက္ကုန္ၾကလိမ့္မယ္နဲ႔..ငါ ငါ့ဥစၥာဆိုတဲ့ အတၱနဲ႔ အတၱနိယဆိုတဲ့ ငါစြဲဟာ စိတ္မွာ အစြဲဆံုး။


ဘယ္မွာ ငါ့စိတ္ ဟုတ္လိမ့္မလဲ၊ မ်က္စိနဲ႔ အဆင္း႐ႈပါ႐ုံနဲ႔..နားနဲ႔ အသံနဲ႔ အေၾကာင္းႏွစ္ခုတို႔ တိုက္ဆိုင္တိုင္း ျမင္စိတ္ၾကားစိတ္ ျဖစ္ၾကတာပဲ၊ ျမင္စိတ္ဆိုတာ မ်က္စိမွာေပၚတာ၊ ေပၚတဲ့ေနရာ ခ်ဳပ္ေပ်က္သြားၾ ကတာပဲ၊ စိတ္ကေလးတစ္ခု ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြား လိုက္၊ ေနာက္အစားထိုးတဲ့ စိတ္ကေလးတစ္ခု ေပၚလိုက္ဒီေနရာမ ွာပဲ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္သြားလိုက္နဲ႔ ဒီလိုပဲ..ဓမၼတာအတိုင္း ျဖစ္ေနၾကတာကို၊ ငါလို႔ ငါစိတ္လို႔ ဆိုလို႔ရၾကပါမလား။


ဒိ႒ိကဝင္ေႏွာက္ရ ွက္ေတာ့၊ ခင္ဗ်ားတို႔မွာ ငါ့စိတ္လို႔ လုပ္ေနၾကတယ္၊ ငါလိို႔ လုပ္ေနၾကတယ္၊ ဒီဒိ႒ိဟာ စိတ္မွာ အမ်ားဆံုးစြဲတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္၊ ေသာတာပန္ ျဖစ္ခ်င္ရင္ ဒိ႒ိကို အရင္ျပဳတ္ေအာင္၊ ျဖဳတ္ရလိမ့္မယ္..ဒိ႒ိျပဳတ္ရင္ ဝိစိကိစာၦဟာ အလိုလို ျပဳတ္ၿပီးသားပဲ။


ခႏၶာကိုသာ သတိထား ဝိရိယစိုက္ ပညာနဲ႔႐ႈ ဝိပႆနာ အလုပ္ဆိုတာ သမာဓိ ဦးစီးေသာအလုပ္မဟုတ္၊ သမၼာဒိ႒ိဆိုတဲ့ ဉာဏ္ပညာ ဦးစီးေသာ အလုပ္၊ ပါရမီမလိုပါဘူး ႏွလံုးသြင္းမွန္ဖို႔နဲ႔ အလုပ္မွန္ဖို႔သာ လိုပါတယ္၊ အလုပ္မွန္ဖို႔ဆိုတာ..ေရွ႕က ျဖစ္ပ်က္နဲ႔ ေနာက္က မဂ္တို႔ ကိုက္တာကို ဆိုလိုပါတယ္။


ေရွ႕စိတ္ကေလးကို ေနာက္ဉာဏ္ကေလးနဲ႔ အကဲခတ္ေနတဲ့ အလုပ္ပါပဲ။ ေနေရးမေကာင္းလွ် င္ ေသေရးလည္း မေကာင္းႏိုင္ပါ၊ ေနေရးေကာင္းပါမွ ေသေရးေကာာင္းၾကပ ါမည္၊ျပင္ခ်ိန္ ဆင္ခ်ိန္ရွိတုန္း ျပင္ၾကဆင္ၾကဖိို ေဖာ္ေျပာေနတယ္မွ တ္ၾကပါ။


ျပင္ၾကဆင္ၾကဆိုတာ ကုိယ့္ခႏၶာကို ကိုယ့္ၾကည့္ၿပီး..ဝိပႆနာလုပ္ၾကေတာ့လို႔ ေျပာတာပါ၊ခႏၶာထဲမွာ ဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့ ေဝဒနာကေလးေတြ ဖ်တ္ဖ်တ္ ဖ်တ္ဖ်တ္နဲ႔ ေရပြက္ပမာ ပ်က္ေနၾကတယ္၊ စိတ္ကေလးတြကလည္းေရျမႇဳပ္ပမာ တစ္ခါတည္း ပ်က္ပ်က္ ပ်က္ပ်က္ေနတာကေလးေတြကို ျမင္ၿပီဆိုမွျဖင ခႏၶာေပၚခင္တဲ့တဏွာပါးသြားၿပီ။


ေနာက္ ျမင္တိုင္းေတြ႔တိုင္း အာ႐ုံေတြကို ၾကည့္လိုက္ျပန္ေတာ့ စက္ဆုပ္စရာေတြပါ ကလားလုိ႔ ျဖစ္လာတယ္၊ဒီေနရာမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာကို ျမင္တာ ဒုကၡသစၥာ သိတာပါ။


မ႐ႈဘဲေနလွ်င္ ခႏၶာႏွင့္ တဏွာတြဲေနသည္၊ ႐ႈလုိက္ျပန္လွ်င္ ခႏၶာႏွင့္တဏွာကြဲသြားၿပီး၊ ခႏၶာႏွင့္ ပညာတြဲသြားသည္၊ မ႐ႈမသိလွ်င္ ခႏၶာႏွင့္ တဏွာတြဲသည္၊ ႐ႈၾကည့္လွ်င္ ခႏၶာႏွင့္ ဉာဏ္ႏွင့္တြဲသည္။


ေစာင့္ၾကည္လွ်င္ သိမည္။ ဒုကၡသစၥာႏွင့္ ဉာဏ္နဲ႔ခြဲၿပီး သုခသစၥဟူေသာ..နိဗၺာန္ႏွင့္ ဉာဏ္ႏွင့္သြားတြဲသည္၊ဉာဏ္သည္ အမွန္ျမင္ဖို႔ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတာ ျမင္ဖန္မ်ားေတာ့ မၾကည့္ခ်င္ မျမင္ခ်င္ ျဖစ္လာျခင္းသည္. .ဉာဏ္တက္လာျခင္း ျဖစ္၏၊ ထ မေျပးလိုက္ပါႏွင့္ ဒါျဖင့္ နိဗၺာန္သည္ ဘယ္သူက ဖုံးေနတယ္ဆိုတာ..ယေန႔ တရားမွာ ေပၚပါၿပီ။


ဘယ္သူက ဖုံးဖိေနသတံုးဆို အဝိဇၨာနဲ႔ တဏွာ ဖံုးဖိေနတယ္၊ ကိုင္း မင္းကြယ္ထားတာကို ဒို႔က ဖြင့္ၾကည့္မယ္ဆိုၿပီး နိဗၺာန္ကို မၾကည့္နဲ႔၊ နိဗၺာန္ကို ဘယ္ေတာ့မွ မၾကည္နဲ႔ ႏိွပ္စက္တာကို ၾကည့္၊ ဒုကၡေဝဒနာ ႏွိပ္စကျပန္ၿပီ..သညာက ႏွိပ္စက္ကျပန္ၿပ ီ..ခႏၶာငါးပါးစလ ံုး ႏွစ္စက္တတ္တဲ့တရားပဲ။


ကိစၥဉာဏ္နဲ႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးမွာ ဒကာ ဒကာမတို႔ ကိုယ့္ကိစၥမရွိဘူး၊ သူႏွိပ္စက္လို႔ ျပဳျပင္ေနရတဲ့ ကိစၥနဲ႔ပဲ အခ်ိိန္ကုန္ေနၾကရတာပဲ၊ ဒါျဖင့္ ႏွိပ္စက္၏ ႏွိပ္စက္၏..ခႏၶာငါးပါး ႏွိပ္စက္၏ဆိုတာ. .အၿမဲ႐ႈေပး။


ဒါက ဓမၼာႏုပႆနာ သတိပ႒ာန္ေခၚတယ္၊ ႐ွဴစိတ္႐ႈိက္စိတ္ဟာ အၿမဲထာဝရ ျဖစ္ခ်ဳပ္နဲ႔ ျဖစ္ခ်ဳပ္နဲ႔ေနတ ဲ့ သက္ေစာင့္ အိမ္သည္စိတ္ပဲ၊ ရွဴစိတ္ ႐ႈိက္စိတ္ကေလးကိုလည္း၊ ဒီေနရာျဖစ္ၿပီး ဒီေနရာပ်က္တာပဲလ ို႔ ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ ႐ႈဉာဏ္မဂၢင္ မလာခင္ကတည္းက ျဖစ္ႏွင့္ပ်က္ႏွ င့္ၿပီးသား။ ။


ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံေစတနာအေပါင္း တို႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသ ာဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်း ဇူးျပဳျခင္းငွာအ ေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင္ တည္ရွိပါေစသတည္း ။


အရွင္ဉာဏဓဇ မုိးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သ ာ ပင္မသံေဝဇနိယဌာန အမရပူရၿမိဳ႕။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT