Tuesday, November 26, 2013

"ေဇာတိကဥပမာျပ အႏွစ္ခ်ဳပ္ တရားေတာ္'' မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

"ေဇာတိကဥပမာျပ အႏွစ္ခ်ဳပ္ တရားေတာ္"


ဒကာ ဒကာမေတြအတြက္ အားရွိစရာအခ်က္ကို ေျပာျပပါမယ္၊ ဘုန္ႀကီးမ်ားနဲ႔ေတြ႔တယ္ဆိုရင္ျဖင့္၊ ကလ်ာ ဏမ...ိတၱသူေတာ္ေကာင္းႏွင့္ေတြ႔လုိ႔၊ တုိ႔သည္ကားဆိုလုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ အာ႐ုံတက္ၿပီဆိုတာ မွတ္ထားၾကပါ၊ အာ႐ုံ တက္တယ္ဆိုတာ နီလာၿပီ၊ ေန၏အေရာင္ေတြျဖာ လာတာ၊ ဪ..ေနထြက္မလုိ႔ဆိုတာ ျငင္းဖုိ႔လိုေသး လား၊ ဆရာေကာင္းသမားေကာင္း၊ နည္းေကာင္းနည္းမွန္းေပးတဲ့ ဆရာနဲ႔ေတြ႔ရင္ အာ႐ုံတက္ၿပီ၊ ဪ..အာ႐ုံ တက္တယ္ဆိုရင္ ေနႀကီးက ေနာက္ကလုိက္လာတာပဲ၊ ဒီမွာလဲ ဘုန္းႀကီးက ေရွ႕ကေန ဝိပႆနာဉာဏ္ေတြ ေပးၿပီး ေဝဒနာေတြ႐ႈၾကပါ ႐ႈၾကပါလုိ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးအဖံု ဖုံေသာ တရားေတြေဟာၿပီး၊ ေပးသြားတဲ့အတြက္ ခင္ဗ်ား တို႔သႏာၱန္၌ ကိေလသာအေမွာင္ဓာတ္ေတြ ၿငိမ္းၿပီသကာလ မဂ္တည္းဟူေသာ အေရာင္ဓာတ္ေတြ ယွက္ သန္းၿပီးလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာ ဒကာမေတြ ကံေကာင္းလုိက္တာဆိုေတာ့ ဘုန္ႀကီးတို႔ေျပ ာခ်င္ပါတယ္တဲ့၊ ဘယ္ ေလာက္ထိ ကံေကာင္းလဲဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔ဘိုးဘြားေတြ ေသၾကပ်က္စီးကုန္ ၾကျငားေသာ္လည္း ဒီလုိ လက္ေတြ႔တရား မရသြားရွာၾကဘူး။ ဒီေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြမွာျဖင့္ ကံထူး၊ ဉာဏ္ထူး၊ ဘုန္းထူး၊ သမာၻ ထူးေတြ ဗံုးအမ်ိဳးမ်ိဳး ခ်တဲ့အထဲ ခင္ဗ်ားတို႔ လြတ္လာၾကတာမဟုတ္လား၊ ေလာကီမွာေနဖို႔ ထိုင္ဖို႔၊ စားဖို႔၊ ေသာက္ဖုိ႔ဆိုတာ တရားသာအားထုတ္ပါ၊ တရားကေဆာင္ပါလိမ့္မယ္၊ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးေဟာ ထားတဲ့ တရားေတြ ဘုန္းႀကီးတို႔က တစ္သေဝမတိမ္းေဟာျပန္ေတာ့ ခင္ဗ်ားတို႔သႏာၱန္လဲ ဘုရားပြင့္ေန တာပဲ၊ အဲဒီေတာ့ ကိုယ့္ခ်မ္းသာကိုယ္ရွာတာ၊ အားေပ်ာ့ေပ်ာ့၊ ခါးႏြဲ႔ႏြဲ႔ရွာလ ုိ႔ မရဘူး အားႀကိဳးမာန္တက္ ရွာ ပစ္လုိက္၊ ေဝဒနာသည္ ဒကာ ဒကာမတို႔ အခုေနရတာလဲ ေနေကာင္းတယ္ဆိုတာလဲ သုခေဝဒနာနဲ႔ေနရ တာ၊ ေနမေကာင္းဘူးဆိုေတာ့ ဘာေဝဒနာနဲ႔ေနရတာလဲ (ဒုကၡေဝဒနာနဲ႔ေန ရတယ္) အေကာင္းႀကီးလည္း မဟုတ္၊ မေကာင္းဘူးလည္းမဟုတ္ဆိုေတာ့ ဘာတဲ့လ (ဥေပကၡာေဝဒနာနဲ႔ေနရတယ္) ေဝဒနာမရွိဘူးဆို တာျဖင့္ မျဖစ္ၾကပါေစနဲ႔ဆ ိုတာ အထူးပဲ သတိေပးလုိက္တယ္။ အဲဒီေတာ့ ဘုန္းႀကီးတရားက. .ဘုရား..အရွာခက္လုိ္က္တာလုိ႔ ဆိုလုိ႔ရွိရင္ျဖ င့္ ခင္ဗ်ားတုိ႔မွားတယ္၊ ေနေကာင္းတယ္ဆိုရင္ ဝမ္းထဲမွာရွဴတာ႐ ႈိက္တာကအစ သက္သက္သာသာနဲ႔ မရွဴရဘူးလား (ရွဴရ ႐ႈိက္ရ မယ္) အဲဒါ သုခေဝဒနာေလးေတြျ ဖစ္ၿပီး ပ်က္ေနတာ၊ သူကေျပာေနတာ၊ အဲဒီေတာ့ ေဝဒနာရွာလုိ႔ မေတြ႔ ဘူးလို႔ မရီ တို႔က ဆိုခ်င္ေသးလား (မဆိုခ်င္ပါဘူးဘုရား) ရွဴေကာင္း ႐ႈိက္ေကာင္းရင္ ဘာေဝဒနာလဲ (သုခ ေဝဒနာပါဘုရား) အင္း....ဟဒယဝတၳဳ အေပၚမွာတည့္ၿပီး သုခေဝဒနာေလးကလဲ ရွဴတာေလးကလဲ ႐ိႈက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ မလုိက္ေသာေၾကာင့္ ဒီေနရာတြင္ ပ်က္ၿပီး ဒီေနရာမွာ အနိစၥေရာက္ပလား၊ ႐ိႈက္တာေလးကလဲ ဒီေနရာမွာေပၚၿပီ း ဒီေနရာမွာပဲ ပ်က္စီးသြားပါလားဆိုေတာ့ ကမၼ႒ာန္းထိုင္လု ိက္လုိ႔ ဘာမွမေတြ႔ရင္ သူ႔ျပန္ ၾကည့္လုိက္တာေပါ့၊ သူ႔ျပန္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ေဝဒနာၾကည့္ၿပီးသားမက်ဘူးလား၊ ကိုယ္ကဖိၿပီးထုိင္ထားရ တာ၊ အင္း...ေအာက္ကနာတယ္၊ ေျခမ်က္ေစ့ကနာတယ္၊ ေျခဖ်ားကနာတယ္၊ ေျခမကနာတယ္ဆိုျပန္ေတာ့ လဲ ဟုိသုချဖဳတ္ၿပီး ဒီဘက္ကိုဉာဏ္ကလွ ည့္ပစ္လုိက္ပါ၊ ဒီဘက္က ျဖစ္ပ်က္ေလးက ခ်ဳပ္သြားတယ္လုိ႔ ဆို ျပန္ေတာ့လဲ ရွာမေတြ႔ပါဘူးဘုရားလုိ႔ေတာ့ မေလွ်ာက္ပါနဲ႔၊ ဟဒယဝတၳဳေပၚ ရွဴေလ႐ႈိက္ေလအားထုတ္တဲ့ စိတ္ကေလး သုခကို ျပန္႐ႈလုိက္၊ အဲဒီေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြ အားေသးရဲ႕လား၊ မအားတာဘာပါလိမ့္မ တံုးလုိ႔ေမးေတာ့ ဝီရိယစိုက္ေနတာ၊ ဝီရိယမဂၢင္ေပၚေန တယ္၊ ေဒၚအုန္းခင္ ဘယ္ေလာက္အဖိုးတန္သလဲ၊ ဝီရိယမဂၢင္ဆိုတဲ့မဂ္ရေနတာ၊ ဝီရိယစိုက္တယ္ဆိုေတာ့၊ ဝီရိယတင္မဟုတ္ဘူး၊ သတိလည္းထားတယ္၊ သမာဓိလဲရွိတယ္၊ ပညာလဲရွိေတာ့ ဟိုေနရာျဖစ္တာေလးလုိက္ရ၊ ဒီေနရာျဖစ္တာေလး လုိက္ရဆိုေတာ့ ဝီရိယေခါင္းေဆာင္သာျဖစ္သြားတာ၊ ေဒၚအုန္းခင္ေရ မဂၢင္ရွစ္ပါးေပၚ ေနတာ ရိပ္မိၾကလား၊ ကိေလသာရန္ သူေအာင္ပြဲယူရတာ ႏိုင္ပြဲရေနတာ (မွန္လွပါဘုရား)၊ မဂၢင္ဆိုက္တယ္၊ မဆုိက္တယ္ ဘုန္းႀကီးရွင္းျပမယ္၊ ဒီ အခ်ိန္မွာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟလာေသးလား (မလာဘူး) သူသတ္ထားတာေပါ့၊ ဒါျဖင့္ အားစိုက္ထား တာက သူသတ္ထားတာေပါ့၊ဒါျဖင့္ အားစိုက္ထားတာက သူသတ္ထားတဲ့ သေဘာေကာ ထင္ရွားပါရဲ႕လား၊ အားစိုက္ထားတာက သူသတ္ထားတာ၊ ကိေလသာေသေနတယ္ ဆိုကတည္းက ဒါမဂ္မဟုတ္ဘာတံုး၊ မဂ္ရဖို႔ေဝးေသးလ ား မေဝးပါဘူး ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ဘာမွလံု႔လဝီရိယမေလွ်ာ့ပါနဲ႔၊ သံသယကိုမရွိဘဲနဲ႔ ဒါသာ ဖိလုပ္၊ ဘာမွအားမေလွ်ာ့နဲ႔၊ မရီတို႔ေကာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီလား (မွန္ပါ့) ခ်ပါ၊ ေသခ်ာရရမယ္။ ကိုင္း..ဒကာ ဒကာမတို႔၊ ဒီသတိပ႒ာန္ကို ၇-ရက္ ၁၄-ရက္ အစရွိသည္ႏွင့္ အားထုတ္လုိက္လုိ႔ရွိရင္ျဖင့္ ေသာတာပန္ သကဒါဂါမ္ အနာဂါမ္ ရဟႏာၱက်ေအာင္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ကြာလုိ႔ ဘုန္းႀကီးကလည္းေဟာတယ္၊ ဘုရားကလည္းေဟာတယ္၊ အဲဒါ အားငယ္စရာရွိရဲ႕လား၊ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္ျဖစ္ေတာ့ တပည့္ေတာ္ တို႔လုိပဲ ေနဦးမွာလား၊ သူတို႔ဖီးလိမ္းျ ပင္ဆင္ၿပီးသကာလ၊ ဝိသာခါတုိ႔မ်ားဗ်ာ၊ ၇-ႏွစ္နဲ႔ ေသာတာပန္တည္ တယ္၊ ၁၆-ႏွစ္မွာ အိမ္ေထာင္က်တယ္၊ သား (၁ဝ) ေယာက္၊ သမီး (၁ဝ) ေယာက္ေမြးတယ္၊ ေျမး (၄ဝဝ) ျမစ္ (၈ဝဝ) ရွိတယ္၊ ရွိတာပဲတဲ့၊ ဒါကိစၥမရွိပါဘူး၊ အပါယ္မက်တာနဲ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ လားရာဂတိမမွားတာ ကိုပဲ ေသာတာပတၱိမဂ္မလုပ္တာပါ၊ ဒီငါးပါးအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္ခံစားမႈမ ်ားကိုဆိုတာ မဟုတ္ပါတဲ့။ ဖ်တ္ခနဲ႔ တစ္ ႀကိမ္တည္းမဂ္ေပၚလုိက္တယ္ဆိုရင္၊ အပါယ္မီးေတြ အကုန္ၿငိမ္းၿပီး သကာလ ခင္ဗ်ားတုိ႔ သႏၱာန္မွာလဲ ေလာ ဘ ေလးပံုတစ္ပံု သိမ္းသြားတယ္ ဆိုတာ ထူးျခားခ်က္ပဲ တစ္ျခားဘာမွမရွိ ဘူး။ ဒကာ ဒကာမတို႔ ေဝဒနာေတြ ေပၚတိုင္း မ်က္လံုးမွာ (ဥေပကၡာေဝဒနာေပၚ တယ္) ျမင္တယ္ဆိုလုိ႔ရွိရင္ ဒကာ ဒကာမတို႔ျမင္တာပဲရွိတယ္၊ ျမင္လုိ႔လိုခ်င္တယ္ဆိုတာ ဝမ္းထဲကျမင္လုိ႔၊ မုန္းတယ္ဆိုတာ (ဝမ္းထဲကျမင္လုိ႔) ဒါေၾကာင့္ ျမင္႐ုံေလးမုိ႔ ဥေပကၡာေဝဒနာလုိ႔ဆိုထိုက္ပါတယ္၊ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကလည္း ျမင္တာေလးက ဥေပကၡာ လုိ႔ မွတ္လုိက္ပါဆိုတာေလးကို၊ လြဲမွာေတာ့ ဘုႀကီးစိုးရိမ္တယ္ေနာ္၊ ကိုယ့္မ်က္လံုးထဲ ဉာဏ္နဲ႔ မွန္း႐ႈရမွာ လား (ကိုယ့္မ်က္လံုးထဲ ဉာဏ္နဲ႔မွန္း႐ႈရ မွာပါဘုရား) အဲဒီအ႐ႈကေလးကိုသာ ဒီေနရာမွတည္ပါေစ ၊ ဪ.. မ်က္လံုးထဲမွာျမင္ၿပီး မ်က္လံုးထဲမွာပ် က္တာပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ တိုင္တစ္လံုးကို ေဆးကအျဖဴ အနီ အဝါ အစိမ္း ေလးဘက္လွည့္သုတ္ပါ၊ လွည့္ၾကည့္ပါ တဲ့၊ အျဖဴျမင္ၿပီးမွ အနီျမင္မွာပဲ၊ အနီျမင္ၿပီးမွ အဝါျမင္မွာပဲ၊ အဝါျမင္ၿပီးမွ အစိမ္းျမင္မွာပဲ ၊ အဲ့ဒီေတာ့ မပ်က္ ဘူးလား၊ ပ်က္သလား၊ (ပ်က္ပါတယ္ဘုရား) ကဲ...ဒါျဖင့္ အျဖဴျမင္တာပ်က္ၿပီးမွ အနီျမင္တဲ့စိတ္တစ္ခု ေပၚ မယ္၊ မ်က္လံုးစိတ္တစ္ခုေပၚမယ္၊ ၿပီးေတာ့ အဝါျမင္တဲ့ မ်က္လံုးစိတ္ တစ္ခုေပၚမယ္၊ ၿပီးေတာ့မွ အစိမ္းျမင္ တဲ့ မ်က္လံုးစိတ္ တစ္ခုေပၚမယ္ဆိုေတာ့၊ ဪ...ဒါသည္သူ႔ဟာသူ အတြင္းမ်က္လံုးစ ိတ္က မခ်ဳပ္လုိ႔ရွိရင္ အျဖဴျမင္တာက အျဖဴပဲျဖစ္မယ္၊ အနီကို သြားလုိ႔မရဘူး၊ အခုေတာ့ သူခ်ဳပ္သြားလုိ႔ ဟိုဘက္အနီျမင္တာ ေလး ေပၚတယ္ ဆိုေတာ့ ျမင္စိတ္ကေလး ခဏခဏ ပ်က္ေနပါေပါ့လားဆိုတာ ဉာဏ္မေရာက္ဘူးလား (ေရာက္ပါတယ္ဘုရား) ေဝဒနာကို ခင္ဗ်ားတို႔က ဘာမွမစိုးရိမ္နဲ ႔ ျဖစ္စေလးသာ ဉာဏ္နဲ႔ေပၚလာတာကို ျဖစ္ ပ်က္႐ႈ၊ ရွင္မဟာကႆပႀကီးက မမာဘူး၊ ေခါင္းအင္မတန္ကိုက္တယ္၊ ဘုရားက ေဟ့..ကႆပ ဘယ္ႏွယ္ ေနတံုး၊ မခံမရပ္ႏိုင္ေအာ င္ ကိုက္ပါတယ္ဘုရား၊ မင္း ေဗာဇၥ်င္ဆိုတဲ့ပ ညာနဲ႔ ႐ႈပါလားကြ၊ ဒါေလးနဲ႔ မင္းျဖစ္ ပ်က္႐ႈပါလားကြ၊ အို..တပည့္ေတာ္ ဘုရား သတိမထားမိဘဲရွိေနတယ္၊ အဝိဇၨာေတာ့ မရွိေတာ့ပါဘူး၊ အဝိဇၨာ ေတာ့ ရဟႏာၱမုိ႔ ခ်ဳပ္ၿပီးသားေပါ ့ဗ်ာ...တပည့္ေတာ္ သိမထားမိဘဲ ရွိေနတယ္ဘုရားတဲ့၊ တရားေတြ႔ တတ္က တည္းက ဒီဥစၥာ၊ ဒီပညာဟာ တပည့္ေတာ္မွာ ကိုယ္ပုိင္ရွိၿပီးသား အရွင္ဘုရားလာၿပီး၊ အင္း..ေဝဒနာမ႐ႈဘူး လားလုိ႔ ေမးလုိက္ ေတာ့မွ တပည့္ေတာ္သတိရတယ္၊ ေဟ့...ေဝဒနာ ႐ႈရစ္ေဟ့၊ ငါးသြားေတာ့မယ္၊ ဘုရား လည္း ႏွစ္လွမ္းသံုးလွမ္းေရာက္ေသးတယ္၊ ကဲ..မရီေရ ဒီေဝဒနာ ပိန္းၾကာဖက္ေရ မတင္သလုိေလွ်ာက် သြားတာပဲ (မွန္ပါ့ဘုရား)။ ပ်င္းတာေလး ဝမ္းထဲေရာက္လာရင္ေတာ့ ေဝဒနာေလးေတြေပါတ ယ္၊ မ႐ႈမိ၊ မ႐ႈျဖစ္ေတာ့ ေဝဒနာပစၥ ယာ၊ တဏွာ မလာေပဘူးလား၊ ေဝဒနာေပၚတုိင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈတဲ့ ဒကာ ဒကာမေတြျဖင့္ အပ်င္းလက္မခံတဲ့ အတြက္ သံသရာစခန္းသတ္ပါၿပီ၊ ငိုပြဲေတြ၊ မ်က္ရည္က်ပြဲေတြ၊ ရင္ထုပြဲေတြ၊ ေျမလူးပြဲေတြ အကုန္သိမ္းပါၿပီ ဘယ္ေလာက္ပဲ က်န္းမာ၊ က်န္းမာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ခ်မ္းသာ၊ ခ်မ္းသာ ခႏၶာရွိရင္ ဒါျဖစ္ရမယ္၊ ေဇာတိက ဒကာေလာက္ ခ်မ္းသာတာဘယ္ရွိမတုန္း၊ သူတို႔မွာစိန္တိုက္ႀကီးေတြ၊ ျမတုိက္ႀကီးေတြ တည္ထားတာ၊ ထ မင္းခ်က္တာေတာင္မွ နီလာဆိုတဲ့ မိုးကုတ္ကထြက္တဲ့ ေထြးခံေလာက္ရွိတ နီလာသံုးလံုးကိုတည္ၿပီး အေအးေပၚမွာ ထမင္းအိုးတည္ၿပီ းေတာ့၊ ဒီအေအးဓာတ္နဲ႔ ခ်က္ရတာ၊ မီးနဲ႔ခ်က္တာ မစားႏိုင္ဘူး၊ စားလုိက္ ရင္ ဝမ္းထဲမွ အူေတြအသဲေတြပါေလ ာင္သတဲ့၊ ဗိမၺိသာရ မင္းႀကီးလာတဲ့အခ ါက်ေတာ့၊ ရွင္မ လာခဲ့ဦး၊ ဪ ဘာလုပ္ရမွာတုန္း၊ တုိ႔အသက္ဦးဆံပုိင္တဲ့ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီး တုိ႔အိမ္လာၿပီး ထမင္းလာစားတယ္၊ ဪ.. ကံမ်ားေခလုိက္တာ၊ ကိုယ့္အထက္က ဘယ္သူမွ မရွိဘူးထင္တဲ့ဥစၥာ၊ အခုေတာ့ အထက္က လူရွိေသးသတဲ့ ဆိုၿပီးလုိက္လာခဲ့တယ္၊ ရွင္ဘုရင္ကို ယပ္ခတ္ေပးရတယ္၊ အဲဒါ ယပ္ခတ္ေတာ့ ရွင္ဘုရင္ အခိုးအနံ႔ေတြက သူ႔မ်က္လံုးထဲဝင္ေတာ့၊ မ်က္ရည္ေပါက္ေပါ က္ကိုက်တာ၊ ဒီေလာက္ခ်မ္းသာတ ာေတာင္မွ မ်က္ရည္က်မ လြတ္ဘူး၊ ေဒါမနႆလဲ ျဖစ္ေသးတယ္၊ ေျမာက္ကၽြန္းသူလဲ ျဖစ္ျပန္၊ အင္မတန္မွ ႐ုပ္ရည္႐ႈပကာကလဲ ႏူး ညံ့ျပန္၊ ဘယ္အနံ႔မွ ခံႏိုင္တဲ့သေဘာသ တၱိလည္း မရွိဘူး၊ ရွင္ဘုရင္ အံ့အားသင့္သြားတာ၊ ခႏၶာကိုယ္ရွိေတာ့ မ်က္ရည္က်လြတ္ရဲ႕လား (မလြတ္ပါဘုရား)။ ဒကာ ဒကာမတုိ႔ အပ်င္းကေလး ဝမ္းကထုတ္ပစ္ေပါ့၊ ဒါေလးျဖစ္ပ်က္ ႐ႈေပးလုိက္ရင္၊ ျဖစ္ပ်က္က ဒုကၡသစၥာ၊ ႐ႈတာကဘာတုန္း (မဂၢသစၥာပါဘုရား) အဲဒီေတာ့ မဂ္ရတယ္ဆုိမွ ဒကာ ဒကာမေတြသည္ ကိေလ သာ ရန္သူေတြေသေသာေၾကာင့္ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ေနလို က္တာေပါ့၊ ခုခ်ိန္ ေပ်ာ္ခ်ိန္မဟုတ္ေသးဘူး၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ တုန္း၊ ကိေလသာ ရန္သူက သတ္မလုိ႔ျဖတ္မလုိ႔ ခင္ဗ်ားတို႔ဝမ္းထဲက မထြက္ေသးခင္ ေပ်ာ္ေနလုိ႔ရွိရ င္ျဖင့္ ဒါဟာ အ႐ူးေပ်ာ္မဆိုေသ ာ္လည္း ဆိုဘိသကဲ့သို႔ အ႐ူးေပ်ာ္ပဲျပန္က်မွာပဲ။ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီဘဝမွာ အဝတ္က ေလးဝတ္ၿပီး ေနရျငားေသာ္လည္း ေနာက္ဘဝတိရစာၦန္ျဖစ္ေတာ့၊ အဝတ္မဝတ္ရေတာ့ဘူး၊ အရွက္တကြဲ အက်ိဳးနည္းမျဖစ္ေပဘူးလား (ျဖစ္ရပါတယ္) အရွက္တကြဲအက်ိဳးနည္း ဇာတ္သိမ္းခ်င္ရင္ ေဝဒနာေပၚတိုင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈ၊ မ်က္ရည္ႀကီးငယ္မ က်ခ်င္ရင္လဲ (ေဝဒနာေပၚတိုင္း ျဖစ္ပ်က္႐ႈပါ)။ ။


ဤေကာင္းမႈကုသိုလ္ကံ ေစတနာအေပါင္းတုိ႔သည္ အားထုတ္ဆဲျဖစ္ေသာ ဝိပႆနာဉာဏ္မွ မဂ္ဉာဏ္သို႔ေက်း ဇူူးျပဳျခင္းငွာ အေထာက္အပံ့ ပစၥည္းအျဖစ္ျဖင္ ့ တည္ရွိပါေစသတည္း ။ ။


အရွင္ဉာဏဓဇ မိုးကုတ္ဝိပႆနာ မဂၤလာမဂၢင္ရိပ္သ ာ ပင္မသံေဝဇနိယဌာန အမရပူရၿမိဳ႕ ။ ။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT