Friday, November 22, 2013

နတ္ေတာ္လ

နတ္ေတာ္လသည္ ျမန္မာ့ဆယ့္ႏွစ္လတြင္ န၀မေျမာက္လျဖစ္၍ ေဆာင္းဥတု၌ ပါ၀င္သည္။ ဤလ၏ အမည္ကို ပုဂံေခတ္ထိုး ေက်ာက္စာမ်ားတြင္ နတၱာ၀္၊ နတ္တာ၀္၊ နတၱ၀္၊ နတ္တ၀္ဟု အမ်ဳိးမ်ဳိး ေရးထိုးခဲ့ၾကသည္ ။ နတ္ေတာ္လ၏ အဓိပၸာယ္ကို ေ၀ါဟာရ လီနတၳဒီပနီ၌ "ထိုနတ္ေတာ္လကား ကမၻာဦးကာလ နတ္ပူေဇာ္ ပသၾကသည္ကို စြဲ၍ နတ္ေတာ္လဟု ျမန္မာဘာသာ ေခၚေ၀ၚၾကသည္ ယူရမည္" ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။


ျမန္မာ့ ဆယ့္ႏွစ္လ မိုးမ်ားအနက္ နတ္ေတာ္လတြင္ ရြာသြန္းေလ့ရွိေ သာ မိုးကို "နတ္ေတာ္ေရာက္ျငား၊ မိုးသားမၿငိမ္၊ ဆင္ရာတိမ္" ဟူေသာ ဆို႐ိုးစကားျဖင္ ေရွးသူေဟာင္းတို႔ အမွတ္အသား ျပဳခဲ့ၾကၿပီး ယင္း၏ အဓိပၸာယ္ကို "နတ္ေတာ္လသို႔ေရ ာက္လွ်င္ ဆင္ေျခရာ ေပ်ာက္႐ုံရြာေသာ ဆင္ရာတိမ္မိုးဟူေသာ ရာသီမိုးရြာသည္" ဟု ျမန္မာ ဆို႐ိုးစကားတြင္ ဖြင့္ဆိုထားသည္။ ျမန္မာမင္း အုပ္ခ်ဳပ္ပံု စာတမ္းတြင္မူ "နတ္ေတာ္ေရာက္ျငား၊ မိုးသားမၿငိမ္၊ ဆင္ရာတိမ္၊ နတ္အိမ္ေျမႇာက္ခ ်ီး၊ မုန္႔စားလွီး" ဟု ေဖာ္ျပခ်က္ "နတ္ေတာ္လအခါ ဆင္ေျခရာ၊ ျမင္းေျခရာ တိမ္ျမဳပ္ေအာင္ မိုးရြာေသာေၾကာင အဖ်ားအနာမ်ား၍ နတ္မ်ားကိုေသာ္မ ဆီေၾကာ္မုန္႔အစား ဓားလွီးမုန္႔ႏွင့္ တင္ရသည္ ဆိုလိုသည္" ဟု ဖြင့္ဆုိထားသည္။


ဆင္ရာတိမ္မိုးကို ကာရန္ငဲ့၍ "ဆင္ရာတိမ္" ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ "ရာတိမ္နတ္" ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ "ရာဆင္တိမ္" ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ "ရာတိမ္မိုး" ဟူ၍ လည္းေကာင္း၊ "ရာတိမ္" ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ "ဆင္ရာထင္" ဟူ၍ လည္းေကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိး သံုးႏႈန္းၾကေၾကာင္း အေထာက္အထားမ်ားအရ သိရွိရသည္။


ဆင္ရာတိမ္မိုးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ စာဆိုေတာ္ န၀ေဒးဆိုျဖဴးေလျ ပည္ဖ်န္းစ, ေလခ်ီနတ္ေတာ္လ ဘြဲ႕လူးတားတြင္ "ေဟမန္ေဆာင္းရက္၊ ဓႏုလဂ္ႏွင့္ ၿပိဳးျပက္လွ်ံထိန္၊ ဆင္ရာတိမ္လည္း၊ သြန္းခ်ိန္ကာလ၊ သစ္ခြပန္းတင္၊ သဇင္ပန္းေပၚ၊ နတ္ေတာ္ရာသီ၊ မိဂသီနကၡတ္၊ ေ၀ဒတၱရ၊ က်မ္းမွအလာ၊ မဟာပိႏၷဲ၊ ဆင္ပြဲသဘင္" စသည္ျဖင့္ ဖြဲ႕ဆိုထားသည္။


စာဆိုေတာ္ လက္၀ဲသုႏၵရဆို မိုးဘြဲ႕ပိုဒ္စံ ရတုတစ္ပုဒ္၏ ပထမပိုဒ္တြင္ "နတ္ပန္းေ၀ၿမိဳင ္၊ သဇင္လိႈင္က၊ ၿဖိဳင္ၿဖိဳင္မႀက ဲ၊ စြတ္႐ုံဖြဲ႕၏၊ သြန္းၿမဲဟန္မွာ ဆင္ရာတိမ္မိုး၊ ေခၚၾက႐ိုးတည့္၊ မႀကိဳးမထစ္၊ မဟစ္မ၀င့္၊ မရင့္မျမည္၊ ေဆာ္စည္မရြမ္း၊ ရာစတမ္္းကို၊ ဆင္လွမ္းရာတိမ္၊ ခုတစ္ႀကိမ္မူ၊ ေတာင္လိမ္ေျမာက္ေကြ႕၊ မိုးသားေရြ႕လ်က္" စသည္ျဖင့္ ဖြဲ႕ဆိုထားသကဲ့သို႔ စာဆိုေတာ္ ဦးယာဆို နတ္ေတာ္လ ဘြဲ႕လူးတားတြင္လည္း "စက္ေနသခ်ၤာ၊ ရာသီဓႏု၊ တြက္စုငါးေသာင္း ၊ သိန္းေပါင္းႏွစ္လီ၊ ရာသီရႊင္ရႊင္၊ ဆင္ရာတိမ္မိုး၊ ရြာ႐ိုးမက သြန္းခ်ေလ" ဟု အစခ်ီထားၿပီး "သဇင္တည့္ဂမုန္း၊ ဖူးပြင့္တုန္း၊ မိုးခ်ဳန္းဆင္ရာ တိမ္၊ ႀကိမ္ႀကိမ္တည့္အံု႔မႈိင္း၊ ပင္တိုင္းန္႔လန္းစီ၊ တိမ္နီတည့္တိမ္ပန္း၊ တိမ္ခရမ္း" ဟု နိဂံုးခ်ဳပ္ ဖြဲ႕ဆိုထားသည္။


အလားတူ စာဆုိေတာ္ ေရႊတိုက္စိုးဦး တိုးကလည္း အံု႔မႈိင္းေနျခည္ ခ်ီစစ္ခ်ီေမာင္ဘ ြဲ႕ ပိုဒ္စံုရတု တတိယပိုဒ္တြင္ "ျမစ္ခြင္ေခ်ာင္ းညာ၊ မကူးသာေအာင္၊ ဆင္ရာတိမ္ႏွင့္ ထပ္ဆင့္ရြာႀကိဳး၊ ယခင့္မိုးသည္၊ ေရ႐ိုးေသာင္ျပည့္ လြန္ေတာ့၏" ဟု လည္းေကာင္း၊ ေရာင္လွစ္လွ်ပ္ျ ဖာခ်ီ ရခိုင္ခ်ီမယ္ဘြဲ႕ ပိုဒ္စံုရတု တတိယပိုဒ္တြင္ "ဆင္ရာတိမ္မိုး၊ သည္မွာညိဳးက၊ ေတာင္ခိုးသက္တင္၊ သည္ႏွယ္ဆင္လ်က္ စစ္ခြင္ေျမလမ္း၊ လွ်ပ္ျခည္ႏြမ္းသည္၊ ၿပိဳျပြမ္းလွ်ံ၀ါ ေထြလိမ့္မည္" ဟု လည္းေကာင္း အသီးသီး ဖြဲ႕ဆိုထားသည္။


ထို႔ျပင္ စာဆိုေတာ္ ဖိုးသူေတာ္ ဦးမင္းဆို ႀကံမခြဲႏုိင္ဘု ခ်ီနတ္ေတာ္လဘြဲ႕ ေလးခ်ဳိးတြင္ "သံေဘာ္ငယ္ရံအုပ္၊ တစ္၀န္းငယ္ခ်ဳပ္တဲ့၊ သြန္း႐ုပ္ကယ္ဇမၺဴ၊ မွတ္တသူလည္း၊ ျမတ္ယူယိမ္းခြၽတ္၊ ညြတ္ႀကီးညြတ္ေအာင္၊ သည္၀တ္ကယ္ယွက္လိမ္၊ ဆင္ရာတိမ္ဟု၊ သိရ္တေဖာ္ေဖာ္၊ ရံနန္းေတာ္ႏွင့္ မန္းေမာ္ဗ်ာမိန္ ႔၊ ညာအၿငိမ့္မွာ" စသည္ျဖင့္ ဖြဲ႕ဆိုထားသည္။


ထိုမွတစ္ပါး စာဆိုေတာ္ လူဦးမင္း၏ ပ်ံ႕ပ်ံ႕သာပ်ဴးေတာ့တယ္ ခ်ီနတ္ေတာ္လဘြဲ႕ ေလးခ်ဳိးတြင္ "ႏွင္းေလွာင္တဲ့ ေဟမန္ကို၊ ၀သန္က်န္ရာ တိမ္နတ္ကယ္လာ၊ ၀ိုင္းပတ္ျခံမွိ န္" စသည္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ၿမိဳင္ခပင္းငယ္မ ခ်ီနတ္ေတာ္လဘြဲ႕ ေလးခ်ဳိးတြင္ "ခ်စ္သံၾကင္နာ၊ ေရႊဟသၤာလည္း၊ မာဂဓာလွယ္၊ သြယ္ဥပါယ္ႏွင့္၊ ပရိယာယ္ဥာဏ္၊ လူႏွယ္သာ ဖန္တုန္းမွ၊ စံေသြညြန္႔ဂီရိန္မွာ၊ ရာဆင္တိမ္ညိဳ စေကာင္းပါဘု၊ ေဆာင္းဦးေဟမ" ဟု လည္းေကာင္း၊ ေရခပင္းမွာလခ်ီ နတ္ေတာ္လဘြဲ႕ ေလးခ်ဳိးတြင္ "ခါသည္ခ်ိန္မူ၊ ျပာမွိန္ထပ္ပ်ဳိး၊ ရာတိမ္မိုးလည္း၊ အခိုးမင္ကြက္၊ တစ္ခဲနက္ႏွင့္၊ ၾကက္နန္းပေညာင္၊ ေခ်ာင္ကိုးေခ်ာင ္ႏွင့္၊ ေတာင္ေသလာ၀ိုက္၊ ေဇယ်ာတိုက္မွပ၊ လြမ္းသိုက္ဖြဲ႕ၫႊန္၊ ဆင္ကသြန္လွ်င္" စသည္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ေလအညင္းတြင္မွခ်ီ နတ္ေတာ္လဘြဲ႕ ေလးခ်ဳိးတြင္ "ခါေဟမန္႔ဗဟိုတြ င္၊ ရာတိမ္ဆို၀သန္ၾကြင္းက၊ ႏွင္းႏွင့္ျခယ္ေ ၀့ဟု လည္းေကာင္း၊ သဇင္ဦးငယ္ႏွင့္ ခ်ီနတ္ေတာ္လဘြဲ႕ ေလးခ်ဳိးတြင္ "ပ႑ဳကမၸိဳလ္၊ စံေက်ာက္ညိဳက၊ လိုေတာ္ရိမိုး၊ ဆင္ရာတိမ္မ်ဳိးေ ပမို႔၊ ထစ္ႀကိဳးငယ္ရႊင္သည္၊ ပဥၥင္းေတာ္က်ဴးလ ို႔ တၿငိမ့္ၿငိမ့္" စသည္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ကြန္႔ကြန္႔သာ ထူးေတာ့တယ္ခ်ီ ေဆာင္းဘြဲ႕ေလးခ်ဳိးတြင္ "အဏၰ၀ါပင္လယ္ ဦးမွာေကာင္၊ ေဆာ္က်ဴးရာတိမ္ မိုးေပထင့္၊ တိုးထပ္ဆင့္ရွိန္" စသည္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏွင္းအေလွာက္မွာလခ်ီ ေဆာင္းဘြဲ႕ေလးခ် ဳိးတြင္ "ကြန္းသစ္ကယ္တည္ရာ၊ ဥကၠလာက၊ ညာေရႊမန္းရန္၊ ရာဇဌာန္မွာ၊ ဖန္မလိုလို၊ ဥာဏ္မ်ားပဲ ႀကိဳမိတယ္၊ ဆီးပိုႏွင့္လြမ္ းတာကို၊ ဆင္ရာထင္လိမ့္ တစ္ဘိန္းငယ္က၊ ၿခိမ္းသင့္ပါဘူး" ဟု လည္းေကာင္း အသီးသီး ဖြဲ႕ဆိုထားသည္။


တစ္ဖန္စာဆိုေတာ္ ၀က္မစြတ္ ၀န္ေထာက္မင္းဆို နတ္ေတာ္လဘြဲ႕ ရွစ္ဆယ္ေပၚ ေတးထပ္တြင္ "ထက္ခြင္ယွက္ ဆင္သက္ တင္သားမွာ၊ ငွက္ခါးေတာင္လဲ့ မင္ျပာမွိန္၊ ကြက္က်ားေမွာင္တ ြဲ႕ ယွဥ္ကာလိမ္သည္၊ မိုးဆင္ရာတိမ္ ႀကိမ္သျဖင့္" ဟု အစခ်ီ ဖြဲ႕ဆိုထားသကဲ့သို႔ စာဆိုေတာ္ ဖိုး၀ဇီရဆို လနတ္ေတာ္ထက္ခ်ီ နတ္ေတာ္ေလဘြဲ႕ မွာတမ္း၏ အပိုဒ္ခြဲပါ ေဒြးခ်ဳိး၏ ပထမပိုဒ္တြင္လည္း "လြင္ျပာငယ္မွိန ္၊ ဆင္ရာတိမ္၀ လာဟငယ္တို႔၊ ရြာၾကရင္လား" စသည္ျဖင့္ အသီးသီး ဖြဲ႕ဆိုထားၾကသည္။


နတ္ေတာ္လသည္ ရာသီအားျဖင့္ ဓႏုရာသီျဖစ္ၿပီး စန္းယွဥ္နကၡတ္မွာ မိဂသီနကၡတ္ ျဖစ္သည္။ ဓႏုရာသီကား ေလးဆြဲေသာ ေယာက်္ားတုိ႔ ႀကိဳက္ႏွစ္သက္ေသာ ရာသီ၊ ထုိေယာက်္ားႏွင္ အေရာင္အဆင္းတူေသာ ရာသီဟု ဆိုသည္။ ရာသီ႐ုပ္မွာ ေရွ႕ထက္၀က္ကား ေလးစြဲေသာ ေယာက်္ားသဏၭာန္၊ ေနာက္ထပ္၀က္ကား ျမင္းေျခသဏၭာန္ ရွိသည္။ ရာဇမတၱဏ္က်မ္းတြ င္ တနဂၤေႏြၿဂိဳဟ္ ၿဗိစၦာ၌တည္စဥ္ ၾကတိၱကာနကၡတ္၌ နတ္ပူေဇာ္ရာသည္ဟ ဆုိသည္။ ဤလကို ေရွးအခါက မဟာပိႏၷဲနတ္ကို ပူေဇာ္ရာလ ျဖစ္၍ "နတ္လ" ဟု ေခၚဆိုခဲ့ၾကသည္။ ထို႔ေနာက္ တရားကို တရားေတာ္၊ သံဃာကို သံဃာေတာ္ဟု ေခၚဆိုၾကသကဲ့သုိ႔ နတ္လကိုလည္း "နတ္ေတာ္လ" ဟု ယေန႔တုိင္ ေခၚဆိုလ်က္ရွိေၾ ကာင္း ေလ့လာတင္ျပ လုိက္ရေပသည္။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT