Friday, November 22, 2013

“အိမ္ေစာင့္နတ္ႏွင့္ ပ႒ာန္းရြတ္ၿခင္း''

“အိမ္ေစာင့္နတ္ႏွင့္ ပ႒ာန္းရြတ္ၿခင္း ” ••••••••••••••••••••••••••••


အရွင္ဘုရား . . . .တပည့္ေတာ္က ပ႒ာန္းတရားေတာ္ၾကီးကို သိပ္ၾကည္ညိဳတဲ့အ တြက္ အိမ္မွာ ေန႔စဥ္ ရြတ္ဖတ္ပါတယ္ဘုရား။


ဒါေပမယ့္ လူၾကီးတခ်ိဳ႕က "အိမ္မွာ ပ႒ာန္းမရြတ္ေကာင္းဘူး၊ ရြတ္ရင္ အိမ္ေစာင့္နတ္မေ နႏိုင္ဘဲထြက္ေၿပ းတတ္တယ္။ ရြတ္တဲ့လူ ဒုကၡေရာက္တတ္တယ္" လို႔ေၿပာၾကပါတယ္ဘုရား။


အိမ္မွာပ႒ာန္းရြ တ္သင့္ ၊မရြတ္သင့္၊ ရြတ္ရင္ ဒုကၡေရာက္၊မေရာက္ ေၿဖၾကားေပးေတာ္မ ူပါဘုရား။ (ေမာင္ေဇာ္မ်ိဳး ေအာင္၊ စမ္းေခ်ာင္းၿမိဳ ႔နယ္။)


ဒကာေဇာ္မ်ိဳးေအာ င္ရဲ႔ေမးခြန္းကို ဖတ္ရေတာ့ ဦးပဥၥင္းနဲ႔ ခင္မင္ရင္းႏွီးတ ဒကာတစ္ေယာက္ကို ခ်က္ခ်င္းသတိရလိ က္မိပါတယ္။လူငယ္တစ္ေယာက္ပါပဲ။အ ိမ္မွာပ႒ာန္းရြတ ္ရင္ ခိုက္တတ္တယ္ဆိုလ သူကေရႊတိဂံုဘုရားေပၚတက္ၿပီးပ႒ာန ္းရြတ္တယ္တဲ့။ေန႔တိုင္းလည္း ဘုရား မတက္ႏိုင္ေတာ့ တစ္ပတ္ တစ္ခါေမြးေန႔ေလာ က္ပဲ တက္ၿပီး ရြတ္ၿဖစ္တယ္တဲ့။


တစ္ပတ္မွာတစ္ရက္ပဲ ဘုရားေပၚတက္ၿဖစ္ ေတာ့ တစ္ပတ္မွာတစ္ၾကိမ္ပဲ ပ႒ာန္းရြတ္တဲ့ကု သိုလ္ရေတာ့တာေပါ့။ဘုရားေပၚမွာမွ မဟုတ္ဘဲ အိမ္မွာလည္း ပ႒ာန္းရြတ္မယ္ဆိုရင္္ ေန႔စဥ္နဲ႔ အမွ် ပ႒ာန္းရြတ္တဲ့ကုသိုလ္တိုးပြားေနမွာ အမွန္ပါပဲ။


အခုေတာ့ အယူအဆအမွားကုိ လက္ခံယံုၾကည္ၿပီး လိုက္နာက်င့္သံုးမိတဲ့ အတြက္ ရသင့္ရထိုက္တဲ့က သိုလ္တရားေတြအမ်ားၾကီး လက္လြတ္ဆံုးရွံဳ းခဲ့ရပါတယ္။


♦ တကယ္ေတာ့ ပ႒ာန္းတရားဟာ နတ္ပရိသတ္ေတြအတြက္ အဓိကထားၿပီးၿမတ္ စြာဘုရားေဟာၾကားခဲ့တာပါ။ေဟာတာကုိက နတ္ၿပည္မွာေလ။ နတ္ၿပည္မွာနတ္ပရ ိသတ္အတြက္ ေဟာထားတဲ့တရားကိ နတ္ေတြက မႏွစ္သက္ဘဲရွိပါ့မလား။


သူေတာ္ေကာင္းနတ္မွန္ရင္ ပ႒ာန္းတရားကို ဘယ္သူဘယ္ေနရာမွာရြတ္ရြတ္ ႏွစ္သက္ၿမတ္ႏိုးစြာ လာေရာက္နာယူမွာေ သခ်ာပါတယ္။


♦ ပ႒ာန္းရြတ္လို႔အိမ္ေစာင့္နတ္မေန ႏိုင္ဘဲ ထြက္ေၿပးရတယ္ဆိုတာ သဘာဝ မက်ပါဘူး။ တကယ္ဆို ကိုယ္ရြတ္ေပးလို သူနာရေပတယ္ဆိုၿပီး ကုိယ့္အိမ္ကေတာင ္မခြာႏိုင္ၿဖစ္ေ နမွာပါ။သူနာခ်င္ တဲ့ပ႒ာန္းရြတ္ေပးတဲ့အတြက္ ကုိယ့္ကိုေက်းဇူ းေတြတင္ၿပီးခါတိုင္းထက္ေတာင္ကူည ေစာင့္ေရွာက္ၾကဥ ီးမွာပါ။


တကယ္လို႔ ... ပ႒ာန္းသံၾကားတာန ဲ႔ထြက္ေျပးတဲ့အိမ္ေစာင့္နတ္ရွိခ ဲတယ္ဆိုရင္လည္းအဲ့ဒီအိမ္ေစာင့္ နတ္ဟာသူေတာ္ေကာင္းစိတ္မရွိတဲ့နတ္၊ သူယုတ္မာနတ္ပဲၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္။အဲ ဒီလိုနတ္မ်ိဳးကုိယ့္အိမ္မွာလာေစာင့္ေနလို႔လည္း ကိုယ့္အတြက္ ဘာအက်ိဳးမွရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။


မေနႏိုင္လို႔ထြက္ေၿပးသြားလည္း ဘမွလြမ္းေနစရာမလိုပါဘူး။အဲ့ဒီလိုနတ္မ်ိဳး ‘အိမ္ၿပင္’ မွာေနလည္း အလကား ‘အိမ္တြင္း’ မွာေနလည္းအလကားပါပဲ။


♦ ပ႒ာန္းတရားအပါအဝ င္ အဘိဓမၼာတရားေတာ္ေတြကို တာဝတိ သာနတ္ၿပည္မွာၿမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူစဥ္တုနး္က တရားနာပရိသတ္ထဲမွာ "အကၤုရ" ဆိုတဲ့ နတ္သားတစ္ေယာက္လည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။အ ကၤုရနတ္သားဟာ တရားပြဲကုိ အေစာဆံုးေရာက္လာၿပီး ေရွ႕ဆံုးကေနရာဦ းထားတာပါ။


ၿမတ္စြာဘုရားရဲ႔လက္ဝဲဘက္ေနရာမွာ အနားကပ္ၿပီးေနရာ ဦးထားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ထက္ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးတဲ့နတ္ေတြ၊ၿဗဟၼာေတြ ေရာက္လာတိုင္းေရာက္လာတိုင္းေနာက္ဆုတ္ ေနာက္ဆုတ္ၿပီး ေနရာဖယ္ေပးရတဲ့အ တြက္ေနာက္ဆံုးေတာ့ ၿမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ဆယ့္ႏွစ္ယူဇနာေဝးတဲ့ေနရာကပဲ တရားနာခြင့္ရပါေ တာ့တယ္။


နတ္ၾကီးလာေတာ့ နတ္ငယ္ေနရာဖယ္ေပ းရတာေပါ့။လူ႔ေလာကမွာလည္း ဒီလိုပါပဲ။ပြဲလမ ္းသဘင္တစ္ခု၊ အခမ္းအနားတစ္ခုက ်င္းပၿပီဆိုရင္ဂ ုဏ္ၾကီးတဲ့လူ၊မ်က္ႏွာၾကီးတဲ့လူေ တြက ေရွ႔ဆံုးကေနရာယူရၿပီး ဂုဏ္ငယ္တဲ့လူ၊မ် က္ႏွာငယ္တဲ့လူေတြက ေနာက္ဆံုးကေန ေနရာယူရပါတယ္။ဂုဏ္ငယ္ေလ ေနာက္ေရာက္ေလပါပ ဲ။


အိမ္မွာပဲၿဖစ္ၿဖ စ္၊ ဘုရားမွာပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ ေနရာဌာနတစ္ခုခုမ ွာပုဂိၢဳလ္တစ္ေယ ာက္ေယာက္က ပ႒ာန္းတရားရြတ္ပြားၿပီဆိုရင္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးမားတဲ့ နတ္ေတြ၊ ၿဗဟၼာေတြတရားနာၾကြေရာက္လာၾကပါတယ္။ အိမ္ေစာင့္နတ္အပါအဝင္ နဂိုကရွိႏွင့္ၿပ ီးသားနတ္ေတြက ဘုန္းတန္ခိုးနည္ းပါးတယ္ဆိုရင္ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီ းမားတဲ့နတ္ၿဗဟၼာေတြအတြက္ (အကၤုရ နတ္သားလိုပဲ) ေနရာဖယ္ေနာက္ဆုတ္ေပးရတဲ့ အတြက္အေဝးေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။


အကၤုရနတ္သားဟာ အေဝးေရာက္သြားေပ မယ့္ၿမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိ စိတ္မဆိုးဘဲ အေဝးကေနတရားနာယူသလို အေဝးေရာက္သြားတဲ့ အိမ္ေစာင့္နတ္ဟာလည္း ပဌာန္းရြတ္ပြားသူကုိ စိတ္မဆိုးဘဲ ကိုယ့္ကံကုိယ္နားလည္စြာနဲ႔ အေဝးတစ္ေနရာကေန ပ႒ာန္းတရား နာၾကားေနမွာပါ။


လူပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊ နတ္ပဲၿဖစ္ၿဖစ္ ကုိယ္နဲ႔ထိုက္တန ္တဲ့ေနရာကို ကုိယ္ရစၿမဲမဟုတ္လား။ ကုိယ့္ကံက ေပးတဲ့ေနရာမွာကုိယ္ေက်နပ္စြာေနရ မွာပဲေလ။


ပ႒ာန္းတရားနာၾကားၿပီး ကုိယ့္ထက္ဘုန္းတ န္ခိုးၾကီးတဲ့နတ္ေတြ၊ ၿဗဟၼာေတြ ကုိယ့္ေနရာကိုယ္ၿပန္သြားတဲ့အခါ အိမ္ေစာင့္နတ္လည္း အိမ္မွာ ေနၿမဲအတိုင္း ၿပန္ေနခြင့္ ရသြားၿပီေပါ့။


ပ႒ာန္းတန္ခိုးေၾကာင့္သူ႔ရဲ႕ဘံုဗိမာန္ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာေတြေတာင္ နဂိုကထက္ၾကီးက်ယ္ခမ္းနားလာမွာေသ ခ်ာပါတယ္။ဒါဆိုရင္ ပ႒ာန္းရြတ္လို႔ အိမ္ေစာင့္နတ္မွ ာ အက်ိဳးမယုတ္တဲ့အတြက္ ပ႒ာန္းရြတ္သူကုိလည္း အိမ္ေစာင့္နတ္က ဘာမွ ဒုကၡေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ဒုကၡမေပးတဲ့အၿပင္ ေကာင္က်ိဳးခ်မ္းသာအၿဖာၿဖာနဲ႔ ၿပည့္စံုေအာင္ေတာင္ အကူအညီေပးပါလိမ္ ဦးမယ္။


တကယ္လို႔ ကုိယ့္အိမ္ထဲမွာရွိတဲ့ အိမ္တြင္းနတ္ေတြ၊အိမ္ၿပင္နတ္ေတြက နတ္လို႔နာမည္ခံထားတဲ့ မေကာင္းဆိုးဝါးေ တြ၊ အစိမ္းသရဲေတြ၊ ဖုတ္ ၿပိတၱာေတြ၊ နတ္မိစၦာေတြၿဖစ္ေနခဲ့မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ပ႒ာန္းတရားကို နားခါးၿပီး ထြက္ေၿပးခ်င္ေၿပ းပါလိမ့္မယ္။သူယုတ္မာနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းတရား မအပ္စပ္လို႔ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႕စြာ ထြက္ေၿပးသြားၾကတ ဲ‘တရားမၾကိဳက္ နတ္ငမိုက္’ ေတြ ကုိယ့္အိမ္မွာ မရွိေတာ့တာပိုေတာင္ေကာင္းပါေသးတယ္။ ဝမ္းနည္းစရာမ ဟုတ္ပါဘူး၊ ဝမ္းသာစရာပါ။


♦ ေဝသာလီၿပည္မွာ ကပ္ေဘးၾကီီးေတြဆ ိက္ေရာက္ခဲ့စဥ္တုန္းက ၿမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြရတနသုတ္ လွည့္လည္ရြတ္ဆိုၾကေတာ့ ဘုန္းတန္ခိုးၾကီးမားတဲ့ နတ္ၿဗဟၼာေတြ တရားလာနာၾကတဲ့အတြက္ မေကာင္းဆိုးဝါးေ တြ၊ နတ္မိစၦာေတြ ၿမိဳ႕တြင္းမွာ မေနႏိုင္ေတာ့ဘဲ အိုးနင္းခြက္နင္း ထြက္ေၿပးသြားၾကပါတယ္။ ေဝသာလီၿပည္လည္း ကပ္ေဘးၾကီးေတြက လြတ္ေၿမာက္ၿပီး ခ်မ္းသာရာရခဲ့ပါ တယ္။


♦ ပ႒ာန္းတရားပဲရြတ္ရြတ္၊ တၿခားတရားပဲရြတ္၊ ကုိယ့္ဘက္ကေတာ့ မေကာင္းဆိုးဝါးေတြ နတ္မိစၦာေတြ၊တန္ခိုးနည္းတဲ့ နတ္ေတြ ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္မွာ မေနႏိုင္ဘဲ ထြက္ေၿပးသြားေစခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ဆိုး မ်ိဳးမထားနဲ႔ေပါ ့။


♦ အယုတ္ အလတ္ အၿမတ္မေရြး ဘယ္သတၱဝါမဆို တရားနာယူၿပီးေကာင္းက်ိဳး ရေစခ်င္တဲ့ရည္ရြ ယ္ခ်က္ေကာင္းပဲထ ားၿပီးရြတ္ပါ။ကုိယ့္ဘက္ကရည္ရြယ္ခ်က္ဆိုးၿပီး ေမတၱာတရားေခါင္း ပါးေနရင္ေတာ့ အေဝးထြက္ေၿပးရတဲ့ နတ္ေတြက"ေနႏွင့္ သီးေပါ့ကြာ၊ အလွည့္က်ရင္ မႏြဲ႕စတမ္းေဟ့" ဆိုၿပီး ကုိယ့္ကံနိမ့္တဲ့အခါ၊ ရြတ္ဖတ္မွဳ ၿပတ္သြားတဲ့အခါမ်ိဳးေတြမွာ တံု႕ၿပန္ကလဲ့စား ေခ်တတ္ပါတယ္။


ကုိယ့္ေစတနာ ကိုယ့္အက်ိဳးေပးတာပါပဲ။ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ ပ႒ာန္းတရားပဲၿဖစ ္ၿဖစ္၊ တၿခားတရားပဲၿဖစ္ၿဖစ္၊တရား ေတာ္ တခုခုရြတ္ဖတ္ ပူေဇာ္မွဳ ၿပဳေတာ့မယ္ဆိုရင ပထမဦးဆံုးေမတၱာဘာဝနာပြားမ်ား၊ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ဆိုၿပီးမွ ၿပဳတာအေကာင္းဆံု းပါပဲ။


♦ ေမတၱာတရားေပးေဝမ ွဳကုိ သတၱဝါတိုင္းႏွစ္ သက္လိုလားၾကတာမို႔ ဘာတရားေတာ္ပဲရြတ ္ရြတ္ ေမတၱာသုတ္ကုိအရင္ရြတ္ပါ၊ ေမတၱာဘာဝနာ အရင္ပြားပါလို႔ ဒကာေဇာ္မ်ိဳးေအာ င္ကို ေမတၱာနဲ႔အၾကံေပး လိုက္ပါတယ္။


ပ႒ာန္းတရားကို အိမ္မွာလည္းရြတ္သင့္ပါတယ္။ ရြတ္ၿခင္းေၾကာင့္ ဒုကၡမေရာက္တဲ့အၿပင္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္ းသာက်က္သေရ မဂၤလာအၿဖာၿဖာနဲ႔ ၿပည့္စံုႏိုင္ပါတယ္လို႔ . . .။


အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။


[ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက(ေရႊပါရမီေ တာရ)]


[ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိက ၏"အခ်စ္ကံေခေပမယ ့္ အႏွစ္က်န္ေစရမယ္" စာအုပ္မွ"အိမ္ေစ ာင့္နတ္ႏွင့္ ပဌာန္းရြတ္ၿခင္း " မွ ထုတ္နုတ္ကူးယူပူေဇာ္ပါသည္။]


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT