“ ေလာကေစာင့္တရားႏွစ္ပါး(သုိ႔)ဟိရီ +ၾသတၱပၸအေၾကာင္း ”
♠♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠♠ မေကာင္းမွဳဒုစရုိက္ကုိျပဳလုပ္ျခင္းမွရွက္ျခင္းက ိဟိရီဟုေခၚဆုိျပီး၊မေကာင္းမွဳဒုစရုိက္ျပဳလုပ္ရ မည္ကုိေၾကာက္ျခင္း သေဘာသည္ၾသတၱပၸလု ိ႔ေခၚပါတယ္။
ထုိတရားႏွစ္ပါးကုိေလာကပါလ(ေလာကက ိေစာင့္ေရွာက္တဲ့) တရားလုိ႔ လည္း ေခၚပါတယ္။ေလာကရဲ အကြပ္တရားႏွစ္ပါးလုိ႔လည္းေခၚပါတယ္။ အကယ္၍ ထုိတရားႏွစ္ပါးမရွိလ်ွင္ ♦ သူဥစၥာကုိခုိးယူျခင္း၊ ♦ သူတစ္ပါးအိမ္ယာကုိက်ဴးလြန္းျခင္း၊ ♦ သူ႔သမီးပ်ဳိကုိအတင္းယူျခင္း၊ ♦ အရက္ေသစာ ေသာက္စားျခင္း၊ ♦ မဟုတ္မမွန္လိမ္ညာေျပာဆုိျခင္း၊ ♦ ေဆြမ်ဳိးအရင္းခ်ာစတဲ့ကုိးကြယ္ထု ိက္တဲ့မိန္းမမ်ားကုိ ေသာ္လည္း မယားလုပ္၍ တိရိစၦာန္ကဲ့သုိ႔က်င့္ျပီး ေလာကပ်က္စီးနုိင္ပါတယ္။
အစည္းမရွိေသာဝါး၊အကြပ္မရွိေသာ ၾကမ္း သည္ပ်က္စီးသကဲ့သုိ႔ပ်က္စီးလိမ့္ မည္ဟုဆုိပါသည္။ ထုိတရားႏွစ္ပါးကုိ နတ္တုိ႔အလြန္ခ်စ ္ေသာေၾကာင့္ (ေဒဝဓမၼ)တရားလုိ ႔လည္းေခၚပါတယ္။ ] ဒီတရားႏွစ္ပါးကုိအမ်ားနားလည္ေအာ င္ေျပာျပရရင္ ♦ မိမိ၏ဂုဏ္သိကၡာကုိေစာင့္ေရွာက္အ ေလးထား၊ တန္ဘုိးထားသူတုိ႔မွာ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ျပဳလုပ္ျခင္းမွရွက္ျခင္းဆုိတဲ့ (ဟိရီ) တရားထင္ရွားသကဲ့သုိ႔ ၊
♦ ဆရာ၊မိဘ၊ေဆြမ်ဳိးစသူတုိ႔ႏွင့္အျ ခားသူမ်ားကုိ ေလးစားတတ္တဲ့သူမွာ ၾသတၱပၸ တရားထင္ရွားျဖစ္ပါတယ္။
ဆုိလုိတာကဒုစရုိက္တစ္ခုခုကုိျပဳ လုပ္ဖုိ႔ၾကဳံလာတယ္ဆုိပါဆုိ႔။မိမ ိရဲ့ဂုဏ္သိကၡာတန္ဘုိးထားတဲ့သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ "ငါသည္ အမ်ဳိးေကာင္းသားတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ ငါလုိအမ်ဳိးေကာင္းသားက မေကာင္းမွဳျပဳေန လ်ွင္ (သူတစ္ပါးအသက္ကုိသက္ေနလ်ွင္)"ရွ က္စရာျဖစ္လိမ့္မည္။"ဟု မိမိအမ်ဳိးဂုဏ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းေသာ အားျဖင့္ မေကာင္းမွဳကုိျပဳရမည္မွရွက္၏။
♦ ပညာတတ္သူကလည္း "ငါလုိပညာတတ္သူတစ္ေယာက္က ေအာက္က်ေသာ မေကာင္းမွဳျပဳလု ပ္လ်ွင္(သူ႔ဥစၥာမတရားယူလွ်င္) ရွက္စရာျဖစ္ေတာ့မည္။ "အသက္ၾကီးသူကလည္း "ငါလုိ အသက္ၾကီးသူတစ္ေယာက္က မေကာင္းမွဳကုိ ျပဳေနလ်ွင္(လိမ္ေနလ်ွင္) ရွက္စရာၾကီးျဖစ္ေတာ့မည္" ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ မိမိမွာရွိေသာ ဂုဏ္တစ္ခုခုကုိ ေလးစားသူ၊တန္ဘုိးထားသူ၌ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ကုိျပဳလုပ္ျခင္းမွ ရွက္ျခင္းလုိ႔ဆုိတဲ့ ဟိရီ တရားထင္ရွားျဖစ္ ပါတယ္။
ေနာက္ ဆရာ၊မိဘ၊ေဆြမ်ဳိးစသူႏွင့္အျခားလ ူမ်ားကုိေလးစားသူ၌ ၾသတၱပၸတရားထင္ရွားျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့သေဘာက ငါတစ္ေယာက္က မေကာင္းမွဳျပဳလုပ္လုိက္လ်ွင္ ငါ့မိ၊ငါ့ဖ ငါ့ေဆြမ်ဳိး၊ငါ့ ဆရာ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ အကဲ့ရဲ့ကုိခံရ၍ "တံေတြးခြက္ ပက္လက္ေမ်ာ"ကာ ငါးခုံးမတစ္ေကာင္ေၾကာင့္တစ္ေလွလ းပုပ္"ရွာၾကလိမ့္မည္။ ဤသုိ႔ စပ္ဆုိင္သူမ်ားကုိ ငဲ့ညွာတတ္သူ၌ဒုစရုိက္မွေၾကာက္လန ္႔တတ္ေသာ ၾသတၱပၸတရားျဖစ္ပါတယ္။
♦♦♦မိမိဂုဏ္သိကၡာကုိ လည္းမငဲ့၊ ဆရာသမား မိဘေဆြမ်ဳိး မ်ားကုိလည္း မငဲ့၊ ရြဲ႕ခ်င္တုိင္းရြဲ႕သူ၌ကား ဟိရီ ၾသတၱပၸ (၂)မ်ဳိးလုံးကင္း၍ ဒုစရုိက္မွဳေတြ ျပည့္တင္းေနမွာပါ။♦♦♦
]
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဟိရီႏွင့္ ၾသတၱပၸ တရားႏွစ္ပါးသည္ ကမၻာသူ ကမၻာသားလူအမ်ားကုိ သားႏွင့္အမိ၊ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ စသည္ ျခားနားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ ေသာေၾကာင့္ "ေလာကပါလ=ကမာၻေစ ာင့္တရား"ဟုလည္းေကာင္း ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းအျပစ္ကင္းေအာင္ ျပဳတတ္ေသာေၾကာင့္ "သုကၠမၼ=ျဖဴစင္ေ သာတရား"ဟုလည္းေကာင္း နာမည္ ရပါတယ္။လူ႔ေလာက၌ ဤတရားႏွစ္ပါးသာ မရွိပါမူ တိရိစာၦန္တုိ႔ႏွင့္ မထူးျခားနားဘဲ မွားခ်င္တုိင္းမ ား၍ မၾကားေကာင္း မနာသာ ျဖစ္ရာ၏။
] ယခုအခါမွာ ဟိရီ ၾသတၱပၸကင္းသူတုိ႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ၍ ေနၾကျပီး အဝတ္အစား ၊ အေနအထုိင္ အသြားအလာမွစ၍ လ်ွပ္ေပၚေလာ္လည္ကာ အျမင္မေတာ္ စရာေတြ မ်ားေနပါျပီ။ ဤအတုိင္းဆက္သြားေနမည္ဆုိလ်ွင္ မၾကာခင္ အျမီးေပါက္ၾကလိမ့္မည္ဟု ေက်းဇူးရွင္မဟာဂ ႏၶာရုံဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက အမိန္႔ရွိဖူးပါတယ္။
♦ရွက္မွဳ၊ေၾကာက္မွဳကုိ ဟိရီ ၾသတၱပၸ ဟုဆုိေသာ္လည္း ေတြ႕ကရာ ရွက္ေၾကာက္မွဳေတြကုိ ဟိရီၾသတၱပၸအစစ္ဟု မမွတ္ရပါ။ဒုစရုိက္မေကာင္းမွဳကုိျပဳရမည္မွ ရွက္ျခင္း၊ေၾကာက္ျခင္းကုိသာ ဟိရီ ၾသတၱပၸ အစစ္ဟုမွတ္ရတာပါ။
♦ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ တရားနာ ဘုရားသြားရမွာကုိ ရွက္မွဳ၊ ♦ပရိသတ္အလယ္မွာ စာဖတ္၊ စကားေျပာ၊ ♦တရားေဟာရမွာကုိ ရွက္မွဳ (အစာျပတ္၍ ငတ္ေသရမည္ကုိမရွက္၊ အလုပ္လက္မဲ့ႏွင့္ ေတေလလုပ္ရမည္ကုိ မရွက္ဘဲ) ေအာက္က်သည္ ဟုထင္ေသာ အလုပ္တစ္ခုခုကုိ လုပ္ရမည္ကုိရွက္မွဳ၊ ေယာက်ၤားႏွင့္မိန္းကေလးတုိ႔ အခ်င္းခ်င္းေတြ႕သာအခါ ရွက္ေနမွဳမ်ားသည္ ဟိရီ အစစ္မဟုတ္၊ပရိယာယ္ မာယာမ်ားျခင္း၊ ဟန္ၾကီး ပန္ၾကီးလုပ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။
ေလာကအက်ဳိးစီးပြားကုိျပဆုိတဲ့ နီတိက်မ္းမ်ား၌ ၁။ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကား အတုိးအပြားေပးေသ ာအခါ။ ၂။ဆရာ့အထံခ်ဥ္းကပ္၍ အတတ္ပညာသင္ေသာအခါ။ ၃။အစာစားေသာအခါ။ ၄။သမီးခင္ပြန္းအခ်င္းခ်င္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေပ်ာ္ေမြ႔ေသာအခါ ဤအခါမ်ား၌ အရွက္ကုိဖယ္ထားရမည္ဟု ညႊန္ျပ လ်က္ရွိသည္။(မွတ္ခ်က္။ ။ဤမရွက္မွဳမ်ား၌ ကုသုိလ္ျဖစ္ မျဖစ္ကုိ ေျပာလုိရင္းမဟုတ္၊မိမိအက်ဳိးရွိ မည့္အရာ၌ မရွက္ရဟု ဆုိလုိျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။)
ထုိ႔ျပင္တရားစသည္တုိ႔၌ တရားသူၾကီးကုိေၾ ကာက္ျခင္း၊ ရထား ၊သေဘာၤ၊ ျမိဳ႔ျပတုိ႔၌ ေတာသူေတာင္သားတုိ႔ အိမ္သာ မသြားဝံ့ေအာင္ေၾကာက္ျခင္း၊ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစ၊ ေခြးစေသာ တိရိစၦာန္မ်ားကုိ ျဖစ္ေစ၊ တေစၦကုိျဖစ္ေစ ေၾကာက္ရံြ႕ျခင္း၊ မေရာက္ဖူးေသာ အရပ္သုိ႔ ခရီးသြားရမည္ကုိ ေၾကာက္ရံြ႕ျခင္း၊ ေယာက်ၤားကေလး မိန္းကေလးမ်ား အေရးေရာက္က ေၾကာက္ေနၾကျခင္း၊မိဘ ဆရာသမား လူၾကီးသူမတုိ႔ကုိ ေၾကာက္ျခင္း၊ ထုိသူတုိ႔ေရွ့၌ စကားမေျပာဝံ့ေအာ င္ေၾကာက္ျခင္း၊ ဤသုိ႔ေသာ ေၾကာက္ျခင္းမ်ားလည္း ၾသတၱပၸ အစစ္မဟုတ္၊ သတၱိညံ့ဖ်င္းမွဳ(တရားသေဘာအားျဖင ္)ေဒါမနႆျပဌာန္းေသာ အကုသုိလ္အစုပင္ျ ဖစ္ပါသည္။
ဤျပခဲ့ေသာ စကားအစဥ္ကုိ ၾကည့္၍ အကုသုိလ္ မျဖစ္ေသာ ကိစၥ၌ မရွက္သင့္၊ မေၾကာက္သင့္ဟုနားလည္ၾကျပီ။ သုိ႔ေသာ္ မရွက္မေၾကာက္ဘဲလူမုိက္အားကုိး ရဲရမည္ဟု မဆုိလုိ။ထုိလူမုိက္အားကုိး အရဲမ်ဳိးသည္ တစ္ဖက္သား ကုိ မေလးမစား အဂါရဝ ေဒါသ မာန တရားမ်ားျဖစ္၍ မုိက္ရူးရဲမွာ ေမာဟ ေဒါသ တုိ႔သာ အျဖစ္မ်ားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မရွက္သင့္ မေၾကာက္သင့္ေသာ ကိစၥတုိ႔၌ ဆင္ကန္းေတာတုိး သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ အက်ဳိးမရွိေသာ မုိက္ရူး ရဲႏွင့္ ဆရာမိဘ လူၾကီးသူမတုိ႔၌ မရုိမေသ မေလးစားမွဳ အဂါရဝမ်ဳိးမျဖစ္ ေစဘဲ အလိမၼာဥာဏ္ဖက္၍ မိမိ၏ စိတ္ဓာတ္ကုိ ျပဳျပင္ကာ က်က္သေရ မဂၤလာရွိေသာ အလယ္အလတ္ မရွက္မေၾကာက္ျခင္းမ်ဳိးကုိသာ အသက္ထက္ဆုံး က်င့္သုံးေနထုိင္ၾကပါဟု ႏွဳိးေဆာ္သမွဳျပ ဳလုိက္ပါသည္။
ကုိးကား။ ။အရွင္ဇနကာဘိဝံသ (ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာက်မ္း)မွ aကာက္ႏွုတ္ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။ အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။
-[ အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)]
Dhamma Danã Source ► www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm
No comments:
Post a Comment