Saturday, November 23, 2013

“ ေလာကေစာင့္တရားႏွစ္ပါး(သုိ႔)ဟိရီ +ၾသတၱပၸအေၾကာင္း ”

“ ေလာကေစာင့္တရားႏွစ္ပါး(သုိ႔)ဟိရီ +ၾသတၱပၸအေၾကာင္း ”

♠♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠ ♠♠♠ မေကာင္းမွဳဒုစရုိက္ကုိျပဳလုပ္ျခင္းမွရွက္ျခင္းက ိဟိရီဟုေခၚဆုိျပီး၊မေကာင္းမွဳဒုစရုိက္ျပဳလုပ္ရ မည္ကုိေၾကာက္ျခင္း သေဘာသည္ၾသတၱပၸလု ိ႔ေခၚပါတယ္။


ထုိတရားႏွစ္ပါးကုိေလာကပါလ(ေလာကက ိေစာင့္ေရွာက္တဲ့) တရားလုိ႔ လည္း ေခၚပါတယ္။ေလာကရဲ အကြပ္တရားႏွစ္ပါးလုိ႔လည္းေခၚပါတယ္။ အကယ္၍ ထုိတရားႏွစ္ပါးမရွိလ်ွင္ ♦ သူဥစၥာကုိခုိးယူျခင္း၊ ♦ သူတစ္ပါးအိမ္ယာကုိက်ဴးလြန္းျခင္း၊ ♦ သူ႔သမီးပ်ဳိကုိအတင္းယူျခင္း၊ ♦ အရက္ေသစာ ေသာက္စားျခင္း၊ ♦ မဟုတ္မမွန္လိမ္ညာေျပာဆုိျခင္း၊ ♦ ေဆြမ်ဳိးအရင္းခ်ာစတဲ့ကုိးကြယ္ထု ိက္တဲ့မိန္းမမ်ားကုိ ေသာ္လည္း မယားလုပ္၍ တိရိစၦာန္ကဲ့သုိ႔က်င့္ျပီး ေလာကပ်က္စီးနုိင္ပါတယ္။


အစည္းမရွိေသာဝါး၊အကြပ္မရွိေသာ ၾကမ္း သည္ပ်က္စီးသကဲ့သုိ႔ပ်က္စီးလိမ့္ မည္ဟုဆုိပါသည္။ ထုိတရားႏွစ္ပါးကုိ နတ္တုိ႔အလြန္ခ်စ ္ေသာေၾကာင့္ (ေဒဝဓမၼ)တရားလုိ ႔လည္းေခၚပါတယ္။ ] ဒီတရားႏွစ္ပါးကုိအမ်ားနားလည္ေအာ င္ေျပာျပရရင္ ♦ မိမိ၏ဂုဏ္သိကၡာကုိေစာင့္ေရွာက္အ ေလးထား၊ တန္ဘုိးထားသူတုိ႔မွာ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ျပဳလုပ္ျခင္းမွရွက္ျခင္းဆုိတဲ့ (ဟိရီ) တရားထင္ရွားသကဲ့သုိ႔ ၊


♦ ဆရာ၊မိဘ၊ေဆြမ်ဳိးစသူတုိ႔ႏွင့္အျ ခားသူမ်ားကုိ ေလးစားတတ္တဲ့သူမွာ ၾသတၱပၸ တရားထင္ရွားျဖစ္ပါတယ္။


ဆုိလုိတာကဒုစရုိက္တစ္ခုခုကုိျပဳ လုပ္ဖုိ႔ၾကဳံလာတယ္ဆုိပါဆုိ႔။မိမ ိရဲ့ဂုဏ္သိကၡာတန္ဘုိးထားတဲ့သူတစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ "ငါသည္ အမ်ဳိးေကာင္းသားတစ္ေယာက္ျဖစ္၏။ ငါလုိအမ်ဳိးေကာင္းသားက မေကာင္းမွဳျပဳေန လ်ွင္ (သူတစ္ပါးအသက္ကုိသက္ေနလ်ွင္)"ရွ က္စရာျဖစ္လိမ့္မည္။"ဟု မိမိအမ်ဳိးဂုဏ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းေသာ အားျဖင့္ မေကာင္းမွဳကုိျပဳရမည္မွရွက္၏။


♦ ပညာတတ္သူကလည္း "ငါလုိပညာတတ္သူတစ္ေယာက္က ေအာက္က်ေသာ မေကာင္းမွဳျပဳလု ပ္လ်ွင္(သူ႔ဥစၥာမတရားယူလွ်င္) ရွက္စရာျဖစ္ေတာ့မည္။ "အသက္ၾကီးသူကလည္း "ငါလုိ အသက္ၾကီးသူတစ္ေယာက္က မေကာင္းမွဳကုိ ျပဳေနလ်ွင္(လိမ္ေနလ်ွင္) ရွက္စရာၾကီးျဖစ္ေတာ့မည္" ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ မိမိမွာရွိေသာ ဂုဏ္တစ္ခုခုကုိ ေလးစားသူ၊တန္ဘုိးထားသူ၌ အကုသုိလ္ဒုစရုိက္ကုိျပဳလုပ္ျခင္းမွ ရွက္ျခင္းလုိ႔ဆုိတဲ့ ဟိရီ တရားထင္ရွားျဖစ္ ပါတယ္။


ေနာက္ ဆရာ၊မိဘ၊ေဆြမ်ဳိးစသူႏွင့္အျခားလ ူမ်ားကုိေလးစားသူ၌ ၾသတၱပၸတရားထင္ရွားျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့သေဘာက ငါတစ္ေယာက္က မေကာင္းမွဳျပဳလုပ္လုိက္လ်ွင္ ငါ့မိ၊ငါ့ဖ ငါ့ေဆြမ်ဳိး၊ငါ့ ဆရာ သူတစ္ပါးတုိ႔၏ အကဲ့ရဲ့ကုိခံရ၍ "တံေတြးခြက္ ပက္လက္ေမ်ာ"ကာ ငါးခုံးမတစ္ေကာင္ေၾကာင့္တစ္ေလွလ းပုပ္"ရွာၾကလိမ့္မည္။ ဤသုိ႔ စပ္ဆုိင္သူမ်ားကုိ ငဲ့ညွာတတ္သူ၌ဒုစရုိက္မွေၾကာက္လန ္႔တတ္ေသာ ၾသတၱပၸတရားျဖစ္ပါတယ္။


♦♦♦မိမိဂုဏ္သိကၡာကုိ လည္းမငဲ့၊ ဆရာသမား မိဘေဆြမ်ဳိး မ်ားကုိလည္း မငဲ့၊ ရြဲ႕ခ်င္တုိင္းရြဲ႕သူ၌ကား ဟိရီ ၾသတၱပၸ (၂)မ်ဳိးလုံးကင္း၍ ဒုစရုိက္မွဳေတြ ျပည့္တင္းေနမွာပါ။♦♦♦


]


ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဟိရီႏွင့္ ၾသတၱပၸ တရားႏွစ္ပါးသည္ ကမၻာသူ ကမၻာသားလူအမ်ားကုိ သားႏွင့္အမိ၊ ေမာင္ႏွင့္ႏွမ စသည္ ျခားနားေအာင္ ေစာင့္ေရွာက္တတ္ ေသာေၾကာင့္ "ေလာကပါလ=ကမာၻေစ ာင့္တရား"ဟုလည္းေကာင္း ျဖဴစင္သန္႔ရွင္းအျပစ္ကင္းေအာင္ ျပဳတတ္ေသာေၾကာင့္ "သုကၠမၼ=ျဖဴစင္ေ သာတရား"ဟုလည္းေကာင္း နာမည္ ရပါတယ္။လူ႔ေလာက၌ ဤတရားႏွစ္ပါးသာ မရွိပါမူ တိရိစာၦန္တုိ႔ႏွင့္ မထူးျခားနားဘဲ မွားခ်င္တုိင္းမ ား၍ မၾကားေကာင္း မနာသာ ျဖစ္ရာ၏။

] ယခုအခါမွာ ဟိရီ ၾသတၱပၸကင္းသူတုိ႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ၍ ေနၾကျပီး အဝတ္အစား ၊ အေနအထုိင္ အသြားအလာမွစ၍ လ်ွပ္ေပၚေလာ္လည္ကာ အျမင္မေတာ္ စရာေတြ မ်ားေနပါျပီ။ ဤအတုိင္းဆက္သြားေနမည္ဆုိလ်ွင္ မၾကာခင္ အျမီးေပါက္ၾကလိမ့္မည္ဟု ေက်းဇူးရွင္မဟာဂ ႏၶာရုံဆရာေတာ္ ဘုရားၾကီးက အမိန္႔ရွိဖူးပါတယ္။


♦ရွက္မွဳ၊ေၾကာက္မွဳကုိ ဟိရီ ၾသတၱပၸ ဟုဆုိေသာ္လည္း ေတြ႕ကရာ ရွက္ေၾကာက္မွဳေတြကုိ ဟိရီၾသတၱပၸအစစ္ဟု မမွတ္ရပါ။ဒုစရုိက္မေကာင္းမွဳကုိျပဳရမည္မွ ရွက္ျခင္း၊ေၾကာက္ျခင္းကုိသာ ဟိရီ ၾသတၱပၸ အစစ္ဟုမွတ္ရတာပါ။


♦ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥပုသ္ေစာင့္ တရားနာ ဘုရားသြားရမွာကုိ ရွက္မွဳ၊ ♦ပရိသတ္အလယ္မွာ စာဖတ္၊ စကားေျပာ၊ ♦တရားေဟာရမွာကုိ ရွက္မွဳ (အစာျပတ္၍ ငတ္ေသရမည္ကုိမရွက္၊ အလုပ္လက္မဲ့ႏွင့္ ေတေလလုပ္ရမည္ကုိ မရွက္ဘဲ) ေအာက္က်သည္ ဟုထင္ေသာ အလုပ္တစ္ခုခုကုိ လုပ္ရမည္ကုိရွက္မွဳ၊ ေယာက်ၤားႏွင့္မိန္းကေလးတုိ႔ အခ်င္းခ်င္းေတြ႕သာအခါ ရွက္ေနမွဳမ်ားသည္ ဟိရီ အစစ္မဟုတ္၊ပရိယာယ္ မာယာမ်ားျခင္း၊ ဟန္ၾကီး ပန္ၾကီးလုပ္ျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။


ေလာကအက်ဳိးစီးပြားကုိျပဆုိတဲ့ နီတိက်မ္းမ်ား၌ ၁။ေရာင္းဝယ္ေဖာက္ကား အတုိးအပြားေပးေသ ာအခါ။ ၂။ဆရာ့အထံခ်ဥ္းကပ္၍ အတတ္ပညာသင္ေသာအခါ။ ၃။အစာစားေသာအခါ။ ၄။သမီးခင္ပြန္းအခ်င္းခ်င္း ရင္းရင္းႏွီးႏွီး ေပ်ာ္ေမြ႔ေသာအခါ ဤအခါမ်ား၌ အရွက္ကုိဖယ္ထားရမည္ဟု ညႊန္ျပ လ်က္ရွိသည္။(မွတ္ခ်က္။ ။ဤမရွက္မွဳမ်ား၌ ကုသုိလ္ျဖစ္ မျဖစ္ကုိ ေျပာလုိရင္းမဟုတ္၊မိမိအက်ဳိးရွိ မည့္အရာ၌ မရွက္ရဟု ဆုိလုိျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။)


ထုိ႔ျပင္တရားစသည္တုိ႔၌ တရားသူၾကီးကုိေၾ ကာက္ျခင္း၊ ရထား ၊သေဘာၤ၊ ျမိဳ႔ျပတုိ႔၌ ေတာသူေတာင္သားတုိ႔ အိမ္သာ မသြားဝံ့ေအာင္ေၾကာက္ျခင္း၊ လူတစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ျဖစ္ေစ၊ ေခြးစေသာ တိရိစၦာန္မ်ားကုိ ျဖစ္ေစ၊ တေစၦကုိျဖစ္ေစ ေၾကာက္ရံြ႕ျခင္း၊ မေရာက္ဖူးေသာ အရပ္သုိ႔ ခရီးသြားရမည္ကုိ ေၾကာက္ရံြ႕ျခင္း၊ ေယာက်ၤားကေလး မိန္းကေလးမ်ား အေရးေရာက္က ေၾကာက္ေနၾကျခင္း၊မိဘ ဆရာသမား လူၾကီးသူမတုိ႔ကုိ ေၾကာက္ျခင္း၊ ထုိသူတုိ႔ေရွ့၌ စကားမေျပာဝံ့ေအာ င္ေၾကာက္ျခင္း၊ ဤသုိ႔ေသာ ေၾကာက္ျခင္းမ်ားလည္း ၾသတၱပၸ အစစ္မဟုတ္၊ သတၱိညံ့ဖ်င္းမွဳ(တရားသေဘာအားျဖင ္)ေဒါမနႆျပဌာန္းေသာ အကုသုိလ္အစုပင္ျ ဖစ္ပါသည္။


ဤျပခဲ့ေသာ စကားအစဥ္ကုိ ၾကည့္၍ အကုသုိလ္ မျဖစ္ေသာ ကိစၥ၌ မရွက္သင့္၊ မေၾကာက္သင့္ဟုနားလည္ၾကျပီ။ သုိ႔ေသာ္ မရွက္မေၾကာက္ဘဲလူမုိက္အားကုိး ရဲရမည္ဟု မဆုိလုိ။ထုိလူမုိက္အားကုိး အရဲမ်ဳိးသည္ တစ္ဖက္သား ကုိ မေလးမစား အဂါရဝ ေဒါသ မာန တရားမ်ားျဖစ္၍ မုိက္ရူးရဲမွာ ေမာဟ ေဒါသ တုိ႔သာ အျဖစ္မ်ားသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မရွက္သင့္ မေၾကာက္သင့္ေသာ ကိစၥတုိ႔၌ ဆင္ကန္းေတာတုိး သေဘာမ်ဳိးျဖင့္ အက်ဳိးမရွိေသာ မုိက္ရူး ရဲႏွင့္ ဆရာမိဘ လူၾကီးသူမတုိ႔၌ မရုိမေသ မေလးစားမွဳ အဂါရဝမ်ဳိးမျဖစ္ ေစဘဲ အလိမၼာဥာဏ္ဖက္၍ မိမိ၏ စိတ္ဓာတ္ကုိ ျပဳျပင္ကာ က်က္သေရ မဂၤလာရွိေသာ အလယ္အလတ္ မရွက္မေၾကာက္ျခင္းမ်ဳိးကုိသာ အသက္ထက္ဆုံး က်င့္သုံးေနထုိင္ၾကပါဟု ႏွဳိးေဆာ္သမွဳျပ ဳလုိက္ပါသည္။


ကုိးကား။ ။အရွင္ဇနကာဘိဝံသ (ကုိယ္က်င့္အဘိဓမၼာက်မ္း)မွ aကာက္ႏွုတ္ေဖာ္ျပလုိက္ပါသည္။ အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာ ခ်မ္းသာၾကပါေစ။


-[ အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္ အိႏၵိယနုိင္ငံ)]


Dhamma Danã Source ► www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT