Thursday, November 28, 2013

::: ေမတၱသုတ္ ( ျမန္မာျပန္ အဓိပၸါယ္):::

::: ေမတၱသုတ္ ( ျမန္မာျပန္ အဓိပၸါယ္)::: *****************************


၁။ယႆာႏုဘာ၀ေတာယကၡာ၊ ေန၀ ဒေႆႏၲိ ဘီသနံ။ ယဥႇိ ေစ၀ါႏုယုဥၨေႏၲာ၊ ရတၱိႏၵိ၀ မတႏၵိေတာ။


ေမတၱသုတ္ပရိတ္ေတ ာ္၏ တန္ခိုးရွိန္ေစာ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ၾကမ္းတမ္းခက္ထန္ေသာဘီလူး သရဲစေသာနာနာဘာ၀တုိ႔သည္ မေျခာက္လွန္႔နုိ င္ၾကကုန္၊ ယင္းသုတ္ကို ေန႔ညမျပတ္ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ေသာသူသည္...


၂။သုခံသုပတိ သုေတၱာစ၊ ပါပံကိဥၥိ န ပႆတိ။ ဧ၀မာဒိ ဂုဏူေပတံ။ ပရိတၱံတံ ဘဏာမ ေဟ။


ခ်မ္းသာစြာအိပ္ေပ်ာ္ျခင္း၊ အိပ္ေနစဥ္လည္း အိပ္မက္ဆိုးမ်ား မျမင္မက္ျခင္းစေ သာ အက်ိဳးဂုဏ္မ်ားရွိေသာေၾကာင့္ - အို သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းတုိ႔ ငါတုိ႔ ရြတ္ဆုိၾကပါစုိ႔ …


၃။ကရဏီယမတၳကုသေလန၊ ယႏၲ သႏၲံ ပဒံ အဘိသေမစၥ။ သေကၠာဥဇူ စ သုဟုဇူ စ၊ သု၀ေစာစႆမုဒုအနတိမာနိ၊


အက်ိဳးစီးပြားလိုလား၍လိမၼာကြ်မ္းက်င္ ေသာအမ်ိဳးေကာင္းသား၊ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးတို႔သည္ ၿငိမ္သက္ေအးခ်မ္းေသာနိဗၺာန္၏ ဂုဏ္တို႔ကို အာရုံျပဳကာယခုကဲ့သို႔ေမတၱာပြားမႈကိုျပဳသင့္ပါေပ၏၊ ထုိသို႔ ေမတၱာပြားလိုသူသည္ တစိုက္မတ္မတ္စြမ ္းနုိင္ေအာင္ပြားမ်ားအပ္၏၊ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ပါ း ရိုးသားေျဖာင့္မတ္သင့္၏၊ အလြန္ ရိုးေျဖာင့္သူ ျဖစ္သင့္၏၊ ဆုံးမလြယ္သူ၊ သူတပါး၏စကားကို နာခံလြယ္သူျဖစ္ၿပီးကိုယ္ႏႈတ္ႏွလုံး သိမ္ေမြ႔ကာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးျခင္းမာန္မာနလဲ မထားသင့္ေပ။


၄။သႏၲဳႆေကာစ သုဘေရာစ၊ အပၸကိေစၥာစ သလႅဟုက၀ုတၱိ။ သႏၲိျႏၵိေယာစ နိပေကာစ၊ အပၸဂေဗၻာကုေလသြန ႏုဂိေဒၶါ။


စားေသာက္စရာ၊ ေနစရာအရာရာတုိ႔တ ြင္ ရွိသမွ်ျဖင့္ တင္းတိမ္ေရာင့္ရ ဲလြယ္သူ ျဖစ္သင့္၏၊ ကိုယ့္၀မ္းတခါးအတြက္ လြယ္လင့္တကူေပ့ါပါးစြာ အသက္ေမြးနုိင္သူလည္း ျဖစ္သင့္၏၊ အပိုဗာဟိရ ကိစၥ နည္းပါးနုိင္သေလာက္ က်င့္သုံးသင့္၏၊ စိတ္သြားတုိင္းကိုယ္ပါေနသကဲ့သို႔ျဖစ္သင့္၏၊ ထုိ႔ျပင္သာမကမ်က္စိ၊ နားစေသာဣေျႏၵငါးပါးကို ထိန္းသိမ္းသူ၊ တည္ၿငိမ္ရင့္က်က္သူ၊ ဥာဏ္ပညာျဖင့္ ခ်င့္ခ်ိန္နုိင္သူလည္း ျဖစ္သင့္၏၊ ကိုယ့္နင့္ဆက္စပ ္ေသာ သူအားလုံးတုိ႔အေပၚ၌တြယ္တာမေနသင့္ေပ ။


၅။နစ ခုဒၵ မာစေရ ကိဥၥိ၊ ေယန၀ိညဴ ပေရ ဥပ ၀ေဒယ်ဳံ။ သုခိေနာ၀ ေခမိေနာေဟာႏၲဳ၊ သဗၺသတၱာဘ၀ႏၲဳ သုခိတတၱာ။


ေရွးေရွးေသာပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႕အပ္ေသာ မေကာင္းမႈမွန္သမ ွ်အေသးအမႊားေလးကအစ ဘာတစ္ခုမွ်မျပဳလုပ္ပါေစကုန ္လင့္၊ သတၱ၀ါအားလုံးတုိ ႔သည္ ကိုယ္စိတ္နွစ္ျဖာေဘးရန္ကြာ၍ ခ်မ္းသာၾကပါေစသတည္း၊ ေဘးရန္ကင္းကြာ ခ်မ္းသာစြာေနနုိင္ၾကပါေစသတ ည္း၊


၆။ေယေကစိ ပါဏဘူတတၳိ၊ တသာ ၀ါ ထာ၀ရာ၀ န၀ေသသာ။ ဒီဃာ၀ါေယ၀ မဟႏၲာ၊ မဇၥ်ိမာရႆကာအဏုက ထူလာ။


ထြက္သက္၀င္သက္အသက္ရႈေနၾကေသာ သတၱ၀ါမွန္သမွ်၊ ေၾကာက္ရြံ႕ထိတ္လန္႔တတ္ၾကေသာ ရဟႏၱာမျဖစ္ၾကေသးေသာသတၱ၀ါမ်ား၊ မေၾကာက္မရြ႔ံ႕ တည္ၾကည္ၿငိမ္သက္ၾကေသာရဟႏၱာမေထရ္ျမတ္ႀ ကီးမ်ား၊ ခႏၶာကိုယ္ရွည္လ်ားေသာသတၱ၀ါ၊ ခႏၶာကိုယ္ႀကီးမားေသာသတၱ၀ါ၊ မရွည္မတို၊ မႀကီး မေသးအလယ္အလတ္ျဖစ္ၾကေ သာ သတၱ၀ါ၊ ခႏၶာကိုယ္ ဆူၿဖိဳးေသာသတၱ၀ါ၊ အားျဖင့္ေနာက္ဆုံး အဏုျမဴတမွ် ေသးငယ္ကုန္ေသာ သတၱ၀ါေတြအပါအ၀င္ အားလုံးတုိ႔သည္ေဘးရန္မရွိ ခ်မ္းသာပကတိရွိၾကပါေစ …


၇။ဒိ႒ာ၀ါ ေယ၀ အဒိ႒ာ၊ ေယ၀ ဒူေရ ၀သႏၲိ အ၀ိဒူေရ။ ဘူတာ၀ သမၻေ၀သီ၀၊ သဗၺသတၱာဘ၀ႏၲဳ သုခိတတၱာ။


မ်က္စိျဖင့္ျမင္နုိင္ေသာျမင ္ဖူးေသာသတၱ၀ါ၊ မျမင္နုိင္ေသာ၊ မျမင္ဖူးေသာသတၱ၀ ါ၊ ကြ်နဳပ္ အေ၀းမွာ ရွိေနေသာ၊ အနီးနားမွာရွိေနေသာ၊ မနီးမေ၀းမွာ ရွိေနေသာသတၱ၀ါမ်ား၊ ေနာင္ဘ၀မျဖစ္ရေတ ာ့သည့္ ရဟႏၱာစေသာသူေတာ္ေကာင္းတုိ ႔သည္၄င္း၊ ေနာင္ဘ၀ျဖစ္ၾကအုံးမည့္ပုထုဇဥ္ ေသကၡစေသာ သတၱ၀ါအားလုံးတို႔သည္၄င္းေဘးရန္ကင္းကြာ ခ်မ္းသာၾကပါေစကုန္သတည္း၊


၈။န ပေရာပရံ နိကုေဗၺထ၊ နာတိမေညထကတၳစိ န ကဥၥိ။ ဗ်ာေရာသနာပဋိဃသည၊ နာညမညႆဒုတၡ မိေစၧယ်။


တစ္ေယာက္ေယာက္ကတစ္ေယာက္ေယာက္ကို၊ တိရိစၦာန္တေကာင္ကတစ္ေကာင္ကို ဘယ္လုိအေၾကာင္းေၾကာင့္မွ်၊ ဘယ္ေနရာမွာမဆုိ၊ စဥ္းလဲေကာက္က်စ္မေကာင္းႀကံျခင္း၊ မာန္မာနေထာင္လႊားကာမထီမဲ့ျမင္မျပဳၾကပါေစလင့္။ ကိုယ္ႏႈတ္တို႔ျဖင့္ ေစာ္ကားပုတ္ခတ္ျခင္း၊ ေဒါသအာဃာတျဖင့္ အခ်င္းခ်င္း သူတပါးဒုကၡေရာက္ သည္ကို အလုိမရွိၾကပါေစက ုန္လင့္။


၉။မာတာယထာနိယံပုတၱ၊ မာယုသာဧကပုတၱမနဳရေကၡ။ ဧ၀မၸိ သဗၺဘူေတသု၊ မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏံ။


တစ္ဦးတည္းေသာသားရွိေသာမိခင္သည္ မိမိသားအေပၚ ေဘးရန္မက်ေရာက္ေ အာင္ အသက္ေပးကာေစာင့္ေရွာက္သကဲ ့သို႔ အက်ိဳးေက်းဇူးအနႏၱမ်ားျပားလွေသာ ေမတၱာစိတ္ကို သတၱ၀ါအားလုံးတို႔အေပၚတြင္ျဖန္႔က်က္ေနနုိင ္ၾကပါေစ..


၁၀။ေမတၱဥၥ သဗၺေလာကသၼိ ံ၊ မာနသံ ဘာ၀ေယ အပရိမာဏံ။ ဥဒၶံအေဓာစ တိရိယဥၥ၊ အသမၺာဓံအေ၀ရ မသပတၱံ။


အထက္ဘ၀ဂ္ အရူပျဗဟၼာ့ဘုံတု ိင္ေအာင္၊ ေအာက္အ၀ီစိအပါယ္ဘုံတုိင္ေအာင္၊ အလယ္အလတ္ လူ႔ဘုံ၊ နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္၊ ရူပျဗဟၼာ့ဘုံအပါအ၀င္ ေနရာမလပ္အက်ိဳးအနႏၱမ်ားျ ပားလွေသာ၊ အတုိင္းအဆပမာဏ မေရတြက္နုိင္ေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားမ်ားနုိင္ၾကပါေစ၊ အပိုင္းအျခားလြတ ္ကင္းက်ဥ္းေျမာင္းျခင ္းမရွိ၊ ကိုယ္တြင္းေဘးရန္လဲ မရွိ၊ ျပင္ပရန္သူလဲ မရွိပဲေအးခ်မ္းစြာေနနုိင္ၾကပါေစသတ ည္း၊


၁၁။တိ႒ံ စရံ နိသိေႏၷာ၀၊ သယာေနာယာ၀တာႆ ၀ီတမိေဒၶါ။ ဧတံ သတႎအဓိေ႒ယ်၊ ျဗဟၼ ေမတံ၀ိဟာရ မိဓ မာဟု၊


ရပ္ေနစဥ္၊ လမ္းေလ်ာက္ေနစဥ္ ၊ ထုိင္ေနစဥ္၊ ခႏၶာကိုယ္လဲေလ်ာင္းေနစဥ္ ဘယ္အခ်ိန္မွာမဆု စိတ္ပ်ံ႕လြင့္မႈကင္းၾကည္လင္ရႊင္ျပစြ ာျဖင့္ ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ယွဥ္ေသာသတိကိုထားနုိင္ၾကပါေစ. . ထုိကဲ့သို႔ ေမတၱာစိတ္ ျဖန္႔က်က္ကာေနျခင္းကိုပင္ ျမင့္ျမတ္ေသာျဗဟၼာႀကီးတို႔၏ ေနထုိင္ျခင္း ျဗဟၼ၀ိဟာရဟူ၍ပညာရွိအေပါင္းတိ ု႔ဆုိၾကေပ၏။


၁၂။ဒိ႒ိဥၥ အႏု ပဂၢမၼ၊ သီလ၀ါ ဒႆေနနသမၸေႏၷာ။ ကာေမသု ၀ိနယေဂဓံ၊ နဟိ ဇာတု ဂ ဗၻေသယ် ပုန ေရတိ။


ေမတၱသုတၱံနိ႒ိတံ။


အၿမဲမျပတ္ေမတၱာကမၼ႒ာန္းစီးျဖန္းပြားမ်ာ းေလ့ ရွိသူသည္၊ အယူလြဲမွားေဖာက္ျပန္ေသာဘ၀သ မေရာက္နုိင္ေတာ့ပဲ ေလာကုတၱရာသီလမ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံၿပီး မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ ္မ်ားကိုပင္ မ်က္ေမွာက္ျပဳရတတ္သည္၊ သက္ရွိ၊ သက္မဲ့၀တၱဳအာရုံ ကာမဂုဏ္ငါးပါးတိ ု႔၌မက္ေမာတြယ္တာမႈမ်ား ကင္းကြာကာေနာင္တဖန္ပဋိသေႏၶတည္ေနရျခ င္း ဇာတိဒုကၡကိုပင္ မခံစားရေတာ့ေပ။


ေမတၱာသုတ္ ျမန္မာျပန္အဓိပၸ ါယ္ၿပီးပါၿပီ၊


မိေ၀း ဖေ၀းအရပ္တြင္ ေနေသာ ညီငယ္တစ္ေယာက္က အဓိပၸါယ္အက်ယ္သိ လ်င္ ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ရတာပိုမို အက်ိဳးရွိမည္ ေရးသားေပးပါ ေတာင္းဆုိေသာေၾက ာင့္ ( ဤႏြားက ထုိႏြားကို မွီေအာင္လိုက္ပါလား ) စသည္ျဖင့္ ပါဠိသံ၊ စာသံ၊ ၀ိဘတ္သံမ်ားမပါေစဘဲစာေရးသူ နားလည္သလို လုိရင္းတိုရွင္း မွတ္မိလြယ္ေစရန္ ဘာသာျပန္လိုက္ပါသည္။


ေမတၱာအက်ိဳး( ၁၁ )မ်ိဳး


၁။ခ်မ္းခ်မ္းသာသာအိပ္ေပ်ာ္ျခင္း၊ ၂။ရႊင္ရႊင္ျပျပအိပ္ရာနုိးျခင္း ၊ ၃။မေကာင္းေသာအိပ္မက္ဆုိးမ်ား မမက္ျခင္း၊ ၄။ပတ္၀န္းက်င္မွ လူမ်ား၏ခ်စ္ခင္မ ႈရရွိျခင္း၊ ၅။လူမွတပါး အျခားေသာပရေလာကမွပုဂၢိဳလ ္မ်ား ခ်စ္ခင္ျခင္း၊


၆။ဘုန္းတန္ခိုးႀကီးမားေသာနတ္ျဗဟၼာမ်ား ေစာင့္ေရွာက္မႈခံရျခင္း၊ ၇။မီးေဘး၊ အဆိပ္ေဘး၊ ဒုတ္ ၊ ဓားလက္နက္ မွန္သမွ် မထိေရာက္နုိင္၊ ၈။ကမၼ႒ာန္းတခုခုကိ ုအာရုံျပဳလ်င္ စိတ္တည္ၾကည္ သမာဓိရလြယ္ျခင္း၊ ၉။ေမတၱာစိတ္ေၾကာင့္အၿမဲတမ္းမ်က္ႏွာၾကည္လင္ေ နျခင္း၊ ၁၀။ေသခါနီး၀ယ္ ၾကည္ၾကည္လင္လင္ရႊင္ရႊင္ျပျပ ေသနိုင္ျခင္း၊ ၁၁။ယခုဘ၀တြင္ မဂ္ဖုိလ္မရလ်င္ေ တာင္ ေမတၱာစ်ာန္ျဖင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ရွိနုိင္ျခင္း၊


(ေမတၱာအက်ိဳးေဆာင္ပုဒ္)


ေမတၱာဂုဏ္ရည္, ဆယ့္တစ္လီကား ,အညီသတၱ၀ါ , မလပ္ပါေအာင္ ,ခါခါေန႕စဥ္, ေမတၱာယွဥ္မႈ , ၾကည္လင္အိပ္ေပ်ာ္ထခ်ိန္ေတာ္၍ ,ႏုိးေသာ္ ရႊင္ရႊင္ , အိမ္မက္ျမင္လည္း ,အစဥ္ေကာင္းစြာ,ျမင္မက္ရာ၏ ။ ျပည္ရြာလူသား ,နတ္အမ်ားလည္း ,ျမင္ၾကားသမွ်, ခ်စ္ခင္ၾကသျဖင့္ ,ေဒ၀ေထြေထြ ေစာင့္ေရွာက္ေလ၏ ။ မီး, ေရ , ခုိးသူ ,မ်ားရန္သူလည္း,မယူမဖ်က္ , မေႏွာက္ယွက္တည္း ။စိတ္ဓာတ္လည္းတည္ , မ်က္ႏွာၾကည္၍, ေသမည္ခါခ်ဥ္း,ေတြေ၀ကင္္း၏ ။ မွန္းရင္းဓမၼ ,မဂ္မရလည္း ,စ်ာန္ရေလလစ္ , ျဗဟၼာျဖစ္သည္... ဆယ့္တစ္ေမတၱာအက် ဳိးတည္း ။


ေမတၱသုတ္ေတာ္လာ လိုက္နာသင့္ဖြယ္ ( ၁၅ )ခ်က္


၁။သေကၠာစ=တစိုက္မတ္မတ္စြမ ္းနုိင္ေအာင္ ပြားမ်ားအပ္၏၊ ၂။ ဥဇု စ=ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါ း႐ိုးသားေျဖာင့္မ တ္သင့္သည္၊ ၃။ သုဟုဇုစ=သာမာန္မဟုတ္ပဲ အလြန္ေကာင္းစြာ ေျဖာင့္မတ္သင့္၏။ ၄။ သု၀ေစာ စ= ဆိုဆံုးမ လြယ္သူျဖစ္သင့္၏ ၊ ၅။ မုဒု စ=စိတ္ထားႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔သ င့္၏၊


၆။ အနတိမာနီ စ=ကိုယ့္ကိုယ္ကို အထင္ႀကီးျခင္း၊ သူတပါးကို အထင္ေသးျခင္း မာန္မာန မထားသင့္ရာ၊ ၇။ သႏၲဳႆေကာ စ=ေရာင့္ရဲလြယ္သင္ ့သည္၊ ၈။ သုဘေရာ စ=အသက္ေမြးမႈအတြ က္ ေမြးျမဴလြယ္သင့္သည္၊ ၉။ အပၸကိေစၥာ စ=အမႈကိစၥ မွန္သမွ် နည္းပါးသင့္၏၊ ၁၀။ သလႅဟုက၀ုတၱိ စ= ေပါ့ပါးေသာ အသက္ေမြးျခင္းလဲ ရွိသင့္၏၊


၁၁။ သႏၲိျႏၵိေယာ စ= ျငိမ္သက္ေသာ ဣေႁႏၵရွိသင့္၏၊ ၁၂။ နိပေကာ စ=ရင့္က်က္ေသာ တည္ၿငိမ္ေသာ ပညာဥာဏ္လဲ ရွိသင့္၏၊ ၁၃။ အပၸဂေဗၻာ=ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး ၾကမ္းတမ္းျခင္း မရွိရာ။ ၁၄။ ကုေလသု အနနဳ ဂိေဒၶါ=အမ်ိဳးေလးပါးတို ႔၌ တပ္မက္မႈမရွိသင့္ေပ၊ ၁၅။ န စ ခုဒၵ မာစေရ ကိဥၥိ - ဒုစ႐ိုက္ကို အနည္းငယ္မွ်လည္း မျပဳက်င့္ရာ။


ေမတၱာျဖင့္ (ပန္းကမၻာ )။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT