Thursday, November 28, 2013

နတ္တို႔ေျပာေသာသူေတာ္ေကာင္းလကၡ ဏာ

နတ္တို႔ေျပာေသာသူေတာ္ေကာင္းလကၡ ဏာ ***************************************


*သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ(၇) ျဖာ*


၁။မိဘနွစ္ပါးအေရးထားေလးစားလုပ္ေကြ်း ပါ။


၂။ႀကီးသူရိုေသ က်င္႔ဝတ္ေတြမေသြက်င္႔ၾကပါ။


၃။ခ်ိဳသာသိမ္ေမြ႔ စကားေတြ႔အေလ႔ရွိၾကပါ။


၄။ကြဲျပားေစရိုးစကားမ်ိဳးျမတ္နိုးေရွာင္ၾ ကပါ။


၅။ဝန္တိုမစၧရိ မရွိဘိ မွတ္သိစြန္႔လႊတ္ ရာ။


၆။သစၥာတရား လက္ကိုင္ထားရိုးသားက်င္႔သံု းပါ။


၇။အမ်က္ေဒါသ ျဖစ္ေပၚကပယ္ၾကအျမန္သာ။


နတ္တို႔သတ္မွတ္သူေတာ္ဓါတ္မွတ္ခ်က္ခုနွစ္ျ ဖာ။


သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာ(၁)``မိဘကိုျပဳစုလုပ္ေကြ်း ျခင္း´´


` `မိဘနွစ္ပါးကိုအေရးထားလ်က္ျပဳစုလုပ္ေကြ်းတ တ္ေသာ´´ တဲ႔။ မိဘနွစ္ပါးကိုေလးေလးစားစားျပဳစုလုပ္ေကြ်းပ ါ။ ဒါဆိုရင္ သူေတာ္ေကာင္းလကၡ ဏာနဲ႔ ျပည္႔စံုသြားတယ္။ စဥ္းစားၾကည္႔ေပါ႔။ လူ႔ဘဝေရာက္လာျပီးဒီအသက္အရြယ္ထိ ေနၾကရတယ္။ အသိဉာဏ္ေတြ ထိုက္သေလာက္ ရလာၾကတယ္။ ဘယ္သူ႔ေက်းဇူးတရ ားေၾကာင္႔လဲလို႔ ျပန္စဥ္းစားၾကည္႔ရင္``အရင္းစစ္ေတာ႔ အျမစ္ေျမက ´´ဆိုသလိုပါပဲ။မိဘေတြက ေစာင္႔ေရွာက္ခဲ႔ လို႔သာ ဒီဘဝဒီအေျခအေနကို ေရာက္လာၾကရတယ္။ ဒါ႔ေၾကာင္႔ေရွးဦးအေနနဲ႔ ေက်းဇူးရွင္ေတြက ို ရွာေဖြၾကည္႔ရင္ မိဘနွစ္ပါးကိုပဲ ေတြ႔ရပါလိမ္႔မယ္။ မိဘနွစ္ပါးကိုစားဝတ္ေနေရးေျပလည္ေအာင္လုပ္ ေပးတယ္။ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ထားတယ္။ ေနာက္ျပီး မိဘနွစ္ပါးရဲ႕ သဒၶါတရားေတြ အားနည္းေနရင္ သဒၶါတရားေတြ တိုးတက္လာေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။ ကိုယ္က်င္႔သီလ မရွိတဲ႔မိဘကို ကိုယ္က်င္႔သီလရွ ိလာေအာင္ ရွိေနခဲ႔ရင္လည္း ပိုျပီးျမင္႔မားလာေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေပးတာဟာမိဘနွစ္ပါးကို ေက်းဇူးဆပ္တယ္လို႔ေခၚပါတယ္။ေနာက္ျပီး နွေျမာတြန္႔တိုေနတဲ႔ မိဘကို စြန္႔က်ဲေပးကမ္း လွူဒါန္းခ်င္လာေအာင္ ပညာတရား အားနည္းေနတဲ႔မိဘကို ပညာတရားေတြ ျပည္႔ဝလာေအာင္ တရားေခြေတြဖြင္႔ေပးတယ္။ တရားပြဲေတြ ေခၚသြားျပီး တရားနာျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးတယ္။စာေပေတြ ဖတ္ျပတယ္။ စာဖတ္ဖို႔တိုက္တြန္းတယ္။ ပညာျပည္႔ဝေနတဲ႔မိဘေတြကိုပိုျပီးပညာဉာဏ္ျမင္႔မား လာေအာင္ ဝိပႆနာတရားအားထုတ္ခြင္႔ရဖိ ု႔ကူညီေဆာင္ရြက္ေပ းတယ္။ ဒါေတြဟာမိဘေက်းဇူး ဆပ္ေနတာပါ။ ဒါဆိုရင္ မိဘေက်းဇူးကို စြမ္းနိုင္သမ်ွ ေပးဆပ္ေနတဲ႔ အမ်ိဳးသားအမ်ိဳးသမီးရဲ႕ ႏွလံုးသားထဲမွာ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာကိန္းသြားပါျပီ။


``သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာကင္းတယ္´´


ဗုဒၶဘာသာဝင္ပဲျဖစ္ျဖစ္ အျခားဘာသာဝင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ေပါ႔။ မိဘနွစ္ပါးရဲ႕ ေက်းဇူးကိုသိျပီ းသိတဲ႔အတိုင္း စြမ္းနိုင္သမ်ွဆပ္ေနတယ္ဆိုရင္ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ႔ပုဂၢိဳလ္ ``သူေတာ္ေကာင္း´´လို႔ သတ္မွတ္နိုင္ပါျပီ။အျခားသူေတြက မိဘနွစ္ပါးလုပ္ေ ကြ်းသူကို ျမင္လိုက္ရရင္အားက်ျပီး ကုသိုလ္ေတြ ျဖစ္သြားနိုင္တယ္။ ျမင္ရတဲ႔ပုဂၢိဳလ္ေတြ စိတ္ခ်မ္းသာတယ္။ ဒါေၾကာင္႔ မိဘေက်းဇူးဆပ္ေနသူေတြဟာအျခားသူေတြကိုလည္း ျငိမ္းခ်မ္းမႈ ေပးစြမ္းနိုင္ပါ တယ္။ မိမိကပစၥည္းဥစၥာနဲ႔ ေက်းဇူးမဆပ္နိုင္ေတာင္မွ မိဘနွစ္ပါးကိုအနည္းဆံုး စိတ္ခ်မ္းသာမႈကိ ုေတာ႔ ေပးစြမ္းနိုင္ရမ ွာေပါ႔။ တခ်ိ႕က်ေတာ႔ မိဘစကားနားမေထာင္ဘူး။ မိဘစိတ္ဆင္းရဲေအာင္လုပ္တယ္။မိဘက ပညာတတ္ေစခ်င္ေပမ ယ္႔ သူက စာမႀကိဳးစားဘူး။ ဒါမ်ိဳး စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ လုပ္တယ္ဆိုရင္ဘယ္သူပဲျဖစ္ျဖစ္ သူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာကင္းသြားတတ္ပါတယ္။


``ဘုရားရဲ႕လမ္းစဥ္´´


မိဘနွစ္ပါးကိုအေ လာင္းေတာ္ေတြလည္းျပဳစုလုပ္ေကြ်း ခဲ႔ၾကပါတယ္။္ ဘုန္းႀကီးတို႔ဘုရားအေလာင္းေတာ္ဟာ ေက်းမင္းျဖစ္ေတာ႔လည္း စပါးနွံေလးေတ ြခ်ီလာျပီး မိဘကိုျပဳစုလုပ္ေကြ်းခဲ႔တယ္။ ေမ်ာက္ျဖစ္ေတာ႔လည္း ျပဳစုလုပ္ေကြ်းခ ဲ႔သလို လူျဖစ္ေတာ႔လည္း သုဝဏၰသာမဇာတ္ေတာ္မွာမိဘကိုျပဳစုလုပ္ေကြ်းခ ဲ႔ပါတယ္။ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးကို ႐ရွိေတာ္မူျပီးဗုဒၶအျဖစ္ ေရာက္ေတာ္မူေတာ႔လည္း တာဝတိ ံသာနတ္ျပည္မွာ အဘိဓမၼာတရားေဟာ ၾကားေတာ္မူျပီးေက်းဇူးတရားကိုေက်ေအာင္ဆပ္ေတာ္ မူခဲ႔ပါတယ္။ သဒၶါ သီလစာဂ ပညာတရားေတြ ေလာကီအဆင္႔ကေနေလာကုတၱရာအဆင္႔ ေရာက္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေတာ ္မူခဲ႔ပါတယ္။ အပါယ္ေလးပါဝဋ္ဆင္းရဲက လြတ္ကင္းေအာင္ နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳေအာင္ ဘုရားရွင္က အဘိဓမၼာတရား ေဟာေတာ္မူျပီးမိခင္ကို ေက်းဇူးဆပ္ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။ ခမည္းေတာ္ သုေဒၶါဓနမင္းႀကီ းကိုလည္း ရဟႏၲာျဖစ္သည္အထိ ေစာင္႔ေရွာက္ေတာ္မူျပီး ေက်းဇူးဆပ္ေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔မိဘေက်းဇူးဆပ္တာဟာ ဘုရားအေလာင္းရဲ႕ လမ္းစဥ္ ျမတ္စြာဘုရားကိုယ္ေတာ္တိုင္ရဲ႔ လမ္းစဥ္ျဖစ္ပါတယ္။ရဟန္းတစ္ပါးကဆင္းရဲေနတဲ႔ မိဘကို ဆြမ္းခံေကြ်းတာကိုပတ္ဝန္းက်င္က ကဲ႔ရဲ႕ၾကေပမယ္႔ ဘုရားရွင္ကေတာ႔ သာဓုေခၚေတာ္မူခဲ႔ပါတယ္။ ဒါေၾကာင္႔မိဘနွစ္ပါးကိုလုပ္ေကြ် းတာဟာသူေတာ္ေကာင္းလကၡဏာျဖစ္တယ္လို႔ေျပာ တာပါ။မိဘနွစ္ပါးကို ျပဳစုလုပ္ေကြ်းတ ဲ႔အခါ ေပးဆပ္ခ်င္တဲ႔စိ တ္သက္သက္နဲ႔ လုပ္ေဆာင္သင္႔ပါ တယ္။ ဒါမွ သူေတာ္ေကာင္းပီသ သူ ျဖစ္နိုင္တာပါ။ ဒီလိုမဟုတ္ပဲ မိဘအထံကရလိုမႈ ေမ်ွာ္လင္႔ခ်က္န ျပဳစုလုပ္ေကြ်းခဲ႔ရင္ေတာ႔သူေတာ္ေကာင္းမပီသဘူးလို႔ ေျပာရမွာပါ။သတိထားသင္႔ပါတယ္။ အရွင္ဣႏၵကာဘိဝံသ(ျမစၾကာ)


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT