Tuesday, November 26, 2013

ေသြးေဆးကန္

ေရႊတိဂုံဘုရား ေျမာက္ဖက္မုခ္ရွိ ေသြးေဆးကန္ကုိ ရန္

ကုန္ေနသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေရာက္ဖူး ၾကပါလိမ့္မည္

။ ထုိေသြးေဆးကန္ အေၾကာင္း သိသူမ်ားရွိသလုိ မသူမ်

ားရွိသည့္အတြက္ ေသြးေဆးကန္လို႕

ေခၚရတဲ့ သမိုင္းကုိ ျပန္လည္ ေရးသားလုိက္ရပါတယ္။

၁၈၅၂ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၅ ရက္ေန႔တြင္ အဂၤလိပ္မွ ျမန္မာႏုိ

င္ငံကုိ စစ္ေၾကျငာကာ အလစ္၀င္ေရာက္ တုိက္ခုိက္ခဲ့

သည္။ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ ဂ်င္နရယ္ေဂၚဒြင္းဦးစီးတဲ့ ၾကည္ေၾကာင္

း၊ ေရေၾကာင္း ၂ ခုေပါင္း စစ္သည္ အင္အား ၉ ေထာင္

ေက်ာ္ျဖင့္ မုတၱမကုိ အလစ္၀င္ေရာက္တုိက္ခုိက္ခဲ့သည္။

မုတၱမ ခံတပ္တြင္ ျမန္မာစစ္သည္ ၄ ေထာင္ေက်ာ္ က

ခုခံတုိက္ခုိက္ေသာလည္း လူအင္အားမမွ်ျခင္း၊ လက္န

က္အင္အားမမွ်ျခင္း၊ အဂၤလိပ္တုိ႔က အလစ္၀င္ေရာက္

တုိက္ခုိက္သျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္မွ တပ္မ်ားမေရာက္လာ

ႏုိင္ျခင္း၊ ခဲယမ္းမီးေက်ာက္မ်ား ကုန္သြားျခင္းတုိ႔ေၾကာ

င့္ ဧျပီလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ မုတၱမျမိဳ ႔ခံတပ္ဟာ က် ဆုံးခဲ့ရ

ပါတယ္။

ဧျပီလ ၁၀ ရက္ေန႔မွာ ရန္ကုန္ကုိ ၾကည္ေၾကာင္း၊ ေရေၾ

ကာင္း ၂ ခု ျဖင့္ ထပ္မံ ထုိးစစ္ ဆင္ခဲ့ သည္။ ရန္ကုန္ျမိဳ

႔ရဲ ႔ ေရွ ႔ေျပးခံတပ္ ဒလ ခံတပ္ က်ဆုံးခဲ့ရသျဖင့္ ဧျပီလ

၁၂ ရက္ေန႔မွာ အဂၤလိပ္တပ္မ်ား ရန္ကုန္ေျမကုိ စတင္

ေျခခ်ကာ တုိက္ခုိက္လာႏုိင္ခဲ့ ပါတယ္။ အဂၤလိပ္တပ္ဟ

ာ စစ္ေၾကာင္း ၂ ေၾကာင္း ခြဲျပီး ေရႊတိဂုံကုန္ေတာ္ကုိ

ထုိးစစ္ဆင္ရန္ အျပင္းခ်ီ တက္လာခဲ့ၾကသည္။ ေရႊတိဂုံ

ခံတပ္မေရာက္မီ သိမ္ျဖဴခံတပ္(ယခု သိမ္ျဖဴ ေဒ၀သာဂ

ရကုန္း) မွ အျပင္းအထန္ ခုခံသျဖင့္ ၂ ဖက္စလုံး အက်

အဆုံးမ်ားစြာ ရွိခဲ့ၾကသည္။ ၂ ဖက္လုံးမွ စစ္သည္ မ်ား

သည္ ဘီလူးသမွ် တုိက္ခုိက္ၾကသျဖင့္ အလြန္ေၾကာက္စ

ရာေကာင္းေသာ စစ္မ်က္ႏွာျပင္ ျဖစ္ခဲ့ သည္။ ျမန္မာမ်

ား မ်ားစြာ က်ဆုံးခဲ့သလုိ အဂၤလိပ္တပ္မွ မ်က္ႏွာျဖဴ အရ

ာရွိ ၂ ဦး အပါအ၀င္ တပ္သားမ်ားစြာ က်ဆုံးခဲ့သည္။ ေ

နာက္ဆုံး လက္နက္အင္အား မမွ်သျဖင့္ ျမန္မာတပ္မ်ား

ဧျပီလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ေရႊတိဂုံခံတပ္သုိ႔ ေနာက္ဆုတ္

ေပး ခဲ့ရသည္။ ေရႊတိဂုံခံတပ္စီသုိ႔ ေနာက္ဆုတ္လာေသ

ာ တပ္မ်ားအားလုံး ေပါင္းစည္းကာ ခံစစ္ျပန္ျပင္ၾကသ

ည္။

စစ္ဦးတြင္ေအာင္ပြဲရေနေသာ အဂၤလိပ္စစ္တပ္သည္ ဧျ

ပီလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ပင္ ေရႊတိဂုံကုန္းေတာ္ခံတပ္ကုိ

အတင္း၀င္ေရာက္ တုိက္ခုိက္ၾကသည္ ခံတပ္ရွိျမန္မာမ

်ားက အေသခံ ဓါးနဲ႔၀င္ခုတ္သျဖင့္ ထုိေန႔ တစ္ေန႔ထဲတ

ြင္ အ၈ၤလိပ္ စစ္သည္ ၂၀၀ ေက်ာ္ က်ဆုံးခဲ့သည္။ ေရႊတိ

ဂုံကုန္းေတာ္ခံတပ္တုိက္ပြဲတြင္ ဓါးျဖင့္ အနီးကပ္၀င္ပုိင္း

ရသျဖင့္ အဂၤလိပ္တုိ႔၏ ေသြးမ်ားက ျမန္မာစစ္သည္မ်ား

၏ လက္မ်ားတြင္ ေစးကပ္ေနၾကသည္။ ထုိသုိ႔ေစးကပ္ေ

နသျခင့္ ဓါးကုိခြာရာမရသျဖင့္ ထုိေသြးမ်ားကုိ ေရႊတိဂုံ

ဘုရားေျမာက္ဖက္ရွိ ကန္တြင္ ေရ ေဆးခ်ၾက သည္။ ေ

သြးမ်ားက ဓါးကုိင္ထားသည့္လက္တြင္ ေစးကပ္ေနသျဖ

င့္ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ကြာေအာင္ ေဆးေၾကာၾကရသျဖ

င့္ ထုိကန္ကုိ ျမန္မာစစ္သည္မ်ားက ေသြးေဆးကန္ဟု

အမည္ေပးခဲ့ၾကသည္။

၁၈၅၂ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၁၅ ရက္ေန႔တြင္ စစ္ကူမ်ားမေရာ

က္လာျခင္း၊ လက္နက္အင္အားမမွ်ျခင္း( အဂၤလိပ္မွ ေ

သနတ္ျဖင့္ ပစ္ခ်က္ကုိ ျမန္မာက ဓါးျဖင့္ တတ္ခုတ္ေန

ရျခင္း)တုိ႔ေၾကာင့္ ျမန္မာတပ္မွဴး မွ ေရႊတိဂုံကုန္ေတာ္မွ

တပ္ဆုတ္ေပးလုိက္သည္။

ဒုတိယအဂၤလိပ္ျမန္မာစစ္သည္ ျမန္မာမ်ား အငုိက္မိျခ

င္း၊ စစ္လက္နက္ ကြားျခားျခင္းတုိ႔ေၾကာင့္ ရွံဳးနိမ့္ခဲ့ရေ

သာ္လည္း ေသြးေဆးကန္၊ သိမ္ျဖဴခံတပ္တုိ႔သည္ ဒုတိယ

အဂၤလိပ္ျမန္မာစစ္ပြဲတြင္ ျမန္မာတုိ႔၏ ဇာတိမာန္ကုိ ျပ

သခဲ့သည့္ တုိက္ပြဲျဖစ္သည္။ ထုိသုိ႔ ျမန္မာတုိ႔၏ သတၱိ၊ ျ

မန္မာတုိ႔ရဲ႕ ေသြးကုိ အေကာင္းဆုံးျပသ ခဲ့သည့္ သူရဲေ

ကာင္းမ်ား၏ ၀ိဥာဏ္မ်ား နာခုိရာ ေသြးေဆးကန္၊ အာဇ

ာနည္ကုန္း တုိ႔ကုိ ႏွစ္စဥ္ အာဇာနည္ေန႔တုိင္း သြားေရာ

က္ဂါရ၀ျပဳခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ကုိယ္ကမက်ဴး၊ သူက်ဴးလာက၊

သူ႔ႏုိင္ငံသား၊ သံမွဳန္စားလည္း၊

ေသမွာမေၾကာက္၊ ရဲရဲ၀ံ့၀ံ့၊

ရင္ကုိေကာ့လွ်က္၊ ဓါးငွက္ၾကီးေတာင္၊

လက္၀ယ္ေဆာင္ကာ၊ အသက္စြန္႔ျပီ၊

တုိက္ခုိက္တတ္တာ၊ တုိ႔ျမန္မာ ........။


credit to***ျမန္မာဆိုသည္မွာ


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT