Sunday, December 1, 2013

"ေထရ၀ါဒႏွင့္ ကန္ေတာ့ပြဲ"

"ေထရ၀ါဒႏွင့္ ကန္ေတာ့ပြဲ" ******************** ကန္ေတာ့ပြဲကန္ေတာ့သည္ဟူေသာ အသုံးအႏူန္းသည္လူတုိင္းပါးစပ္ဖ်ားတြင္အျမဲေျပာေ နၾကသည္။ဘုရားကန္ေတာ့မလုိ႔၊ ဘုန္းႀကီးကန္ေတာ ့မလုိ႔၊ မိဘဆရာသမားကန္ေတာ့မလုိ႔၊ နတ္ကန္ေတာ့မလုိ႔၊ စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးအစားမ်ားစ ြာရွိသည္။ ကန္ေတာ့ပြဲမ်ားစြာထဲတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ၏ ဘုရားစင္ဘုရားခန္းေရွး၌ဘုရားပြဲ တရားပြဲ သံဃာပြဲ သာသနာပြဲစသည္ျဖင့္ကန္ေတာ့ပြဲေတြထု ိးေလ့ရွိသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ကန္ေ တာ့ပြဲထုိးပါသနည ္းဟုေမးလွ်င္မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျဖၾကသည္မွာ စီပြားလာဘ္ ဘာဘတက္ဖုိ႔၊ ရာထူးတုိးဖုိ႔စသ ည္ျဖင့္ေျပာတတ္ၾကသည္။ သည္လုိကန္ေတာ့ပြ ဲထုိးျခင္းသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏ ွင့္အပ္စပ္ပါသလာ းစသည္ျဖင့္ေမးျမ န္းၾကသည္။မအပ္စပ္ပါဟုေျဖလ ုိပါသည္။သည္ေနရာ၌ ကန္ေတာ့ပြဲဟူေသာ စကားကုိစိတ္ျဖာၾကည့္လွ်င္ ကန္ေတာ့+ပြဲ ဟူေသာစကား ၂လုံးရွိ သည္။ကန္ေတာ့စကားသည္ အျပစ္ရွိကေျပေပ် ာက္ေစရန္၊ အျပစ္မရွိကလည္းက ုသုိ္လ္ရေစရန္ျပဴလုပ္ ၾကသည့္အေလ့အထတခု ျဖစ္သည္။ဘုရားလက္ထက္ကေသာေရယ်သူေဌးသား သည္ျမစ္ဆိပ္မွအေပါင္းအသင္းမ်ာ းႏွင့္ ေရခ်ဳီးျပီး၌ျပန ္လာစဥ္ ၾကည္ညဳိဖြယ္ရာရုပ္အဆင္းအဂၤါအလြန ္သပၸါယ္ေသာရဟႏၱာအရွင္မဟာကစ ၥည္းမေထရ္ကုိျမင ္သျဖင့္သည္ရဟန္းသည္ အလြန္ေခ်ာေမာလွပ ေပသည္ငါ့မိန္းမသာျဖစ္ လွ်င္ သိတ္ေကာင္းမွာပဲဟု စိတ္ထဲကျပစ္မွားမိသည္။သည္မေနာကံအျပစ္ေ ၾကာင့္ မိ္န္းမဘ၀ကိုေျပာင္းသြားသည္။ ေသာေရယ်သည္ရွက္လြန္းေသာေၾကာင့္အ ျခားအရပ္သုိ႔ထြက္ေျပးျပီးထုိအရပ္မွာပင္မိ န္းမဘ၀ျဖင့္အိမ္ ေထာင္က်ကာသားသမီးသုံးေယာက ္ရရွိခဲ႔သည္။တေန႔သ၌ေသေရယ်ေနထုိင္ေသ ာအရပ္သုိ႔အရွင္မဟာကစၥည္းမ ေထရ္ၾကြလာရာ ေသာေရယ်အမ်ဳိးသမီးသည္ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ရာ ေယာက်္ားဘ၀ျပန္ရခဲ႔သည္။ရြာတရြာထဲတြင္ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးႏွင့္ ရဟန္းငယ္တုိ႔ဆြမ္းခံၾ ကြရာ ယာဂုပူပူရေသာအခါ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးမ ွာ ေလနာေရာဂါထေသာေၾကာင့္ သစ္တုံးေပၚအျမန္ ထုိင္လွ်က္ဘုန္းေပးေတာ္မူသည္။ရဟန္းငယ္က သည္ရဟန္းအုိႀကီးစာပဲစာႏုိင္လြန္း သည္ဟုစိတ္ထဲကျပစ္မွားမိသည္။သည္တြင္ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးကသိေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ရဟန္း ငယ္အားသင္ ဘယ္အဆင့္ေရာက္ျပီနည္းေမး၏။ တပည့္ေတာ္ ေသာတပန္ပါဟု ေလ်ာက္ေသာ္သင္ ေရွးဆက္အားမထုတ္နဲ႔ေတာ့ဟုမိန္႔ေတာ္မူသည္။ ရဟန္းငယ္ကသူျပစ္မွားမိေသာအျပစ္သ ည္ မဂ္ဖုိလ္ ကုိတားေနျပီးဟုသိေသာေၾကာင့္ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးအ ားကန္ေတာ့ေတာင္းပန္မွေျပေပ်ာက္ေလ သည္။ မိမိထက္အသက္သိကၡာဂုဏ္၀ါႀကီးျမတ္ေသာသူတုိ႔အား ကန္ေတာ့လွ်င္အက်ဳိး၄မ်ဳိးရရွိသည္။အသ က္ရွည္ျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ခြန္အားႀကီးျခင္ းဟူေသာ ေကာင္းက်ဳိးေလးမ်ဳိးတုိ႔ျဖစ္သည္။


ပြဲ-ဟူသည္မွာေလာကီအစီအရင္သာျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားပြဲ၊ တရားပြဲ၊ သံဃာပြဲ၊ ၀ိဇၹာဓိုရ္ပြဲ၊ မဟာလာဘံလာဘ္ဖြင့္ပြဲ၊ ဓနသိဒၶိပြဲ၊ စန္းလာဘ္ဖြင့္ပြ ဲ၊ မဟာေဇယ်ံပြဲ၊ အေနကဇာတင္ပြဲ၊ အနႏၱငါးပါးပြဲစသ ည္ျဖင့္မ်ားစြာရွိ၏။ဤေနရာတြင္ ေလာကီပြဲမ်ားကို မဆိုလိုပါ။ဘုရားစင္ေရွ႕ေရာ က္ လာေသာပြဲမ်ားကို သာစိစစ္ပါမည္။ယင္းကန္ေတာ့ပြဲမ်ားတြင္ အုန္းသီးတစ္လုံး၊ ငွက္ေပ်ာသီးသုံးဖီး(သို႔)ငါးဖီး၊ ကြမ္းယာ၊ သေျပပန္း၊ ဆီးမီးတိုင္ႏွင့ ္အျခားလွဴဖြယ္မ်ား ပါ၀င္သည္။ ပြဲထိုးပုံနည္းစနစ္မွာအုန္းသီးၾကြက္ၿမ ီးကို ဘုရားဘက္သို႔ လွည့္ထားရမည္။ကြမ္းယာကို လက္၀ဲဘက္ကအရင္ေခ ါက္၊ ၿပီးမွလက္ယာဘက္က ေခါက္ရသည္။အေခါက္ကို အုန္းသီးဘက္လွည့ ္၌ ညွပ္ရသည္။ငွက္ေပ်ာငါးဖီးထ ိုးလွ်င္ ေအာက္ဆုံးတြင္ ႏွစ္ဖီးကို အညွာခ်င္းဆိုင္ထ ားၿပီး ယင္းအေပၚမွ အုန္းသီးကို ထားရမည္။က်န္သုံးဖီးမွာအုန္းသီးကို ရံထားရသည္။အုန္းၾကြက္ၿမီးကိုဘုရားရွင္ဘက္ လွည့္ထားရမည္။ယင္းသုိ႔ထိုးမွသိဒၶိေျမာက္သည္ဟ ဆိုသည္။ ေလာကီအစီအရင္ ေလာကီ ယုံၾကည္မႈကို မေ၀ဖန္လိုပါ။သာသနာအတြက္ အပ္စပ္ထိုက္တန္မ ႈရွိမရွိကိုသာေ၀ဖန္လိုပါသည္။ ယင္းတို႔လွဴေသာပစၥည္းမ်ားတြင္အုန္းသီးငွက္ေပ်ာသ ီးမ်ားသည္ ယာ၀ကာလိကေဘာဇဥ္အမ်ဳိးအစားျဖစ္၍ နံနက္ပိုင္းတြင္သာ ကပ္လွဴေကာင္းသည္။ အလွဴခံသူကလည္းနံနက္ပိုင္းတြင္ သာ အလွဴခံၿပီး နံနက္ပိုင္းတြင္သာ သုံးေဆာင္ေကာင္းသည္။ ဆြမ္းေတာ္ကပ္သလိုမြန္းတည့္လွ်င္စြန္႔ပစ္သင့္ပါသ ည္။ သို႔မွသာသကၠစၥဒါန=ရုိရုိ ေသေသ လွဴရာေရာက္သည္။ ယခုမူ တစ္ခါပြဲထိုးထား လွ်င္ ခုနစ္ရက္ခုနစ္လီ ၾကာတတ္သည္။ ငွက္ေပ်ာသီးဆိုသ ည္မွာ အမွည့္ကို စားရေသာ အသီးျဖစ္သည္။ ပြဲထိုးသူမ်ားသည္စားမရေသးသည့္ ငွက္ေပ်ာသီးစိမ္ းမ်ားကိုသာ ရတနာသုံးပါးအတြက္လွဴဒါန္းၿပီး မွည့္၀င္းကာ စားလို႔ရႏိုင္သည ့္အခ်ိန္တြင္ ျပန္ယူသြားၾကသည္။ ဘုရားေရွ႕တြင္ငွ က္ေပ်ာသီးအုပ္သလိုျဖစ္ေနသည္။ မအပ္စပ္မျဖစ္သင့ ္ပါ။အုန္းသီးသည္ အပင္ျပန္ေပါက္ႏိ ုင္ေသာ ဗီဇဂါမ္ပစၥည္းျဖ စ္သည္။ အလုံးလိုက္ မကပ္ေကာင္းသလို၊ အလုံးလိုက္တိုက္ရုိက္အလွဴ မခံေကာင္းပါ။ ခြဲစိတ္ၿပီးမွကပ ္ျခင္း၊ အပင္ျပန္ မေပါက္ႏိုင္ေအာင ္ဖ်က္ဆီးၿပီးမွကပ္ျခင္းတို႔သည္ သာအပ္စပ္ပါသည္။ ကြမ္းယာကိုမူဘုရားရွင္သုံးေဆ ာင္သည္ဟု ပိဋကတ္၌လည္းမေတြ႕ဖူး၊ ပညာရွိစကားလည္း မၾကားဖူးပါ။ ထိုသို႔ေသာ မအပ္စပ္သည့္ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ားကို ဘုရားရွင္တို႔ အလွဴမခံပါ။ တစ္ခါကသုဘဒၵရဟန္းႀကီးတ ို႔သားအဖသည္ ဘုရားရွင္အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းလိ ုသျဖင့္ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ ဆတၱာသည္လုပ္၍ ေငြရွာ၏။ ရလာေသာ ေငြျဖင့္ ဘုရားအမွဴးရွိေသ ာ သံဃာေတာ္မ်ားအားဆြမ္းကပ္၏။ မအပ္စပ္ေသာနည္းျ ဖင့္ရွာေဖြလွဴဒါ န္း ျခင္းေၾကာင္း ဘုရားရွင္က အလွဴခံေတာ္မမူေပ ။ ယေန႔ေခတ္ကန္ေတာ့ပြဲမ်ားကိုလည္းမအပ္စပ္သျဖင့္ ဘုရားရွင္အလွဴခံမည္မဟုတ္္ေပ။


သိဒၶိဟူသည္မွာ ၿပီးေျမာက္ျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။ ဘုရားရွင္အလွဴမခံသျဖင့္လွဴဒါန္းျခင္းကိ စၥကား ၿပီးေျမာက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ဒါနသိဒၶိမေျမာက္ ႏိုင္သျဖင့္ဒါနေၾကာင့္ရလာမည ့္အက်ဳိးလည္း ရႏိုင္မည္မထင္ပါ ။ ေလာကီနည္းျဖင့္ သိဒၶိေျမာက္ႏိုင ္မည္ဟု ယုံၾကည္လွ်င္ကား မေ၀ဖန္လိုပါ။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ဤစနစ္ယုံၾကည္ခ်က ္ကိုအေျခခံေသာကန္ေတာ့ပြဲကား ဘယ္လိုမွ မအပ္စပ္ပါ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္အလွဳခံဘုဥ္းေ ပးသုံးေဆာင္ေကာင္းေသာအခ်ိန္ကာလမ်ား ယာ၀ကာလိက-ေဘာဇဥ္ ၅ပါး၊ ခဲဖြယ္ ၁၂ ပါး သစ္ႀကီး ၉ပါး။ ယာမကာလိက-အေဖ်ာ္-သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ သတၱာဟကာလိက-ေထာပတ္ တင္လဲပ်ား ဆီဦး ယာ၀ဇီ၀က-အသက္ရွိသမွ်ကာလပတ္လုံးသုံးစြဲႏု ိင္ေသာ ေဆးစသည္။ http://shwenakathu.blogspot.inမွတဆင့္ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT