Saturday, December 21, 2013

ပုဗၺဏွသုတ္ေတာ္

“ပုဗၺဏွသုတ္ေတာ္”

ပုဗၺဏွသုတ္ ရြတ္ဖတ္ရျခင္း အက်ဳိးတရား

ျဂိဳလ္ဆိုး၊ နိမိတ္ဆိုး၊ အိပ္မက္ဆိုးတို႔ကို ကင္းေစႏိုင္သည္၊ ကံဇာတာနိမ့္ေနခိုက္ အထူးရြတ္ရန္သင့္သည္၊ လုပ္သမွ်လုပ္ငန္း အထစ္ထစ္ အေငါ့ေငါ့ျဖစ္ေနလွ်င္ ဤသုတ္ကို အထူးရြတ္သင့္သည္၊ အေရးႀကီးေသာ ကိစၥတစ္ခုခုကို ေအာင္ျမင္ ေအာင္ ေဆာင္ရြက္လိုေသာအခါ မလုပ္မီ ဤသုတ္ကို သရဇၥၽယ္ပါ၊ မုခ်ေအာင္ ပါလိမ့္မည္။

၁။ ယံ ဒုႏၷိမိတၱံ အဝမဂၤလဥၥ၊ ေယာ စာမနာေပါ သကုဏႆ သေဒၵါ ပါပဂၢေဟာ ဒုႆုပိနံ အကႏၲံ၊ ဗုဒၶါႏုဘာေဝန ဝိနာသ'ေမႏၲဳ။

၁။ မေကာင္းေသာ နိမိတ္၊ မေကာင္းေသာ အမဂၤလာ၊ မႏွစ္ သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ငွက္ဆိုးသံ၊ မေကာင္းေသာ ၿဂိဳလ္စီးၿဂိဳလ္နင္း၊ မႏွစ္သက္စရာ အိပ္မက္ဆိုး စသည္တို႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ ႀကီးျမတ္ေသာ အာႏုေဘာ္ေတာ္ေၾကာင့္ မက်မေရာက္ ကင္းေပ်ာက္ ပါေစသတည္း။

၂။ ယံ ဒုႏၷိမိတၱံ အဝမဂၤလဥၥ၊ ေယာ စာမနာေပါ သကုဏႆ သေဒၵါ ပါပဂၢေဟာ ဒုႆုပိနံ အကႏၲံ၊ ဓမၼာႏုဘာေဝန ဝိနာသ'ေမႏၲဳ။

၂။ မေကာင္းေသာ နိမိတ္၊ မေကာင္းေသာ အမဂၤလာ၊ မႏွစ္ သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ငွက္ဆိုးသံ၊ မေကာင္းေသာ ၿဂိဳလ္စီးၿဂိဳလ္နင္း၊ မႏွစ္သက္စရာ အိပ္မက္ဆိုး စသည္တို႔သည္ တရားေတာ္၏ ႀကီးျမတ္ေသာ အာႏုေဘာ္ေတာ္ေၾကာင့္ မက်မေရာက္ ကင္းေပ်ာက္ ပါေစသတည္း။

၃။ ယံ ဒုႏၷိမိတၱံ အဝမဂၤလဥၥ၊ ေယာ စာမနာေပါ သကုဏႆ သေဒၵါ ပါပဂၢေဟာ ဒုႆုပိနံ အကႏၲံ၊ သံဃာႏုဘာေဝန ဝိနာသ'ေမႏၲဳ။

၃။ မေကာင္းေသာ နိမိတ္၊ မေကာင္းေသာ အမဂၤလာ၊ မႏွစ္ သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ ငွက္ဆိုးသံ၊ မေကာင္းေသာ ၿဂိဳလ္စီးၿဂိဳလ္နင္း၊ မႏွစ္သက္စရာ အိပ္မက္ဆိုး စသည္တို႔သည္ သံဃာေတာ္၏ ႀကီးျမတ္ေသာ အာႏုေဘာ္ေတာ္ေၾကာင့္ မက်မေရာက္ ကင္းေပ်ာက္ ပါေစသတည္း။

၄။ ဒုကၡပၸတၱာ စ နိဒၵဳကၡာ၊ ဘယပၸတၱာ စ နိဗၻယာ။ ေသာကပၸတၱာ စ နိေႆာကာ၊ ေဟာႏၲဳ သေဗၺပိ ပါဏိေနာ။

၄။ ဒုကၡေရာက္ေနၾကသူအားလံုး ဒုကၡကင္းၾကပါေစ၊ ေဘးေတြ႔ေနၾကသူအားလံုး ထိုေဘးအႏၲရာယ္မွ ကင္းလြတ္ၾကပါေစ၊ စိုးရိမ္ေသာကျဖစ္ေနၾကသူအားလံုး စိုးရိမ္ေသာက ကင္းၾကပါေစ။

၅။ ဧတၱာဝတာ စ အေမွဟိ၊ သမၻတံ ပုညသမၸဒံ။ သေဗၺ ေဒဝါ'ႏုေမာဒႏၲဳ၊ သဗၺသမၸတိၱသိဒၶိယာ။

၅။ အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးေသာ စကားစဥ္ျဖင့္ ကြၽႏု္ပ္တို႔သည္ ေကာင္းမႈကို ဆည္းပူးခဲ့ၾကပါသ ည္။ ဤသည္ကို နတ္အေပါင္းတို႔က ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚၾကပါကုန္။

၆။ ဒါနံ ဒဒႏၲဳ သဒၶါယ၊ သီလံ ရကၡႏၲဳ သဗၺဒါ။ ဘာဝနာဘိရတာ ေဟာႏၲဳ၊ ဂစၧႏၲဳ ေဒဝတာ'ဂတာ။

၆။ အရာရာျပည့္စံုမႈ ခ်မ္းသာမႈရွိလာေအာင္ ယံုယံုၾကည္ၾကည္ျဖင့္ လွဴဒါန္းၾကပါ၊ အက်င့္သီလ ေစာင့္ထိန္းၾကပါ၊ ကမၼ႒ာန္း ဘာဝနာ ပြားမ်ားၾကပါ၊ ယခုအခါ၌ တရားနာ ေရာက္ေနၾကေသာ နတ္အေပါင္းတို႔ ျပန္သြားႏိုင္ၾကပါၿပီ။

၇။ သေဗၺ ဗုဒၶါ ဗလပၸတၱာ၊ ပေစၥကာနဥၥ ယံ ဗလံ။ အရဟႏၲာနဥၥ ေတေဇန၊ ရကၡံ ဗႏၶာမိ သဗၺေသာ။

၇။ အားေတာ္ဆယ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူၾ ကကုန္ေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ပေစၥက ဗုဒၶါဘုရား၊ ရဟႏၲာအရွင္သူျမတ္တို႔၏ ဉာဏဗလစြမ္းရည္ တန္ခိုးျဖင့္ အရပ္ ထက္ဝန္းက်င္မွ အေစာင့္အေရွာက္ကို ဖြဲ႔ပါ၏။

၈။ ယံကိဥၥိ ဝိတၱံ ဣဓ ဝါ ဟုရံ ဝါ၊ သေဂၢသု ဝါ ယံ ရတနံ ပဏီတံ။ န ေနာ သမံ အတၴိ တထာဂေတန၊ ဣဒမၸိ ဗုေဒၶ ရတနံ ပဏီတံ။ ဧေတန သေစၥန သုဝတၴိ ေဟာတု။

၈။ လူ႔ျပည္၊ နဂါးျပည္၊ ဂဠဳန္ျပည္၊ နတ္ျပည္တို႔၌ရွိေသာ ရတနာတို႔သည္ ဘုရားတည္းဟူေသာ ရတနာႏွင့္မတူေခ်၊ ထိုရတနာတို႔ထက္ ဘုရားရတနာ သည္သာလွ်င္ ပို၍ျမတ္၏၊ ဤသစၥာစကားေၾကာင့္ သတၱဝါအမ်ား ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ သတည္း။

၉။ ယံကိဥၥိ ဝိတၱံ ဣဓ ဝါ ဟုရံ ဝါ၊ သေဂၢသု ဝါ ယံ ရတနံ ပဏီတံ။ န ေနာ သမံ အတၳိ တထာဂေတန၊ ဣဒမၸိ ဓေမၼ ရတနံ ပဏီတံ။ ဧေတန သေစၥန သုဝတၳိ ေဟာတု။

၉။ လူ႔ျပည္၊ နဂါးျပည္၊ ဂဠဳန္ျပည္၊ နတ္ျပည္တို႔၌ရွိေသာ ရတနာတို႔သည္ တရားတည္းဟူေသာ ရတနာႏွင့္မတူေခ်၊ ထိုရတနာတို႔ထက္ တရားရတနာ သည္သာလွ်င္ ပို၍ျမတ္၏၊ ဤသစၥာစကားေၾကာင့္ သတၱဝါအမ်ား ခ်မ္းသာၾက ပါေစ သတည္း။

၁ဝ။ ယံကိဥၥိ ဝိတၱံ ဣဓ ဝါ ဟုရံ ဝါ၊ သေဂၢသု ဝါ ယံ ရတနံ ပဏီတံ။ န ေနာ သမံ အတၴိ တထာဂေတန၊ ဣဒမၸိ သံေဃ ရတနံ ပဏီတံ။ ဧေတန သေစၥန သုဝတၴိ ေဟာတု။

၁ဝ။ လူ႔ျပည္၊ နဂါးျပည္၊ ဂဠဳန္ျပည္၊ နတ္ျပည္တို႔၌ရွိေသာ ရတနာတို႔သည္ သံဃာတည္းဟူေသာ ရတနာႏွင့္မတူေခ်၊ ထိုရတနာတို႔ထက္ သံဃာရတနာ သည္သာလွ်င္ ပို၍ျမတ္၏၊ ဤသစၥာစကားေၾကာင့္ သတၱဝါအမ်ား ခ်မ္းသာ ၾကပါေစသတည္း။

၁၁။ ဘဝတု သဗၺမဂၤလံ၊ ရကၡႏၲဳ သဗၺေဒဝတာ။ သဗၺဗုဒၶါႏုဘာေဝန၊ သဒါ သုခီ ဘဝႏၲဳ ေတ။

၁၁။ သင့္အား မဂၤလာခပ္သိမ္း ျပည့္စံုပါေစ၊ နတ္တို႔က သင့္ကို ေစာင့္ေရွာက္ ပါေစ၊ အားလံုးေသာ ျမတ္စြာဘုရားတို႔၏ တန္ခိုးေတေဇာ္ အာႏုေဘာ္ေတာ္ ေၾကာင့္ သင့္အား ခ်မ္းသာသုခ ထာဝရ ျပည့္စံုပါေစ။

၁၂။ ဘဝတု သဗၺမဂၤလံ၊ ရကၡႏၲဳ သဗၺေဒဝတာ။ သဗၺဓမၼာႏုဘာေဝန၊ သဒါ သုခီ ဘဝႏၲဳ ေတ။

၁၂။ သင့္အား မဂၤလာခပ္သိမ္း ျပည့္စံုပါေစ၊ နတ္တို႔က သင့္ကို ေစာင့္ေရွာက္ ပါေစ၊ အားလံုးေသာ တရားေတာ္တို႔၏ တန္ခိုးေတေဇာ္ အာႏုေဘာ္ေတာ္ ေၾကာင့္ သင့္အား ခ်မ္းသာသုခ ထာဝရ ျပည့္စံုပါေစ။

၁၃။ ဘဝတု သဗၺမဂၤလံ၊ ရကၡႏၲဳ သဗၺေဒဝတာ။ သဗၺသံဃာႏုဘာေဝန၊ သဒါ သုခီ ဘဝႏၲဳ ေတ။

၁၃။ သင့္အား မဂၤလာခပ္သိမ္း ျပည့္စံုပါေစ၊ နတ္တို႔က သင့္ကို ေစာင့္ေရွာက္ ပါေစ၊ ခပ္သိမ္းေသာ သံဃာေတာ္တို႔၏ တန္ခိုးေတေဇာ္ အာႏုေဘာ္ေတာ္ ေၾကာင့္ သင့္အား ခ်မ္းသာသုခ ထာဝရ ျပည့္စံုပါေစ။

၁၄။ မဟာကာ႐ုဏိေကာ နာေထာ၊ ဟိတာယ သဗၺပါဏိနံ။ ပူေရတြာ ပါရမီ သဗၺာ၊ ပေတၱာ သေမၺာဓိ'မုတၱမံ။ ဧေတန သစၥဝေဇၨန၊ ေသာတၴိ ေတ ေဟာတု သဗၺဒါ။

၁၄။ မဟာက႐ုဏာရွင္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ကမၻာသူကမၻာသား အေပါင္း၏ အက်ဳိးစီးပြားအလို႔ငွာ ပါရမီေတာ္ကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္ မူခဲ့သျဖင့္ ျမတ္လွစြာေသာ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ သို႔ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ၊ ထိုသို႔မွန္ေသာ သစၥာစကားကို ဆိုရေသာေၾကာင့္ သင့္အား စီးပြားခ်မ္းသာ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္း ပါေစ သတည္း။

၁၅။ ဇယေႏၲာ ေဗာဓိယာ မူေလ၊ သက်ာနံ နႏၵိဝၯုေနာ။ ဧဝေမဝ ဇေယာ ေဟာတု၊ ဇယႆု ဇယမဂၤေလ။

၁၅။ သာကီဝင္ မင္းအေပါင္းတို႔၏ ႏွစ္သက္ဝမ္းေျမာက္ျခင္းကို တိုးပြားေစေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဗာဓိပင္ရင္း၌ မာရ္ငါးပါးကို ေအာင္ျမင္ေတာ္မူသကဲ့သို႔ ထို႔အတူ သင့္အား ေအာင္ျမင္ျခင္းျ ဖစ္ေစသတည္း၊ ေအာင္သင့္ေအာင္အပ္ေသာ မဂၤလာဟူသမွ် သင့္အား ေအာင္ျမင္ရရွိပါ ေစသတည္း။

၁၆။ အပၸရာဇိတပလႅေကၤ၊ သီေသ ပုထုဝိပုကၡေလ။ အဘိေသေက သဗၺဗုဒၶါနံ၊ အဂၢပၸေတၱာ ပေမာဒတိ။

၁၆။ သဗၺညဳဘုရားအဆူဆူတို႔ ဗုဒၶါဘိေသကမဂၤလာ ခံယူရာ လည္းျဖစ္ေသာ ကမၻာေျမအျပင္၌ အထူးတင့္တယ္၍ ေျမတကာတို႔၏ အဦးအထိပ္လည္း ျဖစ္ေသာ အပရာဇိတပလႅင္ေတာ္၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ လူသံုးပါးတို႔ထက္ ျမတ္ေသာ ဘုရားအျဖစ္သို႔ ေရာက္သျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္ေတာ္မူခဲ့ေလၿပီ။

၁၇။ သုနကၡတၱံ သုမဂၤလံ၊ သုပၸဘာတံ သုဟု႒ိတံ။ သုခေဏာ သုမုဟုေတၱာ စ၊ သုယိ႒ံ ျဗဟၼစာရိသု။

၁၇။ ဤနည္းအတူ သင့္အားလည္း နကၡတ္ေကာင္းၾကံဳပါေစ၊ မဂၤလာေကာင္း ရွိပါေစ၊ ခ်မ္းေျမ့စြာ နံနက္မိုးေသာက္ အလင္းေရာက္ပါေစ၊ ေကာင္းစြာ တိုးတက္ပါေစ၊ စကၠန္႔တိုင္း မိနစ္တိုင္း နာရီတိုင္း ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္းသာ မဂၤလာႏွင့္ ျပည့္စံုပါေစ၊ အက်င့္ျမတ္ကို မျပတ္က်င့္ၾကံေနေသာ သူေတာ္ ေကာင္းတို႔အား ေကာင္းစြာ ပူေဇာ္ျခင္း ျဖစ္ပါေစသတည္း။

၁၈။ ပဒကၡိဏံ ကာယကမၼံ၊ ဝါစာကမၼံ ပဒကၡိဏံ။ ပဒကၡိဏံ မေနာကမၸၼံ၊ ပဏီဓိ ေတ ပဒကိၡေဏ။

၁၈။ ျမတ္ေသာကိုယ္အမႈ၊ ျမတ္ေသာႏႈတ္အမႈ၊ ျမတ္ေသာစိတ္အမႈ ရွိပါေစ၊ ေကာင္းျမတ္ေသာ ကာယကံမႈ၊ ဝစီကံမႈ၊ မေနာကံမႈတို႔၌ သင္၏စိတ္ကို ေဆာက္တည္ႏိုင္ပါေစ သတည္း။

၁၉။ ပဒကၡိဏာနိ ကတြာန၊ လဘႏၲ'ေတၴ ပဒကၡိေဏ။ ေတ အတၴလဒၶါ သုခိတာ၊ ဝိ႐ူဠႇာ ဗုဒၶသာသေန။ အေရာဂါ သုခိတာ ေဟာထ၊ သဟ သေဗၺဟိ ဉာတိဘိ။

ပုဗၺဏွသုတၱံ နိ႒ိတံ။

၁၉။ လူခပ္သိမ္း၊ နတ္ခပ္သိမ္းတို႔သည္ ျမတ္ေသာ အမႈကိစၥတို႔ကို ေဆာင္ရြက္ ၾကသည့္အတြက္ ျမတ္ေသာအက်ဳိးတရားတို႔ကို ရၾကကုန္၏၊ ျမတ္ေသာအက်ဳိး တရားကို ရရွိေသာသူတို႔သည္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ရွိၾကကုန္၏၊ ထိုသူတို႔သည္ ဘုရားသာသနာ၌ ႀကီးပြားတိုးတက္ လာၾကကုန္၏။ ထိူသူတို႔သည္ မိမိတို႔ အေဆြ အမ်ဳိးတို႔ႏွင့္အတူ က်မ္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစကုန္ေသာ္။

ပုဗၺဏွသုတ္ ျမန္မာျပန္ ျပီး၏။

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT