Saturday, December 21, 2013

အာဋာနာဋိယသုတ္ေတာ္

“အာဋာနာဋိယသုတ္ေတာ္”

အာဋာနာဋိယသုတ္ ရြတ္ဖတ္ရျခင္း အက်ဳိးတရား

ဤသုတ္ကို မျပတ္ရြတ္ေပးလွ်င္ နတ္တို႔က လိုလားသည္၊ နတ္လိုက လူလို၊ လူလိုက ၿဂိဳဟ္မ၊ ကံဇာတာ ထလာေစႏိုင္သည္၊ စုန္းပေယာဂ၊ တေစၧ၊ ေျမဖုတ္ဘီလူး ပူးကပ္လွ်င္ ဤသုတ္ျဖင့္ ထုတ္ျပစ္ႏိုင္သည္၊ ပေယာဂ ခြာေဆးတစ္မ်ဳိးျ ဖစ္ေပသည္။ ဤသုတ္ကို ရြတ္ေပးလွ်င္ လူနာကို အပမမွီႏိုင္ေပ။

၁။ အပၸႆေႏၷဟိ နာထႆ၊ သာသေန သာဓုသမၼေတ။ အမႏုေႆဟိ စေ႑ဟိ၊ သဒါ ကိဗၺိသကာရိဘိ။

အာဋာနာဋိယသုတ္ျမန္မာျပန္

၁။ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္းက ေကာင္းပါေပသည္ဟု လကၡံ ခ်ီးက်ဴးထားေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ သာသနာေတာ္ကိုပင္ မၾကည္ညိဳ မသက္ဝင္ႏိုင္ၾကေသာ လူၾကမ္း၊ ဘီလူးတို႔သည္ ရက္စက္တတ္ၾကကုန္၏။ မည္သည့္အခါမဆို ႏိုင္ထက္စီးနင္း ႏွိပ္စက္ကလူ ျပဳတတ္ၾကကုန္၏။

၂။ ပရိသာနံ စတႆႏၷံ၊ အဟႎသာယ စ ဂုတၱိယာ။ ယံ ေဒေသသိ မဟာဝီေရာ၊ ပရိတၱံ တံ ဘဏာမ ေဟ။

၂။ ထိုဘီလူးၾကမ္းတို႔က ပရိတ္သတ္ကို မညႇဥ္းဆဲ မႏွိပ္စက္ႏိုင္ေ စရန္ႏွင့္ သူတို႔ကပင္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္လာေစရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့ ႀကီးျမတ္ေသာ လံု႔လရွိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားက ဤအာဋာနာဋိယပရိတ္ အရံအတားကို ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ ယခုအခါ၌ ဤပရိတ္ေတာ္ကို ကြၽႏ္ုပ္တို႔ စုေပါင္း၍ ရြတ္ဆိုၾကပါကုန္ စို႔။

၃။ ဝိပႆိႆစ နမတၳဳ၊ စကၡဳမႏၲႆ သိရီမေတာ။ သိခိႆပိ စ နမတၳဳ၊ သဗၺဘူတာႏုကမၸိေနာ။

၃။ စကၡဳငါးပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဘုန္းက်က္သေရႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူေသာ ဝိပႆီျမတ္စြာဘုရားအား အကြၽႏ္ုပ္၏ ဦးညြတ္ရွိခိုးျခင္း ျဖစ္ပါေစ၊ သတၱဝါ အားလံုးအေပၚ ၾကင္နာသနားမႈျဖင အစဥ္သနား ေစာင့္ေရွာက္ေတာ ္မူေသာ သိခီ ျမတ္စြာဘုရားအားလည္း အကြၽႏ္ုပ္၏ ဦးညြတ္ရွိခိုးမႈျဖစ္ပါေစ။

၄။ ေဝႆဘုႆ စ နမတၳဳ၊ ႏွာတကႆ တပႆိေနာ။ နမတၳဳ ကကုသႏၶႆ၊ မာရေသနာပမဒၵိေနာ ။

၄။ မေကာင္းမႈ အညစ္အေၾကးကို ေဆးေၾကာသန္႔စင္ၿပီး ျဖစ္ေသာ၊ ၿခဳိးျခံေသာအက်င့္ကိုလည္း က်င့္ေတာ္မူေသာ ေဝႆဘူျမတ္စြာဘုရားအား လည္း အကြၽႏ္ုပ္ရွိခိုးပါ၏၊ မာရ္စစ္သည္အေပါင ္းကို ႏွိမ္နင္းေအာင္ျ မင္ေတာ္မူ ေသာ ကကုသန္ျမတ္စြာဘုရားအားလည္း အကြၽႏ္ုပ္ ရွိခိုးပါ၏။

၅။ ေကာဏာဂမနႆ နမတၳဳ၊ ျဗဟၼဏႆ ဝုသီမေတာ။ ကႆပႆ စ နမတၳဳ၊ ဝိပၸမုတၱႆ သဗၺဓိ။

၅။ မေကာင္းမႈဟူသမွ် အပျပဳၿပီးေသာ ငါးပါးေသာဝသီေဘာ္ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူ ေသာ ေကာဏာဂံု ျမတ္စြာဘုရားအားလည္း အကြၽႏ္ုပ္ ရွိခိုးပါ၏၊ ခပ္သိမ္းေသာ ကိေလသာတို႔မွ လြတ္ကင္းေတာ္မူၿပီးေသာ ကႆပျမတ္စြာဘုရားအားလည္း အကြၽႏ္ုပ္ ရွိခိုးပါ၏။

၆။ အဂႌရသႆနမတၳဳ၊ သက်ပုတၱႆ သိရီမေတာ။ ေယာ ဣမံ ဓမၼံ ေဒေသသိ၊ သဗၺဒုကၡာပႏူဒနံ။

၆။ ေဂါတမဘုရားရွင္သ ည္ လူတို႔၏ ဆင္းရဲဒုကၡဟူသမွ်ကို ပယ္ေျဖာက္ႏိုင္စြမ္း ရွိေသာ တရားေတာ္ျမတ္ကို ေဟာၾကားေတာ္မူေပ၏၊ ကိုယ္ေတာ္မွလည္း အေရာင္အဝါ ကြန္႔ျမဴးျဖာယွက ္ ထြက္ေတာ္မူ၏၊ ဘုန္းက်က္သေရႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေတာ္မူေပ၏၊ သက်သာကီဝင္မင္းသားလည္း ျဖစ္ေတာ္မူ၏၊ ထိုေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားအား အကြၽႏ္ုပ္၏ ဦးညြတ္ရွိခိုးျခင္းသည္ ျဖစ္ပါေစသတည္း။

၇။ ေယ စာပိ နိဗၺဳတာ ေလာေက၊ ယထာဘူတံ ဝိပႆိသံု။ ေတ ဇနာ အပိသုဏာထ၊ မဟႏၲာ ဝီတသာရဒါ။

၇။ ေလာက၌ ၿငိမ္းေအးကုန္ၿပ ီးေသာ ဘုရားရွင္ အဆူဆူတို႔သည္ ယထာ ဘူတက်က် သိကုန္၏၊ ေခ်ာပစ္ကုန္းတိုက္ေသာ စကားမ်ဳိးကို မည္သည့္အခါမွ် ဆိုမိန္႔ေတာ္မမူ၊ ႀကီးလည္း ႀကီးျမတ္ကုန္၏၊ ေၾကာက္ရြံ႔ျခင္းလည္း ကင္းကုန္၏။

၈။ ဟိတံ ေဒဝမႏုႆာနံ၊ ယံ နမႆႏၲိ ေဂါတမံ။ ဝိဇၨာစရဏသမၸႏၷံ၊ မဟႏၲံ ဝီတသာရဒံ။

၈။ ဝိဇၨာသံုးပါး၊ ဝိဇၨာရွစ္ပါး၊ စရဏတစ္ဆယ့္ငါးပါ းတို႔ႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္မူ၍ ျမတ္လွစြာေသာ ရဲရင့္ျခင္းအတိရ ွိေတာ္မူေသာ နတ္လူတို႔၏ အစီးအပြားကို ေဆာင္ေတာ္မူတတ္ေသာ ေဂါတမႏြယ္ဖြား ရွင္ေတာ္ျမတ္ဘုရားကို ရွိခိုးဦးညြတ္ ၾကပါ ကုန္၏။

၉။ ဧေတ စေည စ သမၺဳဒၶါ၊ အေနကသတေကာဋိေယာ။ သေဗၺ ဗုဒၶါ သမသမာ၊ သေဗၺ ဗုဒၶါ မဟိဒၶိကာ။

၉။ ဝိပႆီ၊ သိခီ၊ ေဝႆဘူ၊ ကကုသန္၊ ေကာဏာဂံု၊ ကႆပ၊ ေဂါတမဟူေသာ ဘုရားခုႏွစ္ဆူတို႔ႏွင့္တကြ အကုေဋမက မ်ားလွစြာေသာ ဘုရားရွင္အားလံုးတို႔ သည္ ပေစၥကဗုဒၶါ ရဟႏၲာမ်ားႏွင့္ တူေတာ္မမူကုန္၊ ဆိုခဲ့ပါ သဗၺညဳဘုရားရွင္ခ ်င္း သာ တူေတာ္မူၾကကုန္၏၊ ဘုရားရွင္ အားလံုးပင္ တန္ခိုးဣဒၶိ လြန္စြာႀကီးမား ၾကကုန္၏။

၁ဝ။ သေဗၺ ဒသဗလူေပတာ၊ ေဝသာရေဇၨဟု' ပါဂတာ။ သေဗၺ ေတ ပဋိဇာနႏၲိ၊ အာသဘံ ဌာန မုတၱမံ။

၁ဝ။ ခပ္သိမ္းကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔သည အားေတာ္ဆယ္ပါးႏွင့္ ျပည့္စံုေတာ္ မူၾက၏၊ ရဲရင့္ေသာ ေဝသာရဇၨဉာဏ္ႏွင့ ္ ျပည့္စံုေတာ္မူၾ က၏၊ ျမတ္ေသာ ေယာက်္ား ျဖစ္ေတာ္မူ၍ သဗၺညဳတဉာဏ္ကို ရရွိေၾကာင္းဝန္ခံၾကကုန္၏။

၁၁။ သီဟနာဒံ နဒေႏၲ' ေတ၊ ပရိသာသု ဝိသာရဒါ။ ျဗဟၼစကၠံ ပဝေတၱႏၲိ၊ ေလာေက အပၸဋိဝတၱိယံ။

၁၁။ ဘုရားရွင္တို႔မည္သည္ ပရိသတ္ဗိုလ္ပံုအ လယ္၌ လြန္စြာရဲရင့္ေတာ္မူၾက၏။ ေကသရာဇာျခေသၤ့မင္းကဲ့သို႔ ရဲရဲ ရင့္ရင့္စကားဆိုၾက၏၊ မည္သူတစ္ဦး တစ္ေယာက္မွ် မလည္မပတ္ေစႏိုင္ေသာ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကိုလည္း လည္ပတ္ ေစကုန္၏။

၁၂။ ဥေပတာ ဗုဒၶဓေမၼဟိ၊ အ႒ာရသဟိ နာယကာ။ ဗာတၱႎသလကၡဏူေပတာ၊ သီတာႏုဗ်ဥၨနာဓရာ။

၁၂။ ဘုရားရွင္တို႔သည္ လူသံုးပါးတို႔၏ ခရီးလမ္းညႊန္ ျဖစ္ၾက၏။ ဘုရား၏ ေက်းဇူးတရား ဆယ့္ရွစ္ပါးႏွင့ ္ ျပည့္စံုၾကကုန္၏ ။ သံုးဆယ့္ႏွစ္ပါးေသာ ေယာက်္ားျမတ္တို႔၏ လကၡဏာေတာ္ႀကီးတို႔ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေတာ္မူၾ က၏။ လကၡဏာေတာ္ငယ္ရွစ္ဆယ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေတာ္မူၾက၏။

၁၃။ ဗ်ာမပၸဘာယ သုပၸဘာ၊ သေဗၺ ေတ မုနိကုဥၨရာ။ ဗုဒၶါ သဗၺညဳေနာ ဧေတ၊ သေဗၺ ခီဏာသဝါ ဇိနာ။

၁၃။ ဘုရားရွင္ဟူသမွ် ကိုယ္ေတာ္အလံုးမ တလံမွ်ေလာက္ ေရာင္ျခည္ေတာ္ အျမဲထြက္လ်က္ရွိ၏၊ ရဟန္းဟူသမွ်တို႔ထက္ ႀကီးျမတ္၏၊ ခပ္သိမ္းေသာ တရားကိုလည္းသိ၏၊ ကိေလသာ အာသေဝါလည္း ကင္း၏၊ မာရ္ငါးပါးကိုလည္း ေအာင္ၿပီးျဖစ္၏။

၁၄။ မဟာပဘာ မဟာေတဇာ၊ မဟာပညာ မဟဗၺလာ။ မဟာကာ႐ုဏိကာ ဓီရာ၊ သေဗၺသာနံ သုခါဝဟာ။

၁၄။ ဘုရားရွင္တို႔သည္ မ်ားျမတ္ေသာ ေရာင္ျခည္ေတာ္၊ ႀကီးေသာတန္ခိုး၊ ထြတ္ျမတ္ေသာပညာ၊ စြမ္းသန္ေသာခြန္ အား၊ အတိုင္းမသိေသာက႐ုဏာ၊ စြဲျမဲေသာလံု႔လတ ိ႔ကို ပိုင္ေတာ္မူၾက၏၊ သတၱဝါအမ်ား၏ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္ းသာကို လည္း ေဆာင္ေတာ္မူတတ္ၾကကုန္၏။

၁၅။ ဒီပါ နာထာ ပတိ႒ာ စ၊ တာဏာ ေလဏာ စ ပါဏိနံ။ ဂတီ ဗႏၲဴ မေဟႆာသာ၊ သရဏာ စ ဟိေတသိေနာ။

၁၅။ ဘုရားရွင္တို႔သည္ သတၱဝါအေပါင္းတို႔၏ မွီခိုရာကြၽန္းလည္းျဖစ္ ၏၊ ကိုးကြယ္ရာလည္းျ ဖစ္၏၊ တည္ရာလည္းျဖစ္၏၊ ေစာင့္ေရွာက္ရာလ ည္း ျဖစ္၏၊ ေဘးအႏၲရာယ္မွ ပုန္းကြယ္ရာလည္း ျဖစ္၏၊ လားေရာက္ရာလည္း ျဖစ္၏၊ ေဆြမ်ဳိးသဖြယ္လည္း ျဖစ္၏၊ ေအာက္ေမ့ရာလည္း ျဖစ္၏၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင ္တို႔ သည္ ျမတ္ေသာမွီရာလည္း မည္ေပ၏၊ သတၱဝါတို႔၏ အစီးအပြါးကိုလည္း ရွာၾကံေလ့ရွိၾကကုန္၏။

၁၆။ သေဒဝကႆ ေလာကႆ၊ သေဗၺ ဧေတ ပရာယဏာ။ ေတသာ'ဟံ သိရသာ ပါေဒ၊ ဝႏၵာမိ ပုရိသုတၱေမ။

၁၆။ ထိုဘုရားရွင္တိုင္းသည္ နတ္တို႔၏လဲေလ်ာင္းရာ၊ လူတို႔၏မွီခိုရာ ျဖစ္ၾက ကုန္၏၊ အကြၽႏ္ုပ္သည္ ေယာက်္ားဟူ သမွ်တို႔ထက္ သာလြန္ျမင့္ျမတ္ေတာ္မူ ေသာ ထိုဘုရားရွင္တို႔၏ ေျခေတာ္တို႔ကို ဦးႏွိမ္႐ိုက်ဳိး ရွိခိုးပါ၏။

၁၇။ ဝစသာ မနသာ ေစဝ၊ ဝႏၵာေမ'ေတ တထာဂေတ။ သယေန အာသေန ဌာေန၊ ဂမေန စာပိ သဗၺဒါ။

၁၇။ အကြၽႏ္ုပ္သည္ အိပ္ေနေသာအခါ၌ ျဖစ္ေစ၊ ထိုင္ေန ေသာအခါ၌ ျဖစ္ေစ၊ ရပ္ေနေသာအခါ၌ ျဖစ္ေစ၊ လမ္းသြားေနေသာအခါ၌ ျဖစ္ေစ၊ မည္သည့္အခါ၌ မဆို ထိုဘုရားရွင္တို႔အား ႏႈတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္လည္းေကာင္း အျမဲမျပတ္ ရွိခိုးပါ၏။

၁၈။ သဒါ သုေခန ရကၡႏၲဳ၊ ဗုဒၶါ သႏၲိကရာ တုဝံ။ ေတဟိ တြံ ရကၡိေတာ သေႏၲာ၊ မုေတၱာ သဗၺဘေယဟိ စ။

၁၈။ ကိေလသာအပူအေပါင္းကို ျငိမ္းေအးေအာင္ ျပဳေတာ္ မူတတ္ၾကကုန္ေသာ ဘုရားရွင္တို႔သည္ သင့္ကို ခ်မ္းသာေအာင္ မျပတ္ေစာင့္ေရွာ က္ပါေစသတည္း။ ဘုရားရွင္တို႔၏ အေစာင့္အေရွာက္က ခံယူရေသာ သင္သည္ ၿငိမ္သက္ ခ်မ္းေျမ့ပါေစ၊ ေဘးအႏၲရာယ္ခပ္သိမ္းမွ ကင္းလြတ္ပါေစ။

၁၉။ သဗၺ ေရာဂါ ဝိနီမုေတၱာ၊ သဗၺသႏၲာပဝဇၨိေတာ။ သဗၺေဝရ' မတိကၠေႏၲာ၊ နိဗၺဳေတာ စ တုဝံ ဘဝ။

၁၉။ သင္သည္ အနာမရွိ ပကတိက်န္းမာသူ၊ ပူပန္ျခင္း ကင္းသူ၊ ရန္သူဟူသမွ် ကို လြန္ေျမာက္ႏိုင္သူ၊ ၿငိမ္းေအး ခ်မ္းေျမ့သူ ျဖစ္ပါေစသတည္း။

၂ဝ။ ေတသံ သေစၥန သီေလန၊ ခႏၲီေမတၱာဗေလန စ။ ေတပိ အေမွ' ႏုရကၡႏၲဳ၊ အေရာေဂန သုေခန စ။

၂ဝ။ ထိုဘုရားရွင္တို႔သည္ သီလ, သစၥာ, ခႏၲီ, ေမတၱာတို႔၏ စြမ္းပကားျဖင့္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို အနာမရွိ ပကတိခ်မ္းသာေအာင္ အစဥ္သနား ေစာင့္ေရွာက္ၾကပ ါ ေစကုန္သတည္း။

၂၁။ ပုရတၳိမသၼႎ ဒိသာဘာေဂ၊ သႏၲိ ဘူတာ မဟိဒၶိကာ။ ေတပိ အေမွ' ႏုရကၡႏၲဳ၊ အေရာေဂန သုေခန စ။

၂၂။ ဒကၡိဏသၼႎ ဒိသာဘာေဂ၊ သႏၲိ ေဒဝါ မဟိဒၶိကာ။ ေတပိ အေမွ' ႏုရကၡႏၲဳ၊ အေရာေဂန သုေခန စ။

၂၃။ ပစၧိမသၼႎ ဒိသာဘာေဂ၊ သႏၲိ နာဂါ မဟိဒၶိကာ။ ေတပိ အေမွ' ႏုရကၡႏၲဳ၊ အေရာေဂန သုေခန စ။

၂၄။ ဥတၱရသၼႎ ဒိသာဘာေဂ၊ သႏၲိ ယကၡာ မဟိဒၶိကာ။ ေတပိ အေမွ' ႏုရကၡႏၲဳ၊ အေရာေဂန သုေခန စ။

၂၁၊ ၂၂၊ ၂၃၊ ၂၄။ အေရ့ွမ်က္ႏွာ အရပ္၌ တန္ခိုးႀကီးေသာ ဂႏၶဗၺနတ္တို႔ ရွိၾကကုန္၏၊ ေတာင္ဘက္အရပ္မ်က္ႏွာ၌ တန္ခိုးႀကီးေသာ ကုမၻဏ္နတ္တို႔ ရွိၾကကုန္၏၊ အေနာက္ အရပ္မ်က္ႏွာ၌ တန္ခိုးႀကီးေသာ နဂါးတို႔ ရွိၾကကုန္၏၊ ေျမာက္ဘက္အရပ္မ်က္ႏွာ၌ တန္ခိုးႀကီးေသာ ဘီလူးတို႔ ရွိၾကကုန္၏၊ ထိုနတ္, နဂါး, ဘီလူးတို႔သည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို အနာမရွိ ပကတိခ်မ္းသာေအာင္ အစဥ္တစိုက္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကပ ါေစကုန္သတည္း။

၂၅။ ပုရတၳိေမန ဓတရေ႒ာ၊ ဒကၡိေဏန ဝိ႐ူဠွေကာ။ ပစၧိေမန ဝိ႐ူပေကၡာ၊ ကုေဝေရာ ဥတၱရံ ဒိသံ။

၂၅။ အေရ့ွအရပ္မ်က္ႏွ ာ၌ ဂႏၶဗၺနတ္တို႔ကို အစိုးရေသာ ဓတရ႒နတ္မင္း၊ ေတာင္အရပ္မ်က္ႏွ ာ၌ ကုမၻဏ္တို႔ကို အစိုးရေသာ ဝိ႐ူဠွကနတ္မင္း၊ အေနာက္အရပ္မ်က္ႏွာ၌ နဂါးတို႔ကို အစိုးရေသာ ဝိ႐ူပကၡနတ္မင္း၊ ေျမာက္အရပ္ မ်က္ႏွာ၌ ဘီလူးတို႔ကို အစိုးရေသာ ကုေဝရနတ္မင္း။

၂၆။ စတၱာေရာ ေတ မဟာရာဇာ၊ ေလာကပါလာ ယသႆိေနာ။ ေတပိ အေမွ' ႏုရကၡႏၲဳ၊ အေရာေဂန သုေခန စ။

၂၆။ ထိုနတ္မင္းႀကီးေလးေယာက္တို႔သည္ လူတို႔ကို ေစာင့္ေရွာက္တတ္ၾက ကုန္၏၊ အေႁခြအရံလည္း မ်ားကုန္၏၊ ထိုနတ္မင္းႀကီးတ ိ႔သည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကိုအနာမရွိ ပကတိ ခ်မ္းသာေအာင္ အစဥ္မျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကပ ါေစကုန္ သတည္း။

၂၇။ အာကာသ႒ာ စ ဘူမ႒ာ၊ ေဒဝါ နာဂါ မဟိဒၶိကာ။ ေတပိ အေမွ' ႏုရကၡႏၲဳ၊ အေရာေဂန သုေခန စ။

၂၇။ ေကာင္းကင္၌တည္ေသာ နတ္မ်ား၊ ေျမ၌တည္ေသာ နတ္မ်ား၊ နဂါးမ်ား သည္ တန္ခိုးအလြန္ႀကီးၾကသည္၊ ထိုတန္ခိုးႀကီးန တ္နဂါးတို႔သည္ ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို အနာမရွိပကတိခ်မ္းသာေအာင္ အစဥ္မျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ၾကေ စကုန္သတည္း။

၂၈။ ဣဒၶိမေႏၲာ စ ေယ ေဒဝါ၊ ဝသႏၲာ ဣဓ သာသေန။ ေတပိ အေမွ' ႏုရကၡႏၲဳ၊ အေရာေဂန သုေခန စ။

၂၈။ တန္ခိုးႀကီးေသာ နတ္တို႔သည္ ဤဘုရားသာသနာ၌ ေနၾကကုန္၏၊ ထိုသာသနာနတ္တို႔သည္လည္း ကြၽႏ္ုပ္တို႔ကို အနာမရွိ ပကတိခ်မ္းသာေအာင္ အစဥ္မျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ ၾကပါေစကုန္သတည္း။

၂၉။ သဗၺီတိေယာ ဝိဝဇၨႏၲဳ၊ ေသာေကာ ေရာေဂါ ဝိနႆတု။ မာ ေတ ဘဝႏ႖'ႏၲရာယာ၊ သုခီ ဒီဃာယုေကာ ဘဝ။

၂၉။ ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ကင္းေစကုန္သတည္း ၊ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ကင္းေစကုန္ သတည္း၊ အနာေရာဂါဟူသမွ် ေပ်ာက္ေစကုန္သတည ္း၊ သင့္အား အႏၲရာယ္ တစ္စံုတစ္ရာ မျဖစ္ေစသတည္း၊ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာႏ ွင့္ အသက္ရွည္စြာ ေနရပါေစ သတည္း။

၃ဝ။ အဘိဝါဒနသီလိႆ၊ နိစၥံ ဝုၯာပစာယိေနာ။ စတၱာေရာ ဓမၼာ ဝၯႏၲိ၊ အာယု ဝေဏၰာ သုခံ ဗလံ။

အာဋာနာဋိယသုတၱံ နိ႒ိတံ။

၃ဝ။ ရတနာျမတ္သံုးပါးအား ႐ိုေသစြာ ရွိခိုးဆည္းကပ္ေလ့ ရွိေသာသူ၊ သီလ ရွိသူ, သမာဓိရွိသူ, ပညာရွိသူတို႔ကို အျမဲမျပတ္ ႐ိုေသေလးစားတတ္သူသည္ အသက္ရွည္၏၊ အဆင္းလွ၏၊ ခ်မ္းသာႀကီးပြား၏၊ ခြန္အားဗလ တိုးတက္ ေလ၏၊ အသက္ရွည္ျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊ ခ်မ္းသာႀကီးျခင္ း၊ ခြန္အားႀကီးျခင္ း ဟူေသာတရားတို႔သည ထိုပုဂၢိဳလ္အဖို႔ ထာဝစဥ္ တိုးတက္လ်က္သာ ေနၾကကုန္ သတည္း။

အာဋာနာဋိယသုတ္ေတာ္ ျမန္မာျပန္ၿပီး၏ ။

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT