Sunday, December 29, 2013

ျပံဳးေသ မဲ့ေသ ေသနည္း (ေက်းဇူးေတာ္ရွင္အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး)

ျပံဳးေသ မဲ့ေသ ေသနည္း

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္အဂၢမဟာပ႑ိတ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး

အမရပူရၿမိဳ ႔မဂၤလာတိုက္၌ေဟာၾကားေတာ္မူေသ ာ ျပံဳးေသ မဲ့ေသ ေသနည္း အလုပ္ေပးတရားေတာ္ (၂၇-၁၁-၆၀)

ဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးကိုတဲ့ဇာဏုေသာ နိပုဏၰားဆိုတာက ေမးတယ္၊ ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ ျမတ္ႀကီးကို ဇာဏုေသာနိ ပုဏၰားကေမးတယ္။

အရွင္ဘုရားတဲ့ တပည့္ေတာ္ေတြ႔ရတဲ့ပုဂၢိဳလ္အေပါင္း မွာျဖင့္ တပည့္ေတာ္ဥာဏ္ထဲမွာခ်ိန္ဆလို႔ရတဲ့သေဘာေတြ ေျပာရ လို႔ရွိရင္ ေသရမွာကိုမေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ မလန္႔တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေတာ့ျဖင့္မရွိဘူးလို႔ တပည့္ေတာ္အယူရွိ ပါတယ္ဘုရားလို႔ ေလွ်ာက္တယ္ (မွန္လွပါဘုရား)။

ဇာဏုေသာနိ ပုဏၰားကေလွ်ာက္တယ္ ...... (မွန္လွပါဘုရား) တပည့္ေတာ္အထင္ တပည့္ေတာ္အျမင္အတိုင္း ေျပာရလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ေသရမွာကိုမေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိ ဳလ္၊ မလန္႔တဲ့ပုဂၢိဳလ ္ဆိုတာ လံုး၀မရွိ ဘူးလို႔ တပည့္ေတာ္အယူရွိ ပါတယ္လို႔ ဘုရားကို ေလွ်ာက္တယ္။

အဲဒီေတာ့ဘုရားသခင္ကိုယ္ေ တာ္ျမတ္ႀကီးက ပုဏၰားတဲ့၊ ဇာဏု ေသာနိပုဏၰား..ဒီလိုတစ္ ထစ္ခ်ယူမထားနဲ႔ကြ၊ ေသရမွာေၾကာက္ တဲ့ပုဂၢိဳလ္လဲရွိတာပဲတဲ့၊ မေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္လဲ ရွိတာပဲလို႔ ႏွစ္မ်ဳိးမွတ္ ရမယ္(မွန္လွပါဘုရား)။

ေသရမွာေၾကာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က တစ္မ်ဳိး၊ ေသရမွာမေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က ..(တစ္မ်ဳိးပါဘုရား) ဘယ္ႏွစ္မ်ဳိးပါလိမ့္ .(ႏွစ္မ်ဳိးပါဘုရ ား)။

ႏွစ္မ်ဳိးရွိတယ္လို႔ ဘုန္းႀကီးတို႔ ဒကာဒကာမေတြ မွတ္ထားၾကစမ္းပါ။ ဒီတရားဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀက ီးကို ဒီပုဏၰားက ေလွ်ာက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္အေမးအေျဖ ထြက္ရပါတယ္ဆိုတာ ဒကာဒကာမေတြ သိၿပီးသားအတိုင္းအားလံုးနဲ႔ဆက္ဆံလို႔ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္မွတ္ပါေတာ့ ..(မွန္လွပါဘုရား)။

အားလံုးနဲ႔ဆက္ဆံလို႔ ဆိုတဲ့ဥစၥာဒကာဒကာမေတြ ပဋိသေႏၶေနတဲ့ ေန႔ကစၿပီးသကာလ က်ဳပ္တို႔ ေျပးလႊားၿပီးသကာလ လာၾကတာသည္၊ ဘယ္ၿမိဳ ႔ဘယ္ဌာနေရာက္တယ္ဆိုတာကေတာ့ျဖင့္ အေျပာပဲလို႔ မွတ္ ရမယ္(မွန္လွပါဘုရား)။

ေသရာဌာနကိုေျပးလာတာကျဖင့္ ေသခ်ာတယ္ . (ေသခ်ာပါတယ္ ဘုရား)။

ဟိုၿမိဳ ႔ေရာက္လဲ ေသခါနီးတာပဲ (မွန္လွပါဘုရား) ဟိုၿမိဳ ႔ကလဲ ဒီၿမိဳ ႔ ဆက္ေျပးျပန္ေတာ့ေရာ(ေသခါနီးတာပါဘုရ ား)။

ဒါျဖင့္ သုသာန္အေရာက္ ေျပးေနတဲ့လမ္းပဲ မဆိုႏိုင္ၾကဘူးလား (ဆိုႏိုင္ပါတယ္ဘုရား)။

အဲဒီေတာ့သုသာန္အေရာက္ ေျပးေနတဲ့လမ္းပဲ လို႔ ဒကာဒကာမေတြ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေနေတာ့ ယုတ္စြအဆံုးေျပာၾကပါစို႔၊ တရားနာေနတာ ေတာင္မွသုသာန္သြားရင္း တရားနာေနတာလို႔ ဆရာဘုန္းႀကီးက ဆံုးမတယ္..(မွန္လွပါဘုရား)။

ဘုရားက ဆံုးမတယ္ (မွန္လွပါဘုရား)။

ထိုင္,စ ထက္ အခု သုသာန္နဲ႔ နီးတယ္ဆိုတာက မေသခ်ာဘူးလား.. (ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား) ထိုင္, စ ထက္ေသခါနီးတယ္ ဆိုတာကေရာ (ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား)။

ဒါျဖင့္ဦးလွဘူးတို႔၊ ဒကာၾကြယ္တို႔၊ ဒကာသိုက္တို႔၊ က်ဳပ္တို႔သည္ကား ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ထိုင္ေနလဲ ဒီေနရာဌာနကိုေတာ ့ အေရာက္သြားတာပဲ (သြားတာပါပဲဘုရား) ထိုင္ရင္းသြားတယ္။

အိပ္ေနျပန္ေတာ့ (အိပ္ရင္းသြားပါ တယ္ဘုရား)။

စားေနျပန္ေတာ့(စားရင္းသြားပါတ ယ္ဘုရား)။

ေျပာေနျပန္ေတာ့ (ေျပာရင္းသြားပါတယ္ဘုရား)။

ေၾသာ္..ဒါျဖင့္ ဒကာဒကာမတို႔ ဒီ့ျပင္ဟာေတြကျဖ င့္ လြဲတယ္၊ ေခ်ာ္တယ္ ရွိေသးတယ္ေနာ္(မွန္လွပါဘုရား) တို႔ သုသာန္သြားတဲ့ အလုပ္ကေတာ့ လြဲတယ္၊ ေခ်ာ္တယ္လို႔ မရွိေတာ့ပါဘူး . (မရွိပါဘူးဘုရား)နီးကပ္ နီးကပ္ သြားတာေသခ်ာေတာ့တာပဲ .(ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား) မဆိုႏိုင္ဘူးလား ..(ဆိုႏိုင္ပါတယ္ဘုရား)။

အဲဒါေတြ ေသေသခ်ာခ်ာဒကာဒကာမေတြက ဉာဏ္နဲ႔ စဥ္းစားလိုက္ေတာ့မွ ေၾသာ္ တို႔သည္ကားလို႔ဆိုရင္တစ္ဘ၀လဲ ဒီလမ္းပဲ ေျပးရျပန္တာပဲ၊ ေနာက္ ဘ၀ ရျပန္ေတာ့ေရာ..(ဒီလမ္းပဲေျပးရတ ာပါဘုရား) အင္းေနာက္အနာဂတ္ တတိယဘ၀ ေရာက္ျပန္ေတာ့ေရ ာ. (ဒီလမ္းေျပးရတာပါဘုရား)။

ဒါျဖင့္ ဒီလမ္းေျပးတဲ့အလုပ္ဟာျဖင့္ က်ဳပ္တို႔သည္ ၀ဋ္သမားမုိ႔ေျပးရတဲ့ အလုပ္ပဲလို႔ မွတ္ေပေတာ့ (မွန္လွပါဘုရား)။

၀ဋ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မို႔ ဒီလမ္းခ်ည္းေျပး ရတာ. (ေျပးရပါတယ္ဘုရား) ၀ဋ္ကၽြတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖင့္ဒီလမ္းမေျပးပါဘူ း.(မေျပးပါဘုရား)။

အဲဒါေၾကာင့္ ဒကာဒကာမတို႔အားလ ံုးက ညည္းေနၾကတာက အိုၿပီ၊ ေသရခ်ည္ ေသးရဲ ႔ ..(မွန္လွပါ)ေတာ္ေတာ္ၾကာ ေနာက္ဘ၀က်ေတာ့အိုျပန္ၿပီ၊ ေသရခ်ည္ ေသးရဲ႔. (မွန္လွပါ)။

ဒါသာညည္းလံုးေတြ ထုတ္ေနၾကတာပဲ ဒကာဒကာမတို႔၊ လမ္းခြဲကိုမရွာဘူး .(မရွာပါဘုရား) မရွာတာကလဲဦးလွဘူးတို႔၊ ဒကာၾကြယ္တို႔က စဥ္းစားရမယ္၊ ေၾသာ္.မသိတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရွာဖို႔အေရးဟာ အေတာ္ကြာေ၀းတာပါလားဆိုတာေပၚ လာတယ္၊ မေပၚလာဘူးလား (ေပၚလာပါတယ္ဘုရား)။

ကိုင္း..ဒါျဖင့္ ဒကာဒကာမတို႔ ေသရမွာေၾကာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ခ်ည္းလို႔ဇာဏု ေသာနိ ပုဏၰားက ေျပာေတာ့ ဘုရားသခင္ကိုယ္ေ တာ္ျမတ္ႀကီးက ေၾကာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကတစ္မ်ဳိးမေၾကာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကတစ္မ်ဳိး ရွိပါတယ္လို႔ေျပာတယ္ .(ေျပာပါတယ္ဘုရား)။

ဒါျဖင့္ ေသရြာသြားတဲ့လူခ်င္းတူေပမယ့္ လဲ ေၾကာက္သြား,သြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္ ..(မွန္လွပါ) မေၾကာက္ဘဲနဲ႔ရဲရဲတင္းတင္းသြာ းတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ (မွန္လွပါ) ႏွစ္မ်ဳိး ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ရွင္းသြားၿပီ (ရွင္းသြားပါၿပီ ဘုရား)။

ဒါျဖင့္ ဘုရားတဲ့၊ တပည့္ေတာ္ယူထားတ အယူကတစ္ယူတည္းျဖစ္ေနေတာ့ အရွင္ဘုရားကမေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိ ဳလ္၊ ေသရမွာ မေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ရွိေသး တယ္ဆိုတာရွင္းျပစမ္းပါဦး (မွန္လွပါ) မေမးသင့္ဘူးလား ..(ေမးသင့္ပါတယ္ဘုရား)။

ေအး ဒီတရားကိုစ,ၿပီးသကာလ ေဟာရတာ ဒကာဒကာမတို႔၊ က်ဳပ္တို႔ဆရာ ဘုန္းႀကီးနဲ႔တကြ ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက လမ္းခြဲလဲေတြ႔ေအာင္၊ ဒီဘ၀ ေသျပန္လို႔ရွိရင္လဲ မေၾကာက္ဘဲနဲ႔ ေသရင္ကိစၥၿပီးပံုကို ေဟာလိုေျပာ လိုလို႔ ဒီတရားကို အဂၤုတၱိဳရ္ပါ႒ိေတာ္က စ,လာတာ (မွန္လွပါဘုရား)။

ဒီ ဒကာဒကာမ ေတြမွာဘယ္အေျခအေန ေရာက္ေအာင္ စခန္းေပါက္ေအာင္ လုပ္ထားလို႔ရွိရင္ျဖင့္ မေၾကာက္ဘူးဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ဘက္ကိုေသခ်ာသက္ ေရာက္ေအာင္လို႔ ဦးလွဘူးရဲ`့ေျပ ာရတာ. (မွန္လွပါဘုရား)။

ဒါေၾကာင့္ဒကာဒကာမတို႔ယေန႔တရားကိုျဖင္ ့ေၾသာ္ . တို႔သည္ကားဆိုလို႔ ရွိရင္ျဖင့္ ဒီလမ္းေတာ့သြားေနတာပဲ၊ မေၾကာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္အျဖစ္နဲ႔သြားရ ေအာင္၊ တို႔သည္ကားဆိုရင္ဘယ္ဟာ လက္ကိုင္ထားမွသာလွ်င္ မေၾကာက္တဲ့အျဖစ္သို႔ ေရာက္မယ္၊ ေၾကာက္တဲ့အျဖစ္သို႔ေရာက္ရင္ျဖင့္ ဆိုးရြားပါလိမ့္မယ္ဆိုတာလဲ ေပၚလာပါလိမ့္မယ္ .. (ေပၚလာပါတယ္ဘုရား)။

အဲဒါေၾကာင့္ ဒကာဒကာမေတြဒီလမ္းလြတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖင့္ဒီတရားပြဲ ေဟာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကအစ နာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အဆံုး ဘယ္သူကမလြတ္ပါဘူး(မွန္လွပါဘုရား)။

လြတ္ပါ့မလား (မလြတ္ပါဘုရား) အဲဒီမလြတ္တာေတြ သိၿပီးသကာလေန ေတာ့ ေၾသာ္ .ေၾကာက္ေသ၊ မေၾကာက္ေသျဖင့္ ခြဲၾကဦးစို႔ .(မွန္လွပါဘုရား)။

ဒါျဖင့္ ေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ကတဲ့ ဒကာဒကာမတို႔ ဘယ္လိုရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ဳိးမွ ေၾကာက္ပါသတုန္းဆိုရင္ဘုရားက ေလးမ်ဳိး ထုတ္ျပတယ္ .. (မွန္လွပါဘုရား)။

ဘုရားသခင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးတဲ့ ပုဏၰားတဲ့ ေၾကာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က ေလးမ်ဳိး ရွိတယ္ကြ .(မွန္လွပါဘုရား) ေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က (ေလးမ်ဳိးရွိပါတယ္) မေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္က..(ေလးမ်ဳိးရွိပါတ ယ္)။

ေလးမ်ဳိးရွိတယ္လို႔ဆိုေတာ့ တို႔သည္ကားလို႔ ဆိုလို႔ရွိရင္ မေၾကာက္တဲ့ ေလးမ်ဳိး တဲ့ အပါယူမယ္ဟ,ဆိုတဲ့စိတ္ကိုေမြးထားၾကပါ . (မွန္လွပါဘုရား)။

မေၾကာက္တဲ့ ေလးမ်ဳိးထဲကို တို႔အပါအ၀င္ ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆိုတဲ့စိတ္ ကိုျဖင့္အားလံုးတရားနာလာၾကတဲ့ဒကာဒကာမေတြ အရယူမယ္ဆိုတာျဖင့္ ဒီေန႔စိတ္ႀကီးႀကီးက်ယ္က်ယ္ ခမ္းခမ္းနားနား ေမြးရမွာပဲ ..(မွန္လွပါဘုရား)။

မေမြးရင္ မျဖစ္ပါဘူးဒကာၾကြယ္ရ . (မွန္လွပါ) သြားရမယ့္လမ္းႀကီးေၾကာက္ ေနလို႔ရွိရင္ျဖင့္ဘယ္မွာသာလွ်င္ လားရာဂတိ ေကာင္းႏိုင္ပါ့မလဲ ..(မေကာင္းႏိုင္ပါဘုရား)။

မေၾကာက္ဘဲနဲ႔သြားတဲ့ပုဂၢိဳလ္သည္ ဂတိရွိ ရင္လဲဂတိေကာင္းပါလိမ္ ့မယ္ (မွန္လွပါ ဘုရား) ဂတိမရွိေတာ့လို႔ ရွိရင္လဲၿငိမ္းခ်မ္း ပါလိမ့္မယ္ .. (မွန္လွပါဘုရား) မဆိုႏိုင္ဘူး လား (ဆိုႏိုင္ပါတယ္ဘုရား)။

ေအး..ဒါေၾကာင့္ ေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေလးမ်ဳိးဒကာသိုက္ေရ .ေရွ႔ပိုင္းက ထုတ ္ျပမယ္ (မွန္လွပါဘုရား) ေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ ေလးမ်ဳိးဆိုတဲ့ ဥစၥာသည္ စတုကၠနိပါတ္အဂၤု တၱိဳရ္က ေလးမ်ဳိးပဲျပတယ္ ..(မွန္လွပါဘုရား)။

ဘယ္လိုပုဂၢိဳလ္ေၾကာက္တယ္ဆိုတာတစ္ နံပါတ္မွတ္ပါေတာ့ဒကာဒကာမတို႔။

၁။ ။သားသမီးႏွင့္ပစၥည္း အာ႐ံု ဒါေတြကို ခင္ တြယ္ၿပီး သကာလေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ေသခါနီး ျပင္းထန္တဲ့ ေ၀ဒနာေရာက္လာလို ႔ရွိရင္ျဖင့္ ေၾသာ္..(မွန္လွပါဘုရား)။ဒီရွာထားတဲ့ပစၥည္း ဤေမြးထားတဲ့သားသမီးေတြျဖင့္ အစြန္႔ႀကီး စြန္႔ၿပီး အခြဲႀကီးခြဲရေတာ့မွာပဲ ဆိုတဲ့စိတ္ဟာ ေပၚလာတယ္

ေပၚလာေတာ့ သူ႔စိတ္ထဲမွာေသခ်င္တဲ့စိတ္က ရွိရဲ႕လား (မရွိပါဘုရား) ေသရမွာမေၾကာက္ေပ ဘူးလား.(ေၾကာက္ပါတယ္ဘုရာုး)။

ေၾသာ္သူ႔ေၾကာက္စိတ္သည္ဘယ့္ႏွယ္ေၾကာင့္ ေပၚပါလိမ့္မတံုးတဲ့ လက္သည္ရွာေတာ့၊ သား သမီးနဲ႔ ပစၥည္းမစြန္႔ခ်င္တဲ့၊ သားသမီးနဲ႔ပစၥည္းကို မစြန္႔ခ်င္တဲ့ သေဘာေတြက သူ႔မွာမ်ားၿပီးသ ကာလ ေနတဲ့အတြက္ ေ၀ဒနာျပင္းထန္လာ ၿပီ ဆိုမွျဖင့္ ဒကာဒကာမတို႔ သူ႔စိတ္ထဲမွာေၾကာက္လာတာပဲ (မွန္လွပါဘုရား)။

ေၾကာက္လာတယ္ဆိုတဲ့ဥစၥာသည္ေဒါမနႆ ျဖစ္တယ္.(မွန္လွပါ) ေဒါမနႆျဖစ္ေတာ့ ဒကာ ဒကာမေတြဘုန္းႀကီးက ေဟာထားတယ္ေနာ္. ။

ေသခါနီးေရာက္လာေ တာ့ ေဒါသဆိုတာမလာေပ ဘူးလား.(လာပါတယ္ဘုရား)။

ဒါျဖင့္ ေဒါသတစ္နံပါတ္လာေတာ့ ဦးလွဘူးေရ ေသာက ေနာက္ကလိုက္လာတယ္၊ (လိုက္လာပါ တယ္ဘုရား) ေသာက လိုက္တဲ့အခါက်ေတ ာ့ ပရိ ေဒ၀ဆိုတာေတြ ျဖစ္ေပၚလာတယ္ ….(ေပၚလာပါ တယ္ဘုရား)။

အင္း.ကိုယ္၏ဆင္းရဲျခင ္း၊ စိတ္၏ဆင္းရဲျခင္းေတြ ေရာ..(ေပၚလာပါတယ္ဘုရား) ဒါေတြေပၚမလာဘူး လား(ေပၚလာပါတယ္ဘုရား)။

အင္းဒီပုဂၢိဳလ္ကဘယ့္ႏွယ့္ေၾကာင္ ့ေပၚလာပါလိမ့္ မလဲလို႔ ေမးလို႔ရွိရင္ျဖ င့္ မရဏမိၸ ဒုကၡသစၥာဆိုတဲ့ ဥစၥာသည္ အင္း..ဒါမသိလို႔ဘဲဗ်.(မွန္လွပါဘုရား) မသိလို႔ ခုနင္က သားသမီးနဲ႔ ပစၥည္းအာ႐ံုေတြဟ ာ အင္း ဒုကၡသစၥာေတြပဲ၊ ဒီဥစၥာေတြဟာဒုကၡအစစ္ ေတြပဲဆိုတာမသိလို႔ခင္ရွာသကိုးဗ်. (မွန္လွပါ)။

မသိလို႔ခင္တြယ္တဲ့အတြက္ ေ၀ဒနာက ျပင္းထန္ လာေတာ့အင္းဒါေတြအတြက္အင္း ဒုကၡျဖစ္လို႔ ေဒါမနႆေတြျဖစ္လိ ု႔ေသာကေတြျဖစ္လို႔ ပရိေဒ၀ ျဖစ္လို႔ဒီလိုမေနေပဘူးလား..(ေနပါတယ္ဘုရား) ဒီလိုေနၿပီးသကာလ ဒကာဒကာမေတြဒီပုဂၢိဳလ္ ဟာတဲ့ စုေတစိတ္က် သြားတယ္ဆိုၾကစို႔ . (မွန္လွပါဘုရား) စုေတစိတ္ဒီဘက္မက်ေပဘူး လား..(က်ပါတယ္ဘုရား)။

ဒီဘက္ ဒုကၡေဒါမနႆေသာကပရိေဒ၀ ဥပါယာ သေတြ မလာေပဘူးလား.(လာပါတယ္ဘုရား)။

စုေတစိတ္ က်သြားေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာသစၥာ အင္း..သားသမီးေတြနဲ႔ပစၥည္းေတြဟာဒုကၡ သစၥာေတြပါလား၊ အနိစၥ ဒုကၡ အနတၱေတြပါ လား၊ ဒုကၡသစၥာအစစ္ေတြပါလားလို႔သူ႔စိတ္ ထဲမွာသိလို႔ ေသာကပရိေဒ၀ ဒုကၡေဒါမနႆ လာတာလား၊ မသိလို႔ လာတာလား .(မသိလို႔လာတာပါဘုရား)။

မသိလို႔ လာေတာ့ ဒီေသာကပရိေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆေတြထဲမွာအ၀ိဇၨာကလာတယ္ ..(လာပါတယ္ဘုရား) မလာေပဘူးလား ..(လာပါတယ္ဘုရား)။

အ၀ိဇၨာကလာတဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္ျဖင့္ ဒကာ ဒကာမတို႔ စုေတၿပီးတဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္ျဖင့္ သူသည္ကားလို႔ဆိုရင္ဘာျဖစ္သတံုးဆိုလို႔ ရွိရင္ျဖင့္ ေသာကပရိေဒ၀ ဒုကၡေဒါမနႆ ေတြ ကလာတဲ့အခါက်ေတာ့ အ၀ိဇၨာကပါ တယ္၊ အ၀ိဇၨာပါေတာ့ သူ႔စိတ္ထဲမွာကာယ ကံ ၀စီကံေတြနဲ႔ ဟိုေျပာဒီမွာ၊ ဆိုတာေတြ ကမလာေပဘူးလား (လာပါတယ္ဘုရား)။

အဲဒါသည္ကာယကံ၊ ၀စီကံေတြက လာျပန္ ေတာ့ ဒီကံေတြကလဲ ယခုဘ၀ကံေတြ ျဖစ္ ေနတယ္..(မွန္လွပါ) ကံေတြျဖစ္ၿပီး သကာ လေနေတာ့စုေတစိတ္လဲက်ပါေရာ၊ ဒကာ ဒကာမတို႔ ဒီဘက္မွာ၊ အင္း .. သားသမီးနဲ႔ ပစၥည္းစြဲတဲ့ ၿပိတၱာပဋိသေႏၶမေနရေပဘူ း လား. (ေနရပါတယ္ဘုရား)။

အင္း.ၿပိတၱာပဋိသေႏၶေနရတာေသခါနီး မွာဒီပုဂၢိဳလ္သည္ေၾကာက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ ေနတယ္. (မွန္လွပါဘုရား)။

သားသမီးနဲ႔ပစၥည္းကို ခြဲရမွာသူတို႔နဲ႔ ကြဲရ မွာသူတို႔နဲ႔ေနာက္ဆံုးပိတ္အျဖစ္ၾကံဳရမွာ၊ ဒါေတြကိုေၾကာက္ၿပီးသကာလ လာတဲ့ အတြက္တဲ့ ဒကာဒကာမတို႔ စုေတစိတ္ က်ၿပီး ၿပိတၱာဘက္ကူးသြားတယ္ (မွန္လွပါ)။

ဒါျဖင့္ ေၾကာက္ေသေသတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဘယ္ဘက္ ကူးသြားသလဲ (ၿပိတၱာဘက္ကူးသြားပါတယ္ ဘုရား) ၿပိတၱာဘက္ကူးသြားေတာ့ ၿပိတၱာဇာတိ ဆိုတာ မလာေပဘူးလား.(လာပါတယ္ဘုရား)။

စုေတၿပီးေတာ့ ပဋိသေႏၶဆိုတာလာရေတာ့မယ္ ..(လာရမွာပါဘုရား) မလာေပဘူးလား (လာပါတယ္ဘုရား) အင္း.သူ႔ေၾကာက္လံုး ဘာေၾကာင့္ လာပါလိမ့္မတံုးဆိုတာ ေမးခြန္း သာ ထုတ္ၾကပါေတာ့။

သားသမီးနဲ႔ပစၥည္းေပၚမွာမစြန္႔ႏိုင္လို႔ ၊ ေ၀ဒနာ ကလဲ ျပင္းထန္လာတယ္၊ သားသမီးနဲ႔ ပစၥည္းလဲ မစြန္႔ႏိုင္ျဖစ္လာတယ္၊ အဲဒီေတာ့ ေသရမွာ ေၾကာက္လာတယ္ (ေၾကာက္ပါတယ္)။

ေၾကာက္ေတာ့ ေသာကပရိေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမန ႆေတြက လာေရာ၊ လာတဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္ ကာယကံ၀စီကံမွားေတြနဲ႔ မေနရေပဘူးလား .(ေနရပါတယ္) ေနေတာ့ ကမၼဘ၀ ပစၥယာ ၿပိတၱာဇာတိ မလာေပဘူးလား.(လာပါတယ္ ဘုရား) သေဘာက်ပလား ..(က်ပါတယ္ဘုရား) အင္းေၾကာက္ေသတယ္ ဆိုးပါလား .(ဆိုးပါတယ္ဘုရား)ရွင္းပလား (ရွင္းပါတယ္ဘုရား)။

ေၾကာက္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဆိုတာဒကာဒကာမတို႔ သားသမီးနဲ႔ပစၥည္းအာ႐ံုေတြနဲ႔ခြဲရေတာ့မယ္၊ ေ၀ဒနာက ျပင္းထန္လာတယ္ဆိုေတာ့ ေၾကာက္ရွာတာပဲ .(ေၾကာက္ပါတယ္ဘုရား)။

ေၾကာက္တဲ့အခါက်လို႔ရွိရင္ျဖင့္ ေသာကပရိ ေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆမလာေပဘူးလား .(လာပါတယ္ဘုရား)။

အဲဒီလိုလာေတာ့ ကာယကံ ၀စီကံေတြက ေကာင္းေသးရဲ.လား.(မေကာင္းပါဘူးဘုရား) မေကာင္းတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီကံနဲ႔ေသသြားတဲ့ ကမၼဘ၀ ပစၥယာၿပိတၱာဇာတိျဖစ္သြားတယ္ (မွန္လွပါဘုရား)။

အဲဒီေတာ့အက်ဥ္းခ်ဳပ္မွတ္ စရာကေတာ့ သား သမီးနဲ႔ ပစၥည္းအာ႐ံုေတြကိုခင္ၿပီးသကာလ ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္၊ ၀ိပႆနာဥာဏ္ကမေရာက္၊ သစၥဥာဏ္ေတြက မေရာက္ေတာ့ဒီဥစၥာခိုင္တယ္ ၿမဲတယ္ ထင္ၿပီးသကာလ ေနတဲ့ဒိ႒ိေတြက ၀င္ၿပီး သကာလနဂိုကထားျပန္ေတာ့ဒီဒိ႒ိကမခြာခဲ့၊ ထို ကဲ့သို႔ မခြာခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီဒကာဒကာမ ေသတဲ့အခါ က်လို႔ရွိရင္ ေၾကာက္စိတ္ လာပါတယ္၊ ေၾကာက္စိတ္ လာေတာ့ေ၀ဒနာျပင္းထန္လိ ု႔ေၾကာက္စိတ္လာေတာ့၊ ေၾကာက္စိတ္ဆိုတာဘာတံုးဆိုေတာ့ ေသာကပရိေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆပါပဲ(မွန္လွပါဘုရား) သေဘာက်ပလား (က်ပါတယ္ဘုရား)။

ဒါျဖင့္ ေသာကပရိေဒ၀ ဒုကၡ ေဒါမနႆတည္းဟူ ေသာတရားေတြနဲ႔ ၊ သူ႔ကာယကံ ၀စီကံေတြနဲ႔ မွာ တန္တာမွာ၊ ေျပာတန္တာေျပာ၊ ဆိုတန္တာဆိုေတြ ဟာ အေကာင္းဟုတ္ေသးရဲ႔လား…..(အေကာင္း မဟုတ္ပါဘုရား) ခင္ေျပာမင္ေျပာေတြျဖစ္မ ေနဘူး လား. (ျဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား)။

အဲဒီတြင္ ကာယကံ,၀စီကံေတြက အကုသိုလ္ကံေတြ ျဖစ္ေနေတာ့ကမၼဘ၀ပစၥယာဒီအိမ္မွာပဲၿပိတၱာဇာတိ လာျဖစ္တယ္ (ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား)ဘယ္ေလာက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းသလဲ(ေကာင္းပါတယ္ဘုရ ား)။

အင္း…..ဒီဥစၥာအက်ဥ္းခ်ဳ ပ္မွတ္လိုက္ေတာ့ သား သမီးနဲ႔ ပစၥည္းခင္တြယ္တဲ့သေဘာေၾကာင့္ေၾကာက္ ၿပီးသကာလ ေသတာတဲ့၊ ဒီလို ခင္တြယ္မႈရွိရင္ ေၾကာက္တယ္ဆိုတာမွတ္လိုက္ပါ။ဒါ တစ္နံပါတ္ ပုဂၢိဳလ္.(မွန္လွပါဘုရား)။

၂။ႏွစ္နံပါတ္ပုဂၢိဳလ္ငါဘုရားေဟာဦးမယ ္ပုဏၰား တဲ့၊ မွတ္ထားတဲ့။

မိမိကိုယ္ကိုခင္တြယ္ၿပီးသကာလ ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ား လဲ ေသခါနီးက်ေတာ့ကိုဒီကိုယ္ႀကိးနဲ႔ ခြဲရေတာ့မယ္၊ ဒီခႏၶာႀကီးနဲ႔ျဖင့္ အိုးစားကြဲရေတာ့မယ္ ဆိုလို႔ရွိရင္ ေၾကာက္လာတာပဲ (မွန္လွပါ)။

အနတၱကိုအတၱထင္တာကိုးဗ်(မွန္လွပါ) အဲဒီလို ေၾကာက္လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္လဲတဲ့မိမိကိုယ္ကို မိမိခင္ တြယ္ၿပီး သကာလ ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္လဲ ေ၀ဒနာေတြက ျပင္းထန္ၿပီးေသေပါက္,ေသ၀သို႔ ေရာက္တ့ဲအခါ ေၾကာက္ပါတယ္ကြ တဲ့။

ဒါျဖင့္ မိမိကိုယ္ခင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္လဲ ေၾကာက္ေသပဲ . (မွန္လွပါဘုရား) ဘယ္ႏွေယာက္ရွိသြားၿပီလဲ (ႏွစ္ေယာက္ရွိပါၿပီဘုရား)။

သားသမီးနဲ႔ပစၥည္းခင္တြယ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေရာ (ေၾကာက္ေသပါဘုရား) ေၾကာက္ေသ တစ္ ေယာက္ပဲ (မွန္လွပါ)။

အင္း.မိမိခႏၶာခင္တြယ္ၿပီး ေသတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေရာ (ေၾကာက္ေသတစ္ေယာက္ပါဘုရား) ႏွစ္ေယာက္ ရွိသြားၿပီ (မွန္လွပါ)။

၃။တတိယ ပုဂၢိဳလ္က ဒကာဒကာမေတြမွတ္စရာ ကကိုယ္က ေလာဘနဲ႔ ေဒါသနဲ႔ေမာဟနဲ႔ ေရာင္း လိုက္ ၀ယ္လိုက္အကုသိုလ္အလုပ္ေတြက မ်ားၿပီး သကာလေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားလဲ အခုလို ၀ိပႆနာ အလုပ္ေတြ ခႏၶာကို ဥာဏ္ေရာက္ၿပီးသက ာလ အျဖစ္အပ်က္ အနိစၥလကၡဏာ၊ အနတၱလကၡဏာ ေတြကို မ႐ႈမပြားဘဲေနေတာ့ကုသိုလ္ေကာင္းမႈ ေတြက အကုန္ဆိတ္သုဥ္းေ နေတာ့တယ္ (မွန္လွပါ ဘုရား)။

ထိုကဲ့သို႔ ဆိတ္သုဥ္းေနေတာ့လဲ ေသခါနီးက်လာ ေတာ့ ေရာဂါေ၀ဒနာကျပင္းျပတဲ့အခါ ေၾသာ္ ..ငါႏွယ္လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တဲ့ကုသိုလ္ေတြ မလုပ္ခဲ့ ပါလား၊ အလကား အလုပ္ေတြနဲ႔၊ အကုသိုလ္အလုပ္ ေတြနဲ႔သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရးနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ခဲ့ ပါလား၊ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္တဲ့ ကုသိုလ္ ၀ိပႆနာအလုပ္ ႀကီးေတြေတာ့ငါလက္လြတ္ၿပီးသကာလ၊ ဒါေတြ ျဖည္း ျဖည္းမွ ထားၿပီးသကာလအေရးမႀကီးမွာအေရးႀကီး ၿပီးသကာလ ငါ့မွာေနခဲ့ျခင္းေၾကာင ့္၊ ငါေတာ့ျဖင့္ ကိုယ္ က်ဳိးနည္းတာပဲဆိုၿပီးကိုယ္ျပဳထားတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ ကရွိလို႔လဲေၾကာက္ၿပီးေသတယ္ကြ. (မွန္လွပါဘုရား)။

ဘယ္ႏွေယာက္ ရွိသြားၿပီလဲ …… (သံုးေယာက္ရွိသြ ားပါၿပီ ဘုရား) အဲ. ကိုယ္ျပဳထားတဲ့ အကုသိုလ္ေတြကို ကိုယ္ ဟာကိုယ္ေအာက္ေမ့ၿပီးသကာလအလကားေနတာ ေတြ၊ သားေရး၊ သမီးေရး၊ စီးပြားေရးနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္တာ ေတြ၊ မင္းေရးစိုးေရးန ဲ႔အခ်ိန္ကုန္တာေတြ၊ အသက္တမ္း အလကား ျဖဳန္းခဲ့တာေတြေ ပါ့ဗ်ာ၊ အဲဒါေတြကို ေတြးလာ ျပန္လို႔ရွိရင္လဲတဲ့ ဒီပုဂၢိဳလ္ဟာဦးလွဘူးတို႔၊ ဒကာၾကြယ္ တို႔ ေၾကာက္ၿပီးေသတယ္ကြ (မွန္လွပါဘုရား) ရွင္းၿပီ လား..(ရွင္းပါတယ္ဘုရား) ဘယ္ႏွေယာက္ရွိၿပီလဲ ..(သံုးေယာက္ရွိပါၿပီဘုရား)။

၄။ ။တစ္ေယာက္ ထည့္လိုက္ပါဦးဒကာဒကာမ တို႔ ဘုရားကတစ္ေယာက္က်န္ေသးတယ္ကြတဲ့၊ တစ္ ေယာက္ကေတာ့ ဘာတံုးလို႔ ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့ ဒကာဒကာမေတြ ဘုန္းႀကီးသင္ပါတ ယ္တဲ့၊ ဒီဘက္က အ၀ိဇၨာအ၀ိဇၨာေၾကာင့္ဘာျဖစ္တံုး…. (သခၤါရျဖစ္ပါတယ္) သခၤါရေၾကာင့္ ၀ိၫာဏ္၊ ၀ိၫာဏ္ေၾကာင့္…..(နာမ္ -႐ုပ္) နာမ္႐ုပ္ျဖစ္တယ္၊ နာမ္႐ုပ္ေၾကာင့္ ဘာျဖစ္လဲ ..(သဠာယတန) သဠာယတနေၾကာင့္ ..(ဖႆ) ဖႆေၾကာင့္ … (ေ၀ဒနာ) အင္း ေ၀ဒနာေၾကာင့္ ..(တဏွာျဖစ္ပါတယ္) တဏွာေၾကာင့္…..(ဥပါဒါန္) ဥပါဒါန္ေၾကာင့္ ..(ကမၼဘ၀) ကမၼဘ၀ ျဖစ္တယ္၊ ကမၼဘ၀ေၾကာင့္ (ဇာတိပါဘုရား) ဇာတိေၾကာင့္ .(ဇရာ၊ မရဏ ျဖစ္ပါတယ္)။

ဇရာ၊ မရဏ ျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႀက ီးကို အစ, ကိုလဲ သူနားမလည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ (မွန္လွပါဘုရား)။ အဆံုးလဲပဲ နားမလည္တဲ့ပုဂၢိ ဳလ္။

အစ,နားမလည္တာကအ၀ိဇၨာ၊ မသိရွာဘူး .(မွန္လွပါဘုရား)။

အဆံုးမသိတာက၊ ဇရာမရဏ မသိတာ….. (မွန္လွပါ)။

အလယ္လဲမသိဘူးတဲ့၊ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အစ,လဲမသိဘူး ေနာ္ .(မွန္လွပါ) အဆံုးေရာ. (မသိပါဘုရား)။

အစ,နဲ႔အဆံုးႏွစ္ခုစလံုးေရာ (မသိပါဘုရား) မသိပါဘူးတဲ့၊ အဲဒီကဲ့သို႔ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မသိဘဲေနေတာ့ .ေၾသာ္. ဒီဥစၥာဘယ္ကလာလို႔ဘယ္မ်ား သြားရမွာ ပါလိမ့္သူ႔စိတ္ထဲေပါ့ဗ်ာ.(မွန္လွပါဘုရား)။

ေသခါနီး ေ၀ဒနာေတြက ျပင္းထန္လာေတာ့ ဘယ္ လိုျဖစ္ၿပီး ဘယ္လိုမ်ားဘာျဖစ္မွာပါလိမ့္မတံုးဆိုတဲ့ ၀ိစိကိစၧာေတြက မလာေပဘူးလား (လာပါတယ္ ဘုရား)။

ဒါျဖင့္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ နားမလည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြက်ေတ ာ့ ဘယ္ကလာလိုအခုျဖင့္ဒီေနရာစုေတမေနေသလြန္ လို႔ရွိရင္ျဖင့္ ဘယ္သြားရမွန္းမသိဘူး (မသိပါဘုရား)။

မသိေတာ့ သူ႔စိတ္ထဲ မသိတာသည္၀ိစိကိစၧာ(မွန္လွပါ ဘုရား) ၀ိစိကိစၧာတိုတိုေျပာေတာ့ အ၀ိဇၨာပါပဲ (မွန္လွပါ) သေဘာက်ပလား .(က်ပါတယ္ဘုရား)။

အဲ့ဒီကဲ့သို႔ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာဆိုတဲ့ ဥစၥာကိုလည္း ယံုၾကည္မႈ မရွိ။ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာေပ့ါဗ်ာ ..(မွန္ပါ့ဘုရား)။အဲ့ဒါကိုလည္းယံုၾကည္မႈ မရွိ။

အဲဒီအ၀ိဇၨာနဲ႔ အင္း ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အစ,လဲမသိ၊ အဆံုး လဲ မသိ၊ အစ,အဆံုးလဲ မသိေပါ့ဗ်ာ။

အဲဒီကဲ့သို႔ေနတဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာလဲဦးလွဘူးတို႔၊ ဒကာၾကြယ္ တို႔ ေသခါနီးမွ သူ႔၀ိစိကိစၧာလာတာပဲ…… (မွန္လွပါဘုရား)။

အင္း… ေသေတာ့ ေသရမွာပဲ၊ ဘယ္မ်ားေရာက္မတံ ုးဆိုတာ မသိေတာ့ ေၾကာက္ရွာတယ္.(မွန္လွပါဘုရား) ေသေတာ့ ေသရမွာ၊ ဘယ္ေရာက္လိမ့္မယ္ဆိုတာ မသိေတာ့ ဘယ္ ႏွယ့္ေနလိမ့္မတံုး..(ေၾကာက္ပါတယ္ဘုရား)။

အဲဒီလိုပုဂၢိဳလ္လဲတဲ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ နားမလည္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားလဲ ေၾကာက္ေသ ေသသေဟ့ (မွန္လွပါဘုရား)။

အခုေတာ့ဒီဒကာဒကာမေတြမွာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္က နားလည္ေနေတာ့ ေနရာက်လိုက္တာ (မွန္ပါ) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နားလည္ၿပီးသကာလ ေနေတာ့အင္း .အ၀ိဇၨာရွိရင္ သခၤါရျဖစ္မွာပဲ…. (မွန္လွပါ) သခၤါရျဖစ္လို႔ ရွိရင္ (၀ိညာဏ္ ျဖစ္ပါတယ္) ၀ိၫာဏ္ျဖစ္လို႔ရ ွိရင္ .(နာမ္႐ုပ္ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား) နာမ္႐ုပ္ျဖစ္လို႔ရွိရင္ (သဠာယတနျဖစ္ပါတယ္)။

ကဲ. ဒါ ထားလိုက္ပါေတာ့၊ အဆံုးအဆံုးက်ေအာင္ သြားလိုက္ေတာ့အ၀ိဇၨာခ်ဳပ္ေတာ့ ေရာ…..(သခၤါရခ်ဳပ္ ပါတယ္ဘုရား) သခၤါရခ်ဳပ္ေတာ့ (၀ိၫာဏ္ခ်ဳပ္ပါတ ယ္ ဘုရား) ၀ိၫာဏ္ခ်ဳပ္ေတာ့ …..(နာမ္႐ုပ္ခ်ဳပ္ပ ါတယ္ဘုရား)။

အင္း.ဒီလိုအခ်ဳပ္ေတြ သိသြားျပန္ေတာ့လ ဲအင္း ဒီဥစၥာ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ႀကီးဒီပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ဆိုတာမ်ဳိးသည္ကား ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ၀ိပႆနာမရႈရင္လည္ းဦးလွဘူးတို႔၊ ဒကာၾကြယ္တို႔ ဘယ္ေတာ့ျပတ္မလဲ .(ဘယ္ေတာ့မွ မျပတ္ပါဘုရား)။

၀ိပႆနာ႐ႈတဲ့ပုဂၢိဳလ္က်ျပန္ေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္မျပတ္ ဘူးလားျပတ္လား (ျပတ္ပါတယ္ဘုရား)အင္း ဘယ့္ႏွယ့္ ေၾကာင့္ အျပတ္သိပါလိမ့္မတံုး ဆိုလို႔ရွိရင္ျဖင့္ ဖႆနိေရာဓာ ေ၀ဒနာနိေရာေဓာ. (မွန္လွပါဘုရား) အင္းလဖႆခ်ဳပ္ရင္ (ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ပါတယ္ဘုရား) အင္း .. ဖႆခ်ဳပ္ရင္ ေ၀ဒနာ ခ်ဳပ္တာပဲလို႔ဥာဏ္ကမသိဘူးလား (သိပါတယ္ဘုရား)။

ထိုကဲ့သို႔ သိတဲ့ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ပိုင္ပိုင္ႏိုင္ ႏိုင္ ကိုယ့္ဟာကိုယ္သိၿပီးသကာလ ေ၀ဒနာျဖစ္ေနတယ္ ေ၀ဒနာ ျပင္းထန္လာတယ္၊ အင္း….ဒါ,ဖႆေၾကာင့္ျဖစ္တဲ ့ ေ၀ဒနာပဲ (မွန္လွပါဘုရား) မသိဘူးလားဗ်ာ.(သိပါတယ္) ဆိုေတာ့ ၀ိစိကိစၧာေသမေနဘူးလား (ေသပါတယ္ဘုရား)။

ဒီေ၀ဒနာကဘယ္ကမ်ား လာပါလိမ့္မတံုးလ ို႔ သံသယရွိေသး လား..(မရွိပါဘုရား) အင္း…. ၀ိစိကိစၧာက ေသသြားတယ္ (မွန္လွပါ)။

အင္း..ဒီေ၀ဒနာဘယ္ကလာပါ လိမ့္မတုန္းဆိုတဲ့ ဥစၥာသူ႔စိတ္ ထဲေပၚလာေသးရဲ ႔လား. (မေပၚပါဘုရား) မေပၚဘူး၊ ဒီဒကာ ဒကာမေတြက်ေတာ့ဖႆပစၥယာ…..(ေ၀ဒနာ) ေၾသာ္ .ဖႆေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ေ၀ဒနာ..(မွန္လွပါ)။

အင္း ဖႆခ်ဳပ္ရင္..(ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ပါတယ္ဘုရား) အဲဒီေတာ့ က်ဳပ္တို႔က ဒီေ၀ဒနာေလးေတြကိ ုပဲ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ႐ႈေန တာေပါ့ (မွန္လွပါ) ႐ႈၿပီးသကာလေနေတာ့ေ၀ဒနာက ျဖစ္ ပ်က္႐ႈတာက မဂ္ျဖစ္သြားတယ္ ….. (မွန္လွပါဘုရား) သေဘာ က်ပလား.(က်ပါတယ္ဘုရား) ေ၀ဒနာက ဘာတံုး. (ျဖစ္ပ်က္ ပါဘုရား) အင္း. ႐ႈတာကဘာတံုး…..(မဂ္ပါဘုရား)။

အဲ .က်ဳပ္တို႔အတြက္ကေတာ့ကိုး .တဲ့၊ ဒကာဒကာမတို႔ မဂ္ဆိုက္ၿပီးေသတဲ့အတြက္ ဘယ္မွာတုန္းေနာက္က တဏွာ, ဥပါဒါန္,ကံေတြဇာတိ,ဇရာ,မရဏလာေသးရဲ ႔လား .(မလာပါဘုရား) အင္း … က်ဳပ္တို႔က ၀ိစိကိစၧာကင္း ေသတာ ကိုးဗ် .(မွန္လွပါ) ဖႆျဖစ္ရင္ ေ၀ဒနာျဖစ္တာပဲ . (မွန္လွပါ) ဖႆခ်ဳပ္ရင္. (ေ၀ဒနာခ်ဳပ္ပါတယ ္ဘုရား)။

ေ၀ဒနာခ်ဳပ္တယ္လိ ု႔က်ဳပ္တို႔ကေ၀ဒနာျဖစ္ပ်က္႐ႈ ေနတဲ့အခါ က်လို႔ရွိရင္ျဖင့္ေ၀ဒနာကလဲျဖစ္ပ်က္ပဲ၊ ႐ႈတာကလဲ မဂ္ပဲဆို တာ က်ဳပ္တို႔ဥာဏ္ထဲမွာပဋိစၥသမုပၸါဒ္က ျပတ္မေနဘူးလား (ျပတ္ပါတယ္ဘုရား)။

ဉာဏ္ထဲမွာျပတ္ေနေတာ့၊ ဉာဏ္ထဲမျပတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္သာ ဆက္တာကိုးဗ် .. (မွန္လွပါဘုရား) ညာဏ္ထဲက ျပတ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က်ေတာ့၊ (ျပတ္ပါတယ္ဘုရား) သေဘာက်ပလား (က်ပါတယ္ဘုရား)။

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT