Friday, December 13, 2013

“တရားနာ၊ တရားစာဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ရနုိင္မည္ ့အက်ဳိးတရားမ်ား” ••••••••••••••••••••

္ “တရားနာ၊ တရားစာဖတ္ျခင္းေၾကာင့္ရနုိင္မည္ ့အက်ဳိးတရားမ်ား” •••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• မိမိတုိ႔ေန႔စဥ္တရားေတြနာၾကားျခင္း၊ဘာသာေရးေဆာင္ းပါမ်ားဘာသာေရးစာေပမ်ား၊ တရားစာမ်ားကုိဖတ္ရွဳျခင္းသည္အက်ဳိးမမဲ့ဘဲ ေကာင္းက်ဳိးမ်ားကုိရေစတတ္တယ္၊ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိရေစတတ္တယ္ဆုိ တဲ့အေၾကာင္းကုိ သိေစခ်င္ပါတယ္။


တရားနာျခင္း(သုိ႔)တရားဖတ္ျခင္းက “ဓမၼႆဝန”လုိ႔ေခၚပါတယ္။တရားနာျခင္းေၾကာင့္ (၁)။မၾကားဖူးေသးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ၾကားရျခင္း၊ (၂)။ၾကားဖူးေသာအေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ထပ္၍ရွင္းလင္းစြာနာၾကားရျခင္း။ (၃)။ယုံမွားသံသယျဖစ္ေနေသာအခ်က္မ်ား၌ ယုံမွားကင္းရျခင္း။ (၄)။အယူမွန္ သမၼာဒိ႒ိကုိရျခင္း။ (၅)။သဒၶါပညာတုိးပြား၍စိတ္ၾကည္လင္ျခင္းဟူေသာ အက်ဳိးတရားငါးပါးကုိရေစပါတယ္။


ဒါကတရားကုိတကယ္နာခ်င္တဲ့စိတ္နဲ႔ နားၾကားမွသာလွ်င္အထက္ပါအက်ဳိးငါးပါးနဲ႔ျပည့္စုံပ ါမွာ။ဆုိလုိတာကတရားနာလွ်င္ဒီအက ်ဳိးတရားေတြရမယ္။ ဒီအက်ဳိးတရားေတြကုိ ရည္သန္ျပီးနာမွသာလွ်င္ ဓမၼႆဝနအစ္ျဖစ္ျပီးအထက္ပါအက်ဳိးတရားမ်ားကုိ ရမွာျဖစ္ပါတယ္။


တကယ္လုိ႔မ်ား ●ဓမၼကထိက(တရားေဟာဆရာ)ကုိခင္မင္၍ျဖစ္ေစ။ ●တရားနာရင္းရယ္စရာ၊ေမာစရာအေသာပါသျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ခ်င္တဲ့စိတ္ထားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ●တရားမနာလုိ႔သူမ်ားကဲ့ရဲ့မွာဆုိးလုိ႔ျဖစ္ေစ၊ ●တရားကုိနာေဖာ္မရဘူး၊ အပ်င္းထူလုိက္တာ ဟုကဲ့ရဲ့ရွဳ႔ံခ်မွာဆုိးလုိ႔ျဖစ္ေစ၊သူမ်ားအထင္ၾကီးေအာင္ (ဒီလူကဘုရားအလုပ္၊တရားအလုပ္၊ သာသနာ့အလုပ္ကုိတကယ္လုပ္တဲ့သူ) စတဲ့ခ်ီးမြမ္းမွဳမ်ားကုိရလုိ၍ျဖစ္ေစ၊ ထုိမွတစ္ဖန္တရားေဟာေသာဆရာေတာ္ရဲ့အရည္ခ ်င္းကုိ စီစစ္လုိျပီးအရည္အခ်င္းနည္းလွ်င္ကဲ့ရဲ့မည္ စတဲ့မေကာင္းတဲ့စိတ္ထားျဖင့္ျဖစ္ေစ ၊ တရားနာမည္ဆုိလွ်င္ေတာ့ ဓမၼႆဝန(တရားနာမွဳအစစ္)မဟုတ္ပဲ ဓမၼႆဝနအတုသာျဖစ္တဲ့အတြက္ ထုိအက်ဳိးတရားမ် ားကုိရနုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ [www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm] ေသခ်ာဂရုစုိက္ျပီး(ဓမၼႆဝန)အစစ္ျဖစ္ဖုိ႔လုိအပ္ပါ တယ္။ သုိ႔မွသာအထက္ေဖာ္ျပထားတဲ့အခ်က္(၅)ခ်က္နဲ႔ ျပည္စုံမွာျဖစ္ပါတယ္။ထုိသုိ႔ျပည့္စုံျခင္းသည္ပင္လ်ွင္ ကုသုိလ္အရာျဖစ္တယ္လုိ႔ဆုိရမွာပါ။


ေနာက္တရားစာေတြ၊ဘာသာေရးစာေပေတြဖ တ္တာဟာ “ဓမၼႆဝန”ကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ဳိးမ်ားလည္းမ်ားသလုိ ကုသုိလ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ တရားနာျခင္းေၾကာင့္ရနုိင္တဲ့အက်ဳိးတရားငါးပါးသည္ တရားစာဖတ္ျခင္း၊ဘာသာေရးစာေပေတြ ဖတ္ရင္လည္းထုိအက်ဳိးတရားငါးပါးကုိရနုိင္ပါတယ္။


တရားနာေနတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာ၊ တရားစာေတြဖတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ေလးမွာမိမိစိတ္က အျခား အကုသုိလ္ျဖစ္ေစမည့္ အာရုံမ်ားသုိ႔မေ ရာက္ေနပဲ၊တရားအာရုံေပၚက်ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အေပၚ၌ၾကည္ညိဳမွဳသဒၶါတရားေတြ၊ ဆရာေတာ္မ်ားေဟာတဲ့တရားေတြ၊ ဆရာေတာ္မ်ားေရးတဲ့ဘာသာေရးေဆာင္းပါးေတြဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္တုိင္ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့ သဘာဝအရွိတရားေတြပဲဆုိတဲ့အသိေတြ၊ ထုိတရားေတြကုိ တကယ္က်င့္ၾကံမယ္ဆုိရင္ လက္ငင္းအက်ဳိးရနုိင္တဲ့တရားဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ေအာက္ေမ့ႏွလုံးသြင္းမိတဲ့အတြက္ တရားေပၚ၌လဲ သက္ဝင္ယုံၾကည္ျခင္းဆုိတဲ့သဒၶါပညာေတြ၊ျမတ္ စြာဘုရားပဋိနိဗၺာန္ျပဳျပီးေနာက္ပုိင္းျမတ္စြာဘုရားေဟာ ေဖာ္ေတာ္မူခဲ့တဲ့တရားေတာ္ေတြကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင ္၏တပည့္သားေတာ္အရွင္မဟာကႆပ၊အရွ င္အာနႏၵာရဟႏာၱမေထရ္မွစ၍ ယခုေခတ္ မ်က္ေမွာက္သံဃာေတာ္မ်ား လက္ဆင့္ကမ္းသယ္ေဆာင္လာလုိ႔ ဒီတရားေတြနားၾကားရတယ္ဆုိျပီး တရားေတာ္ကုိ သယ္ေဆာင္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ သုပၸဋိပႏ႖စတဲ့ဂုဏ္ေတာ္ ကုိးပါးနဲ႔ျပည့္စုံတဲ့ သံဃာေတာ္ေတြရဲ့ဂုဏ္ကုိၾကည္ညဳိမိ တဲ့ သဒၶါတရားေတြၾကီးထြားလာပါတယ္။


တရားေတာ္ေတြကိုနာၾကားလုိက္ေတာ့ ဒါကအကုသုိလ္တရား၊မေဆာင္အပ္၊ႏွလုံးမသြင္းအပ္၊ မေပါင္းေဖာ္အပ္တဲ့တရား၊ ဒါက ကုသုိလ္တရားေဆာင္သင့္အပ္၊ႏွလုံးသြင္းအပ္၊ ေပါင္းေဖာ္အပ္၊ျပဳလုပ္အပ္တဲ့တရား၊ အကုသုိလ္တရားကေတာ့ ငရဲစတဲ့ အပါယ္ေလးပါးကုိေရာက္ေစတတ္တဲ့တရား၊ ဒါနတရားကေတာ့ျဖစ္ေလရာဘဝတုိင္းခ်မ္းသာျခင္းကုိ ေဆာင္တတ္တဲ့တရား၊ သီလတရားကေတာ့ ျဖစ္ေလရာဘဝမွာ အသက္ရွည္ေစတတ္၊အနာေရာဂါကင္းေစတတ ္တဲ့တရား၊ဘာဝနာတရားကေတာ့ ျဖစ္ေလရာဘဝမွာစိ တ္ခ်မ္းသာေစတတ္၊စိတ္ဓာတ္ေတြတည္ၾ ကည္ေစတတ္တဲ့တရား၊ စိတ္ဆင္းရဲမွဳကင ္းေစတတ္တဲ့တရား၊ အခ်ဳပ္အေႏွာင္အခ်မခံရပဲ အခ်ဳပ္အေႏွာင္မွလြတ္ကင္းေစတတ္တဲ့တရား၊ ဝိပႆနာတရားကေတာ့ မဂ္ဥာဏ္၊ဖုိလ္ဥာဏ္ နိဗၺာန္ကုိေရာက္ေစတတ္တဲ့တရားဆုိျပီး ပုိင္ပုိင္နုိင္နုိင္ခြဲျခားနုိင္တဲ့ “ပညာ”တရားမ်ားလည ္းတုိးပြားနုိင္ပါတယ္။ [www.facebook.com/youngbuddhistass ociation.mm] ဒါေၾကာင့္နံပါတ္(၅)မွာသဒၵါ၊ပညာတုိးပြားျပီး စိတ္ၾကည္လင္ျခင္းဆုိျပီးအက်ဳိးတရားတစ္ပါ းကုိထည့္သြင္းေရတြက္ထားတာပါ။ ဒီလုိသဒၶါ၊ပညာတုိးလာျခင္းသည္ပင္ကုသုိလ္တရားမ်ား ရလုိက္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါတယ္။


မိမိနားၾကားထားတဲ့၊မိမိဖတ္ထားတဲ တရားတစ္ခုေလာက္ကုိပဲ ေသခါနီးအခ်ိန္ထိ ယူေဆာင္က်င့္ၾကံလုိက္မယ္ဆုိရင္အေတာ္ကုိ အက်ဳိးထူးပါတယ္။(ဥပမာ)ေမတၱာတစ္လုံးကုိ ယူျပီး အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ၊အရပ္ရွစ္မ်က္ႏွာ၊ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာအနႏၱစၾကာဝဠာမွာရွိတဲ့ အလုံးစုံေသာသတၱဝါမ်ားကုိ ေမတၱာပုိ႔ၾကည့္ပါ။ လက္ငင္းအခ်ိန္လည္းေအးခ်မ္းသလုိ၊ေသဆုံးသြားရင္ ေတာင္ ျဗဟၼာဘုံထိေရာက္နုိင္ပါတယ္။တရား နာရင္းေသလုိ႔ နတ္ျပည္ေရာက္သြားတဲ့ သာဓကေတြ၊ ဝတၳဳေတြရွိပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္အားလုံးေသာသူမ်ားလည္းအခ်ိန္ရလ်င္ ရသေလာက္တရားနာေစခ်င္ပါတယ္။အခ်ိန္ရရင္ ရသေလာက္ ဘာသာေရးစာေပ၊တရားစာေပမ်ားကုိ ဖတ္ေစခ်င္ပါတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း အသိေပးေရးသားလုိက္ရပါသည္။


အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။ -[အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္၊အိႏၵိယနုိင္ငံ)]


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT