Friday, December 20, 2013

“ဘုရား အေနကဇာတင္ျခင္းအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမ်ား ”

“ဘုရား အေနကဇာတင္ျခင္းအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာမ်ား ” ★★★★★★★★★★★★★★★ ★★★★★★★★★★★★

ေမး။ ။ ဆရာေတာ္အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာတစ္ခုေလာက္ ေလွ်ာက္တင္ေမးျမ န္းခြင့္ျပဳပါဘု ရား။ ဘုရားအေနကဇာတင္ျ ခင္းကို သိခ်င္လို႔ပါ ဆရာေတာ္ဘုရား။ လူေနအိမ္မွာျပဳလုပ္လို႔ရပါသလားဘုရား။ အခ်ိန္ရရင္ တပည့္ေတာ္သိခ်င္ တာေလးကို

ေျဖေပးေတာ္မူပါဆ ရာေတာ္ဘုရား။

ေျဖ။ ။ ျမတ္ဗုဒၶ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူ ေသာအခါ ပဌမပလႅကၤသတၱာဟ အပရာဇိတပလႅင္ေတာ ္တြင္ စံေတာ္မူလ်က္

(၁) အေနကဇာတိသံသာရံအစရွိေသာ ဂါထာေတာ္တုိ႔ကုိ စိတ္ျဖင့္ ဥဒါန္းက်ဳးခဲ့သည ္။ (၂) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ကုိ အႏုလံုပဋိလံု သံုးသပ္ဆင္ျခင္ေတာ္မူခဲ့သည္။ (၃) ယဒါဟေဝအစရွိေသာ သံုးဂါထာကုိ ႏႈတ္ျဖင့္ရြတ္ဆုိခဲ့သည္။ (၄) စတုတၳ ရတနာဃရသတၱာဟ-နတ္ တုိ႔ဖန္ဆင္းအပ္ေသာ ရတနာစံအိမ္ေတာ္ေ က်ာင္းတြင္ အဘိဓမၼာခုနစ္က်မ ္းကုိ သံုးသပ္ေတာ္မူသည္။

ထုိအခါ ကုိယ္ေတာ္မွ ေရာင္ျခည္ေတာ္ေျ ခာက္သြယ္ ကြန္႔ျမဴးေလသည္။ (၅) ပဥၥမအဇပါလ သတၱာဟ အဇပါလေညာင္ပင္ရင ္းတြင္ ေယာျဗဟၼေဏာဗာဟိ တပါပ ဓေမၼာအစရွိေသာ ဂါထာေတာ္ကုိ

ဥဒါန္းက်ဳးရင့္ခ ဲ့သည္။ (၆) ဆ႒မ မုဥၨလိႏၵသတၱာဟ မုဥၨလိႏၵအုိင္ မုဥၨလိႏၵာနဂါးမင ္း ပါးပ်ဥ္းမုိးေသာ နဂါးအေခြေပၚတြင္ သုေခါ ဝိပါေကာ တု႒ႆအစရွိေသာ ဂါထာ(၂)ခုကုိ ဥဒါန္းက်ဳးေတာ္မ ူခဲ့သည္။

ထုိကဲ့သုိ႔ ဥဒါန္းက်ဳးဂါထာ(၄)မ်ိဳး၊ သံုးသပ္ဆင္ျခင္ေသာ တရားေတာ္(၂)မ်ိဳးတုိ႔ကုိ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူေသာအခါ ရြတ္ဆုိသံုးသပ္ ဆင္ျခင္ေတာ္မူျခ င္းကုိ သတိရၾကည္ညိဳေစျခ င္းအက်ိဳးငွာ ေရွးဆရာေတာ္မ်ား သည္ ပုဂံေခတ္မွစၿပီး ဘုရားေစတီေတာ္ ရုပ္ပြားေတာ္ျပဳ လုပ္ၿပီးစအခါတုိ႔၌ အထက္ပါ(၆)မ်ိဳးတုိ႔ကုိ ရြတ္ဆုိပူေဇာ္ျခင္း၊ လွဴဒါန္းဖြယ္အစုစုတုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္းမ်ား ဗုဒၶပူဇာမဂၤလာကုိ ျပဳလုပ္ၾကသည္။ အေနကဇာတိသံသာရံအစရွိေသာ ဥဒါန္းဂါထာကုိ အေနကဇာဟု အတုိေကာက္သတ္မွတ္ၿပီး အေနကဇာတင္ျခင္းလုိ႔ သတ္မွတ္ေခၚလာၾကျ ခင္း ျဖစ္သည္။

ျမတ္ဗုဒၶ ပဌမပလႅကၤ သတၱာဟစံေတာ္မူၿပီး၍ ရွစ္ရက္ေျမာက္ေန ႔၌ နတ္ျဗဟၼာအခ်ိဳ႕သည္ ဗုဒၶကား မိမိ၏ ပလႅင္ဌာနကုိ စြဲလန္းေနေယာင္ပ ါတကား။ ဥပါဒါန္မကင္းေသး ေယာင္ပါတကားဟု ယံုမွားသံသယျဖစ္ၾကသျဖင့္ ထုိယံုမွားသံသယကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ျခင္းငွာ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ေကာင္းကင္ထက္၌ ေရမီးအစံု တန္ခုိးျပာဋိဟာကုိ ျပေတာ္မူသည္။ ထုိကုိ ရည္ရြယ္၍ ေရွးေခတ္ကတည္းက အေနကဇာတင္ပြဲတုိ႔၌ ေရခ်မ္းအုိး၊ ဆီးမီးခြက္တုိ႔ကုိ အျပန္အလွန္ ေရမီးအစံုတန္းစီ း၍ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ၾကသည္။

ထုိကဲ့သုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶက တန္ခုိးျပာဋိဟာျ ပေတာ္မူေသာအခါ နတ္ျဗဟၼာတုိ႔သည္ နတ္ပန္းေပါက္ေပါ က္ ႀကဲျဖန္းပူေဇာ္ျ ခင္း၊ တံခြန္ကုကၠား၊ မုေလး၊ ပန္းဆုိင္းတုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း၊ နံ႔သာ အခုိးအလွ်ံတုိ႔ျ ဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း၊ နတ္တူရိယာတုိ႔ကုိ ပူေဇာ္ျခင္း၊ ပဥၥသီခနတ္သား၏ ေဗလုဝပ႑ဳနတ္ေစာင္းကုိ တီး၍ပူေဇာ္ျခင္းစေသာ အံ့ဖြယ္ထူးဆန္း ခမ္းနားေသာ ပူေဇာ္ပြဲႀကီး ျပဳလုပ္ၾကကုန္သည ္။

ထုိနတ္ျဗဟၼာတုိ႔ ပူေဇာ္ပံုကုိရည္ရြယ္၍ အေနကဇာတင္ရာ၌ (၁) အေနကဇာတင္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တု ိ႔၏လက္၌ တံခြန္ကုကၠားတုိ႔ ကုိင္ေဆာင္ပူေဇာ ္ၾကျခင္း။ (၂) ေပါက္ေပါက္ပန္းတုိ႔ကုိ ႀကဲျဖန္းပူေဇာ္ျ ခင္း။ (၃) ဘုရားေရွ႕၌ ပန္းအုိးပန္းဆုိ င္း ပန္းခုိင္တုိ႔ လွဴဒါန္းျခင္း။ (၄) နံ႔သာထင္း၊ အခုိးနံ႔သာတုိင္ အေမႊးအထံုတုိ႔ျဖင့္ ပူေဇာ္ျခင္း။ (၅) ဆြမ္းခဲဖြယ္ေဘာဇဥ္တုိ႔ကုိ ရဟန္းသံဃာတုိ႔၏ ေရွးဦးစြာ ဘုရားဆြမ္းေတာ္ႀ ကီးပြဲ ကပ္လွဴျခင္းတုိ႔ ျပဳလုပ္ၾကသည္။

အေနကဇာတင္ရြတ္ဆုိျခင္းႏွင့္ပတ္သတ္၍ အင္းဝေခတ္ေနာက္ပ ုိင္းတြင္ (၁) အေနကဇာတိအစရွိေသာ ဥဒါန္းဂါထာ၊ (၂) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုလံု ပဋိလံုပါဠိေတာ္၊ (၃) ယဒါဟေဝအစရွိေသာ သံုးဂါထာ၊ (၄) ပ႒ာန္းဥေဒၵသပါဠိ ေတာ္။

အထက္ပါ(၄)မ်ိဳးကုိသာ အေနကဇာတင္ပါဠိေတ ာ္အျဖစ္ သတ္မွတ္ရြတ္ဆုိၾကသည္ဟု မွတ္သားရသည္။

အေနကဇာတင္ျခင္းႏွင့္ပတ္သတ္ၿပီး ဝိနည္းမဟာဝါလာရွိသည္ႏွင့္ ဥဒါန္းပါဠိေတာ္လ ာရွိသည္တုိ႔ ကြဲျပားေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။

ဝိနည္းမဟာဝါ၌ (၁) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုလံု ပဋိလံု၊ ယဒါဟေဝ ပဌမဂါထာ၊ (၂) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုလံု ပဋိလံု၊ ယဒါဟေဝ ဒုတိယဂါထာ၊ (၃) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုလံု ပဋိလံု၊ ယဒါဟေဝ တတိယဂါထာ၊ ထုိတြင္ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုလံု ပဋိလံု သံုးႀကိမ္အက်ဥ္းခ်ဳပ္၍ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုလံု ပဋိလံု တစ္ႀကိမ္သာ ရြတ္ဆုိပူေဇာ္ၿပီးေနာက္

ယဒါဟေဝသံုးဂါထာကုိ ဆက္ရြတ္ဆုိပူေဇာ ္ၾကသည္။ ဤအစဥ္အလာကုိ ေရွးေခတ္မွစ၍ ယေန႔အခ်ိန္ထိ ပူေဇာ္ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

တဖန္ ဥဒါန္းပါဠိေတာ္၌ လာရွိသည္ကုိ ေဖာ္ျပရလွ်င္ (၁) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုလံု၊ ယဒါဟေဝ ပဌမဂါထာ၊ (၂) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ ပဋိလံု၊ ယဒါဟေဝ ဒုတိယဂါထာ၊ (၃) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုလံု ပဋိလံု၊ ယဒါဟေဝ တတိယဂါထာ။

ဤနည္းကုိလည္း အခ်ိဳ႕အသံုးျပဳသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။ မိမိတုိ႔ ၿမိဳ႕ရြာေက်ာင္းတုိက္ အစဥ္အလာေပၚမူတည္၍ အလ်ဥ္းသင့္သကဲ့သ ရြတ္ဆုိၾကရပါမည္။

တစ္ခါ အေနကဇာတင္ပံုအစဥ ္ကုိ တင္ျပေပးရမည္ဆုိလွ်င္ (၁) နေမာတႆသံုးႀကိမ္၊ (၂) အေနကဇာတိဂါထာ သံုးေခါက္၊ (၃) ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ အႏုလံု ပဋိလံု၊ (၄) ယဒါဟေဝ သံုးဂါထာ၊ (၅) ပ႒ာန္းဥေဒၵသ၊ (၆) ပုဗၺဏွသုတ္ ယံကိဥၥိဝိတၱံ သံုးဂါထာ၊ (၇) မဟာကာရုဏိေကာဂါထာမွစ၍ ပုဗၺဏွသုတ္အဆံုးထိရြတ္ၿပီး ေတအတၳလဒၶါ သုခိတာ ေနာက္ဆံုးဂါထာကုိ သံုးႀကိမ္ရြတ္ဆု ိၾကသည္။ (၈) အခ်ိဳ႕အရပ္၌ သေဗၺသတၱာ သေဗၺပါဏာအစရွိေသာ ေမတၱာပုိ႔ရြတ္၍ အခ်ိဳ႕အရပ္တြင္ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ၾကသည္။

အထက္ပါ အခ်က္အလက္တုိ႔ကု ေထာက္ဆၾကည့္လွ်င္ အေနကဇာတင္ျခင္းသ ည္ ဘုရားရုပ္ပြားေတာ္ အသက္သြင္းျခင္းဟ လည္းေကာင္း၊

အေနကဇာမတင္ဘဲ ဘုရားမကုိးကြယ္ရ ဟုလည္းေကာင္း၊ အေနကဇာတင္ေသာအခါ နေမာတႆကုိ အစဆံုးမရြတ္ရဟုလ ည္းေကာင္း ေျပာဆုိေနၾကေသာစ ကားမ်ားသည္ မမွန္ကန္ဟု သိရွိၾကပါကုန္။ မိမိကုိးကြယ္ေသာ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ ထားရွိသည္ေနရမွာ အေနကဇာတင္၍ ရပါသည္။

ထုိ႔ျပင္ ေရႊထီးေတာ္၊ စိန္ဖူးေတာ္၊ မကုိဋ္ေတာ္၊ စလြယ္ေတာ္စသည္ကုိ အေနကဇာတင္ျခင္းက ား ျမတ္ဗုဒၶ၏ အသံုးအေဆာင္ ပရိေဘာဂေစတီကုိ အေနကဇာတင္ျခင္းျ ဖစ္၍ သင့္ျမတ္ပါေပသည္။

အက်ဥ္းခ်ဳပ္အားျ ဖင့္ အေနကဇာတင္ျခင္းသ ည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ေက်းဇူးေတာ္၊ တန္ခုိးေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ ထပ္မံမြန္းတင္ေပးျခင္း ျဖစ္ေပသည္။ အေနကဇာမတင္ေသာ္လ ည္း မိမိစိတ္က ျမတ္ဗုဒၶသက္ေတာ္ ထင္ရွားရွိသည္ကုိ အာရံုျပဳၿပီး ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ ဆည္းကပ္၍ ရပါသည္။ အေနကဇာတင္လွ်င္ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျ ခင္း ကုသုိလ္တုိးသည္ႏွင့္ ကုသုိလ္မတုိးျခင္းသာ ထူးေပမည္။ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိ ေက်ာင္းကန္အိမ္မ ်ားတြင္ ထားရွိရျခင္းမွာ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဗုဒၶကုိ အာရံုျပဳ လြယ္ကူရန္သာ အဓိကအေၾကာင္းရင္း ျဖစ္သည္။

ေစတီေတာ္မ်ား တည္ထားကုိးကြယ္ျခင္းသည္ ျမတ္ဗုဒၶ၏ ဓာတ္ေတာ္၊ ေမြေတာ္၊ တရားေတာ္၊ အသံုးအေဆာင္စသည္မ်ားကုိ ျမတ္ဗုဒၶကုိယ္စာ း ၾကည္ညိဳပူေဇာ္ရန္ ျဖစ္ေပသည္။ (မဟာသုတဒီပနီက်မ္း၊ ပထမအုပ္တြင္လာရွ ိေသာ အေနကဇာတင္ျခင္းအေၾကာင္းမ်ားကုိ နည္းမွီ၍ ေရးသားတင္ျပလုိက္ပါသည္)

ဤမွ်ေလာက္တင္ျပေပးလွ်င္ ျပည့္စံုေလာက္ၿပ ီးမုိ႔ ဤမွ်ႏွင့္ပင္ ရပ္နားၿပီး စာဖတ္သူမ်ားအားလ း ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာမ်ားျဖင့္ ေန႔စဥ္ျဖတ္သန္း၍ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ လ်င္ျမန္စြာ ရရွိၾကပါေစေသာ္။

(အရွင္ေကာမလ ဆန္နီေနမင္း)

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT