Saturday, December 14, 2013

"ကုိးကြယ္ရာ ရတနာသုံးပါး"

"ကုိးကြယ္ရာ ရတနာသုံးပါး" ************************


(က)။ ဗုဒၶရတနာ ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦးသည္ ဗုဒၶရတနာ၊ ဓမၼရတနာႏွင့္ သံဃာရတနာတည္းဟူေသာ ရတနာသုံးပါးကုိ ကုိးကြယ္ ရမည္ျဖစ္သည္။ သတၱဝါတုိ႔၏ ေဘးဒုကၡကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ဖ်တ္ဆီ းတတ္ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶ၊ ဓမၼႏွင့္ သံဃာတည္း ဟူေသာ ရတနာသုံးပါးကုိ သရဏဟူ၍လည္းေခၚေဝၚပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ရျခင္းမွာ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရားသည္ သတၱဝါတုိ႔ကုိ မေကာင္းေသာ နည္းလမ္းမွ ဆုတ္နစ္ေစျခင္းႏ င့္ အျပစ္ေဒါသ အလုံးစုံ ကင္းစင္၍ ဂုဏ္ေက်းဇူးအလုံးစုံႏွင့္ ျပည့္စုံေစျခင္း တုိ႔ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။


(ခ)။ ဓမၼရတနာ ဓမၼရတနာတည္းဟူေသာ ဘုရား၏ တရားေတာ္ကုိ ကုိးကြယ္ရျခင္းမွာ တရားေတာ္ကုိ က်င့္ၾကံလုိက္နာသူတုိ႔ကုိ ဘဝသံသရာခရီးခဲမွ ထုတ္ဆြဲကယ္တင္ျခင္း၊ တရားက်င့္တုန္းအခုိက္ႏွင့္ က်င့္ျပီး ေနာက္ကာလတုိ႔၌လည္း သက္သာမႈကုိေပးေစ ျခင္းျဖင့္ သတၱဝါတုိ႔၏ ေဘးဒုကၡကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ဆီးေစနုိင္ျခင္းေၾ ကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။


(ဂ)။ သံဃာရတနာ သံဃာေတာ္ကုိ ကုိးကြယ္ရျခင္းမွာ အနည္းငယ္မ်ွေသာ ေကာင္းမႈ ကုသုိလ္တုိ႔ကုိၾ ကီးက်ယ္ဖြံ႕ျဖဳိး အက်ဳိးမ်ား ေစရန္ ျပဳျခင္းျဖင့္ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ သတၱဝါတုိ႔၏ ေဘးဒုကၡကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ဖ်က္ဆီးနုိင္ျခင္းေၾကာ င့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိရတနာသုံးပါးအား ၾကည္ညိဳေလးစား ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ ေသာသူကုိ သရဏဂုံတည္သူဟု ေခၚသည္။ ထုိသူသည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ ဘဝသုိ႔ ေရာက္ရမည္ျဖစ္သည့္ျပင္ အသက္ရွည္ျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊ အေျခြအရံေပါမ်ား ျခင္း စေသာ အက်ဳိးမ်ားကုိ ရရွိမည္ျဖစ္ေပသည ္။


ဗုဒၶဘာသာဝင္တစ္ဦးသည္ ဗုဒၶ၊ ဓမၼ၊ သံဃာ၊ ဆရာ၊ မိဘတည္းဟူေသာ အနေႏၱာအနႏၱငါးပါ းကုိ တစ္ဂုိဏ္း တည္း ထား၍ ပူေဇာ္ကုိးကြယ္ၾ ကရသည္။


(ဃ)။အနေႏၱာအနႏၱ(၅)ပါး (၁)။ ဗုဒၶဂုေဏာ အနေႏၱာ။ (၂)။ ဓမၼဂုေဏာ အနေႏၱာ (၃)။ သံဃဂုေဏာ အနေႏၱာ (၄)။ မာတာပိတုဂုေဏာ အနေႏၱာ (၅)။ အာစရိယဂုေဏာ အနေႏၱာ ဗုဒၶဂုေဏာ- ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္သည္၊ အနေႏၱာ-အဆုံးမရွိက်ယ္ဝန္းလွ၏။ ဓမၼဂုေဏာ- တရားေတာ္ျမတ္၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္သည္၊ အနေႏၱာ-အဆုံးမရွိက်ယ္ဝန္းလွ၏။ သံဃဂုေဏာ- သံဃာေတာ္ျမတ္၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္သည္၊ အနေႏၱာ-အဆုံးမရွိ က်ယ္ဝန္းလွ၏။ မာတာပိဂုေဏာ- အမိအဘတုိ႔၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္သည္။ အနေႏၱာ-အဆုံးမရွိက်ယ္ဝန္းလွ၏။ အာစရိယဂုေဏာ- ဆရာသမားတုိ႔၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္သည္၊ အနေႏၱာ-အဆုံးမရွိကယ္ဝန္းလွ၏။ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါးႏွင့ မိဘဆရားသမားတုိ႔၏ ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူး ေတာ္တုိ႔သည္ အဆုံးမရွိ က်ယ္ဝန္းၾကီးမား မ်ားျပားလွေပသည္။


ဗုဒၶဂုေဏာ အနေႏၱာ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲအတြင္း၌ ဒုကၡမ်ဳိးစုံႏွင့္ ေတြ႔ၾကဳံခံစားေနရေသာ လူ နတ္ျဗဟၼာ သတၱဝါ အေပါင္းကုိ ထုိသံသရာဝဋ္ဆင္းရဲအတြင္းမွ ထုတ္ေဆာင္ကယ္တင္၍ ရာဂ၊ ေဒါသ စေသာ တစ္ဆယ့္တစ္သီး ေသာ မီးတုိ႔၏ ျငိမ္းေအးရာျဖစ္ ေသာ(သုိ႔မဟုတ္) သံသရာဝဋ္ဆင္းရဲအေပါင္းမွ လြတ္ေျမာက္ရာျဖစ္ေသာ နိဗၺာန္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ကယ္တင္ေတာ္မူေပသည္။ ဤသုိ႔ ဗုဒၶျမတ္စြာသည္ သံသရာတြင္ က်င္လည္ေနၾကရေသာ သတၱဝါအေပါင္းကုိ ဝဋ္ဆင္းရဲမွ ကယ္တင္၍ ခ်မ္းသာရာ နိဗၺာန္သုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္တတ္ေသာေၾကာင့္ သတၱဝါအားလုံး တုိ႔၏ အတုိင္းမသိေသာ ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္ ပါသည္။


ဓမၼဂုေဏာ အနေႏၱာ သံသရာ၏ အရင္းအျမစ္ျဖစ္ေ သာ အဝိဇၨာ(ေမာဟ) အမုိက္ေမွာင္ႏွင တဏွာသံေယာဇဥ္တုိ႔သည္ သတၱဝါတုိ႔ကုိ သံသရာ၌ နစ္မြန္းေအာင္ ျပဳလုပ္ခ်က္ ဖြဲ႕ေႏွာင္ထားၾကသည္။ တရားေတာ္သည္ မိမိတရားေတာ္ကုိ က်င့္ၾကံ အားထုတ္ေသာ သတၱဝါတုိ႔ကုိ ထုိသုိ႔ အမုိက္အေမွာင္အတြင္း၌ နစ္မြန္းေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္ေသာ အဝိဇၨာႏွင့္ တဏွာတုိ႔ကုိ ရွင္းလင္းသုတ္သင္လ်ွက္ လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ကယ္တင္ေပးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တရားေတာ္သည္ သတၱဝါအားလုံးတုိ ႔အဖုိ႔ ဆပ္၍ မကုန္နုိင္ေလာက္ေအာင္ ေက်းဇူးမ်ားပါသည ္။


သံဃဂုေဏာ အနေႏၱာ အရိယာသံဃာေတာ္ျမတ္သည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ စေသာ ကိေလသာတရားတုိ႔ကင္းရွင္း၍ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္တည္း ဟူေသာ တရားေတာ္ျမတ္တုိ႔ႏွင့္သာ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနၾကသျ ဖင့္ သတၱဝါမ်ား၏ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ စုိက္ပ်ဳိးရာ လယ္ယာေျမေကာင္းသဖြယ္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိသုိ႔ အရိယာသံဃာေတာ္မ်ားကုိ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္လုပ္ေက်ြးျခင္းျ ဖင့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားစြာ ျဖစ္ထြန္း၍ ေကာင္းက်ဳိးခ်မ္ းသာ ခံစားၾကရသည္။ သုိ႔ျဖစ္၍ အရိယာသံဃာေတာ္မ်ားသည္ သတၱဝါတုိ႔၏ အတုိင္းမသိေသာ ေက်းဇူးရွင္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အရိယာႏြယ္ဝင္ ပုထုဇဥ္သံဃာေတာ္ မ်ားသည္လည္း ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ ေဟာၾကားထားရစ္ခဲ့ေသာ တရားေတာ္မ်ားကုိ သတၱဝါတုိ႔အား လူ နတ္ နိဗၺာန္သုံးတန္ခ ်မ္းသာကုိ လမ္းညႊန္သည့္အေနျဖင့္ ေဟာေျပာျပသၾကေသာေၾကာင့္ သတၱဝါမ်ားစြာတုိ႔၏ အတုိင္းမသိေသာ ေက်းဇူးရွင္မ်ား ပင္ ျဖစ္ပါသည္။


မာတာပိတုဂုေဏာအနေႏၱာ မိခင္သည္ ကလလေရၾကည္ တည္သည့္အခ်ိန္မွစ၍ သားသမီးအေပၚ ခ်စ္ျခင္း ေမတၱာျဖင့္ သေႏၶသားကုိ ယုယစြာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ခဲ့ရသည္။ အခ်ဳိ အခ်ဥ္ အစပ္ အခါး အစရွိသည့္ မသင့္ျမတ္ေသာ အစားအစာ မ်ားကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ခဲ့ရသ ည္။ အခ်ိန္ေစ့၍ ဖြားျမင္လာေသာအခ ါတြင္လည္း ဖဝါးလက္ႏွစ္လုံး ပခုံးလက္ႏွစ္သစ္ အရြယ္မွစ၍ လူလားေျမာက္သည့္ အရြယ္အထိ ပုိးေမြးသလုိ ေမြးျမဴခဲ့ရသည္။ ထုိ႔အတူ ဖခင္အေနျဖင့္လည္း သားသမီးမ်ား၏ က်န္းမာေပ်ာ္ရႊင ္ေရး၊ စားဝတ္ေနေရး၊ ပညာေရးအစရွိသည့္ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ ျဖည့္ဆည္းေပး ခဲ့ေပသည္။


မိဘႏွစ္ဦးတုိ႔သည္ သားသမီးမ်ား အရြယ္ေရာက္သည့္အခါတြင္လည္း “မေကာင္းျမတ္တာ၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္၊ အတတ္သင္ေစ၊ ေပးေဝႏွီးရင္း၊ ထိမ္းျမားျခင္းလ ်ွင္ ဝတ္ငါးအင္ ဖခင္မယ္တုိ႔တာ” ဟူသည္ႏွင့္အညီ မိဘတုိ႔၏ ဝတၱရားမ်ားကုိ ျပည့္စုံေအာင္ ေဆာင္ရြတ္ေပးၾကရသည္။ ထုိ႔ျပင္ “လက္ဦးဆရာ မည္ထုိက္စြာ ဗုဗၺာစရိယ မိႏွင့္ဘ” ဆုိသည့္အတုိင္း သားသမီးတုိ႔၏ လက္ဦးဆရာမ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါတယ္။ တဖန္ မိဘတုိ႔၏ သားသမီးတုိ႔အေပၚ ေက်းဇူးၾကီးမားပ မွာ စာဖြဲ႕၍ မကုန္နုိင္ေလာက္ေအာင္ မ်ားျပားလွသျဖင့ ္ “မိဘေက်းဇူး ျမင္းမုိရ္ဦး အထူးသိလ်က္ အဆပ္ခက္” ဟုပင္ ဆုိရုိးျပဳခဲ့ရသည္။


အာစရိယဂုေဏာ အနေႏၱာ တပည့္တုိ႔၏ အက်ဳိးေက်းဇူးတုိ႔ကုိ က်င့္ေဆာင္တတ္ေသာေၾကာင့္ ဆရာဟု ေခၚဆုိရေၾကာင္း အဓိပၸာယ္ဖြင့္ဆု ိ ခ်က္ႏွင့္အညီ ဆရာသည္ တပည့္သားတုိ႔အေပၚ ေမတၱာ ေစတနာ အရင္းခံထား၍မလိမ ၼာ မယဥ္ေက်းသည္ကုိ လိမၼာယဥ္ေက်းလာေ စရန္လည္းေကာင္း၊ မေကာင္းေသာအမႈကု ေရွာင္ၾကဥ္ေစ၍ ေကာင္းေသာ အမႈကုိ ျပဳေစရန္လည္းေကာင္း ခ်ဳိသာစြာ ဆုံးမသြန္သင္ျပသၾကသည္။ ထုိ႔ျပင္ “အတတ္လည္းသင္ ပဲ့ျပင္ဆုံးမ သိပၸမခ်န္ ေဘးရန္ဆီးကာ သင့္ရာအပ္ပုိ႔ ဆရာတုိ႔ က်င့္ဖုိ႔ ဝတ္ငါးျဖာ” ဟူသည္ႏွင့္အညီ ဆရာ့က်င့္ဝတ္မ်ားကုိ ျပည့္စုံစြာ ေဆာင္ရြတ္ေပးၾကပါသည္။ ဤသုိ႔အားျဖင့္ ဆရာတုိ႔သည္ တပည့္မ်ား၏ အနႏၱေက်းဇူးရွင္ မ်ား စာရင္းတြင္ပါဝင္ ပါသည္။ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္သည္ ကုိးကြယ္ရာရတနာသုံးပါးႏွင့္ ပူေဇာ္ရာ အနေႏၱာအနႏၱ ငါးပါးကုိ အျမဲမျပတ္ကုိးကြ ယ္ရာ အစစ္ျဖင့္ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ သင့္လွေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း ေရးသားလုိက္ရပါသည္။


စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာစ ိတ္ခ်မ္းသာျပီး လုိရာဆႏၵမ်ားတစ္ လုံးတစ္ဝတည္း ျပည့္ဝၾကပါေစဟု ဆုေတာင္းလုိက္ရပါသည္။ အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္)


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT