Wednesday, December 11, 2013

တမလြန္ဘ၀အေၾကာင္း

***တမလြန္ဘ၀အေၾကာင္း...


…ျမတ္စြာဘုရားသည္သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌သီတင္းသံုးေနေတာ ္မူစဥ္ မာလုက်ပုတၱ မည္ေသာရဟန္းတစ္ပါးသည္ဤသို႔ အႀကံျဖစ္သည္။ ေလာကသည္ ၿမဲ၏ဟု၄င္း၊ မၿမဲဟု၄င္း၊ ေလာကသည္အဆံုးရွိသည္ဟု၄င ္း၊ အဆံုးမရွိဟု၄င္း၊ အသက္သည္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ အတူတကြ ရွိသည္ဟု၄င္း၊ မရွိဟု၄င္း၊ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ဘ၀တစ္ဖန္ျပန္၍ ျဖစ္သည္ဟု၄င္း၊ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေသသည္အျခားမဲ့၌ ဘ၀တစ္ဖန္ျပန္၍မျဖစ္ေတာ့ဟူ၍၄င္ း၊ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေသသည္ အျခားမဲ့၌ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လည္းမဟု တ္ဟူ၍၄င္း၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ငါ့အား မေဟာၾကားေပ။


…ျမတ္စြာဘုရားသည္ဤအေၾကာင္းအရာတို႔ကို မသိပါကသူေတာ္ေကာင္းပီသ စြာ၀န္ခံေျပာၾကား ရမည္။ဤအေၾကာင္းအရာတို ႔ကို ျပတ္သားစြာ မေဟာၾကားပါကေဂါတမဘုရား၏ သာသန ေဘာင္တြင္မေနေတာ့ပဲ လူထြက္ေတာ့မည္ဟု အႀကံျဖစ္ေပၚသည္။


…မာလုက်ပုတၱသည္ သူအႀကံျဖစ္သည့္အတိုင္း ျမတ္စြာဘုရားထံသြား၍ေလွ်ာက္သည္။


…ျမတ္စြာဘုရားသည္မာလုက်ပုတၱကို ဤသို႔ေမးပါသည္။“မာလုက်ပုတၱ…ငါဘ ုရားသည္ ဤအေၾကာင္းအရာတို႔ကို ေဟာၾကားမည္။ငါ့ထံ ရဟန္းျပဳလွည့္ပါဟု ေခၚဖူးပါသလား” ဟုေမးပါသည္။


…မာလုက်ပုတၱက “မေခၚဖူးပါ”ဟု ျပန္၍ ေလွ်ာက္သည္။ “သင္သည္ငါဘုရားအား ဤအေၾကာင္းအရာတို႔ကို ေဟာၾကားပါရန္ ေလွ်ာက္ဖူးပါသလား”ဟုေမးပါသည္။ မာလုက်ပုတၱက “မေလွ်ာက္ဖူးပါ”ဟု ေလွ်ာက္သည္။ “အခ်ည္းႏွီးေသာေယာက္်ား ဤအေၾကာင္းအရာတို ႔ကို ေဟာၾကားပါရန္ ငါဘုရားကို မည္သူကမွ် ေလွ်ာက္ထားျခင္း မရွိပါပဲ မည္သူ႔ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေဟာရပါမည္နည္း။


…မာလုက်ပုတၱ…ဤအေၾကာင္းအရာတို႔ကိ မေဟာသမွ်ငါ၏တရားကို မက်င့္ဟုဆိုျငား အံ့၊ ထိုသူသည္ ငါထံမွ မဂ္တရားဖိုလ္တရားမသိရမွီ ေသဆံုးရာ၏။ ငါဘုရားသည္ ထိုတရားကို မည္သည့္အခါမွ်ေဟာၾကားမည္ မဟုတ္ေပ။


…ဥပမာအားျဖင့္ လူတစ္ဦးသည္ အဆိပ္လူးေသာမွ်ာ းျဖင့္ အပစ္ခံရအံ့၊ ထိုသူကို သူ၏ေဆြမ်ဳိးမ်ား က ေဆးဆရာေခၚၿပီးမွ်ားႏုတ္၍ ေဆးကုရန္ ေျပာၾကားရာ၏။မွ်ားမွန္သူက မွ်ားမႏုတ္ပါႏွင ့္အံုး၊ ဒီမွ်ားကိုမည္သူက ပစ္ပါသနည္း၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ပစ္ပါသနည္း၊ မည္သို႔ေသာအဆိပ္ ကို သံုးပါသနည္း၊ ထိုအေၾကာင္းအရာေတြသိရမွေဆးကုမည္ဆိုျငားအံ့၊ ထိုသူသည္ သူသိလိုေသာအေၾကာင္းအရာတို႔ မသိရမွီ ေသဆံုးရာ၏။


…ထို႔အတူ ေလာကသည္ၿမဲ၏ဟု၄င္း၊ ေလာကသည္ မၿမဲဟု၄င္း၊ ေလာကသည္အဆံုးရွိသည္ဟု၄င ္း၊ ေလာကသည္ အဆံုးမရွိဟု၄င္း၊ အသက္သည္ ခႏၶာႏွင့္္အတူတကြရွိသည္ဟု၄င္း၊ အသက္သည္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ အတူတကြ မရွိဟု၄င္း၊ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ဘ၀တစ္ဖန္ျပန္၍ထပ္မံ ျဖစ္သည္ဟု၄င္း၊ ဘ၀တစ္ဖန္ထပ္မံမျဖစ္ေတာ့ဟ ု၄င္း၊ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ထပ္မံ၍ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လည္းမဟု တ္ဟူ၍၄င္း၊ ထိုသို႔အယူအမ်ဳိ းမ်ဳိးရွိသူတို႔သည္ ထိုအယူအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင့္ ဆင္းရဲအမ်ဳိးမ်ဳ ိးမွ လြတ္ေျမာက္ေသာမဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ ္ကို သိျမင္ႏိုင္ပါ မည္ေလာဟု ေမးေတာ္မူသည္။


…မာလုက်ပုတၱ…ဤသို႔ေသာအယူရွိသူတို႔သည္ ပဋိသေႏၶေနရျခင္း ၊ အို၊ နာ၊ ေသရျခင္းစေသာဒုကၡ အမ်ဳိးမ်ဳိး ျဖစ္ၾကရကုန္၏။ထိုဆင္းရဲအေပါင္ းမွ လြတ္ေျမာက္ရန္အတြက္ ယခုပင္လွ်င္ ငါ၏ တရားေတာ္ကို က်င့္ႀကံအားထုတ္ပါ”ဟု ေဟာေတာ္မူသည္။


ဗုဒၶမေဟာေသာတရား…


…မာလုက်ပုတၱ…ငါဘုရားမေဟာေသာတရားကား အဘယ္နည္း။ေလာကသည္ၿမဲ၏ဟု၄င ္း၊ ေလာကသည္ မၿမဲဟု၄င္း၊ ေလာကသည္ အဆံုးရွိသည္ဟု၄င္း၊ ေလာကသည္ အဆံုးမရွိဟု၄င္း ၊ အသက္သည္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္အတူတကြ ရွိသည္ဟု၄င္း၊ အသက္သည္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္အတူတကြ မရွိဟု၄င္း၊ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ဘ၀တစ္ဖန္ ျပန္၍ျဖစ္သည္ဟု၄င္း၊ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ မျဖစ္ေတာ့ဟု၄င္း၊ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ျဖစ္သည္လည္းမဟုတ္၊ မျဖစ္သည္လည္းမဟု တ္ဟူ၍၄င္း၊ ဤအေၾကာင္းအရာတို႔ကို ငါဘုရားသည္ မည္သည့္အခါမွ်ေဟာၾကားမည္ မဟုတ္ေပ။


…အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ထိုအေၾကာင္းအရာတ ို႔သည္ ေလာကီအက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္လည္းမစပ္၊ ေလာကုတၱရာအက်ဳိးစီးပြါးႏွင့္လည္းမစပ္၊ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ္ႏွင့္လည္းမစပ္၊ သစၥာေလးပါးကို သိျမင္ျခင္းငွါႏွင့္လည္းမစပ္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ဤအေၾကာင္းအရာတို႔ကို ငါဘုရားမေဟာၾကား ျခင္းျဖစ္သည္။


ဗုဒၶေဟာၾကားေသာတရား…


…မာလုက်ပုတၱ…ငါဘုရားသည္ အဘယ္တရားကို ေဟာၾကားသနည္းဟူမူဤတရားသည္ ဆင္းရဲျခင္း သေဘာျဖစ္သည္။သမုဒယတဏွာသည္ ဆင္းရဲျခင္းသေဘာကို ျဖစ္ေစသည္။ ဤတရားသည္ ဆင္းရဲျခင္းဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိး မွ လြတ္ေျမာက္ေသာနိ ဗၺာန္ျဖစ္သည္။ ဤတရားသည္ ဆင္းရဲျခင္းမွ လြတ္ေစေသာက်င့္စဥ္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ေဟာၾကားျခင္းျဖစ္သည္။


…ထိုတရားကို ငါဘုရား အဘယ့္ေၾကာင့္ ေဟာၾကားသနည္းဟူမူထိုတရားတို႔သည္သတၱ၀ါတို႔၏ အက်ဳိးစီးပြားႏွင့္လည္းစပ္၏။ကိေလသာခ်ဳပ္ၿငိမ ္းျခင္းငွါလည္းစပ္၏။သစၥာေလးပါးကိုသိျမင္ျခင္း ငွါလည္းစပ္၏။နိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခ င္းငွါလည္းစပ္၏။ ဤတရားသည္ သတၱ၀ါတို႔အတြက္ လြန္စြာအက်ဳိးမ်ားေသာေၾကာင့္ ငါဘုရားေဟာၾကားျ ခင္းျဖစ္သည္။


…မာလုက်ပုတၱ…သင္သည္ ငါဘုရားက သတၱ၀ါတို႔အတြက္အက်ဳိးမ်ားေသာေၾကာင့္ ေဟာၾကားေသာတရားကို ေဟာၾကားသည့္အတို င္းသာမွတ္သားထားပါေလာ့၊ ငါဘုရားက…သတၱ၀ါတ ို႔အတြက္ အက်ဳိးမမ်ားေသာေ ၾကာင့္ မေဟာၾကားေသာတရားကို မေဟာသည့္အတိုင္းသာ မွတ္သားထားပါေလာ့ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။


(မဇၥ်ိမပဏၰာသပါဠိေတာ္-စူဠမာလုက်ပုတၱသုတ္မွ)


ေ၀ါဟာရစကားမွလြတ္ေသာတရား…


…အခါတစ္ပါး၌ျမတ္စြာဘုရားသခင ္သည္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၌သီတင္းသံုး ေနေတာ္မူစဥ္ ၀စၱအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ပရိဗိုလ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားထံခ်ဥ္းကပ္ၿပီး ေလွ်ာက္ပါသည္။


…“ျမတ္စြာဘုရား၊ ေလာကသည္ၿမဲ၏ဟု၄င္း၊ မၿမဲဟု၄င္း၊ ေလာကသည္အဆံုးရွိသည္ဟု၄င ္း၊ အဆံုးမရွိဟူ၍၄င္း၊ အသက္သည္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္အ တူတကြရွိသည္ဟု၄င္း၊ အသက္သည္ ခႏၶာကိုယ္ႏွင့္ တျခားစီတည္ရွိေနသည္ဟု၄င္း၊ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေသသည့္အျခားမဲ့၌ ဘ၀တစ္ဖန္ျပန္၍ျဖစ္သည္ ဟု၄င္း၊ ဘ၀တစ္ဖန္ျပန္၍မျဖစ္ေတာ့ဟု၄င္း ၊ ဤသို႔ေသာအယူရွိသူသာ မွန္သည္။တျခားေသာ အယူရွိသူတို႔သည္ မွားေသာအယူရွိသူ ဟူ၍ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါမည္လား”ဟုေလွ်ာက္သည္။


…ငါဘုရားသည္“ဤသို႔ အယူမရွိပါ”ဟု ေျဖသည္။ “ျမတ္စြာဘုရား… ဤသို႔ဆိုပါကအဘယ္အျပစ္ကို ျမင္၍ဤအယူကိုမယူပါသနည္း”ဟုေလွ်ာက္သည္။ “ဤအယူတို႔သည္ဘ၀အတြက္ ေတာင့္တမႈ၊ ေၾကာင့္ၾကမႈ၊ ပူေဆြးမႈစေသာစိတ္၏ ဆင္းရဲျခင္းသေဘာမ်ားသာျဖစ္ေစသည္။ ထိုအယူတို႔သည္ သံသရာမွ လြတ္ေျမာက္ျခင္း ငွါ မျဖစ္၊ ကိေလသာခ်ဳပ္ၿငိမ္းျခင္းငွါမျဖစ္၊ မဂ္ဥာဏ္ဖိုလ္ဥာဏ ရရွိျခင္းငွါ မျဖစ္၊ ထိုအယူတို႔သည္ (မိစၦာအယူ)မ်ားသ ာျဖစ္၏။”


…၀စၦက…“အရွင္ဘုရ ား…ဤသို႔ဆိုပါက တပါးေသာအယူမ်ား ရွိပါသလားဘုရား”


…၀စၦ…“ငါဘုရားသည္(အယူဟူေသာေ၀ါဟာရ စကား) အားလံုးကိုစြန္႔ပယ္ၿပီးျဖစ ္သည္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ ၀စၦ…“ငါဘုရားသည္ ခႏၶာငါးပါး၏ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခ င္းသေဘာမ်ားကို ထူးေသာ ပညာဥာဏ္ မ်က္စိျဖင့္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ သိျမင္ၿပီးျဖစ္သ ည္။ ဤသို႔သိျမင္ၿပီးျဖစ္ေ သာေၾကာင့္ ငါ့ကိုယ္၊ ငါ့ခႏၶာ၊ ငါ့အသက္၊ ငါ့၀ိညာဥ္၊ ငါ့လိပ္ျပာဟု မွားယြင္းစြာစြဲလမ္းေသာဥပါဒါန္အားလံုးက ိုပယ္ၿပီး ျဖစ္သည္။ထိုဥပါဒါန္တို႔မ ွတစ္ဆင့္ျဖစ္ေပၚလ ာေသာ ငါ၊ အို၊ နာ၊ ေသ ရအံုးမည္၊ ငါေသလွ်င္ ေနာင္တမလြန္၌ဘ၀အမ်ဳိးမ်ဳိးျဖ စ္၍ က်င္လည္ရအံုးမည္ဟူေသာဥပါဒါန္အစြဲ မျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ခႏၶာငါးပါးအေပၚ၌ သာယာတက္မက္ျခင္း၊ မာနေထာင္လႊားျခင္းစေသာ သမုဒယတဏွာမ်ားမျဖစ္ေတာ့ေပ။တဏွာခ်ဳပ္ၿငိမ္း ျခင္းေၾကာင့္ ဒုကၡအေပါင္းမွလြတ္ေျမာက္ေတာ့၏ ။”


“အရွင္ဘုရား…ဤသိ ု႔လြတ္ေျမာက္ေသာရဟန္းသည္ ယခုဘ၀မွ စုေတ ေသလြန္ေသာ္ဘ၀တစ္ဖန္ ျပန္၍ျဖစ္ရအံုးမ ည္ေလာ” ဟုေလွ်ာက္သည္။ ျမတ္စြာဘုရားက“ဤသို႔ ဥပါဒါန္မွလြတ္ေျမာက္ေသာ ရဟန္းသည္ ပဋိသေႏၶေနျခင္းသ ို႔မေရာက္”ဟု မိန္႔ရွိသည္။“ျမတ္စြာဘုရား…ထ ိုရဟန္းသည္ ပဋိသေႏၶေနျခင္းသ ို႔မေရာက္ သို႔မဟုတ္ မေနရျခင္းသို႔မေရာက္”ဟုဆိုလိုပါသလားဟု ေလွ်ာက္သည္။


“၀စၦ…ထိုရဟန္းသည္ပဋိသေႏၶေနရျခင္း သို႔လည္း မေရာက္၊ မေနရျခင္းသို႔လည ္းမေရာက္”ဟု မိန္႔ေတာ္မူသည္။ “တပည့္ေတာ္သည္ ေရွ႕ကေဟာၾကားခဲ့ေသာတရားတို႔ျဖင္ စိတ္၌ၾကည္လင္လွ်က္ ရွိပါသည္။ ယခုမူ တပည့္ေတာ္၏စိတ္သည္ ေတြေ၀ျခင္း၊ နားမလည္ျခင္းအျဖ စ္သို႔ ေရာက္ရပါသည္။ ရွင္းလင္းေအာင္ထပ္မံေဟာၾကားပါရ န္” ေလွ်ာက္ထားသည္။


“၀စၦ…သင္နားမလည္ျခင္း၊ ေတြေ၀ျခင္း၊ စိတ္ရႈပ္ေထြးျခင္းသည္ ျဖစ္ထုိက္ပါေပသည္။ ငါ၏တရားသည္ တိမ္မေယာင္ႏွင့္ နက္လွသည္၊ လြယ္မေယာင္ႏွင့္ ခက္လွသည္။သင္ကဲ့သို႔ တျခားေသာအယူရွိသူကို မဆိုထားႏွင့္၊ ငါ၏သာသနာေတာ္အတြင္း၌ရွိၾကေသာရဟန္းရွ င္လူတို႔သည္ ေယာနိေသာမနသီကာယတို႔ျဖင့္ အာရံုစူးစိုက္ကားေလ့လာနာယူ ပြားမ်ားအားထုတ္မွ သိႏိုင္ေသာတရားျဖစ္သည္။


…သာမန္သိလိုသူတို႔ႏွင့္ထိုုက္တန္ေသာတရား မဟုတ္ေပ။အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေ သာ္ ထိုသူတို႔သည္ မိမိယံုၾကည္လက္ခံထားေသာအယူတို႔ႏွင့္ မတူပါက (အမွားအမွန္ ေသခ်ာစြာမစီစစ္ေတာ့ပဲ အမွားဟု ထင္ကာ)ပယ္ခ်တတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။


…၀စၦ… သင့္ကိုငါေမးမည္။ သင္ႏွစ္သက္သလိုသ ာ ေျဖၾကားပါေလာ့။ ဥပမာ-သင္၏အနီးတြ င္ ေတာက္ေလာင္ေနေသာ မီးဖိုႀကီးတစ္ခုရွိသည္ဆိုပါစို႔။ ထိုမီးဖိုကို သင္ျမင္ေတြ႔သည္ မဟုတ္ပါလား။”


“မွန္လွပါ၊ ထိုမီးဖိုကိုျမင္ေတြ႔ႏိုင္ပါ သည္။”


“၀စၦ…ထိုမီးေတာက္သည္ မည္သည့္အရာကို အစြဲျပဳ၍ ေတာက္ေလာင္သနည္း။”


“မွန္လွပါ၊ ထင္းျမက္ေျခာက္တ ို႔ကို အစြဲျပဳေတာက္ေလာင္ပါသည္။“အကယ္၍ ထိုမီးသည္ၿငိမ္းသြားပါအံ့၊ ထိုၿငိမ္းသြားေသ ာ မီးေတာက္ကိုသင္ျမင္ႏိုင္ပါမ ည္ေလာ” ဟု ေမးေတာ္မူသည္။“မွန္လွပါ၊ ျမင္ႏိုင္ပါသည္ဘ ုရား”ဟု ေလွ်ာက္သည္။


“၀စၦ…ၿငိမ္းသြားေသာမီးသည္မည္သည့္အရပ္၊ မည္သည့္ဌာနသို႔ေရာက္သြားသည္ကို သင္… ေျဖၾကားပါေလာ့”“ျမတ္စြာဘုရား…ၿငိမ္းသြားေသာ ထိုမီးေတာက္သည္မည္သည့္အရပ္၊ မည္သည့္ဌာနသို႔ ေရာက္သြားသည္ကို ေျဖၾကားရန္မသင့္ေတာ္ပါ။ ထိုမီးေတာက္သည္ေလာင္စာကိုအစြဲျပဳ၍ ေတာက္ေလာင္ေသာေၾကာင့္ ေလာင္စာျဖစ္ေသာ ျမက္ေျခာက္၊ ထင္းတို႔ ကုန္ခန္းသြားေသာေၾကာင့္ မီးေတာက္သည္လည္း အလိုလိုၿငိမ္းသြ ားေသာအျဖစ္သို႔ ေရာက္သြားပါသည္။ ”


“၀စၦ…ထို႔အတူပင္ ခႏၶာငါးပါးကိုငါ၊ သူ၊ သတၱ၀ါ၊ ေယာက္က်ား၊ မိန္းမ ဟူေသာေ၀ါဟာစကားတို႔ျဖ င့္ ပညတ္ေသာ္ ပညတ္ရာ၏။စကားအျဖစ္ ေခၚကာ၊ ေျပာကာ၊ ေခၚေျပာရသည္။ထိုပညတ္တို႔သည္ သမုတိသစၥာသေဘာျဖင့္ ေခၚေျပာရေသာ္လည္း အေကာင္အထည္၊ ပံုဟန္သ႑ာန္ျဖင့ ္ရွိသည္ဟု ငါဘုရား၏စိတ္၌စြဲလမ္းမႈဥပါဒါန ္မျဖစ္ေတာ့ေပ။ စြဲလမ္းမႈဥပါဒါန္မျဖစ္ေသာေၾကာင့္ (ဇက္ျပတ္ၿပီးေသာ ထန္းပင္)ငုတ္သည္ အသစ္တစ္ဖန္ျပန္၍ အတက္မေပါက္ႏိုင္သကဲ့သို႔ ငါဘုရားသည္လည္း ငါ၊ သူ၊ သတၱ၀ါဟူေသာအစြဲဥပါဒါန္မ်ား မရွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ ဘ၀တစ္ဖန္ ထပ္မံ၍ မျဖစ္ေတာ့ေပ။ဘ၀မျဖစ္ေသာေၾကာင ့္ငါသည္အို၊ နာ၊ ေသ ရျခင္းမွလြတ္ေတာ့၏။အို-နာ-ေသမွလြတ္ ေသာ္ ၿငိမ္းေအးခ်မ္းသ ာေသာနိဗၺာန္သို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳေတာ့၏။”


…၀စၦကေလွ်ာက္ျပန္သည္။ “တရားအေပါင္းကို သိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၊ ဥပမာအားျဖင့္ အကိုင္းအခက္၊ အသီးအပြင့္တို႔ျ ဖင့္ျပည့္စံုေသာ အင္ၾကင္းပင္ႀကီးတစ္ပင္ရွိရာ၏။ထိုအင္ၾကင္းပင္ႀ ကီး သည္ သခၤါရသေဘာတရားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစ ြာၾကာေသာအခါ အကိုင္းအခက္၊ အသီးအပြင့္တို႔သ ည္ ေဆြးေျမ့ပ်က္စီးရာ၏။သို႔ေသာ္လည္း မေဆြး၊ မေျမ့၊ မပ်က္စီးပဲအႏွစ္သက္သက္သာက်န္ရွိေနေသာ အင္ၾကင္းပင္ကဲ့သ ို႔ျမတ္စြာဘုရား၏ တရားေတာ္သည္ အစ-အလယ္-အဆံုး သံုးပါးစလံုး၌ေက ာင္းျခင္း မဂၤလာအျဖာျဖာတို႔ျဖင့္ျပည့္စံုေကာင္းမ ြန္လွပါေပသည္။တပည့္ေတာ္ကိုလည္းအရွင္ဘုရား၏ တပည့္သာ၀ကအျဖစ္မွတ္ယူေတာ္မူပါဟ ု” ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ပါသည္။ (မဇိၥ်မပဏၰာသပါဠိေတာ္-အဂၢိ၀စၦသုတ္မွ)


…ဦးျမေမာင္၊ ျမရိပ္ၿမိဳင္၊ ခ်မ္းေအးသာဇံၿမိ ဳ႕နယ္၊ မႏၱေလးၿမိဳ႕၏ “ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ”မွ ဓမၼဒါနျပဳပါသည္… ။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT