Wednesday, December 25, 2013

မဂၤလသုတ္ေတာ္ ျဖစ္ေပၚလာပံု

မဂၤလသုတ္ေတာ္ ျဖစ္ေပၚလာပံု =========================== မဂၤလသုတ္ေတာ္ ျဖစ္ေပၚရာေနရာေဒသသည္ကား သာ၀တၴိျပည္မြန္ ေဇတ၀န္ ေက်ာင္းေတာ္တြင္ ျဖစ္ေလသည္။

ေဂါတမ ဗုဒၶဘုရားရွင္သည ္အနာထပိဏ္ သူေဌး ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းေသာေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတ ာ္ မွာစံေနခိုက္လူ႔ေလာက တြင္ မဂၤလာဆိုတာ ဘာလဲဟူေသာျပႆနာေပၚေပါက္လာသည္။

မည္သည့္အခ်က္သည္ မဂၤလာျဖစ္သည္ဟု တိတိက်က်မဆံုးျဖတ္ရေသးေသ ာကာလျဖစ္သျဖင့္ မိမိတို့ ထင္ရာျမင္ရာကိဳက္ရာကို မဂၤလာဟု စြဲလမ္းေနၾကေသာအုပ္စုၾကီး(၃) ခု ရွိေလသည္။

တစ္အုပ္စုမွာၾကားေသာအသံကို စြဲ၍ရယ္ေမာသံ ၊ က်က္သေရရွိေသာစက္ေမာင္းသံ ၊ ခရုသင္းသံ စေသာကၠု႒ာရံု ျဖစ္ဖြယ္အသံၾကားလ်ွင္မဂၤလာဟု ဆိုဧ။္။

တစ္အုပ္စုကၾကားရံုႏွင့္ မဂၤလာဘယ္မွာျဖစ္ပါ့မလဲ မ်က္စိႏွင့္တပ္အပ္ထင္ထင္ျမင ္မွာသာမဂၤလာ ျဖစ္မွာေပါ့၊ လွပေသာပန္းကိုျမင္ျခင္း ၊ ေရျပည့္ေသာ အိုး၊ ေသြးေရာင္လွပေသာ ႏြားမ၀၀ စသည္တို ့ကို ျမင္မွမဂၤလာျဖစ္သည္ဆိုျပန္ဧ ။္။

က်န္တစ္အုပ္စုက ၾကားရံု၊ ျမင္ရံု ႏွင့္ မဂၤလာ မျဖစ္ေသး၊ ကိုယ္တိုင္ဒိ႒ ျမင္ေတြ့ရမွ မဂၤလာ ျဖစ္ရေပမည္။ပန္းလွလွကို ျမင္ရရံုမဟုတ္ လုက္ႏွင့္ိကိုင္ ၊ႏွာေခါင္းႏွင့္ နမ္းရွဴရမွမဂၤလာ၊ ေရျပည့္အိုးျမင္ရတာထက္ ၊ ေရကို ေသာက္ရမွေပါ့ ။ ႏြားမ ၀၀ ျမင္ရတာထက္ ႏြားနိ ု ့မလိုင္ခဲ စားရမွ မဂၤလာဟုဆိုၾကဧ။္။

ထိုအုပ္စု (၃) စု သည္သူ ့အယူမွန္သည္၊ ကိုယ့္ အယူမွန္သည္ဟု ျငင္းခံုၾကရာတစ္ဖက္ႏွင့္တစ္ဖ က္ စင္ျမင့္ေဆာက္၍ရက္ရွည္လမ်ားေဟာေျပာပြဲၾကီးမ ်ား ႏွင့္ျငင္းခံုၾကရာလူပါမကနတ္ခ်င္းပင္ျငင္းခံုၾကဧ။္။

ယင္းကဲ့သို ့ ျပႆနာစခဲ ့ျခင္းမွဘုမၼစိုးနတ္၊ ရုကၡစိုးနတ္ မ်ားမွ တစ္ဆင့္အာလိန္ငါးဆင့္ကိ ေက်ာ္ကာတာ၀တိံသာနတ္မ်ားထိ အုပ္စုဖြဲ့ကာ ျငင္းခံုပြဲကူးစက္လာေလေတာ့ဧ ။္။ထိုသို ့ေသာ ျပႆနာၾကီးမားမႈေၾကာင့္မည္သူမွန္သည္၊ မည္သူ မွားသည္ အဆံုး အျဖတ္ေပးပါရန္သိၾကားမင္းထံ ၀င္၍ရင္ဆိုင္ၾကေလေတာ့သည္၊

က်ြ္တြင္ သိၾကားမင္းကက်ြ္မဂၤလာကိစၥသည္ က်ယ္၀န္းနက္နဲ လွသည္ ။ငါလည္းအမွန္မသိ ၊ ထို ့ ေၾကာင့္ လူ့ျပည္တြင္အထင္အရွားပြင္ ့ေတာ္မူေသာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားသည္ သိရွိနိ ုင္ရာဧ။္။ေခတၱ ေစာင့္ၾကဟုဆိုကာနတ္သားတစ္ဦးအား ဘုရားရွင္ထံ ေမးျမန္းရန္လႊတ္လုိက္ေလသည္။

ထိုနတ္သားေမးေလ်ွာက္ခ်က္အရ ဘုရားရွင္ ျပန္လည္ ေဟာၾကားေျဖဆိုေသာမဂၤလာတရား(၃၈) ပါး ပါ၀င္သည့္ က်ြ္မဂၤလသုတ္ေတာ္ျဖစ္ေပၚလာရျခင္း ျဖစ္သတည္း။

ပရိတ္ႀကီးျမန္မာျပန္

(နတ္ပင့္ႏွင့္တုိက္တြန္းခ်က္)

၁။သမႏာၱ စကၠ၀ါေဠသု၊ *(သမန္တာစက္က၀ါေဠသု၊)

အၾတာ’ဂစၦႏၱဳ ေဒ၀တာ။ *(အတရာ’ဂစ္ဆန္တု ေဒ၀တာ။)

သဒၶမၼံမုနိရာဇႆ၊ *(သတ္(သဒ္)ဓမ္မံ မုနိရာဇတ္သ၊)

သုဏႏၱဳသဂၢေမာကၡဒံ။ *(သုဏန္တု သက္(သဂ္)ဂေမာက္ခဒံ။)

၂။ဓမၼႆ၀နကာေလာအယံဘဒၵႏာၱ။ *(ဓမ္မတ္,သ၀န,ကာေလာအယံဘတ္(ဘဒ္)ဒန္တာ။)

(ဘုရားရွိခုိး) ===================== ၃။နေမာတႆဘဂ၀ေတာအရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ။ *(နေမာတတ္သ ဘဂ၀ေတာအရဟေတာ သမ္မာ,သမ္ဗုတ္(ဗုဒ္)ဓတ္သ။)

(တဖန္-နတ္ပင့္) ================ ၄။ေယသႏာၱ သႏၱစိတၱာ၊ တိသရဏသရဏာ *(ေယ သန္တာသန္တစိတ္တာ,၊ တိသရဏ,သရဏာ)

ဧတၳ ေလာကႏၱေရ ၀ါ *(အစ္ထ ေလာကန္တေရ ၀ါ၊)

ဘုမၼာ,ဘုမၼာစ ေဒ၀ါ ၊ ဂုဏ ဂဏ ဂဟဏ *(ဘုမ္မာ,ဘုမ္မာ စ ေဒ၀ါ ၊ ဂုဏ ဂဏ ဂဟဏ)

ဗ်ာ၀ဋာသဗၺကာလံ။ *(ဗ်ာ၀တာ(ဋာ) သတ္(သဗ္)ဗကာလံ။)

ဧေတ အာယႏၱဳေ၀၀ါ ၊ ၀ရ ကနကမေယ,

*(ေအေတ အာယန္တုေဒ၀ါ,၊ ၀ရ ကနကမေယ,)

ေမရုရာေဇ ၀သေႏာၱ၊ *(ေမရုရာေဇ ၀သန္ေတာ၊)

သေႏာၱ သေႏာၱသေဟတုံ၊ မုနိ ၀ရ၀စနံ,ေသုတုမဂၢံ သမဂၢါ။ *(သန္ေတာသန္ေတာသေဟတုံ,၊ မုနိ ၀ရ ၀စနံ, ေသာတုမက္(မဂ္)ဂံ သမက္(မဂ္)ဂါ။)

အမွ်ေ၀ႏွင့္ - တုိက္တြန္းခ်က္ ၅။သေဗၺသု စကၠ၀ါေဠသု ၊ ယကၡာေဒ၀ါစ ျဗဟၼေနာ။ *(သတ္(သဗ္)ေဗသု စက္က၀ါေဠသု ၊ ယက္ခါ ေဒ၀ါ စ ျဗမေနာ။)

ယံ အေမွဟိ ကတံ ပုညံ ၊ သဗၺသမၼတၱိသာဓကံ။ *(ယံအံေမွဟိ ကတံပုန္ညံ၊ သတ္(သဗ္)ဗ,သမ္ပတ ္တိ,သာဓကံ။)

၆။သေဗၺ တံ အႏုေမာဒိတြာ၊ သမဂၢါ သာသေနရတာ။ *(သတ္ေဗ တံအႏုေမာဒိတ၀ါ ၊ သမက္(မဂ္)ဂါ သာသေန ရတာ။)

ပမာဒရဟိတာေဟာႏၱဳ၊ အာရကၡာသု ၀ိေသသေတာ။ *(ပမာဒ,ရဟိတာဟြန္တု၊ အာရက္ခါသု ၀ိေသသေတာ။)

၇။သာသနႆစ ေလာကႆ၊ ၀ုၯိ ဘ၀တုသဗၺဒါ။ *(သာသနတ္သ စ ေလာကတ္သ ၊ ၀ုတ္ဒိ ဘ၀တု သတ္(သဗ္)ဗဒါ။)

သာသနမၼိ စ ေလာကဥၥ ၊ ေဒ၀ါရကၡႏၱဳ သဗၺဒါ။ *(သာသနမ္ပိ စ ေလာကင္(ကဥ္)စ ၊ ေဒ၀ါ ရက္ခန္တု သတ္ဗဒါ။)

၈။သဒၶႎေဟာႏၱဳ သုခီ သေဗၺ ၊ ပရိ၀ါေရဟိ အတၱေနာ။ *(သတ္(သဒ္)ဓိန္ ဟြန္တုသုခီသတ္(သဗ္)ေဗ ၊ ပရိ၀ါေရဟိ အတ္တေနာ။)

အနီဃာသုမနာေဟာႏၱဳ၊ သဟ သေဗၺဟိ ဥာတိဘိ။ *(အနီဂါ(ဃာ) သုမနာဟြန္တု၊ သဟ သတ္(သဗ္)ေဗဟိ ညာတိဘိ။)

၉။ရာဇေတာ၀ါ ေစာရေတာ၀ါ *(ရာဇေတာ၀ါ ၊ ေစာရေတာ၀ါ)

မႏုႆေတာ၀ါ အမႏုႆေတာ၀ါ *(မႏုတ္သေတာ၀ါ ၊ အ-မႏုတ္သေတာ၀ါ)

အဂၢိေတာ၀ါဥဒကေတာ၀ါ *(အက္(ဂ္)ဂိေတာ၀ါ ၊ ဥဒကေတာ၀ါ)

ပိသာစေတာ၀ါ ခါဏုကေတာ၀ါ *(ပိသာစေတာ၀ါ ၊ ခါဏုကေတာ၀ါ)

က႑ကေတာ၀ါ နကၡတၱေတာ၀ါ *(ကန္တကေတာ၀ါ၊ နတ္ခတ္တေတာ၀ါ)

ဇနပဒေရာဂေတာ၀ါ အသဒၶမၼေတာ၀ါ *(ဇနပဒ,ေရာဂေတာ၀ါ ၊ အသတ္ဓမ္မေတာ၀ါ)

အသႏၵိ႒ိေတာ၀ါ အသပၸဳရိသေတာ၀ါ *(အသန္ဒိတ္ထိေတာ ၀ါ၊ အသတ္ပုရိသေတာ၀ါ)

စ႑ဟတၳိ အႆ မိဂ ေဂါဏ ကုကၠဳရ အဟိ ၀ိစိၦက-မဏိသပၸဒီပိ အစၦ *(စန္ဒ ဟတ္ထိ အတ္သ မိဂ ေဂါဏ ကုတ္ကုရ အဟိ ၀ိတ္စိက-မဏိသတ္ပဒီပိ အစ္ဆ)

တရစၦသူကရ မဟႎသ ရကၡ ရကၡသာဒီဟိ *(တရစ္ဆ သူကရ မဟိန္သ ယက္ခ ရက္ခသာဒီဟိ၊)

နာနာဘယေတာ၀ါနာနာေရာဂေတာ၀ါ *(နာနာဘယေတာ၀ါ ၊ နာနာေရာဂေတာ၀ါ)

နာနာဥပဒၶ၀ေတာ၀ါ အာရကၡံ ကဏွႏၱဳ။ *(နာနာဥပတ္ဒ၀ေတာ ၀ါ၊ အာရက္ခံ ကဏွန္တု ။)

မဂၤလသုတ္ ============== ၁၀။ယံမဂၤလံဒြါဒသ ဟိ ၊ စိႏၱယႎသုသေဒ၀ကာ။ *(ယံမင္ဂလံ ဒ၀ါဒသ ဟိ ၊ စိန္တယိန္သု သေဒ၀ကာ။)

ေသာတၳာနံ နာဓိဂစၦႏၱိ ၊ အ႒တၱႎသဥၥ မဂၤလံ။ *(သြတ္ထာနံ နာဓိဂစ္ဆန္တိ ၊ အတ္ထတိန္သင္(သဥ္ )စ မင္ဂလံ။)

၁၁။ေဒသိတံ ေဒ၀ေဒေ၀န ၊ သဗၺပါပ၀ိနာသနံ။ *(ေဒသိတံေဒ၀,ေဒေ၀န၊ သတ္ဗပါပ,၀ိနာသနံ ။)

သဗၺေလာက ဟိတတၳာယ ၊ မဂၤလံတံ ဘဏာမ ေဟ။ *(သတ္ဗေလာက,ဟိတတ္ထာယ ၊ မင္ဂလံ တံ ဘဏာမ ေဟ။)

၁၂။ဧ၀ံ ေမ သုတံ-*(ေအ၀ံေမ သုတံ-)

ဧကံ သမယံ ဘဂ၀ါ သာ၀တၳိယံ ၀ိရဟတိ ေဇတ၀ေန *(ေအကံ သမယံ ,ဘဂ၀ါ သာ၀တ္ထိယံ,၀ိဟရတိ ေဇတ၀ေန,)

အနာထပိ႑ိကႆအာရာေမ *(အနာထပိန္ဒိကတ္သ အာရာေမ။)

အထ ေခါအညတရာေဒ၀တာ *(အထ ေခါ ,အင္ညတရာေဒ၀တာ)

အဘိကႏာၱယ ရတၱိယာအဘိကၠႏၱ၀ဏၰာ *(အဘိတ္ကန္တာယ ရတ္တိယာ အဘိတ္ကန္တ၀ဏ္ဏာ)

ေက၀လကပၸံ ေဇတ၀နံ ၾသဘာေသတြာ *(ေက၀လကတ္ပံ ေဇတ၀နံ ၾသဘာသစ္တြာ)

ေယနဘဂ၀ါ ေတႏုပသကၤမိ ၊ ဥပသကၤမိတြာ *(ေယန ဘဂ၀ါေတႏုပသင္ကမိ ၊ ဥပသင္ကမိတ၀ါ)

ဘဂ၀ႏၱံ အဘိ၀ါေဒတြာဧကမႏၱံအ႒ာသိ။ *(ဘဂ၀န္တံအဘိ၀ါဒစ္တ၀ါ ၊ ေအကမန္တံ အတ္ဌာသိ။)

ဧကမႏၱံ ဌိတာေခါ သာေဒ၀တာ *(ေအကမန္တံ ထိတာေခါ,သာေဒ၀တာ)

ဘဂ၀ႏၱံ ဂါထာယအဇၥ်ဘာသိ။ *(ဘဂ၀န္တံဂါထာယ အစ္ဇဘာသိ။)

၁၃။ဗဟူ ေဒ၀ါမႏုႆာစ ၊ မဂၤလာနိ အစိႏၱယုံ။ *(ဗဟူ ေဒ၀ါမႏုတ္သာစ ၊ မင္ဂလာနိ အစိန္တယုန္။)

အာကခၤမာနံေသာတၳာနံ ၊ ျဗဴဟိ မဂၤလ’မုတၱမံ။ *(အာကင္ခမာနာသြတ္ထာနံ၊ ျဗဴဟိ မင္ဂလ’မုတ္တမံ။)

၁၄။အေသ၀နာစ ဗာလာနံ ၊ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ။ *(အေသ၀နာစ ဗာလာနံ ၊ ပန္တိတာနင္စ ေသ၀နာ။)

ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ ၊ ဧတံ မဂၤလ’မုတၱမံ။ *(ပူဇာစ,ပူဇေနယ်ာနံ ၊ ေအတံ မင္ဂလ’မုတ္တမံ။)

၁၅။ပတိရူပေဒသ၀ါေသာစ ၊ ပုေဗၺစ ကတပုညတာ။ *(ပတိရူပ,ေဒသ၀ါေ သာ စ ၊ ပုတ္ေဗ စ, ကတပုန္ညတာ။)

အတၱသမၼာပဏိဓိ စ ၊ ဧတံ မဂၤလ’မုတၱမံ။ *(အတ္တသမ္မာပဏိဓိ စ ၊ ေအတံ မင္ဂလ’ မုတ္တမံ။)

၁၆။ဗာဟုသစၥဥၥ သိပၸဥၥ ၊ ၀ိနေယာစ သုသိကၡိေတာ။ *(ဗာဟုသစ္စင္စ သိတ္ပင္စ ၊ ၀ိနေယာစ သုသိတ္ခိေတာ။)

သုဘာသိတာစ ယာ၀ါစာ၊ ဧတံမဂၤလ’မုတၱမံ။ *(သုဘာသိတာစ,ယာ၀ါစာ၊ ေအတံ မင္ဂလ’ မုတၱမံ။)

၁၇။မာတာပိတုဥပ႒ာနံ ၊ ပုတၱဒါရႆသဂၤေဟာ။ *(မာတာပိတုဥပတ္ထာနံ ၊ ပုတ္တ,ဒါရတ္သ သင္ဂေဟာ။)

အနာကုလာစ ကမၼႏၱာ၊ ဧတံ မဂၤလ’မုတၱမံ။ *(အနာကုလာစ,ကမ္မန္တာ၊ ေအတံ မင္ဂလ’ မုတ္တမံ။)

၁၈။ဒါနဥၥ ဓမၼစရိယာစ ၊ ဥာတကာနဥၥ သဂၤေဟာ။ *(ဒါနင္စ ဓမ္မစရိယာစ ၊ ညာတကာနင္စ သင္ဂေဟာ။)

အန၀ဇၨာနိ ကမၼာနိ ၊ ဧတံ မဂၤလ’မုတၱမံ။ *(အန,၀စ္ဇာနိ ကမ္မာနိ ၊ ၊ ေအတံ မင္ဂလ’ မုတ္တမံ။)

၁၉။အာရတီ ၀ိရတီ ပါပါ၊ မဇၨပါနာစ သံယေမာ။ *(အာရတီ ၀ိရတီ ပါပါ ၊ မစ္ဇပါနာစ,သံယေမာ။)

အပၸမာေဒါစ ဓေမၼသု ၊ ဧတံ မဂၤလ’မုတၱမံ။ *(အပ္ပမာေဒါစ,ဓမ္ေမသု ၊ ၊ ေအတံ မင္ဂလ’ မုတ္တမံ။)

၂၀။ဂါရေ၀ါ စ နိ၀ါေတာစ ၊ သႏၱဳ႒ိ စ ကတညဳတာ။ *(ဂါရေ၀ါ စ, နိ၀ါေတာစ ၊ သန္တုတ္ထိ စ, ကတင္ညဳတာ။)

ကာေလန ဓမၼႆ၀နံ ၊ ဧတံမဂၤလ’မုတၱမံ။ *(ကာေလနဓမ္မတ္သ၀နံ၊ ၊ ေအတံမင္ဂလ’ မုတ္တမံ။)

၂၁။ခႏၱီ စ ေသာ၀စႆတာ၊ သမဏာနဥၥ ဒႆနံ။ *(ခန္တီ စ,ေသာ၀စတ္သတာ၊ သမဏာနင္စ ဒတ္သနံ။)

ကာေလန ဓမၼသာကစာၦ ၊ ဧတံ မဂၤလ’မုတၱမံ။ *(ကာေလနဓမ္မသာကစ္ဆာ၊ ၊ ေအတံ မင္ဂလ’ မုတ္တမံ။)

၂၂။တေပါ စ ျဗဟၼစရိယဥၥ ၊ အရိယာသစၥာနဒႆနံ။ *(တေပါ စ ျဗဟၼစရိယင္စ ၊ အရိယာသစ္စာန ဒတ္သနံ။)

နိဗၺာနသစၦိကိရိယာစ ၊ ဧတံ မဂၤလ’မုတၱမံ။ *(နိတ္ဗာန,သစ္ဆိကိရိယာစ ၊ ၊ ေအတံ မင္ဂလ’ မုတ္တမံ။)

၂၃။ဖု႒ႆေလာကဓေမၼဟိ ၊ စိတၱံယႆန ကမၼတိ။ *(ဖုတ္ထတ္သ ေလာကဓမ္ေမဟိ ၊ စိတ္တံ ယတ္သ န ကမ္ပတိ။)

အေသာကံ ၀ိရဇံ ေခမ ၊ ဧတံမဂၤလ’မုတၱမံ။ *(အေသာကံ ၀ိရဇံေခမံ၊ ၊ ေအတံမင္ဂလ’ မုတ္တမံ။)

၂၄။ဧတာဒိသာနိ ကတြာန ၊ သဗၺတၳ မပရာဇိတာ။ *(ေအတာဒိသာနိ ကတ၀ါန၊ သတ္ဗတ္ထ မပရာဇိတာ။)

သဗၺတၳ ေသာတၳႎဂစၦႏၱိ ၊ တ ေတသံမဂၤလ’မုတၱမံ။ *(သတ္ဗတ္ထ သြတ္ထိန္ဂစ္ဆန္တိ ၊ တံေတသံ မင္ဂလ’မုတ္တမံ။)

မဂၤလသုတၱံနိ႒ိတံ။ *(မင္ဂလသုတ္တံ နိတ္ထိတံ။)

အဓိပၸါယ္ ============= မဂၤလာတရား၃၈ ပါး ၁။အေသ၀နာစ ဗာလာနံ =လူမိုက္တို႕ကို မဆည္းကပ္ျခင္း။ ၂။ ပ႑ိတာနဥၥ ေသ၀နာ = ပညာ႐ွိတို႕ကို ဆည္းကပ္ျခင္း။ ၃။ ပူဇာစ ပူဇေနယ်ာနံ =ပူေဇာ္ထုိက္သူတိ ု႕အား ပူေဇာ္ျခင္း။ ၄။ ပတိ႐ူပေဒသ ၀ါေသာစ=သင့္တင့္ေသာအရပ ္၌ ေနထုိင္ျခင္း။ ၅။ ပုေဗၺစ ကတပုညတာ =ျပဳခဲ့ေသာ ေကာင္းမႈ ႐ွိေသာသူျဖစ္ျခင္း။ ၆။ အတၱသမာပဏီဓိ=မိမိကိုယ္ကို ေကာင္းစြာ ေဆာက္တည္ျခင္း။ ၇။ ဗာဟုႆစၥ =အၾကားအျမင္မ်ားေ သာ သူ၏ အျဖစ္ ျဖစ္ျခင္း။ ၈။ သိပၸ= လက္မႈပညာ အစ႐ိွေသာ အျပစ္မ႐ွိေသာ အတတ္တုိ႕ကို တတ္ျခင္း။ ၉။ ၀ိနေယာစ သုသိကိၡေတာ =ေကာင္းစြာသင္အပ္ ေသာ ၀ိနည္းတရား႐ွိျခင္း။ ၁၀။ သုဘာသိတ၀ါစာ = ေကာင္းစြာဆိုျခင ္း။ ၁၁။ မာတာပိတုဥပ႒ာန =အမိအဘတို႕ကို ေကာင္းစြာ လုပ္ေကၽြးျခင္း။ ၁၂။ ပုတၱဒါရႆသဂၤဟ=သားမယားတို႕အားသၿဂၤဳ ိဟ္ေထာက္ပံ့ျခင္း။ ၁၃။ အနာကုလ ကမၼႏၱာ =အေႏွာင့္အယွက္မ႐ ွိေသာ အမႈတို႕ကိုသာ ျပဳျခင္း။ ၁၄။ ဒါနဥၥ=အလွဴေပးျခင္း။ ၁၅။ ဓမၼစရိယ =ျမတ္ေသာ အက်င့္တို႕ကို က်င့္ျခင္း။ ၁၆။ ဉာတကာနဥၥ သဂၤဟ=ေဆြမ်ိဳးတို႕အား ေထာက္မျခင္း။ ၁၇။ အန၀ဇၨာနိကမၼာနိ= အျပစ္မ႐ွိေသာ အမႈတို႕ကို ျပဳျခင္း။ ၁၈။ ပါပ အာရတီ =မေကာင္းမႈမွေ၀းစြာ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ျခင္း။ ၁၉။ ပါပ ၀ိရတီ=မေကာင္းမႈမွ အထူး ေ႐ွာင္ၾကဥ္ျခင္း။ ၂၀။ မဇၨပါန သံယေမာ =ေသရည္ေသရက္ကို ေသာက္စားျခင္းမွ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ျခင္း။ ၂၁။ အပၸမာေဒါစ ဓေမၼသု= ေကာင္းမႈကုသိုလ္ တို႕၌ မေမ့ေလ်ာ့ျခင္း။ ၂၂။ ဂါရ၀=႐ိုေသထိုက္သူတို ႕အား႐ုိေသျခင္း။ ၂၃။ နိ၀ါတ =မိမိကိုယ္ကို ႏွိမ့္ခ်ျခင္း။ ၂၄။ သႏၱဳ႒ီ =ေရာင့္ရဲလြယ္ျခင ္း။ ၂၅။ ကတညဳတ =သူျပဳဖူးေသာ ေက်းဇူးကို သိျခင္း။ ၂၆။ ကာေလန ဓမၼႆ၀န= သင့္တင့္ေလ်ာက္ပ တ္ေသာ အခါ၌ သူေတာ္ေကာင္းတရာ းကို နာယူျခင္း။ ၂၇။ ခႏၱီ =သည္းခံျခင္း။ ၂၈။ ေသာ၀စႆတာ = သူေတာ္ေကာင္းတို ႕ ဆံုးမအပ္ေသာ စကားကို နာလြယ္ျခင္း။ ၂၉။ သမဏာနဥၥဒႆန=ရဟန္းပုဏၰားတို႕ အား ဖူးျမင္ျခင္း။ ၃၀။ ကာေလန ဓမၼသာကစၧာ =သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါ၌ တရားေတာ္ကို ေဆြးေႏြးေမးျမန္ းျခင္း။ ၃၁။ တေပါ =ျခိဳးျခံစြာ က်င့္ျခင္း။ ၃၂။ ျဗဟၼစရိယ=ျမတ္ေသာ အက်င့္တို႕ကို က်င့္ျခင္း။ ၃၃။ အရိယသစၥာနဒႆန=အရိယသစၥာတို႕ကို သိျမင္ျခင္း။ ၃၄။ နိဗၺာန သစၧိကိရိယာ =နိဗၺာန္ကိုမ်က္ေမွာက္ျပဳရျ ခင္း။ ၃၅။ နကမၸတိ =ေလာကဓံတရားတို႕ႏ ွင့္ေတြ႕ေသာ္ တုန္လႈပ္ေသာစိတ္ မ႐ွိျခင္း။ ၃၆။ အေသာက =ေလာကဓံတရားတို႕ႏ ွင့္ေတြ႕ေသာ္ စိုးရိမ္ေသာစိတ္ မ႐ွိျခင္း။ ၃၇။ ၀ရဇံ =ေလာကဓံတရားတို႕ေ တြ႕ေသာ္စိတ္၌ ရမၼက္မ႐ွိျခင္း။ ၃၈။ ေခမံ =ေလာကဓံတရားတို႕ေ တြ႕ေသာ္ စိတ္၌ေဘးမ႐ွိျခင ္း။

အရွင္ပ႑ိတ(ေဒါင္ းျဖဴ)

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT