Thursday, December 12, 2013

ရဟႏၲာကိုရင္ကစားေသးလား

ရဟႏၲာကိုရင္ကစားေသးလားဘုရား ••••••••••••••••••••••••••••• တစ္ေန႔ေသာေန႔လည္ခင္းတြင္ ျဖစ္၏။ မိမိသည္ ေျခေထာက္နာသျဖင့္ ေျခေထာက္ကို ျမန္မာစုတ္ေဆးႏွ င့္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ထိုးေနသည္။ ထိုစဥ္မွ အမွတ္မထင္ တရားနာပရိသတ္မွ ဒကာတစ္ေယာက္ ေရာက္ရွိလာၿပီးလွ်င္ ျပႆနာေပၚလာသည္ -


“ရဟႏၲာကိုရင္ကစားေသးလားဘုရား”


“ဟာ. . .ဘဘယ္ကလာ ကတ္သီးကတ္သပ္ ရဟႏၲာကိုရင္ ကစားရမလဲ”


“ဦးပဥၨင္းကသာ မကစားဘူးေျပာတယ္၊ တပည့္ေတာ္က ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေ ရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအုပ္ထဲမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖတ္ဖူးတယ္ဘုရား”


“အို. . . ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေရးဆရာႀကီးတစ္ေယာ က္ရဲ႕ စာအုပ္ထဲ ဖတ္ဖူးတာနဲ႔ ရဟႏၲာကိုရင္ ကစားတယ္ဆိုတာ မွန္ရေရာလား”


“မမွန္ဘူးလားဘုရား”


“ဘယ္ကလာ မွန္မွာလဲ၊ အႀကီးအက်ယ္မွားတ ယ္”


“ဦးပဥၨင္း ဒါျဖင့္ ရဟႏၲာကိုရင္ ကစားတယ္ မကစားဘူးဆိုတဲ့ ျပႆနာကို အတိအက် ေျဖရွင္းေပးပါလာ းဘုရား”


“ေျဖရွင္းေပးဖို ႔ ျပႆနာအစအနေတာ့ ေျပာျပဦးမွေပါ့ ”


“ဘယ္လို အစအန ေျပာရမွာလဲဘုရား ”


“ဘယ္ရဟႏၲာကိုရင္ ဘယ္မွာကစားတယ္ဆိ တာေတာ့ ေျပာမွေပါ့၊ ဒါမွ ေတြးေတာဆင္ျခင္ ေထာက္ဆစရာရွာျပီး ေျဖရွင္းႏိုင္မွ ာေပါ့”


“ေၾသာ္ .. ဟုတ္သားပဲဘုရား၊ အဲဒါတပည့္ေတာ္ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ပါပဲဘုရား၊ ဟိုကိုရင္ဘုရား၊ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးကို တရားျပတဲ့ ရဟႏၲာကိုရင္ေပါ့ ကစားတာ”


“ကဲ. . .ေျပာစမ္းပါဦး၊ ကစားပံုကို၊ ဘယ္ပံုကစားသလဲ”


“ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးေတာထဲေရာက္ေတာ့ ေထရ္ႀကီးေတြက ကမၼ႒ာန္းမေပးဘဲ “မီးတင္းကုတ္တြင္ ခုႏွစ္ႏွစ္အရြယ္မွ်သာ ရွိေသးေသာ ကစားေနသည့္ သာမေဏထံသို႔ ၫႊန္လိုက္၏” လို႔ ကစားပံုေတြ႕တယ္ဘုရား”


“ဒီရွင္ေပါ႒ိလႀက ီးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိး ကိုယ္လိုသလို ဆဲြေျပာေနၾကတယ္၊ခုလည္း ကိုရင္နဲ႔ လိုသလို ဆြဲေျပာျပန္ၿပီ”


“အဲဒါ အရွင္ဘုရား ရွင္းေပးပါလားဘု ရား”


“ကဲ. . .နားေထာင္၊ မူရင္း ဓမၼပဒအ႒ကထာအတိုင္း ရွင္းျပေပးမယ္”


“ရွင္းပါဘုရား”


ရွင္ေပါ႒ိလ


“ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးဟာ ဝိပႆီဘုရားရွင္မွ စ၍ ယခုဘုရားရွင္တိုင္ ဘုရားရွင္ ၇-ဆူ သာသနာေတာ္မွာ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ရဟန္းငါးရာတို႔၏ စာခ်ခ်ည္းျဖစ္ခဲ ့တယ္၊ ကၽြတ္တမ္းဝင္မည့္ ပုဂၢိဳလ္ပဲ၊ သို႔ေသာ္ အရွင္ျမတ္ဟာ ဝိပႆနာတရားအား မထုတ္ဘူး၊ ဒါကို ဘုရားရွင္သိလို႔ စဥ္းစားတယ္-


“ဤေပါ႒ိလရဟန္းအား မိမိ၏ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ေရးကို ျပဳက်င့္အံ့ဟု စိတ္မွ် မျဖစ္ဘဲရွိ၏။ သူ႕ကိုထိတ္လန္႔သ ေဝဂျဖစ္ေစအံ့”


“အဲဒီလို စဥ္းစားၾကံစည္ၿပ ီး ရွင္ေပါ႒ိလႀကီး ဘုရားရွင္ထံ လာတိုင္းျပန္တိုင္း ဘုရားရွင္က ေခၚတယ္-


“အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ လာေလာ့၊ အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ ထိုင္ေလာ့၊ အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ သြားေလာ့၊ အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ သြား၏”


“အဲဒီလို ေခၚေဝၚေျပာဆိုေတ ာ့ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးက စဥ္းစားတယ္-


“ငါသည္ အ႒ကထာႏွင့္တကြ ပိဋကတ္သံုးပံုကိ ေဆာင္တယ္၊ ရဟန္းငါးရာတို႔၏ ဂိုဏ္းႀကီး ၁၈-ဂိုဏ္းမွာ စာခ်လည္း ျဖစ္တယ္၊ သို ႔ပါလ်က္ ငါ့ကို ဘုရားရွင္က မျပတ္ပင္ အခ်ည္းႏွီးေသာ ေပါ႒ိလ လို႔ေခၚတယ္၊ စင္စင္ ငါ့ကို စ်ာန္မဂ္ဖိုလ္ စေသာ တရားထူးမရွိလို႔ ဒီလိုေခၚတာပဲ”


“ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးဟာ အဲဒီလိုစဥ္းစားၿပီး ထိတ္လန္႔သံေဝဂျဖစ္သြားတယ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္လည္း ခ်တယ္-


“အရညံ ပဝိသိတြာ သမဏဓမၼံ ကရိႆာမိ=ေတာသို႔ျမန္း၍ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ပါေတာ့အံ့”


“ယင္းသို႔ဆံုးျဖတ္ၿပီး သပိတ္တစ္လံုး၊ သံုးထည္ေသာ သကၤန္းႏွင့္ ေတာထြက္ခဲ့တယ္၊ ယူဇနာ ၁၂၀-ေဝးေသာ ရဟႏၲာ၃၀၊ သီတင္းသံုးတဲ့ ေတာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း ေရာက္တယ္၊ ေရာက္တာနဲ႔တစ္ျပိဳင္နက္ အႀကီးဆံုး အရွင္ျမတ္ကို ခ်ဥ္းကပ္ရွိခိုး ၿပီး ေလွ်ာက္တယ္-


“အရွင္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္၏မွီခိုရာျဖစ္ေတာ ္မူပါဘုရား”


“ငါ့ရွင္သင္သည္ စာခ်ဓမၼကထိက ျဖစ္၏၊ ငါတို႔ကေတာင္မွ ငါ့ရွင္ကိုမွီ၍ တစ္စံုတစ္ရာသိစရာကို ေမးရဦးမွာ၊ ဘယ့္ေၾကာင့္ ငါ့ရွင္ ဒီလိုေျပာရသလဲ”


“အရွင္ဘုရား ဤသို႔မေျပာပါနဲ႔ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္၏မွီခိုရာ ျဖစ္ေတာ္မူပါဘုရ ား”


အရွင္ျမတ္ႀကီးသည္ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးတြင္ ပရိယတိၱကိုု အမွီျပဳ၍ မာန္မာနရွိေနသည္ ကို သိသျဖင့္ မာနက်ေစျခင္းငွာ အရွင္ျမတ္ႀကီးေအာက္ ငယ္သည့္မေထရ္ထံသ ၫႊန္းလိုုက္၏။ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးသည္ သြား၏။ ယင္းေထရ္က ေနာက္တစ္ပါးထံ ၫႊန္းျပ၏။ ဤနည္းျဖင့္ အဆင့္ဆင့္ၫႊန္းရာ ေနာက္ဆံုးေန႔သန္႔ရာတြင္ သကၤန္းခ်ဳပ္ေနေသ ာ ၇-ႏွစ္သား ကိုရင္ကေလးထံသို႔ ေရာက္သြားေလ၏။


“ဟင္. .. ဘယ္မွာလဲ ရဟႏၲာကိုရင္ကေလး ကစားတာ၊ သကၤန္းခ်ဳပ္ေနတာပဲဟာ”


“အဲဒါေၾကာင့္ ေျပာတာေပါ့၊ ႏိုင္ငံေက်ာ္စာေ ရးဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ စာအုပ္ထဲ ဖတ္ဖူးတာနဲ႔မွန္ေရာ့လားလို႔”


“ဆက္ၿပီးရွင္းျပ ပါဦးဘုရား”


“အဲဒီလိုေရာက္သြားေတာ့ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးက လည္း မာန္မာနမွ မရွိဘဲဟာ ကုိရင္ကေလးရဲ႕ေရွ႕မွာ လက္အုပ္ခ်ီးျပီး ေလွ်ာက္ျပန္တယ္-


“သူေတာ္ေကာင္း အကၽြႏ္ု္ပ္ကို မွီခိုရာျဖစ္ပါေ လာ့”


“ေနပါဦးဘုရား၊ ၾကားျဖတ္ေမးပါရေ စ၊ ကိုရင္ကေလးကိုရွင္ေပါ႒ိလႀကီးက ရွိခိုးတယ္ေပါ”


“ရွိခိုးတာမဟုတ္ဘူး၊ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး အ႐ိုအေသျပဳတာေပါ့၊ ရွိခိုးတာနဲ႔ လက္အုပ္ခ်ီတာ တစ္ျခားစီပဲ၊ အိႏိၵယယဥ္ေက်းမႈမွာဆိုယခုတိုင္ရွိတယ္၊ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးေတြ႕လွ်င္ လက္အုပ္ခ်ီ ႏႈတ္ဆက္ေလ့ရွိတယ္”


“ကဲ. . .ရွင္းပါၿပီဘုရား၊ ဆက္ရွင္းပါဦး”


အဲဒီလို ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးက ေလွ်ာက္ေတာ့ ကိုရင္ေလးက ျပန္ေျပာတယ္-


“ဆရာ အံ့ဖြယ္ရွိေပစြဘုရား၊ ဘယ့္ေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာရတာလဲဘုရား၊ အရွင္ဘုရားတို႔သည္ ႀကီးပါကုန္၏၊ ဗဟုသုတလည္း ရွိပါကုန္၏၊ အရွင္ဘုရားတို႔၏ အထံမွာပင္ တပည့္ေတာ္တို႔ သင္စရာေတြကို သင္ရမွာေပါ့ဘုရား”


“သူေတာ္ေကာင္း ဤသို႔မေျပာပါႏွင ့္၊ အကၽြႏ္ုပ္၏ကိုးကြယ္ရာ ျဖစ္ပါေလာ့”


“အရွင္ဘုရား၊ အကယ္၍ ဆံုးမတိုင္း နာယူလိုက္နာႏိုင္သည္ျဖစ္အံ့၊ အရွင္ဘုရား၏ မွီခိုရာျဖစ္ပါမ ည္”


“သူေတာ္ေကာင္း ဆံုးမတိုင္း နာယူလိုုက္နာပါမ ည္၊ မီးပံုႀကီးထဲ ဆင္းဆိုလွ်င္ ဆင္းပါမည္”


“ဒီလိုဆိုရင္အရွင္ဘုရား ယခု ဝတ္႐ံုထားသည့္အတိုင္း ဤေရအိုင္သို႔ ဆင္းပါေလာ့”


ကိုရင္ကေလးသည္ သကၤန္းသံုးထည္ႏွင့္ လာေသာအျဖစ္ကို သိလ်က္ အဆံုးအမကို လိုက္နာျပဳက်င့္ မျပဳက်င့္သိရန္ စံုစမ္္းလို၍ ေရအိုင္ကိုၫႊန္ျပ၍ ဆင္းခိုင္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးလည္း တစ္ခြန္းတည္းႏွင့္ပင္ ဆင္းလိုက္သည္။ ျပန္မေမး၊ သကၤန္းစြန္ း ေရစြတ္ေသာအခါမွ ကိုရင္ကေလးက ေခၚလိုက္သည္-


“အရွင္ဘုရား ၾကြပါဘုရား”


ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးသည္ တစ္ခြန္းတည္းႏွင့္ပင္ ျပန္ၾကြလာၿပီး ရပ္ေနတယ္၊ ထိုအခါ ကိုရင္ကေလးက ကမၼ႒ာန္းေပးတယ္-


“အရွင္ဘုရား ေတာင္ပို႔တစ္ခုမွာ အေပါက္ ၆-ေပါက္ရွိပါတယ္၊ အဲဒီေတာင္ပို႔သိ အေပါက္တစ္ေပါက္မွဖြတ္တစ္ေကာင္ ဝင္သြားပါတယ္၊ အဲဒီဖြတ္ကို ဖမ္းလိုပါလွ်င္ က်န္သည့္ငါးေပါက္ကို ပိတ္ၿပီး ၆-ခုေျမာက္ဝင္သည့္ အေပါက္မွ ဖမ္းယူရပါတယ္၊ အဲဒီဥပမာ အတူပါပဲ၊ အရွင္ဘုရားတို႔သ ည္ ဒြါရ ၆-ပါး ,တံခါး ၆-ေပါက္တို႔တြင္ ဒြါရ ၅-ပါး , တံခါး ၅-ေပါက္တို႔ကို ပိတ္၍ မေနာဒြါရျဖင့္ ကမၼ႒ာန္းတရား ႐ႈပြားေတာ္မူၾကပ ါကုန္ဘုရား”


ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးသည္ ဗဟုသုတရွိ က်မ္းဂန္တတ္ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္သည္။ ဤမွ်ျဖင့္ ဆီမီးထြန္းၫိွျပသကဲ့သုိ႔လင္းသြားသည္။ ရွင္းသြားသည္။ သို႔ႏွင့္ ေလွ်ာက္သည္-


“သူေတာ္ေကာင္း ဤမွ်ဆို ေတာ္ေလာက္ပါၿပီ”


ရွင္ေပါ႒ိလႀကီး ယင္းသို႔ေလွ်ာက္ၿပီး မိမိ၏ ကရဇကာယ ခႏၶာကိုယ္အတြင္း ဉာဏ္သြင္း၍ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ေတာ့၏။


“ေနပါဦးဘုရား၊ ေမးပါရေစဦး၊ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးက ဒီေလာက္ စာတတ္ပါလ်က္သားႏွင့္ သူ႕ဘာသာသူအားမထုတ္တတ္လို႔ နည္းခံေမးျမန္းရ တာလား”


“သူ႕ဘာသာသူအားထုတ္တာေပါ့၊ သို႔မဟုတ္ ဆရာသမားနဲ႔အားထုတ္ေတာ့ ဆရာသမားအေပၚ ေလးစားမႈေၾကာင့္ ျမန္ျမန္တရားရႏိ ုင္တယ္၊ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ ဆိုေတာ့ မေလးစားဘူး၊ ေပါ့တယ္၊ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္မရႏိုင္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ နည္းခံ အားထုတ္တာပဲ၊ အားမထုတ္တတ္လို႔ မဟုတ္ဘူး၊ နည္းေျပာေတာ့ အစအနပဲရွိေသးတယ္၊ အားထုတ္တတ္လို႔ အားထုတ္ေနၿပီ၊ စာမတတ္သူကို အဲဒီေလာက္ နည္းေျပာ႐ံုနဲ႔အားထုတ္တတ္ပါ့မလား”


“ဘယ္အားထုတ္တတ္မလဲဘုရား”


“အဲဒီလို ရွင္ေပါ႒ိလႀကီး တရားအားထုတ္ေနေတာ့ဘုရားရွင္က ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ကျမင္၍ ၾသဘာသေရာင္ျခည္ေတာ္လႊတ္ၿပီး တရားေဟာတယ္-


“ကမၼ႒ာန္းတရား ႀကိဳးစားပြားမ်ာ းျခင္းေၾကာင့္ စင္စစ္ ပညာတိုးပြား၏၊ ကမၼ႒ာန္းတရား မႀကိဳးစား မပြားမ်ားျခင္းေ ၾကာင့္ ပညာကုန္ခန္း ဆုတ္ယုတ္၏။ ပညာပြားျခင္း၊ ဆုတ္ယုတ္ျခင္း ခရီးႏွစ္ျဖာ လမ္းႏွစ္ျမြာကို သိၿပီး၍ ပညာတိုးပြားေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ မိမိကိုယ္ကို သြင္းထားရာ၏”


“အဲဒီတရားလည္း ဆံုးေရာ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီးလ ည္း ရဟႏၲာအရွင္ျမတ္ျဖစ္သြားတယ္”


“ဒါနဲ႔ စာတတ္ရင္ စာခံတယ္ဆိုဘုရား၊ စာခံလို႔တရားရၾကာတယ္ ေျပာပါလား၊ ခုေတာ့စာတတ္တဲ့ ရွင္ေပါ႒ိလႀကီး တရားအားထုတ္တာ ခဏကေလးနဲ႔ တရားရသြားပါလား”


“ဘယ္ကလာ ကတ္သီးကတ္သပ္ စာခံရမွာလဲ၊ စာခံတယ္ေျပာတဲ့ ဆရာေတြဟာ အမ်ားအားျဖင့္ စာမတတ္သူေတြ ျဖစ္တယ္၊ စာတတ္ေသာ္လည္း အလုပ္မတတ္သူေတြ ျဖစ္တယ္၊ အလုပ္တတ္ေသာ္လည္း စာနဲ႔ အလုပ္နဲ႔ မဟပ္သူေတြျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ စာတတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြ အားထုတ္လာရင္ သူတို႔ႏွင့္အဆင္မေျပခ်င္ဘူး၊ ဒါ့ေၾကာင့္ သူတို႔နာမည္မပ်က္ေအာင္ စာတတ္သူကို ကန္ထားတာပဲ”


“ဒီလိုဆို ဒီဆရာေတြ ဘယ္႐ိုးသားမလဲဘုရား”


“႐ိုးလား မ႐ိုးလားေတာ့ သူတို႔ဘာသာသူတို႔ အသိဆံုးပဲ၊ ေဘးကလူကေတာ့ ဘယ္ေသေသခ်ာခ်ာ သိမလဲ”


“စာတတ္သူေတြကို ကန္တယ္ဆိုတာကေတာ ဟုတ္တယ္ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ၾကားဖူးတယ္၊ တရားအားထုတ္သူေတြမွာ ဒကာမေတြက နံပတ္တစ္တဲ့၊ ဒကာေတြက နံပတ္ႏွစ္တဲ့၊ ရဟန္းေတာ္ေတြကနံပါတ္သံုးတဲ့”


“အဲဒါ နံပါတ္ေလးမရွိလုိ႔နံပါတ္သံုးေျပာတာ၊ နံပါတ္ေလးရွိရင္ ေလးေတာင္ေျပာဦးမွာ၊ အဲဒီလိုဌာနကို ဘယ္ေတာ့မွ သြားအားမထုတ္နဲ႔၊ မဟုတ္ဘူး၊ မမွန္ဘူး၊ ညာေနတာ”


“တပည့္ေတာ္လည္း ရဟႏၲာကိုရင္ကေလး ကစားေသးလားဆိုတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမ်ားႀကီး ဗဟုသုတရသြားတယ္ ဘုရား၊ ေက်နပ္ပါၿပီဘုရာ း၊ ခြင့္ျပဳပါဦးဘု ရား”


* မဟုတ္တရား၊ ေျပာေရးသား၊ ေလးပါးအပါယ္ ေရာက္မည္ေနာ္။


* အမွန္တရား၊ ေျပာေရးသား၊ ေရာက္ျငား နိဗၺာန္ခ်မ္းသာေနာ္။


ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ေတာင္စြန္း ဓမၼဒူတဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ “ဗုဒၶဓမၼျပႆနာမ် ားေပါင္းခ်ဳပ္ ပထမတြဲ” မွ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT