Friday, December 13, 2013

"ပါဒေစတီ- အပိုင္း၂

"ပါဒေစတီ- အပိုင္း၂"

••••••••••••••••••••

အဓိ႒ာန္ျပဳခဲ့ရာ ေျခေတာ္ရာ(၈)ဌာန။ ---------------------------------------ဘုရားရွင္၏ေျခေတ ာ္ရာသည္(အပိုင္း၁ တြင္ေရးသားေဖာ္ျပခဲ့သည့္အတိုင္း) ေျခေတာ္ခ်တိုင္း ထင္က်န္ရစ္သည္ မဟုတ္ေပ။ ေျခေတာ္ရာထင္က်န္ရစ္မႈသည္ ဘုရားရွင္က အဓိ႒ာန္ျပဳမွသာထင္က်န္ရစ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဓိ႒ာန္မႈမျပဳလွ်င္ ထင္က်န္ရစ္ျခင္း မရွိေခ်။ အဓိ႒ာန္ျပဳျပီးေျခေတာ္ရာထင္က်န္ရစ္မႈကို လည္း တစံုတရာအေၾကာင္းထူးရွိမွသာဘုရားရွင္က ျပဳေတာ္မူျခင္းျဖစ္၏။


စာေပက်မ္းဂန္တို႔၌ဘုရားရွင္အဓိ႒ာန္ျပဳျပီး ေျခေတာ္ရာခ်ေသာေနရာ(၈)ဌာနကို ဤသို႔ျပဆိုထားေလသည္။ ၄င္းတို႔မွာ-


(၁) ေဒါဏပုဏၰားႀကီးျမင္ေတြ႕ေစရန္ သကၠ႒ျမိဳ႕ႏွင့္ ေသတဗ်ျမိဳ႕တို႔၏ အၾကား လမ္းခရီးအရပ္ဌာန ။


(၂) မာဂ႑ီပုဏၰားဇနီးေမာင္ႏွံတို ႔ျမင္ေတြ႕ေစရန္ ကမၼာသဒမၼနိဂံုးရ ြာႀကီးႏွင့္ ေတာအုပ္အၾကား လမ္းခရီးအရပ္ဌာန ။


(၃) ကုကၠဋမိတၱ မုဆိုးသားအဖတို႔ ျမင္ေတြ႕ေစရန္ ရာဇျဂိဳဟ္ျမိဳ႔အနီး ေတာအုပ္အတြင္း၌ ေထာင္ထားအပ္ေသာေက်ာ့ကြင္းနီးအရပ္ဌာန။


(၄) အဇိတ စေသာရေသ့တို႔ ျမင္ေတြ႕ေစရန္ သာဝတၳိျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းတိ ုက္အတြင္း ဂႏၶကုဋီေက်ာင္းအနီး အရပ္ဌာန။


(၅) အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ ျမင္ေတြ႕ေစရန္ ဟိမဝႏၲာရွိ တစ္ခုေသာေတာင္ဝွမ္းအတြင္ း အရပ္ဌာန။


(၆) သုမနနတ္မင္း၏ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ သီဟိုဠ္ကၽြန္းသမႏၲကူဋသုမနေတာင ္ေပၚအရပ္ဌာန။


(၇) နမၼဒါနဂါးမင္း၏ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ သုနာပရႏၲတိုင္းနမၼဒါျမစ္ကမ္းနာ းအရပ္ဌာန။


(၈) သစၥဗႏၶ ရဟႏၲာမေထရ္၏ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ သစၥဗႏၶေတာင္ေပၚေက်ာက္ဖ်ာအရပ္ဌာ န စသည္တို႔ပင္ျဖစ္၏။


မွတ္ခ်က္။ ဘုရားရွင္ေျခေတာ္ခ်ခဲ့ရာ(၈)ဌာနျဖစ္ေသာ္လည္း (၅)ဌာနတြင္ရွိေသာေျခေတာ္ရာမွာေဒါဏပုဏၰား စေသာ ျမင္ေတြ႕ေစခ်င္သ ည့္ ပုဂၢိဳလ္တို႔ ျမင္ေတြ႕ၿပီး အက်ိဳးကိစၥမ်ားျပီးစီးျပီျဖစ္၍ အလိုအေလ်ာက္ ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၾကျပီး၊ က်န္(၃)ဌာနတြင္ရ ွိေသာ ေျခေတာ္ရာကိုမူ ယေန႔ထက္တိုင္ ဖူးျမင္ၾကရ၏။ နမၼဒါနဂါးမင္း ေတာင္းပန္ခ်က္အရ ခ်ေတာ္မူေသာ ေျခေတာ္ရာမွာ မန္းစက္ေတာ္ရာရွ ေအာက္စက္ေတာ္ရာျဖစ္ျပီး သစၥဗႏၶ ရဟႏၲာမေထရ္ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ ခ်ေတာ္မူေသာေျခေတာ္ရာမွာမန္းစက္ေတာ္ရာဘု ရားရွိ အထက္စက္ေတာ္ရာ(ေစတီငံု၍တည္ထားရာ) တို႔ ျဖစ္သည္။


ေစတီထိုက္ေသာေျခေတာ္ရာ။ -------------------------------ျမတ္စြာဘုရား၏ ေျခေတာ္ရာတို႔ကားပါဒေစတီဟူ၍ မည္တြင္သည့္အျပင္ဘုရားရွင္အဓိ႒ာန္ျဖင့္ ခ်ေတာ္မူခဲ့ေသာပူေဇာ္ဖြယ္ဝတၳဳျ ဖစ္၍ ပရိေဘာဂေစတီလည္း ထိုက္ေပသည္။ ဘုရားရွင္၏ မူလေျခေတာ္ရာကို ရည္မွန္း၍ တူႏိုင္သမွ် တူေအာင္ ထုလုပ္ပူေဇာ္ထား ေသာ ေျခေတာ္ရာပြာတို႔သည္ကားဥဒၵိႆေစတီ ထိုက္ေပသည္။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သုမနနတ္မင္း၊ နမၼဒါနဂါးမင္းႏွ င့္ သစၥဗႏၶရဟႏၲာမေထရ ္တို႔ ေတာင္းပန္ခ်က္အရ အျမဲထာဝရ ဖူးေျမာ္ႏိုင္ၾက ရန္ ေျခေတာ္ရာတို႔ကိုခ်ေတာ္မူခဲ့သည္-ဟူေသာ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ ္ ေရွးဆရာေတာ္ႀကီးမ်ား၊ ဘုရားဒါယကာ၊ ဒါယိကာမမ်ား၊ ေဂါပကလူႀကီး တို႔သည္ ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ ေစတီပုထိုး၊ ဘုရားတန္ေဆာင္း၊ ေက်ာင္းကန္ အတြင္းႏွင့္ေတာင္ေပၚအရပ္ေဒသ ဌာနတို႔၌ စက်င္ေက်ာက္ကိုထုလုပ္ပူေဇာ္လ်က္ေျခေတာ္ရာ ပါဒေစတီတို႔ကိုတည္ထားခဲ့ၾကေလသည္။ လိုဏ္ဂူတို႔၌မူမုခ္ဝအတြက္အဝင္အဝတြင္ နံရံေဆးျဖင့္ ေရးျခယ္လ်က္ ပါဒေစတီကို ပူေဇာ္ၾက၏။


ေျခေတာ္ရာပါဒေစတ ီရွိခိုးနည္း။ ---------------------------------(ေဒါင္းေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ လကၤာ) သူ႔ခ်မ္းသာေဆာင္၊ မေၾကာက္ေအာင္ရြယ္၊ ေစာင့္ေရွာက္ကယ္၍၊ ဖြယ္ရာျခံရံ၊ လွဴဒါနံေၾကာင့္၊ ဝန္းရံပတ္လ်က္၊ ရာရွစ္ကြက္ျဖင့္ ၊ ျမခ်က္ပံုေတာင္း၊ အကြပ္ေဆာင္း၍၊ ေထာင္ေပါင္းအကန္႔၊ ရွင္းသန္႔ျပတ္သား၊ ေျခေတာ္ဖဝါး၌၊ ႀကီးမားေတဇာ၊ စက္ေတာ္ရတနာ၊ လကၡဏာျဖင့္၊ မကြာခစား၊ ထံေတာ္ပါးဝယ္၊ မ်ားေသာအျခံအရံ၊ ရွိေတာ္မူေသာျမတ္စြာဘုရား... ျမတ္စြာဘုရား။


ကိုးကြယ္ပူေဇာ္ရက်ိဳးမ်ား။ --------------------------ဗုဒၶေျခေတာ္ရာကိုတည္ထားကိုးကြယ္သူမ်ား၊ ပန္း၊ နံ႔သာတို႔ျဖင့္လွဴဒါန္းပူေဇာ္ရွိခိုးသူမ်ားသည ္.. အျခံအရံပရိသတ္ေပါမ်ားျခင္း၊ ကုန္းလမ္း၊ ေရလမ္း၊ ေလလမ္းဟုဆိုအပ္ေသာ ပကတိခရီး သြားလာရာ၌ ေဘးအႏၲရာယ္ကင္းျခင္း၊ ဘဝသံသရာခရီးသြားလာရာ၌အပါယ္ေလးပါး မက်ႏိုင္ျခင္း၊ နိဗၺာန္မေရာက္မီ လူအျဖစ္၊ နတ္အျဖစ္တို႔၌သာ စုန္ဆန္က်င္လည္ရျခင္း၊ ရုပ္ရည္အဆင္း လွပတင့္တယ္ျခင္း၊ စၾကဝေတးမင္းျဖစ္ႏိုင္ျခင္း၊ ေနာက္ဆံုးဘဝ၌ အာသေဝါကုန္ခန္းေ သာ ရဟႏၲာအျဖစ္သို႔ေရာက္ရွိျခင္းစေသာအက်ိဳးမ်ားကို ရရွိႏိုင္ပါသည္။


(အရွင္ဘဒၵႏၲနာရဒါ ဘိဝံသ )


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT