Thursday, December 26, 2013

ကလ်ာဏမိတၱသုတၱန္ (သံ၊၁၊၈၇-၈၈။)

ကလ်ာဏမိတၱသုတၱန္ (သံ၊၁၊၈၇-၈၈။)

တစ္ခ်ိန္ သာ၀တၳိျပည္မြန္ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတိ ုက္ေတာ္၌ ဘုရားရွင္သည္ သီတင္း သံုးစံေနေတာ္မူ၏ ။ထိုအခါ ပေသနဒီေကာသလမင္း ႀကီးသည္ ဘုရားရွင္ရွိရာအ ရပ္သို႔ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ဘုရားရွင္အား အလြန္႐ိုေသစြာ ရွိခိုး၀တ္ျပဳၿပီးလွ်င္ သင့္တင့္ ေလ်ာက္ပတ္ေသာတစ္ေနရာ၌ထိုင္လိုက္၏။ တစ္ေနရာ၌ထိုင္ၿပီးေသာ္ ပေသန ဒီေကာသလမင္းႀကီးကျမတ္စြာဘုရားအား ဤစကားကို ေလွ်ာက္ထား၏။

“ျမတ္စြာဘုရား ...ဆိတ္ၿငိမ္ရာအရပ္ သို႔ ကပ္ေရာက္လ်က္တစ္ေယာက္ထီးတည္း ေနေသာတပည့္ေတာ္အားဤသို႔ေသာ စိတ္အၾကံသည္ထင္ရွားျဖစ္ေပၚခ ဲ့ပါ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားေတာ္ကိုေကာင္းစြာ ေဟာၾကားထားေတာ္မူအပ္၏၊ ေကာင္းစြာေဟာၾကားထားေတာ္မူအပ္ေသာ ထိုတရားေတာ္သည္လည္း (မိတ္ ေကာင္းေဆြေကာင္းဆရာေကာင္း သမားေကာင္းတည္းဟူေသာ) အေဆြခင္ပြန္း ေကာင္းတို႔၌ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္ းေသာစိတ္ထားရွိေသာ သူအားသာျဖစ္၏။ယုတ္မာ ေသာအေဆြခင္ပြန္း ရွိေသာသူအားမျဖစ္၊ ယုတ္မာေသာအေပါင္းအေဖာ္ရွိ ေသာ သူအား မျဖစ္၊ ယုတ္မာေသာအေဆြခင္ပြန္းတို ႔၌ ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္းေသာစိတ္ထားရွိ ေသာသူအားမျဖစ္ - ဟူေသာဤစိတ္အၾကံသ ည္ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚခ ဲ့ပါ၏ ျမတ္စြာ ဘုရား”ဟုတင္ျပေလွ်ာက္ထား၏။

ထိုအခါဘုရားရွင္က ဤသို႔မိန္႔ၾကားေတာ္မူ ၏။

“ဒါယကာေတာ္မင္းႀကီး ...သင္၏ ဤစိတ္အၾကံသည္ သင္ ၾကံစည္ သည့္အတိုင္း မွန္၏။ ဒါယကာေတာ္မင္းႀက ီး...သင္၏ ဤစိတ္အၾကံ သည္ ၾကံစည္သည့္အ တိုင္းမွန္၏။ ငါဘုရားသည္တရားေတာ္ကို ေကာင္းစြာေဟာၾကားထားေတာ္မူ အပ္ပါ၏။ေကာင္းစြာေဟာၾကားထားေတာ္မ ူအပ္ ေသာထိုတရားသည္လည္း (မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ဆရာေကာင္း သမား ေကာင္းတည္းဟူေသာ)အေဆြ ခင္ပြန္းေကာင္းရ ွိေသာသူအားသာျဖစ္၏။ အေပါင္းအေဖာ္ေကာင္းရွိေသာသူအား သာ ျဖစ္၏၊ အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္းတုိ႔၌ ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္ းေသာစိတ္ထားရွိေသာ သူအားသာျဖစ္၏။ယုတ္မာေသာအေဆြခင္ပြန္းရွိ ေသာသူအားမျဖစ္၊ ယုတ္ မာေသာအေပါင္းအေဖာ္ ရွိေသာသူအား မျဖစ္၊ ယုတ္မာေသာအေဆြခင္ပြန္းတို ႔ ၌ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္းေသာစိတ္ထားရွိေသာသူအား မျဖစ္။

ဒါယကာေတာ္မင္းႀကီး...အခါတစ္ပါး၌ငါဘုရားသည္ သကၠတိုင္းသာကီ၀င္တို႔ ၏ နဂရကအမည္ရေသာနိဂ ံုးရြာ၌ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူ၏။

ဒါယကာေတာ္မင္းႀကီး...ထိုအခါ အာနႏၵာရဟန္းသည္ ငါဘုရားရွင္ ထံသို႔ခ်ဥ္း ကပ္ကာငါဘုရားရွင္ကို ရွိခိုး၀တ္ျပဳၿပ ီးေနာက္ တစ္ခုေသာေနရာ၌ထုိင္ၿပီးေသာ္ငါ ဘုရားရွင္အား ဤစကားကိုေလွ်ာက္ထား၏။

“ျမတ္စြာဘုရား ...(မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းတည္း ဟူေသာ) အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းရွိေသာသူ၏အျဖစ္, အေပါင္းအေဖာ္ေကာင္း ရွိေသာသူ၏အျဖစ္,အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္းတို႔၌ ညြတ္ကိုင္း႐ႈိင္းေသာစိတ္ထား ရွိေသာသူ၏အျဖစ္သည္ ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ ေသာ အရိယမဂ္အက်င့္၏ ထက္၀က္ကိုၿပီးေစႏိုင္ပါ၏ ျမတ္စြာဘုရား”ဟု တင္ျပေလွ်ာက္ထားလာ၏။

ဒါယကာေတာ္မင္းႀကီး...ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားလာသည္ရွိေသာ္ ငါဘုရားရွင္ သည္ အာနႏၵာရဟန္းအားဤစကားကို မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့၏။

အာနႏၵာ...ဤသို႔ မေျပာဆိုလင့္၊ အာနႏၵာ...ဤသို႔ မေျပာဆိုလင့္၊ အာနႏၵာ... (မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္း ဆရာေကာင္း သမားေကာင္းတည္းဟူေသာ) အေဆြ ခင္ပြန္းေကာင္းရွိေသာသူ၏အျဖစ္, အေပါင္းအေဖာ္ေကာင္းရွိေသာသူ၏အျဖစ္, အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းတို႔၌ၫြတ္ကိုင္း ႐ႈိင္းေသာ စိတ္ထားရွိေသာသူ၏အျဖစ္ သည္ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ေသာအရိယမဂ္ အက်င့္အားလံုးကိုၿပီးေစႏိုင္ပါ၏။ အာနႏၵာ ...(မိတ္ေကာင္းေဆြေကာင္းဆရာေကာ င္း သမားေကာင္းတည္းဟူေသာ) အေဆြ ခင္ပြန္းေကာင္းရ ွိေသာ, အေပါင္းအေဖာ္ေကာ င္းရွိေသာ, အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္း တို႔၌ ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္းေသာစိတ္ထားရွိေသာသူအား ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္သည့္ မဂၢင္ ရွွစ္ပါးက်င့္စဥ ္တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္လတံၱ႕၊ ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္သည့္ မဂၢင္ရွစ္ ပါးက်င့္စဥ္တရားကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အေလ့အလာျပဳလတၱံ႕ဟူေသာဤအက်ဳိး ကို မခြၽတ္ဧကန္ ရလိမ့္မည္ဟုေမွ်ာ္လင့္အပ္၏။

အာနႏၵာ...အဘယ္သို႔လွ်င္ (မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းဆရာေကာင္း သမား ေကာင္းတည္းဟူေသာ)အေဆြခင္ပြန္းေကာင္း ရွိေသာ,အေပါင္းအေဖာ္ေကာ င္းရွိ ေသာ, အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္းတို႔၌ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္ းေသာစိတ္ထားရွိေသာရဟန္း သည္ ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္သည့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး က်င့္စဥ္တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္သ နည္း? ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ သည့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး က်င့္စဥ္တရားကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာအေလ့ အလာျပဳသနည္း?

အာနႏၵာ...ဤသာနာေတာ္၌ရဟန္းသည္ ဆိတ္ၿငိမ္မႈ (=၀ိေ၀က)ကို မွီေသာ, ရာ ဂကင္းျခင္းကို မွီေသာ, ရာဂ၏ ခ်ဳပ္ျခင္းကို မွီေသာ, ကိေလသာကို စြန္႔ရာ နိဗၺာန္ သို႔ ၫြတ္ေသာ ---

၁။ မွန္ကန္ေသာ ဉာဏ္အျမင္ =သမၼာဒိ႒ိကို ပြား၏၊ ၂။ မွန္ကန္ေသာ အၾကံအစည္ =သမၼာသကၤပၸကို ပြား၏၊ ၃။ မွန္ကန္ေသာ စကား=သမၼာ၀ါစာကိုပြား၏၊ ၄။ မွန္ကန္ေသာ အမႈလုပ္ငန္းရပ္ =သမၼာကမၼႏၲကို ပြား၏၊ ၅။ မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ=သမၼာအာဇီ၀ကို ပြား၏၊ ၆။ မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ =သမၼာ၀ါယာမကို ပြား၏၊ ၇။ မွန္ကန္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ= သမၼာသတိကိုပြား၏၊ ၈။ မွန္ကန္ေသာ စိတ္တည္ၾကည္မႈ= သမၼာသမာဓိကို ပြား၏။

အာနႏၵာ ...ဤသို႔လွ်င္ (မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္း ဆရာေကာင္းသမားေကာင္း တည္းဟူေသာ) အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္းရွိေသာ, အေပါင္းအေဖာ္ေကာင္းရွိေသာ, အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္းတို႔၌ ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္ းေသာ စိတ္ထားရွိေသာ ရဟန္းသည္ သာလွ်င္ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္သည့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး က်င့္စဥ္တရားကို ပြားမ်ားအားထုတ္ ၏။ ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ သည့္ မဂၢင္ရွစ္ပါး က်င့္စဥ္တရားကို ႀကိမ္ဖန္မ်ားစြာ အေလ့အ လာျပဳ၏။ အာနႏၵာ ... (မိတ္ေကာင္းေဆြေ ကာင္း ဆရာေကာင္းသမားေကာင္း တည္းဟူေသာ) အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္းရွိေသာ သူ၏အျဖစ္, အေပါင္းအေဖာ္ ေကာင္းရွိေသာ သူ၏အျဖစ္, အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္းတို႔၌ ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္ းေသာ စိတ္ ထားရွိေသာ သူ၏အျဖစ္သည္ ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ သည့္ အရိယမဂ္အက်င့္အာ းလံုးကို ပင္ၿပီးစီးေစႏိုင္၏ ဟူေသာ ထုိစကားကို ဤအေၾကာင္းျဖင့္ပင္ သိအပ္၏။

အာနႏၵာ ... မွန္ေပသည္၊ ကလ်ာဏမိတၱ (= အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္း) ျဖစ္ေသာ ငါ ဘုရားရွင္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ပဋိသေႏၶ တည္ေနရျခင္း သေဘာတရားထင္ရွားရွိ ၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ ပဋိသေႏၶ တည္ေနရျခင္း သေဘာတရားမွ လြတ္ ေျမာက္သြားၾကကုန္၏။ အိုျခင္းသေဘာတရာ း ထင္ရွားရွိၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါ တို႔သည္ အိုျခင္းသေဘာတရားမွလြတ္ေျမာက္သြားၾ ကကုန္၏။ နာျခင္းသေဘာ တရား ထင္ရွားရွိၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ နာျခင္းသေဘာတရားမွ လြတ္ ေျမာက္သြားၾကကုန္၏။ ေသျခင္းသေဘာတရား ထင္ရွားရွိၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါ တို႔သည္ေသျခင္း သေဘာတရားမွလြတ္ေျမာက္သြားၾ ကကုန္၏။ ပူေဆြးျခင္း, ငို ေႂကြးျခင္း, ကုိယ္ဆင္းရဲျခင္ း, စိတ္ဆင္းရဲျခင္း , ျပင္းစြာပူပန္ျခ င္းသေဘာတရား ထင္ရွားရွိၾကကုန္ေသာ သတၱ၀ါတို႔သည္ ပူေဆြးရျခင္း, ငိုေႂကြးရျခင္း, ကုိယ္ဆင္း ရဲရျခင္း, စိတ္ဆင္းရဲရျခင္ း, ျပင္းစြာ ပူပန္ရျခင္း သေဘာတရားတို႔မွလြတ္ေျမာက္ သြားၾကကုန္၏။

အာနႏၵာ ... (ဆရာေကာင္းသမားေကာင္းမိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းတည္းဟူ ေသာ) အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္းရွိေသာ သူ၏အျဖစ္, အေပါင္းအေဖာ္ေကာင္းရွိ ေသာ သူ၏အျဖစ္, အေဆြခင္ပြန္းေကာ င္းတို႔၌ ၫြတ္ကိုင္း႐ႈိင္းေသာ စိတ္ထားရွိ ေသာ သူ၏အျဖစ္သည္ ျဖဴစင္ျမင့္ျမတ္ ေသာ အရိယမဂ္အက်င့္အားလံုးကိုၿပီးေ စ ႏိုင္၏ဟူေသာ ထိုစကားကိုဤအေၾကာင္းျဖင့္ပ င္ သိအပ္၏ဟု မိန္႔ၾကားေတာ္မူ ခဲ့ဲ့၏။ (အံ၊၁၊၈၇-၈၉)

ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ (နာထသုတၱန္တရားေဒသနာေတာ္ မွ)

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT