Saturday, April 6, 2013

ေသြးတို းေရာဂါတိုက္ဖ်က္ ေရး WHO ေဆာ္ၾသ

ေသြးတို းေရာဂါတိုက္ဖ်က္ ေရး WHO ေဆာ္ၾသ

ဒီကေန႔ ဧၿပီလ၇ ရက္ေန႔မွာက်ေရာက္တဲ့ ကမၻာ့က်န္းမာေရး ေန႔မွာ အျဖစ္မ်ားၿပီးအဓိက ေသဆံုးမႈျဖစ္ ေစတဲ့ေသြးတိုးေရာဂါ ကာကြယ္ေရး၀ိုင္း၀န္းႀကိဳ းပမ္းၾကဖို႔ ကုလသမဂၢအဖြဲ႔ႀကီးကေန ႏႈိးေဆာ္လိုက္ပါတယ္။ႏွလံုးေရာဂါ ေလျဖတ္တာနဲ႔ ေသဆံုးမႈေတြကို အဓိကျဖစ္ေစတဲ့ ဒီေသြးတိုးေရာဂါကိ ု ကမၻာေပၚက အသက္၂၅ ႏွစ္အထက္ လူစုစုေပါင္းရဲ႕ သံုးပံုတပံုမွာ ခံစားေနရၿပီလုိ႔ သတိေပးလိုက္ပါတယ္။၂၅ ႏွစ္လို ငယ္ရြယ္တဲ့အခ်ိန္ကေနစၿပီး ၃ေယာက္မွာ တေယာက္ႏႈန္းနဲ႔ အေတာ္ေလးျဖစ္လာေနတဲ့ ဒီေရာဂါကို ျဖစ္ေနၾကတဲ့ကာယက ရွင္ေတြ ကိုယ္တိုင္က သူတို႔မွာ ျဖစ္ေနမွန္းမသိၾကတာ အမ်ားႀကီးရွိၿပီးႏိုင္ငံတကာ က်န္းမာေရး အသိုင္းအ၀ိုင္းအေနနဲ႔ ဒါကို၀ိုင္း၀န္းကူညီဖို႔ အခုလို တိုက္တြန္းလိုက္တာပါ။ အျပည့္စံုကို ဗီြအိုေအသတင္းေထာက္ Carol Pearson ရဲ႕ သတင္းလႊာကို ကို၀င္းမင္းက တင္ျပထားပါတယ္။

လူ႔ခႏၶာကိုယ္ထဲကခႏၶာကိုယ္အစိတ္အပိုင္းအားလံုးကို ႏွလံုးကေနတဆင့္ေအာက္စီဂ်င္ပါတဲ့ေသြးေတြကို ေပးပို႔ရတာမို႔ ႏွလံုးဟာ အသက္ရွင္ဖုိ႔အသက္ေသြးေၾကာ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေသြးတိုးတယ္ဆိုတာကေတာ့ ဒီႏွလံုးကေသြးေတြကို ေသြးေၾကာကေနပို႔ရာမွာ ႏွလံုးေသြးေၾကာနံရံေတြမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ဖိအားေတြပုံမွန္ထက္မ်ားျပားလာတာကို ဆိုလိုတာပါ။ဒီေသြးတိုးတာ ရွိမရွိကို ေဆးခန္းတိုင္းမွာရွိတဲ့ လက္ေမာင္းမွာပတ္တုိင္းတဲ့ေသြးေပါင္ခ်ိန္တိုင္း ကိရိယာနဲ႔တိုင္း ရင္ ႏွလံုးက ေသြးညစ္ထုတ္တဲ့အခ်ိန္မွာျဖစ္တဲ့ ဖိအားကို အထက္ေသြးလို႔ေခၚၿပီးႏွလံုးကျပန္ေလွ်ာ့လိုက္တဲ့အခ် ိန္မွာျဖစ ္တဲ့ ဖိအားကိုေတာ့ ေအာက္ေသြးလို႔ေခၚၾကတာပါ။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံမယ္ရီလန္းတကၠသိုလ္ေဆးေက်ာင္းက ေဒါက္တာ စတီဗင္ဟားဗက္က ခုလိုေျပာျပပါတယ္။

“အထက္ေသြး၁၁၅အထက္နဲ႔ ေအာက္ေသြး ၇၅ ထက္ေက်ာ္သြားတာနဲ႔ဘယ္အဆင့္မွာမဆို အႏၱရာယ္မ်ားသြား ပါၿပီ။ဒါ့အျပင္အထက္ေသြး၁၁၅ထက္ ၂၀မီလီမီတာတဆင့္စီ ေက်ာ္တိုင္းေက်ာ္တိုင္းဒီအႏၱရာယ္ကႏွစ္ဆစီတိုးတိုးသြားတာပ ါ။”

အခုလို အထက္ေသြးနဲ႔ေအာက္ေသြးပံုမွန္ထက္ျမင့္ တက္သြားတာကိုေသြးတိုးတာလို႔ ေခၚၾကတာပါ။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံCleveland ေဆး႐ံုကေဒါက္တာ ေဂ်ာ့ေတာမက္စ္ ကလည္း -

“ေသြးတိုးတာျဖစ္လာတာနဲ႔ ေသြးေၾကာေတြရဲ႕ နံရံေတြမွာ ဖိအားေတြမ်ားလာပါတယ္။ဒီေသြးေၾကာေတြက ဦးေႏွာက္ ႏွလံုးနဲ႔ ေက်ာက္ကပ္ေတြကိုေသြးပို႔ေပးရတာဆိုေတာ့ ဒီအဂၤါ အစိတ္အပိုင္းေတြပ်က္စီးသြားေစဖို႔၊အထူးသျဖင့္ေတာ့ ေက်ာက္ကပ္ေရာဂါေတြ ျဖစ္ဖို႔နဲ႔ ေလျဖတ္တာေတြ ျဖစ္ဖို႔ အႏၱရာယ္မ်ားသြားပါေတာ့တယ္။”

တကယ္ေတာ့ အခုလို ေသြးတိုးတာျဖစ္လာရင္ ႏွလံုးကေန ေသြးထုတ္လႊတ္ႏိုင္ဖို႔ ပံုမွန္ထက္ပို အလုပ္လုပ္ရေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ ႏွလံုးၾကြက္သားေတြက မႏိုင္၀န္ထမ္းၿပီး အားနည္းသြားရကာ ႏွလံုးေဖာက္တာ၊သို႔မဟုတ္ ႏွလံုးပ်က္တာ ျဖစ္သြားရတာပါ။ဒီေသြးတိုးေရာဂါ ျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္ းရင္းေတြကိုေတာ့ ၉၅ % မသိရပါဘူး။ဒါေပမဲ့ ျဖစ္ဖို႔အႏၱရာယ္ ပိုႀကီးသြားေစတဲ့အခ်က္ေတြကိုေတာ့ သိထားပါတယ္။ တခုကေတာ့ အသက္ႀကီးလာတာနဲ႔အမွ် ေသြးေၾကာေတြ မာလာတာျဖစ္ပါတယ္။ေနာက္ မ်ိဳး႐ိုးဗီဇနဲ႔လည္း ပတ္သက္ေနတာမို႔ မိသားစုထဲမွာ ေသြးတိုးျဖစ္တာရွိရင္ ျဖစ္ဖို႔အႏၱရာယ္ ပိုမ်ားသြားပါေတာ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ ၀တာ၊ ေဆးလိပ္ေသာက္တာနဲ႔ဆား အစားမ်ားတာေၾကာင့္လည္း ေသြးေပါင္ခ်ိန္ ပိုတက္သြားေစပါတယ္။ ေဒါက္တာ ေဂ်ာ့ေတာမတ္စ္ ကပဲ ဆားစားတာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ခုလို ေျပာပါတယ္။

“ဆား စားတဲ့အေၾကာင္းကိုလူနာေတြ ေမးတဲ့အခါက်ေတာ့ သူတို႔က ဆားမထည့္ဘဲစားတယ္လို႔ ေျပာၾကတယ္ဗ်။ဒါက ေကာင္းပါတယ္။ဒါေပမဲ့သတိထားရမွာကစားဖို႔အသင့္လုပ ္ထားၿပီးသားအစားအစာေတြထဲမွာကဒီ ဆား၊ဒါမွမဟုတ္ ဆိုဒီယမ္ေတြက အမ်ားႀကီးပါေနတယ္ဗ်။”

တကယ္ေတာ့ လူ႔ခႏၶာကိုယ္မွာကတေန႔ကုိဆား ၁၅၀ မီလီဂရမ္ပဲ လုိတာပါ။ဒါေပမဲ့အေမရိကန္ေတြကေတာ ဆိုင္ေတြက ျပင္ဆင္ေရာင္းခ်တဲ့ အစားအစာေတြထဲမွာ ဆားပမာဏ၃,၀၀၀ နဲ႔၄,၀၀၀မီလီဂရမ္ၾကား ပါတာကို စားေနၾကရတယ္လုိ႔ဆရာ၀န္ေတြက သတိေပးေနပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဆရာ ၀န္ေတြအေနနဲ႔ ေသြးေပါင္ခ်ိန္က ထိန္းထားႏိုင္ဖို႔ဆားနည္းတာ၊အဆီနည္းတာေတြနဲ႔ ဟင္းသီးဟင္းရြက္အမွ်င္မ်ားမ်ားပါတဲ့အစားေတြကို စားၾကဖို႔ တိုက္တြန္းေလ့ရွိပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ခႏၶာကိုယ္အေလးခ်ိန္မ်ားေနရင္လည္းေလွ်ာ့ၾကဖို႔နဲ႔ ေဆးလိပ္မေသာက္ၾကဖို႔ကိုလည္းမွာေလ့ရွိပါတယ္။ေနာက္ အေရးႀကီးတာတခုကေတာ့ ေသြးတိုးေရာဂါမွာအစပိုင္းမွာ ေရာဂါလကၡဏာသိပ္ၿပီး ျပေလ့မရွိဘဲ ေရာဂါဆိုးလာမွသာ ေရာဂါလကၡဏာ စ ျပေလ့ရွိတာမို႔ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ တိုင္းၾကည့္မွပဲ မသိဘဲနဲ႔ ႐ုတ္တရက္ ျဖဳတ္ခနဲေသသြားႏုိင္တဲ့ ဒီေသြးတိုးေရာဂါ ကေန ကာကြယ္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။

ကမၻာတ၀ွမ္းေသြးတိုးေရာဂါျဖစ္ပြားမႈအေျခအေနျပေျမပံု။

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT