Sunday, April 21, 2013

အလွဴဒါနျပဳျပီးအမွ်ေ၀ပါ

အလွဴဒါနျပဳျပီးအမွ်ေ၀ပါ (www.infinitydhamma.com)

ျပိတၱာမ၏ကိုယ္ခႏၶာသည္ အဝတ္အစားဟူ၍တလက္မမွ ် မရွိပါ။နံရိုးမ်ားအျပိဳင္း ျပိဳင္းေပၚလ်က္ရွိပါသည္။ အေၾကာမ်ားမွာ သစ္ေျခာက္ပင္တြင္တြယ္ကပ္ေနေသာ ႏြယ္ပင္မ်ားႏွင့္တူလွသည္။အစားအေသာက္ အဝတ္အစား ခ်ိဳ႔တဲ႔လ်က္ရွိသည္။အစားအစာကို စိုးစဥ္းမွ် စားရဟန္ မတူ။

သင္သည္ ဘယ္ေဒသ၊ ဘယ္အမ်ိဳးအႏြယ္ျဖစ္ ၍ ငါ၏ေရွ႔ေမွာက္တြင္ လာေရာက္၍ကိုယ္ထင္ရွားျပေ လသနည္း? အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္ျမတ္ႀကီးက ျပိတၱာမကို ေမးျမန္းလိုက္သည္။

အရွင္ဘုရားတပည့္ေတာ္မသည္ ေရွးလြန္ေလျပီးေသာ ၅-ဘဝက အရွင္ဘုရား၏မိခင္ ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္ဘုရ ား၊ သို႔ေပမယ့္ယခုေတာ့ အရွင္ဘုရားျမင္ေတာ္မူတဲ့အတ ိုင္း နံရိုးျပိဳင္းျပိဳင္းနဲ႔ အဝတ္အစားလည္းမပါ၊ ငတ္ျပတ္၍ေနပါသည္ဘုရား။

ျပိတၱာမႀကီးက သူမ၏ဘဝျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကို မေထရ္ျမတ္အား ဆက္လက္ေလွ်ာက္ထားေလေတာ့သည္။ ဆက္လက္ျပီးနားဆင္ေတာ္မူပါဘုရား... လြန္ေသာ ၅-ဘဝက အရွင္ဘုရား၏မယ္ေတာ္ႀကီး(အေမ) ျဖစ္ခဲ့ေသာ္လည္း တပည့္ေတာ္မ ျပဳမိခဲ့သည့္ အကုသိုလ္ကံတရားေၾကာင့္ ယခုဘဝမွာ အခ်ိန္မလပ္ ဆင္းရဲဒုကၡႀကီးစြာခံစားရကာ ငတ္ျပတ္ေနရပါသည္ဘုရား။ လူသူအမ်ားစြန္႔ပစ္ထားတဲ့ တံေတြး၊ႏွပ္၊ခၽြဲသလိပ္ပုပ္မ်ား၊ လူေသေကာင္မ်ားကိုမီးရႈိ႔တဲ့အခါ စီးက်လာတဲ့အဆီေတြ၊ သားဖြားမိခင္မ်ားထံမွထြက္က်လာတဲ့ ေသြးပုပ္၊ ျပည္ပုပ္၊ အညစ္အေၾကးမ်ားကိုသာ ဆာေလာင္ျပင္းျပမႈေၾကာင့္ မရြံမရွာ စားေသာက္ေနရပါတယ္ဘုရား။ ေနစရာလည္းမရွိ၍ သုႆာန္မွာ ေနရပါတယ္ဘုရား။ ဆက္လက္၍ေလွ်ာက္ထားပါရေစဘုရား ေရႊနားဆင္ေတာ္မူ ပါဘုရား၊

သားေတာ္ႀကီး အရွင္ျမတ္ဘုရား...တပည့္ေတာ္မအတြက္ ရည္စူးျပီးလွဴဒါန္းေပးကမ္းမႈမ်ားျပဳေပးေတာ္မူပါ။ အလွဴဒါနျပဳျပီးေနာက္တြင္လည္း အလွဴဒါန၏အဖို႔ဘာဂကို တပည့္ေတာ္မအားအမွ်ေဝေပးပါဘုရား။ဤသို႔ အရွင္ျမတ္ႀကီးကျပဳလုပ္ေပးပါလွ်င္ တပည့္ေတာ္မသည္ ေသြးပုပ္၊ ျပည္ပုပ္နဲ႔ အညစ္အေၾကးမွန္သမ ွ်ကို စားေသာက္ေနရေသာဘဝမွ ကင္းလြတ္ပါလိမ့္မည္ဘုရား။

အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးသည မယ္ေတာ္ႀကီးျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ျပိတၱာမ၏ဆင္းရဲဒုကၡကို ကယ္တင္ရန္ စီစဥ္ေလေတာ့သည္။ ေနာက္တေန႔တြင္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးသည္အရွင္ေမာဂၢလာန္ စတဲ့မေထရ္သံုးပါးကို ေခၚေဆာင္ျပီးရာဇျဂိဳဟ္ျပည့္ရွင္ ဘုရင္ဗိမၺိသာရထံ အကူအညီေတာင္းခံရေလသည္။ အကူအညီမွာ အေဆာက္အအံုဒါန၊သကၤန္းဒါန၊ ဆြမ္းဒါန စသည္မ်ားအတြက္ စီစဥ္ေပးရန္ျဖစ္သည္။

မင္းႀကီးသည္ ကၽြမ္းက်င္ေသာအမတ္တဦးကို ဦးေဆာင္ေစျပီးျမိဳ႔တြင္းျမိဳ႔ျပင္ ႏွစ္ဌာန၌ ေက်ာင္းငယ္ေလးေဆာင္စီ (အာဝါသဒါန)ေဆာက္ လုပ္ခိုင္းသည္။မင္းႀကီးကိုယ္တိုင္လည္းၾကြေရာက္ကာ လိုအပ္သည္မ်ားကိုညႊန္ၾကားျပဳလုပ္ေစခဲ့သည္။ ေက်ာင္းေဆာင္ ရွစ္ေဆာင္ ေဆာက္လုပ္ျပီးေသာအခါ စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္ခဲဘြယ္ေဘာဇဥ္ႏွင့္သကၤန္းစေသာ ပရိကၡရာမ်ားလွဴရန္ အဆင္သင့္စီမံထားေလသည္။ အလံုးစံုျပီးစီးေသာအခါ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးသည္ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးထံ လႊဲေျပားအပ္ႏွံလ ိုက္သည္။

မေထရ္ျမတ္ႀကီးသည္စတုဒၵိသာ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမ ၾကြလာၾကကုန္ေသာ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ရဟန္းသံဃာတို႔အား မိခင္ျဖစ္ခဲ့ဖူးေသာ ျပိတၱာမႀကီးအားရည္စူး၍ လွဴဒါန္းေလေတာ့သည္။မိခင္ေဟာင္း ျပိတၱာမႀကီးကိုလည္း ေကာင္းစြာဖိတ္ၾကားျပီးအမွ်ေပးေဝသည္။ ျပိတၱာမႀကီးကလည္းသာဓုသံုးႀကိမ္ေခၚသည္။အလွဴဒါန အဖို႔ဘာဂကို သာဓုေခၚ၍ အမွ်ရရွိသျဖင့္ ျပိတၱာမႀကီးဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ျပီး နတ္သမီးျဖစ္သြားသည္။

ျပိတၱာမႀကီးသည္အလွဴဒါန၏အဖို႔ဘာဂကိုရရွိသျဖင့္ နတ္သမီးျဖစ္ကာ နတ္ဝတ္နတ္စားတို႔၏အသံုးအေဆာင္၊ ဥယ်ာဥ္၊ေရကန္၊ဘံုဗိမာန္တို႔ကိ ုျပည့္စံုစြာျဖင့္ ကိုယ္က်န္းမာ စိတ္ခ်မ္းသာစြာ ေနရေလေတာ့သည္။

မယ္ေတာ္ႀကီး၏ျပိတၱာမျဖစ္ရျခင္းမွာ ေရွးအတိတ္အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ျဖစ္သည္။ ေရွးအတိတ္ဘဝက ဗာရာဏသီျပည္မွ သူေဌးတဦး၏ ဇနီးမယား ျဖစ္ခဲ့သည္။ သူေဌးသည္ သာသနာကို ၾကည္ညိဳသူျဖစ္၍ရဟန္းသံဃာ၊အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ ်ားအား အလွဴဒါနျပဳေလ့ရွိသည္။ဇနီးကေတာ့ အလွဴဒါနျပဳရန္ ဝါသနာမပါ။တေန႔မွာ သူေဌးခရီးသြားစရာရွိသျဖင့္ မယားအားအလွဴဝတ္မ်ားျပဳလုပ္ရန္ မွာၾကားထားခဲ့သည္။

သို႔ရာတြင္ ဇနီးျဖစ္သူသည္ အလွဴဒါနျပဳရန္ ဝါသနာမပါသူျဖစ္၍ ဒါနဝတ္မ်ားကို ဖ်က္ဆီးပစ္ေလ၏။ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ား ေရာက္လာလွ်င္ဇရပ္ေကာင္းမွာ မထားဘဲဇရပ္ပ်က္မွာသာ ထားသည္။ ေရာက္လာသမွ်ေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုလည္း “သင္တို႔ က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ကိုသာ စားေသာက္ၾက၊ ေသြးပုပ္၊ ျပည္ပုပ္၊ ႏွပ္၊ တံေတြးတို႔ကိုသာ စားေသာက္ၾက။ သင္တို႔မိခင္၏ ဦးေႏွာက္ကိုသာ ေဖာက္စားၾက”စေသာ မဖြယ္မရာ စကားမ်ားကို ေျပာဆိုကာ က်ိန္ဆဲလႊတ္သည္။ ဇနီး၏ဝစီကံကားေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းေလစြ။ ထို႔ေၾကာင့္ “ဝစီေဘဒထိတိုင္းရွ”ဆိုၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

ယင္းသည့္ အကုသိုလ္ကံေတြေၾကာင့္ ေသလြန္ေသာအခါ စားရမဲ့၊ေသာက္ရမဲ့၊ အဝတ္မဲ့၊ ေနစရာမဲ့ေသာ ျပိတၱာမႀကီး ျဖစ္ရေလေတာ့သည္။ သို႔ျဖင့္၅-ဘဝက သားေတာ္စပ္ခဲ့ေသာအရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးထံ ခ်ဥ္းကပ္ အကူအညီေတာင္းခံခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

မံုရြာ-ေနဇာ (က်မ္းကိုး- သာရိပုတၱေတၳရမာတုေပတိဝတၳဳ)

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT