Tuesday, April 30, 2013

က်န္းမာေရးႏွင့္အလွအပအတြက္ ေထာပတ္သီ း

က်န္းမာေရးႏွင့္အလွအပအတြက္ ေထာပတ္သီ း


ဒီေန့ျပတိုက္အတြက္က်န္းမာေရးႏွင့္ အလွအပ အတြက္ အက်ိဳ းရွိေစမဲ့ အသီးတစ္မ်ိဳးကိုတင္ျပေပးပါမယ္။ဒ ီအသီးကေတာ့ေထာပတ္သီး ဘဲျဖစ္ပါတယ္။ဒီအသီးဟာလည္းရွားပါးအသီးမ်ိဳးေတာ့မ ဟုတ္ပါဘူး။အလြယ္တကူ၀ယ္ယူရရွိနိုင္ပါတယ္။ ကဗ်ာဆရာခါလီဂ် ီဘရန္က ‘ခ်စ္ေမတၱာ ကင္းပတဲ့ ဘဝဟာ ၿမံဳေနတဲ့သစ္ပင္၊ပန္းပင္နဲ႔ တူတယ္’ လို႔ဆိုထားတယ္။ အလားတူ ပ်ိဳတို႔ သံုးေနတဲ့အလွကုန္ ပစၥည္းေတြဟာလည္း သစ္သီးသစ္ဖုေတြမပါဘဲ ဓာတ္တုပစၥည္း အားကိုးနဲ႔အစြမ္းရွိ႐ိုး ထံုးစံမရွိပါဘူး။သဘာဝက ေပးစြမ္းထားတဲ့ သစ္သီးသစ္ဥသစ္ဖု မ်ားနဲ႔ပ်ိဳတို႔အလွကို အေရာင္တင္လင္းလက္ေစခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ဒီတစ္ခါ ပ်ိဳတုိ႔ရဲ႕လင္းေရာင္ ္ျခည္ကို ေတာက္ပေစမယ့္ သစ္သီးကေတာ့ေထာပတ္သီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


အာေရာဂ် ံအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား


ေထာပတ္သီးဟာ တျခားေသာ လူအမ်ားစားသံုးၾကတဲ့ သစ္သီးေတြထက္ ကာ႐ိုတီႏြိဳက္လူတင္း(Carotenoid Lutein)ပါဝင္တာ ေၾကာင့္ မ်က္လံုးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေဘးဘယာမ်ားကိုကင္းရွင္းေစပါတယ္။ႏွလံုးသမားမ်ားအတြက္ ေထာပတ္သီးဟာ အစဥ္သျဖင့္ မွီဝဲ သင့္တဲ့ သစ္သီးတစ္မ်ိဴး ျဖစ္ပါတယ္။ေထာပတ္သီးထဲက ဖိုေလး (Folate) ဓာတ္ပါဝင္မႈႏႈန္းျမင့္မားျခင္းေၾကာင့္ ႏွလံုး႐ိုက္ျခင္္း၊ျဖတ္ျခင္း မ်ားကိုကာကြယ္ ေပးႏုိင္စြမ္း ရွိၿပီးေန႔စဥ္ေထာပတ္သီးေဖ်ာ္ရ ည္တဟ္ခြက္ေသာက္သံုးျခင္းျဖင့္ ႐ုတ္တရက္ ႏွလံုးေရွာ့ခ္႐ိ ုက္ျခင္းမွ ၂၃ရာခိုင္ႏႈန္း ကာကြယ္ေပးႏုိင္ေၾကာင္း ေလ့လာခ်က္မ်ားအရ ေတြ႕ရွိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ေထာပတ္သီးထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ဗီတာမင္အီး၊ Monounsaturated Fatsနဲ႔ ဂလူတသီဝမ္ဓာတ္တို႔ဟာ ႏွလံုးအတြက္ အားေပးေစတဲ့ ဓာတ္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


ဗီတာမင္ေတြထဲမွာ ပ်ိဳတို႔အတြက္ အလွအပအတြက္ေရာ၊ က်န္းမာေရးအတြက္ပါ အေရးအႀကီးဆံုးဗီတာမင္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ ဗီတာမင္ အီးကို ခ်ိဳ႕တဲ့ေနတယ္ဆိုရင္ ေထာပတ္သီးကို သံုးေဆာင္ေပးသင့္ပါတယ္။ေထာပတ္သီးဟာ ဗီတာမင္အီး ေပါႂကြယ္ဝဆံုးသစ္သီးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။


ေထာပတ္သီးဟာဝိတ္က်ေစတယ္လို႔အေမရိကန္ႏွလံုးေရာဂါ အဖြဲ႕ႀကီးက ေထာက္ခံခ်က္ေပးထားပါတယ္။ အေမရိကန္ဆီးခ်ဳိ ေရာဂါကာကြယ္ေရးအဖြဲ႕ကလည္း ေထာပတ္သီးဟာ ဆီးခ်ိဳေရာဂါမျဖစ္ပြားေအာင္ တားဆီးေပးႏုိင္စြမ္းရွိ႐ံုမွ်မက ဝိတ္က်ေစတယ္လုိ႔အတည္ျပဳထားပါတယ္။


ကာကြယ္တားဆီးေပးျခင္း


ေထာပတ္သီးဟာ ကင္ဆာအေတာ္မ်ားမ်ားကို ႀကိဳတင္ကာကြယ္ တားဆီးေပးပါတယ္။အေနာက္တိုင္းမွာ အမ်ိဳးသမီးေတြ အျဖစ္မ်ားေနတဲ့ ရင္သားကင္ဆာေရာဂ ါကိုလည္းတားဆီးေပးပါတယ္။ေထာပတ္သီးထဲမွာ ပါတဲ့ ေအာ္လီအစ္ (Oleic)အက္ဆစ္ ပါဝင္မႈေၾကာင့္ ရင္သားကင္ဆာကို ကာကြယ္ေပးႏုိင္ေၾကာင္းသုေတသီ စာတမ္းအေတာ္မ်ားမ်ားမွာေတြ႕ရွိထားပါတယ္။


ေထာပတ္သီးနဲ႔ အလွျပင္နည္းမ်ား


ေထာပတ္သီးထဲမွာ ဗီတာမင္စီ၊ ဗီတာမင္အီးတို႔ အထူးႂကြယ္ဝတာေၾကာင့္ ပ်ိဳတို႔ရဲ႕ အလွအပတိုးတက္ေရး အတြက္ အထူးပဲ သင့္ေတာ္္တဲ့ သစ္သီးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္စားသံုးေပး႐ံုနဲ႔တင္ လူကို အက်ိဳးျပဳေစတဲ့ သစ္သီး ျဖစ္ပါတယ္။


မ်က္လံုးမို႔အစ္ေဖာင္းေနျခင္း


ဖိအိပ္ထားလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ငိုထားလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ မ်က္ဝန္းေပၚက မ်က္ခြံအိမ္ေလးဟာမို႔မို႔ေဖာင္းေနတတ္ပါတယ္။ဒီမို႔မို႔ဟာ ပ်ိဳတို႔အတြက္လိုလားအပ္တဲ့အရာေတာ့ ဟုတ္မယ္ မထင္ပါဘူး။ဒီလိုမ်ိဳးမ်က္ခြံမို႔မို႔ေဖာင္းေနရင္ေထာပတ္သီးကို အခြံခြာၿပီးအတြင္းသားေလးကိုအ လႊာခ်ပ္ေလးပံုစံလွီးၿပီး မ်က္ခြံေပၚသိပ္ပါက်န္အတြင္းသားေတြနဲ႔ မ်က္ႏွာအသားအေရကိုလိမ္းက်ံပါ။မ်က္လံုးေအာက္ဘက ္ျခမ္းေနရာကို လိမ္းက်ံေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။မိနစ္၂၀ ခန္႔ထားၿပီးေတာ့မွ ေရေႏြးေႏြးနဲ႔ ေဆးေၾကာေပးပါ။မို႔မို႔ေဖာင္း မ်က္ခြံေလးေတြေပ်ာက္ကင္း သြားပါလိမ့္မယ္။


ေကသာဆံျမႏူးညံ့လွေစ


ပ်ိဳတို႔ေကသာအတြက္ ဗီတာမင္အီးပါတဲ့ရွမ္ပူေတြကို သံုးမယ့္ အစား ေအာက္ကေဖာ္ျပထားတဲ့ နည္းလမ္းေလးနဲ႔ ျပဳလုပ္မယ္ဆိုရင္ပ်ိဳတုိ႔ရဲ႕ ေကသာဟာ သိသိသာသာ ႏူးညံ့ၿပီး ေခ်ာေမြ႕လာပါမယ္။ကမာၻေက်ာ္ေမာ္ဒယ္တစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ဆဲလစ္တာဘန္႔ခါဟာ ဆိုရင္ ေထာပတ္သီးနဲ႔ အၿမဲေခါင္းေလွ်ာ ္ၿပီးေကသာ ေတာက္ေျပာင္ေအာင္လုပ္တယ္လို႔သိရပါတယ္။


ဆဲလစ္တာရဲ႕ေကသာေတာက္ေျပာင္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္န ည္းကေတာ့ ေထာပတ္သီး တစ္လံုးဝက္ခန္႔ကိုအႏွစ္သားေတြပဲ ယူၿပီးဆံပင္ကို လိမ္းက်ံတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။မိနစ္အနည္းငယ္ခန ္႔ထားၿပီးမွ ေရနဲ႔ ျပန္ေဆးတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္နည္းကေတာ့ပန္းကန္ခြက္ (ေသးေသး)တစ္လံုး ထဲကို ေထာပတ္သီးတစ္လံုး(ဆံပင္တိုရင္ေတာ့ တစ္ဝက္ခန္႔သာသံုးရန္)၊ ၾကက္ဥအကာရည္(ၾကက ္ဥတစ္လံုးစာ)၊ သံလြင္ဆီ ဇြန္းတစ္ဝက္ခန္႔(လက္ဖက္ရည္ဇြန္း) တို႔ကို ေရာစပ္ၿပီးဆံပင္ကိုလိမ္းေပးပါ။လိမ္းၿပီးနာရီဝက္ခန္႔(သို ႔ ) အထက္ထားၿပီးေခါင္းေလွ်ာ္ေပးပါ။


လက္အသားအေရ ႏူးညံ့ေခ်ာေမြ႕ေစျခင္း


ေရႊဇြန္းကိုက္ၿပီးမေမြးလာရလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ဘတ္စ္ကားလက္ရန္း ကိုင္ၿပီးကားတိုးစီးေနရလို႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေမတို႔ရဲ႕ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြဟာ ထူထဲမာၾကမ္းေနတယ္ဆိုရင္ ေထာပတ္သီးက ႏူးညံ့သြားေအာင္ တာဝန္ယူကူညီေျဖရ င္းေပးပါရေစ။


ေထာပတ္သီး(အခြံႏြာၿပီးေလးပံုတစ္ပံုခန္႔ထည့္ရန္)၊ ၾကက္ဥအကာရည္ (ၾကက္ဥ တစ္လံုးစာ)၊ေကာက္ညႇင္းဆန္ ၂ ဇြန္းခန္႔ (စားပြဲတင္ဇြန္း)၊ သံပုရာရည္တစ္ဇြန္းခန္႔ (လက္ဖက္ရည္ဇြန္း)တို႔ကို ေပါင္းစပ္ေရာေႏွာၿပီး လက္ဖမိုးနဲ႔ လက္ခံုတို႔ကိ လိမ္းေပးပါ။ လိမ္းၿပီး မိနစ္ ၂၀ခန္႔ေစာင့္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ၿပီးမွေရေႏြးေႏြးနဲ႔ ေဆးေၾကာၿပီးလက္ကိုဖြဖြေလး ျပန္ႏွိပ္ေပးပါ။လက္ဖမိုးအသားအေရဟာ ႏူးံညံ့ေပ်ာ့ေျပာင္ းလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


ေထာပတ္သီးနဲ႔ ေနေလာင္ဒဏ္အသားအေရကို ကုစားႏုိင္ပါေသးတယ္။လတ္လတ္ ဆတ္ဆတ္ ေထာပတ္သီးတစ္လံုးရဲ႕အတြင္းသား နဲ႔ ေနေလာင္ခံံထားရတဲ့ အေရျပားေတြကို ညင္သာစြာ ပြတ္ေပးပါ။ ေနေလာင္အသားအေရမ်ား ကင္းပသြားၿပီးေန႔စဥ္ေထာ ပတ္သီးကို စားသံုးေပးမယ္ဆိုရင္ အလြယ္တကူ ဖ်ားနာျခင္းမ်ား ၊ အားအင္ ကုန္ခမ္းေမာပန္းျခင္းမ်ားကိုလည္းတားဆီးကာကြယ္ ္ေပးသြားပါတယ္။


လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ -ေထာပတ္သီးအတြင္းသားနဲ႔ တစ္ကိုယ္လံုးကို လိမ္းက်ံေပးရင္လည္းကိုယ္အေရျပားႏူးညံ့ေစပါတယ္။


သတိထားရမည့္အခ်က္မ်ား -ေထာပတ္သီးကို ေရခဲေသတၱာထဲမွာ လွီးၿပီး၊ျခမ္းၿပီး၊စိတ္ၿပီး၂ ရက္ခန္႔အထိ သိမ္းထားႏိုင္ပါတယ္။


-ေထာပတ္သီးကို ခြဲျခမ္းၿပီးေနာက္ ျမန္ျမန္သံုးေလပိုၿပီး အာနိသင္ရွိေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။အၾကာႀကီးသိမ္းထားရန္ မသင့္ပါ။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT