Monday, April 8, 2013

အဆိပ္ေျပေစျပီးထူးကဲတဲ႕အစြမ္းမ်ားနဲ႔ကန္စြန္းရြက္

အဆိပ္ေျပေစျပီးထူးကဲတဲ႕အစြမ္းမ်ားနဲ႔ကန္စြန္းရြက္ -------------------------------------------------------ျမန္မာမ်ားခ်က္ျပဳတ္စားၾကသည့္ ကန္စြန္း ပင္ ၏ တိုင္းရင္းေဆးဖက္ဝင္ အသံုးဝင္ပံု မ်ားကိုေရးသားတင္ျပရန္ ေရြးခ်ယ္ထားပါတယ္။ ကုန္စိမ္းဆိုင္မ်ားတြင္ေရာင္းခ်ၾကေသာ ကန္စြန္းႀကီးရြက္ (တ႐ုတ္ကန္စြန္း)၊ ကန္စြန္း႐ိုးနီမ်ားသည္ ျမန္မာတို႔ မၾကာခဏ ခ်က္ျပဳတ္စားသံုးေလ့ရွိေသာ ဟင္းရြက္မ်ားထဲတြင္ ပါဝင္ပါသည္။ယင္းတို႔ကို ခ်က္ ျပဳတ္ စားေသာက္ျခင္းျဖင့္ ေငြကုန္သက္သာေစသည့္အျပင္လူတို႔အတြက္ အာဟာရဓာတ္ တို႔လည္းျဖစ္ေစပါသည္။

ျမန္မာ႕စားသံု းမႈ

ကန္စြန္းရြက္ကိုငါး၊ ပုစြန္ျဖင့္ အခ်ဳိ႕ဟင္းတစ္ခြက္ ခ်က္စားျခင္းျပဳတ္တို႔စားျခင္း၊ ေၾကာ္ေလွာ္စားျခင္း၊အသုပ္အျဖစ္ စားသံုးျခင္း၊ခ် ဥ္ဖတ္ႏွင့္ ျပဳတ္၍သနပ္စံုထည့္စားျခင္း၊ပဲ၊ငါး စသည့္တို႔ႏွင့္ ငါးေပါင္းေၾကာ္ အျဖစ္လည္း ေၾကာ္ေလွာ္စားသံ ုးၾကသည့္အျပင္အျခား ဟင္းရြက္မ်ားႏွင့္ေရာေႏွာခ်က္စားေ လ့ရွိၾကပါသည္ ။

အဆိပ္အေတာက္ေျပေစသည့္ ကန္စြန္းရြက္

မႈိဟင္းမ်ားခ်က္စားသံုးရာတြင္ အဆိပ္အေတာက္မ်ားကို ေျပေစရန္ ကန္စြန္းရြက္ကို ေရာေႏွာခ်က္ျပဳတ္ေၾကာ္စားေလ့ ရွိၾကပါသည္။ကန္စြန္းရြက္သည္ ခ်က္ျပဳတ္စားသံုးရာတြင္ ဟင္းလ်ာအျဖစ္ စားသံုးရသကဲ့သို႔က်န္းမာေရးက႑တြင္လည္း ေဆးဝါး ဓာတ္စာအျဖစ္ အသံုးဝင္ေစပါသည္။

ျမန္မာ့ေဆးက်မ္း၏အဆိုမ်ား

ကန္စြန္းရြက္ႏွင့္ပတ္သက္၍ျမန္မာ့ေဆးက်မ္းမ်ားတြင္ တိုင္းရင္းေဆးဖက္ဝင္ပံုမ်ားကို အက်ယ္တဝင့္ ေဖာ္ျပထားၾကသည့္အနက္ ဥတုေသာဇနသဂၤဟ က်မ္းတြင္ ေရးသားေဖာ္ျပခ်က္မ်ားကိုဆက္လက္တင္ျပထားပါသည္။ ကန္စြန္းရြက္သည္ ခ်ဳိ၏။ႏို႔ရည္၊ သုုက္တို႔ကို ပြားမ်ားေစ၏ ႐ႈေတာ္မူေဆးက်မ္းႏွင့္ရသ ဓာတုက်မ္းတြင္ ကန္စြန္းရြက္သည္ ဝမ္းမီးကိုေျဖာင့္ေစျခင္း၊ငန္းမန္းေၾကျခင္း၊သုက္ကို ပြားမ်ားေစ၏႐ူးေသာအနာ၊သည္းေျခႏွင့္ ယွဥ္ေသာအနာ၊ အဆိပ္အေတာက္အမ်ဳိးမ်ဳိး၊ေသြးကင္း၊ ေလကင္း၊အပုပ္ကင္း၊ အဖ်ားကင္း စသည္တို႔ကို ကုသရာတြင္ အသံုးဝင္ ေၾကာင္းကို ေဖာ္ျပပါသည္။

မ်က္စဥ္းေဆးရည္

ေက်းလက္တိုင္းရင္းေဆးဆရာမ်ားအသံုးျပဳခဲ့သည့္ ကန္စြန္းရြက္ပါဝင္ေသာ မ်က္စဥ္းေဆးရည္မွာ သန္႔စင္ေဆးေၾကာထားေသာ ကန္စြန္းရြက္ႀကိတ္ညႇစ္ရည္ကို လူႏို႔ ႏွင့္ေဖ်ာ္ၿပီးမ်က္စဥ္းေဆးရည္အျဖစ္ ခတ္ေပးျခင္းျဖင့္ မ်က္ခမ္းစပ္နာ၊မီးယပ္မ်က္စိနာ၊မ်က္စိမႈန္ဝါးဝါ းျဖစ္ေပၚေနေသာ ေဝဒနာတို႔ကို ကုသေပးႏိုင္ပါသည္။

ေဆးမွာေျဖေဆးကန္စြန္းရည္

ျမန္မာ့တိုင္းရင္းေဆးဝါးမ်ားအနက္သမားေတာ္ကိုင္ ေဆးဝါးအခ်ဳိ႕တို႔တြင္ စိန္ဓာတ္ျဖင့္ ေဖာ္စပ္ထားေသာ ေဆးဝါးမ်ားကို လူတို႔သံုးေဆာင္ေနစဥ္ သံပရာရည္ကို ေသာက္မိပါကစိန္အဆိပ္အေတာက္ကို ျဖစ္ေပၚေစႏိုင္ပါသည္။ ထိုသို႔ ျဖစ္လွ်င္ လတ္ဆက္ သန္႔ရွင္း စင္ၾကယ္ေသာ ကန္စြန္းရြက္ကိုထုေထာင္း၍ အရည္ႏွင့္အဖတ္တို႔ကို ေသာက္ေပးျခင္းျဖင့္ အဆိပ္အေတာက္မ်ားကို ေျပေစႏိုင္ပါသည္။

ဝမ္းဗိုက္ေရာဂါကုေဆးဝါးဓာတ္စာ

တစ္ခါတစ္ရံတြင္ လူႀကီးမ်ား အစာမွားျခင္းေၾကာင့္ ဝမ္းဗိုက္မအီမသာျဖစ္ျခင္း၊မစားခ်င္ မေသာက္ခ်င္၊ ေနရထိုင္ရအခက္ေတြ႕ျခင္း၊ မစားခ်င္မေသာက္ခ်င္၊ ေနရထိုင္ရအခက္ ေတြ႕ျခင္းႏွင့္ ကိုယ္လက္ယားယံပါက ကန္စြန္းရြက္ႏွင့္ထန္းလ်က္ကို အတူႀကိတ္ပါ။ရလာေသာ အရည္ကို ဟင္းစားစတီးဇြန္းထက္ဝက္ခန္႔ နံနက္တစ္ႀကိမ္၊ ေန႔လယ္တစ္ႀကိမ္ ေသာက္သံုုးေပးျခင္းျဖင့္ ပကတိအတိုင္း က်န္းမာလာေစႏိုင္ပါသည္။

ေရေႏြးႏွင့္ မီးေလာင္နာ

မိသားစုဝင္မ်ားတြင္ မၾကာခဏႀကံဳရတတ္ေနေသာ က်န္းမာေရးျပႆနာမွာ ေရေႏြးပူေလာင္ျခင္းႏွင့္ မီးပူေလာင္ျခင္းတို႔ပင္ ျဖစ္ၾကပါသည္။ေျခ၊လက္တို႔တြင္ မီးေလာင္ နာထပါကကန္စြန္းရြက္ႀကိတ္ရည္ကို လိမ္းေပးပါ။ ကန္စြန္းရြက္ႀကိတ္ညႇစ္ရည္ႏွင့္ သၾကားကို ထည့္ေဖ်ာ္လ်က္လိ မ္းေပးျခင္းျဖင့္လည္းအဖုမ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစျခင္းမွ ကင္းေဝးေစပါသည္။

အေၾကာတက္ျခင္းႏွင့္ ကန္စြန္းရြက္

မၾကာခဏဇက္ေၾကာတက္ၾကသူမ်ား၊ဇက္ေတာင့္တင္းျခင္း၊ ကိုယ္ေငြ႕ေႏြးေႏြးႏွင့္ဖ်ားခ်င္သကဲ့သို႔ျဖစ္ၿပီး ကိုယ္လက္မ်ား ေလးလံျခင္း၊ ေခၽြးငုပ္ ျခင္းမ်ားခံစားရပါက သိေႏၶာဆားအနည္းငယ္မွ်ကို ကန္စြန္းရြက္ႀကိ တ္ညႇစ္ရည္စပ္ေပးပါ။ ထိုေဆးရည္ကို လူႀကီးေဆးတစ္ခြက္စာအတြက္ ဟင္းစာစတီးဇြန္းႏွင့္ တစ္ခြန္းကိုနံနက္ တစ္ႀကိမ္၊ ေန႔လယ္တစ္ႀကိမ္၊ညတစ္ႀကိမ္ တစ္ေန႔သံုးႀကိမ္ တိုက္ေကၽြးေပးပါ။အဆိုပါ လကၡာဏာမ်ားအတြက္ ဤေဆးရည္တစ္စက္ကိုသန္႔ရွင္းေသာေရ ဆယ္စက္ႏွင့္ ေရာစပ္ ၍မ်က္စဥ္းေဆးရည္အျဖစ္ ခပ္ေပးႏိုင္ပါသည္။

ဟင္းလ်ာတစ္ခြက္ က်န္းမာေရးအတြက္

လတ္ဆက္သည့္ ကန္စြန္း႐ိုးနီ၊ရြက္က်ပန္းလိန္ရြက္ကို ေရးေႏြးႏွင့္ေဖ်ာပါ။ထို႔ေနာက္ ပါးပါးလွီးျဖတ္ေတာက္၍ ငါးက်ည္းေျခာက္၊င႐ုတ္၊ၾကက္သြန္နီ၊ ဆီ၊ဆားထည့္၍ သံပရာရည္ဆမ္းကာ အသုပ္အျဖစ္စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ အူလမ္းေၾကာင္းတြင္ ျဖစ္ေပၚႏိုင္ေသာ ဝမ္းကိုက္ေရာဂါ၊ ေသြးဝမ္းကိုက္ေရာဂါ၊ အမ်ဳိးသမီးတို႔တြင္ ျဖစ္ေပၚတတ္ေသာ မီးယပ္ေသြးပုပ္ က်န္ေသာေရာဂါ၊မီးယပ္ေသြးမမွန္ေသာေရာဂါ၊ သားအိမ္ေလွ်ာက်ေသာ ေရာဂါ၊သားျမတ္နာ (ႏို႔အံုနာ)၊ ႏို႔ထြက္နည္းျခင္း၊ဇက္ေၾကာထိုးျခင္း၊ဇက္ေၾကာတက္ျခင္း၊ ေခ်ာင္းဆိုးျခင္း၊အသားအေရႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ အေရျပားေရာဂါမ်ား၊အသံဝင္ အသံ ပ်က္ေရာဂါအျပင္ ဆီးအိမ္ႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ေရာဂါတို႔တြင္ ကုသရာ၌ အသံုးဝင္ ေစပါသည္။

က်န္းမားေရး

မၾကာခဏကန္စြန္းရြက္ကို စားသံုးေပးျခင္းျဖင့္ က်န္းမာမႈကို ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ၿပီးခြန္အားဗလရွိျခင္း၊ဝမ္းတြင္းေရာဂါကို သန္႔စင္ေပးျခင္း၊အပူဒဏ္၊အေအးဒဏ္ကို ခံႏိုင္ရည္ ရွိ ေစျခင္း၊ ေရာဂါတစ္စံုတစ္ရာလြယ္ကူစြာ ဝင္ေရာက္မႈကို တားဆီးကာကြယ္ေစႏိုင္ပါ သည္။

Ref : Health Digest

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT