Saturday, April 20, 2013

သုရာေမရယ ကံအေ ၾကာင္းကုိ ိေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း "

"သုရာေမရယ ကံအေ ၾကာင္းကုိ ိေလ့လာသုံးသပ္ျခင္း "

•••••••••••••••••••••••••••••• •••••••••••••••

သုရေမရယဆုိတာက ေသာက္သူ၊စားသူ၊ရွဴသူတုိ႔ကုိေမ့ေ လ်ာ့ေစတတ္မူးယစ္ေစတတ္ေသာ ေသာက္စရာ၊စားစရာ၊ ရွဴစရာဟူသမ်ွသည္ေသရည္ေသရက္ (သုိ႔မဟုတ္)အရက္ ေသစာ=သုရာေမေမရယခ်ည္းပင္ျဖစ္ပါတယ္။

♦ အပ္ျဖင့္အသားထဲသုိ႔ ထုိးသြင္းရေသာ ပက္သဒင္း နံပါတ္ဖုိး စတဲ့ မူးယစ္ေဆးရည္လည္းသုရာေမရယထဲမွာ အပါအဝင္ျဖစ္ပါတယ္။

♦ ထုိ႔ေၾကာင့္ေတာအရက္၊ျမိဳ့အရက္၊နုိင္ငံျခားအရက္၊ ထန္းရည္၊ဓနိရည္၊ဘိန္းကင္း၊ကေစာ္၊ေလွာ္စာ၊ဘိန္းျဖဴ၊ေဆး ေျခာက္၊ကုတ္ကင္း၊မာဖီးယား၊အယ္လ္အက္စ္ဒီ(LSD)၊ ဘီယာအမ်ဳိးမ်ဳိးစေသာ မူးယစ္ေဆးဟူသမ်ွ အရက္ေသစာ=သုရာေမရယလုိ႔ေခၚပါတယ္။

ထုိအရက္ေသစာ စေသာ မူးယစ္ေဆးေသာက္သုံးမွီဝဲျခင္းသည္ ေသာက္သုံးသူကုိျဖစ္ေစ၊ေသာက္သုံးသူႏွင့္ဆက္စပ္ေန သူကုိျဖစ္ေစ ႏွစ္ဦးစလုံးကုိျဖစ္ေစ အက်ဳိးပ်က္ျပားေစေသာ ေၾကာင့္ အျပစ္ရွိေသာ အမွဳျဖစ္၍မေကာင္းမွဳအကုသု ိလ္ျဖစ္ပါတယ္။

အရက္ေသစာ ေသာက္သုံးသူသည္ အေကာင္းအဆုိး အမွားအမွန္ကုိ ေဝဖန္ခြဲျခားတတ္ေသာ အသိဥာဏ္ ကင္းေနသျဖင့္ အဆုိးအရြားဆုံးျဖစ္ေသာ မေကာင္းမွဳကုိပင ္က်ဴးလြန္းမိတတ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အရက္ေသစာ ေသာက္စားမူးရစ္ေနသူက ဘုရား၊တရား၊သံဃာ၊မိဘ၊ဆရာဆုိတဲ့ အနေႏၱာအနႏၱငါးပါ းဆုိတာကုိလည္းမသိပါ။

အစ္ကုိ၊ညီ၊အစ္မ၊ညီမဆုိတာကုိလည္းမသိ၊ ကုသုိလ္ဆုိတာလည္းမသိ၊အကုသုိလ္ဆုိတာကုိလည္း မသိျခင္းေၾကာင့္ မျဖစ္သင့္၊မျဖစ္ထုိက္၊ နားႏွင့္ပင္မၾကားရက္ေသာ မေကာင္းမွဳေတြ၊ လူေရွ့ သူေရွ့ကုိခ်ျပလုိ႔ပင္မဝံ့ရဲေလာက္တဲ့ အကုသုိလ္မေကာင္း မွဳမ်ားကုိလုပ္တတ္ၾကပါတယ္။

အသိဥာဏ္ကင္းမဲ့ျပီး မူးယစ္ထုံမွဳိင္းေနျခင္းေၾကာင့္ မလုပ္ဝံ့ေသာ အကုသုိလ္၊မလုပ္သင့္ေသာ အကုသုိလ္ ဆုိတာကုိလည္းမသိပါ။ ထုိသူရဲ့အသိဥာဏ္ဆုိတာအပ္ဖ်ားေလာက္မွပင္ ထုိခဏမွာ မရွိဘူးလုိ႔ဆုိရမွာပါ။”အရက္သမား အမွားတစ္ရာ”ဆုိသကဲ့သုိ႔ အရက္မူးေနသူဟာ ျပႆာမ်ဳိးစုံ၊အမ ားမ်ဳိးစုံ၊ရာဇဝတ္မွဳအပါအဝင္မေကာင္းမွဳဒုစရုိက္မ်ားကုိမွားတတ္ ပါတယ္။

သုရာေမရယသိကၡာပုဒ္ မလံုျခံဳတဲ႔သူ ၊ေသရည္ေသရက္ ေသာက္စားတဲ႔သူဟာ ျဖစ္ေလရာဘ၀တိုင္း ♦အေရးအခြင္႔ သင္႔မသင္႔ကို နားမလည္တတ္ ၊ မသိတတ္ပါဘူး။♦ပ်င္းရိတတ္ပါတယ္။အရူးအနွမ္းျဖစ္တ တ္ပါတယ္။ ♦သူတစ္ပါးျပဳဖူးတဲ႔ ေက်းဇူးေတြကို မသိတတ္၊ မဆပ္တတ္ေတာ႔ပါဘူး။ ♦ဟိရိၾသတၱပၸ လို႔ေခၚတဲ႔ အရွက္ အေၾကာက္ကင္း တတ္ပါတယ္။ ♦ဘယ္အကုသိုလ္ကိုမွ မေရွာင္ပဲ မေကာင္းမွဳ အကုသိုလ္ေတြအားလံုးကို အလြယ္တကူျပဳမိတတ္ပါတယ္။

သုရာေမရယကံကုိလြန္းက်ဴးသူရဲ့ဆုိးက်ဳိးေတြကေတာ့ (၁) သတိကင္းလြတ္ျခင္း။

(၂) အရွက္မရွိျခင္း၊

(၃) အေကာင္းအဆုိး၊အမွားအမွန္ မခြဲျခားတတ္ျခင္း။

(၄) ခုိက္ရန္ေဒါသ ျဖစ္ပြားျခင္း။

(၅) မေကာင္းသတင္းပ်ံ့ႏွ႔ံျခင္း၊က်က္သေရမရွိျခင္း။

(၆) ေရာဂါမ်ားျခင္း။

(၇) ကုိယ္လက္အဂၤါတုန္ျခင္း။

(၈) မိမိေမြးဖြားလာေသာ သားသမီးမ်ားစိတ္ဓာတ္က်ပ္မျပ ည့္ျခင္း။

(၉) လုပ္ေဆာင္စရာ လုပ္ငန္းကိစၥတုိ႔ကုိ ေမ့ေလ်ာ့ျခင္း။

(၁၀)စီးပြားပ်က္ျခင္းမွစ၍ေသလြန္သည့္အခါ အပါယ္ဒုဂၢတိဘဝ လားေရာက္ရသည္အထိဆုိးက်ဳိးမ်ားကုိျဖစ္ေပၚေစတတ္ပါ တယ္။

ထုိဆုိးက်ဳိးေတြထဲကမွ အရက္ေသစာ မူးယစ္ျခင္းေၾကာင့္ သတိတရားေတြကင္းလြတ္ျပီးမိမိရဲ့ သားကုိပင္ ျပန္ျပီး သတ္စားတဲ့ဘုရင္ၾကီး တစ္ပါးအေၾကာင္းကုိဥပမာေပးျပီး ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။

♠ ဗာရာဏသီျပည္မွာ ဘုရင္ၾကီးတစ္ပါးအရက္နဲ႔အသားကုိ အလြန္ၾကိုက္ပါတယ္။အရက္မေသာက္ရရင္မေနနုိင္သကဲ့သုိ႔ အသားမစားရရင္လည္းမေနနုိင္ေအာင္ျဖစ္ပါတယ္။ေအာက္ထစ ္ဆုံး အသားမပါရင္ေတာင္ပြဲေတာ္တည္ေလ့မရွိသည္ထိ အသားကုိအင္မတန္ၾကိဳက္တာပါ။အဲဒီတုိင္းျပည္မွာလည္း ဥပုသ္ေန႔အသားမသတ္ရျခင္းဆုိတဲ့ ဥပေဒတစ္ရပ္ကုိလည ္းထုတ္ျပန္ထားပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ဥပုသ္ေန႔မတုိင္မီအသားကုိၾကိဳတင္ဝ ယ္ထားရပါတယ္။တစ္ေန႔ေတာ့ အဲလုိၾကိဳတင္ဝယ္ ထားတဲ့အသားကုိ ေခြးကစားသြားေတာ့ပြဲအုပ္တည္ဖုိ႔ အသားပဲျဖစ္ေနပါတယ္။အသားဟင္းမပါပဲပြဲေတာ္ဆက္သရမွာ ကုိေၾကာက္တဲ့ စားေတာ္ကဲကလည္းမိဖုရားၾကီးထံအၾ ကံဥာဏ္ေတာင္းပါတယ္။

မိဖုရားၾကီးကလည္းမင္းၾကီးက သားေတာ္ေလးကုိအင္မတန္မွ ခ်စ္တဲ့အတြက္ပြဲေတာ္တည္ေနခုိက္ အသားမပါသည္ကုိသတ ိျပဳမိမည္မဟုတ္ဟုအထင္ျဖင့္ သားေတာ္ေလးကုိဘု ရင္ၾကီးရင္ခြင္ထဲကုိထည့္ေပးလုိက္ပါတယ္။

မင္းၾကီးလည္း သားေတာ္ေလးကုိၾကည့္ျပီးပီတိျဖစ္ပါတယ္။အ ဲဒီအခါက်မွာစားေတာ္ကဲက ပြဲေတာ္ကုိဆက္သလုိက္ပါတယ္။ မင္းၾကီးလည္းအရက္အလြန္းမူးေနေသာ္ လည္းအသားမပါသည္ကုိခ်က္ခ်င္းသိလုိက္ပါတယ္။ အသားဟင္းဘယ္မလဲဟုဆုိကာ ေဒါသအမ်က္ေျခာင္းေျခာင္းထြက္တာေၾကာင့္ အသားဟင္းဒီေလာက္ရွားလုိက္တာကြာဟုဆုိကာရင္ခြင္ထဲမွ သားေတာ္ေလးကုိလည္ပင္းလိမ္ခ်ဳိးျပီး ဒါကုိခ်က္ခဲ့ဟုဆုိတာ ၊ ဘုရင္ၾကီးသည္တစ္ေန႔လုံးအရက္ေသာက္လုိက္၊ သားေတာ္ေလးရဲ့အသားကုိျမည္းလုိက္နဲ႔စည္းစိမ္ယစ္ျပီး အိပ္ေပ်ာ္သြားပါတယ္။

မနက္မုိးလင္းေတာ့အမူေျပသျဖင့္ ငါသားေတာ္ေလးကုိ ေခၚခဲ့ဟုေတာင္းခံပါတယ္။ ဒီအခါမွမိဖုရားၾကီးကရွဳိက္ၾကီးတငင္ငုိေၾကြးျပီး အျဖစ္ပ်က္အားလုံးကုိေလ်ွာက္တင္လုိက္ပါတယ္။ ဘုရင္ၾကီးလည္းအင္မတန္ထိတ္လန္႔ျပီးျပင္းထန္ၾကီးမားေသာ ဆင္းရဲကုိ ခံရပါေတာ့တယ္။

အဲဒီအခါက်မွ သားကုိသားမွန္းမသိေအာင္ အသိဥာဏ္ကင္းေစတဲ့ အရက္ကုိ ေနာက္ေနာင္မေသာက္ေတာ့ဟု အဓိ႒ာန္ျပဳလုိက္ ပါတယ္။အဲဒီအခါက်မွ ဘုရင္ၾကီးအရက္ျပတ္သြားပါတယ္။

ဒါက အရက္သမားတစ္ေယာက္ရဲ့ အရက္မူးျခင္းေၾကာင့္ မိမိရဲ့သားကုိပင္သားဟုမျမင္ပဲ အင္မတန္ထိတ္လန္႔စရာ ေကာင္းတဲ့ အမွားတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

♠ ယခုေခတ္အခါမွာလည္းအားလုံးကုိေတာ့ မရည္ရြယ္ပါဘူး။ မိေဝးဖေဝးေရာက္ေနတဲ့ ဒကာေလးေတြ ။ဒကာမေလးေတြ ထုိထုိအရက္ေသစာမ်ားကုိ ေသာက္စားမူးယစ္ျပီး မမွားသင့္သည့္အရာမ်ားစြာကုိမွားေနၾကပါတယ္။ မိဘအုပ္ထိန္းသူတုိ႔ရဲ့ ေအာက္ကေနလြတ္ေနျခင္းေၾကာင့္ အေပ်ာ္ဖက္ျပီး ေသာက္စားေနၾကပါတယ္။အဲလုိေသာက္စာ းေနျခင္းေၾကာင့္လည္းသတိတရားေတြ ကင္းမဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ဘဝပ်က္ျပီးပ်က္စီးေနၾကတဲ့သူမ်ား ရွိေနၾကပါတယ္။ေပ်ာ္လုိ႔ပဲေသာက္ေသာက္ စိတ္ညစ္လုိ႔ပဲ ေသာက္ေသာက္ ရာသီဥတုဒဏ္ကုိခံနုိင္ရည္ရွိေအာင္ပဲ ေသာက္ေသာက္ အရက္ဆုိတာမ်ဳိးကေကာင္းက်ဳိးဆုိတ ာအပ္ဖ်ားေလာက္မွပင္ မေပးတတ္ပါ။ ဆုိးက်ဳိးမ်ားစြာကုိပဲျဖစ္ေစတာပါ။

♠ ကုိယ္ကမေသာက္လည္းသူမ်ားေသာက္ဖုိ႔တုိက္တယ္ ဆုိရင္လည္း အပါယ္ေလးပါးေရာက္ေစတတ္တဲ့ အလွူဒါနမွာ အရက္ေသစာလွဴဒါန္းျခင္းလည္းပါပါတယ္။

ထုိထုိေသာ အပ်က္မ်ားစြာ အမွားမ်ားစြာကုိျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အရက္စတဲ့ မူးယစ္ေဆးဝါးမ်ားကုိ မသုံးစြဲၾကပါနဲ႔လုိ႔ အနဴးအညြတ္ ေမတၱာရပ္ခံခ်င္တာပါ။

အရက္ေသစာကုိေရွာင္ၾကဥ္လုိက္မယ္ဆုိရင္ သုရာေမရယကံကုိ ထိန္းရာေရာက္သျဖင့္ ေဖာ္ျပခဲ့ဆုိးက်ဳိးေတြရဲ့ေျပာင္းျပန္ေ ေကာင္းက်ဳိးေတြကုိရရွိေစမွာပါျဖစ္ပါတယ္။ဒီပုိစ့္ေလးကုိ ဖတ္ျပီး အရက္ေသစာေသာက္စားမွဳကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္နုိင္ပါေ စ။ အားလုံးကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးက်န္းမာခ်မ္းသာၾကပါေစ။

အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာ တကၠသုိလ္၊အိႏၵိယနုိင္ငံ)

Donated by Honey Lay

1 comment:

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT