Tuesday, April 30, 2013

(႔ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ရွိခုိ းပူေဇာ္ၿခင္း)

(႔ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ရွိခုိ းပူေဇာ္ၿခင္း)


အရာရာတုိင္းတြင္အသြင္သဏၭာန္ႏွင္႔အႏွစ္သာရဟူ၍ရွိ ၾကသည္။အသြင္သဏၭာန္သည္အႏွစ္သာရကုိပုံေဖာ္ေဆာင္ၾက ဥ္း ေပးရသလုိ၊အႏွစ္သာရသည္အသြင္သဏၭာန ္တည္ရွိမႈအားအဓိပၸါယ္ၿပည္႔၀ေစေပသည္။ထုိ႔ေၾကာင္႔ တစ္စုံတစ္ရာကုိအကဲခတ္တန္းဖုိးၿဖတ္မည္ဆုိပါလွ်င္ အသြင္သဏၭာန္ေရာအႏွစ္သာရကုိပါၿခံဳငုံမိရန္အေရးၾက ီးလွေပသည္။လူသားတုိ႔၏ဘ၀တစ္ခုလုံးႏွင္႔သက္ဆုိင္ေ သာယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈတုိ႔အား ေလ႔လာဆန္းစစ္မႈၿ ပဳရာတြင္လည္းအသြင္သဏၭာန္မွ်ကုိသာၾကည္႔ၿပီးအႏွစ္ သာရ၏တန္ဖုိးကုိအကဲၿဖတ္၍မရႏိူင္သည္ကုိလူသားတုိင္ းအေလးဂရုၿပဳအပ္ေပသည္။ဗုဒၶဘာသာသည ္ကမၻာ႔လူသားထုတစ္ရပ္လုံးကုိးကြယ္အားထားရာဘာသာၾကီး ေလးခုအနက္မွတစ္ခုအပါအ၀င္ၿဖစ္သည္ ႔အေလ်ာက္သုေတသီတုိ႔ကဘက္စုံေထာင္စုံမွ ေလ႔လာစူးစမ္းမႈမ ်ားၿပဳလုပ္ခဲ႔ၾကရာ အခ်ိဳ ႔မွာအေပၚယံအသြင္သဏၭာန္မွ်ကုိသာၾ ကည္႔ၿပီးဗုဒၶဘာသာ၏တန္ဖုိးကုိအကဲၿဖတ္ၾက၊စာအုပ္စာ တမ္းမ်ား ေရးသားၿပဳစု ၾကသည္မ်ားလည္းရွိသည္ ။


ထုိသုိ႔အကဲၿဖတ္သူမ်ားထဲတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၏အႏွစ္သာရကုိ သိနားလည္ၿခင္းမရွိသူအခ်ိဳ ႔ကဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ႔၏ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္ရွိခုိးပူေဇာ္သည္႔အေလ႔အထကုိ ရုပ္ထုကုိးကြယ္မႈအၿဖစ္ အစဥ္တစုိက္ေ၀ဖန္ ရႈတ္ခ်ခဲ႔ၾကသည္။ ယင္းအေလ႔အထသည္သူတုိ႔အၿမင္တြင္အဓိပၸါယ္မဲ႔ေကာင္း မဲ႔ေနေပလိမ္႔မည္။သုိ႔ရာတြင္ဘာသာတရားအဆုံးအမႏွင္ ႔အညီၿမင္႔ၿမတ္ေသာဘ၀တစ္ခုအားမည္သ ေဆာက္တည္ရမည္ကုိသင္ၾကားၿပသေပးခဲ ႔သည္႔ဆရာသခင္ေက်းဇူးရွင္တစ္ဦးအားအရုိအေသေပး ဂါရ၀ၿပဳၿခင္း၏ထူးၿခားခ်က္ကုိကားသိနားလည္ၿခင္းမရိွၾကေခ်။ ဗုဒၶဆင္းတုေတာ္တုိ႔အားရွိခုိးပူေဇာ္သည္႔အေလ႔အထသည္ဗုဒၶ၏ သစၥာဥာဏ္၊ပါရမီ၊အသိပညာ၊ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားႏွင္႔လူသ ားတုိ႔ေကာင္းက်ဳိးအတြက္ၿမင္႔ၿမတ္ေသာစြန္႔လႊတ္မႈ တုိ႔အားအသိအမွတ္ၿပဳ ေက်းဇူးတင္ရွိေၾကာင္းၿပသသည္႔နည္ းလမ္းတစ္ရပ္သာၿဖစ္သည္။အဆုိပါအေၾကာင္းတရားတုိ႔အာ းသိနားလည္မႈမရွိသည္႔အတြက္ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ား ထုလုပ္ပူေဇာ္ၿခင္းအေပၚေ၀ဖန္ေၿပာဆုိ ေရးသားၾကၿခင္း ၿဖစ္သည္ ။


ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ဦးအေနႏွင္႔ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆ ူအားပူေဇာ္ဂါရ၀ၿပဳၿခင္းသည္မၿဖစ္မေနလုပ္ေဆာင္ ရမည္႔ကိစၥေပေလာဟုၿပန္လည္ သုံးသပ္ၾကည္႔သင္႔ေပသည္။ ဆင္းတု၊ရုပ္ပြားေတာ္တုိ႔သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္အၿဖစ ္ခံယူေရးအတြက္ မရွိမၿဖစ္လုိအပ္ခ်က္မဟုတ္ေသာ္လည ္းဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္အားပူေဇာ္ဂါရ၀ၿပဳၿခင္းသည္အဓိပၸါယ္ရ ိၿပီးအက်ဳိးယုတ္စရာမရွိသည္႔ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈဆ ုိင္ရာအေလ႔အထတစ္ရပ္သာၿဖစ္ေပသည္။ၿမင္႔ၿမတ္စင္ၾကယ ္ေသာဘာသာတရားတစ္ခုအား ေ၀ဖန္ရႈတ္ခ်ရန္အ လုိ႔ငွာအဘယ္႔ေၾကာင္႔ဤကိစၥကုိေ႔ရွတန္းတင္အသုံ းခ်ေနၾကသည္ဆုိၿခင္းကုိဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအဖုိ႔ နားလည္ရန္ခက္ခဲလွေပသည္။ဗုဒၶဘာသာ၀င္တုိ ႔ကရုပ္ပြားေတာ္တစ္ဆူၿဖင္႔ကုိယ္စားၿပဳထားသည္႔ သူတို႔၏ဆရာသခင္အားပူေဇာ္ဂါရ၀ၿပဳၿခင္းသည္လူ႔ေဘာင ္အဖြဲ႔အစည္း၏ကုိယ္႔က်င္႔တရားဆုိင္ရာမူ၀ါဒတစ္စုံ တစ္ရာႏွင္႔တစ္ပါးသူတုိ႔၏လြတ္လပ္ၿငိမ္းခ်မ္းေပ်ာ္ရႊင္မႈအားထ ိပါးခ်ဳိးေဖာက္ရာေရာက္ေနပါသေလာ။တကယ္စစ္စစ္ဗုဒၶၿ မတ္စြာသည္ပကာသနလႊမ္းေသာဘာသာေရးအ ခမ္းအနားမ်ားက်င္းပရန္မည္သည္႔အခါကမွ်အဆုိမၿပဳခဲ ႔ပဲဓမၼကုိၿဖန္ၿဖဴးရန္ႏွင္႔မွန္ကန္ၿမင္႔ၿမတ္ေသာဘ၀တစ္ခုအား ေဆာက္တည္ေရး လမ္းစဥ္တုိ႔ကုိ ညႊန္ၿပရန္သာ အာရုံစုိက္ခဲ႔ေပ သည္ ။


ဗုဒၶၿမတ္စြာသက္ေတာ္ထင္ရွားရွိစဥ္အခါက ဗုဒၶ၏ေနာက္လုိက္ သံဃာေတာ္မ်ားအား ဗုဒၶကုိယ္စား ရုပ္ပြားဆင္းတုမ ်ားထုလုပ္ကုိးကြယ္ၾကရန္လည္းမည္႔သည္႔အခါကမွ်တုိက ္တြန္းမႈမၿပဳခဲ႔ေပ။ဗုဒၶၿမတ္စြာပရိနိဗၺာန္ၿပဳၿပီးေနာက္အနည္းဆုံး ရာစုသုံးစုခန္႔ၾကာမွဗုဒၶ၏ေနာက္လုိက္သံဃာေတာ္မ်ာ းကအရုိအေသၿပဳစရာအထိမ္းအမွတ္အၿဖစ္ဗုဒၶကုိယ္စားရု ုပ္ပြားေတာ္မ်ားထုလုပ္ခဲ႔ၾကၿခင္းၿဖစ္ေပသည္ ။ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ာ းက ဗုဒၶ၏ၿပီးၿပည္႔စုံေသာ ၿဖဴစင္မႈ ၊ဂရုဏာတရား၊ပညာဥာဏ္ ႏွင္႔လူယဥ္ေက်းတုိ႔အေလးထားပူေဇာ္ၿခင္းကုိခံယူထုိက္ ေသာၿမင္႔ၿမတ္သည္႔အရည္အေသြးမ်ားအားကုိယ္စားၿပဳလ် က္ရွိသည္။မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္တုိ႔သ ည္ကမၻာ႔အႏုပညာရွင္တုိ႔စြမ္းေဆာင္ခဲ႔သည္႔အလွပဆုံး၊ အေကာင္းမြန္ဆုံးလက္ရာတုိ႔အနက္တစ္ခုလည္းၿဖစ္ေပသည္ ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မဟုတ္ေစကာမူ ဘာသာေရးအစြဲအလမ္း မၾကိးသူတစ္ခ်ိဳ႕မွာမူ ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္တုိ႔က ၾကည္ညဳိသူ၏ စိတ္ဘ၀င္တြင္ နက္ရႈိင္းေသာတည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ ကုိဖန္တီးေပးႏူိင္စြမ္းရွိေၾကာင္းသိရွိၾကသည္။သုိ႔ၿဖစ္ရာသူတုိ႔၏ ေနအိမ္၊ရုံးခန္းစသည္တုိ႔တြင္ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားကုိအၿမတ္တႏူိး ထားေလ႔ရွိၾကသည္။ထုိသုိ႔လူ႔စိတ္အာရုံကုိ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ေပးစြမ္းႏူိ္င္သည္႔ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအားမိမိတုိ႔အနီး၀န္းက်င္တြင ္ထားရွိဖူးေၿမွာ္အာရုံၿပဳၿခင္းသည္က်န္းမာေရးအတြက္လည္း တန္ဖုိးရွိေသာ လုပ္ရပ္တစ္ခုပင္ ၿဖစ္သည္ ။


အၿခားတစ္ဖက္တြင္ကား အမည္ခံဗုဒၶဘာသာ၀င္အခ်ိဳ႔သည္ဗုဒၶ ရုပ္ပြားေတာ္ထုလုပ္ကုိးကြယ္မႈအားဗုဒၶ၀ါဒ၏အေရးၾကိ းဆုံးအႏွစ္သာရအၿဖစ္သေဘာထားကာသူတုိ႔၏ဘာသာေရးဆုိင ္ရာလႈပ္ရွားမူအားလုံးကိုဤၾကည္ညဳိကိုင္းရႈိင္းမႈ ဆုိင္ရာအသြင္သဏၭာန္၌သာအဓိကဗဟုိၿပဳအားထားေနၾကသည္ ကိုလည္းေတြ႔ရေပသည္။ထုိသူတုိ႔ကုိမူရုပ္တုဆင္ းတုကုိးကြယ္ သူမ်ားမဟုတ္ပါဟုၿငင္းဆုိ ေၿပာၾကားရန္ခက္လွေပသည္။ ထုိသူတုိ႔သည္ဒဏၰာရီဆန္ေသာယုံၾကည္မႈမ်ားကုိအသ ိတရားကင္းမဲ႔စြာတီထြင္ခဲ႔ၾကသည္။ဗုဒၶၿမတ္စြာ၏မ်က ္ႏွာေတာ္အသြင္အၿပင္၊လက္ဟန္ေၿခဟန္၊မ်က္လုံးႏွင္႔ ဦးေဆာင္းေတာ္တုိ႔ကုိပုံစံအမ်ဳိးမ်ဳိးၿဖင္႔ထုလုပ္ၾကသည္။ မဟာလူသားတည္းဟူေသာၿမတ္ဗုဒၶဘုရားရွင္ကုိ ေကာင္းကင္ဆန္ေစခဲ႔သည္ ။တန္ခုိးရွင္၊ ဖန္ဆင္းရွင္နတ္ဘ ုရားအသြင္သုိ႔ေၿပာင္းေစခဲ႔ၾကသည္ ။ယင္းရုပ္ပြားေတာ ္မ်ားထံတြင္ ဆုေတာင္းပတၱနာၿပဳၿခင္းၿဖင္႔သူတုိ႔၏ ေလာကီေရးရာလုိအပ္ခ်က္မ်ားၿပည္႔၀လာလိမ္႔မည္ဟု စိတ္ကူးယဥ္ေနၾကသည္ ။ထုိရုပ္ပြားေတာ္မ်ားသည္ ယင္းတုိ႔ကုိတီထြင္ ထုလုပ္ကိုးကြယ္သူတုိ႔၏အသိဥာဏ္ေခ ါင္းပါးမႈ ႏွင္႔ကစဥ္႔ကလ်ားၿဖစ္ေနသည္႔စိတ္ေနသေဘာထားတုိ႔၏ ေရာင္ၿပန္ဟပ္မႈမွ်သာၿဖစ္ေပသည္။ယခုအခ်ိန္အခါသည္ဓ မၼအစစ္အမွန္ကုိအေလးအက္ထား အာရုံၿပဳလ်က္ အဆုိပါရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအေပၚအစြဲအလမ္းၾကီးမႈမ်ားကုိ ေလွ်ာ႔ခ်ရမည္႔ကာလၿဖစ္ေပသည္ ။ကုိးကြယ္ယုံၾကည္သူတုိ႔၏ စုေ၀း၀တ္ၿပဳရာဗဟုိခ်က္မအၿဖစ္ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္မ်ားအား ထိန္းသိမ္းသြားရေပမည္။ ယင္းသုိ႔ၿပဳႏူိ္င္မည္ဆုိလွ်င္ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ ေကာင္းၿမတ္ေသာ ဂုဏ္သတင္းကုိဆက္လက္ထိ္န္းသိမ ္းသြားႏူိင္ေပလိ္မ္႔မည္ ။


ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔သည္မိမိတုိ႔၏ရုိးရာယဥ္ေက်းမႈအစဥ္အလ ာကုိထိန္းသိမ္းရင္းဗုဒၶ၀ါဒအားခံယူက်င္႔သုံးသြားႏူိင္ပါသည္ ။ သုိ႔ေသာ္မိမိတုိ႔၏မိရုိးဖလာဓေလ႔ထုံးတမ္းမ်ားကုိ ဗုဒၶ၀ါဒအတြင္းသြပ္သြင္းၿခင္းၿဖင္႔အရုိးကုိအရြက္ဖုံးေစရန္ကား မၿပဳအပ္ေပ။အဘယ္႔ေၾကာင္႔ဆုိေသာမိရုိးဖလာဗုဒၶဘာသာ ၀င္မ်ားက သူတုိ႔၏လူမ်ဳိးဓေလ႔ထုံးတမ္းႏွင္႔သက္ဆုိင္ေသာပြဲ လမ္းသဘင္အခမ္းအနားမ်ားအားသားစဥ္ေၿမးဆက္ခံယူက်င္ းပၾကသည္ကုိဘာသာၿခားတုိ႔ကဗုဒၶ၀ါဒ၏လမ္းညႊန္မႈအရၿပ ဳလုပ္ေနသည္ဟုလြဲမွားစြာမွတ္ယူတတ္ၾကေသာ ေၾကာင္႔ၿဖစ္သည္။ဘာသာေရးအယူသီးသည္႔အစြန္းေရာက္ဘာ သာၿခားအဖြဲ႔အစည္းအခ်ိဳ႔ကလည္းဗုဒၶဘာသာ၀င္ပညာမဲ႔တ ုိ႔အားသူတုိ႔၏ဂုိဏ္းဂဏအတြင္းသုိ႕႔ကူးေၿပာင္း၀င္ ေရာက္လာေစရန္ရည္ရြယ္ကာပရိယာယ္ဆင္လ်က္ဗုဒၶ၀ါဒအား သေရာ္ေလွာင္ေၿပာင္ ေ၀ဖန္ရႈတ္ခ်မႈၿပဳရာတြင္ယင္းအေၿခ အေနအားအသုံးခ်အၿမတ္ထုတ္ေလ႔ရွိၾကသည္ကုိကြ်န္ေတာ္ တုိ႔သတိၿပဳအပ္သည္။ထုိ႔ေၾကာင္႔ အဆုိပါအခမ္းအနား ပြဲလမ္းသဘင္မ်ားကုိ ရုိးရာ ဓေလ႔ထုံးစံ၏တစ္စိတ္တစ္ေဒသ အၿဖစ္က်င္းပလုိသူမ်ားအေနၿဖင္႔ ဗုဒၶ၀ါဒ ႏွင္႔ေထြးေရာယွက ္တင္မၿဖစ္ေစရန္ယင္းတုိ႔ကုိဗုဒၶဘာသာ ဘုရားေက်ာင္းကန္တုိ႔၏ ၿပင္ပတြင္သာက်င္းပသင္႔သည္ ။


ဗုဒၶ၀ါဒကုိလူထုအၾကား အထင္အၿမင္လြဲမွားမႈႏွင္႔ ထိပါးဖ်က္ဆီးမႈကုိဖန္တီးႏိူင္ရန္အခြင္႔သာေစမည္႔ အဆုိပါအေလ႔အထမ်ားအားခြင္႔မၿပဳမိရန္သတိၾကီးစြာထာ းၾကရမည္။ေဒသတစ္ခုလူမ်ဳိးတစ္မ်ဳိးတြင္ ေရွးကာလကပင္ အၿမစ္တြယ္တည္ရွိခဲ႔ေသာ မိရုိးဖလာ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ႔ထု းတမ္းတစ္ရပ္ေၾကာင္႔ ကုိးကြယ္ရာ ဘာသာတရားအေပၚ အထင္အၿမင္လြဲမွားေစၿခင္းသည္ မိမိတုိ႔ယုံၾကည္ကုိးစားရာ ဘာသာတရားအဓြန္႔ရွည္စြာတည္႔တံၿပန္႔ပြားေရးအတြက္ၾ ကီးမားေသာအႏ ၱရာယ္တစ္ခုၿဖစ္သည္ဆုိၿခင္းကုိကြ ်န္ေတာ္တုိ႔အေလးဂရုၿပဳသင္႔ေၾကာင္းေရးသားတင္ၿပလု ိက္ရပါေတာ႔သည္။၀င္းသိန္းဦးေရးသားသည္႔ကြ်ႏု္ပ္တုိ႔ အမွန္တကယ္ ယဥ္ေက်းၾကၿပီေလာ ႏွင္႔ ဓမၼစာစုမ်ား ဆုိသည္႔စာအုပ္မွ ကုိးကားေရးသားၿခင္းၿဖစ္သည္ ။ မွ်ေ၀ကုသုိလ္ၿပဳပါသည္။အရွင္မုနိႏၵ(ပန္းေထာ္)


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT