ကုန္းေဘာင္ေခတ္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ဘုရာ းႀကီးမိန္႔ေတာ ္မူေသာ အေျခခံေကာင္းဖို႔လိုေႀကာင္းပုံျပင္ ***************************************
တစ္ေန႔တြင္ မင္းတုန္းမင္းတရာႀကီးသည္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္အား နန္းေတာ္သို႔ပင့္ကာ ဆြမ္းလုပ္ေကၽြးၿပီးတရားေဒသနာ နာႀကား၍အၿပီးတြင္ ေလွ်ာက္ထားသည္မွာ--“ျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱ၀ါမ်ားအား ေက်ာသားရင္သားမခြဲျခားပဲ တရားေရ ေအး တိုက္ေကၽြးပါလ်က္ အခ်ဳိ႕ပုဂၢိဳလ္တို႔သည္ သရဏဂုံသာ တည္၍အခ်ဳိ႔မွာ ေသာတာပန္၊ အခ်ဳိ႕မွာ အနာဂါမ္တည္ႀကသည္မွာ အဘယ္ေႀကာင့္နည္းဘုရား” ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ ကျပဳံးရယ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္---
ဒကာေတာ္ သိလိုသည့္အခ်က္ အခ်က္က်က်ဥပမာေျပာရလွ်င္ ေရွးအခါက ရြာတစ္ရြာမွာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ေဗဒင္ ပညာကို အထူး၀ါသနာပါ၍ဒိသာပါေမာကၡဆရာထံေဗဒင္ပညာကိ ု ဆည္းပူးရန္ တိုင္ပင္ ၍အတူသြားႀကေလသည္။ ဒိသာပါေမာကၡႀကီးကေဗဒင္ပညာကို အသားေပးၿပီး သင္ႀကားေပးေလသည္။ တစ္ႏွစ္ေက်ာ္မွ် သင္ယူမိႀကေသာ အခါဒိသာပါေမာကၡဆရာႀကီးအား ခြင့္ပန္ၿ႔ီး မိမိတို႔ရြာသို႔ျပန္လာခဲ့ႀကသည္။ သူငယ္ခ်ငး္ႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ မိမိရြာသို႔ မေရာက္မီ လမ္းခုလပ္အႀကား ရြာ တစ္ရြာသို႔ေန၀င္ျဖိဳးဖ် ေရာက္ရွိသြားႀကသည္။ထိုရြာတြင္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ အသိရွိသည္ႏွင့္ ၀င္ေရာက္တည္းခိုႀကသည္။ ၄င္းမိတ္ေဆြ အသိိအိမ္တြင္ မိန္းမဧည့္သည္တစ္ေယာက္ေရာက္ရွိေနသည္။
သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ အိမ္ခံမိတ္ေဆြႏွင့္ စပ္မိစပ္ရာေျပာႀကရင္းက မိမိတို႔သင္ယူလာသည့္ေဗဒင္ပညာအေႀကာင္းေရာက္ရွိသြားႀကသည္။ “ေနပါဦး၊ဆရာေလးတို႔ရဲ႕ ကၽြန္မေမးပါရဦး” “ဟုတ္ကဲံ့ေမးပါ..အလုိရွိတာကိုသာ ေမးနိုင္ပါတယ္” “ကၽြန္မခင္ပြန္း တစ္ရပ္တစ္ပါးသို႔ စီးပြားရွာသြားတာ ႏွစ္ခါလည္ေက်ာ္သြားၿပီ ဆရာေလးတို႔ရဲ႕၊အဲဒါစာလည္းမလာ လူလည္းမေရာက္ျဖစ္ေနလို႔ ဆရာေလးတို႔တြက္ေပးစမ္းပါ”ဟုေျပာဆိုႀကသည္။ ခုႏွစ္ သကၠရာဇ္၊ေမြးေန႔မ်ားေမးၿပီး ပထမသူငယ္ခ်င္းကတြက္ခ်က္ၿပီး “ခင္ဗ်ား ခင္ပြန္းေသၿပီ”ဟုေျပာလိုက္ေလသည္။ ဒုတိယ သူငယ္ခ်င္းကလည္း သူ႔နည္းသူ႔ဟန္နွင့္တြက္ခ်က္ၿပီ း “ခင္ဗ်ားခင္ပြန္းေသတာမွ ကမ္းနားမွာက်ားဆြဲလို႔ေသၿပီ” ဟု တစ္တစ္ခြခြတိတိက်က်ေဟာလိုက္ေလသည္။ ထိုမိန္းမသည္ ေနာက္တစ္ေန႔နံနက္တြင္ ေဗဒင္ေဟာကိန္းအရကမ္းနားသို႔ သြားရွာရာ တကယ္ပင္ မိမိခင္ပြန္းကို က်ားစားထားသည္ကို ကမ္းနားစပ္တြင္ ေတြ႔ရေတာ့သည္။ ၠၠၠဤတြင္ ပထမသူငယ္ခ်င္းသည္ သူ၏ေဟာခ်က္ မတိမက်မေရာရာ၍ မ်ားစြာ မေက်မနပ္ျဖစ္သြားသည္။ “ေဟ့ သူငယ္ခ်င္း ..ဆရာႀကီး ေဗဒင္ပညာကို မင္းကို ပိုၿပီးသင္ေပးတယ္ ငါ့က်ေတာ့မေရရာဘူး”ဟု ေျပာလိုက္ ေလသည္။ “ဟ သင္ေပးတာေတာ့ အတူတူရွိမွာပဲကြ၊ ငါ့ကို ပိုၿပီးသင္ေပးမယ္မဟုတ္ပါဘူး”ဟု ဒုတိယသူငယ္ခ်င္းက ေျပာေလရာ “သင္ေပးတဲ့အခ်ိန္ အတူူတူ၊လက္ေဆာင္အသျပာေပးရတာလည္းအတူတူ ငါေတာ့မေက်နပ္ဘူးကြာ ဆရာႀကီးထံျပန္ၿပီး ေမးႀကမယ္ေျပာၿပီး သူငယ္ခ်င္း ႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ဒီသာပါေမာကၡဆရာႀကီးထံျပန္သြားႀကေလသည္။
ဒီသာပါေမာကၡႀကီးဆရာႀကီးသည္ တပည့္ႏွစ္ေယာက္ ျပန္လည္ေရာက္ရွိလာသည္ကို အကဲခတ္မိေလသည္။ ဆရာႀကီးက တပည့္ တို႔အား“ မင္းတို႔ ခရီးလည္းပန္းလာႀကတယ္ နားနားေနေနေပါ့ကြာ မနက္လင္းမွပဲ စကားစျမည္ေျပာႀကတာေပါ့.. ကဲ...အိပ္ႀကဦး၊အိပ္ႀကဦး”ဟုေျပာေလသည္။ နံနက္ေ၀လီေ၀လင္းအခ်ိန္တြင္ ဆရၾကီးက“ေရာ့ ေဟာဒီ အရြယ္တူသည့္ အိုးႏွင့္ေျမေပၚ မက်ေသးတဲ့ ႏွင္းရည္ကို ျပည့္ေအာင္ခပ္ခဲ့ႀက” ဟုေျပာၿပီး အရြယ္တူသည့္ အိုးကေလးႏွစ္လုံးကိုတစ္လုံးစီေပးလိုက္ေလသည္။
တပည့္ႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ေရးႀကီးသုတ္ပ်ာ အုိးကိုယ္စီယူၿပီး ႏွင္းရည္မ်ားသြားခံႀကသည္။ပထမ တပည့္က ႏွင္းရည္အျမန္ရလိုေဇာျဖင့္ သစ္ပင္တစ္ပင္မွတစ္ပင္ကူးၿပီး အုိးကို ေအာက္ကခံကာ သစ္ကိုင္းမ်ားကို လွဳပ္ခ်ေလသည္။
ဒုတိယတပည့္ကမူ ေခါင္းမွ ပ၀ါကိုခၽြတ္၍၄င္းပ၀ါႏွင့္ပင္ ျမက္၊ သစ္ပင္မ်ားေပၚမွ ႏွင္းရည္မ်ားကို စုိစြတ္ေစၿပီးအိုးထဲသုိ႔ ညွစ္ထည့္ေလသည္။ ေနျခည္ေရာက္၍ ႏွင္းေပ်ာက္လာသည့္အခါ ႏွင္းရည္မ်ားကို တစ္ဦးအား တစ္ဦး အသိ္မေပးဘဲ ဆရာႀကီးထံျပန္၍ ႏွင္းရည္အိုးမ်ား ေပးအပ္ႀကသည္အိုးႏွစ္လုံးထဲတြင္ ပထမလူ၏ႏွင္းရည္က နည္း၍ ဒုတိယတပည့္၏ႏွင္းရည္အိုးက ျပည့္လုမတတ္ရလာေလသည္။
ဤတြင္ဆရာႀကီးက“မင္းတို႔ကို ပညာေပးတဲ့ေနရာမွာေတာ့အတူတူပဲေပးတာ ပါ၊ပညာခံယူတဲ့ တပည့္ရဲ႕ ဥာဏ္အေပၚမွာသာ အဓိကပဲ”ဟု ေျပာၿပီး တပည့္ႏွစ္ေယာက္အား ျပန္လႊတ္လိုက္ေလသည္။ “ဒီဥပမာအတိုင္းပဲ ဒကာေတာ္ေရေျမ့ရွင္ရဲ႕၊ေဟာႀကားတဲ့ တရားကေတာ့ အတူတူပါပဲ၊နာယူမွတ္သားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အဇၥ်သယကသာ အဓိကပဲ”ဟု ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္က မင္းတုန္းမင္းအား မိန္႔ႀကားလိုက္ရာ ဘုရင္မင္းျမတ္ မ်ားစြာေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္သြားေလသည္။
ကိုးကား : ဦးသိိန္းထြန္းျမင့္ ဗန္းေမာ္ဆရာေတာ္ ဥပမာပုံျပင္၀တၱဳမ်ား
No comments:
Post a Comment