Friday, April 5, 2013

ဝါယာကို ေရွာ့တိုက္ ကစားျခင္း(၃)

ဝါယာကို ေရွာ့တိုက္ ကစားျခင္း(၃)

ဝါယာရင္း

မီးေလာင္မႈကို အဓိကျဖစ္ေစတဲ့ ဝါယာေရွာ့ဆုိတဲ့ ကိစၥရပ္ၾကီးကို ျဖစ္ေစတာ ဝါယာေတြေၾကာင့္ပါပဲ။

(၁) ဝါယာေတြရဲ႕ သက္တမ္း ဝါယာေတြရဲ႕ သက္တမ္းကို အရင္ျမန္မာျပည္ကထုတ္တဲ့ လွ်ပ္စစ္ကၽြမ္းက်င္ စာအုပ္ေတြမွာေတာ့အႏွစ္၂၀ကေန ၃၀ ေလာက္အထိျပၾကပါတယ္။ဒါေပမယ့္ ဒါေတြက ေရခိုးေရေငြ႕မ်ားတာေတြ၊အပူခ်ိန္ေတြ၊ေနာက္ ဝါယာေတြရဲ႕ သြယ္တန္းမႈစနစ္စတာေတြထည့္သြင္းတြက္ခ်က္ထားတာ မရွိပါဘူး။တကယ္တမ္း အိမ္သံုး လွ်ပ္စစ္မီးၾကီဳးေတြရဲ႕ သက္တမ္းက ၁၀ႏွစ္ကေန ၁၅ႏွစ္ပါပဲ။အမ်ားဆံုး ၁၅ႏွစ္ေက်ာ္လာတာနဲ႔ မီးၾကီဳးေတြကို အသစ္လဲလွယ္တပ္ဆင္ သင့္ပါတယ္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ ေနအိမ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သံုးလို႔ျဖစ္ေနေ သးသ၍ဆက္သံုးေနၾကတာပါ။အႏွစ္ ၄၀ေက်ာ္ရွိတဲ့ မီးၾကီဳးေတြနဲ႔ ေနေနၾကတဲ့ အိမ္ေတြေတာင္ ျမင္ဖူးပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း ဝါယာေရွာ့ေၾကာင့္မီးေလာင္ၾကတဲ့ ေနရာေတြမွာ အသံုးျပဳၾကတဲ့ မီးၾကီဳးေတြရဲ႕ သက္တမ္းဟာ အနည္းေလးအႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ အထက္မွာရွိတယ္ဆိုတာ အေဆာက္အဦရဲ႕ သက္တမ္းနဲ႔ တြက္ၾကည့္ရင္သိႏိုင္ပါတယ္။ အစိုးရရဲ႕ တင္းက်ပ္တဲ့ မူဝါဒမရွိတာရယ္ စံစနစ္မရွိတာရယ္နဲ႔ အသံုးျပဳသူ ျပည္သူေတြရဲ႕ ဒီအတြက္ အကုန္အက် မခံႏိုင္တာေတြက အဓိကလက္သည္ပါပဲ။

(၂) ျဖစ္သလုိ သြယ္တန္ းတပ္ဆင္မႈ အိမ္မီးဆိုတာကို လူတိုင္းက ခပ္လြယ္လြယ္ပဲ သေဘာထားၾကတာကလဲ ျပႆနာတစ္ခုပါပဲ။အနီၾကီဳးနဲ႔ အနက္ၾကိဳးကို လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းနဲ႔ဆက္မိရင္သံုးလို ႔ရတယ္ဆိုတာနဲ႔ ဝင္လုပ္ၾကရာက စတာပါ။ ေကာင္းမြန္စနစ္က ်နတဲ့ သင္ၾကားေပးမႈမရွိပဲနဲ႔ လုပ္ပါမ်ားလို႔ မီးလိုက္ဆင္ေနသူ ေတြေၾကာင့္လဲပဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါေသးတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ ခံႏိုင္ရည္ရွိတဲ ၾကိဳး၊ ၾကိဳးအခ်င္းခ်င္းဆက္တာကအစ၊ အကာအကြယ္ေတြျဖစ္ တဲ့ Fuse ေတြ၊Breakerေတြ ေရြးခ်ယ္တပ္ဆင္တာမွာ အစုိးရအသိအမွတ္ျပဳ ကၽြမ္းက်င္လုပ္သားေတြနဲ႔ မလုပ္ကိုင္တာေၾကာင့္ သက္တမ္းမျပည့္ခင္ဝါယာၾကိဳးေတြ ပ်က္စီးျခင္း၊ ဝါယာၾကိဳးအတြင္းအပူလြန္ကဲျခင္း၊ ေလွ်ာ့ျဖစ္ေနေသာ္လည္းအကာအကြယ္မ်ား ေကာင္းစြာအလုပ္မလုပ္ျခင္း။ၾကိဳးအဆက္ေနရာေတြက အပူလြန္ျခင္း၊ဝါယာမ်ားေပါက္ျပဲျခင္း စတာေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

ဒီအပိုင္းမွာ အၾကံျပဳခ်င္တာက လွ်ပ္စစ္မီးၾကိဳးေတြ အသစ္သြယ္တန္းတပ္ဆင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေဟာင္းေတြကို ျပဳျပင္လဲလွယ္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားကို ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္လုပ္ေဆာင္ေစသင့္ပါတယ္။

(၃) အရည္အေသြးမျပည့္မီမႈ ီေနရာမွာ အဓိကေျပာရမွာေတာ့ ေကာင္မြန္တဲ့ စံစနစ္မရွိတာရယ္၊အရည္အေသြး မျပည့္မီတဲ့ ပစၥည္းေတြကို တင္သြင္းေရာင္းခ်ျဖန္႔ျဖဴးခြင့္ ေပးၾကတဲ့ အစိုးရကိုပါပဲ။ ေနာက္တစ္ခုကေဈးသက္သာမႈကိုဦးစားေပးတဲ့ ကန္ထရိုက္တာေတြနဲ႔ပိုင္ရွင္ေတြပါ။ေဈးသက္သာတဲ့ အရည္အေသြးမျပည့္မီတဲ့ ဝါယာေတြကို သံုးၾကရင္ ၾကိဳးေတြက ပူလာမယ္၊ၾကြပ္ဆတ္လာမယ္ လွ်ပ္တားတဲ့ ခံႏိုင္ရည္ေတြ က်လာမယ္။ဒီကေနမွ အခ်ိန္ၾကာျမင့္လာေလေလ ဝါယာေရွာ့ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမ်ားလာေလေလပါပဲ။ ------------------------------------------------------------------------------------------

ဝါယာေတြဟာ ဝန္ပိုသံုးလို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဆိုဒ္မမွန္တာေတြကို သံုးလိုျဖစ္ျဖစ္၊ၾကိဳးတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု အဆက္ေတြမွာ ျဖစ္သလို လုပ္ထားလို႔ျဖစ္ျဖစ္၊စိုထိုင္းစမ်ားတဲ့ေနရာ၊ ဆီေတြရွိတဲ့ေနရာ စတဲ့ေနရာေတြမွာ အသံုးျပဳမိလို႔ျဖစ္ျဖစ္ ဝါယာေတြရဲ႕ သက္တမ္းကို ေလွ်ာ့က်ေစပါတယ္။ပိုမိုပ်က္စီးလြယ္ေစပါတယ္။ ဒီအေျခအေနေတြအျပင္ သက္တမ္းၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ဝါယာေတြရဲ႕ လွ်ပ္တားခုခံႏိုင္မႈကလဲ က်လာပါတယ္။ ၾကြပ္ဆတ္လာပါတယ္။

ဝါယာေတြရဲ႕ သက္တမ္းက အသံုးျပဳတဲ့ အေျခအေနေပၚ မူတည္ျပီးေတာ့ ေျပာင္းလဲႏိုင္ပါတယ္။အဓိကေတာ့ ဝါယာေတြရဲ႕ ခံႏိုင္ရည္ကို စစ္ေဆးတာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။ဒါကို Megger ရိုက္တယ္ ေခၚပါတယ္။ကၽြမ္းက်င္လွ်ပ္စစ္လုပ္သားနဲ႔ ျပဳလုပ္စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ဒီလိုစစ္ေဆးေတာ့မယ္ဆိုရင္ အိမ္သံုးလွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြ အကုန္လံုးနဲ႔အဝင္လွ်ပ္စစ္ကို ျဖဳတ္ထား၊ ျဖတ္ထားဖို႔ အဓိက အေရးၾကီးပါတယ္။

Megger ရိုက္စစ္တယ္ဆိုတာက ဒီမီးၾကိဳးေတြရဲ႕ လွ်ပ္တားကာကြယ္ႏိုင္မႈကို ေကာင္းမေကာင္း၊သတ္မွတ္ထားတဲ့ အေျခအေနမွာ ရွိေနမေနကို စစ္တာပါ။အၾကမ္းအားျဖင့္ ၁ မက္အုမ္း(1 megger ohm) ထက္ေတာ့မနည္းသင့္ပါဘူး။ ဒိထက္နည္းေနရင္ေတာ့ ဝါယာေတြကို အသစ္အစားထိုးဖို လိုအပ္တယ္လို႔ အၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။ကၽြမ္းက်င္တဲ့ လွ်ပ္စစ္သမားနဲ႔တိုင္ပင္ျပီးေတာ့စစ္ေဆးေစလိုပါတယ္။

အထူးသတိေပးခ်င္တာက မိမိတို႔ အိမ္မွာသံုးေနတဲ ဝါယာေတြက အပူလြန္ေနမလြန္ေနစစ္ေဆးဖို႔ရယ္၊ အသံုးျပဳတာ အႏွစ္ ၂၀ေက်ာ္ေနျပီဆိုရင္ ကၽြမ္းက်င္သူေတြနဲ႔ တိုင္ပင္ျပီးေတာ့အသစ္လဲလွယ္သင့္ပါေၾကာင္း။

လွ်ပ္စစ္အေၾကာင္းတိတိပပ မသိေသးသူမ်ားအတြက္ ဦးတည္းေရးပါသည္။

Don't Monkey with Electricity...!!!

(ဝါယာခံႏိုင္ရည္ တြက္ခ်က္ျခင္းဆက္ရန္)

2 comments:

  1. အိမ္တအိမ္မွာ တပ္ဆင္အသံုးျပဳထားတဲ့ ဝါယာေတြရဲ့ ခံနိုင္ရည္အားကို အမွန္သိရွိနုိင္ေအာင္
    ဘယ္လို စစ္ေဆးသိရွိနိုင္မလဲခင္မ်ာ...။ ခုဆိုရင္ ျမန္မာျပည္ဟာတိုးတက္လာေတာ့တာနဲ့အမၽွ
    ေတာေရာ ျမို ့ပါ လၽွပ္စစ္ကိုအသံုးျပဳေနၾကပါျပီ။လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဆရာေျပာသလို အနီ
    ၾကိဳးနဲ့ အနက္ၾကိဳးတပ္ရင္ သံုးလို့ရတယ္ဆိုတာထက္ဘာမွသိတာမဟုတ္ၾကပါဘူးး။ဒါေၾကာင့္
    ဆရာ့အေနနဲ ့အခ်ိန္ရမယ္ဆိုရင္ လူပိန္းနားလည္မယ့္ ေတာ္ရံုတန္ရံုလူေတြသေဘာေပါက္လြယ္
    မယ့္ လွ်စ္စစ္တြက္ခ်က္နည္းေတြကို အေသးစိတ္ေလးရွင္းျပေစခ်င္ပါတယ္။ ေက်းဇဴးတင္ပါတယ္။

    ReplyDelete
  2. အေဆာက္အဦးအသစ္အတြက္ ဝါယာတပ္ဆင္နည္း အေသးစိတ္
    သိခ်င္ပါတယ္။

    ReplyDelete

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT