Friday, April 5, 2013

ဝါယာကို ေရွာ့တိုက္ ကစားျခင္း(၂)

ဝါယာကို ေရွာ့တိုက္ ကစားျခင္း(၂)

အႏၱရယ္မ်ားတဲ့ မီးအားျမွင့္စက္

ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕လွ်ပ္စစ္မီးအသံုးျပဳတဲ့ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ မီးအားျမွင့္စက္ေတြကို အသံုးျပဳၾကရပါတယ္။ဝန္နဲ႔အားမမွ်တဲ လွ်ပ္စစ္ဓါတ္အား ျဖန္႔ျဖဴးေရးစနစ္မွာဆိုရင္ ဓါတ္အားဆံုးရံႈး မႈလို႔ေခၚတဲ့ ဓါတ္အားေလလြင့္မႈမ်ားတဲ့ Line Lossျဖစ္တဲ့ ဓါတ္ၾကိဳးေတြအေပၚမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ Voltage Drop ေတြေၾကာင့္မီးအားေတြက်တာ ျဖစ္ပါတယ္။မီးအားက်လို႔ ဘယ္လိုဓါတ္အားဆံုးရံႈ းတယ္ ဆိုတာေတာ့ အရင္ႏုတ္ေရးဖူးပ ါတယ္။ https://www.facebook.com/notes/ကို-သာ-ပို/ထုတ္တဲ့-လွ်ပ္စစ္-ဆည္တဲ့-ေဇာ္မင္း/317496598271306

ဒီလိုမီးအားက်တာေတြေၾကာင့္အေတာ္မ်ားမ်ားေသာ အိမ္ေတြဟာ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြ မီးအားက်လို႔ ပ်က္စီးမႈ မရွိရေအာင္ မီးအားျမွင့္စက္ေတြ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ မီးအားျမွင့္စက္ေတြကို ေအာ္တို႔ (Automatic Voltage Regulator) နဲ႔ လက္လွည့္ (Manual Voltage Regulator)ဆိုျပီးေတာ့ ခြဲႏိုင္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ သူ႔ဆီမယ္ အဝင္ဗို႔အား၊အထြက္ဗို႔အားေတြ ၾကည့္ႏိုင္တဲ့ ဒိုင္ခြက္ရယ္ မီးျမင့္အခ်က္ေပးရယ္၊ လက္လွည့္မီးတင္တဲ့ခလုပ္ရယ္ပါေလ့ရွိပါတယ္။ဘာလို႔ မီးျမွင့္စက္ေတြကအႏၱရယ္မ်ားသလဲလို႔ဆိုရရင္ေတာ့

(၁) အရည္အေသြးညံဖ်င္းမႈ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေဈးေပါေပါ ခပ္လြယ္လြယ္ ဝယ္ယူရရွိတဲ့ မီးအားျမွင့္စက္ေတြက အရည္အေသြးညံဖ်င္းၾကတာ မ်ားပါတယ္။သတ္မွတ္ထားတဲ့ စံစနစ္မရွိတာေၾကာင့္ ေဝးသက္သာဖို႔ ရည္ရြယ္ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ မီးအားျမွင့္စက္ ေတြက အႏၱရယ္ အလြန္ကို မ်ားပါတယ္။အထဲက ေၾကးၾကိဳးေတြက ေလာင္ထားျပီးသားကိြဳင္ထုတ္ထဲက ျပန္ထုတ္ျပီးေတာ့ခ်ည္နဲ႔ျပန္ပတ္ထားတဲ့ Cotton Coated Wire ေတြသံုးထားတာ၊အထဲက Iron Core ဆိုတာကို ေဝးေပါတဲ့ အရည္အေသြးမမီတဲ့ သံျပားေတြနဲ႔ လုပ္ထားတာ။ ျပီးေတာ့ ဒီသံျပားေတြကို ျပန္တုပ္ေႏွာင္ဖို႔သစ္သားေတြနဲ႔ အသံုးျပဳတာေတြပါ။ကုန္က်စားရိတ္ ေလွ်ာ့ခ်ဖို႔အတြက္ အသံုးျပဳမယ့္ ဝန္ကိုခံႏိုင္မယ့္ဝါယာဆိုဒ္ထက္ ေသးတဲ့ဝါယာေတြကိုသံုးတာလဲပါပါတယ္။ဒီေတာ့ အသံုးျပဳတာ ၾကာလာေလေလ မီးအားျမွင့္စက္ကအပူခ်ိန္က တျဖည္းျဖည္းတိုးလာသလို အထဲက သစ္သားနဲ႔ ခ်ည္ၾကီဳးေတြက ေလာင္စာေတြျဖစ္ျပီးေတာ့မီးေလာင္ႏိုင္ပါ တယ္။

(၂) မီးအားတက္တာကို ဂရုမျပဳမိျခင္း ေအာ္တို မီးစက္ေတြမွာ ျပႆနာ သိပ္မရွိလွေပမယ္ လက္လွည့္ မီးစက္ေတြမွာ ဗို႔အားက ၂၃၀ထက္ေက်ာ္တဲ့အခါ အခ်က္ေပးသံ တပ္ထားေလ့ ရွိပါတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင္း ေၾကာင့္ အခ်က္ေပးတဲ့ ကိရိယာ ပ်က္ေနတာ၊ပံုမွန္အလုပ္မလု ပ္တာနဲ႔ မၾကားမိတာ (အိမ္မွာ လူမရွိခ်ိန္ မီးအားတင္ထားခဲ့ ျခင္း)၊ မီးပ်က္သြားခ်ိန္မီးအားျပန္မခ်မိတာ စတာေတြေၾကာင့္ ပံုမွန္သံုးေနၾက မီးအားထက္ ပိုတဲ့မီးအားေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။

ဒီအခါမွာ လွ်ပ္စစ္အသံုးအေဆာင္ေတြ ပ်က္စီးျပီးေတာ့ ဝန္ပိုဆြဲတာမ်ိဳး၊မီးၾကိဳးအဆက္ေတြကေန မီးပန္းထကူးတာမ် ိဳးေတြ ျဖစ္ျပီးေတာ့မီးေလာင္တတ္ပါတယ္။အထဲက အရည္အေသြးမမီတဲ့ ခ်ည္ပတ္ ဝါယာေတြျဖစ္ပါကလ အထဲကေန မီးစေလာင္တတ္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အိမ္သံုးဝါယာေတြကဗို႔အား ၆၀၀ ေလာက္ကို ခံႏိုင္ရည္ရွိတဲ မီးၾကိဳးေတြျဖစ္ေပမယ့္ သက္တမ္းလြန္ ၾကြပ္ဆတ္ေန (ဝါယာအေၾကာင္ းမွာအေသးစိတ္ ေရးပါ့မယ္) တတ္တာေၾကာင့္ျမင့္လာတဲ့ ဗို႔အားကို ခံႏိုင္ရည္မရွိပဲနဲ႔ မီးထေလာင္တာ၊ ဝါယာေရွာ့ျဖစ္တာေတြ ၾကံဳရတတ္ပါတယ္။

(၃) မီးအားျမွင့္ျခင္းေၾကာင့္ ဝါယာတြင္ ဝန္ပိုဆြဲျခင္း ဒါကေတာ့ ျဖစ္ေနၾက အေၾကာင္းအရင္းတစ္ရပ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအပိုင္းကို အေထာက္အကူျဖစ္ေအာင္ ပံုၾကမ္းေလး ျခစ္ထားပါတယ္။ပထမဆံုးသိရမွာက မီးအားျမွင့္စက္ရဲ႕ အဝင္ဖက္က ဗို႔ေတြ၊အမ္ပီယာေတြနဲ႔အထြက္ဘက္က ဗို႔နဲ႔ အမ္ပီယာပါ။မီးအားျမွင့္စက္ဆိုတဲ့ ထရန္စေဖာ္မာရဲ႕ ပါဝါအဝင္ဟာ အထြက္ပါဝါနဲ႔ မီးအားျမွင့္စက္ကေန ဆံုးရံႈးသြားတဲ့(အပူ) ဆံုးရံႈးမႈ ေပါင္းျခင္းနဲ႔ မူတည္ပါတယ္။ ဆံုးရံႈးတာကို ခဏဖယ္စဥ္းစားမွ လြယ္မွမို႔ ခပ္လြယ္လြယ္ တြက္ၾကည့္ရေအာင္။

ပထမဆံုးသိထားရမွာကေတာ့ လွ်ပ္စစ္ရဲ႕ပါဝါ (Watt) တြက္တဲ့ ပံုေသနည္းပါ။ " Power (P) = Voltage (V) x Ampere (A) " ျဖစ္ပါတယ္။ အဝင္နဲ႔ အထြက္နဲ႔ ပါဝါတူတယ္လို႔ ယူဆတဲ့အတြက္ အဝင္ Power(P1) ဟာ အထြက္ Power(P2)နဲ႔ ညီတယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။ဒီကေနမွ

" P1 = P2 V1 x I1 = V2 x I2 (P = V x I) I1 = (V2 x I2) ÷ V1 "

ဒီေနရာမွာ အိမ္သံုးလွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြရဲ႕ အသံုးျပဳတဲ့ အမ္ပီယာက ပံုေသျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ မီးအားက်လို႔ ဗို႔အားျမွင့္တဲ့အခါ မီးအားျမွင့္စက္ရဲ႕ အဝင္ပိုင္းရဲ႕ ဆြဲတဲ့ အမ္ပီယာက တက္လာမွာပါ။ဥပမာ ၃၀ အမ္ပီယာ ဆြဲတဲ့ ဝန္ရွိတဲ့ အိမ္တစ္အိမ္မွာ အဝင္ ၁၄၀ ဗို႔ကို မီးအားျမွင့္စက္ နဲ႔ ျမွင့္သံုးတယ္ ဆိုၾကပါစို႔။ ဒီေတာ့ ဒီေနရာမွာ V1=၁၄၀ ဗို႔၊ V2 =၂၂၀ ဗို႔ (၂၂၀ ဗို႔ရေအာင္ ျမွင့္မွာကိုး)၊ I2 = ၃၀ အမ္ပီယာ (ဒါေတြက မီးအားျမွင့္စက္ အထြက္ကေနဆြဲမွာဆိုေတာ့ I2ေပါ့)။ ဒီကေနမွ မီးအားျမွင့္စက္ အဝင္ကေနဆြဲမယ့္ အမိပီယာကို တြက္ၾကည့္ရေအာင္။

" I1 = (V2 x I2)÷ V1>> I1 = (၂၂၀ x၃၀) ÷ ၁ ၄၀= ၄၇ အမ္ပီယာ " ျဖစ္ပါတယ္။

မီးအားသာ ၁၂၀ဗို႔ပဲ ရွိခဲ့ရင္ ၅၀အမ္ပီယာေက်ာ္ ဆြဲမွာပါ။ ဒါေတြဟာ မီးအားျမွင့္စက္ အဝင္ပိုင္းက မီးၾကိဳးေတြမွာ ျဖတ္စီးေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။အိမ္တစ္လံုးကို မိးဆင္ဖို႔ ဒီဇိုင္လုပ္တဲ့ေနရာမွာ ၃၀အမ္ပီယာ ဆြဲမယ့္ေနရာမွာ ဘယ္ေလာက္ပိုျပီးေတာ့ တြက္ခ်က္သြယ္တန္းမယ္ ယူဆပါသလဲ။စံစနစ္မရွိတဲ့ တိုင္းျပည္မွာ လိုအပ္တာေလာက္ေတာင္ မသြယ္တန္းၾကတာ အမ်ားစုပါ။ ဒီေတာ့အခါ၃၀ အမ္ပီယာေလာက္သာ ဒီဇိုင္လုပ္ထားတ မီးၾကိဳးဟာ ၅၀ အမ္ပီယာေလာက္မွာ အေတာ္ကို ပူခ်စ္ေနပါျပီ။ မယံုရင္ စမ္းသပ္ႏိုင္ပါတယ္။ မီးအားက်ေလေလ ၾကိဳးက ပိုပူပူေလပါပဲ။(မီးၾကိဳး ခံႏိုင္ရည္အားကိုတစ္ပိုင္းေရးပါ့မယ္) ဒီလိုမ်ိဳး အသံုးျပဳတဲ့အတြက္သက္တမ္းမျပည့္မီ မီးၾကိဳးေတြ ပ်က္စီးပါတယ္။ဒါကို လဲလွယ္ျခင္းမျပဳပဲ ဆက္သံုးေနၾကရင္ အေၾကာင္းတိုက္ဆိုင္တဲ့ ပံုေသတြက္ဆလို႔ မရႏိုင္တဲ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာဝါယာကေနမီးထေလာင္ႏိုင္ပါတယ္။

မီးအားျမွင့္စက္အေၾကာင္းနိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ အရည္အေသြးျပည့္မ ီတဲ့ မီးအားျမွင့္စက္ကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳပါ။ေအာ္တိုမီးအားျမ င့္စက္ကို အသံုးျပဳႏိုင္က ပိုေကာင္းပါတယ္။ မီးပ်က္လ်င္၊ အျပင္သြားလ်င္ မီးျမွင့္စက္ကို ဂိတ္ဆံုးခ်ရန္သတိျပဳပါ။ ျဖစ္ႏိုင္ပါက မိန္းပိတ္သြားပါ။မီးအားျမွင့္စက္မွ အခ်က္ေပးသံထြက္မထြက္ကို အျမဲစစ္ေဆးေနပါ။ မီးအားျမွင့္စက္ဆိုတာက အျမဲပူေနတဲ့ ပစၥည္းျဖစ္တာေၾကာင့္ ေလဝင္ေလထြက္ေကာင္းတဲ့ ေနရာမွာ တပ္ဆင္ပါ။ ေလဝင္ေလထြက္ေကာင္းေအာင္ ပန္ကာတပ္ထားေသာ စက္မ်ားကို ေရြးခ်ယ္အသံုးျပဳပါ။

ကၽြမ္းက်င္သူမ်ားနဲ႔ တိုင္ပင္ျပီးေတာ့ဓါတ္တိုင္မွ မီတာသို႔ အဝင္ၾကိဳး၊ မီတာမွ မိန္းသို႔ အဝင္ၾကိဳးႏွင့္ မိန္းမွမီးအားျမွင့္စက္ သို႔ ဆက္ထားေသာ ၾကိဳးမ်ား၏ခံႏိုင္ရည္ႏွင့္ အမွန္တကယ္ မီးအားက်ပါက ဆြဲႏိုင္သည့္ အမ္ပီယာတို႔ကိုတြက္ခ်က္ျပီး ၾကိဳးဆိုဒ္မမွန္ (ေသးေနပါက) ဆိုဒ္အမွန္ျဖင့္ လဲလွယ္သင့္ေၾကာင္းအၾကံျပဳလိုပါတယ္။

လွ်ပ္စစ္အေၾကာင္းတိတိပပ မသိေသးသူမ်ားအတြက္ ဦးတည္းေရးပါသည္။

Don't Monkey with Electricity...!!! (ဆက္ရန္)

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT