Saturday, April 27, 2013

“သစ္ၾကာ းသီး၏ က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား

“သစ္ၾကာ းသီး၏ က်န္းမာေရးအက်ိဳးေက်းဇူးမ်ား”


သစ္ၾကားသီး စားရင္အဆီတက္မွာ စိုးလို႔ဆိုၿပီးတခ်ိဳ႕က ေရွာင္တတ္ ၾကပါတယ္။ တကယ္က သစ္ၾကားသီးမွာပါဝင္တဲ့ အဆီက ေကာင္ းတဲ့အဆီပါ။တစ္ ေန႔မွာ အသင့္အတင့္ ပမာဏကို စားေပး ရင္ ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုထိန္းေပးႏိုင္တဲ့အျပင္ ေအာက္ပါ က်န္းမာေရးစြမ္းပကား ေတြကိုလည္းရရွိ ပါလိမ့္မယ္။


(၁) ႏွလံုးေရာဂါ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ ေပးပါတယ္ သစ္ၾကားသီးမွာ ပ႐ိုတင္းဓာတ္၊အမွ်င္ဓာတ္၊ဗီတာမင္၊ သတၲဳဓာတ္နဲ႔အင္တီေအာက္ဆီးဒင့္မ်ားစြာ ပါဝင္ပါတယ္။ သစ္ၾကားသီးမွာ အိုမီဂါ၃ ဖက္တီးအက္စစ္လည္း ပါဝင္ ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သစ္ၾကာ းသီးကို စားတာက ေသြးတြင္း မေကာင္းတဲ့ ကိုလက္စထေရာနဲ႔ ထ႐ိုင္ဂလစ္စ႐ိုက္ အဆင့္ကို ေလ်ာ့က် ေစ တာေၾကာင့္ ႏွလံုးေရာဂါျဖစ္ႏႈန္းကို ေလ်ာ့က်ေစပါတယ္။


(၂) စိတ္က်ေရာဂါ သက္သာေစပါတယ္ သစ္ၾကားသီးနဲ႔ သစ္ၾကားသီးအဆီမွာအိုမီဂါ ၃ဖက္တီးအက္စစ္ပါဝင္မႈ မ်ားတာေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ရဲ႕လုပ္ငန္း ေဆာင္တာေတြကို ေကာင္းေကာင္းလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေစၿပီးစိတ္က်ေရာဂါကို သက္သာ ေစပါတယ္။စိတ္က်ေရာဂါခံစားေန ရသူအမ်ားစုဟာ သူတို႔ရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ အိုမီဂါ ၃ ဖက္တီးအက္စစ္ ပမာဏေလ်ာ့နည္းေနတတ္ပါတယ္။ကေလး ေတြမွာ အိုမီဂါ၃ ဖက္တီးအက္စစ္ေလ်ာ့က်ေနရင္ အာ႐ံုစူးစိုက္မႈခ်ိ ဳ႕တဲ့တဲ့ေရာဂါ(ဗီီံ)နဲ႔ ဆက္စပ္မႈရွိတယ္လို႔ေလ့ လာမႈမ်ားစြာက ဆိုပါတယ္။


(၃) ကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုေလ်ာ့က်ေစပါတယ္ သစ္ၾကားသီးရဲ႕ ေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးတစ္ခုကကိုယ္အေလးခ်ိန္ကိုထိန္းေပး ႏိုင္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လိုမာလင္ဒါတကၠသိုလ္ရဲ႕ ေလ့လာမႈေတြအရ ထမင္းမစားခင္ သစ္ၾကားသီး အနည္းငယ္ စားတာက အစာစား ခ်င္စိတ္ကို ေလ်ာ့က်ေစၿပီးအစာကို နည္းနည္းပဲ စားျဖစ္ေစတယ္လို႔သိရပါတယ္။


(၄) ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအတြက္အေရးပါပါတယ္ သစ္ၾကားသီးမွာ အာဟာရတန္ဖိုးမ်ားစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ တစ္ေန႔တာ အတြက္ လိုအပ္တဲ့ အာဟာရဓာတ္ကိုေကာင္းေကာင္းရရွိေစပါတယ္။ သစ္ၾကားသီးမွာ ပ႐ိုတင္းဓာတ္၊ဗီတာမင္ဘီ၊ဗီတာမင္အီး၊ မဂၢနီဆီယမ္၊ ကယ္လ္စီယမ္၊ပိုတက္စီယမ္နဲ႔ မဂၢနိစ္ေတြ ပါဝင္ ေနတာေၾကာင့္ ဦးေႏွာက္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာေတြကို ေကာင္းမြန္ေစသလို ခႏၶာကိုယ္ႀကီးထြားဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အတြက္လည္းအေရးပါ ပါတယ္။


(၅) ဆီးက်ိတ္ကင္ဆာကိုကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္ သစ္ၾကားသီးမွာ အင္တီေအာက္ ဆီးဒင့္မ်ားစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ ဆီးက်ိတ္ကင္ဆာကိုကာကြယ္ႏိုင္စြမ္းရွိတယ္လို႔ ၿဗိတိန္ အာဟာရ ဂ်ာနယ္မွာ လတ္တေလာ ေတြ႕ရွိခ်က္ တစ္ရပ္ကို ေရးသားေဖာ္ျပ ထားပါတယ္။


(၆) မွတ္ဥာဏ္ကို ေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္ သစ္ၾကားသီးကို ဦးေႏွာက္အာဟာ ရလို႔ တင္စား ေခၚေဝၚၾကပါတယ္။ အေၾကာင္းကေတာ့ သစ္ၾကားသီးက ဦးေႏွာက္အခြံပံု သဏၭာန္ ရွိတဲ့အျပင္မွတ္ဥာဏ္အားေကာင္းေစတဲ့ အိုမီဂါ ၃အဆီေတြ မ်ားစြာ ပါဝင္တာေၾကာင့္ပါ။ဦး ေႏွာက္ဟာ အဆီ ၆၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္နဲ႔ တည္ေဆာက္ ထားပါတယ္။ဦးေႏွာက္ ဆဲလ္ေတြ ေကာင္းေကာင္း အလုပ္လုပ္ ႏိုင္ဖို႔ အဆီတည္ေဆာက္ရာမွာအိုမီဂါ ၃အဆီ လိုအပ္ပါတယ္။


(၇)သည္းေျခ ေက်ာက္တည္မႈ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္ပါတယ္အမ်ိဳးသမီးရွစ္ေသာင္းေက်ာ္ကို ႏွစ္ ၂၀ ၾကာေလ့လာမႈအရ တစ္ပတ္မွာ သစ္ၾကားသီးလိုအခြံမာတဲ့ အေစ့အဆန္ တစ္ေအာင္စ စားတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြကမစားသူ ေတြထက္ သည္းေျခေက်ာက္တည္ႏိုင္ေျခ ၂၅ရာခိုင္ႏႈန္းေလ် ာ့နည္းေၾကာင္းသိရပါတယ္။တစ္ေအာင္စဆို တာ ပ်မ္းမွ် အားျဖင့္သစ္ၾကားသီးအေစ့ ၂၈ေစ့ခန္႔နဲ႔ညီမွ်ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ ေန႔လယ္စာစားၿပီးခ်ိန္မွာ သစ္ၾကားသီး လက္တစ္ဆုပ္စာ ပမာဏကို စားေပးရင္လည္းသည္းေျခ ေက်ာက္တည္တာ အပါအဝင္သည္းေျခအိတ္ ဆိုင္ရာ ေရာဂါ ေတြကို ကာကြယ္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။


(၈) ေကာင္းေကာင္း အိပ္ေမာက်ေစပါတယ္ ညစာစားရာမွာ ဟင္းရြက္ သုပ္ထဲ သစ္ၾကားသီး ထည့္စားေပးရင္ ေကာင္းေကာင္းအိပ္ေမာက်ေစပါတယ္။ သစ္ၾကားသီးမွာပါတဲ့ မယ္လတို နင္ဟာ ညဆိုင္းအ လုပ္လုပ္ရသူ၊ ေလယာဥ္အၾကာႀကီးစီးရ သူေတြမွာ အိပ္ေရးဝ၀အိပ္ေပ်ာ္ ေစပါတယ္။


(၉) ဖရီးရယ္ဒီကယ္ေၾကာင္႕ ထိခိုက္မႈ ကို တြန္းလွန္ႏိုင္ပါတယ္ သစ္ၾကားသီးကို စားရင္ ဖရီးရယ္ ဒီကယ္ေၾကာင့္ ထိခိုက္မႈျဖစ္လာတဲ့ ေရာဂါေတြကို ကာကြယ္ ေပးပါတယ္။ ဥပမာ ကင္ဆာေရာ ဂါ ျဖစ္ႏိုင္ေျခကိုေလ်ာ့က်ေစၿပီး ႏွလံုးေသြးေၾကာ ဆိုင္ရာ ေရာဂါနဲ႔ ပါကင္ ဆန္ေရာဂါ၊ အယ္လ္ဇိုင္းမား ေရာဂါ တို႔လို ေရာဂါေတြကို သက္သာ ေစပါတယ္။


(၁၀)အ႐ိုး က်န္းမာေရးကို ေကာင္းမြန္ ေပးပါတယ္ သစ္ၾကားသီးမွာပါတဲ့ Alpha linolenic acidဟာ အ႐ိုးျဖစ္ပ်က္မႈကို အလြန္အမင္းမျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပး တာေၾကာင့္ အ႐ိုးက်န္းမာေရးကိုေကာင္းမြန္ ေစပါတယ္။ သစ္ၾကားသီးမွာ အိုမီဂါ ၃အဆီပါဝင္မႈေၾကာင့္အ႐ိုးထုထည္ ဆံုး႐ံႈးမႈ မျဖစ္ေအာင္ ကာကြယ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT