Friday, April 5, 2013

ဝါယာကို ေရွာ့တိုက္ ကစားျခင္း(၁)

ဝါယာကို ေရွာ့တိုက္ ကစားျခင္း(၁)

ဝါယာေရွာ့ ျဖစ္ျပီဆိုရင္ လူေတြကမီးထေတာက္မယ္၊ မီးပန္းေတြ ထျဖစ္မယ္၊ ျဖဴးစ္ (Fuse)လို ဘရိတ္ကာ (MCB, OverCurrentBreaker)လို အကာအကြယ္ ျဖစ္ေစမယ့္ ပစၥည္းေတြ မီးကို ျဖတ္ခ်ေပးမယ္လို႔ပဲ ထင္ျမင္တတ္ၾကပါတ ယ္။ ဝါယာေရွာ့ ျဖစ္ရတဲ့ အေၾကာင္းအရင္းေတြအမ်ားၾကီးပါ။ အေၾကာင္းအရင္းမတူတဲ့အခါမွာ ျဖစ္ပြားပံုနဲ႔ ခုနင္က အကာအကြယ္ေတြ အလုပ္လုပ္ပံုေတြ မတူညီသလို ျဖစ္လာႏိုင္တဲ့ အႏၱရယ္ေတြလဲ မတူပါဘူး။

ပလပ္ေပါက္ (Socket Outlet) တစ္ခုမွာ ပလပ္(Plug) မ်ားစြာ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳျခင္း။

ပံုမွန္ အိမ္သံုး SocketOutletေတြနဲ႔Plug ေတြကို တပ္ဆင္ အသံုးျပဳရာမွာ အမ်ားဆံုးခံႏိုင္ဝန္အား (၁၃ အမ္ပီယာ - 13 A; Ampere) ကိုပဲ ခြင့္ျပဳၾကပါတယ္။BS (British Standard) မွာေတာ့ 2, 5, 15,30 A အထိ ခြင့္ျပဳသတ္မွတ္ သံုးစြဲတာကိုေတြရပါတယ္။ #REF: CP-05; 553-01, Table 55A (L)

တပ္ဆင္ အသံုးျပဳမယ့္ ပစၥည္းကိရိယာရဲ႕ ဆြဲမယ့္ဝန္ကို မူတည္ျပီးေတာ့ Socket-Outlet နဲ႔ Plug ေတြကို ပံုေသ တြက္ခ်က္ အသံုးျပဳရပါတယ္။ Extension Cable အသံုးျပဳတာ၊ Extension Socket လို႔ေခၚတဲ့ ပြားသံုးတာေတြကိုခဏတာ အသံုးျပဳဖို႔အတြက္ပဲ ခြင့္ျပဳပါတယ္။ အျမဲတပ္ဆင္ အသံုးျပဳခြင့္ မရွိပါဘူ း။ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္မွာ အသံုးျပဳၾကတဲ့ ပံုစံကေတာ့ ပလပ္ေပါက္တစ္ခုေ တြ႕ရင္ စုျပံဳထိုးၾကတာပါပဲ။ဒီကေနျပီးေတာ့ ျပႆနာေတြ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။

(၁) ဝန္ပိုအသံုးျပဳျခင္း(OverCurrent) ပလပ္ေပါက္တစ္ခုအတြက္ သြယ္တန္းထားတဲ့ ဝါယာၾကိဳး၊ ပလပ္ေပါက္ရဲ႕ ခံႏိုင္ရည္အား၊ ပလပ္ရဲ႕ခံႏိုင္ရည္အား စတာေတြက မ်ားေသာအားျဖင့္ ၁၃ အမ္ပီယာ ခံႏိုင္ေအာင္ လုပ္ထားေပမယ့္ အလြယ္တကူ နီးစစပ္ရာမွာ တပ္ဆင္ အသံုးျပဳၾကတာေၾကာင့္ ခံႏိုင္ရည္အားကိုေက်ာ္လြတ္ျပီးေတာ့ ဆြဲတတ္ပါတယ္။ ဥပမာဆိုရရင္ ပလပ္တစ္ေပါက္ထဲက ေန ကြန္ျပဴတာရဲ႕ ေမာ္နီတာ၊ UPS၊ System၊ စတာေတြအျပင္ ပန္ကာတို႔ မီးပူတို႔ ယူအသံုးျပဳတာပါ။

ပလပ္ေတြ ပလပ္ေပါက္ေတြရဲ႕ အတြင္းမွာ ပါဝင္တဲ့ ေၾကးေတြနဲ႔ အဆက္ျဖစ္တဲ့မူလီ၊ စကူ (Screw) စတာေတြရဲ႕ လွ်ပ္စီးခံႏိုင္ ရည္ထက္ ပိုသံုးတဲ့အခါ ဒီေနရာေတြကပူလာတတ္ပါတယ္။ ပံုမွန္ ဒီပစၥည္းေတြကေန ထုတ္လႊတ္တဲ့ အပူခ်ိန္ဟာ ၃၅ ကေန ၄၀ ဒီဂရီ ဆဲလ္စီးယပ္ထက္ မပိုသင့္ပါဘူး။ဒီခံႏိုင္အားဆိုတာက ပလပ္တစ္ခုရဲ႕ ခံႏိုင္အားပါအကာအကြယ္ျဖစ္တဲ့ Breakerနဲ႔ ျဖဴစ္ေတြနဲ႔ မဆိုင္တာေၾကာင့္ အေပၚက ခံထားတဲ့ ဒီပစၥည္းေတြ မျဖတ္ခ်ပဲနဲ႔ ဒီပလပ္နဲ႔ ပလပ္ေပါက္မွာ မီးထေလာင္ႏိုင္ပ ါတယ္။ ဘာ့ေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ ျဖဴစ္ေတြ Breakerေတြက တစ္အိမ္လံုးစာ လိုင္းတစ္လိုင္းစာအတြက္ တြက္ခ်က္ထည့္သြင ္းထားတာ ျဖစ္ျပီးေတာ့ ဒီပလပ္ေပါက္မွာ ဝန္ပိုေနေပမယ့္သူ႔ရဲ႕ ခံႏိုင္ဝန္ထက္ မေက်ာ္ေသးတာေၾကာင့္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္။

ျပထားတဲ့ ပံုမွာဆိုရင္ အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ ဝန္ပိုသံုးထားတဲ အတြက္ ပူျပီးေတာ့ ေပ်ာ္လာတာကို ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းးေတြဟာ အပူခ်ိန္ကို ခံႏို္င္ရည္ရွိေအာင္ ထုတ္လုပ္ထားေပမယ့္အခ်ိန္ၾကာျမင့္စြာ နည္းမွားတစ္ခုနဲ႔အသံုးျပဳခဲ့ရင္ေတာ့ အပူလြန္ျပီး ဒီကေနပဲ မီးထေလာင္ႏိုင္ပါတယ္။

လုပ္ေဆာင္ရမွာကေတာ့။ ။ပလပ္တစ္ေပါက္တည္းကေန အမ်ားၾကီး ခြဲသံုးဖို႔ကိုေရွာင္ရပါမယ္။မျဖစ္မေန အသံုးျပဳရရင္လဲ တတ္ကၽြမ္းနားလည္သူနဲ႔ တိုင္ပင္ျပီးေတာ ပံုေသ ပလပ္ေတြ တပ္ဆင္သင့္ပါတယ္ ။အမ်ားၾကီးစုျပံဳ အသံုးျပဳမိရင္လဲ အပူလြန္ေနမေန စစ္ေဆးေနရပါမယ္။

(၂) လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းမွဝန္ပိုျဖစ္ျခင္း

အိမ္သံုး လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းေတြ ဝန္ပိုဆြဲျခင္း(Short-Circuit) ျဖစ္တာေၾကာင့္လဲ ပလပ္နဲ႔ ပလပ္ေပါက္မွာ အလြန္အကၽြံ ဝန္ဆြဲျပီးေတာ့ ခုနင္ကလို မီးေလာက္ကၽြမ္းတာေတြလဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။မ်ားေသာအားျဖင့္ အခုေနာက္ပိုင္း ပလပ္နဲ႔ ပလပ္ေပါက္ေတြမွာ ဝန္ထိန္းေပးမယ့္ Fuse ေလးေတြ တပ္ဆင္ထားတာေတြ ရွိေနပါျပီ။ ဒါမ်ိဳးေတြကို ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္းတစ္ခု ဝန္ပိုျဖစ္လို႔ ေရွာ့ျဖစ္ရင္ ဒိျဖဴးစ္ေလးက ျပတ္သြားျပီးေတာ့အႏၱရယ္ကို ေရွာင္ႏိုင္ပါလိမ့္မယ္။

(၃) မထိတထိျဖစ္ျခင္း၊အံမဝင္ျခင္း

ပလပ္ေပါက္တစ္ခုတည္းကို ပလပ္ေပါင္းမ်ားစြာ စုျပံဳထိုးျပီးေ တာ့ အသံုးျပဳတဲ့အခါတစ္ခုနဲ႔တစ္ခု ေထာက္ေနတာ၊ အခုအခံျဖစ္ေနတာေတြေၾကာင့္ ထိထိမိမိ မျဖစ္တဲ့အခါေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ဒီလိုအခါမွာ ပလပ္နဲ႔ပလပ္ေပါက္ အတြင္းက ေၾကးသားေတြမွာ အပူလြန္ကဲလာျပီးေတာ့ မီးထေလာင္တတ္ပါတယ္။ ဒါမ်ိဳးဟာ ဝန္ပိုဆြဲတာ မဟုတ္ေတာ့ Breaker နဲ႔ Fuse ေတြကေန အကာအကြယ္ ေပးမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ေနာက္ဆံုးမီးေလာက္ျပီး အထိန္းေတြျဖစ္တဲ PVCေတြ ေလာင္ကၽြမ္းမီးေလာင္ျပီးေတာ့ ဝါယာႏွစ္ခုပူးမွသာ ဒီအကာအကြယ္ေတြက အလုပ္လုပ္မွာပါ။ ဒိအခ်ိန္က အလြန္ေနာက္က်ေနေလာက္ပါျပီ။

ေနာက္တစ္ခုကပလပ္ေတြ စုျပဳံထားတဲ့အတြက္ တစ္ခုနဲပတစ္ခု ျငိေနတာမ်ိဳး ခ်ိတ္ေနတာမ်ိဳးေ တြေၾကာင့္လဲ ပလပ္ရဲ႕အမာခံ ေခါင္းနဲ႔ ၾကိဳးအဆက္ေနရာေတ ြမွာ ဒဏ္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။အဲ့ဒိ ဒဏ္ျဖစ္တဲ့ေနရာထဲကဝါယာႏွစ္ခု မထိတစ္ထိျဖစ္ရာကေနလဲ မီးေလာင္ႏိုင္ေစပါတယ္။

လုပ္ေဆာင္ရမွာက။ ။ ပလပ္တပ္တဲ့အခါ ထိထိမိမိရွိပါေစ။ ဝါယာေတြကိုရႈပ္ေထြးမေနေစပဲနဲ႔ ရွင္းလင္းသပ္ရပ္ေအာင္ ဂရုစိုက္ေစလိုပါတယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ အထူးသျဖင့္ အသံုးျပဳေနတာေတြ က(2Pin Plug) လို႔ေခၚတဲ့ ႏွစ္ငုတ္ ေခါင္းေတြပါပဲ။ ေခါင္းလံုးနဲ႔ ေခါင္းျပားဆိုျပီးေတာင္ကြဲပါေသးတယ္။မ်ားေသာအားျဖင့္ ေခါင္းျပားႏွစ္ငုတ္ေတြကို သံုၾကပါတယ္။ဒါေတြကပိုျပီးေတာ့ မမိတာေတြ မထိတထိျဖစ္တာေတြကို ပိုျဖစ္ေစပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မယ္ ဘယ္လုိ ပလပ္ကိုပဲ သံုးရမယ္ဆိုတဲ့ စံမရွိတာေၾကာင့္ ဒီျပႆနာေတြ ျဖစ္ေနတာပါ။

ေနာက္ဆံုးပလပ္ေတြအေၾကာင္း နိဂံုးခ်ဳပ္ရရင္ေတာ့ ကိုယ္တပ္ထားတဲ့ ပလပ္ကထိထိမိမိျဖစ္ပါေစ၊ အပူခ်ိန္ လြန္ေနသလားအျမဲဂရုစိုက္ပါ၊ ျဖစ္ႏိုင္ရင္ (3Pin Plug) ေတြ သံုးပါ။ေနာက္ျပီးေတာ့ကိုယ္အျမဲသံုးမယ ပစၥည္းေတြအတြက္ ပံုေသ ပလပ္ေပါက္မ်ား တပ္ဆင္ အသံုးျပဳၾကပါလို႔။

လွ်ပ္စစ္အေၾကာင္းတိတိပပ မသိေသးသူမ်ားအတြက္ ဦးတည္းေရးပါသည္။

Don't Monkey with Electricity...!!!

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT