Saturday, April 27, 2013

ေရခဲေတာင္ေပၚက ထူးဆန္းေသာ ပိုးႏြယ္ရွင္ေခၚရွီးပဒီး အပင္ငယ္ကေလးမ်ား

ေရခဲေတာင္ေပၚက ထူးဆန္းေသာ ပိုးႏြယ္ရွင္ေခၚရွီးပဒီး အပင္ငယ္ကေလးမ်ား


ေရခဲေတာင္ေပၚက ထူးဆန္းေသာ ပိုးေကာင္တစ္ျဖစ္လဲ အပင္ငယ္ကေလးမ်ား ဒီတစ္ပတ္ စိတ္ဝင္စားမိတဲ႔ အေၾကာင္းအရာေလးတစ္ခုကို ေရးခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ႔ ကၽြန္မတို႕ ကခ်င္ျပည္နယ္ရဲ႕ေရခဲေတာင္ေပၚမွာ ေပါက္ဖြားျပီးေဆးဘက္ဝင္ တန္ဖိုးၾကီးလွတဲ႕ရွီးပဒီးလို႕ေခ ၚၾကေသာ အေကာင္တစ္ပိုင္း ၊ႏြယ္ပင္တစ္ပိုင္းအေၾကာင္းကို လက္လွမ္းမီသေလာက္ရွာေဖြၾကည္႔ထားတာေလး ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။


ေရခဲေတြဖံုးလြမ္းေနတဲ႔ ေတာင္တန္းၾကီးေတြမွာ ေဆးဘက္ဝင္တဲ႔ရွားပါးသစ္ပင္မ်ားနဲ႔တိရိစာၦန္မ်ားကိ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ေဆာင္းမွာ ပိုးေကာင္၊ ေႏြမွာ သစ္ပင္ လို႕ ေခၚၾကတဲ႔ထူးထူးဆန္းဆန္း ျဖစ္ေပၚလာတဲ႕ဒီ ရွီးပဒီးဟာ အလြန္ျမင္႔မားတဲ႔ေရခဲေတာင္ေတြမွာသာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ေ ပေပါင္း မ်ားစြာ ျမင္႕မားတဲ႔ ေရခဲေတာင္ေတြ ရွိရာ ေဒသျဖစ္တဲ႔ဟိမဝႏၱာေတာင္တန္းျဖာဆင္းရာတရုတ္၊ တိဘက္၊ နီေပါ၊ဘူတန္နဲ႕ ျမန္မာျပည္ေျမာက္ဖ်ား ေရခဲေတာင္တန္းေတ ြမွာေတြ႔ရွိႏိ ုင္ပါတယ္။တရုတ္တိုင္းရင္း ေဆးဝါးေတြမွာ ထည့္သြင္းေဖာ္စပ္ၾကျပီးေစ်းလည္း အလြန္ႀကီးတဲ႔ ေဆးဘက္ဝင္အမ်ဳိးအစား ျဖစ္ပါတယ္။


ပိုးႏြယ္ရွင္ေခၚရွီးပဒီးျဖစ္ေပၚလာပံုက ထူးထူးဆန္းဆန္းလို႕ ေျပာရမွာပါဘဲ။အေကာင္မျဖစ္ခင္ သေႏၶ သားေလာင္း ျဖစ္တဲ႔ပိုးဥေကာင္ေလးေတြဟာ ေဆာင္းရာသီအခ်ိန္မွာ အလြန္ ေအးလြန္းတာေၾကာင္႔ေျမၾကီးထဲမွာ ေဆးဘက္ဝင္ မဂ်စ္ဥ၊ ခန္းေတာက္ျမစ္တို႕ကိုစားသံုးျပီး ေဆာင္းခိုေနခဲ႕ပါတယ္။


အဲဒီလိုေဆာင္းခုိေနတဲ႔အခ်ိန္မွာပိုးေလာင္းေကာင္ ေလးေတြဟာေျမၾကီးေအာက္မွာ ျငိမ္သက္ေနေသာ္လည္းကပ္ပါမိႈတစ္မ်ဳိးရဲ႕တြယ္ကပ္ျ ငိတြယ္ျခင္းခံရျပီး၄င္းကပ္ပါးမိႈဟာပိုးေလာင္း ေကာင္ေလးေတြကို ဖံုးလႊမ္းသြားခဲ႔ျပီးေႏြရာသီေရာက္ခ်ိန္မွာ ပိုးေလာင္းေကာင္ေလးမ်ားရဲ႕ဦးေခါင္းေပၚကေနျမက္ပင္နဲ႕ ဆင္တဲ႕ ဦးခ်ိဳသဖြယ္ အေညွာင္႔ကေလးထြက္လာခဲ႔ပါတယ္။အဲဒီ အေညွာင္႔ကေလးေတြဟာ ၅စင္တီမီတာကေန ၁၅စင္တီမီတာအထိ ရွည္လ်ားစြာ ထြက္ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ေဒသခံေတြရဲ႕ အဆိုအရေတာ႕အဲဒီအခ်ိန္ဟာ ပိုးေကာင္ဘဝကေန ႏြယ္ပင္အျဖစ္ ရွင္သန္ခ်ိန္ျဖစ္တယ္လို႕ ေျပာဆိုၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင္႔လည္းေရခဲခ်ိန္မွာပိုးေကာင္၊ ေရခဲေတြအရည္ေပ်ာ္ျပီးေျမၾကီးေတြျမင္ရခ်ိန္မွာေတာ႔အပင္ ျဖစ္လာတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။


၄င္းေရခဲမ်ားအရည္ေပ်ာ္ခ်ိန္မွာေျမေအာက္က ပိုးေလာင္းေကာင္ေလးေတြရဲ႕ ဦးေခါင္းကေန အပင္ေလး ထြက္လာတဲ႔အခါေဒသခံ ေတာင္ေပၚသားမ်ားကရွာေဖြ စုေဆာင္းေကာက္ယူ ၾကပါတယ္။ေတာင္ေပၚေဒသေတြမွာ ေရွးယခင္ကတည္းကေဆးဘက္ဝင္တယ္လို႔ သိခဲ႔ၾကတာေၾကာင္႔လည္း၄င္းပိုးေကာင္ေလးမ်ားကို ရွာေဖြ စုေဆာင္းသူမ်ားျပားလွပါတယ္။


က်န္းမာေရးအတြက္ အလြန္အက်ိဳးျပဳျပီး ေဆးဘက္ဝင္လွတဲ႔ ရွီးပဒီးပိုးေကာင္ေလးေတြဟာ ေစ်းေကာင္းလည္း အလြန္ရပါတယ္လို႕သိရပါတယ္ ။ကၽြန္ေတာ္ဖတ္မိတဲ႕ စာေလးတစ္ခုမွာဆိုရင္ အဲဒီအေကာင္ေလးတစ္ေကာင္ကို ျမန္မာေငြတစ္ေသာင္းခြဲခန္႕ ေပးရျပီး တစ္ပိသာကို အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၃ဝဝဝဝ ေလာက္ တန္ဖိုးရွိတယ္လို႕ ဆိုပါတယ္။


ေပ တစ္ေသာင္းေက်ာ္မွာေတြ႔ရတဲ႕ ပိုးေကာင္ေလးေတြကပိုျပီး ေစ်းေကာင္းရတယ္လို႕သိရပါတယ္။ ေရခဲေတြအရည္ေပ်ာ္ျပီးေျမၾကီးေတြေပၚလာခ်ိန္မွာေတာ့ လူစုလူေဝးေတြ ေရာက္လာျပီးရီွးပဒီးပိုးႏြယ္ေလးမ်ားကို ရွာေဖြၾကပါတယ္။


ရွီးပဒီးေခၚပိုးႏြယ္ေလးရဲ႕ အစြမ္းထက္ ေဆးဘက္ဝင္မႈေတြက ေတာ္ေတာ္ကိုမ်ားျပားပါတယ္။ အရသာမွာ ခ်ိဳျပီးဆိမ္႕တဲ႔အရသာရွိတယ္ ဆိုပါတယ္။၄င္းရွီးပဒီး ပိုးေကာင္ေလးေတြကို အေျခာက္လွမ္းျပီးအမႈန္႕ျပဳလုပ္ကာ ေရာင္းခ်တတ္ၾကပါတယ္။


အဟာရဓာတ္ ပါဝင္မႈ မ်ားျပားတဲ႔အတြက္ဖ်ားနာျပီး နလံထစလူနာေတြ အျမန္ဆံုး က်န္းမာေရးေကာင္းမြန္လာေစျ ခင္းေက်ာက္ကပ္ကိုေကာင္းမြန္ေစျခင္း၊ေက်ာက္ကပ္ရဲ႕ လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ား ေခ်ာေမြ႕ေစျခင္း၊ဓာတ္မတည္႕ျခင္းကို သက္သာေစျခင္း၊ ေခ်ာင္းဆိုး၊ရင္ၾကပ္ေရာဂါမ်ားကို သက္သာေစျခင္း၊ ကင္ဆာျဖစ္ပြားျခင္းကိုေလ်ာ႕နည္းေစျခင္း ေသြးဥမ်ားကို တိုးပြားေစျခင္းေသြးရည္ၾကည္အတြက္ ပရိုတိန္းမ်ားျဖစ္ေပၚေစျခင္း၊ ေသြးဖိအားမ်ားျခင္း၊နည္းျခင္းကို ပံုမွန္အတိုင္းျဖစ္ေစႏိုင္ျခင္း၊ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ ခြန္အားတိုးပြားေစျခင္း၊ကိုယ္ခံအားကို ျမင္႕မားေစျခင္း၊အဆုပ္ရဲ႕လုပ္ငန္းေဆာင္တာမ်ားကို ေကာင္းမြန္ေစျခင္း၊အမ်ိဳးသမီးမ်ားဓမၼတာေကာင္းမြန္ေစျခင္း ၊ ႏုပ်ိဳေစျခင္း၊ အေရးအေၾကာင္းမ်ားကို ေပ်ာက္ကင္း သက္သာေစျခင္းစသျဖင္႕ အက်ိဳးမ်ားလွတယ္လို႕ သိရပါတယ္။


ရွားပါးတာေၾကာင္႔ေရာ ၊ ေဆးဘက္ဝင္တာေၾကာင္႕အတြက္ပါ တန္ဖိုးႀကီးလွပါတယ္။ ေန႕စဥ္ပံုမွန္ အားေဆးအျဖစ္ ေသာက္သံုးၾကသူမ်ားလည္း ရွိၾကပါတယ္။ ၄င္းပိုးေဆးႏြယ္( ရွီးပဒီး) မ်ားကို တရုတ္၊ ဂ်ပန္၊ ကိုးရီးယားစသည္႕ႏိုင္ငံမ်ားက ဝယ္ယူၾကေၾကာင္း သိရပါတယ္။


အခ်ိဳ႕ေသာ အားကစားသမားေတြ ဟာလည္း ကိုယ္ခံစြမ္းအား ျမင္႔မားျပီးအေမာအပန္းခံႏိုင္ဖို႕ရန္အတြက္ ပိုးႏြယ္ပင္ကို အျမဲတမ္းမွီဝဲ စားသံုးၾကတယ္လို႕ဆိုပါတယ္။


ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ဖ်ားကခ်င္ျပည္နယ္ရဲ႕ ျမင့္မားလွတဲ့ ေရခဲေတာင္ေတြထက္မွာ ရွာေဖြေတြ႔ရွိႏိုင္တဲ့အေကာင္ တစ္ပိုင္း ႏြယ္ပင္တစ္ပိုင္းရွီးပဒီး ကိုစနစ္တက်ေလ့လာျခင္း၊ သုေတသနျပဳလုပ္ျခင္းမ်ား လုပ္ေဆာင္ၿပီးယေန႔ ေခတ္စားလွတဲ့ ကိုရီးယားဂ်င္ဆင္းတို႔လို စီးပြားျဖစ္ေမြးျမဴစိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္ႏိုင္ မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေဒသခံေတြအတြက္ သဘာဝ ပတ္ဝန္းက်င္လည္းထိခိုက္ပ်က္စီးမႈႀကီးႀကီးမားမား မရွိတဲ့အျပင္ ဝင္ေငြတိုးရံုသာမက၊ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းအသစ္ေတြပါရရွိတိုးပြားလာစရာ ရွိေၾကာင္းစိတ္ကူးယဥ္အိပ္မက္မိပါေတာ့တယ္။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT