Saturday, May 25, 2013

မဟာ၀ီရ(ခရစ္မေပၚမီ ၅၉၉-၅၂၇) သို့ ဂ်ိမ္းဘာသာ MAHAVIRA(c.599 BC - c.527 BC

မဟာ၀ီရ(ခရစ္မေပၚမီ ၅၉၉-၅၂၇) MAHAVIRA(c.599 BC - c.527 BC)


မဟာ၀ီရ(လူစြမ္းေကာင္းၾကီး)လို ့ဇိန ေတြကသူ ့ကို ယံုၾကည္မွဳရဲ့ေခါင္းေဆာင္ ၀ရ္ဇမန လို ့ ေခၚပါတယ္။ ၀ရ္ဇမနကိုခရစ္မေပၚမီ ၅၉၉ခုႏွစ္ကအေရွ ့ေျမာက္အိႏိၵယမွ ာေမြးတယ္။ ဒီေဒသကေဂါတမဗုဓၵကိုေမြးဖြားတဲ့ေနရာပါဘဲ။


ဒါေမမဲ့ဗုဓၵထက္အသက္(၃၆)ႏွစ္ၾကီးပါတယ္။၀ရ္ဇမနကဗုဓၵလိုပ ဲမင္းသားငယ္တစ္ပါးမို ့


ငယ္ငယ္ကမင္းစည္းစိမ္ခံစားျပီးၾကီးျပင္းခဲ့ရတယ္။ အသက္(၃၀)မွာဇနီးနဲ့သားသမီးကိုစြန့္ျပီးေတာထြက္တယ္။


ျခိဳးျခံတဲ့ေတာထြက္တဲ့ အက်င့္ကိုက်င့္တယ္။ ၀ရ္ဇမနဟာ ပရ္သြနာထ ဂိုဏ္းမွာ ရဟန္း၀တ္ျပီး တစ္ဆယ့္ႏွစ္နွစ္တိုင္တိုင္


တရားထိုင္ျပီးအက်င့္ကိုအလြန္အၾကဴးအားထုတ္ တယ္၊ ကိုယ္တိုင္ပစၥည္းေတြကိုစြန့္လွ


ြတ္လိုက္လို့ေရခပ္ေသာက္စရာေရခြက္ငယ္တစ္ခုေတာင္မရွိပါ။ ကိုယ္မွာဖုန္းလွ ြမ္းစရာအ၀တ္ေတာင္စြန္းလွ ြတ္လိုက္တာေၾကာင့္


ကိုယ္လံုးတီးေနတယ္။ ကိုယ္ေပၚမွာတက္လာတဲ့ပိုးမွ ြားကိုေတာင္ဖယ္ရွားမပစ္ပါ။ျခင္မွတ္အကိုက္ခံေနတယ္။


အိႏၵိယလိုဖုန္းေတာင္းယာစကာေပါမ်ားတဲ့ေနရာမွာေတာင္ မဟာ၀ီရ ရဲ့ပံုသ႑န္က ကဲ့ရဲ့ေလွာင္ေျပာင္စရာျဖစ္လို


ကဲ့ရဲ့ေလွာင္ေျပာင္ရိုက္ႏွက္ေပမဲ့သည္းခံတယ္။နဲနဲမွ တံု့ျပန္ခုခံျခင္းမျပဳပါ။ အသက္ေလးဆယ့္ႏွစ္ႏွစ္ရွိတဲ့အခါမဟာ၀ီရ ငါ အက်ြတ္တရားရျပီလို့ေၾကျငာတယ္။ ျပီးမွအသက္မေသမီ


အသက္သံုးဆယ္လံုးလံုး တပည့္ေတြအက်ြတ္တ ရားရရာရေၾကာင္းေဟာေျပာဆံုးမ တယ္။ ခရစ္မပၚမီ ၅၂ရ မွာကြယ္လြန္တဲ့အခါ


သူ ့ကိုၾကည္ညိဳတဲ့တပည့္ေတြ အမ်ားအျပားက်န္ရစ္ပါတယ္။ မဟာ၀ီရရဲ့ေဟာေျပာခ်က္ေတြဟာဗုဓၵ၀ါဒ၊ျဗာဟၼဏ၀ါဒေတြနဲ့


ဆင္ဆင္တူတယ္။ ဇိနဂိုဏ္း၀င္ေတြကလူေသရင္ ဘ၀တစ္ပါးကိုေရာက္မယ္။(လူျပန္ျဖစ္ခ်င္မွာျဖစ္မယ္)။ အခုလိုဘ၀ေျပာင္းတာ


ဟာဇိနေတြရဲ့ ဇိနေတြယံုတဲ့ ကာရ္မ္(Karma) ဆိုတာအခုဘာလုပ္လုပ္အဲ့ဒီရဲ့ေကာင္းက်ိဳးဆိုးပစ္ကို ေနာင္ဘ၀မွာ ခံရစံရမယ္လို့


ဆိုတယ္။လုပ္မီသမွ်အကုသိုလ္ေတြမ်ားမွာေသခ်ာတယ္။ ဒါေတြကိုခ်ဳပ္ျငိမ္းေအာင္လုပ္ဖို့ဇိန ကတရားျပတယ္။ မဟာ၀ီရအလို


အရတဏွာကိုပယ္ရမယ္။ဒါကိုပယ္ႏိုင္ရင္အျခားဒုကၡေတြကိ ုပယ္ျပီးျဖစ္တယ္လို ့ ဆိုတယ္။ဇိနတပည့္ရဟန္းေတ ြကဒီတရားကို


အားထုတ္တယ္။ငတ္ျပီးေသတဲ့အထိေနႏိုင္ရင္ေကာင္းတယ္လို့ ယူဆတယ္။ဇိန၀ါဒမွာအေရးအပါဆံုးတရားက အဟိသမၼ-


အၾကမ္းမဖက္တဲ့အက်င့္ကို အလြန္အမင္းအားေပးတယ္။ လူအခ်င္းခ်င္းသာမကတိရစာၦန္ကိုပါႏွိပ္စက္ညွင္းပမ ္းျခင္းမျပဳရလို့


သင္ၾကားေပးပါတယ္။ဒီလိုဆိုရင္ဇိန၀ါဒီေတြဟာသတ္သတ္လ ြတ္စားၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။တကယ္တန္းက်င့္တဲ့ဇိနဂိုဏ္း၀င္ေတြ


ဆိုရင္ဒီ့ထက္ေတာင္ျပင္းထန္ေသးတယ္။ျခင္ေလးတစ္ေကာင္ ေတာင္မသတ္ပါ။ပိုးမွ ြားပါတာကိုမဖယ္ရွားစားမိမွာစိုးလို့


ေမွာင္ထဲမွာအစာမစားပါ။ ခ်မ္းသာျပီး တရားကိုတကယ္ကိုေ လးစားတဲ့ ဇိနဂိုဏ္း၀င္ေတြဆိုရင္ သူလမ္းေလွ်ာက္မဲ့လမ္းမွာပိုးမွ ြား


ေတြမရွိေအာင္လူငွားျပီး တပ်က္လွည္းခိုင္းတဲ့အထိပါပဲ။ ဒီအတိုင္းသာဆိုရင္ တရားကိုတကယ္ေလးစားတဲ့ဇိနဂိုဏ္း၀ င္ေတြဟာ


စပါးစိုက္ဘို့၊လယ္ထြန္ဘို့စိတ္သန့္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါ့ေၾကာင့္လည္းယံုၾကည္မွဳကိုအေၾကာင္းျပဳျပီးတခ်ိဳ အလုပ္ၾကမ္းလုပ္ခြင့္


မရၾကပါ။ ဇိနေတြဟာယံုၾကည္ခ်က္တူတဲ့လူတစ္စ ုရဲ့အေနအထုိင္ ၊အလုပ္အကိုင္ကိုဘယ္လိုထိခိုက္တယ္ ဆိုတာျပဖို့ အေကာင္း


ဆံုးစံျဖစ္တယ္။အိႏိၵယႏိုင္ငံသားဆိုရင္စိုက္ပ်ိဳးေရးလုပ္ငန္းကိ ုလုပ္ဖို့ အင္မတန္နီးစပ္ေပမယ့္ ဇိနေတြဟာလယ္သမားမျဖစ္ ။


ေရာင္း၀ယ္ေရးသာလုပ္ၾကပါတယ္။ လံုးခ၀ီရိယလည္းသ ိပ္ေကာင္းၾကပါတယ္။အဲတာေၾကာင့္သူတို့ဟာမ်ားေသာအားျဖင့္


ခ်မ္းသာၾကြယ္၀ၾကတယ္။ ပညာတတ္၊လက္မွဳပညာ က်ြမ္းက်င္သူမ်ားတယ္။သူတို့အထဲမွာ စာေပအႏုပညာထြန္း ေပါက္သူေတြ


တျခားသူေတြထက္လူဦးေရအခ်ိဳးက်ပိုမ်ားတယ္။ မူလကဇိန၀ါဒကလူတန္းစားဇတ္မခြဲပါ။ေနာက္ျဗာဟၼဏ၀ါဒနဲ့ နီးစပ္လို့ ဇတ္ခြဲ


တတ္လာတယ္။ဟိႏၵဴေတြမွာေလာက္ေတာ့မျပင္းထန္ပါ။ မဟာ၀ီရက ဘုရားတစ္ဆူ၊ဘုရားအမ်ားဆိုသလိုအစ ြဲအလမ္းမထားေပ


မယ့္ ဘုရားကိုးကြယ္မွဳ၀င္လာတယ္။အယူ၀ါဒကိုအကၡရာတ င္ျပီးေရးသားျခင္းမရွိလို့ျဗာဟၼဏ၀ါဒေတြအနဲနဲ့အမ်ား၀င္လာ


ပါတယ္။ဒါေပမဲ့သူတို့ကသူတစ္ပါးကိုလွ ြမ္းမိုးတာလဲရွိပါတယ္။ သားေကာင္ကိုသတ္ျပီးပူေဇာ္ျခင္းနဲ့ အသားစားျခင္းေတြကိုေရွာင္


ရန္ ဟိႏၵဴေတြကိုလွံဳ့ေဆာ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ဇိန၀ါဒက အၾကမ္းမဖက္ရဆိုတဲ့အစြဲဟာ အိႏၵိယအက်င့္အျဖစ္နဲ့ ေခတ္သစ္အထိ


ဆင္းသက္လာပါတယ္။ဥပမာ-ဂႏၵီဟာ ဇိနဆရာၾကီး ျဂီဖဒ္ရာဇဆျႏၵ(၁၈၆၇-၁၉၀၀) ကိုဆရာတင္ျပီး အလုပ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား


ကိုျပဳလုပ္ခဲ့တယ္။ဇိနေတြအေရအတြက္သိပ္မမ်ားပါ။ အိႏိၵယတစ္ႏိုင္ငံလံုးမွာအစုစု သံုးသန္းခြဲေလာက္ပဲရွိပါတယ္။


အႏွစ္သံုးေထာင့္ငါးရာၾကာလာေတာ့ ယံုၾကည္သူအေတာ္မ ်ားခဲ့တယ္လို့ေျပာႏိုင္ပါတယ္။


မဟာ၀ီရရဲ့ၾသဇာရဲ့အတိုင္းအဆကို္တြက္ရင္ သူ ဆံုးမခ်က္ကိုလက္ခံတဲ့အေရအတြက္ကိုအမွန္ထည့္တြက္ရမ ာျဖစ္ပါတယ္။


ဘာသာျပန္သူ သမိုင္းပါေမာက္ခေဒါက္တာသန္းထြန္ း(မန္းတကၠသိုလ္) The 100 A Ranking of the Most Influential Persons In History by Michael H.Hart (New Myanmar Book)


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT