ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးႏွင့္ ပတ္သက္၍ေဆြးေႏြး ၾက သံုးသပ္ၾကၿပီးသည့္ ေနာက္ ကံေျမာက္၏ မေျမာက္၏ဆိုသည္ကိ ုသိဖို႕ရန္ လိုအပ္ လာ ျပန္သည္။ ကုသိုလ္ပဲျဖစ္ေစ အကုသိုလ္ပဲျဖစ္ေစ လုပ္တိုင္း လုပ္တိုင္း ေအာက္ပါအခ်က္ ၃ ခ်က္ နဲ႕ တိုင္းတာ ၾကည့္သင့္သည္-
၁) ေစ့ေဆာ္မႈ ေစတနာပါ မပါ။တနည္းဆိုလွ်င္ အထေျမာက္ေစလို ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိျခင္းမရွိျခင္း။ေစတနာ ထက္သန္ျခင္း၊ မထက္ သန္ျခင္း။ ၂) ကံကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တဲ့ ၪာဏ္ ယွဥ္ မယွဥ္။ ၃) သီလသမာဓိပညာ ဘုန္းကံႀကီးတဲ့သူကို ရည္စူးမိျခင္း ရွိ မရွိ။
ဤ ၃ ခ်က္ အားေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈအေပၚမူတည္၍ကံ အက်ိဳးေပး အနည္းအမ်ား ကြာပါသည္။တစ္ခုတည္းကို ေရႊးထုတ္ျပရလွ်င္ ေစတ နာသည္သာ အခရာက်ေနပါသည္။သိလ်က္ျပဳျခင္း မသိ၍ျပဳျခင္းအပိုင္း တြင္ ဒိဌိနဲ႕ ယွဥ္လ်က္ အေကာင္းအဆိုးမသိျခင္းႏွင့္ ဒိဌိကင္းေသာ္လည္း မရည္ရြယ္ပဲ မသိ၍လုပ္မိျခင္းတို႕ရွိသည္။ ဒိဌိမကြာေသးသူမွာ အမွားကို အမွန္ထင္ၿပီးလုပ္ေသာေၾကာင့္ လုပ္မိသမွ် စိတ္အားထက္ထက္သန္သန္ လုပ္မိေသာေၾကာင့္အျပစ္္ပို ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ဒိဌိကင္းေသာသူမ်ားမွာ မလုပ္ခင္မွာပင္ အမွားအမွန္ဆန္းစစ္ေလ့ရွိသျဖင့္ အမွားမွန္းသိသိျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိဘယ္ေသာအခါမွ် မလုပ္ၾကပါ။တခါတရံ အျပစ္သင့္ႏိုင္ ေသာ ကိစၥေတြ လုပ္မိတဲ့အခါ အျပစ္မျဖစ္ဘူးလားေမးလွ်င္ ျဖစ္ေစလိုတဲ့ ေစတနာ မပါလို႕ ကံမေျမာက္ပါဟု ယံုၾကည္ပါသည္။
ေၾကာင့္ၾကမစိုက္ပဲ မရည္ရြယ္ပဲ လုပ္မိသည့္အလုပ္မ်ားကို ဥပမာျပရလွ်င္ လမ္းသြားရင္းပိုးေကာင္းေလးမ်ား၊ ပုရြက္ဆိတ္ေလးမ်ား တက္နင္းသည့္ ကိစၥမ်ိဳးကို ဆိုလိုပါသည္။တက္နင္းရင္ ေသမည္ကိုသိသည္ ။ ေသလည္း မတတ္ႏိုင္၊တက္နင္းမည္ဆိုလွ်င္ ေသေစလိုေသာ ေစတနာပါ ပါသည္။ ကံေျမာက္ပါသည္။မျမင္မိပဲ တက္နင္းမိသည္။ေသေစလိုေသာ ေစတနာ မပါ၍ကံမေျမာက္ပါ။မ်က္စိေကာင္းလ်က္ၾကည့္လွ်င္ ျမင္ႏိုင္ပါလ်က္ “ ငါေတာ့ မၾကည့္ပဲေလ်ာက္ၿပီ။ ေရွ႕ကျဖတ္မလာနဲ႕။ တက္နင္းမိရင္ မေတာ္တဆပဲ”ဟူ၍ ေလွ်ာက္ေသာ္ မရည္ရြယ္ေသာ္လည္း ေသေစလိုတဲ့ ေစတနာ မကင္းပါ။ တဖန္ အကုသိုလ္ျဖစ္မည္ဆိုး၍ တကူးတကေအာက္ ၾကည့္ၿပီး တလွမ္းခ်င္းသြားေနလွ်င္လည္းခရီးကမတြင္ေခ်။ ထိုသို႕ အစြန္း မေရာက္ပဲ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့လည္း မသြား။ေတြ႕မိရင္ တက္မနင္းမိေအာင္ ေရွာင္မည္ ဆိုသူမ်ားတြင္ ေသေစလိုေသာ ဆႏၵ နဂိုကတည္းက မပါပါ။ အကယ္၍ နင္းမိလွ်င္လည္းေသေစလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ တက္နင္းေန ျခင္းမဟုတ္သျဖင့္ေစတနာ မပါေသာေၾကာင့္ ကံမေျမာက္ပါ။ ထိုအတူ ကားေမာင္းေနရင္းေခြးကလမ္းေပၚျဖတ္လာျခင္းမ်ိဳးတြင္ ေသေစလိုတဲ့ ဆႏၵ မရွိသျဖင့္ ႀကိဳးစားဘရိတ္အုပ္ေသာ္လည္းမလြတ္ပဲ တိုက္မိ၍ေခြး ေသခဲ့လွ်င္ ပါနာတိပါတ မေျမာက္ဘူးဟုနားလည္ပါသည္။ ဤေနရာမွာ ေခြးေသေသာကိစၥကိုဥေပကၡာသေဘာ ထားရမည္။ သတၱ၀ါမွန္သမွ် ကံသာလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ထိုသို႕မဟုတ္ပဲ “ေတာ္ေတာ္ဆိုးတဲ့ေခြး အတင္းျဖတ္တယ္၊ ေသတာပဲေအးတယ္” ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ပုဗၺၸနဲ႕မုၪၥ မွာ မေျမာက္ပဲ အပရေစတနာက ကံေျမာက္ ေနမည္။
အခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ားက်ေတာ့ တကူးတက ရည္ရြယ္ၿပီး အားစိုက္မလုပ္လွ်င္ အထမေျမာက္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားရွိပါသည္။ထို ကိစၥေတြမ်ားတြင္ေစ့ ေဆာ္မႈ ေစတနာပါမွ အထေျမာက္ပါသည္။ဥပမာ… အရက္မူးေနစဥ္ တဖက္လူအေပၚေျခလြန္လက္လြန္ လုပ္မိေသာ လူအခ်ိဳ႕သည္ အမူး ေျပေသာ္အခါ “ကႊ်န္ေတာ္ ဘာလုပ္လိုက္မွန္းမသိဘူး၊ အရက္ေသာက္ ထားေတာ့ ေသြးဆူၿပီး လုပ္လိုက္မိတာပါ၊စိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ ျဖစ္ေစ လိုတဲ့ ေစတနာ မပါပါဘူး” ဟုေျပာလည္းကံကျဖင့္ ၿပီးေျမာက္သြားပါၿပီ။ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္တြင္ က်ဳးလြန္းသည့္ ကာယကံအမႈသည္ ေဒါသစိတ္နဲ႕ အတူေစတနာေစတသိတ္မပါပဲ မၿပီးပါ။ မိမိကိုယ္မိမိသာ လွည့္စားလို႕ ရမည္။ကမၼနိယာမဟူေသာ သဘာ၀တရားက ခြင့္လြတ္မည္ မဟုတ္။ အရိပ္လို လိုက္မည္ မုခ်ျဖစ္ပါသည္။ေစတနာအနည္း အမ်ားလိုက္လို႕ ကံအက်ိဳးေပးအနည္းအမ်ားသာ ကြာႏိုင္ပါသည္။
ကာမသုကိစၥမ်ိဳးတြင္ ပိုးေကာင္းေလးေတြ တက္နင္းသလို အမွတ္တမဲ့ မေတာ္တဆ ကာမဆက္ဆံမႈဟု ေျပာမရေတာ့ပါ။ ထိုကိစၥမ်ိဳးသည္ အားထုတ္မႈ မပါပဲ ျဖစ္သည့္ကိစၥ မဟုတ္ပါ။ မျပဳခင္ျပဳဆဲမွာပါ ေစတနာ ဦးေဆာင္ေသာ ကံအမႈ မဟုတ္ပါလား။ တဖက္က ကာမပိုင္ရွိျဖစ္ေန သည္ကို ကိုယ္သိသည္ျဖစ္ေစ မသိသည္ျဖစ္ေစ ကံေျမာက္သြားပါၿပီ။ ထို႕ေၾကာင့္ ကာမသု မိစၧာစာရကံသည္ ႏွစ္ဦး သေဘာတူတူ မတူတူ ကံမျပဳခင္၌ အကုသိုလ္ျဖစ္ႏိုင္သည္ မျဖစ္ႏိုင္သည္ကို မိမိဘာသာ ဦးစြာ သိေအာင္လုပ္သင့္ပါသည္။ကာမပိုင္ရွိတာ သိသြားလွ်င္ျဖင့္ အကုသိုလ္ ျဖစ္ေတာ့မည္။မသိလွ်င္ လြတ္သည္ဟု ယူဆထားသူ မ်ားကို ကမၼသတၱိက အျပစ္မွ ကင္းလြတ္ခြင့္ ျပဳလိမ့္မည္မဟုတ ္။
ခိုးျခင္းအမႈလည္းတူတူပင္။ ကံမျပဳခင္ ျပဳဆဲ ျပဳၿပီး ေစတနာ ဗ်ာပါ ရမ်ားေသာ အမႈကိစၥျဖစ္ပါသည္။ေဘးလူက ကိုယ္မသိေအာင္ ကိုယ့္အိတ္ထဲ လာထည့္လွ်င္ေတာ့ယူလိုတဲ့ ေစတနာမပါ၍ ခိုးျခင္း မမည္ေသာ္လည္းကိုယ္တိုင္သိသြားၿပီးဆက္လက္ခံထားရင္ ခိုး ျခင္းေျမာက္ပါၿပီ။လမ္းေပၚမွေကာက္ရေသာ ပစၥည္းျဖစ္လို႕ ယူမိ လွ်င္ ပိုင္ရွင္ စြန္႕ပစ္ထားေသာ ပစၥည္း မဟုတ္ပါက ပိုင္ရွင္ မေပး ေသာ ပစၥည္းျဖစ္ေနပါၿပီ။အခ်ိဳ႕က“ေရအဆံုးကုန္းတ၀က္” ဟု ေျပာေလ့ရွိသည္။လိုခ်င္လို႕ ေျပာျခင္းသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ဥပေဒ ရႈေထာင့္က ၾကည့္လွ်င္ပင္္ တိုင္းျပည္၏ ေရျပင္ေျမျပင္ေ၀ဟင္ရွိ ပိုင္ရွင္ မရွိေသာ အရာအားလံုး ႏိုင္ငံပိုင္ ျပည္သူပိုင္ ပစၥည္းျဖစ္ သည္ဟု ဆိုထားပါသည္။ မိမိသေဘာျဖင့္ ယူမိလွ်င္ ခိုးမႈေျမာက္ ပါသည္။ သဘာ၀တရား၏ နိယာမျဖစ္စဥ္မ်ားသည္ လူညီလွ်င္ ဤကို ကႊ်ဲဖတ္ရေကာင္းေသာကိစၥမ်ားမဟုတ္ပါ။ မည္သူ႕ကိုသာေစ မည္သူ႕ကိုနာေစဆိုတာမ်ိဳးလည္းမရွိပါ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မို႕လို႕ အျပစ္နည္းလိမ့္မည္ဟုလည္းကင္းလြတ္ခြင့္ မရွိပါ။ပရမတ္နယ္ တြင္ အမ်ားလက္ခံထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါရယ္လို႕မရွိပါ။ စိတ္ေစတသိတ္ရုပ္ဆိုတဲ့ ပရမတ္တရားေတြ အေၾကာင္းစံုလို႕ ေပါင္းစံုျဖစ္လာၾကၿပီးမျမဲတဲ့သေဘာတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္လိ ု႕ပ်က္စီးသြားၾကတဲ့သေဘာသာရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ျဖစ္ခ်င္သ လို ဗရမ္းပတာ ျဖစ္ေနျခင္းမ်ိဳးလည္း မဟုတ္။ ျဖစ္စဥ္အားလံုးတ ို႕မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ကို တိတိက်က် မိမိမသိ လွ်င္သာရွိမည္္။အက်ိဳးတရားတစ္ခုေပၚလာတိုင္းတိက်တဲ့ အ ေၾကာင္းတရားမ်ားရွိႏွင့္ေနပါသည္။အနတၱသေဘာနဲ႕ သံသရာ တစ္ေလ်ာက္ စီးေမ်ာေနေသာ ခႏၶာ ၅ ပါးအစုအေ၀းတို႕သာ ရွိ ပါသည္။ထိုခႏၶာ ၅ ပါးတို႕၏စကၠန္႕မလတ္ အသစ္အေဟာင္း ေျပာင္းလဲေနေသာျဖစ္စဥ္ကို ခ်ိတ္ဆက္ေပးေနသူမွာ ကမၼသတၱိ ျဖစ္ပါသည္။ထိုကမၼသတၱိမျပတ္ရွိေနသေရႊ႕ရုပ္နာမ္အသစ္တို ႕မျပတ္ျဖစ္ေနရျပန္သည္။ေပၚလာသမွ် ရုပ္နာမ္ကို အဟုတ္မွန္ခြစီး ၿပီး ကမၼသတၱိမ်ားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႀကံဖန္တီးေနသူကေတာ့ အ၀ိဇၹာ ဟူေသာ မ်က္လွည့္ဆရာျဖစ္ပါသည္။သို႕ေသာ္ အ၀ိဇၹာသည္ သူ တစ္ဦးထဲ ထင္တိုင္းႀကဲလို႕မရ။အေမွာင္ရွိလွ်င္အလင္းရွိသလို အ၀ိဇၹာ၏ျပိဳင္ဘက္ပညာဆိုတာ ရွိလာျပန္သည္။အ၀ိဇၹာသည္ သံသရာအတြင္းမွ မထြက္ႏိုင္ေအာင္ကံသတၱိကို ဆက္ေပးသလို ပညာသည္ သံသရာအျပင္ေရာက္ေအာင္ ကံသတၱိကို ျဖတ္ ေပးသည္။ ျဖတ္ပံုျဖတ္နည္းမွာ အစပထမတြင္ အ၀ိဇၹာေနရာတြင္ ပညာအစား ထိုးဖို႕ႀကိဳးစားရမည္။အ၀ိဇၹာဦးေဆာင္ခြင့္ရလွ်င္ အမဲကံ၊ အျဖဴကံ၊ အျဖဴအမဲေရာေနေသာကံ ၃ မ်ိဳးလံုးျဖစ္ေစသည္။ ပညာကဦးေဆာင္ လွ်င္ အျဖဴကံမ်ားသာ ျဖစ္ခြင့္ရသည္။ အျဖဴကံမ်ားမွ ေပါက္ဖြားလာ ေသာ အမ်ိဳးျမတ္ေသာ ရုပ္နာမ္မ်ားေပါက္ဖြားလာသည္။ ထိုရုပ္နာမ္ မ်ိဳးမွသာ အားႀကီးေသာပညာျဖစ္ခြင့္ရသည္။ ေပၚလာသမွ် ရုပ္နာမ္ တိုင္းကိုပညာဦးေဆာင္ဖို႕ရန္ အ၀ိဇၹာကို ေမာင္းထုတ္ဖို႕ရန္ ပညာ အားႀကီးဖို႕လိုသည္။သို႕မွသာ အျဖဴကံမ်ား တေျဖေျဖတိုးလာမည္။ အမဲကံမ်ားနည္းနည္းလာမည္။ အ၀ိဇၹာလည္းေနရာမရေတာ့။ တခ်ိန္ တြင္ ပညာအထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေသာအခါ အျဖဴကံလည္းမျဖစ္၊ အမဲကံလည္းမျဖစ္ေတာ့။ ထိုအျဖဴအမဲကံမ်ားမျဖစ္ေတာ့ျခင္းသ ည္ ကံျပတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ရုပ္နာမ္အသစ္မ်ားမျဖစ္ေပၚေတာ့ေခ်။ ဤ သို႕ ရုပ္နမ္အသစ္မ်ားျဖစ္ေပၚခြင့္မရေသာေၾကာင့္ အတိတ္ဘ၀ေပါင္း မ်ားစြာကျဖဴကံ၊ မဲကံ၊ျဖဴမဲေရာကံမ်ားလည္း အပင္ေပါက္ခြင့္မ ရေသာ မ်ဳိးေစ့မ်ားဘ၀ေရာက္သြားရေတာ့သည္။ အျဖဴကံဆိုသည္မွာကုသိုလ္ ကံ ႏွင့္ အမဲကံဆိုသည္မွာ အကုသိုလ္ကံတို႕ ျဖစ္ၾကသည္။
အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ အျဖဴကံ အမဲကံဆိုသည္ကို ပိုင္းျခားသိဖို ႕လိုပါသည္။ သိလွ်င္ အမဲကံျဖစ္ခြင့္မျပဳေအာင္ ပညာဦးစီးရမည္။ အျဖဴကံမ်ားေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရုပ္နာမ္အသစ္မ်ားျဖစ္ခြင့္ရမည္။ တေျဖးေျဖးတိုး၍ အ၀ိဇၹာ ေနရာတြင္ ပညာအစားထိုးလာမည္။အ၀ိဇၹာတို႕လံုး၀ကင္းစင္ၿပီး ပညာ အထိဋ္အထိပ္ေရာက္လာေသာအခါ အျဖဴအမဲကံမ်ား မျဖစ္ေပၚလာေတာ့ ေခ်။ထိုအေျခအေနသို႕ ေရာက္ရွိလာလွ်င္ သက္ရွိေလာက အပါအ၀င္ ေလာက ၃ ပါး၌္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘုန္းကံႀကီးေသာ ဘ၀အေျခအေနတစ္ရပ္ ကို ေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ေနာက္ဆံုးရုပ္နာမ္ခႏၶာဇာတ ္သိမ္းၿပီး ဤေလာက ၃ ပါးသို႕ ဘယ္ေသာအခါမွ ျပန္မလာေသာ ႏုတ္ဆက္ျခင္းျဖင့္အၿပီးအပိုင္ ႏုတ္ဆက္ထြက္ခြါသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။
ခ်မ္းသာစစ္နဲ႕ျပည့္စံုၾကပါေစ။
No comments:
Post a Comment