Monday, May 20, 2013

ကံေျမာက္၏ မေျမာက္၏

ကံ၊ ကံ၏အက်ိဳးႏွင့္ ပတ္သက္၍ေဆြးေႏြး ၾက သံုးသပ္ၾကၿပီးသည့္ ေနာက္ ကံေျမာက္၏ မေျမာက္၏ဆိုသည္ကိ ုသိဖို႕ရန္ လိုအပ္ လာ ျပန္သည္။ ကုသိုလ္ပဲျဖစ္ေစ အကုသိုလ္ပဲျဖစ္ေစ လုပ္တိုင္း လုပ္တိုင္း ေအာက္ပါအခ်က္ ၃ ခ်က္ နဲ႕ တိုင္းတာ ၾကည့္သင့္သည္-


၁) ေစ့ေဆာ္မႈ ေစတနာပါ မပါ။တနည္းဆိုလွ်င္ အထေျမာက္ေစလို ေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိျခင္းမရွိျခင္း။ေစတနာ ထက္သန္ျခင္း၊ မထက္ သန္ျခင္း။ ၂) ကံကံ၏အက်ိဳးကို ယံုၾကည္တဲ့ ၪာဏ္ ယွဥ္ မယွဥ္။ ၃) သီလသမာဓိပညာ ဘုန္းကံႀကီးတဲ့သူကို ရည္စူးမိျခင္း ရွိ မရွိ။


ဤ ၃ ခ်က္ အားေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈအေပၚမူတည္၍ကံ အက်ိဳးေပး အနည္းအမ်ား ကြာပါသည္။တစ္ခုတည္းကို ေရႊးထုတ္ျပရလွ်င္ ေစတ နာသည္သာ အခရာက်ေနပါသည္။သိလ်က္ျပဳျခင္း မသိ၍ျပဳျခင္းအပိုင္း တြင္ ဒိဌိနဲ႕ ယွဥ္လ်က္ အေကာင္းအဆိုးမသိျခင္းႏွင့္ ဒိဌိကင္းေသာ္လည္း မရည္ရြယ္ပဲ မသိ၍လုပ္မိျခင္းတို႕ရွိသည္။ ဒိဌိမကြာေသးသူမွာ အမွားကို အမွန္ထင္ၿပီးလုပ္ေသာေၾကာင့္ လုပ္မိသမွ် စိတ္အားထက္ထက္သန္သန္ လုပ္မိေသာေၾကာင့္အျပစ္္ပို ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ဒိဌိကင္းေသာသူမ်ားမွာ မလုပ္ခင္မွာပင္ အမွားအမွန္ဆန္းစစ္ေလ့ရွိသျဖင့္ အမွားမွန္းသိသိျဖင့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိဘယ္ေသာအခါမွ် မလုပ္ၾကပါ။တခါတရံ အျပစ္သင့္ႏိုင္ ေသာ ကိစၥေတြ လုပ္မိတဲ့အခါ အျပစ္မျဖစ္ဘူးလားေမးလွ်င္ ျဖစ္ေစလိုတဲ့ ေစတနာ မပါလို႕ ကံမေျမာက္ပါဟု ယံုၾကည္ပါသည္။


ေၾကာင့္ၾကမစိုက္ပဲ မရည္ရြယ္ပဲ လုပ္မိသည့္အလုပ္မ်ားကို ဥပမာျပရလွ်င္ လမ္းသြားရင္းပိုးေကာင္းေလးမ်ား၊ ပုရြက္ဆိတ္ေလးမ်ား တက္နင္းသည့္ ကိစၥမ်ိဳးကို ဆိုလိုပါသည္။တက္နင္းရင္ ေသမည္ကိုသိသည္ ။ ေသလည္း မတတ္ႏိုင္၊တက္နင္းမည္ဆိုလွ်င္ ေသေစလိုေသာ ေစတနာပါ ပါသည္။ ကံေျမာက္ပါသည္။မျမင္မိပဲ တက္နင္းမိသည္။ေသေစလိုေသာ ေစတနာ မပါ၍ကံမေျမာက္ပါ။မ်က္စိေကာင္းလ်က္ၾကည့္လွ်င္ ျမင္ႏိုင္ပါလ်က္ “ ငါေတာ့ မၾကည့္ပဲေလ်ာက္ၿပီ။ ေရွ႕ကျဖတ္မလာနဲ႕။ တက္နင္းမိရင္ မေတာ္တဆပဲ”ဟူ၍ ေလွ်ာက္ေသာ္ မရည္ရြယ္ေသာ္လည္း ေသေစလိုတဲ့ ေစတနာ မကင္းပါ။ တဖန္ အကုသိုလ္ျဖစ္မည္ဆိုး၍ တကူးတကေအာက္ ၾကည့္ၿပီး တလွမ္းခ်င္းသြားေနလွ်င္လည္းခရီးကမတြင္ေခ်။ ထိုသို႕ အစြန္း မေရာက္ပဲ အမႈမဲ့ အမွတ္မဲ့လည္း မသြား။ေတြ႕မိရင္ တက္မနင္းမိေအာင္ ေရွာင္မည္ ဆိုသူမ်ားတြင္ ေသေစလိုေသာ ဆႏၵ နဂိုကတည္းက မပါပါ။ အကယ္၍ နင္းမိလွ်င္လည္းေသေစလိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ တက္နင္းေန ျခင္းမဟုတ္သျဖင့္ေစတနာ မပါေသာေၾကာင့္ ကံမေျမာက္ပါ။ ထိုအတူ ကားေမာင္းေနရင္းေခြးကလမ္းေပၚျဖတ္လာျခင္းမ်ိဳးတြင္ ေသေစလိုတဲ့ ဆႏၵ မရွိသျဖင့္ ႀကိဳးစားဘရိတ္အုပ္ေသာ္လည္းမလြတ္ပဲ တိုက္မိ၍ေခြး ေသခဲ့လွ်င္ ပါနာတိပါတ မေျမာက္ဘူးဟုနားလည္ပါသည္။ ဤေနရာမွာ ေခြးေသေသာကိစၥကိုဥေပကၡာသေဘာ ထားရမည္။ သတၱ၀ါမွန္သမွ် ကံသာလွ်င္ ကိုယ္ပိုင္ဥစၥာ ရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ထိုသို႕မဟုတ္ပဲ “ေတာ္ေတာ္ဆိုးတဲ့ေခြး အတင္းျဖတ္တယ္၊ ေသတာပဲေအးတယ္” ဆိုလွ်င္ျဖင့္ ပုဗၺၸနဲ႕မုၪၥ မွာ မေျမာက္ပဲ အပရေစတနာက ကံေျမာက္ ေနမည္။


အခ်ိဳ႕ကိစၥမ်ားက်ေတာ့ တကူးတက ရည္ရြယ္ၿပီး အားစိုက္မလုပ္လွ်င္ အထမေျမာက္ေသာ ကိစၥရပ္မ်ားရွိပါသည္။ထို ကိစၥေတြမ်ားတြင္ေစ့ ေဆာ္မႈ ေစတနာပါမွ အထေျမာက္ပါသည္။ဥပမာ… အရက္မူးေနစဥ္ တဖက္လူအေပၚေျခလြန္လက္လြန္ လုပ္မိေသာ လူအခ်ိဳ႕သည္ အမူး ေျပေသာ္အခါ “ကႊ်န္ေတာ္ ဘာလုပ္လိုက္မွန္းမသိဘူး၊ အရက္ေသာက္ ထားေတာ့ ေသြးဆူၿပီး လုပ္လိုက္မိတာပါ၊စိတ္မေကာင္းပါဘူး၊ ျဖစ္ေစ လိုတဲ့ ေစတနာ မပါပါဘူး” ဟုေျပာလည္းကံကျဖင့္ ၿပီးေျမာက္သြားပါၿပီ။ ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္တြင္ က်ဳးလြန္းသည့္ ကာယကံအမႈသည္ ေဒါသစိတ္နဲ႕ အတူေစတနာေစတသိတ္မပါပဲ မၿပီးပါ။ မိမိကိုယ္မိမိသာ လွည့္စားလို႕ ရမည္။ကမၼနိယာမဟူေသာ သဘာ၀တရားက ခြင့္လြတ္မည္ မဟုတ္။ အရိပ္လို လိုက္မည္ မုခ်ျဖစ္ပါသည္။ေစတနာအနည္း အမ်ားလိုက္လို႕ ကံအက်ိဳးေပးအနည္းအမ်ားသာ ကြာႏိုင္ပါသည္။


ကာမသုကိစၥမ်ိဳးတြင္ ပိုးေကာင္းေလးေတြ တက္နင္းသလို အမွတ္တမဲ့ မေတာ္တဆ ကာမဆက္ဆံမႈဟု ေျပာမရေတာ့ပါ။ ထိုကိစၥမ်ိဳးသည္ အားထုတ္မႈ မပါပဲ ျဖစ္သည့္ကိစၥ မဟုတ္ပါ။ မျပဳခင္ျပဳဆဲမွာပါ ေစတနာ ဦးေဆာင္ေသာ ကံအမႈ မဟုတ္ပါလား။ တဖက္က ကာမပိုင္ရွိျဖစ္ေန သည္ကို ကိုယ္သိသည္ျဖစ္ေစ မသိသည္ျဖစ္ေစ ကံေျမာက္သြားပါၿပီ။ ထို႕ေၾကာင့္ ကာမသု မိစၧာစာရကံသည္ ႏွစ္ဦး သေဘာတူတူ မတူတူ ကံမျပဳခင္၌ အကုသိုလ္ျဖစ္ႏိုင္သည္ မျဖစ္ႏိုင္သည္ကို မိမိဘာသာ ဦးစြာ သိေအာင္လုပ္သင့္ပါသည္။ကာမပိုင္ရွိတာ သိသြားလွ်င္ျဖင့္ အကုသိုလ္ ျဖစ္ေတာ့မည္။မသိလွ်င္ လြတ္သည္ဟု ယူဆထားသူ မ်ားကို ကမၼသတၱိက အျပစ္မွ ကင္းလြတ္ခြင့္ ျပဳလိမ့္မည္မဟုတ ္။


ခိုးျခင္းအမႈလည္းတူတူပင္။ ကံမျပဳခင္ ျပဳဆဲ ျပဳၿပီး ေစတနာ ဗ်ာပါ ရမ်ားေသာ အမႈကိစၥျဖစ္ပါသည္။ေဘးလူက ကိုယ္မသိေအာင္ ကိုယ့္အိတ္ထဲ လာထည့္လွ်င္ေတာ့ယူလိုတဲ့ ေစတနာမပါ၍ ခိုးျခင္း မမည္ေသာ္လည္းကိုယ္တိုင္သိသြားၿပီးဆက္လက္ခံထားရင္ ခိုး ျခင္းေျမာက္ပါၿပီ။လမ္းေပၚမွေကာက္ရေသာ ပစၥည္းျဖစ္လို႕ ယူမိ လွ်င္ ပိုင္ရွင္ စြန္႕ပစ္ထားေသာ ပစၥည္း မဟုတ္ပါက ပိုင္ရွင္ မေပး ေသာ ပစၥည္းျဖစ္ေနပါၿပီ။အခ်ိဳ႕က“ေရအဆံုးကုန္းတ၀က္” ဟု ေျပာေလ့ရွိသည္။လိုခ်င္လို႕ ေျပာျခင္းသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ဥပေဒ ရႈေထာင့္က ၾကည့္လွ်င္ပင္္ တိုင္းျပည္၏ ေရျပင္ေျမျပင္ေ၀ဟင္ရွိ ပိုင္ရွင္ မရွိေသာ အရာအားလံုး ႏိုင္ငံပိုင္ ျပည္သူပိုင္ ပစၥည္းျဖစ္ သည္ဟု ဆိုထားပါသည္။ မိမိသေဘာျဖင့္ ယူမိလွ်င္ ခိုးမႈေျမာက္ ပါသည္။ သဘာ၀တရား၏ နိယာမျဖစ္စဥ္မ်ားသည္ လူညီလွ်င္ ဤကို ကႊ်ဲဖတ္ရေကာင္းေသာကိစၥမ်ားမဟုတ္ပါ။ မည္သူ႕ကိုသာေစ မည္သူ႕ကိုနာေစဆိုတာမ်ိဳးလည္းမရွိပါ။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မို႕လို႕ အျပစ္နည္းလိမ့္မည္ဟုလည္းကင္းလြတ္ခြင့္ မရွိပါ။ပရမတ္နယ္ တြင္ အမ်ားလက္ခံထားေသာ ပုဂၢိဳလ္ သတၱ၀ါရယ္လို႕မရွိပါ။ စိတ္ေစတသိတ္ရုပ္ဆိုတဲ့ ပရမတ္တရားေတြ အေၾကာင္းစံုလို႕ ေပါင္းစံုျဖစ္လာၾကၿပီးမျမဲတဲ့သေဘာတရားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္လိ ု႕ပ်က္စီးသြားၾကတဲ့သေဘာသာရွိသည္ မဟုတ္ပါလား။ ျဖစ္ခ်င္သ လို ဗရမ္းပတာ ျဖစ္ေနျခင္းမ်ိဳးလည္း မဟုတ္။ ျဖစ္စဥ္အားလံုးတ ို႕မည္သည့္အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ကို တိတိက်က် မိမိမသိ လွ်င္သာရွိမည္္။အက်ိဳးတရားတစ္ခုေပၚလာတိုင္းတိက်တဲ့ အ ေၾကာင္းတရားမ်ားရွိႏွင့္ေနပါသည္။အနတၱသေဘာနဲ႕ သံသရာ တစ္ေလ်ာက္ စီးေမ်ာေနေသာ ခႏၶာ ၅ ပါးအစုအေ၀းတို႕သာ ရွိ ပါသည္။ထိုခႏၶာ ၅ ပါးတို႕၏စကၠန္႕မလတ္ အသစ္အေဟာင္း ေျပာင္းလဲေနေသာျဖစ္စဥ္ကို ခ်ိတ္ဆက္ေပးေနသူမွာ ကမၼသတၱိ ျဖစ္ပါသည္။ထိုကမၼသတၱိမျပတ္ရွိေနသေရႊ႕ရုပ္နာမ္အသစ္တို ႕မျပတ္ျဖစ္ေနရျပန္သည္။ေပၚလာသမွ် ရုပ္နာမ္ကို အဟုတ္မွန္ခြစီး ၿပီး ကမၼသတၱိမ်ားျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႀကံဖန္တီးေနသူကေတာ့ အ၀ိဇၹာ ဟူေသာ မ်က္လွည့္ဆရာျဖစ္ပါသည္။သို႕ေသာ္ အ၀ိဇၹာသည္ သူ တစ္ဦးထဲ ထင္တိုင္းႀကဲလို႕မရ။အေမွာင္ရွိလွ်င္အလင္းရွိသလို အ၀ိဇၹာ၏ျပိဳင္ဘက္ပညာဆိုတာ ရွိလာျပန္သည္။အ၀ိဇၹာသည္ သံသရာအတြင္းမွ မထြက္ႏိုင္ေအာင္ကံသတၱိကို ဆက္ေပးသလို ပညာသည္ သံသရာအျပင္ေရာက္ေအာင္ ကံသတၱိကို ျဖတ္ ေပးသည္။ ျဖတ္ပံုျဖတ္နည္းမွာ အစပထမတြင္ အ၀ိဇၹာေနရာတြင္ ပညာအစား ထိုးဖို႕ႀကိဳးစားရမည္။အ၀ိဇၹာဦးေဆာင္ခြင့္ရလွ်င္ အမဲကံ၊ အျဖဴကံ၊ အျဖဴအမဲေရာေနေသာကံ ၃ မ်ိဳးလံုးျဖစ္ေစသည္။ ပညာကဦးေဆာင္ လွ်င္ အျဖဴကံမ်ားသာ ျဖစ္ခြင့္ရသည္။ အျဖဴကံမ်ားမွ ေပါက္ဖြားလာ ေသာ အမ်ိဳးျမတ္ေသာ ရုပ္နာမ္မ်ားေပါက္ဖြားလာသည္။ ထိုရုပ္နာမ္ မ်ိဳးမွသာ အားႀကီးေသာပညာျဖစ္ခြင့္ရသည္။ ေပၚလာသမွ် ရုပ္နာမ္ တိုင္းကိုပညာဦးေဆာင္ဖို႕ရန္ အ၀ိဇၹာကို ေမာင္းထုတ္ဖို႕ရန္ ပညာ အားႀကီးဖို႕လိုသည္။သို႕မွသာ အျဖဴကံမ်ား တေျဖေျဖတိုးလာမည္။ အမဲကံမ်ားနည္းနည္းလာမည္။ အ၀ိဇၹာလည္းေနရာမရေတာ့။ တခ်ိန္ တြင္ ပညာအထြတ္အထိပ္ ေရာက္ေသာအခါ အျဖဴကံလည္းမျဖစ္၊ အမဲကံလည္းမျဖစ္ေတာ့။ ထိုအျဖဴအမဲကံမ်ားမျဖစ္ေတာ့ျခင္းသ ည္ ကံျပတ္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ရုပ္နာမ္အသစ္မ်ားမျဖစ္ေပၚေတာ့ေခ်။ ဤ သို႕ ရုပ္နမ္အသစ္မ်ားျဖစ္ေပၚခြင့္မရေသာေၾကာင့္ အတိတ္ဘ၀ေပါင္း မ်ားစြာကျဖဴကံ၊ မဲကံ၊ျဖဴမဲေရာကံမ်ားလည္း အပင္ေပါက္ခြင့္မ ရေသာ မ်ဳိးေစ့မ်ားဘ၀ေရာက္သြားရေတာ့သည္။ အျဖဴကံဆိုသည္မွာကုသိုလ္ ကံ ႏွင့္ အမဲကံဆိုသည္မွာ အကုသိုလ္ကံတို႕ ျဖစ္ၾကသည္။


အႏွစ္ခ်ဳပ္အားျဖင့္ အျဖဴကံ အမဲကံဆိုသည္ကို ပိုင္းျခားသိဖို ႕လိုပါသည္။ သိလွ်င္ အမဲကံျဖစ္ခြင့္မျပဳေအာင္ ပညာဦးစီးရမည္။ အျဖဴကံမ်ားေၾကာင့္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရုပ္နာမ္အသစ္မ်ားျဖစ္ခြင့္ရမည္။ တေျဖးေျဖးတိုး၍ အ၀ိဇၹာ ေနရာတြင္ ပညာအစားထိုးလာမည္။အ၀ိဇၹာတို႕လံုး၀ကင္းစင္ၿပီး ပညာ အထိဋ္အထိပ္ေရာက္လာေသာအခါ အျဖဴအမဲကံမ်ား မျဖစ္ေပၚလာေတာ့ ေခ်။ထိုအေျခအေနသို႕ ေရာက္ရွိလာလွ်င္ သက္ရွိေလာက အပါအ၀င္ ေလာက ၃ ပါး၌္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ဘုန္းကံႀကီးေသာ ဘ၀အေျခအေနတစ္ရပ္ ကို ေရာက္ရွိလာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ေနာက္ဆံုးရုပ္နာမ္ခႏၶာဇာတ ္သိမ္းၿပီး ဤေလာက ၃ ပါးသို႕ ဘယ္ေသာအခါမွ ျပန္မလာေသာ ႏုတ္ဆက္ျခင္းျဖင့္အၿပီးအပိုင္ ႏုတ္ဆက္ထြက္ခြါသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။


ခ်မ္းသာစစ္နဲ႕ျပည့္စံုၾကပါေစ။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT