Sunday, May 12, 2013

အနာထပိဏ္သူေဌးၾကီိိး

ဘုရားရွင္လက္ထက္ကေဇတဝန္ေက်ာင္းဒါယကာ အနာထပိဏ္သူေဌးဟာ သံဃာေတာ္ အပါး(၂ ၀၀၀)ကို ေန႔စဥ္ မနက္တိ ုင္းဆြမ္းေလာင္းလွဴပါတယ္။သူေဆာက္လုပ္လွဴဒ ါန္းထားတဲ့ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေတာ္မ ူေနၾကတဲ့ ဘုရား အမွဴးရိွ သံဃာေတာ္မ်ားမွအစ ကိုရင္ေလးတိုင္ေအာင္ ဆြမ္း၊သကၤန္း၊ ေက်ာင္း၊ေဆးပစၥည္း ေလးပါး လုိအပ္ရာရာကို ျဖည့္ဆည္းေပးလွဴႏိုင္ေအာင္ ေက်ာင္းသို႔ မနက္တစ္ႀကိမ္၊ညေနတစ္ႀကိမ္ တစ္ေန႔ႏွစ္ႀကိမ္ တိုင္တိုင္ သြားေရာက္ခဲ့တယ္။ေျပာခ်င္တာက အနာထပိဏ္သူေဌးဟာ ဘာေၾကာင့္ ဒီေလာက္ ခ်မ္းသာရတာလဲ ဆုိရင္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာႏိုင္တဲ့ အခ်က္အလက္ (၆)မ်ဳိးနဲ႔ ျပည့္စံုေနလုိ႔ပါပဲ။


(၁)အလင္းေရာင္နဲ႔ စပ္လုိ႔ မီးအေရာင္၊ ေနအေရာင္၊ လအေရာင္၊ဉာဏ္အေရာင္ဆုိၿပီးအလင္းေရာင္မ်ား ရိွေနတဲ့အနက္ မီးအေရာင္ဟာ အတုိင္းအတာ တစ္ခုထိပဲ လင္းႏိုင္ၿပီးေပ်ာက္ကြယ္ရပါတယ္။ေနအေရာင္ကေတာ့ ေန႔အခ်ိန္မွာသာ လင္းၿပီး ညအခ်ိန္ေရာက္ရင္ ေပ်ာက္ကြယ္ရပါတယ္။လအေရာင္ကို ၾကည့္ၿပန္ေတာ့လည္း ညအခါမွာသာ လင္းေပးႏိုင္ၿပီးေန႔အခါ ေရာက္ရင္ ေပ်ာက္ကြယ္သြားခဲ့ပါတယ္။ဉာဏ္အလင္းေရာင္က်ေတာ့ အျမဲလင္းေနတဲ့ အလင္းေရာင္ ျဖစ္တယ္။ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီးဟာ စား၊ ဝတ္၊ေနေရးအတြက္ ရွာေဖြတဲ့ေနရာမွာ အမ်ားနဲ႔ မတူဘဲ ဉာဏ္အလင္းေရာင္ ရိွေနလုိ႔ပါပဲ။မိမိ လုပ္ေနတဲ့ လုပ္ငန္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ကၽြမ္းက်င္မႈ ရိွတယ္။ေစ်းကြက္ စီးပြားေရးကိုလည္းျမင္တယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ ရာသီေတြမွာ ဘယ္လို ပစၥည္းမ်ဳိးကို ေရာင္းဝယ္ရမယ္ စတဲ့ စီးပြားေရးပညာ မ်က္စိ ရိွတယ္။


ဒီပထမအခ်က္နဲ႔ ျပည္စံုေနလုိ႔လည္းအနာထပိဏ္သူေဌးဟာ ေပးလုိ႔မကုန္၊လွဴလုိ႔ မခန္းႏိုင္ေအာင္ကိုပဲ ခ်မ္းသာလွပါတယ္။


(၂)လံု႔လ ဝီရိယနဲ႔ ျပည့္စံုရမယ္။မရေသးတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြ ရလာေအာင္၊ ရရိွၿပီးတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာေတြ တိုးပြားလာေအာင္ လုပ္ဖုိ႔အတြက္ ဝီရိယ ရိွဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။စီးပြားေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ၾကံစည္ထားတာေတြကိုၾကံစည္႐ံုနဲ႔ မၿပီး၊ အခု ခ်က္ခ်င္း လုပ္သင့္ရင္ လုပ္လုိက္ရတယ္။ လုပ္တဲ့အခါမွာလည ္း ဇြဲရိွဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။


(၃)အလုပ္ လုပ္တဲ့အခါစိပ္ပါလက္ပါ၊စိတ္ဝင္စားစြာ လုပ္ရမယ္၊မိမိ လုပ္တဲ့ အလုပ္ေပၚမွာ ဘာအလုပ္ပဲျဖစ္ျဖ စ္ စိတ္ဝင္စားမႈ၊ စိတ္ပါလက္ပါမႈ မရိွဘူးဆိုရင္ အလုပ္ဟာ သဲထဲ ေရသြန္ဆုိသလုိပဲ အရာမထင္ ျဖစ္တတ္တယ္။ စာတစ္ပုဒ္က်က္တာေတာင္မွ စိတ္မပါရင္ အၾကာႀကီး က်က္ရတယ္။စိတ္ဝင္စားစြာ က်က္မယ္ဆုိရင္ ခဏေလးနဲ႔ရတဲ့အျပင္ မွတ္လည္း မွတ္မိပါတယ္။ကိုယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ကို စိတ္ဝင္စားစြာ လုပ္ရင္ သူမ်ားထက္ ေအာင္ျမင္တာကို ေတြ႔ရပါတယ္။


(၄)ေနာက္တစ္ခုကစီးပြားရွာတဲ့ ေနရာမွာ ေရာင့္ရဲ တင္းတိမ္မႈ မရိွဘူးတဲ့။ ဒီႏွစ္မွာ ပမာဏ တစ္ခုအထိ ရေအာင္ ရွာမယ္ဆုိၿပီး စီးပြားရွာလုိ႔ ကိုယ္လုိခ်င္တဲ့ ပမာဏရၿပီဆုိရင္ ဒီအတိုင္းမေနဘဲ ေရွ႕ဆက္လုပ္ရမယ့္အလုပ္ကို ဆက္လုပ္ရတယ္။‘ရေလ လုိေလ အိုတေစၧ’ ဆုိတာလုိ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ လုပ္ၿပီးရင္း လုပ္ရင္းနဲ႔ စီးပြားရွာတဲ့ေနရာမွာ ေရာင့္ရဲမႈဆုိတာ မရိွရဘူး။


အနာထပိဏ္သူေဌးဟာ အလုပ္လုပ္တဲ့ေနရာတြင္ မဟုတ္ေသး၊ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္လုပ္တဲ့ေနရာမွာလည္းအားရတယ္လုိ႔ မရိွ၊ အျမဲတမ္းအလွဴေရစက္ လက္နဲ႔မကြာဆုိသလုိ လွဴဒါန္းေနပါေတာ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ စီးပြားဥစၥာေတြက မကုန္သြားတဲ့အျပင္ တုိးလုိ႔ေတာင္ လာပါေတာ့တယ္။ သူေဌးႀကီးဟာ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါ ေရာင့္ရဲမႈ မရိွ၊ ဝီရိယ အားေကာင္းၿပီးစီးပြားေရး မ်က္စိအေနနဲ႔ ေရွ႕ႀကိဳျမင္ထား တာဆုိေတာ့ ရလာတဲ့ ဥစၥာေတြဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ လွဴလွဴ၊ ေပး၍မကုန္ လွဴလုိ႔ မခန္းဆိုတာလုိ ျဖစ္ေနတာေပါ့၊


စီးပြားေရးလုပ္တဲ့ေနရာမွာ အုိ၊ နာ၊ေသတာေတြကို ေမ့ထားရတယ္။ဒါမွလည္းအလုပ္ လုပ္လုိ႔ ျဖစ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ တရားအားထုတ္တဲ့ အခါမွာေတာ့ အုိ၊နာ၊ ေသေဘးေတြကို အနီးကပ္ ဆင္ျခင္ရမွာ ျဖစ္တယ္။ဒါေလးကို လက္ကိုင္ထားသင့္တယ္။


(၅)အနာထပိဏ္သူေဌးဟာ တာဝန္ကို ဘယ္ေတာ့မွ ပစ္ခ်ထားတယ္ရယ္လုိ႔မရိွဘူးတဲ့၊ အိမ္ေထာင္ မိသားစု စားဝတ္ေနေရးကိုလည္း မလစ္ဟင္းရေအာင္ ေၾကာင့္ၾကစိုက္သလုိ၊ မိသားစုရဲ႕ က်န္းမာေရး၊ လူမႈေရး၊ စားဝတ္ေနေရးတာဝန္ေတြကို လစ္ဟာမႈ မရိွေအာင္ အကုန္တာဝန္ယူထားတယ္။ ငါ ပစၥည္း ဥစၥာကို လုိေလေသးမရိွ ရွာေပးထားတာပဲ၊မင္းတုိ႔က အိမ္ရိွ တာဝန္ေတြကို ယူၾကေပါ့လုိ႔ အဲဒီလုိ မ်က္ႏွာလႊဲ ခြဲပစ္ မလုပ္ဘူးတဲ့။ ဘက္ေပါင္းစံုကေန ေထာင့္ေစ့ေအာင္ တာဝန္ယူတယ္။စားဝတ္ေနေရးတာဝန္ သာမက ကုသိုလ္ေရးဘက္မွာလည္း တစ္ေန႔ကို သံဃာအပါး (၂၀၀၀)အတြက္ မလစ္ဟင္းရေအာင္ အစစ အရာရာ ဂ႐ုစိုက္ေပးရွာတယ္။


(၆)စြမ္းႏိုင္သည္ထက္ပိုၿပီးအလုပ္လုပ္ရမယ္လုိ႔ဆုိတယ္။ စီးပြားရွာတဲ့ေနရာမွာ ဒီလုိ အလုပ္ေလးနဲ႔ပဲ ငါ့အတြက္ အဆင္ေျပတယ္၊ ဒီေလာက္ပဲ လုပ္မယ္လုိ႔ မေတြးဘဲ လက္ရိွ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ထက္ ပိုၿပီးေတာ့ လုပ္ရတယ္၊ဆုိပါစို႔ … အရင္က ေငြဆယ္သိန္းပမာဏအထိ အလုပ္လုပ္တယ္ဆုိရင္ အခုက တုိးၿပီး အလုပ္ လုပ္ရတယ္။ ဒါမွ အျမတ္ မ်ားမ်ားရၿပီး စီးပြားေရးဥစၥာလည္း အမ်ားႀကီးတုိးတက္လာၿပီး စုေဆာင္းမိလာမွာပါ။


ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ သူေဌးျဖစ္ခ်င္တယ္ (ႀကီးပြား ခ်မ္းသာခ်င္တယ္) ဆုိရင္ အထက္ ေဖာ္ျပပါ အဂၤါ (၆)ခုနဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္ က်င့္သံုးဖုိ႔ပါပဲ။ အနာထပိဏ္သူေဌးဟာ ဒီအခ်က္ (၆)ခ်က္လံုးနဲ႔ ျပည့္စံုလုိ႔ သူေဌးႀကီးျဖစ္ခဲ့ရတာပါ။


ဦးေကာဝိဒ (ၿမိတ္)


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT