Monday, May 20, 2013

ပါလိေလယ်က ဆင္မင္း

တိရစ ၦာန္ဘ၀မွေသလြန္ကာ နတ္ဘ၀သို ့ရသြားေသာ -----------------------------------------------------


"… ပါလိေလယ်က ဆင္မင္း၏ အေၾကာင္း(ပထမပိုင္း)…"


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-


သံဃာေတာ္မ်ားဂိုဏ္းကြဲျခင္း ------------------------------


ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္ ေကာသမၺီျပည္၌ေနကုန္ေသာ ရဟန္းတို ့ကို အေၾကာင္းတစ္ခု ျပဳေတာ ္မူေသာအားျဖင့္ ဤတရားေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူခဲ့၏။


ေကာသမၺီျပည္ ေဃာသက သူေဌးသည္ (ဤ၀တၳဳပါ ေဃာသက သူေဌးသည္လည္းတိရစ ၦာန္ဘ၀မွ နတ္ဘ၀သို ေရာက္ရွိကာ လူ ့ဘ၀အျဖစ္၌သူေဌးႀကီးျဖစ္ကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အားေဃာသိတာရံုေက်ာင္းေတာ္ႀကီးကို ေဆာက္လုပ္လွဴဒါန္းလာသူျဖစ္ပါသည္)ေဆာက္လွဴအပ္ေသာ ေဃာသိတာရံုေက်ာင္း၌ ငါးရာ ငါးရာစီ အၿခံအရံရွိေသာ ၀ိနိယဓရ ရဟန္းတစ္ပါးႏွင့္ဓမၼကထိက ရဟန္းတစ္ပါးတို ့သည္ ကိုယ္လက္သုတ္သင္ျခင္းျပဳေသာ ေရအင္းျပင္၌သန္ သက္ေရႀကြင္းကို ဓမၼကထိက ရဟန္းမွ ခြက္၌ထားရွိ ႀကြင္းက်န္ရစ္သည္ကို အေၾကာင္းျပဳကာ ထိုသို ့ခြက္အတြင္း၌ ေရႀကြင္းထားရွိက်န္ရစ္လွ်င္ အာပတ္သင့္၏ဟု ၀ိနိယဓရ ရဟန္းမွ ေျပာဆိုဆံုးမရာ ဓမၼကထိကရဟန္းမွလည္း ထိုသို အာပတ္သင့္သည္ရွိေသာ္ ကုစားေပအံ့ဟု လိုက္နာက်င့္ႀကံ ေတာ္မူ၏။


၀ိနိယဓရ ရဟန္းကလည္းအကယ္၍က်ဴးလြန္လိုေသာ ၀ီတိကၠမ ေစတနာမရွိခဲ့ပဲ သတိလြတ္ကင္းေမ့ေလ်ာ့ျခင္းေႀကာင္ ျပဳမိသည္ရွိေသာ္ အာပတ္သည္မသင့္ဟု အယူရွိ၏ဆိုကာေျဖ ၾကားေလ၏။


ေက်ာင္းတြင္းသို ့ေရာက္ေသာ္ ၀ိနယဓရ ရဟန္းသည္ သူ၏တပည့္တို ့အားထိုဓမၼကထိကရဟန္းသည္ အာပတ္သင့္ေသာ ကိစၥကိုပင္ မသိဟုေျပာျပေလ၏။


ထိုအခါ ၀ိနိယဓရ ရဟန္း၏တပည့္တို ့သည္လည္း ဓမၼကထိကရဟန္း၏တပည့္တို ့ကိုတဆင့္ျပန္လည္၍သင္တို ၏ ဆရာသည္ အာပတ္သို ့ေရာက္သည္ကိုပင္ အာပတ္သင့္သည္၏ အျဖစ္ကိုမသိဟု ဆိုကုန္ႀကေလရာ မိမိတို ၏ ဆရာအားျပန္လည္ေလွ်ာက္ထား ႀကေလကုန္၏။


ထိုအခါ ဓမၼကထိကရဟန္းကလည္းဤ၀ိနိယဓရရဟန္းသည ေရွ ့ကေျပာေတာ့ အာပတ္မသင့္ဟုဆိုေသာ္လည္းယခုမူ အာပတ္သင့္သည္ဟု ဆိုျပန္ေလသည္။ထို ့ေၾကာင့္ မဟုတ္မမွန္ ခၽြတ္ယြင္းေသာ စကားကို ဆိုျပန္ေလသည္ဟု ျပန္ေျပာင္းေျပာဆိုေလကာ ထိုဆရာရဟန္းတို ့၏ တပည့္မ်ားအခ်င္းခ်င္းဂိုဏ္းကြဲႀကေလကုန္၏။


ထိုအခါမွ အစျပဳ၍ထိုရဟန္းတို ့၏အလုပ္အေကၽြး ျဖစ္ကုန္ေသာ ဒါယိကာတို ့သည္လည္းေကာင္း၊ ထိုရဟန္းတို ့၏ ၾသ၀ါဒကို ခံယူေဆာက္တည္ၾကကုန္ေသာ ရဟန္းမိန္းမတို သည္လည္းေကာင္း၊ ထိုသူတို ့၏အေစာင့္အေရွာက္ ျဖစ္ကုန္ေသာ နတ္တို ့သည္ လည္းေကာင္း၊ ထိုနတ္တို ၏အေဆြခင္ပြန္းျဖစ္ကုန္ေသာ စာတုမဟာရာဇ္ နတ္တို ့ကို အစျပဳ၍ပုတုဇဥ္ဟူသမွ်တို့သည္ အထက္ျဗဟၼာျပည္တိ ုင္ေအာင္ ကြဲျပားၾကေလကုန္၏။


ထိုသို ့ျဗဟၼာ့ျပည္သို ့ တိုင္ေအာင္ ေရာက္ရွိ၍သြားေသာ ေကာလဟာလ အကြဲအၿပဲကို မထင္ရွားေသာ တပါးေသာရဟန္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ထံေတာ္ပါးသို ခ်ဥ္းကပ္၍ျပန္ၾကားေလွ်ာက္ထားေလ၏။


ထိုအခါျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ထိုရဟန္းအားႏွစ္ႀကိမ္တိုင္တိုင္ ေစလႊတ္ကာ ခ်စ္သားရဟန္းမ်ားတို ့အခ်င္းခ်င္း ညီညြတ္ၾကကုန္ေလာ့ဟု မိန္ ့ေတာ္မူ၏။သို ့ေသာ္ ညီညြတ္ျခင္းကို မျမင္မေတြ ့ရ၍သံုးႀကိမ္ေျမာက္ ၌ ဘုရားရွင္ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ႀကြသြားေတာ္မူကာ ျငင္းခုန္ခိုက္ရ န္ကို အမွီျပဳ၍ ႏွံစုတ္ငွက္မငယ္သည္ ႀကီးက်ယ္ေသာ ကာယဗလရွိေသာ ဆင္ေျပာင္ႀကီးကိုအသက္ကုန္ျခင္းသိ ေရာက္ေစဖူးသည္ဟုႏွံစုတ္ငွက္မငယ္၏ဇာတ္ကို ေဟာျပေတာ္မူ၏။


ထိုသို ့မွ မရသည္တြင္ တဖန္ျငင္းခုန္ကြ ဲျပားျခင္းကို အမွီျပဳ၍ မ်ားစြာေသာငံုးငွက္တို ့သည္ အသက္ကုန္ျခင္းသိ ေရာက္ခဲ့ဖူးကုန္သည္ဟု ငံုးမင္းဇာတ္ေတာ္ကိုလည္း ေဟာေတာ္မူေလ၏။


ထိုသို ့ေဟာၾကားျမြက္ေဖာ္ ေဟာေတာ္မူေသာ္လည္း မနာမယူၾကေသာေၾကာင့္ ေနာက္ဆံုးအေနျဖင့္သူ၏ အေလာင္းေတာ္ဘ၀ သူေတာ္ေကာင္းတည္းဟူေသာ အဆံုးအမ ၾသ၀ါဒတို ့ျဖင့္ သည္းခံျခင္းရွိသည္ျဖစ္၍ ႏွစ္ဌာနေသာ တိုင္းႀကီးျပည္ႀကီးတို ့၏ခ်စ္ၾကည္ဆက္ဆံ ႏိုင္ငံထီးနန္းကိုသိမ္းျမန္းအုပ္ခ်ဳပ္ရေသာမင္းအျဖစ္သို ေရာက္ခဲ့ေသး၏ဟု ဒီဃာ၀ုမင္းသားဇာတ္ေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူေလ၏။


ခ်စ္သားရဟန္းတို ့အမ်က္ေဒါသ စသည္ျဖစ္ပြားရန္အမ်ားကို ပယ္ရွားစြန္ ့ပစ္လွ်က္ ႏွစ္သက္ေသာအားျဖင့္ သည္းခံျခင္းတရားကို အားထုတ္ၾကပါကုန္ေလာ့။ အမ်က္မလွန္ သည္းခံျခင္းကို ေရွးရႈလွ်က္ ၾကည္ျဖဴႏွစ္သက္ စံုမက္သျဖင့္ သင့္တင့္ေသာသမၼာဆႏၵ ရွိႀကကုန္သျဖင့္ တင့္တယ္စြာေနထို င္ၾကကုန္ေလာ့ဟု ထပ္မံ၍ဆံုးေတာ္မူ၏။


ပါလိေလယ်ကေတာအုပ္သို ့တစ္ကိုယ္တည္းႀကြသြားျခင္း ---------------------------------------------------------


ထိုသို ့မွဆံုးမေတာ္မူျငား ရေတာ္မမူေလသျဖင့္အလံုးစံုေသာ ရဟန္းသံဃာ မ်ားစြာေသာ တပည့္ပရိသတ္တို ့ကို ပယ္စြန္ လွ်က္ တစ္ပါးတည္းေသာ ကိန္းေအာင္းျခင္းငွာ ေကာင္းစြာေလွ်ာက္ပတ္ေတာ္မူေသးဟု ဆင္ျခင္ေတာ္မူ၍ ေကာသမၺီျပည္တြင္းသို ့ ဆြမ္းခံလွည့္ေတာ္မူၿပီးလွ်င္ ရဟန္းအေပါင္းတို ့ကို ပန္ၾကားေတာ္မမူေတာ့ပဲ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္တစ္ပါးတည္းသာလွ်င္ မိမိ၏သပိတ္သကၤန္ းေတာ္တို ့ကို ယူကာ ပါလိေလယ်ကရြာအနီးပါလိ ေလယ်က ေတာအုပ္သို ့၀င္ကာအင္ၾကင္းပင္ရင္း၌ သီတင္းသံုးေတာ္မ ူေလ၏။


ထိုေတာအုပ္၌ ပါလိေလယ်က ဆင္မင္းႏွင့္ေတြ ့ေတာ္မူကာ အေဖာ္အေပါင္းႏွင့္ေနရသည္ျငား ၿငီးေငြ ့ေသာေၾကာင့္ အေဖာ္မပါ တစ္ကိုယ္တည္းလွည့္လည္သြားလာေနရာမွ ဆင္မင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အားျပဳစုလုပ္ေကၽြးသ ူမပါရွိသည္ကို ျမင္သိေလသျဖင့္ မိမိသည္သာလွ်င္ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးအံ့ဟု အင္ၾကင္းပင္ရင္းမွအစ ထက္ေအာက္မက်န္ ေျမျပင္အခင္းအက်င္းကို သန္ ရွင္းညီညြတ္ေစလွ်က္ ျမတ္စြာဘုရားအားေကာင္းစြာေစာင့္ ေရွာက္ေလ၏။


ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵိမာ

"… ပါလိ ေလယ်က ဆင္မင္း၏ အေၾကာင္း …(ဒုတိယပိုင္း) …"


-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-


ပါလိေလယ်က ဆင္မင္းသည္မ်ားစြာေသာ ဆင္အေပါင္းတို ႏွင့္ေနရျခင္းကိုၿငီးေငြ ့လွေသာေၾကာင့္ ထိုဆင္အေပါင္းတို့မွ ၾကဥ္ေရွာင္ပယ္ခြာလွ်က္ တစ္ေကာင္တည္းသာလွ်င္ ထို ပါလိေလယ်က ေတာအုပ္အတြင္း၌ေမြ ့ေလ်ာ္လည္ပတ္က်က ္စား၍ေနကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သီတင္းသံုးရာအင္ ၾကင္းပင္ရင္းသို့ ခ်ဥ္းကပ္လာ၍ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို ၾကည္လင္ေကာ္ေရာ္ပူေဇာ္ရွိခိုးၿပီးထိုထိုဤဤ ထက္၀န္းက်င္ကို ၾကည့္ရႈသည္ရွိေသာ္ လုပ္ေကၽြးမည့္သူ ပုဂၢိဳလ္ဟူသမွ် တစ္စံုတစ္ေယာက္မွ်မပါသည္ကို ေသခ်ာထင္ထင္ သိျမင္ေသာအခါမွ အကိုင္းအခက္အရြက္တို ့ အထပ္ထပ္ေ၀ဆင့္ သင့္တင့္ေကာင္းျမတ္လွေသာ အင္ၾကင္းပင္ႀကီး၏ေအာက္ေျခဌာနေျမျပင္ကို ညီညာေျပျပစ္ေစလွ်င္ ႏွာေမာင္းျဖင့္ သစ္ရြက္သစ္ခက္တို့ကို ခ်ိဳးျဖတ္ယူငင္ကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အတြက္ သီတင္းသံုးရာအလို့ငွာ ေကာင္းစြာတံျမက္လွ ဲ၍ ေပးရွာေလ၏။


ထိုအခါမွစ၍ျမတ္စြာဘုရားရွင္အတြက္ ႏွာေမာင္းျဖင့္ ေရအိုးကိုယူၿပီးေသာအခါ ေသာက္ေတာ္ေရ သံုးေတာ္ေရတို ကိုလည္းတည္ထားေပး၏။ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေရပူေရေႏြးျဖင့္အလိုရွိေတာ္မူသည္ရွိေသာ္ ေရပူေရေႏြးရေအာင္ထင္ းသစ္တို ့ကို အခ်င္းခ်င္း ပြတ္တိုက္ေစလွ်က္မီးကိုျဖစ္ေစကာ ထိုမီးဖိုအတြင္းသို ့ ေက်ာက္ခဲတံုးတို့ကို ထည့္ကာမီးဖုတ္လွ်က္ ေရအိုင္ငယ္တစ္ခု သို ့ လွိမ့္ယူခ်ကာ ေရပူေရေႏြးရေအာင္ဖန္တီး၍လွဴဒါန္း ေတာ္မူေလ၏။


ထို ့အျပင္ေတာတြင္းသို့လွည့္လည္ကာ ခ်ိဳၿမိန္ေကာင္းမြန္ေသာ သစ္သီးႀကီးငယ္ အသြယ္သြယ္တို ့ကိုလည္းရွာေဖြယူေဆာင္လွ ်က္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အားေပးလွဴဆက္ကပ္ေသး၏။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေတာမွေန၍ ၇ြာအတြင္းသို့ဆြမ္းခံ ႀကြလွ်င္လည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏သပိတ္သကၤန္းေတာ္တို ကိုယူ၍ မိမိ၏ဦးကင္းထက္၌တင္ထားေတာ္မူလွ်က္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ ထက္ၾကပ္မကြာ အတူသာလွ်င္ လိုက္ေသး၏။ ရြာ၏ဥပစာသို ့ေရာက္ေသာအခါမွသာလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ေနရစ္ဟူ၍ထားခဲ့ေသာ ေနရာမွပင္ ေစာင့္ကာ ဆြမ္းခံအၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္ျပန္အလာ၌ သပိတ္သကၤန္းတို ့အား ယူေဆာင္သယ္ပိုးကာ ေတာအုပ္အတြင္းသို့ အတူျပန္၀င္ေလ၏။


ေတာအုပ္အတြင္းရွိျမတ္စြာဘုရားသီတင္းသံုးေတာ္မူရာ ေနရာသို ့ျပန္လည္ေရာက္ရွိလွ်င္လည္း မိမိသယ္ေဆာက္လာခ ဲေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏သပိတ္သကၤန္းတို ့ကို ခ်ထားၿပီးလွ်င္ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ ျပဳဖြယ္ဟူသမွ် တံျမက္လွဲျခင္းမွအစ သစ္ခက္ျဖင့္ပင္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အားယပ္ခတ္၍ပင္ ေပးေလေသး၏။


ညဥ့္ကာလသို ့ေရာက္ေသာ္ သားရဲစေသာေဘးရန္တို ့မွ ကာကြယ္လွ်က္မိုးေသာက္ေရာက္ေအာင္ လွည့္လည္ေစာင့္ေ ရွာက္၏။ထိုအခါကာလမွစ၍၎ေတာအုပ္ကို ပါလိေလယ်ကဆင္မင္းေစာင့္ေရွာက္အပ္ေသာေၾကာင့္ ပါလိေလယ်ကရကၡိတ ေတာအုပ္ဟု အမည္တြင္ေလ၏။


ေနအရုဏ္မိုးေသာက္သို ့ က်ေရာက္ေသာကာလ မ်က္ႏွာသစ္ေတာ္ေရကိုအစျပဳ၍ ျပဳသင့္ျပဳထိုက္ေသာ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ အသြယ္သြယ္တို ့ကို တစ္စမက်န္အမွန္အၿမဲ ျပဳစုေပးေလ၏။


ဆင္မင္းကို အတုယူေသာ ေမ်ာက္ကေလး ------------------------------------------


ေမ်ာက္သည္လည္းျမတ္စြာဘုရားအားပူေဇာ္ျခင္း ------------------------------------------------


ထိုမွေနာက္ တရံေရာအခါ ၎ေတာအုပ္အတြင္း၌ က်င္လည္က်က္စားသြားလာလွ်က္ရွိေသာ ေမ်ာက္တစ္ေကာင္သည္ ပါလိေလယ်ကဆင္၏ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အေပၚၾကည္လင္မျပတ္ဆည္းကပ္ခစား ျပဳစုလုပ္ေကၽြးေနသည္ကို ျမင္ေသာေၾကာင့္ ငါသည္လည္း တစ္စံုတစ္ခုေသာ အမႈကိစၥျပဳဖြယ္ရွိလွ်င္ျပဳအံ့ဟု အႀကံရလွ်က္ ေတာတြင္းမွ ပ်ားေကာင္မရွိေသာ ပ်ားတံတစ္ခုကို ေတြ ့ျမင္၍ လွ်င္ျမန္စြာခ်ိဳးယူၿပီးလွ်င္ အတံႏွင့္တကြေသာ ပ်ားအံုကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ထံေတာ္သို ယူေဆာင္ကာ ငွက္ေပ်ာရြက္ကို ျဖန္ ့ခင္းလွ်က္ ေပးလွဴဆက္ကပ္ေလ၏။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္လည္းေကာင္းစြာအလွဴခံေတာ္မူ၏။ ေမ်ာက္သည္လည္းသူဆက္ကပ္လိုက္ေသာ အရာကို ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဘုန္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မူသေလာ၊ မသံုးေဆာင္ပဲေနမည္ေလာဟူ၍ၾကည့္ရႈ၍ေနသည္ရွိေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ဘုန္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မမူပဲ ကိုင္ၾကည့္၍သာ ေနသည္ရွိေသာ္အေၾကာင္းမည္သို ရွိေသာေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ဘုန္းေပးသံုးေဆာ င္ေတာ္မမူေလသနည္းဟု ေတြးေတာဆင္ၿခင္လွ်က္ ပ်ားတံ၏ အစြန္းကို ၾကည့္ရႈစူးစမ္းေသာ္ ပ်ားဥတို ့ကို ျမင္ေလ၍ ထိုပ်ားဥတို ့ကိုတျဖည္းျဖည္းဖယ္ကာရွားၿပီးေသာ္မွ ေနာက္တစ္ဖန္ျပန္လည္ဆက္ကပ္ လွဴဒါန္ေလ၏။


ထိုမွသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ ေကာင္းစြာဘုန္းေပး သံုးေဆာင္ေတာ္မူေလ၏။


ထိုေမ်ာက္သည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဘုန္းေပးသံုးေဆာင္ေတာ္မူ သည္ကိုျမင္လွ်င္ႏွစ္သက္ၾကည္လင္အလြန္ရႊင္ျပေသာ စိတ္ရွိသည္ျဖစ္၍သစ္ပင္တို ့အထက္သို ေပးတက္ေပ်ာ္ပါး သစ္ကိုင္းတို ့အား လႊဲကာကစားလွ်က္ ကခုန္ျမဴးထူးေလသည္။


ထိုသို ့ျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္းအတိ သဒၶါပီတိတို ့ျဖင့္ တည္ေနစဥ္အတြင္းေမ်ာက္သည္ ဆြဲေသာသစ္ကိုင္း သည္လည္းေကာင္း၊ နင္းမိေလေသာ သစ္ခက္တို သည္လည္းေကာင္းက်ိဳးျပတ္ကာက်ေလသျဖင့္ ေအာက္ေျမျပင္တြင္ရွိေသာ တစ္ခုေသာသစ္ငုတ္တစ္ခုထက္ ၌ ထုတ္ခ်င္းေပါက္လွ်က္ ေဖာက္ထြင္းကာက်၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင ္အေပၚၾကည္လင္ႏွစ္သက္ေသာ စိတ္ျဖင့္ပင္ ေသလြန္ေလ၏။


ထိုသို ့ေသလြန္ၿပီးလွ်င္ခ်က္ခ်င္းပင္ တာ၀တိ ံသာ နတ္ျပည္၌ ယူဇနာသံုးဆယ္က်ယ္ျပန္ ့ေသာ ေရႊဗိမာန္ေတာ္ႀကီး၌ နတ္သမီးတစ္ေထာင္ အရံရွိေသာ မကၠဋ နတ္သားအမည္ျဖင့္ ျဖစ္ေလ၏။


ျမတ္စြာဘုရာရွင္သည္ ထိုေတာအုပ္၌ ပါလိေလယ်က ဆင္မင္းသည္ လုပ္ေကၽြးျပဳစုအပ္သျဖင့္ ၀ါတြင္းသံုးလ ကာလပတ္လံုးသီတင္းသံုး၍ေနေတာ္မူေသာ အျဖစ္သည္ အလံုးစံုေသာ ဇမၺဴဒိပ္ကၽြန္း၌ေက်ာ္ေစာထင္ရွားျခင္း ျဖစ္ေလသည္။


ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵိမာ —

"...ပါလိေလယ်ကဆင္မင္းအေၾကာင္း ….(တတိယပိုင္း)..." -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.-


ထိုသို ့ေသာ ၀ါတြင္းကာလပတ္လံုးေကာသမၺီျပည္၌ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကို မဖူးမျမင္ရေသာ တပည့္ဒါယိကာ အေပါင္းတို ့သည္မညီမညြတ္မသင့္မတင့္ေသာ ရဟန္းေတာ္တို ့အား ႏွစ္ဦးႏွစ္၀ါဒမကြဲျပားပဲ ျမတ္စြာဘုရားရွင ္၏ အဆံ ုးအမကို နာယူလက္ခံကာ ေျပျပစ္ၾကေစေၾကာင္း ၀ိုင္း၀န္းေလွ်ာက္ထားၾကေလ၏။


တပည့္ဒါယိကာအေပါင္ းတို ့ႏွင့္ သံဃာေတာ္အေပါင္းတို ့၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ျဖင့္ အရွင္အာနႏၵာမေထရ ္သည္ပါလိေလယ်ကေတာအုပ္အတြင္းသို ့၀င္ကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အားျပန္လည္ပင့္ေဆာင္ေတာ္မူေလ၏။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ အခ်င္းခ်င္း ျပန္လည္သင့္ျမတ္ကာ သာသနာ့တာ၀န္မ်ားကို အတူထမ္းၾကမည့္ ရွင္အာနႏၵာဦးေဆ ာင္ကာ လာေရာက္ပင့္ေဆာင္ေတာ္မူႀကကုန္ေသာ သံဃာေတာ္ငါးရာတို့အားနာဂ၀ဂ္လာ သံုးဂါထာေသာ တရားကို ေဟာေတာ္မူလွ်င္ ထိုငါးရာမွ်ေသာ ရဟန္းတို ့သည္ အရဟတၱဖိုလ္၌တည္ေတာ္မူႀကေလကုန္၏။


ပါလိေလယ်ကဆင္မင္းသည္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ျပန္လည္၍ပင့္ေဆာင္ရန္လာေရာက္ခဲ့ၾကေသာ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္ႏွင့္တကြ သံဃာေတာ္ျမတ္ ရဟႏၱာငါးရာအား သစ္သီးသစ္ဥ ေရခ်ိဳတို ့ျဖင့္ ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းခြင့္ရေလ၏။တကယ္တမ္းျမတ္စြာဘုရားရွင ္အားအရွင္အာနႏၵာမေထရ္ျမတ္ႏွင့္ ရဟႏၱာငါးရာတို ့မွ ျပန္လည္ပင့္ေဆာင္သြားမည္ဟု သိရေသာအခါပါလိေလယ်က ဆင္မင္းခမ်ာ ၀မ္းနည္းပူေဆြးရရွာေလသည္။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္ျပန္လည္ႀကြေတာ္မူမည့္ လမ္းတြင္မိမိကိုယ္ကို ကန္ ့လန္ ့ကာ၍တားဆီးလွ်က္ ရပ္တည္ကာေနေလ၏။ထို ေနာက္ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ပါလိေလယ်က အသင္သည္ဤဘ၀ ဤခႏၶာျဖင့္ စ်ာန္၀ိပႆနာ မဂ္ဖိုလ္ေက်းဇူးကို အထူးခံစားထိုက္ေသာ သေဘာမရွိ။သို ျဖစ္၍အသင္သည္ငါဘုရားအားမဟန့္မတားပဲ ဤေတာအုပ္အတြင္း၌ပင္ ေနရစ္ခဲ့ေလေတာ့ဟုမိန္ မွာေတာ္မူကာ ထားရစ္၏။


ပါလိေလယ်ကဆင္မင္းသည္လည္းျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ စကားကိုၾကားေလလွ်င္ ႏွာေမာင္းကို မိမိခံတြင္း၀ယ္သြင္းလွ်က္ စိုးရိမ္ပူေဆြးငိုေၾကြးကာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ ညီေတာ္အာနႏၵာ ဦးေဆာင္လွ်က္ ျပန္လည္ၾကြခ်ီေတာ္မူသြားသည့္ ရဟႏၱာအရွင္သူျမတ္ငါးရာတို ့အား လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း မျမင္ႏိုင္ေတာ့ေသာအခါမွ ျပင္းစြာေသာ ေ၀ဒနာေသာက အားႀကီးစြာ ႏွိပ္စက္ေလသျဖင့္ထိုခဏ၌ပင္လွ်င္ ရင္ကြဲနာက်၍ စုတိေျပာင္းေၾကြ ေသလြန္ရရွာေလသည္။


ျမတ္စြာဘုရားရွင္အားၾကည္ညိဳေသာ သဒၵါတရားေၾကာင့္ ဆင္မင္းသည္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္၌ ယူဇနာသံုးဆယ္ အက်ယ္ရွိေသာ ေရႊဗိမာန္ႀကီးတြင္ နတ္သမီးတစ္ေထာင္ ၿခံရံအပ္ေသာ တင့္တယ္ျမင့္ျမတ္သည့္ နတ္သားအျဖစ္ကို ရေတာ္မူေလသည္။ဆင္ဘ၀မွ ေျပာင္းႀကြလြန္ျငား ထိုနတ္သားအားပါလိေလယ်က နတ္သားဟုသာ အမည္တြင္ေလသည္။


ဆရာေတာ္ အရွင္စႏၵိမာ —


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT