Saturday, May 25, 2013

၀ိပႆနာႏွင့္ေရာဂါေ၀ဒနာ

၀ိပႆနာႏွင့္ေရာဂါေ၀ဒနာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ထိုအနာေရာဂါကို ရႈမႈ၀ီရိယျဖင့္ ဖယ္ရွား၍ အသက္ရွင္ေႀကာင္းျပဳျပင္မႈကို ေဆာက္ တည္၍ေနေတာ္မူ၏။ ထုိသို႔ ေနေတာ္မူေသာအခါ၌ျမတ္စြာဘုရား၏ေသေစႏုိင္ ေလာက္ေအာင္ ႀကီးမားျပင္းထန္ေသာ ထိုအနာေရာဂါသည္ ေပ်ာက္ျငိမ္းသြားေလေတာ့သည္။(တကၠသိ ုလ္၀ိပႆနာ၊၉၇)


ေရႊဘိုနယ္ လိမ္ခ်င္းရြာမွ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးသည္ ၁၈-ႏွစ္သားက တည္းက ေလနာေရာဂါစြဲခဲ့ရာ ႏွစ္၂၀ -ႀကာ ေဆးစား၊ အႏွိပ္ခံစ သည္ျဖင့္ ကုခဲ့ေသာ္ျငားမေပ်ာက္ခဲ့ပဲ မဟာစည္နည္းျဖင့္ တရား ရႈရာ ရက္အနည္း ငယ္အတြင္း ေပ်ာက္ကင္းသြားပါတယ္။ (တကၠသိုလ္၀ိပႆနာ၊၁၀)


တာေမြမွ ေခၚခင္ေထြးဗိုက္ထဲမွာ အလုံးႀကီးရွိေနရာ ဆရာ၀န္က ခြဲရမည္ဟုေျပာရာဘာကုသုိလ္မွ မရေသးသျဖင့္ ရိပ္သာ၀င္ျပီးမွ


ခြဲမည္ဟုဆိုလ်က္ ရိပ္သာ၀င္ရာ သုံးရက္ျပည့္သည္ႏွင့္ ဆက္မ ထိုင္ႏုိင္ေအာင္ ဗုိက္ထဲမွ ေအာင့္ေနသည္။ဆရာ၀န္ထံျပႀကည့္ ရာ တရားဆက္အားမထုတ္သင့္ ဟု ေျပာေသာ္လည္းရိပ္သာ ဆရာေတာ္အား တုိင္ပင္ရာ ဣရိယာပုထ္ေလးပါးလုံးနဲ႔ ရႈႏိုင္ ေၾကာင္းမိန္႔သျဖင့္ ဆက္လက္အားထုတ္ရာဆယ့္ငါးရက္ျပည့္ သည့္ေန႔တြင္ ထမင္းစားေနစဥ္ ပုပ္နံ႔ထြက္သျဖင့္ဆင္ျခင္ရာ မိမိဗိုက္ထဲမွျဖစ္သည္ဟု သိလုိက္သည္။ဆက္လက္အားထုတ္ ရာ တေျဖးေျဖး သူ႔ဗုိက္ထဲမွ အလုံးက က်သြားပါတယ္။အဲဒါနဲ႔ ဆရာ၀န္ ျပႀကည့္ရာ မရွိေတာ့သည့္အတြက္ ဆရာ၀န္ပင္ အံ့ ၾသခဲ့ရသည္။ (တကၠသိုလ္၀ိပႆနာ၊၁၀၄)


ေရႊဘိုနယ္၊ကင္းဖ်ားရြာက ရဟန္းတစ္ပါးရဲ႕ဗုိက္ထဲမွာ အလုံး ႀကီးျဖစ္ေနလို႔ အစာစာတဲ့အခါ လက္ယာ နံေဘးမွာ ေထာက္ျပီး တင္းေနလို႔ လက္နဲ႔ႏွိပ္ထားရတယ္။ ဆရာ၀န္ျပေတာ့ ခြဲစိတ္ရ မယ္တဲ့။ခြဲစိတ္ရ မွာ ေႀကာက္တာနဲ႔ ရန္ကုန္မဟာစည္ေရာက္ လာျပီး သိမ္ေပၚမွာပဲ ထုိင္ရႈမွတ္ေနပါတယ္။ ရက္ ၂၀ အႀကာမွာ ေပ်ာက္သြားပါတယ္။(တကၠသိုလ္၀ိပႆနာ၊၁၀၅)


ေမာ္လျမိဳင္ ဒုိင္း၀န္ကြင္းကအသက္၅၄ႏွစ္ရွိတဲ့ဦးေအာင္ေရႊမွာ ဗုိက္ထဲအလုံးႀကီးရွိေနလို႔ ဆရာ၀န္ကခြဲရမယ္ ေျပာပါတယ္။ မခြဲခင္ ကုသိုလ္ရေအာင္လို႔ရန္ကုန္မဟာစည္ကိုေရာက္လာ တယ္။ တရားအားထုတ္ေနရင္း ဗုိက္ထဲက ေဖာင္းကနဲ႔ေပါက္ ကြဲျပီးေသြးေတြျဖာထြက္စီးက်ေနတာကို ဥာဏ္နဲ႔ျမင္ရႀကားရ သလိုေတြ႕ျပီး အဲဒီေနာက္ အလုံးႀကီးက ေပ်ာက္သြားပါတယ္။ (တကၠသိုလ္၀ိပႆနာ၊၁၀၆) အသက္ေလးဆယ္ရွိျပီျဖစ္တဲ့ ကိုျမေဆာင္ရဲ႕ဒူးနာေ၀ဒနာက ငါးႏွစ္ႀကာခဲ့ျပီ။ဆရာမ်ိဳးစုံနဲ႔ ကုေပမယ့္ မေပ်ာက္ခဲ့ပါဘူး။ မဟာစည္ဌာနခြဲ၊ ျမင္းျခံရိပ္သာမွာ တရားအားထုတ္ပါတယ္။ မွတ္ေလနာေလျဖစ္ လို႔ ေနပါတယ္။ မ်က္ရည္ေတာင္က်ပါ တယ္။ ေလးရက္အႀကာမွာ ဒူးကြဲတာကို အရုိးပါျမင္လိုက္ရ တာနဲ႔ လန႔္ေအာ္မိပါတယ္။ဆက္မရႈရဲပဲ ေနတဲ့အခါမွာဆရာ ေတာ္က တရားေဟာျပီးဆက္ရႈမွတ္ေစတဲ့အခါ ဒူးနာေရာဂါ ေပ်ာက္ျပီး ဘယ္ေတာ့မွ ျပန္မေပၚေတာ့ပါဘူး။ (တကၠသိုလ္၀ိပႆနာ၊၁၀၇) ျမင္းျခံအေနာက္ဘက္၊ ငါ့သေရာ္ရြာေက်ာင္းမွ ဆရာေတာ္ ဦးသုမနရဲ႕၀မ္းမွာ အတုံးအခဲႀကီးျဖစ္ျပီး မခံႏို္င္ေအာင္ ျဖစ္ ရပါတယ္။ဆရာမ်ိဳးစုံနဲ႔ကုလုိ႔ မေပ်ာက္လို႔ ေနာက္ဆုံး ျမင္းျခံမဟာစည္ေရာက္ လာပါတယ္။ရႈေလနာက်င္ေလ ျဖစ္ေနလို႔ လက္ေလွ်ာ့ျပန္မလို႔ကေန ျမင္းျခံရိပ္သာဆရာ ေတာ္မွ အားေပး တဲ့အတြက္ ဆက္လက္ရႈရာမွာ တစ္ေန႔ ကုဋီတက္ရင္း အက်ိအခၽြဲ၊ အစိမ္းအနီ အ၀ါအျပာေတြက်လို႔ ေပါ့ ပါးျပီး ေပ်ာက္သြားပါတယ္။(တကၠသိုလ္၀ိပႆနာ၊၁၈၀)


ျမင္းျခံျမိဳ႕ လယ္သစ္ရြာမွာ အသက္၇၀အရြာယ္ ဦးျမင့္ေအာင္မွာ ပန္းနာေရာဂါစြဲေနတာ ႏွစ္၃၀ရွိေနျပီ။မဟာစည္ရိပ္သာခြဲ ျမင္းျခံ ရိပ္သာေရာက္လာျပီးတရားအားထုတ္ရာမွာ ေျခာက္ရက္ရွိေတာ့ ပိုဆိုးျပီး ေဟာ ဟဲေဟာဟဲျဖစ္ျပီးဆန္ျပဳတ္ေတာင္မေ သာက္ႏုိင္ခဲ့ ဘူး။လဲလဲက်ေနလို႔ ဆရာေတာ္ေလွ်ာက္ေတာ့ ဆက္အားထုတ္ဖို႔ အားေပးျပီးဆက္ရႈေနလိုက္တာ ႏွစ္နာရီေလာက္ႀကာေတာ့ ခ်မ္း သာသြားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေနာက္တစ္ပတ္အႀကာ ေရာဂါျပန္ထ လာတယ္ ။သုံးရက္ဆန္ျပဳတ္မေသာက္ႏုိင္ျဖစ္ရတယ္။ဆရာ ေတာ္က ဆက္ရႈမွတ္ေစျပီးဆက္ရႈမွတ္တဲ့အခါ ဗိုက္ထဲက ေဖါင္း ကနဲျမည္ျပီး ေပါက္ကြဲကာ အက်ိ အခၽြဲအလုံးအခဲေတြ အစိမ္းအနီ အ၀ါအျပာေတြ ထြက္သြားတာကို ဥာဏ္မ်က္စိနဲ႔ျမင္ျပီးေနာက္ လုံးလုံးႀကီးကိ ု ေပ်ာက္သြားပါတယ္။(တကၠသိုလ္၀ိပႆနာ၊ ၁၁၀)


ရန္ကုန္မဟာစည္ရိပ္သာကို အသက္ ၂၀-အရြယ္ရွိတဲ့ ေမာင္၀င္းျမင့္ ေရာက္လာပါတယ္။ သူဟာ ၁၆-နွစ္ ကေန အသက္ ၂၀-ထိ ယား နာတဲ့ေရာဂါ ခံစားေနရတယ္။ျဖစ္ပုံက သူ ၁၆ႏွစ္အရြယ္မွာ ေရႊက်င္ ကို သြားေနစဥ္က ေခ်၊ဆတ္၊ေတာေႀကာင္၊ လင္းေျမြ၊ဖြတ္ဥစတဲ့ အညွီအေဟာက္ေတြကိုမေရွာင္တမ္းစားရာ ကေနျဖစ္တာပါ။ ဆရာ ၀န္ေတြေတာင္ ကုလို႔မရတဲ့ အေျခေနျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ သူ႔အဘိုးက ေခၚ လာတယ္ ။ႏွစ္ရက္ေလာက္ရွိေသးတယ္ အိမ္ျပန္ေျပးလုိ႔ သူ႔အဘိုးက ျပန္ေခၚလာတယ္။ ဆရာေတာ္ကို ေလွ်ာက္ျပေတာ့ ဆရာေတာ္က ဆက္မွတ္ခုိင္းပါတယ္။ ငါးမိနစ္ရွိေသးတယ္ ယားလာပါတယ္။ တစ္နာရီအႀကာမွာ ေပ်ာက္တယ္။ေနာက္တစ္ပတ္ေတာ့ ထပ္ယား လာျပန္ပါတယ္။ေခၽြးေတြ မ်က္ရည္ေတြက်ျပီး တဆတ္ဆတ္တုန္တဲ့ အထိပါပဲ။ဆက္ရႈေတာ့ ေပ်ာက္ျပန္တယ္။ေနာက္ ရက္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ မွာ ထပ္ယားျပန္တယ္။ထပ္ရႈေတာ့ အပူခ်ိန္ေတြ က်ျပီး ေပ်ာက္သြား ပါတယ္။ေန႔ ၁၁နာရီမွာ ေရခ်ိဳးဖို႔ အျပင္ထြက္ေတာ့ ေခြးတစ္ေကာင္ အနားလာတယ္။နံလို႔ ေမာင္းထုတ္ျပီးျပန္အ၀င္ ဆက္နံေနတဲ့အတြက္ မိမိကိုယ္ကအနံ႔ျဖစ္ေႀကာင္း သိလိုက္ရတယ္။ေရခ်ိဳးဆပ္ျပာ တုိက္လဲ မေပ်ာက္ဘူး။ႏွစ္ရက္တိတိဆက္နံတယ္။ ဆက္ရႈမွတ္ေတာ့ ေနာက္ ရက္ေတြမွာ ေခြးနံ႔ေပ်ာက္ျပီးယားနာလည္းေပ်ာက္၊ ေသြးသန္႔ျပီးခရု သင္းလဲ မရွိေတာ့ပဲ စုိစိုေျပျဖစ္သြားပါတယ္။ ယေန႔ ကမၻာလွည့္ျပီး၀ိပႆနာျပေနတဲ့ ဆရာႀကီးဦးဂိုအင ္ဂါသည္ ျမန္ မာျပည္ျပန္ေရာက္လာျပီး ဆရာႀကီးဦးဘခင္ဆီမွာ ၀ိပႆနာအား ထုတ္ရင္းအရင္က အျမဲျဖစ္ေနတဲ့ ေခါင္းကိုက္ေ၀ဒနာ အရွင္းေပ်ာက္ ကင္း သြားပါေတာ့တယ္။မုဒုံ၊ေတာ္ကူးရိပ္သာမွာ တရားအားထုတ္ရင္း ေဆရာဂါေပ်ာက္သြားတာကို အမ်ားလဲ ႀကားဖူးျပီးသားျ ဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အရွင္မဟာကႆပ နာမက်န္းျဖစ္ေတာ့ဘုရားရွင္က ေဗာဇၥ်င္ခုနစ္ပါး ကို ေဟာေတာ္မူရာမွ နာႀကားျပီး ၊ေရာဂါေပ်ာက္သြားပါတယ္။ ျမတ္စြာ ဘုရားရွင္ က်န္းမာေတာ္မမူေတာ့ အရွင္စုႏၵမေထရ္ကိုေဗာဇၥ်င္ တရား ေဟာေစျပီး နာႀကားေတာ္မူလို႔ေရာဂါေပ်ာက္ေတာ္မူ ခဲ့ပါတယ္။ ဒီလို ေပ်ာက္ရာမွာ မဟာစည္ ဆရာေတာ္ဘုရားရဲ႕ တကၠသိုလ္၀ိပႆနာ၊ ၁၄၃-မွာ ရြတ္ဆိုေသာ တရားေႀကာင့္လည္းေပ်ာက္သည္။ ထိုတရားကို နာယူသူ၏သဒၶါစသည္ေႀကာင့္လည္း ေပ်ာက္သည္။ နာႀကားျပီးႏွလုံးသြင္းသျဖင့္လည္း၊ ေပ်ာက္သည္။ ဤသုံးနည္းတြင္ တတိယနည္းကပိုခုိင္မာသည္-ဟု ဆုိထားသည္။ မွတ္ခ်က္ = ေမာင္ေသြးခၽြန္စစည္းပူေဇာ္သည့္ သာသနာငါးေထာင္ ရွင္းတမ္းစာအုပ္မွ တစ္ဆင့္ ထုတ္ႏႈတ္ေရးသည္။


တင္ျပသူ မွတ္ခ်က္။။တရားရႈမွတ္ရာတြင္ေရာဂါပ်ာက္ကင္းေ ရးသည္ အဓိကမက်ပါ။ ကိေလသာေပ်ာက္ကင္းေရးသာ ပဓာနအလုပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ယိပႆနာရႈရင္းဤသို႔လည္း ျဖစ္သြားေၾကာင္း သိေစလိုရင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေရာဂါေပ်ာက္ကင္းျခင္းထက္ ကိေလသာကုန္ ခမ္းေစရန္ ရႈမွတ္ဖို႔သည္သာ အေရးႀကီးဆံုးလို႔မွတ္ယူေစလိုပါေၾ ကာင္း...


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT