Friday, May 3, 2013

"စစ္မွန္တဲ့ အျပစ္ဒဏ္" ••••••••••••••••••

"စစ္မွန္တဲ့ အျပစ္ဒဏ္"

••••••••••••••••••••

စစ္မွန္တဲ့ခ်မ္းေျမ့မႈဆု ိတာျဖဴစင္တဲ့ ကုိ္ယ္က်င့္သိကၡာနဲ႔ သန္႔စင္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ စိတ္ႏွလုံးေပၚမွာအေျခခံျပီး တည္ ေဆာက္မွသာ ရႏုိင္တာမ်ိဳးပါ။


အဲဒီအခ်က္ကုိ မငဲ့ကြက္ဘဲ ဘ၀တက္လမ္း ရွာမိရင္ လုိခ်င္တာတစ္မ်ိဳး ရလာတာတစ္ဖုံ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ "မရမေန၊ မေနမနား" ႀကိဳးစားပမ္းစားေလွ်ာက္လွမ္းလုိ႔ ေရာက္လာ၊ ရလာတဲ့ ပန္းတုိင္တစ္ခုဟာကုိယ့္လက္ထဲ ေရာက္မွ "ေရႊရည္စိမ္" အတုႀကီးျဖစ္ေနရင္ အင္မတန္ ေၾကကြဲစရာ ေကာင္းပါတယ္။


ဘ၀မွာ ခ်မ္းသာသုခရွာေဖြၾကသူေတြဟာ "ဆုိးတာျပဳက၊ဆုိးတာရ၊ ေကာင္းမွ ေကာင္းစားမည္"ဆု ိတဲ့ ကမၼနိယာမ၊ဓမၼဥပေဒသ၊ေလာကရဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ကေလးကု ိေတာ့ မ်က္ႏွာလႊဲလုိ႔မရပါဘူး။


မေကာင္းမႈနဲ႔ ရင္းနွီးျပီးမွ ရလာတဲ့ခ်မ္းသာတု ခ်မ္းသာေယာင္ေတြဟာ"သရဲတုိက္ေတြ၊ ေရခဲစံအိမ္"ေတြပါ။ အေျခခံက စျပီးမွားတာမုိ႔ “မတရားမႈနဲ႔ ခ်မ္းသာသုခ”ဆုိတာ ေကာင္းကင္ျပာနဲ႔ကမၻာေျမ၊သမုဒၵရာရဲ့ ဟုိဘက္ကမ္းနဲ႔ ဒီဘက္ကမ္းပမာ လြန္စြာေ၀းကြာတဲ့အရာေတြပါ။


တကယ္ေတာ့ မေကာင္းမႈ ျပဳၾကသူေတြဟာ ခ်မ္းသာသုခ ရလုိမႈသာမက ဆိတ္ကြယ္ရာလည္း ေတြ႔၊ ေျပးစရာလည္း ရွိတယ္လုိ႔ထင္တာနဲ႔ မတရားအမႈကုိ ရဲရဲျပဳၾကတာပါ။ ဒါေပမယ့္ မေကာင္းမႈ ဒုစရုိက္လုပ္ငန္းေတြဟာ ဆိတ္ကြယ္ရာလည္းမရွိ ၊ ေရွာင္ပုန္းလုိ႔လည္းမရပါဘူး။


မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ဆုိတဲ့ ဒဂၤါးျပားႀကီးမွာ“အျပစ္ရွိျခင္း” လုိ႔ဆုိတဲ့ “ေခါင္း”နဲ႔ “မေကာင္းက်ိဳးေပးျခင္း”လုိ႔ဆုိတဲ့“ပန္း” ႏွစ္ဖက္ ပူးတြဲလ်က္ပါတာပါ။


အျပစ္ရွိျခင္းဟာ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ရဲ့ အသြင္သ႑ာန္ျဖစ္ျပီး မေကာင္းက်ိဳးေပးျခင္းကေတာ့ မေကာင္းမႈအကုသိုလ္ရဲ့ အႏွစ္သာရပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


လူမ်ားစုဟာ အျပစ္ရွိျခင္းဆုိတဲ့ မေကာင္းမႈရဲ့ အသြင္သႏၱာန္ကုိ ပုံစံမ်ိဳးစုံ၊နည္းလမ္းအဖုံဖုံနဲ႔ ဟန္ေဆာင္ဖုံးကြယ္ႏုိင္ၾကေပမယ့္ မေကာင္းက်ိဳးေပးျခင္းဆုိတဲ့ မေကာင္းမႈ အကုသိုလ္ရဲ့ အႏွစ္သာရကုိေတာ့ ေရွာင္လြဲမရ လက္ခံ ၾကရပါတယ္။ မတရားမႈ အကုသိုလ္ျပဳထားသူဟာ-(၁) အတၱာနု၀ါဒေဘး= ကုိယ့္စိတ္က ကုိယ့္ကုိ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ့အျ ပစ္တင္ခံရျခင္း။ (၂) ပရာနု၀ါဒေဘး=အမ်ားက ကုိယ့္ကုိ စြပ္စြဲကဲ့ရဲ့ အျပစ္တင္ခံရျခင္း။ (၃)ဒ႑ေဘး=တရားဥပေဒအရ အေရးယူ အျပစ္တင္ေပးခံရျ ခင္း။ (၄) ဒုဂတိေပး အေျခအေနနိမ့္က် အပါယ္ေလးပါးေရာက္ရျခင္း။ အားျဖင့္မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေပး(၄)မ်ိဳးကုိ မလြဲမေသြ ခံစားၾကရပါတယ္။


အဲဒီေဘး(၄)မ်ိဳးကုိ (အမ်ားထင္သလုိ)ေနာင္ဘ၀က်မွ မဟုတ္ဘဲ အကုသိုလ္အမႈျပဳမိတဲ့ အခ်ိန္ကစျပီး ကုိယ့္တရားကုိယ္စီရင္၊ကုိယ့္ဘာသာကုိ အျပစ္ေပး အမ်ားမသိေပမယ့္တိတ္တိတ္ကေလး က်ိတ္ေဆြး ခံစားၾကရတာပါ။


►လူတုိင္းရဲ့ စိတ္ထဲမွာ အမွန္တရားကုိ ျမတ္နုိးျပီး ဘက္မလုိက္တတ္တဲ့ တရားသူႀကီးတစ္ဦးစီ ရွိပါတယ္။


သူစီရင္ ဆုံးျဖတ္ေပးတဲ့ ျပစ္မႈေတြဟာ ေလာကမွာ အမွန္ကန္အတည့္မတ္ဆုံး တရားစီရင္ထုံးေတြပဲျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီအေၾကာင္းနဲ႔စပ္တဲ့ ဓမၼပုံျပင္ကေလးတစ္ပုဒ္ကုိ ေျပာျပခ်င္ပါတယ္။


►ဒီပုံျပင္ဟာ ကာလီဒါသေလွ်ာက္ထုံးထဲမွာပါ၀င္တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ကေလးတစ္ခုကုိအေျခခံထားတာပါ။


"စစ္မွန္တဲ့ အျပစ္ဒဏ္" ----------------------------ေရွးေရွးတုန္းက ဓာရာတုိင္းမွာ ေဘာဇဘုရင္ႀကီး အုပ္စုိးေနသတဲ့။အဲဒီဘုရင္ႀကီးဟာ ဥာဏ္ပညာ ထက္ျမက္ျပီး စာေပ၊ဂီတ၊အနုပညာ ေတြကုိလည္း အင္မတန္၀ါသနာပါတယ္။


ဘုရင္ႀကီးဟာ ႏုိင္ငံေတာ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကုိပဲ အဓိကထား စီမံအုပ္ခ်ဳပ္တယ္၊ရာဇ၀တ္မႈေတြ၊တရားမမႈေတြကုိေတာ့ တရားသူႀကီးေတြ ခန္႔ထားျပီးစီရင္ဆုံးျဖတ္ေစသတဲ့။


တစ္ခါတစ္ခါ ဆန္းၾကယ္တဲ့ အမႈအခင္းတခ်ိဳ႔ ေပၚလာရင္ ပညာရွိအမတ္ႀကီး ကာလီဒါသကုိ လႊဲအပ္ျပီးစီရင္ဆုံးျဖတ္ ေစပါတယ္။ဒါေပမယ့္မလႊဲသာမေရွာင္သာ ဘုရင္ႀကီးသာ ဘုရင္ႀကီးထံ ေရာက္လာတဲ့ အမႈအခင္းေတြကုိေတာ့ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပဲစီရင္ဆုံးျဖတ္ေပးေလ့ရွိပါတယ္။


အခါတစ္ပါးမွာ ေဘာဇဘုရင္မင္းျမတ္ဟာ ပညာရွိအမတ္ကာလီဒါသ မပါဘဲ မင္းခ်င္းေယာကၤ်ားတခ်ိဳ႔နဲ႔ ေတာလက္ေက်းရြာေတြ ဘက္ကုိ တုိင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ္မူပါတယ္။


ဘုရင္မင္းျမတ္ ရြာတစ္ရြာသုိ႔ ေရာက္ေတာ္ေနစဥ္မွာ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ အဲဒီရြာမွာ ခုိးမႈတစ္ခု ျဖစ္ပြားသတဲ့။ အဲဒီအခါ ရြာမွာရွိတဲ့ ရြာသူႀကီးဟာ ဒီအမႈကုိ ခုံရုံးအဖြဲ႔မတင ္ေတာ့ဘဲ ခုိးသား(၄) ေယာက္နဲ႔အတူ အမႈေတာ္ကုိ ဘုရင္မင္းျမတ္ထံ တုိက္ရုိက္တင္ပုိ႔လုိက္ပါတယ္။


ဘုရင္မင္းျမတ္ကလည္းေရွ႔ေတာ္ေမွာက္ေရာက္လာတဲ့ ခုိးသား(၄)ေယာက္တုိ႔ကုိ ဘာမွ် စစ္ေဆးေမးျမန္းမေနေတာ့ဘဲ ► “ေမာင္မင္းတုိ႔၊ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ့ေခတ္ဟာ သစၥာတရားကုိ လက္ကုိင္ထားတဲ့ သစၥာေခတ္ျဖစ္တယ္။ရွင္ဘုရင္လုပ္တဲ သူဟာ တုိင္းသူျပည္သားတုိ႔ အေပၚမွာ ရင္၀ယ္သားကဲ့သုိ သေဘာထားရတယ္။နွိပ္ကြက္ထုိက္တဲ့သူကုိ နွိပ္ကြပ္ရမယ္၊ ခ်ီးေျမွာက္ထုိက္တဲ့ သူကုိ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့ရမယ္။ ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ဟာ ေက်ာသား၊ ရင္သားမခြဲျခား အဂတိတရားမလုိက္စားဘဲ အမွန္အတုိင္း က်င့္ႀကံ အားထုတ္ေနေလ့ရွိတယ္”။


► “အခု ေမာင္မင္းတုိ႔(၄)ဦးစလုံးဟာ မိမိတုိ႔မွာ အျပစ္ အသီးသီးရွိ မရွိ၊ ေမာင္မင္းတုိ႔သာသိတယ္။ တစ္ေယာက္အျပစ္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ တူညီမွာလည္း မဟုတ္ၾကေပဘူး။အႀကီးအငယ္အရြယ္ အစားစား အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိမွာပဲ၊ ဒါေၾကာင့္ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ ဒီအမႈကုိ မစီရင္လုိေမာင္မင္းတုိ႔ဘာသာ စီရင္ ဆုံးျဖတ္ျပီးအျပစ္ဒဏ္ကုိ မွန္စြာခံယူၾကကုန္”လုိ႔ အမိန္႔ေတာ္ျမတ္ ခ်မွတ္ျပီး လႊတ္ေပးေတာ္ မူလုိက္သတဲ့။


“အုိ…အခ်င္းတုိ႔၊သင္တုိ႔ရဲ့ စိတ္ႏွလုံးမွာ ဘယ္လုိမ်ား ခံစားၾကရကုန္သနည္း၊ယုံမွားသံသယ ရွိတာကုိ ရဲ၀ံ့စြာ ေလွ်ာက္တင္ၾကေလာ့”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။


ဒီအခါမင္းေယာကၤ်ားတစ္ဦးက-“ေရေျမသခင္အရွင္မင္းျမတ္၊ အရွင္မင္းျမတ္ရဲ့တရားစီရင္ပုံ မ်ိဳးကုိ ကြ်န္ေတာ္မ်ိဳးတုိ႔ တစ္ႀကိမ္မွ် မေတြ႔ မျမင္ဖူးၾကပါ။အျပစ္က်ဴးလြန္သူမွန္သမွ်ဟာ ကုိယ့္အျပစ္ ကုိ အျမဲဖုံးဖိ ထားတတ္ၾကပါတယ္။တရားသူႀကီးမ်ားက စစ္ေဆးေမးျမန္းေသာ္မွ လိမ္လည္ ေလွ်ာက္တင္တတ္ၾက ပါတယ္။မိမိကုိယ္ကုိ မိမိအျပစ္ေပးတယ္ဆုိတာၾကားေတာင္ မၾကားဖူးပါဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္တင္တယ္။


►အဲဒီအခါ ဘုရင္မင္းျမတ္က “အခ်င္းတုိ႔… ၊အမႈမွန္ကုိ သိလုိၾကရင္ ယခုလႊတ္လုိက္သူ(၄)ဦးေနာက္က တိတ္တဆိတ္ ေခ်ာင္းေျမာင္းျပီး လုိက္လံၾကည့္ရႈၾကေလာ့၊ ငါကုိယ္ေတာ္ျမတ္ရဲ့ သစၥာ တရားအာဏာစက္ကုိ သိျမင္ေပလိမ့္မယ္”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူတယ္။


♦ ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ့အမိန္႔ေတာ္အရ၊မင္းခ်င္းေယာကၤ်ား တခ်ိဳ႔ဟာ ခုိးသား(၄)ေယာက္ေနာက္က တိတ္တဆိတ္လုိက္လ ေခ်ာင္းေျမာင္းၾကတယ္။


♦ ခုိးသား(၄)ဦးထဲက ေခါင္းေဆာင္လုပ္သူဟာ ရြာအျပင္ဘက္ ေရာက္တဲ့အခါအဆိပ္ေသာက္ျပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဆုံးစီရင္ လုိက္တာကုိ ေတြ႔ရ သတဲ့။ ♦ ဒုတိယေခါင္းေဆာင္ကေတာ့ ဒီရြာကုိ လုံး၀မလာေတာ့ဘူး ဆုိျပီးတျခားတစ္ရြာကုိ ထြက္ခြာ သြားသတဲ့။ ♦ တတိယ လူကေတာ့ ဒီေန႔ကစျပီးအသက္ထက္ဆုံး အိမ္အျပင္ဘက္ မထြက္ေတာ့ဘူးဆုိျပီး မိမိတုိ႔ေတ႔ြႀကုံရတာေတြ ကုိ အစုံအလင္ ဘုရင္မင္းျမတ္ထံ ေလွ်ာက္တင္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့မွ ဘုရင္ မင္းျမတ္က-


♦“အခ်င္းတုိ႔၊ျပစ္မႈက်ဴးလြန္တဲ့သူဟာ သူတုိ႔ရဲ့အျပစ္က သူတုိ႔အသိဆုံးျဖစ္တယ္၊ကုိယ္က်ဴးလြန္တဲ့ အျပစ္ကုိ သူတစ္ပါးက အျပစ္ေပးျခင္းဟာ အျပစ္နဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ဒဏ္ကုိ ခံစားခ်င္မွ ခံစားရလိမ့္မယ္။မိမိအျပစ္ကုိ မိမိဘာသာ ျပစ္ဒဏ္ေပးျခင္းသည္သာ စစ္မွန္တဲ့ အျပစ္ဒဏ္ ေပးျခင္း မည္တယ္”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။


အဲဒီအခါက်မွ ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ့ဆန္းၾကယ္တဲ့ တရားစီရင္ထုံးကု နားလည္သေဘာေပါက္ သြားၾကတဲ့ မင္းခ်င္းေယာကၤ်ားနဲ႔ ရြာသူရြာသား ေတြဟာ ဘုရင္မင္းျမတ္ရဲ့ထက္ျမက္တဲ့ ဥာဏ္ပညာ ကုိ ၀ုိင္း၀န္းခ်ီးက်ဴးေတာ္မူၾကသတဲ့။


ဒီပုံျပင္ကေလးဟာ ရိုးရုိးေလးနဲ႔ ဆန္းၾကယ္သလုိ ေလးနက္စူးရွတဲ့ အေတြးစေတြကုိလည္းျဖစ္ေပၚေစႏုိင္ပါတယ္။


“အတၱဟိ အတၱေနာ နာေထာ၊ မိမိကုိယ္သာကုိးကြယ္ရာ”ဆုိတဲ့ တရားေတာ္နဲ႔အညီ ကုိယ့္အားကုိယ္ကုိးျပီးကုိယ့္အထုပ္ ကုိယ္ထမ္းကာ ကုိယ့္လမ္းကုိ ကုိယ္သြားေနရတဲ့ ျဖတ္ထုံးဟာ သဘာ၀နိယာမေတြနဲ႔ ညီညြတ္မွ်တျပီးအမွန္ကန္ဆုံးနဲ႔ လက္သင့္ခံႏုိင္စရာ အေကာင္းဆုံး ေကာက္ခ်က္တစ္ခုပါ။


♦ ဒီပုံျပင္ကေလးေၾကာင့္ “ကံတရားဆုိတာ ကုိယ္စုိက္ပ်ိဳး တာကုိ ကုိယ္ျပန္ရိတ္သိမ္းရတာပဲ”ဆုိတဲ့ေဒသနာေတာ္ရဲ့ အနက္အဓိပါယ္ကုိ အေလးဂရုျပဳမိႏုိင္သလုိ တခုတ္တရ ေတြးဆမိႏိုင္ပါတယ္။


♦ ဒီ"အတၱနု၀ါဒေဘး"လုိ႔ေခၚတဲ့ မိမိကုိယ္ကုိမိမိစြပ္စြဲကဲ့ရဲ့ အျပစ္တင္မႈ၊ လိပ္ျပာမသန္႔မႈဟာထမင္းလုံး တေစၦေျခာက္သလုိ ေနာက္ဆုံးအိပ္မက္ထဲ အထိေတာင္ လုိက္ျပီးဒုကၡေပး ေျခာက္လွန္႔တတ္ပါတယ္။လူေတြဟာ သူတစ္ပါးေတြကုိ လိမ္ညာလုိ႔ရျပီးကုိယ့္ကုိယ္ကုိေတာ့ ဘယ္လုိနည္းနဲ့မွ် လိမ္ညာလုိ႔မရျဖစ္တတ္ပါတယ္။


ဘယ္သူမွ် မသိေအာင္ တိတ္တိတ္ပုန္းျပဳလုပ္ထားတဲ့ လွ်ိဳ႔၀ွက္ ခ်က္ေတြကုိေတာင္ ကုိယ္ကသိေနျပီးသားကုိ။တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္အေၾကာင္းကုိယ္အသိဆုံးပါပဲ။ မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္ေနၾကလုိ႔ပါ။


♦ေလာကမွာ အေ၀းက လူေတြထက္ အနီးကလူေတြရဲ့ အၾကည္ညုိခံနုိင္ဖုိ႔က ပုိခက္ပါတယ္၊


♦ အနီးကလူေတြရဲ့ အၾကည္ညုိခံနုိင္ဖုိ႔ထက္လည္းမိမိကုိယ္မိမိ အၾကည္ညုိခံႏုိင္ဖုိ႔က ပုိလုိ႔ခက္ပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္ ဒီအပမာဒ ပုံျပင္ကေလးရဲ့ “ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ၊ ကုိယ္ဆရာ၊ ကုိယ္သာအသိဆုံး”ဆုိတဲ့ အႏွစ္သာရကုိ လက္ခံကာ ကုိယ့္ဟာကုိရဲရဲရင့္ရင့္ ျပဳျပင္ထိန္းေက်ာင္းႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ အလြန္ပဲ အေရး ႀကီးလွပါတယ္။


(စာေရးသူ - ေတာ္၀င္ႏြယ္)


----------------------*----------------------- သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံဇိနာတိ -"ဣဒံ ေမ ပုညံအာသဝကၡယာဝဟံ ေဟာတု" "Donated By Honey Lay" _/|\_ ခပ္သိမ္းေသာ ရဟန္း၊ရွင္၊လူ၊ နတ္၊ ျဗဟၼာ၊ သတၱဝါ အားလံုးေဘးရန္ ေၾကာင့္ၾက ဆင္းရဲကင္း၍ ကိုယ္, စိတ္ႏွစ္ျဖာက်န္းမာ, ခ်မ္းသာၾကပါေစ ။ လူအခ်င္းခ်င္းလွည့္ပတ္ျခင္း၊ကင္းရွင္းၾကပါေစ၊… _/


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT