Thursday, May 9, 2013

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တစ္စီးရဲ့ အင္ဂ်င္ပါဝါ ဆုိတာ ဘာလဲ။

ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တစ္စီးရဲ့ အင္ဂ်င္ပါဝါ ဆုိတာ ဘာလဲ။


MyanmarCarsDB မွာ ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းကို ေတြ႔မိရာကေနဤေဆာင္းပါးကို ေရးခဲ့မိပါတယ္။ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းကေတာ့ “ေထာင္နဲ႕ေျပာလုိက္ ပြိဳင့္နဲ႕ေျပာလုိက္ EnginePower က ဘယ္လုိ Unit ေတြတုန္း?” လုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


ဆက္လက္ျပီးေတာ့ MyanmarCarsDB က “1300 ေျပာလုိေျပာ..1.3 ေျပာလုိေျပာ.. ေျပာလုိ႕သာေျပာေ နက်တယ္ တခ်ိဳ႕မ်ား ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုေျပာၾကတယ္၊ ဘယ္လုိတုိင္းတာ ကတယ္ဆုိတာကို မသိသူမ်ား ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။တကယ္သိသူမ်ား ေျဖေပးၾကပါဦး။” လို႔ ေတာင္းဆုိထားတာကိုေတြ႔ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


အဲဒီမွာတင္ ေတြ႔လိုက္ရတဲ့ ျပႆနာ တစ္ခုကေတာ့ 1300 နဲ႔ 1.3 ဘာကြာလဲ ဆုိတာကို အမွန္တကယ္ကို မသိသူ အမ်ားအျပား ရွိေနပါတယ္။တကယ္ေတာ့ ဒီ ယူနစ္ ၂ ခုဟာ လြန္စြာရိုးရွင္းတဲ့ အေျခခံ ရူပေဗဒ ယူနစ္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


1300 နဲ႔ 1.3 ဘယ္လုိ ကြာျခားလဲ


Cubic Centimeter(သို႔)cc (သို႔)cm3 ဆုိတာ ထုထည္ တိုင္းတာတဲ့ ယူနစ္ျဖစ္ပါတယ္။ဒီမွာ တစ္ခု သတိထားရမွာက 1300 လုိ႔ သံုးရာမွာ 1300ccျဖစ္ျပီး1.3 လုိ႔ ဆုိရာမွာေတာ့ 1.3 L ျဖစ္ပါတယ္။L ဆုိတာကေတာ့ Liter ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။၉ တန္းမွာ သင္ခဲ့တာကို မေမ့ၾကပါနဲ႔ဦး။ 1 Liter= 1000 ccျဖစ္ပါတယ္။မိမိႏွစ္သက္သလို သံုးစြဲႏိုင္ပါတယ္။


သို႔ေသာ္လည္းအာရွနဲ႔ ဥေရာပမွာ 1300cc အင္ဂ်င္လုိ႔ သံုးစြဲေလ့ရွိျပီးအေမရိကန္ႏိုင္ငံနဲ႔ အျခားႏုိင္ငံ မ်ားမွာေတာ့ 1.3 L အင္ဂ်င္ရယ္လုိ႔ သံုးစြဲပါတယ္။


1300 နဲ႔ 1.3 ဆိုတဲ့ ယူနစ္ ၂ ခုရဲ့ ကြာျခားတဲ့ အေျခခံ သေဘာတရားကို သိရွိျပီဆုိရင္ အနည္းငယ္ ပိုမိုခက္ခဲတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကိုေလ့လာၾကည့္ရေအာင္။ ေရွ႕ဆက္မသြားခင္ အရင္ဆုံးသိရွိဖုိ႔ လုိအပ္တာကေတာ့ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။


အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ား


Displacement Definition: the amount of air-fuel mix the engine can burn at a time.


ကဲဒါဆုိရင္ 1300cc အင္ဂ်င္လုိ႔ပဲ ေျပာေျပာ၊1.3L အင္ဂ်င္လုိ႔ပဲေခၚေခၚ ဒီယူနစ္ေတြက ဘာကိုရည္ညႊန္းပါသလဲ။ cc(သို႔) liter ယူနစ္နဲ႔ ေျပာေနၾကတ့ဲ ကိန္းဂဏာန္းဟာ အင္ဂ်င္တစ္ခုရဲ့Displacement ကို ရည္ညႊန္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။


အရိုးရွင္းဆုံးအဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိရင္ေတာ့ အင္ဂ်င္စလင္ဒါထဲက ပစ္စတင္ (pistons)ေတြရဲ့ ေလာင္စာနဲ႔ ေအာက္ဆီဂ်င္ (ေလ) တုိ႔ရဲ့ ေရာေႏွာေလာင္ကြ်မ္းမႈ ပမာဏကို တိုင္းတာတဲ့ ႏႈန္းပဲျဖစ္ပါတယ္။Displacement (cc) ဟာ အင္ဂ်င္ရဲ့ ပါဝါကို တိုက္ရိုက္တိုင္းတာတဲ့ ယူနစ္မဟုတ္ေပမယ့္ displacement မ်ားေလ အင္ဂ်င္ပါဝါၾကီးမားေလလုိ႔ေတာ့ အၾကမ္းဖ်င္းသတ္မွတ္လုိ႔ ရပါတယ္။


Horsepower Definition: the max power available from the engine.


အင္ဂ်င္ Displacement နဲ႔ ျမင္းေကာင္ေရအား(သို႔) Horsepower၂ ခုစလုံးဟာ အင္ဂ်င္တစ္လုံးေန ထုတ္လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ “အား” (သို႔)ပါဝါကို သြယ္ဝႈိက္ေသာနည္ းျဖင့္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုထားျခင္းျဖစ္ပါတယ္။သို႔ေသာ္လည္း တိုင္းတာသည့္ ယူနစ္မ်ား ကြားျခားသလို (cc ႏွင့္ hp) အဓိပါၸယ္ျခင္းလည္းလြန္စြာမွ ကြာျခားပါတယ္။


Horsepower(သို႔)ျမင္းေကာင္ေရအားဆုိသည္မွာ အင္ဂ်င္တစ္လုံး၏အခ်ိန္အတိုင္းအတာ တစ္ခုအတြင္း အလုပ္ျပီးေျမာက္ ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏိုင္စြမ္းအား တိုင္းတာသည့္ ႏႈန္းထားပင္ ျဖစ္သည္။


1 hp = 745.7 watts = 33,000 foot-pounds (per minute)


ဆိုလုိသည္မွာ ျမင္းေကာင္ေရ ၁ေကာင္အားသည္ တစ္မိနစ္လွ်င္ ၇၄၅.၇ဝပ္ (သို႔)၃၃၀၀၀ေပါင္-ေပ ႏႈန္းရွိသည့္ “အား” ကို ဆိုလုိသည္။ပိုမိုရွင္းလင္းေအာင္ ဆုိရမည္ဆုိလွ်င္ 1 hp သည္ ေပါင္ ၃၃၀၀၀ ရွိသည့္ အေလးအား၁ မိနစ္ၾကာ “မ” ထားႏိုင္စြမ္းႏွင့္ တူညီပါတယ္။


Displacement ႏွင့္Horsepower တုိ႔၏ ဆက္ႏြယ္မႈ


အထက္မွာ ေဖာ္ျပထားတာကို ျပန္လည္ေဆြးေႏြး ၾကည့္ရေအာင္။ အင္ဂ်င္ Displacement နဲ႔ ျမင္းေကာင္ေရအား(သို႔)Horsepower ၂ ခုစလုံးဟာ အင္ဂ်င္တစ္လုံးေနထုတ္လုပ္ေပးႏုိင္တဲ့ “အား” (သို႔)ပါဝါကို သြယ္ဝႈိက္ေသာနည္းျဖင့္ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆိုထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္လုိ႔ အေစာက ေျပာခဲ့ပါတယ္။


အင္ဂ်င္ၾကီးမားေလ၊ displacement ပိုမ်ားေလ အင္ဂ်င္ရဲ့ ျမင္းေကာင္ေရအားလည္းပိုမ်ားေလပါပဲ။ အင္ဂ်င္ရဲ့ ျမင္းေကာင္ေရအားပိုမ်ားေလ အင္ဂ်င္ရဲ့ ပါဝါ ပိုၾကီးေလ ျဖစ္ပါတယ္။ဥပမာ -စလင္ဒါ ၄ လုံးပါ 1500cc(သို႔) 1.5 L အင္ဂ်င္ပါရွိတဲ့Toyota Yarisရဲ့ ျမင္းေကာင္ေရအားဟာ ၁၀၀ ေက်ာ္သာ ရွိေပမယ့္ စလင္ဒါ ၄ လုံးတပ္ 2000 cc (သို႔) 2.0 L အင္ဂ်င္ တပ္ဆင္ထားတဲ့ Audi A6 ကေတာ့ ျမင္းေကာင္ေရအား211 hp ရရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။


အင္ဂ်င္တစ္လုံး၏displacement နဲ႔ horsepower တုိ႔ဟာ ကိန္းဂဏာန္းအတိအက်နဲ႔ တိုက္ရိုက္ဆက္ႏြယ္မႈ မရွိပါဘူး။တူညီတဲ့ displacement ရွိတဲ့ အင္ဂ်င္ ၂ လုံးဟာ ျမင္းေကာင္ေရအားမွာ ကြာျခားမႈရွိမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ အသံုးျပဳတဲ့ ပင္စတင္ေခါင္း၊နည္းပညာ၊တာဘုိစနစ္ စတာေတြအေပၚမူတည္ျပီးတူညီတဲ့ displacement ရွိတဲ့ အင္ဂ်င္ ၂လုံးရဲ့ ျမင္းေကာင္ေရအားဟာ ကြာျခားသြားပါလိ မ့္မယ္။


ဒါေပမယ့္ လူပိန္းတြက္နည္းနဲ႔ တြက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၂၀၀၈ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ဓာတ္ဆီသံုးအင္ဂ်င္ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ေတြမွာ ပွ်မ္းမွ်အားျဖင့္ displacement 17 cc ဟာ 1 hp နဲ႔ ညီမွ်တယ္လို႔ ဆုိႏိုင္ပါတယ္။


Torque(သို႔) အင္ဂ်င္ရုန္းအား Definition: the amount of force that the car applies at the wheels


Torque(သို႔) အင္ဂ်င္ရုန္းအားဆုိသည္မွာ အင္ဂ်င္တစ္လုံးကထြက္ရွိလာတဲ့ ပါဝါကို ဘီးမ်ားထံမွတဆင့္ လမ္းမေပၚသို႔ ေရာက္ရွိတဲ့ ပမာဏကို ဆုိလုိပါတယ္။ ေနာက္တစ္နည္း ေျပာရရင္ေတာ့ torque ဆုိတာ အင္ဂ်င္ပါဝါကို ဘီးေတြကတဆင့္ လမ္းမေပၚသို႔ အေရာက္ပို႔လႊတ္ျပီး ေမာ္ေတာ္ယာဥ္အားတြန္းပို႔ေပးသည့္ ရုန္းကန္အားကို ဆုိလုိပါတယ္။


Torque ရဲ့ အေရးပါမႈကေတာ့ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ သိရွိသူ အလြန္နည္းပါးလွပါတယ္။ကားတစ္စီးရဲ့ အင္ဂ်င္ရုန္းအားကို စိတ္ဝင္စားသူ မရွိသေလာက္ကို နည္းပါေပမယ့္ ကားတစ္စီး၊ အထူးသျဖင့္ စြမ္းရည္ျမင့္ ကားတစ္စီးကို ဝယ္ယူရာမွာ torque ကို သတိထားၾကည့္ဖုိ႔မ်ားစြာလုိအပ္ပါတယ္။


အင္ဂ်င္ပါဝါ ဘယ္ေလာက္ေကာင္းေကာင္း torque နည္းေနတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တစ္စီးဟာ ရုန္းအားမေကာင္းပဲ တာထြက္ေႏွးေနမွာျဖစ္သလုိ ဂီယာေျပာင္းရာမွာလဲ တုန္႔သြားတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ red line လုိ႔ ေခၚတဲ့ အင္ဂ်င္လည္ပတ္မႈႏႈန္း (rpm)အျမင့္ဆုံး ဘယ္အခ်ိန္မွာ ေရာက္လဲေပၚမူတည္ျပီး torque ရဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္က ကားတစ္စီးရဲ့ ေရႊ႕လ်ားမႈကို ထိန္းခ်ဳပ္ေပးသြားႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။


Torque ကို တိုင္းတာရာမွာ အင္ဂ်င္လည္ပတ္ႏႈန္း အျမင့္ဆုံး ဘယ္ေလာက္မွာ ၁ ေပါင္အေလးခ်ိန္ရွိတဲ့ “အား” ဟာ မ်ဥ္းေျဖာင့္အေနအထား၁ ေပ အကြာမွာရွိတဲ့ ေနရာေပၚသို႔ အက်ိဳးသက္ေရာက္တဲ့ ရုန္းကန္အားကို ဆုိလုိပါတယ္။ဥပမာ 275 lb-ft @5400 rpm လုိ႔ ေဖာ္ျပရပါတယ္။


ဥပမာ -ျမင္းေကာင္ေရအား330 hp ရွိျပီးအင္ဂ်င္ရုန္းအား 275 lb-ft @5400 rpm ရွိတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တစ္စီးဟာ ပံုစံတူ၊ဒီဇိုင္းတူ၊အေလးခ်ိန္တူညီတဲ့ ျမင္းေကာင္ေရအား305 hp သာရွိျပီးအင္ဂ်င္ရုန္းအား 300 lb-ft @5400 rpm ရွိတဲ့ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ကို တာအထြက္မွာ နာတစ္ဖ်ား အသာေပးရဖုိ႔ မ်ားပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္းတာေဝးမွာေတာ့ ပိုမ်ားတဲ့ ျမင္းေကာင္ေရေၾက ာင့္ အသာစီး ျပန္ရႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။


သတိျပဳဖုိ႔ကေတာ့ ကားတစ္စီးရဲ့ အျမန္ႏႈန္းကို တြက္ခ်က္ရာမွာ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ Displacement ၊Horsepower နဲ႔ Torque ဆုိတဲ့ အခ်က္ ၃ ခ်က္တည္းနဲ႔ တြက္ခ်က္တိုင္းတ ာလုိ႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ကားရဲ့ ပံုစံဒီဇိုင္း၊ အေလးခ်ိန္၊ ဂီယာ၊ aerodynamicsျဖစ္မႈနဲ႔ တာဘုိစနစ္တုိ႔အျပင္ အေရးၾကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ ယာဥ္ေမာင္းရဲ့ စြမ္းရည္နဲ႔ ကြ်မ္းက်င္မႈတုိ ႔အေပၚမ်ားစြာမူတည္ေနပါတယ္။


မေမ့ပါနဲ႔ မည္မွ်ပင္ အဆင့္ျမင့္ျပီးစြမ္းေဆာင္ရည္ေကာင္းတဲ့ စူပါကားပင္ ျဖစ္ေနပါေစ၊ ယင္းေမာ္ေတာ္ယာဥ္၏ စြမ္းေဆာင္ရည္မွာ ယာဥ္ေမာင္းသူအေပၚတြင္ အမ်ားဆုံး မူတည္ေနပါတယ္။တကယ္တမ္းေတာ့ စူပါကားေတြ ဆိုတာလည္းစက္ပစၥည္းမ်ားသာျဖစ္ပါတယ္။


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT