Sunday, June 2, 2013

တိုတိုထြာထြာျမန္မာ႔ေဆးျမီးတိုမ်ား

တိုတိုထြာထြာျမန္မာ႔ေဆးျမီးတိုမ်ား (လူတိုင္းသိထားသ င့္ပါတယ္) ============================== =======


ဆီးေအာင့္ေရာဂါ အတြက္......


ေယာက်ာၤးဆီး ၊မိန္းမ မီး " ဆိုေသာစကားရွိပါသည္။ ေယာက်ာၤးသားမ်ားအဖို့ ဆီးေရာဂါဟာ အလြန္ပဲ ေၾကာက္စရာေကာင္းပါတယ္။ဆီးေရာဂါေအာင့္ေရာဂါ သက္သာေပ်ာက္ကင္းေစေသာေဆးနည္းမွာ.............. ၾကံရည္ကိုတစ္ဖန္ခြက္ မွာ အၿပည့္ထည့္ပါ။ ၿပီလွ်င္ ဇာတိပၹဳိလ္သီးကို(၅)ပံု (၁)ပံု ေသြး၍ထည့္ေမႊၿပီး ေသာက္လိ ုက္ပါ။ဆီးေအာင့္ေရာဂါ သက္သာေပ်ာက္ကင္းသြားပါလိမ့္မည္။


ေခ်ာင္းဆိုး (တီဘီ)ေရာဂါ..............


ေခ်ာင္းဆိုးလိ ု စိတ္မညစ္နဲ့ေတာ့ ေဆးနည္း.... ေတာေလးညွင္းဟု ေခၚေသာ အပင္ကို အၿမစ္မွနုတ္၍ လက္တြင္းတစ္ဆုပ္ကို ၿပဳတ္ သံုးခြက္တစ္ခြက္တင္ က်ိဳေသာက္ပါ။ရို းရိုးေခ်ာင္းဆိုးလ်င္ တစ္ရက္ ၊ႏွစ္ရက္ ေသာက္ရု့မွ်ႏွင့္သက္သာေပ်ာက္ကင္းပါသည္။ တီဘီေရာဂါသည္မ်ားအဖို့ စြဲေသာက္လွ်င္ သက္သာ ေပ်ာက္ကင္းပါလိမ့္မည္။


အပင္ပံုစံ.... လမ္းေဘးတြင္ အေလ့က် ေပါက္ပါသည္။ အပြင့္မွာ အဝါေလးမ်ားၿဖစ္၍အသီးပံုမွာ ေလးညွင္းႏွင့္ တူပါသည္။ မိုးတြင္းအခါအပင္မ်ားစြာ ေတြ့ရ၍မိုးကုန္လွ်င္ အပင္မွာရွားပါးသြားပါသည္။


အသက္ရွဴ လမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေရာဂါ ရွိသူမ်ား ေရမ်ားမ်ားေသာက္ဖို ့လို............


သင့္မွာ အဆုတ္ေလျပြန္ေရာင္ေရာင္နာ (bronchitis)၊ အဆုတ္ေလေအာင့္နာ သို ့မဟုတ္ အဆုတ္ပြျခင္း (emphysema)စတဲ့ အသက္ရွဴလမ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ ေရာဂါ ေ၀ဒနာ ရွိပါသလား၊ ဒါဆိုရင္ ၈ေအာင္စ၀င္ ဖန္ခြက္ႏွင့္ေရ ဒါမွမဟုတ္အျခား အရည္ တမ်ိဳးမ်ိဳးကို တေန ၄ခြက္မွ ၆ခြက္ အထိ ေသာက္ေပးပါ။ အရည္ က ေရာင္ရမ္းေနတဲ့ ေလျပြန္အထက္ပိုင္းရွိ အက်ိအခၽြဲ (Mucus) မ်ားကို က်ဲေစတဲ့အတြက္ ေခ်ာင္းဆိုးလိုက္တဲ့ အခါ သလိပ္ေတြကို အလြယ္တကူ ဟပ္ထုတ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။


ေရေႏြးပူ ၊ ဆီပူေလာင္လွ်င္ ............


ေရေႏြးပူ၊ ဆီပူေလာင္လွ်င္ ...ေလာင္ေသာ ေနရာကုိ ၾကက္ဥအကာ ခ်က္ခ်င္းလိမ္းေပးပါက ...အရည္ၾကည္ဖုေပါက္ ျခင္း၊ အမာရြတ္ထင္ျခင္းလုံး၀မရွိပါ။(အလြန္ အသုံးတဲ့သည့္ နည္းပါ)


အေညာင္းအကိုက္အတြက္ေဆးတစ္လက္...........


အေညာင္းသမားေတြအတြက္ေပါ့.... ဘာေတြလုပ္လိုပဲ ေညာင္းေညာင္းကိုယ္လက္မသယ္ခ်င္ေအာင္ ေညာင္းေနရင္ပဲ ၿဖစ္ၿဖစ္ ေအးတဲ့ရာသီေတြမွာ ကိုက္ခဲတတ္တဲ့ သူမ်ားအတြက္ .... ေဆးနည္း...မိႆလင္ ၊ခ်င္း(ဂ်င္း)တို့ကို ဆတူေရာ၍ ညက္ေအာင္ေထာင္းၿပီး အရက္ဦးရည္(မီးေတာက္)နွင့္ ပုလင္းတြင္ထည့္ စိမ္ထားပါ။(ၾကာေလေကာင္းေလပါ) လိမ္းၾကည္ရာ ပူရွိမ္းရွိမ္း နွင့္ ေၾကာအၿခင္မ်ားေပ်ာ့ေပ်ာင္းသြား ေစပါသည္။


ေဆးစြမ္းထက္သည့္ကင္ပလင္းရြက္ .............


ဆီးအိမ္ ေက်ာက္တည္ၿခင္း၊ ေက်ာက္ကပ္ေက်ာက္တည္ၿခင္း တို့ကို လူသိမ်ားေသာ သံမနိုင္ရြက္ကို စားသံုးၿခင္းတို့ၿဖင့္ ေက်ာက္မ်ားၿပဳတ္က်ၿခင္း၊ ဆီးထဲတြင္ ပါသြားၿခင္း တို့ၿဖင့္ သက္သာေပ်ာက္ကင္းနိုင္ပါသည္။


သို့ေသာ္ သည္းေၿခအိတ္တြင္ တည္ေနေသာ ေက်ာက္တို့မွာမူ သံမနိုင္ေက်ာက္မနိုင္ၿဖင့္ မေပ်ာက္နိုင္ပါ။သည္းေၿခအိတ္တြင္ရွိေသာ ေက်ာက္မ်ား ေၾကသြားၿပီးသက္သာေပ်ာက္ကင္းနိုင္သည္နည္းမွာ ေဆးစြမ္းထက္ သည့္ ကင္ပလင္းရြက္ကိုစားသံုးၿခင္း ၿဖစ္ပါသည္။


အရြက္မွာ ခ်ဥ္ေသာအရသာရွိပါသည္။၎အရြက္ကို ခ်ည္ရည္ဟင္း၊ စပ္ခ်ဥ္ဟင္းစသည္ ခ်က္ၿပဳတ္စားၿခင္း၊ ေရေႏြးေၿဖာ၍ သုပ္စားၿခင္း၊ ၿပဳတ္၍တို့စားၿခင္း၊အေၿခာက္ လွန္း၍ ေရေႏြးၾကမ္းအေနၿဖင့္ ေသာက္ၿခင္း တို့ ၿပဳလုပ္ အသံုးၿပဳနိုင္ပါသည္။


၎၏အစြမ္းကား သည္းေၿခေက်ာက္ ေၾကေစရုံသာမက ကုိယ္အတြင္းရွိ အဆုတ္၊အသည္း၊ ကလီစာမ်ားရွိ အညစ္အေၾကးမ်ာကိုပါ သန့္စင္ေပးနိုင္ေသာ အစြမ္းထက္ေသာ ေဆးသစ္ရြက္ၿဖစ္ပါသည္။


၎၏အရြက္ ပံုသ႑ာန္မွာ သေၿပရြက္နွင့္ ဆင္၍၊ အေရာင္မွာ စိမ္းဝါဖန့္ဖန့္ၿဖစ္ၿပိး၊အသားမွာ ထူ၍နုးညံ့ပါသည္။သိပ္ရင္လြန္းသည့္အရြက္မ်ားမွသာ အသားၾကမ္းပါသည္။ကနီနယ္၊ကင္းနယ္၊ မင္းကင္းနယ္မ်ားတြင္လည္းေကာင္း၊ေရဦးဒီပဲယင္းၿမိဳ့နယ္ရွိ ေက်းလက္မ်ားတြင္လည္းေကာင္းေပါမ်ားစြာ ေပါက္ေရာက္ေလ့ရွိပါသည္။ (၆)လခန့္ စြဲစြဲၿမဲၿမဲ စားပါက သည္းေၿခေက်ာက္ ေၾကသြားေစသည့္ ေဆးနည္း တစ္လက္ၿဖစ္ပါသည္။


လိပ္ေခါင္းေပ်ာက္တဲ့ တေဇာင္း(ရွားေစာင္း)လက္ညွိဳး.........


ခႏၶာကိုယ္တြင္းမွာ ရွိေသာ လိပ္ေခါင္းနွင့္ခႏၶာကိုယ္အၿပင္တြင္ ထြက္က်ေနေသာ လိပ္ေခါင္းသာလွ်င္ အဓိက ၿဖစ္သည္။အၿပင္တြင္ထြက္ေန ေသာလိပ္ေခါင္း၏ပံုသ႑ာန္ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ၾကည့္ၿပီး လိပ္ေခါင္းအမည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေခၚၾကသည္။ က်ြန္ေတာ္ ေတြ့ေသာ လိပ္ေခါင္းသည္ တြဲက်ေန၍ထိုင္သည္ အခါ ဖေနာင့္နွင့္ပိတ္ထား၍ထိုင္ေနရသည္။ဒါမွမဟုတ္ တရြတ္ေခြေပၚတြင္ ထိုင္ေနရသည္။သူအတြက္ ေန့ရွိသေရြ့ လမ္းေလွ်ာက္ သြားလာလို့ လည္းမရ၊ထိုင္လို့လည္းမရ။ ညည္းတြားေနရသည္။


ေဆးနည္း.... ရွားေစာင္းလက္ညွိဳး လက္နွစ္ဆစ္ခန့္ကိုထန္းလ်က္နွင့္ ေတ၍ ည,နံနက္ သံုးရက္ဆက္တိုက္ ေက်ြးလိုက္ေသာ အခါ ထြက္က်ေနေသာ လိပ္ေခါင္းမွာ ၿပန္ဝင္းသြားပီးသြားလာ လွုပ္ရွား၍ရေၾကာင္းေတြ့ရေပသည္။


ပံုသ႑ာန္


ရွားေစာင္း လက္ညွိဳးမွာ ေလးေၿမာင့္ အဆစ္လိုက္ အဆစ္လိုက္ ႏြယ္ပံုသ႑ာန္ ေပါက္ ေရာက္ေနသည္။အရြက္မွာ ကြမ္းရြက္အေသးပံုသ႑ာန္၊ အပြင့္မွာ အၿဖဴအဆုပ္အဆုပ္ပြင့္ေပသည္။စိုက္ပ်ိဳးရန္ အလြန္လြယ္ပါသည္။


ႀကြက္ႏုိ ့ေပ်ာက္ေဆး.......


ခ်င္းတက္ကို ထိပ္ဘက္မွ ဓားၿဖင့္လွီးပါ။ထိုလွီးထားေသာေန ရာအားထံုးၿဖင့္တို႔ၿပီးၾကြက္ႏို႔ေပၚမွာ ၿဖည္းၿဖည္း ခ်င္း ပြတ္ေပးပါ။ၾကြက္ႏို႔က တၿဖည္းၿဖည္းပါးသြားပါမည္။


ေခ်ာင္းဆိုး (တီဘီ)ေရာဂါ...ေခ်ာင္းဆိုးလို စိတ္မညစ္နဲ့ေတာ့ ........


ေဆးနည္း.... ေတာေလးညွင္းဟု ေခၚေသာ အပင္ကို အၿမစ္မွနုတ္၍ လက္တြင္းတစ္ဆုပ္ကို ၿပဳတ္ သံုးခြက္တစ္ခြက္တင္ က်ိဳေသာက္ပါ။ရိုးရိုးေခ်ာင္းဆိုးလ်င္ တစ္ရက္ ၊ႏွစ္ရက္ ေသာက္ရု့မွ်ႏွင့္သက္သာေပ်ာက္ကင္းပါသည္။ တီဘီေရာဂါသည္မ်ားအဖို့ စြဲေသာက္လွ်င္ သက္သာ ေပ်ာက္ကင္းပါလိမ့္မည္။


အပင္ပံုစံ.... လမ္းေဘးတြင္ အေလ့က် ေပါက္ပါသည္။ အပြင့္မွာ အဝါေလးမ်ားၿဖစ္၍အသီးပံုမွာ ေလးညွင္းႏွင့္ တူပါသည္။ မိုးတြင္းအခါအပင္မ်ားစြာ ေတြ့ရ၍မိုးကုန္လွ်င္ အပင္မွာရွားပါးသြားပါသည္။


Credit to:Kayan Times


No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT