Thursday, September 21, 2017

တံခြန္တိုင္ႏွင့္ ဟသၤာရုပ္တို႕၏ အဓိပၸာယ္

▬▬▬▬
"ေစတီေတာ္ မ်ား မွာ တည္ထားေလ့ရွိတဲ႔
တံခြန္တိုင္ နဲ႔ ဟသၤာရုပ္ တို႔ရဲ႕ အဓိပၸါယ္"
━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━
မိမိတို႔ "ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာႏိုင္ငံ"ဆိုတာ ယဥ္ေက်းမႈသုခုမအလင္းေတြ ထည္ဝါခဲ့ၾကတဲ့ ႏိုင္ငံျဖစ္တယ္ဆိုတာ သိၿပီး ျဖစ္ၾကပါလိမ့္မယ္။
ဒါေပမယ့္
ေခတ္သစ္မွာ အခ်ိဳ႕အရာေတြနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး မရွင္းမလင္း႐ုံမက ေယာင္ဝါးဝါးေတြ ျဖစ္လို႔ ေနၾကပါတယ္။
ဒီေနရာမွာ
"တံခြန္တိုင္"ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာျပရရင္-
"တံခြန္တိုင္"လို႔ ေခၚရျခင္းက-
ဘုရား ပုထိုး ေစတီေတာ္ေတြရဲ႕အနီးမွာ တိုင္ေတြ စိုက္ထူထားတတ္ၾကပါတယ္။
အဲဒီတိုင္ေတြရဲ႕ ထိပ္ဖ်ားမွာ "တံခြန္"ေတြကို လႊင့္ထူထားၾကလို႔ "တံခြန္တိုင္"လို႔ ေခၚပါတယ္။
"တံခြန္"ဆိုတာ -
ေရွးအခါက
-ယာဥ္ရထားေတြ
-အေဆာက္အဦေတြမွာ ထင္ရွားေပၚလြင္ေအာင္ တင့္တယ္ေအာင္ လႊင့္ထူေလ့ရွိၾကတဲ့ "အလံ"ကို "တံခြန္"လို႔ ေခၚျခင္းပါ။
-တံခြန္လုံး
-တံခြန္ျပား
-တံခြန္ကုကၠား စသျဖင့္ မ်ားစြာရွိၾကေပမယ့္
"တံခြန္တိုင္"မွာ တပ္ဆင္ေလ့ရွိတဲ့ "တံခြန္"ေတြကေတာ့ "လုံးဝန္းၿပီး ရွည္ေျမာေျမာသ႑ာန္ရွိကာ ဝါးနဲ႔ ရက္လုပ္ထားတဲ့ တံခြန္"ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။
"ဝါး"ကို အေခြလိုက္ျပဳကာ အေပၚကေန "စကၠဴ"ကပ္ၿပီး စကၠဴေပၚမွာ "ဗုဒၶဝင္ျဖစ္စဥ္ေတြ ဗုဒၶမုခပါဌ္ဓမၼ"ေတြကို ေရးသားထားၾကပါတယ္။
ဒါေပမယ့္
ယခုအခါမွာေတာ့ "တံခြန္တိုင္"ေတြမွာ ခ်ိတ္ဆြဲတင္ရမယ့္ "တံခြန္"ေတြ မေတြ႕ရသေလာက္ ရွားပါးေနၿပီလို႔ သုေတသီတို႔က ဆိုၾကပါတယ္။
ေရွးက "တံခြန္တိုင္"ကို "သစ္ေတြ ,ဝါးေတြ"နဲ႔ ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ေႏွာင္းခတ္မွာ "အု႒္,အဂၤေတ"ေတြနဲ႔သာ ျပဳလုပ္ၾကပါေတာ့တယ္။
"တံခြန္တိုင္"ဆိုတာ
တိုင္ျမင့္ျမင့္ထူကာ အေဝးကေန ျမင္ႏိုင္ေအာင္
"တံခြန္လုံး ,တံခြန္ျပား"ေတြ ခ်ိတ္ဆြဲထားၾကၿပီး -
“ဒီေနရာမွာ
ဘုရား ပုထိုး ေစတီ ရွိတယ္။
လာေရာက္ ဖူးေျမႇာ္ပူေဇာ္ၾကပါ”
-ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္အဓိပၸာယ္နဲ႔ စိုက္ထူထားတဲ့အရာလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။
"တံခြန္တိုင္"ထိပ္မွာ ထုလုပ္ထားတဲ့ "ဟသၤာ႐ုပ္ပုံ"ကို ရႈၾကည့္ရင္ေတာ့-
“ေသျခင္းတရား ဟာ လ်င္ျမန္လြန္းလွပါတယ္။
မေသရာဆီ သြားဖို႔
မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆဘဲ
ဒါန -သီလ -ဘာဝနာမ်ား ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖို႔ရန္ ဒီေနရာဆီ လာၾကပါ။
ဒီေနရာမွာ
မေသရာဆီ ပို႔ေပးမယ့္ ဘုရား ေစတီေတာ္
တရားေတာ္ေတြ ရွိပါတယ္” -လို႔ ဖိတ္ေခၚခ်င္လို႔ "တံခြန္တိုင္"ကို ထူထားၾကတယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ဘာကို ေထာက္ဆၿပီး သိရလဲဆိုရင္
"ဇဝနဟံသဇာတ္ေတာ္"ကို ေထာက္ဆၿပီး သိရပါတယ္။
"တံခြန္တိုင္နဲ႔ ဟသၤာ"
--------------------------
"ျမတ္စြာဘုရားရွင္"ဟာ "အေလာင္းေတာ္ ဘ၀"က "ဇ၀န"မည္တဲ့ "ဟသၤာမင္း" ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။
ဟသၤာ ေပါင္း ကိုးေသာင္း အၿခံအရံ ရွိပါတယ္။ သူ႔မွာ ညီငယ္ ဟသၤာႏွစ္ေကာင္လဲ ရွိၿပီး "စိတၱကုဋ္ေတာင္"မွာ ေနထုိင္ၾကပါတယ္။
တစ္ေန႔မွာ ညီငယ္မ်ားက "ေန"နဲ႔အၿပိဳင္ ပ်ံသန္းလိုတာေၾကာင့္ သူတို႔ရဲ႕အစ္ကို "ဟသၤာမင္း"ဆီမွာ ခြင့္ေတာင္းပါတယ္။ ညီငယ္မ်ား လမ္းခရီးမွာ ဒုကၡေရာက္ႏိုင္တာကို သိတဲ့အတြက္ ခြင့္မျပဳခဲ့ဘူး။
ညီငယ္ (၂)ေကာင္ဟာ အစ္ကိုရဲ႕စကားကို နားမေထာင္ဘဲ ေနနဲ႔ၿပိဳင္ဖို႔အတြက္ "ေန"မထြက္မီကတည္းက "ယုဂႏၶိဳရ္ေတာင္ထိပ္"ကေန သြားေစာင့္ေနပါတယ္။ "ေန"ထြက္တာနဲ႔ "ေန"နဲ႔အၿပိဳင္ ပ်ံသန္းၾကပါတယ္။
လမ္းခရီးမွာ "ေန"ရဲ႕အရွိန္ေၾကာင့္ "အငယ္ဆံုးေကာင္"ရဲ႕အေတာင္မွာ မီးစြဲေလာင္ပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းကို "ဟသၤာမင္း" ၾကားသိတဲ့အခါ လ်င္ျမန္တဲ့အဟုန္နဲ႔ပ်ံလာကာ "ညီငယ္"ကို ကယ္ၿပီး "စိတၱကုဋ္ေတာင္"ကို ပို႔ေပးခဲ့ပါတယ္။
မြန္းတည့္အခ်ိန္ေရာက္တဲ့အခါ
"အႀကီးေကာင္"ဆက္လက္ၿပီး မပ်ံႏုိင္ေတာ့တဲ့အတြက္ "စိတၱကုဋ္ေတာင္"ကို ပို႔ေပးခဲ့ရျပန္တယ္။
"ဟသၤာမင္း"က သူလဲ "ေန"နဲ႔အၿပိဳင္ပ်ံသန္းၿပီး သူ႔ရဲ႕အဟုန္ကို စမ္းသပ္ခဲ့ပါတယ္။
အက်ဳိးမရွိေၾကာင္း ျမင္ရတဲ့အခါ အဲဒီလိုပ်ံသန္းျခင္းကို ရပ္နားၿပီး "ဗာရာဏသီၿမိဳ႕"ကို ပ်ံလာခဲ့ပါတယ္။
"ဟသၤာမင္း"ရဲ႕အရိပ္ဟာ "ဗာရာဏသီၿမိဳ႕"တစ္ခုလုံးကို လြမ္းမိုးသြားပါတယ္။
ဒီလို ထူးဆန္းတဲ့အေၾကာင္းအရာကို "ဗာရာဏသီမင္း"က သူ႔နန္းေတာ္ထဲ ေရာက္လာတဲ့ "ဟသၤာမင္း"ကို ေမးတဲ့အခါ -
-သူဟာ "ေနနဲ႔အတူ ပ်ံသန္းႏုိင္ခဲ့တယ္"ဆိုတဲ့အေၾကာင္း ေျပာပါတယ္။
"မင္းႀကီး"က -
-"ဟသၤာမင္းရဲ႕ အဲဒီအဟုန္ကို ျမင္ခ်င္တယ္"လို႔ ေျပာတဲ့အခါ "ဘုရားအေလာင္းဟသၤာမင္း"က -ေနနဲ႔အဟုန္မၿပိဳင္ဘဲ
-အဟုန္တူတဲ့ ေလးသည္ေတာ္ ေလးေယာက္ကို ေခၚၿပီး ေက်ာျခင္းကပ္ရပ္ေစကာ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာကို ျမား တစ္စင္းစီ ပစ္လြတ္ေစခဲ့ပါတယ္။
"ခ်ဴလုံး" ဆြဲထားတဲ့"ဟသၤာမင္း"က လ်င္ျမန္တဲ့အဟုန္နဲ႔ "ျမားေလးစင္း"ကို ဖမ္းယူကာ ေလးသမားမ်ားရဲ႕ အနီး ခ်ထားခဲ့ၿပီးမွ "တုိင္ထိပ္"မွာ ရပ္နားေနလိုက္ပါတယ္။ လ်င္ျမန္လြန္းတဲ့အတြက္ "ဟသၤာမင္း"ကို မျမင္ရဘဲ ခ်ဴသံသာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။
"မင္းႀကီး"က -
"ဒီထက္ျမန္တဲ့အဟုန္ ရွိပါဦးမလား"-လို႔ ေမးတဲ့အခါ -
"ဘုရားအေလာင္းေတာ္"က
"ဒီအဟုန္ထက္
အဆတစ္ရာ,အဆတစ္ေထာင္,အဆတစ္သိန္း မက ျမန္တဲ့ အရာရွိပါတယ္။
အဲဒါကေတာ့
"ေသျခင္းတရား"ပါပဲ"
-လို႔ ေျပာလုိက္တဲ့အခါ
"မင္းႀကီး"ထိတ္လန္႔ တုန္လႈပ္သြားပါတယ္။
"ဟသၤာမင္း"က "မင္းႀကီး"ကို တရားေဟာၿပီး သက္သာရာ ရေစခဲ့ပါတယ္။
အထက္ပါ "ဇဝနဟံသဇာတ္ေတာ္"ကို ၾကည့္ရႈၿပီး ဆိုလိုခ်က္ သေဘာအဓိပၸာယ္ ေပၚလြင္ေလာက္ၿပီလို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။
"ဟသၤာမင္း"ရဲ႕ ျဖစ္ေတာ္စဥ္ "ပါရမီ စရိယ"ဇာတ္မ်ားစြာမွေန ေႏွာင္းလူေတြ-
-အသိရေအာင္
-သဒၶါေပါက္ေအာင္
-ဖူးေျမႇာ္တတ္ေအာင္
-အမွတ္တရရွိေအာင္ ထုလုပ္ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
"သိၾကား႐ုပ္နဲ႔ နတ္မင္းႀကီးေလးပါး"
---------------------------------------
ျမင္ေတြ႕ေနရတဲ့ "တံခြန္တိုင္"ေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရင္
-ျမင့္မားေျဖာင့္တန္းရွည္လ်ားတဲ့ "အု႒္တိုင္"နဲ႔
-အဲဒီ"အု႒္တိုင္"ရဲ႕ေျခရင္းမွာ "ပလႅင္ခုံ" ရွိပါတယ္။
အဲဒီ"ပလႅင္ခုံ"ေပၚမွာ "ဗဟိုတိုင္"ကိုပတ္ရံၿပီး "နတ္႐ုပ္,သိၾကား႐ုပ္ ,ျဗဟၼာ႐ုပ္"ေတြ ျခယ္လွယ္ဆင္သေလ့ ရွိၾကပါတယ္။
တိုင္ရဲ႕ထိပ္မွာေတာ့ "ဟသၤာ"-သာမက
-ကရဝိက္
-ဂဠဳန္
-ျပာႆႆ ဒ္ ေစတီ စသည္ကို တင္ေလ့ရွိၾကပါတယ္။
ေရွးကေတာ့
"တံခြန္တိုင္"ဆိုရင္ -
အေျခမွာ "သိၾကား႐ုပ္"ပါမွ အဂၤါစုံတယ္လို႔ မွတ္ယူၾကၿပီး "သိၾကား႐ုပ္"ကို မပါမျဖစ္ေလးနက္တဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔ ထည့္ေပးၾကျခင္းပါ။
ထုလုပ္ေလ့ရွိတဲ့ "သိၾကား႐ုပ္ရဲ႕ ဟန္"ေတြကလည္း
(၁)သိၾကားမင္း ခ႐ုသင္းကိုင္ေနဟန္
(၂) ရွိခိုးေနဟန္
(၃) သံတုတ္(ဝရဇိန္)လက္နက္ကိုင္ေနဟန္
(၄) ေစာင္းပိုက္ေနဟန္-ဆိုၿပီး "ေလးမ်ိဳးေလးစား" နဲ႔ ဟန္အသီးသီးမွာ အထိမ္းအမွတ္ေတြ အသီးအသီး ရွိၾကပါတယ္။
၁)သိၾကားမင္း ခ႐ုသင္းကိုင္ေနဟန္
"ျမတ္စြာဘုရား" ပြင့္ေတာ္မူစဥ္က -
-"သိၾကားမင္း"ဟာ "ခ႐ုသင္းမႈတ္ၿပီး ပူေဇာ္"ခဲ့တာကို လူေတြ အမွတ္ရၾကေစဖို႔ "သိၾကားမင္း ခ႐ုသင္းကိုင္ေနဟန္"ကို ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။
၂) သိၾကားမင္းရွိခိုးေနဟန္
ေနာက္ -
-"သိၾကားမင္း ရွိခိုးေနဟန္"ကို "မဂၤလာတရား ေဟာၾကားေပးဖို႔ရန္ သိၾကားမင္း ရွိခိုးၿပီး ေတာင္းပန္"ေနတာကို ရည္ရြယ္ၿပီး ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။
၃) သံတုတ္(ဝရဇိန္)လက္နက္ကိုင္ေနဟန္
ေနာက္တစ္မ်ိဳး
-"သံတုတ္(ဝရဇိန္)လက္နက္ ကိုင္ေနဟန္ကိုေတာ့ -
"ဘုရားရွင္"ကို "အေမးပုစၧာ"ေတြ လာေမးတဲ့ "အမၺ႒လုလင္"ဟာ
"ဘုရားရွင"္က ေမးေနတာကို "အေျဖမေပး"ဘဲ ေပေတေနတာကို -
"ဝရဇိန္လက္နက္ပိုင္ရွင္ သိၾကားမင္း"သိလို႔ ပူျပင္းေတာက္ေလာင္ေနတဲ့ "သံတူ(သံတုတ္)ကို ကိုင္ၿပီး တကယ္သတ္ေတာ့မယ့္ဟန္" ႀကိမ္းဝါးခဲ့တာကို ရည္ေမွ်ာ္ၿပီး ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။
၄) ေစာင္းပိုက္ေနဟန္-
ေနာက္ဆုံးတစ္မ်ိဳးျဖစ္တဲ့ "ေစာင္းပိုက္ေနဟန္"ကိုေတာ့
-"ပဥၥသိခၤနတ္သား"က "ျမတ္စြာဘုရား"ကို "သိၾကားမင္း"ကိုယ္စား ဂါထာေတြနဲ႔ "ေစာင္းညႇင္းေဆာင္ကာ ေလွ်ာက္ထား"ခဲ့တာကို ရည္မွတ္ၿပီး ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။
ဒီအေၾကာင္းအရာေတြကို မုံတိုင္ပင္ဆရာေတာ္ရဲ႕ “သုံးပုံတံခ်ဴက်မ္း”မွာ လကၤာေတြနဲ႔ မွတ္တမ္းျပထားပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ "တံခြန္တိုင္"အေျခေတြမွာေတာ့
-"သိၾကား႐ုပ္"ေတြအစား -
"စတုေလာကပါလ နတ္မင္းႀကီးေလးပါး"တို႔ရဲ႕ ပုံေတြကို ထုလုပ္ထားၾကပါတယ္။
ဒါကလည္း အရမ္းကာေရာေတာ့ မဟုတ္ၾကပါဘူး။
"ဥပုသ္ေန႔"ေတြမွာ -
-ရတနာသုံးပါးကို ဆည္းကပ္သူ,
-မဆည္းကပ္သူ၊
-သီလေစာင့္သူ,
-မေစာင့္သူ၊
-မိဘလုပ္ေကြ်းသူ,
-မေကြ်းသူ စတဲ့လူေတြကို
အဲဒီ"နတ္မင္းႀကီး"ေတြနဲ႔ "နတ္မင္းႀကီး"ေတြရဲ႕ "အေစအပါးနတ္"ေတြက စာရင္းေကာက္ယူၿပီး "ပဥၥသိခၤနတ္သား"ကတစ္ဆင့္ -"မာတလိ,"
"မာတလိ"ကတဆင့္ "သိၾကားမင္း"ဆီ အပ္ၾကပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္းကို လူေတြ သတိရၾကကာ- -ရတနာသုံးပါး ဆည္းကပ္ၾကဖို႔
-သီလေစာင့္ထိန္းၾကဖို႔
-မိဘလုပ္ေကြ်းၾကဖို႔
လူေတြကို သတိေပးတဲ့ဟန္နဲ႔ ထုလုပ္ေပးၾကျခင္းပါ။
အခ်ိဳ႕က
"သိၾကားမင္း"ရဲ႕
-ရွိခိုးေနဟန္,
-ခ႐ုသင္းကိုင္ေနဟန္,
-ေစာင္းကိုင္ေနဟန္,
-သံတူကိုင္ေနဟန္ "႐ုပ္တုေလးခု"ကို ၾကည့္ၿပီး
"နတ္မင္းႀကီးေလးပါး"နဲ႔ မွားတတ္ၾကပါတယ္။
ဒီေလာက္ဆို
"တံခြန္တိုင္"နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး သိသင့္သေလာက္ သိၾကၿပီ လို႔ ယူဆပါတယ္။

မွီခိုရာက်မ္းကိုး-
(၁။ပိဋကေတာ္မ်ား
၂။ပခုကၠဴစာေပဆု သုေတသနစာေပဆုရ
ေမာင္ယဥ္လွိဳင္း၏ ေဆာင္းပါး
၂။"အရွင္ေခမိႏၵ(တိပိဋက နိကာယ)"၏
"တံခြန္တိုင္ရဲ႕အဓိပၸါယ္")
ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ၊ ေအးၿငိမ္း ၾကပါေစ၊
သံသရာ ၀ဋ္ဆင္းရဲမွ..လြတ္ေျမာက္ ႏိုင္ၾကပါေစ။
ဘ၀တု သဗၺမဂၤလံ

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT