Friday, January 3, 2014

ႀကိဳးမဲ႕ဆက္သြယ္ေရး စနစ္မ်ား

မုိဘိုင္းဖုန္းဟာ ႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရး ပစၥည္းျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႔အထဲမွာ ႀကိဳးမဲ့ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ တစ္မ်ိဳးမက ပါလာပါတယ္။ ဖုန္းဆက္႐ံုေလာက္ ကိစၥမွာ အဲဒီ စနစ္ေတြအေၾကာင္း မသိရင္ ကိစၥ မရွိေပမယ့္ မိုဘိုင္းဖုန္း အင္တာနက္နဲ႔ ပတ္သက္လာၿပီဆုိရင္ ႀကိဳးမဲ့စနစ္ေတြအေၾကာင္း နားလည္ဖုိ႔ လိုလာပါတယ္။ ႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္အေၾကာင္း နားမလည္တဲ့အတြက္ handset ဝယ္တဲ့ ေနရာမွာ အမွားေတြ ႀကံဳပါတယ္။ အင္တာနက္ခ်ိတ္ဆက္ေရး ကိစၥမွာ အခက္အခဲေတြ ေတြ႕ရပါတယ္။ ၁၅၀၀ က်ပ္တန္ ဖုန္းေတြထြက္မွ မုိဘိုင္းဖုန္း သံုးျဖစ္တဲ့ အေျခခံ လူတန္းစား မေျပာနဲ႔ ပိုက္ဆံေပါလို႔ ၁၅ သိန္းေခတ္က မုိဘိုင္းဖုန္းဝယ္သံုးခဲ့တဲ့ လူေတြေတာင္ ႀကိဳးမဲ့ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေတြကို နားမလည္တာေတြ အမ်ားႀကီးပါ။ ဒါေၾကာင့္ မုိဘုိင္းဖုန္းတစ္လံုးကို ျပည့္ျပည့္စံုစံ သံုးခ်င္သူေတြအတြက္ ႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္သံုး၊ ေဝါဟာရေတြကို ေလ့လာၾကည့္ရေအာင ္။

Bluetooth

Bluetooth ဆိုတာ တာတိုႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရးစနစ္ပါ။ Bluetooth ပါတဲ့ ဖုန္းအခ်င္းခ်င္း၊ Bluetooth ပါတဲ့ ဖုန္းနဲ႔ ကြန္ပ်ဴတာေတြၾကားမွာ ႀကိဳးမဲ့ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး data ေတြ ဖလွယ္ႏုိင္ပါတယ္။ လူၿပိန္း နားလည္ေအာင္ ေျပာရရင္ ဖုန္းတစ္လံုးနဲ႔ တစ္လံုး ခ်ိတ္ၿပီး သီခ်င္းေတြ၊ ဂိမ္းေတြ ဖလွယ္ၾကတာမ်ိဳးေပါ့ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီမွာ ေလာေလာဆယ္ ဝင္ေနတဲ့ handsetအမ်ားစုမွာ Bluetooth 2.0 ကို သံုးပါတယ္။ တခ်ိဳ႕မွာက Bluetooth 2.0 EDR (Enhanced Data Rate) ဆုိတာလည္း သံုးတယ္။ သူက data ေတြကို ပိုၿပီး ျမန္ျမန္ဆန္ဆန္ လႊဲႏုိင္ပါတယ္။

အခုဆုိရင္ ခလုတ္ဖုန္း အေတာ္မ်ားမ်ားေတာင္မွ Bluetooth စနစ္ပါေနပါၿပီ။ အဆင့္ျမင့္ တုိ႔ထိဖုန္းေတြမွာေတာ့ Bluetooth နားၾကပ္နဲ႔ ခ်ိတ္ဆက္ၿပီး ကားေမာင္းရင္း လက္မကိုင္ဘဲ ဖုန္းေျပာဖုိ႔ သိပ္ၿပီး အသံုးတည့္ပါတယ္။ နားၾကပ္နဲ႔ ဖုန္းနဲ႔ကို Bluetooth ခ်ိတ္ၿပီး ဖုန္းေျပာခ်င္သူေတြ 4.0 version ကို ရွာၿပီးဝယ္ပါ။ Bluetooth ရဲ႕ မူလ ဆက္သြယ္ႏုိင္တဲ့ အကြာအေဝးက ေပ ၃၀ အတြင္း ျဖစ္ေပမယ့္ Bluetooth 4.0 မွာေတာ့ ေပ ၁၀၀ အတြင္းထိ ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါတယ္။ ၾကားမွာ နံရံေတြ ျခားရင္ ဆက္သြယ္ႏုိင္တဲ့ အကြာအဝးတုိ႔ပါမယ္။ အလံုပိတ္အခန္းေတ ြၾကားမွာ နံရံေဖာက္ၿပီး မဆက္သြယ္ႏုိင္ပါဘူး။ သူ႔ရဲ႕ data လႊဲေျပာင္းႏႈန္းက 2.0 မွာ 50 kbps ေလာက္ရွိၿပီး 4.0 မွာ 100 kbps ဝန္းက်င္ရွိပါတယ္။ MP3 သီခ်င္း တစ္ပုဒ္ လႊဲရင္ တစ္မိနစ္နီးပါး ၾကာပါမယ္။ Bluetooth သံုးခ်င္ရင္ setting ဆိုတဲ့ စက္သြားပံု ပင္နယံအဝုိင္းေလးကို ရွာရမယ္။ setting > Wireless & networks > Bluetooth ေအာက္ကိုဝင္ၿပီး သံုးရပါမယ္။ ခ်ိတ္ဆက္မယ့္ ဖုန္းႏွစ္လံုးစလံုး Bluetooth ဖြင့္ထားရမယ္။ Bluetooth setting ထဲဝင္ၿပီး device အခ်င္းခ်င္းသိေအာင္ discoverable/visible ကိုဖြင့္ထားၿပီးBluetooth ဖြင့္ထားမယ့္ကာလ (discoverable time out) လံုေလာက္ေအာင္ ေပးရပါမယ္။

Wi-fi

သူကလည္း တာတုိႀကိဳးမဲ့ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ပါပဲ။ Bluetooth ထက္ပိုၿပီး ေဝးေဝး ဆက္သြယ္ႏုိင္တယ္။ လိႈင္းေတြက နံရံေဖာက္ဝင္အား ပိုၿပီး ေကာင္းပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္သံုးတဲ့ n စနစ္က ၾကားမွာ အတားအဆီး မရွိရင္ ေပ ၃၀၀ အကြာအေဝးအထိ ဆက္သြယ္ႏုိင္ပါတယ္။ ခလုတ္ဖုန္းအေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ wifi စနစ္ပါေလ့ မရွိပါဘူး။ တုိ႔ထိ ဖုန္းေတြမွာပဲ ပါပါတယ္။ Wi-fi စနစ္က အမ်ိဳးအစားေတြမ်ားေတာ့ သူ႔ကို ခြဲျခားၿပီး ေျပာရင္ 802.11 ဆိုတဲ့ စာလံုးကို ေရွ႕ကခံၿပီး ေျပာပါတယ္။ ဒီေန႔အထိ အမ်ားသံုးေနတာဟာ a/b/g/n ဆိုၿပီး စနစ္ေလးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ (n) က အျမန္ဆံုးျဖစ္တဲ ့အတြက္ handset ဝယ္ရင္ (n) အမ်ိဳးအစားပါမပါ သတိထားၿပီး ဝယ္ရမယ္။

data လႊဲေျပာင္းတဲ့ အျမန္ႏႈန္းကိုၾကည့္ရင္ a/b/g အမ်ိဳးအစားေတြမွာ 54 Mbps (mega bit per second) ရၿပီး၊ 2.4 GHz လိႈင္းခြင္ကေန လႊင့္ႏုိင္ပါတယ္။ (n) အမ်ိဳးအစားက 450 Mbps အထိ data လႊဲေျပာင္းမႈ အျမန္ႏႈန္းရွိၿပီး 2.4 GHz နဲ႔ 5 GHz လိႈင္းခြင္ႏွစ္ခုကေန လႊင့္ႏုိင္တဲ့ အားသာခ်က္ ရွိပါတယ္။ အခုေနာက္ပိုင္း အဆင့္ျမင့္ handset ေတြမွာ wifi direct စနစ္ပါလာၿပီမုိ႔ handset အခ်င္းခ်င္း တုိက္႐ိုက္ခ်ိတ္ၿပီး data ေတြ လႊဲႏုိင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ အသံုးမ်ားတဲ့ Zapya ကလည္း Wi-fi direct စနစ္ တစ္မ်ိဳးပါပဲ။

Wi-fi ရဲ႕ အားသာခ်က္က အခ်င္းခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္တဲ့ ေနရာမွာ Bluetooth လို အသိအမွတ္ျပဳတဲ့စနစ္ (pair) လုပ္ဖို႔ မလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ wifi ကြန္ရက္ထဲမွာ password ခံထားရင္ေတာ့ အဲဒီ password သိမွ ဝင္လို႔ ရပါမယ္။ မုိဘိုင္းဖုန္းေ တြမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အသံုးမ်ားတာက portable hospot ပါ။ setting>Wireless & Network> tethering & portable hotspot>portable WLAN hotspot ျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္က တျခားလူ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို ဒါမွမဟုတ္ ကြန္ပ်ဴတာ တစ္လံုးကို အင္တာနက္ ေပးသံုးမယ္ဆုိရင္ hotspot ကို သံုးပါတယ္။ WLAN hotspot configuration ထဲဝင္ၿပီး၊ Network SSID/ security (လံုၿခံဳမႈ စနစ္ျဖစ္ၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ WPA2 ဆိုတဲ့ အလံုၿခံဳဆံုး စနစ္ကို သံုးပါတယ္။)

password ေတြ မျဖစ္မေန ထည့္ေပးရပါတယ္။ လံုၿခံဳမႈ အားေကာင္းေစဖို႔ password ၈ လံုး ထည့္ေပးရေလ့ရွိပါတယ္။

EVDO

အင္တာနက္သံုးမယ္ဆုိရင္ သိထားရမယ့္ အင္တာနက္ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။ CDMA 800 MHz (၇၃၀ ဖုန္းစနစ္လို႔လည္း လူသိမ်ားပါတယ္) မွာ သံုးတဲ့ အင္တာနက္ စနစ္က EVDO စနစ္ပါ။ အရွည္က Evolution Data Optimized ျဖစ္ပါတယ္။ handsetမ်က္ႏွာျပင္ေပၚမွာ 3G စာလံုးအေနနဲ႔ ျမင္ရပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေလာေလာဆယ္ သံုးေနတာက EVDO Revolution A စနစ္ျဖစ္ၿပီး အင္တာနက္ ဆြဲခ်အျမန္ႏႈန္း 3.1 Mbps/အင္တာနကေပၚ ပို႔လႊတ္အျမန္ႏႈန္း 1.8 Mbps ရွိပါတယ္။ Revolution B စနစ္က ပုိျမန္ေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ ေလာေလာဆယ္ မသံုးႏုိင္ေသးပါဘူး။

EDGE

သူကေတာ့ GSM ဖုန္းေတြမွာ သံုးတဲ့ အင္တာနက္ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အရွည္က Enhanced Data rate ျဖစ္ပါတယ္။ handset မ်က္ႏွာျပင္ရဲ႕ အေပၚနားမွာ E ဆုိတဲ့ စာလံုးေလးနဲ႔ ျမင္ရပါမယ္။ သူတုိ႔ဆီမွာ GSM ကလည္း 3G စနစ္အျမန္ႏႈန္းက ေရာက္ေနပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ဆီမွာ စၿပီး ပြဲထြက္တာက 2.5 စနစ္ အျမန္ႏႈန္း စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အင္တာနက္ကေန ဆြဲခ် အျမန္ႏႈန္း 384 kbps နဲ႔ အင္တာနက္ေပၚ လႊတ္တင္ အျမန္ႏႈန္း 59 kbps ျဖစ္ပါတယ္။ အင္တာနက္ စနစ္မွာ အလြန္ေႏွးေကြးတဲ့အတြက္ handset ဝယ္ရင္ WCDMA/GSM ႏွစ္မ်ိဳးတြဲကုိ ဝယ္ၿပီး WCDMA အေပါက္မွာ GSM ကတ္ထည့္ၿပီး သံုးသင့္ပါတယ္။

HSDPA

သူကေတာ့ WCDMA ဖုန္းေတြမွာ သံုးတဲ့ အင္တာနက္ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ အရွည္က High Speed Downlink Packet Access ျဖစ္ပါတယ္။ Handset မွာ အင္တာနက္ ခ်ိတ္ထားရင္ H ဆုိတဲ့ စာလံုးေလးကုိ မ်က္ႏွာျပင္အေပၚနားမွာ ျမင္ရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာ သံုးေနတာက3.75 G စနစ္လို႔ ေျပာပါတယ္။ ကမ႓ာ့စံ သတ္မွတ္ခ်က္အရဆုိရင္ 3G+ စနစ္ပါ။ သီဝရီအရဆုိရင္ အင္တာနက္ေပၚက ဆြဲခ် အျမန္ႏႈန္း (7.2Mbps) နဲ႔ အင္တာနက္ေပၚပို႔ အျမန္ႏႈန္း (2Mbps) ရတယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ လက္ေတြ႕ရေနတဲ့ အျမန္ႏႈန္းကေတာ့ သီဝရီမွာ ေျပာတာရဲ႕ အပံုတစ္ရာပံု တစ္ပံုက အမ်ားဆံုးပါ။ ဒါေပမယ့္ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ မုိဘုိင္း အင္တာနက္မွာေတာ့ အျမန္ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။

1G/2G/3G/4G

Gဆုိတာက Generation ပါ။ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ မ်ိဳးဆက္ေတြေပါ့။ 1G ဆိုတာက ပထမမ်ိဳးဆက္ ဆက္သြယ္ေရး စနစ္ေပါ့။ မ်ိဳးဆက္တစ္ဆင့္ တက္လာတုိင္း အျမန္ႏႈန္းေရာ အရည္အေသြးပါ ပုိေကာင္းလာပါတယ္။ 4G လို႔ေခၚတဲ့ စတုတၳမ်ိဳးဆက္ကေတာ့ လက္ရွိမွာ အျမန္ဆံုး အေကာင္းဆံုး ဆက္သြယ္မႈ စနစ္ပါ။

(Mobile Guide Journal ထံမွျပန္လည္ကူးယ ူေ၀မွ်ပါသည္)

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT