Thursday, January 2, 2014

သုဘလုလင္ေမးေသာ ေမးခြန္း(၁၄) ခု **************************************

သုဘလုလင္ေမးေသာ ေမးခြန္း(၁၄) ခု ************************************** သုဘလုလင္အေမး ၁။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အသက္တိုျပီး ၂။ အခ်ိဳ ့မွာ အသက္ရွည္ရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ အေျဖ ၁။ အခ်ိဳ႕မွာ အသက္တိုရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ား မိန္းမတို႔သည္ သတၱ၀ါတို႔ကို သနားၾကင္နာျခင္း ကင္းမဲ့လ်က္ သူတစ္ပါး အသက္ကို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ျဖတ္ေလ့႐ွိသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ေသေသာအခါ ငရဲသို႔ က်ေရာက္ရသည္။ ေ႐ွးကုသိုလ္ကံ တစ္ခုခု ေထာက္မမႈေၾကာင့္ လူ႔ျပည္သို႔ ေရာက္ျပန္လွ်င္လ ည္း ၾကာ႐ွည္စြာ ေနခြင့္မရ၊ အသက္တိုေလ့႐ွိသည ္။

၂။ အခ်ိဳ႕မွာ အသက္႐ွည္ရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ သတၱ၀ါတို႔ကို သနားၾကင္နာျခင္း ဂ႐ုဏာထားလွ်က္ သူ႕အသက္သတ္ျခင္းမွ ေ႐ွာင္ၾကဥ္ၾကသည္။ ထိုသူတို႔သည္ ေသေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ၾကသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း အသက္႐ွည္စြာ ေနရသည္။

......................................................................

သုဘလုလင္အေမး ၃။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အနာေရာဂါမ်ားျပီး ၄။ အခ်ိဳ ့မွာ အနာေရာဂါကင္းရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶအေျဖ ၃။ အခ်ိဳ႕မွာ အနာေရာဂါ မ်ားရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါကို လက္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ခဲ, တုတ္, ဓား စေသာ လက္နက္မ်ားျဖင့္ ညွင္းဆဲေလ့႐ွိသည္။ ထိုသူတို႔ေသေသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလ်င္လည္း အနာေရာဂါ ထူေျပာေလ့႐ွိသည္။

၄။ အခ်ိဳ႕မွာ အနာေရာဂါ ကင္း႐ွင္းရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ တစ္စံုတစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါကို လက္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ခဲ, တုတ္,ဓား စေသာ လက္နက္မ်ားျဖင့္ ညွင္းဆဲႏွိပ္စက္ေလ့မ႐ွိ။ ထိုသူတို႔ေသေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလ်င္ လည္း အနာေရာဂါ ကင္း႐ွင္းၾကေပသည္။ .........................................................

သုဘလုလင္အေမး ၅။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ ရုပ္ဆိုးျပီး ၆။ အခ်ိဳ ့မွာ အဆင္းလွပါသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶအေျဖ ၅။ အခ်ိဳ႕မွာ ႐ုပ္ဆိုးရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ အလြန္ေဒါသၾကီး၏။အနည္းငယ္ေသာ စကားကို ေျပာလွ်င္လည္း သူတစ္ပါးကို ေစာ္ကားပုတ္ခတ္၍ ေျပာေလ့႐ွိသည္။ ထိုသူတို႔ေသေသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း မ်က္ႏွာပုပ္သိုးႏွင့္ အ႐ုပ္ဆိုးတတ္ေလသည္။

၆။ အခ်ိဳ႕မွာ အဆင္းလွရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ေဒါသမထြက္၊ သူတစ္ပါးကို အျပစ္ေျပာေလ့မ႐ွိ၊ စိတ္ထားႏူးညံ့ သိမ္ေမြ႕သူမ်ား ျဖစ္သည္။ ထိုသူတို႔ ေသေသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င ္လည္း ၾကည္လင္လွပေသာ ရုပ္အဆင္းအဂၤါႏွင့္ ေခ်ာေမာလွပၾကသည္။ .......................................... သုဘလုလင္အေမး

၇။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အေျခြအရံတန္ခိုး အာဏာ နည္းပါးျပီး ၈။ အခ်ိဳ ့မွာ အေျခြအရံတန္ခိုးအာဏာ ၾကီးမားရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ အေျဖ

၇။ အခ်ိဳ႕မွာ အေျခြအရံ တန္ခိုးအာဏာ နည္းပါးရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ဣသာ (ျငဴစူျခင္း) တရား အားၾကီးၾကသည္။ ထိုသူတို႔ေသသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း အေျခြအရံ တန္ခိုးအာဏာ နည္းပါးရေလသည္။ ဣသာ၏အဓိပၸါယ္ - သူတစ္ပါးတို႔သည္ကံ, ဉာဏ္, ၀ိရိယ အားေလ်ာ္စြာ စည္းစိမ္၊ ဥစၥာေပါမ်ားျခင္း၊ ရာထူးဂုဏ္သိမ္ ၾကီးမားျခင္း၊ ထင္႐ွားေက်ာ္ေစာ ျခင္း၊ တတ္သိ လိမၼာျခင္းတို႔ကို မနာလိုမႈ၊ မၾကည္ျဖဴႏို္င္မႈ၊ ေစာင္းေျမာင္းမႈ၊ ျငဴစူမႈ စသည္တို႔ကို ႏႈတ္ခမ္းစူ၍ ေျပာဆိုမႈမ်ားသည အတြင္းက ဣသာတရား၏ အစြမ္းပင္ျဖစ္သည္။

၈။ အခ်ိဳ႕မွာ အေျခြအရံ တန္ခိုးအာဏာ ၾကီးမားရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ဣသာ (ျငဴစူျခင္း) တရား မ႐ွိ၏ၾကေပ။ ထိုသူတို႔ေသသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း အေျခြအရံတန္ခိုးအာဏာ မ်ားျပားရေလသည္။ .................................................. သုဘလုလင္အေမး ၉။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ ဥစၥာမဲ့မြဲ ဆင္းရဲရျပီး ၁၀။ အခ်ိဳ ့မွာ ဥစၥပစၥည္းကံုလံု ၾကြယ္၀ရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ အေျဖ

၉။ အခ်ိဳ႕မွာ ဥစၥာမဲ့မြဲ ဆင္းရဲရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ စြန္႔ၾကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းေလ့မ႐ွိ၊ မေစၧရ (၀န္တိုျခင္း) တရား အလြန္အားၾကီးၾက ကုန္၏။ ထိုသူတို႔ေသသာအခါ ငရဲသို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း ဥစၥာမြဲလွ်က္ ဆင္းရဲၾကကုန္၏ ။ မေစၧရ၏ အဓိပၸါယ္ - မိမိ၌႐ွိေသာပစၥည္း၊ မိမိႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပစၥည္းမ်ားကို သူတစ္ပါးတို႔ႏွင မပတ္သက္ မေပးကမ္းလိုမႈ၊ မလွဴဒါန္းလိုမႈ၊ မိမိ၏ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားကို သူတစ္ပါးရသြားမွာ စိုးရိမ္ျခင္းတို႔ိကို မေစၧရ ဟုေခၚသည္။

၁၀။ အခ်ိဳ႕မွာ ဥစၥာျပည့္စံု ကံုလံုၾကြယ္၀ျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ စြန္႔ၾကဲေပးကမ္း လွဴဒါန္းေလ့႐ွိျခင္း၊ မေစၧရ (၀န္တိုျခင္း) တရား မ႐ွိၾကကုန္။ ထိုသူတို႔ ေသသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း ဥစၥာျပည့္စံု ကံုလံုၾကြယ္၀ျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကကုန္၏။ ............................................................................

သုဘလုလင္အေမး ၁၁။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အမ်ိဳးယုတ္ရျပီး ၁၂။ အခ်ိဳ ့မွာ အမ်ိဳးျမတ္ရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ၏အေျဖ ၁၁။ အခ်ိဳ႕မွာ အမ်ိဳးယုတ္ရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ အလြန္မာနၾကီးၾကကုန္၏။ သူတစ္ပါးကိုအလြန္ အထင္အျမင္ ေသးၾကကုန္၏။ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုသာ အထင္ၾကီးၾကကုန္၏။ ႐ိုေသ ေလးစားထိုက္ေသာ သူတို႕ကို ႐ိုေသ ေလးစားရမွန္း မသိေပ။ ထိုသူတို႔ ေသသာအခါ ငရဲသို႔ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း ေအာက္က်ေနာက္က်ျ ပီး ယုတ္ညံ့ေသာ အမ်ိဳးတြင္ ျဖစ္ရေလသည္။

၁၂။ အခ်ိဳ႕မွာ အမ်ိဳးျမတ္ရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ မာန္မာနမ႐ွိၾကကုန္။ သူတစ္ပါးကို အထင္အျမင္ေသးျခင္း မ႐ွိၾကကုန္။ ႐ိုေသေလးစားထိုက္ေသာ သူတို႕ကို ႐ိုေသေလးစားၾကကုန္၏။ ထိုသူတို႔ေသသာအခါ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ရသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ျပန္ ေရာက္လာလွ်င္လည္း ျမင့္ျမတ္ေသာအမ်ိဳးတြင္ ျဖစ္ရေလသည္။ ....................................................................... သုဘလုလင္အေမး ၁၃။ လူခ်င္းတူပါလ်က္အခ်ိဳ ့မွာ အသိဥာဏ္ပညာနည္းပါးျပီး ၁၄။ အခ်ိဳ ့မွာ အသိဥာဏ္ပညာၾကီးမားရသနည္း။

ျမတ္ဗုဒၶ၏ အေျဖ ၁၃။ အခ်ိဳ႕မွာ အသိပညာဉာဏ္ နည္းပါးရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ပညာ႐ွိထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကို၎၊ အျပစ္႐ွိမ႐ွိကိုလည္းေကာင္း၊ မိမိမွီ၀ဲထိုက္၊ မမွီ၀ဲထိုက္ေသာ အရာကိုလည္းေကာင္း၊ ေနာင္သံသရာ၀ယ္ အက်ိဳးေပး မေပးကို လည္းေကာင္း ေမးျမန္းေလ့ မ႐ွိ။ မိမိထင္ရာျမင္ရာ ျပဳလုပ္ျပီး ဒုစ႐ိုက္မ်ားျဖင ေသလြန္သည့္အခါ ငရဲ၌ ျဖစ္ရေလသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္လည္း အသိပညာ ကင္းမဲ့ေသာ လူဖ်င္း၊ လူညံ့၊ လူအ၊ လူမို္က္ျဖစ္ရေလသည္။

၁၄။ အခ်ိဳ႕မွာ အသိပညာဉာဏ္ ၾကီးမားရျခင္း ဤေလာက၌ အခ်ိဳ႕ေသာ ေယာကၤ်ားမိန္းမတ ို႔သည္ ပညာ႐ွိထံခ်ဥ္းကပ္၍ ကုသိုလ္၊ အကုသိုလ္ကို၎၊ အျပစ္႐ွိမ႐ွိကိုလည္းေကာင္း၊ မိမိမွီ၀ဲထိုက္၊ မမွီ၀ဲထိုက္ေသာ အရာကိုလည္းေကာင္း ၊ ေနာင္သံသရာ၀ယ္ အက်ိဳးေပးမေပးကိုလည္း ေကာင္းေမးျမန္းေလ့႐ွိသည္။ မိမိထင္ရာျမင္ရာ မျပဳလုပ္ဘဲ သုစ႐ိုက္မ်ားျဖင့္ ေသလြန္သည့္အခါ နတ္ျပည္၌ ျဖစ္ရေလသည္။ လူ႔ျပည္သို႕ျပန္ ေရာက္လာ လွ်င္လည္း အသိပညာဉာဏ္ၾကိးမ ားရေလသည္။

(ဥပရိပဏၰာသပါ႒ိေတာ္၊ ၀ိဘဂၤ၀ဂ္၊စူ႒ကမၼ ၀ိဘဂၤသုတ္)

No comments:

Post a Comment

"ဟိတ္”ဆိုတဲ့ အဓိပၸါယ္ အ႐ွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ အေျချပဳပဌာန္းကိုဖတ္ရင္း နားမလည္ဘူးျဖစ္ေနတယ္ ပာိတ္ ဆိုတာ ဘာကိုေျပာတာလဲ ဘု၇ား ။ ေႏြးေႏြးေအာင္ ( ေနျပည္ေတာ္ ) ဘာသာေရး အေမးအေျဖကို တကယ္တမ္းေတာ့ မေျဖခ်င္ပါဘူး။ ဘာသာေရး အေမးအေျဖဆိုတာက ပညာရွင္ၾကီးမ်ားရဲ့ အရာလို႔ ယုံၾကည္ထားမိလို႔ပါ။ အခုေတာ့ ေျဖရေတာ့မယ္။ ေျပာျပရေတာ့မယ္။ ကိုယ္ေပးလိုက္တဲ့ စာအုပ္ကို ဖတ္ေနတယ္ဆိုေတာ့လည္း ကိုယ့္တာဝန္နဲ႔ မကင္းဘူးျဖစ္ေနတယ္။ ဘာသာေရး စာေတြဖတ္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝမ္းသာရမွာပါ။ အသိတစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတယ္လို႔ပဲ သေဘာထားလိုက္ေပါ့ ဟိတ္ဆိုတာကို နားမလည္းဘူးဆိုေတာ့ ''ေဟတု ပစၥေယာ'' ဆိုတဲ့ ဟိတ္ကိုေျပာတာထင္တယ္။ ေဟတု ဆိုတဲ့ ပါဠိကို ျမန္မာတို႔က ဟိတ္ လို႔ ျမန္မာသံနဲ႔ ေခၚလိုက္ၾကတယ္ ကုသလဆိုတဲ့ ပါဠိကို ကုသိုလ္ ေျပာသလိုမ်ိဳးေပါ့ ။ အဓိပၸါယ္က ေဟတု (ဟိတ္) ဆိုတာ ျမန္မာလို အေၾကာင္းတရား လို႔ေျပာတာပါ။ အေၾကာင္းတရားဆိုတာ ဘာကိုျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရားလည္းဆိုေတာ့ သာမာန္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ နဲ႔ အကုသိုလ္ သို႔မဟုတ္ ေကာင္းတာ နဲ႔ မေကာင္းတာကို ျဖစ္ေစတတ္ အေၾကာင္းတရားကို ေဟတု ဟိတ္လို႔ေခၚတာပါ။ အဲဒီ ဟိတ္ကလည္း (၆)မ်ိဳးရွိပါတယ္၊ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟ နဲ႔ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟ ပါ ေရွ႔သုံးပါးက အကုသိုလ္ မေကာင္းက်ိဳးကို ျဖစ္ေစတတ္ျပီး ေနာက္သုံးပါးကေတာ့ ကုသိုလ္ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တရားပါ။ အဲဒါကိုပဲ ဟိတ္(၆)ပါးလို႔ေခၚျပန္ပါတယ္။ ေလာဘကို လိုခ်င္ျခင္း တပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရင္ အေလာဘကို မလိုခ်င္ျခင္း မတပ္မက္ျခင္းလို႔ ဆိုရမွာပါ ။ လိုခ်င္ တပ္မက္ျခင္း မရွိတဲ့သူအတြက္ ေပးကမ္းျခင္း စြန္႔လႊတ္ျခင္းဆိုတဲ့ စာဂ တရား သို႔မဟုတ္ ဒါနတရားဟာ အလိုလိုျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ လိုခ်င္တပ္မက္ျခင္း ရွိသူအတြက္ကေတာ့ သူတစ္ပါး ၾကီးပြါးခ်မ္းသာတာကို မနာလို မရႈစိတ္ ျဖစ္ျခင္း ဣႆာ ကိုယ္ပိုင္ပစၥည္းမ်ားကို တြန္႔တိုျခင္း ႏွေျမာျခင္း မစၦရိယ ။မစၦရိယဆိုလို႔ တဆက္တည္း ေျပာလိုက္ပါဦးမယ္ ၊ စကားစပ္လို႔ မစၦရိယကလည္း (၅)ပါးရွိတယ္၊ ၁။ အာဝါသ မစၦရိယ ၂။ လာဘ မစၦရိယ ၃။ ကုလ မစၦရိယ ၄။ ဝဏၰ မစၦရိယ ၅။ ဓမၼ မစၦရိယ အာဝါသ မစၦရိယ - မစၦရိယကေတာ့ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ အတိုင္းမွတ္ျပီး အာဝါသ ဆိုတာက ေနရာ ၊ ေနရာထိုင္ခင္းနဲ႔ ပါတ္သက္ျပီး ႏွေျမာတြန္႔တိုတာကို ေျပာတာပါ။ တိုက္ေတြ ျခံေတြကို မဆိုထားနဲ႔ အယုတ္ဆုံး ပြဲၾကည့္လို႔ ကိုယ့္ဖ်ာမွာ သူမ်ား ထိုင္မွာစိုးလို႔ ေျခေထာက္ကို ကားႏိုင္သမွ် ကားျပီးထိုင္တာဟာလည္း မစၦရိယ ပါပဲ အာဝါသ မစၦရိယေပါ့။ အဲ့လို မဟုတ္ဘဲ ေအာ္… သူလည္း ထိုင္ပါေစ ဆိုျပီး ေနရာေလး ေပးလိုက္ရင္ အာဝါသ ဒါန ေနရာထိုင္ခင္း အလွဴျဖစ္သြားမွာေပါ့။ လာဘ မစၦရိယ -လာဘ္ရျခင္း၌ ႏွေျမာတြန္႔တိုျခင္း ၊ သူမ်ားရမည့္ အခြင့္ေရးေကာင္းေတြကို လက္လႊတ္ေအာင္ ဆုံးရႈံးေအာင္ ပ်က္စီးေအာင္ ၾကံစည္ ေျပာဆို လုပ္ေဆာင္တဲ့ သူဟာ လာဘ မစၦရိယ ျဖစ္သူပါ။ ကုလ မစၦရိယ- ကုလ ဆိုတာက အမ်ိဳးပါ ဒါေပးမယ့္ ေဆြးမ်ိဳးေတာ္တဲ့ အမ်ိဳးကိုသာ ေျပာတာမဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္မ်ားဆို ဒကာ ဒကာမ၊ လူမ်ားဆို ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ဒီသူငယ္ခ်င္းနဲ႔ မိတ္ဆက္မေပးႏိုင္တာ မိတ္ဆက္ေပးလိုက္ရင္ သူက ကိုယ့္ထက္ ဟိုသူငယ္ခ်င္းကို ပိုျပီးခင္မင္ ရင္ႏွီးသြားမွာ စိုးတာမ်ိဳး အယုတ္ဆုံး ကိုယ္ခ်စ္သူက သူငယ္ခ်င္း ေကာင္ေလး ေကာင္မေလးေတြနဲ႕ စကားေျပာတာကို '' ေနာက္ကို သူနဲ႔ စကားမေျပာနဲ႔ ေရာေရာေႏွာေႏွာ မေနနဲ႔ မၾကိဳက္ဘူး" ဆိုတာေတြဟာ မစၦရိယရဲ့ အစြမ္းေလးေတြပါ ကုလ မစၦရိယ ေပါ့ ။ ဒါေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ အဲဒီလို မစၦရိယ ေလးျဖစ္မွ ခ်စ္တယ္ထင္ျပန္ပါတယ္တဲ့။ ဝဏၰ မစၦရိယ- ဝဏၰ ဆိုတာ ရုပ္အဆင္းကို ေျပာတာပါ၊ ကိုယ္လွတာေခ်ာတာကို သူမ်ားၾကည့္ရင္ သေဘာက်ေပမယ့္ ၾကည့္တဲ့လူက ကိုယ့္ေက်ာ္ျပီး ဟိုဘက္က ကိုယ့္ထက္ ေခ်ာတဲ့လွတဲ့သူကို ၾကည့္ေနရင္ စိတ္က ဟိုကအလွေပၚမွာ ႏွေျမာတြန္႔တိုတာမ်ိဳးေပါ့ ဥပမာ ေဒဝဒတ္ေလာင္းဟာ ဘဝတစ္ခုမွာ ရွင္ဘုရင္ျဖစ္ျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီးစီး တိုင္းခန္းလွည့္လည္ေတာ့ လူေတြက ဆင္ျဖဴေတာ္ၾကီး လွေၾကာင္း ယဉ္ေၾကာင္း ေျပာလို႔ သူလိုရွင္ဘုရင္ကိုေတာ့ မေျပာပဲ ဆင္ကိုေျပာရမလားဆိုျပီး ဆင္ျဖဴေတာ္ကို သတ္လိုက္တဲ့ အျဖစ္ဟာ ဝဏၰ မစၦရိယေပါ့ ။ ဓမၼ မစၦရိယ- ဒီဓမၼ မစၦရိယက ေတာ္ေတာ္ေလး ဆန္းတဲ့ မစၦရိယပါပဲ ၊ ကိုသိထားတဲ့ အသိပညာ ဗဟုသုတေတြကို သူမ်ားကို ေျပာမျပခ်င္တာ သူမ်ားသိသြားမွာ စိုးတာ၊ ဓမၼ မစၦရိယ ျဖစ္တဲ့လူဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္ေတာ့ မဟုတ္ဘူး အသိပညာ သိုု႔မဟုတ္ ဗဟုသုတ ရွိတဲ့လူေတြသာ အျဖစ္မ်ားလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေျပာမ်ားၾကတယ္ေလ " သိခ်င္ရင္ ဝယ္ဖတ္" တို႔ " ဆရာသား ခ်န္တယ္ " တို႔ ဆရာသားခ်န္တယ္ ဆိုလို႕ ျမတ္စြာဘုရားရဲ႕ လကၡဏာေတာ္ေတြကို သတိရမိတယ္ ျမတ္စြာဘုရား ပါရမီျဖည့္စဉ္တုန္းက သူဆရာျဖစ္တဲ့ ဘဝတိုင္းမွာ တပည့္ေတြကို ပညာသင္ေပးတဲ့ အခါ ဆရာသား မခ်န္ပဲ ပညာကုန္ သင္ေပးတဲ့ ေကာင္းမႈ႕ေၾကာင့္ ဘုရားျဖစ္တဲ့ ဘဝမွာ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ေျခေထာက္ေတာ္မ်ားဟာ သာမန္လူေတြလို ေနာက္ေျခသလုံးမွာဘု ထြက္ ေရွ႕ကအရိုးထြက္ မေနပဲ ဧဏီ သားေကာင္လို အသားဆိုင္ဟာေရွ႕ေနာက္ညီမွ်ျပီး ေျပျပက္ေခ်ာေမႊ႕တဲ့ ( ဧဏီဇဃၤတာ) လကၡဏာေတာ္ တစ္ခုအေနနဲ႔ အက်ိဳးေပးတာပါတဲ့ တနည္းအားျဖင့္ ဒါဟာ ဓမၼ မစၦရိယ ကင္းျခင္းရဲ့ အက်ိဳးလို႔ ေျပာရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ေဒါသ - စိတ္ဆိုး စိတ္ေကာက္ မုန္းတီးျခင္းဆိုရင္ အေဒါသ ကေတာ့ စိတ္မဆိုး စိတ္မေကာက္ ခ်စ္ခင္ျခင္း ေမတၱာတရားေပါ့ ။လူအမ်ားစုက ေမတၱာရွိတယ္ ေမတၱာထားတယ္လို႔ အေျပာမ်ားၾကေပမယ့္ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာတာကိုေတာ့ တစ္ခါမွ မၾကားဖူးပါဘူး။ အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာမယ္ဆိုလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီေခတ္မွာ မိုက္တယ္ ဆိုတဲ့စကားေတာင္ ေကာင္းတယ္ သေဘာက်တယ္ ႏွစ္သက္တယ္ လက္ခံတယ္ ဆိုတဲ့သေဘာ အဓိပါၸယ္အေနနဲ႔ သုံးေနတယ္ဆိုေတာ့ ေမတၱာကို ညႊန္းဆိုတဲ့ အေဒါသကိုလည္း ေမတၱာထားတယ္ ေမတၱာရွိတယ္ အစား အေဒါသရွိတယ္ အေဒါသထားတယ္လို႔ ေျပာရင္ ရမွာပါ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အေဒါသဆိုတာ ေမတၱာကိုေျပာတာျဖစ္လို႔ပါ။ ေမာဟ - အမွန္ကို မသိျခင္း ဆိုေတာ့ အေမာဟက အမွန္ကိုသိျခင္း ပညာေပါ့ အဲဒီ ပညာကို တစ္လုးံခ်င္း အဓိပၸါယ္က ပ- အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ ညာ- သိတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို သိျခင္း ပညာ ၊ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုကို အမ်ိိဳးမ်ိိိဳး ဘက္ေပါင္းစုံက သိတာ ပညာပါ ။ တစ္ဖက္သက္ အျမင္ရွိတာမ်ိဳးကို ပညာလို႔ေခၚလို႔မရပါဘူး၊ ေမာဟ ဆိုတဲ့ အမွန္ကို မသိျခင္းျဖစ္လာျပီဆိုရင္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘလည္း ျဖစ္လာႏိုင္သလို ေဒါသလည္း ျဖစ္လို႔ လြယ္သြားပါျပီ။ ဥပမာေလး တစ္ခုေျပာျပပါ့မယ္ တစ္ခါက လူတစ္ေယာက္ ျမစ္ထဲေျမာျပီး ကၽြန္းေပၚေရာက္သြားတယ္ ကၽြန္းေပၚမွာ လူတစ္ေယာက္ဟာ ဦးေခါင္းေပၚမွာ သင္တုန္းစက္ၾကီးရဲ့ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို ဆင္းရဲစြာခံစားေနရပါတယ္။ အဲဒီ သင္တုန္းစက္ၾကီးကို ၾကာပန္းၾကီး ပန္ထားတယ္ ထင္ျပီး မရမက ေတာင္းျပီး သူေခါင္းမွာပန္ပါတယ္ ။ ေခါင္းေပၚေရာက္ေတာ့ သူထင္သလို ၾကာပန္းမဟုတ္ဘဲ သင္တုန္းစက္ၾကီး ျဖစ္ေနျပီး အဲ႔ဒီသင္တုန္းစက္ လွီးျဖတ္တဲ့ဒဏ္ကို သူဟာ ဆင္းရဲစြာ ခံရပါတယ္တဲ့ ။ သင္တုန္းစက္မွန္း မသိလို႔ လိုခ်င္ခဲ့တာပါ တနည္းအားျဖင့္ အမွန္ကို မသိျခင္း ေမာဟေၾကာင့္ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘျဖစ္တာပါ ။ ေနာက္ဥပမာ တစ္ခုေျပာပါဦးမယ္ စာေတာ့ နည္းနည္းရွည္သြားျပီထင္တယ္။ တစ္ရက္မွာ စိတ္က်န္းမာေရး ပါရဂူဆရာဝန္ၾကီး ေဆးရုံထဲမွာ လွည့္လည္ေတာ့ လူနာတစ္ေယာက္က ဆရာဝန္ၾကီးကို မၾကားဝံ႕ မနာသာ စကားမ်ားနဲ႔ ဆဲတယ္။ ဒါကို ဆရာဝန္ၾကီးက စိတ္မဆိုးပဲ ျပဳံးေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲ? ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူဟာ စိတၱဇ ေဝဒနာသည္မွန္း သိလို႔ပါ။ေရာဂါသည္ရဲ့ အေျခေနမွန္ကို သိလို႔ပါ။ အကယ္၍ ဆရာဝန္ၾကီးက ဒီလူအေၾကာင္း မသိဘူးဆိုရင္ ဆရာဝန္ၾကီး စိတ္ဆိုးေဒါသ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲသလိုပါပဲ အမွန္ကို မသိျခင္းေမာဟက စိတ္ဆိုျခင္း ေဒါသ ၊ လိုခ်င္ျခင္း ေလာဘ ျဖစ္ႏိုင္သလို ဆရာဝန္ၾကီးလို ေဝဒနာသည္ရဲ့ အေၾကာင္းမွန္ကို သိျခင္း အေမာဟ(ပညာ)က စိတ္မဆိုးျခင္း အေဒါသ(ေမတၱာ)ကို ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါက ေဟတု(ဟိတ္ ၆ပါး)ရဲ့ အက်ဥ္းသိလြယ္ရုံ မွ်သာပါ။ ဒါဆိုရင္ ဟိတ္ ဆိုတာကို သေဘာေပါက္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္ပါတယ္ ။ ေလာဘ ေဒါသ ေမာဟကို အေတာ္ၾကီး ရင္းႏွီးေနေပမယ့္ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟကေတာ့ ပါဠိစာနဲ႔ အထိအေတြ႔အားနည္းတဲ့သူ အတြက္ေတာ့ နည္းနည္းနားရႈပ္တတ္ပါတယ္။ လြယ္လြယ္မွတ္လိုက္ေပါ့ အေလာဘ အေဒါသ အေမာဟေတြမွာ ပါတဲ့ အ -ဆိုတဲ့စကားလုံးေလဟာ no သို႔မဟုတ္ negative ဆိုတာကို ေျပာတာလို႔ စိတ္ထဲကမွတ္ထားလိုက္ရင္ လြယ္ပါတယ္။ က်မ္းကိုး အရွင္ဇနကာဘိဝံသ ၏ အေျချပဳပ႒ာန္း ။ ။ အေျချပဳသျဂႋဳဟ္ လယ္တီဆရာေတာ္ ၏ ပါရမီ ဒီပနီ ငါးရာ့ငါးဆယ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ မိလိႏၵ ပဉွာ(ကုသလာကုသလသမဝိသမ) ဇာတကအ႒ကထာ(၁) ဒုေမၼဓဇာတက ashinjawtika

from ျဖိဳးမင္းေဇာ္ http://ift.tt/2vPEFCf via IFTTT